نتایج جستجو
از الکتاب
آیا منظورتان مريم از صبر بر آتش بود؟
- البقرة ١٧٥ (رده مراد از صبر بر آتش)کیفر دین فروشان ۲; گمراهى دین فروشان ۱; محرومیت دین فروشان ۱، ۲ صبر: مراد از صبر بر آتش ۱۰، ۱۱ عذاب: اهل عذاب ۵، ۶، ۹; مراتب عذاب ۹; موجبات عذاب ۵، ۶، ۹،۲۶ کیلوبایت (۱٬۸۵۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- الفاتحة ٦ (رده مراد از صراط مستقیم)راه راست و نيز از آنحضرت روايت شده است كه صراط باريكتر از مو و برّندهتر از شمشير است بعضىها ميگذرند از آن مانند برق و برخى عبور ميكنند از آن مانند دويدن۱۸۴ کیلوبایت (۱۶٬۸۴۸ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۰:۳۹
- فصلت ٢٤ (رده صبر بر عذاب)(همان) آتش است و اگر (هم) از در سرزنش (خود) در آیند (این هم) از آنان پذیرفتنی نیست. پس اگر شکیبا شوند آتش است جایگاه ایشان و اگر بهانه آرند نباشند از بهانهپذیرفتگان۲۶ کیلوبایت (۲٬۰۲۹ واژه) - ۱۵ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۶
- القصص ٢٩ (رده درخواست صبر از خانواده موسى)بجانب آتش تا از آن پارهاى بردارد ديد درختى است كه آتش از آن شعلهور است و چون خواست پارهاى از آن بردارد آتش متوجه باو شد پس ترسيد و فرار كرد و آتش بدرخت۴۳ کیلوبایت (۳٬۵۳۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- هود ١١٥ (رده صبر در اطاعت)تهذيب از امام باقر عليه السّلام نقل نموده كه مراد از دو طرف روز نماز صبح و مغرب است و مراد از ساعات نزديك بروز از شب نماز عشاء است و عيّاشى ره از امام صادق۴۰ کیلوبایت (۳٬۵۹۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- و سلم» و عليهم. به قول بعضى آنها شش نفراند: نوح كه بر اذيت قوم خويش صبر كرد، ابراهيم كه بر آتش صبر نمود، اسحق، یعقوب، يوسف، ايوب. به قول بعضى آنها هيجده۱۰ کیلوبایت (۱٬۰۲۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۱۷
- مسطور) مراد از «طور» در آیه قبل مى تواند کوه طور باشد. این نکته قرینه است بر این که مراد از «کتاب مسطور»، تورات مى باشد که به صورت الواح نوشته شده بر موسى۲۳ کیلوبایت (۱٬۸۹۹ واژه) - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۱۰
- شما كوريد وارد شويد و بيابيد آنرا پس صبر كنيد بر عذابش يا صبر نكنيد بلكه جزع و فزع نمائيد بحال شما فرق نميكند خلاصى از آن نداريد جزاى اعمال زشت دنيويّه شما۲۱ کیلوبایت (۱٬۷۵۹ واژه) - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۱۰
- الفرقان ١١ (رده آمادگى آتش جهنم)رعيت و پيغمبر و امّت كه آيا صبر ميكنند هر يك از آنها بر انجام وظيفه خودشان در حالى كه دارند و بر عدم تجاوز از حدودشان و بر تحمّل مصائب و آزارهاى طرف مقابل۳۵ کیلوبایت (۳٬۱۱۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- آل عمران ١٧ (رده ارزش صبر)دارند؛ از جمله: 1. صبر در برابر مشكلات، صبر بر ترك گناهان و صبر بر انجام واجبات. 2. صداقت در گفتار و رفتار. 3. خضوع وفروتنى در انجام دستورات، دورى از غرور۴۳ کیلوبایت (۳٬۴۵۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- البقرة ٧ (رده اعراض از دین)خدا بر دلهايشان و بر گوششان مهر نهاده و بر روى چشمانشان پردهاى است، و برايشان عذابى است بزرگ. خداوند بر دلها و بر گوشهایشان مهر نهاده است، و بر دیدگانشان۱۲۸ کیلوبایت (۱۱٬۳۶۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
- شما كوريد وارد شويد و بيابيد آنرا پس صبر كنيد بر عذابش يا صبر نكنيد بلكه جزع و فزع نمائيد بحال شما فرق نميكند خلاصى از آن نداريد جزاى اعمال زشت دنيويّه شما۲۳ کیلوبایت (۲٬۰۲۳ واژه) - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۰۹
- هود ١١٣ (رده آثار استمداد از خدا)تهذيب از امام باقر عليه السّلام نقل نموده كه مراد از دو طرف روز نماز صبح و مغرب است و مراد از ساعات نزديك بروز از شب نماز عشاء است و عيّاشى ره از امام صادق۵۴ کیلوبایت (۴٬۸۵۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- طه ١١ (رده آتش کوه طور)السلام ) در نجات يافتن از مصر وازدواج با دختر شعيب و اقامت در مدين و... مراد از فتنه در (و فتناك فتونا) و وجه موسى را منت شمرده است مراد از جمله : ((واصطنعتك۲۳ کیلوبایت (۲٬۰۲۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۴
- البقرة ١٥٦ (رده مراد از مصیبت)آيند مقصود از بلا در آيات مورد بحث دعوت مسلمانان بر استعانت از صبر و صلاة بر هنگام بلا صبر و نماز و تاءكيد فراوان خداوند در قرآن بر تمسك بر آندو نظر جمعى۴۷ کیلوبایت (۳٬۹۱۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- الإنفطار ١٤ (رده شعله آتش جهنم)هيچ وقت از جهنّم غائب نميشوند و بيرون نميآيند و بعضى گفتهاند مراد آنست كه قبل از ورود در جهنّم هم از آن غائب نيستند چون باد گرم آن در قبر هم بر آنها ميوزد۳۱ کیلوبایت (۲٬۸۸۴ واژه) - ۹ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۳۸
- البروج ٩ (رده آثار حاکمیت بر آسمان ها)سوره بروج مضامين سوره مباركه بروج مراد از ذات البروج بودن آسمان اقوال گوناگون مفسّران درباره مراد از «شاهد و مشهود» اقوال از «أصحاب الأخدود» و معناى «قُتل۴۹ کیلوبایت (۴٬۵۶۰ واژه) - ۲ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۵:۴۷
- النحل ١٢٦ (رده صبر بر اذیتهاى دشمنان)دشمنان ۸، ۹; عفو از دشمنان ۸; مقابله به مثل با دشمنان ۱، ۷ دین: آثار دعوت به دین ۳ صبر: آثار صبر ۷; ارزش صبر ۵; اهمیت صبر ۷; فضیلت صبر ۵ عدالت: اهمیت عدالت۴۳ کیلوبایت (۳٬۸۸۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- برگهاى آن آتش و خارهاى آن از آتش خلق شده، و چون از ميوه آن بخورند مىيابند آن را تلختر از صبر و بدبوتر از ميته گنديده و سختتر از آهن، آنگاه متذكر مىشوند۱۶ کیلوبایت (۱٬۳۰۱ واژه) - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۴
- خدا، بريدن از ديگران و توكّل بر خدا، زمينه صبر در برابر ناملايمات است. وَ اذْكُرِ ... وَ تَبَتَّلْ ... فَاتَّخِذْهُ وَكِيلًا وَ اصْبِرْ 2- صبر و سعه صدر،۲۶ کیلوبایت (۲٬۱۲۱ واژه) - ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۶:۱۰
- المعارج ١٠ (رده نجات از اهوال قیامت)كه انسان از آن جدا شده است. «تُؤْوِيهِ» از «مأوى» به معناى پناه دادن است. «لَظى» شعله خالص آتش است. «اوعى» از «وعاء» به معناى ظرف است و مراد از آن، ذخيره۲۵ کیلوبایت (۲٬۱۷۵ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۴۱
- البروج ١٧ (رده عبرت از تاریخ)موجب صبر تو باشد بر تكذيب قوم و ترساندن آنان از وقوع مثل آن عقاب بر ايشان و ظفر و نصرت تو بر آنها. چنانچه انبياء بر اعداء مظفّر و منصور شدند. و از جمله۳۰ کیلوبایت (۲٬۷۵۸ واژه) - ۲ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۵:۵۵
- دادند، تا (خود و دیگران را) از راه او گمراه کنند. بگو: «(از بهرههای حیوانی) برخوردار شوید. پس (از آن) بیچون بازگشت شما سوی آتش است.» و قرار دادند برای خدا۳۸ کیلوبایت (۳٬۱۳۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
- المعارج ١٢ (رده اهمیت نجات از عذاب اخروى)كه انسان از آن جدا شده است. «تُؤْوِيهِ» از «مأوى» به معناى پناه دادن است. «لَظى» شعله خالص آتش است. «اوعى» از «وعاء» به معناى ظرف است و مراد از آن، ذخيره۲۶ کیلوبایت (۲٬۳۵۵ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۴۲
- آله و سلّم: ضريع چيزى است در ميان آتش جهنّم و مشابه خار است، تلختر از صبر و گنديدهتر از مردار و حرارت آن بيشتر از آتش است و حق تعالى آن را ضريع نام نهاده۳۸ کیلوبایت (۳٬۶۰۴ واژه) - ۲۷ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۴:۴۳
- الشورى ٤٥ (رده رؤیت آتش جهنم)و مىبينى تو آنها را كه عرضه داشته ميشوند بر آتش جهنّم در حال خضوع و خشوع از ذلّت و خوارى كه مينگرند به آتش از زير چشم مانند كسانى كه براى كشتن حاضر كرده۴۷ کیلوبایت (۳٬۲۸۴ واژه) - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۵۷
- ابراهيم ١٣ (رده صبر بر اذیتهای کافران)آنزمين بعد از ايشان اين از براى كسى است كه بترسد از مقام من و بترسد از وعده عذاب من و طلب فتح نمودند و بىبهره ماند هر گردن كش حقّ ناپذيرى از پس او دوزخ۴۵ کیلوبایت (۳٬۳۵۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
- طه ١٠ (رده آتش کوه طور)(بتوانم) مقدارى از آن را براى شما بياورم يا به واسطهى (آن) آتش، راهى بيابم. «قبس» به قطعهاى از آتش مىگويند كه از مجموعه آن جدا شده باشد. در بخشى از سوره فرازهايى۴۲ کیلوبایت (۳٬۷۵۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۴
- الحج ١٩ (رده تنوع آتش جهنم)دیده، و انگار آتش آن) جامههائی (است که به تن آنان چست بوده و) برای آنان از آتش بریده (و دوخته) شده است. (علاوه بر آن) از بالای سرهایشان (بر آنان) آب بسیار۳۸ کیلوبایت (۳٬۱۴۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
- السلام ) در نجات يافتن از مصر وازدواج با دختر شعيب و اقامت در مدين و... مراد از فتنه در (و فتناك فتونا) و وجه موسى را منت شمرده است مراد از جمله : ((واصطنعتك۲۹ کیلوبایت (۲٬۵۶۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۴
- آنها جامههائى از آتش ريخته ميشود از بالاى سرهاشان آب گرم گداخته ميشود بآن آنچه در شكمهاى آنها است و پوستهاشان و از براى آنها است گرزهائى از آهن هر گاه۲۱ کیلوبایت (۱٬۸۲۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- نميشود قصّه از اين قرار است كه زبانه و شعله خالص آتش جهنّم است و محتمل است ضمير در انّها بعذاب كه آتش جهنّم است عود نمايد و ميشود مراد از لظى جهنّم يا۲۵ کیلوبایت (۲٬۲۹۷ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۲
- آنها جامههائى از آتش ريخته ميشود از بالاى سرهاشان آب گرم گداخته ميشود بآن آنچه در شكمهاى آنها است و پوستهاشان و از براى آنها است گرزهائى از آهن هر گاه۲۲ کیلوبایت (۱٬۹۰۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
- التوبة ١١٤ (رده مراد از اواه)انبیا: محدودیت علم انبیا ۱۴ اوّاه: مراد از اوّاه ۱۹ تبرى: اهمیّت تبرى ۱۰; تبرى از آزر ۹، ۱۶; تبرى از دشمنان خدا ۱۰; تبرى از مشرکان ۱۲ دشمنان: دشمنان خدا ۲،۵۸ کیلوبایت (۴٬۹۷۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۰
- المعارج ٢٢ (رده مصونیت از بخل)نميشود قصّه از اين قرار است كه زبانه و شعله خالص آتش جهنّم است و محتمل است ضمير در انّها بعذاب كه آتش جهنّم است عود نمايد و ميشود مراد از لظى جهنّم يا۳۴ کیلوبایت (۳٬۰۸۸ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۵
- البروج ١٤ (رده مصونیت از عذاب)سوره بروج مضامين سوره مباركه بروج مراد از ذات البروج بودن آسمان اقوال گوناگون مفسّران درباره مراد از «شاهد و مشهود» اقوال از «أصحاب الأخدود» و معناى «قُتل۲۷ کیلوبایت (۲٬۵۱۹ واژه) - ۲ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۵:۵۲
- القمر ٢٧ (رده صبر رهبرى)ايشان از چه بوده. بعد از اخراج ناقه از سنگ به صالح خطاب فرمود: فَارْتَقِبْهُمْ وَ اصْطَبِرْ: پس نگهبان ايشان باش كه با ناقه چه مىكنند و صبر نما بر آزار۳۵ کیلوبایت (۲٬۹۲۹ واژه) - ۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۳۵
- هود ١١٧ (رده مصونیت از عذاب)تهذيب از امام باقر عليه السّلام نقل نموده كه مراد از دو طرف روز نماز صبح و مغرب است و مراد از ساعات نزديك بروز از شب نماز عشاء است و عيّاشى ره از امام صادق۳۹ کیلوبایت (۳٬۵۵۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- الغاشية ٤ (رده شدت حرارت آتش جهنم)و آله و سلّم نقل نموده كه آن چيزى است در آتش شبيه به خار تلختر از صبر و بدبوتر از مردار و پر حرارتتر از آتش خداوند آنرا ضريع ناميده و با اين همه پليدى۳۵ کیلوبایت (۳٬۲۲۰ واژه) - ۲۷ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۴:۴۴
- غافر ٤٧ (رده استمداد از مستکبران)آنگاه كه در آتش به مجادله برخيزند، ضعيفان به مستكبران گويند: ما پيرو شما بوديم آيا مىتوانيد مقدارى از اين آتش را از ما دفع كنيد و آنگاه كه در آتش شروع به۳۶ کیلوبایت (۲٬۵۵۹ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۵۴
- الكهف ٧٨ (رده صبر انبیا)مهربانى از پروردگارت و بجا نياوردم آنرا از رأى خود اين است بيان حقيقت آنچه نتوانستى بر آن صبر نمودن. تفسير پس از آنكه دو مرتبه از حضرت موسى تخلّف از قرار۴۲ کیلوبایت (۳٬۸۵۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
- آل عمران ١٨٥ (رده محرومیت از سعادت)را دور نمايم از آتش جهنم و هيچ بنده نباشد از بندگان من كه دشمن داشته باشد على را مگر آنكه دشمن داشته باشم او را و داخل نمايم او را در آتش و بئس المصير۵۰ کیلوبایت (۴٬۲۱۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- البروج ١٠ (رده شرایط نجات از جهنم)136 است عذاب آتش سوزان. يعنى عذاب عظيم غير از آتش كه متّسع باشد به همه ايشان در احراق، چنانچه آتش اخدود و حريق آن متّسع به مؤمنان بود. مراد آنكه عذاب جهنّم۵۰ کیلوبایت (۴٬۱۸۹ واژه) - ۲ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۵:۴۸
- و آله و سلّم نقل نموده كه آن چيزى است در آتش شبيه به خار تلختر از صبر و بدبوتر از مردار و پر حرارتتر از آتش خداوند آنرا ضريع ناميده و با اين همه پليدى۳۰ کیلوبایت (۲٬۸۴۴ واژه) - ۲۷ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۴:۴۵
- يونس ٢٠ (رده اهمیت صبر)مىخواهيم] از جانب پروردگارش بر او نازل نمىشود؟ بگو: علم غيب تنها از آن خداست، [شما كه بهانهجوئى مىكنيد] پس منتظر باشيد كه من هم با شما از منتظرانم و۳۴ کیلوبایت (۲٬۶۴۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۰
- نميشود قصّه از اين قرار است كه زبانه و شعله خالص آتش جهنّم است و محتمل است ضمير در انّها بعذاب كه آتش جهنّم است عود نمايد و ميشود مراد از لظى جهنّم يا۴۰ کیلوبایت (۳٬۶۶۸ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۷
- آل عمران ١١٦ (رده آتش جهنم)function. آيات ۱۲۰ - ۱۱۱، سوره آل عمران مراد از اينكه بر اهل كتاب ذلت زده شده : ((ضربت عليهم الذلة )) كلام بعضى از مفسرين : آيه در مقام تشريع نيست معناى۲۷ کیلوبایت (۱٬۹۲۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- السلام ) در نجات يافتن از مصر وازدواج با دختر شعيب و اقامت در مدين و... مراد از فتنه در (و فتناك فتونا) و وجه موسى را منت شمرده است مراد از جمله : ((واصطنعتك۴۱ کیلوبایت (۳٬۷۲۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۴
- سوره بروج مضامين سوره مباركه بروج مراد از ذات البروج بودن آسمان اقوال گوناگون مفسّران درباره مراد از «شاهد و مشهود» اقوال از «أصحاب الأخدود» و معناى «قُتل۲۷ کیلوبایت (۲٬۵۳۶ واژه) - ۲ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۵:۵۴
- المعارج ٢٧ (رده آثار ترس از عذاب)نميشود قصّه از اين قرار است كه زبانه و شعله خالص آتش جهنّم است و محتمل است ضمير در انّها بعذاب كه آتش جهنّم است عود نمايد و ميشود مراد از لظى جهنّم يا۳۹ کیلوبایت (۳٬۴۸۷ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۹
- المعارج ٣٤ (رده فضیلت مراقبت از نماز)نميشود قصّه از اين قرار است كه زبانه و شعله خالص آتش جهنّم است و محتمل است ضمير در انّها بعذاب كه آتش جهنّم است عود نمايد و ميشود مراد از لظى جهنّم يا۲۸ کیلوبایت (۲٬۵۸۰ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۳
- نميشود قصّه از اين قرار است كه زبانه و شعله خالص آتش جهنّم است و محتمل است ضمير در انّها بعذاب كه آتش جهنّم است عود نمايد و ميشود مراد از لظى جهنّم يا۳۹ کیلوبایت (۳٬۵۱۷ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۰
- نميشود قصّه از اين قرار است كه زبانه و شعله خالص آتش جهنّم است و محتمل است ضمير در انّها بعذاب كه آتش جهنّم است عود نمايد و ميشود مراد از لظى جهنّم يا۳۸ کیلوبایت (۳٬۴۵۷ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۸
- الفرقان ٣٨ (رده مراد از اصحاب رس)نيافتم آنحضرت فرمود چيزى از من پرسيدى كه كسى تا كنون از من نپرسيده و جواب آنرا از كسى بعد از من نخواهى شنيد مگر از آنكس كه او از من شنيده باشد و نيست در۵۶ کیلوبایت (۵٬۷۳۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- سوره بروج مضامين سوره مباركه بروج مراد از ذات البروج بودن آسمان اقوال گوناگون مفسّران درباره مراد از «شاهد و مشهود» اقوال از «أصحاب الأخدود» و معناى «قُتل۲۹ کیلوبایت (۲٬۶۵۱ واژه) - ۲ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۵:۵۳
- اينكه: بشر از بسيارى از مخلوقات از حيث استعداد و تسخير برتر است لازم مىآيد كه بعضى از مخلوقات از بشر از جهاتى برتر باشند، در اينجا نبايد فقط به سراغ ملك رفت۲۳ کیلوبایت (۲٬۴۲۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۸
- و آله و سلّم نقل نموده كه آن چيزى است در آتش شبيه به خار تلختر از صبر و بدبوتر از مردار و پر حرارتتر از آتش خداوند آنرا ضريع ناميده و با اين همه پليدى۳۶ کیلوبایت (۳٬۳۳۱ واژه) - ۲۷ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۴:۴۵
- البروج ٢٠ (رده غفلت از احاطه خدا)|و خدا از هر سو به آنها احاطه دارد با آنكه خدا از هر سو بر ايشان محيط است. و خدا بر همه آنها محیط است. و خدا از همه سو بر آنان احاطه دارد. و خدا از همه سو۳۰ کیلوبایت (۲٬۷۷۳ واژه) - ۲ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۵:۵۸
- البروج ٢١ (رده تلاوت قرآن بر محمد)سوره بروج مضامين سوره مباركه بروج مراد از ذات البروج بودن آسمان اقوال گوناگون مفسّران درباره مراد از «شاهد و مشهود» اقوال از «أصحاب الأخدود» و معناى «قُتل۳۲ کیلوبایت (۳٬۰۸۹ واژه) - ۲ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۶:۰۰
- المعارج ٢١ (رده آثار برخوردارى از خیر)نميشود قصّه از اين قرار است كه زبانه و شعله خالص آتش جهنّم است و محتمل است ضمير در انّها بعذاب كه آتش جهنّم است عود نمايد و ميشود مراد از لظى جهنّم يا۳۰ کیلوبایت (۲٬۲۹۴ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۵
- المعارج ٢٥ (رده مراد از محروم)نميشود قصّه از اين قرار است كه زبانه و شعله خالص آتش جهنّم است و محتمل است ضمير در انّها بعذاب كه آتش جهنّم است عود نمايد و ميشود مراد از لظى جهنّم يا۴۱ کیلوبایت (۳٬۸۰۹ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۷
- زير مطلب را بيش از پيش روشن م يكند [نور:38] آيه صريح است كه خدا جزاى عمل را مىدهد و از فضلش بر آن مزيد خارج از مقايسه با عمل است و پس از آن مى فرمايد«وَاللّهُ۱۵ کیلوبایت (۱٬۱۳۴ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۷
- عدّه قليل چگونه از عهده خلق كثير جهنّم بر ميآيند چنانچه از ابو جهل نقل شده كه بعد از نزول اين آيه بقريش گفت آيا هر ده نفر از شما پاى يكنفر از آنها را نميتوانيد۳۳ کیلوبایت (۳٬۳۳۵ واژه) - ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۴۶
- البقرة ٢١٤ (رده صبر در امتحان)۱۰، ۱۱، ۲۰ ; صبر در سختى ۲، ۵، ۱۵ شخصیت: عوامل شکل گیرى شخصیت ۱۷ شناخت: منابع شناخت ۶ صابران: امداد به صابران ۱۳ صبر: اهمیّت صبر ۱۵ ; پاداش صبر ۱، ۲ ; عوامل۶۱ کیلوبایت (۴٬۹۵۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- آل عمران ١٦ (رده ترس از عذاب)ما را بیامرز، و ما را از عذابِ آتش، نگاهدار!» كسانى كه مىگويند: پروردگارا! ايمان آورديم پس گناهان ما را بيامرز و ما را از عذاب آتش در امان دار همان كسانى۲۸ کیلوبایت (۲٬۰۶۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- البروج ١٩ (رده عبرت ناپذیرى از هلاکت امتها)سوره بروج مضامين سوره مباركه بروج مراد از ذات البروج بودن آسمان اقوال گوناگون مفسّران درباره مراد از «شاهد و مشهود» اقوال از «أصحاب الأخدود» و معناى «قُتل۳۳ کیلوبایت (۲٬۹۴۸ واژه) - ۲ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۵:۵۷
- الحج ٥١ (رده آتش جهنم)گروه ساعيان ملازمان درك جهنمند كه از دركات اسفل جهنم و آتش آن افروختهتر است، يا مراد از جنس نارموقده است. تفسير برهان از حضرت موسى بن جعفر عليه السّلام فرمود:۲۸ کیلوبایت (۲٬۳۲۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- سوره بروج مضامين سوره مباركه بروج مراد از ذات البروج بودن آسمان اقوال گوناگون مفسّران درباره مراد از «شاهد و مشهود» اقوال از «أصحاب الأخدود» و معناى «قُتل۴۰ کیلوبایت (۳٬۳۳۵ واژه) - ۲ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۵:۴۹
- و آله و سلّم نقل نموده كه آن چيزى است در آتش شبيه به خار تلختر از صبر و بدبوتر از مردار و پر حرارتتر از آتش خداوند آنرا ضريع ناميده و با اين همه پليدى۴۰ کیلوبایت (۳٬۷۸۸ واژه) - ۲۷ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۴:۴۴
- آل عمران ١٧٣ (رده آثار صبر)پس، از ايشان مترسيد و از من بترسيد اگر از گروندگان هستيد). ابواسحق ثعالبى از ابوصالح شعيب بن محمد و او از ابوحاتم تميمى و او از احمد بن ازهر و او از روح۴۵ کیلوبایت (۳٬۸۶۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- البروج ١٨ (رده عبرت از فرجام فرعون)سوره بروج مضامين سوره مباركه بروج مراد از ذات البروج بودن آسمان اقوال گوناگون مفسّران درباره مراد از «شاهد و مشهود» اقوال از «أصحاب الأخدود» و معناى «قُتل۳۱ کیلوبایت (۲٬۸۷۲ واژه) - ۲ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۵:۵۶
- نميشود قصّه از اين قرار است كه زبانه و شعله خالص آتش جهنّم است و محتمل است ضمير در انّها بعذاب كه آتش جهنّم است عود نمايد و ميشود مراد از لظى جهنّم يا۲۹ کیلوبایت (۲٬۶۱۰ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۲
- المدثر ١٩ (رده لعن بر حق ناپذیران)عدّه قليل چگونه از عهده خلق كثير جهنّم بر ميآيند چنانچه از ابو جهل نقل شده كه بعد از نزول اين آيه بقريش گفت آيا هر ده نفر از شما پاى يكنفر از آنها را نميتوانيد۳۷ کیلوبایت (۳٬۶۶۱ واژه) - ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۴۵
- و آله و سلّم نقل نموده كه آن چيزى است در آتش شبيه به خار تلختر از صبر و بدبوتر از مردار و پر حرارتتر از آتش خداوند آنرا ضريع ناميده و با اين همه پليدى۳۵ کیلوبایت (۳٬۲۲۰ واژه) - ۲۷ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۴:۴۳
- المدثر ٢٣ (رده اعراض از آیات خدا)عدّه قليل چگونه از عهده خلق كثير جهنّم بر ميآيند چنانچه از ابو جهل نقل شده كه بعد از نزول اين آيه بقريش گفت آيا هر ده نفر از شما پاى يكنفر از آنها را نميتوانيد۳۸ کیلوبایت (۳٬۶۸۳ واژه) - ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۴۷
- عدّه قليل چگونه از عهده خلق كثير جهنّم بر ميآيند چنانچه از ابو جهل نقل شده كه بعد از نزول اين آيه بقريش گفت آيا هر ده نفر از شما پاى يكنفر از آنها را نميتوانيد۳۵ کیلوبایت (۳٬۵۴۹ واژه) - ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۴۷
- سوره بروج مضامين سوره مباركه بروج مراد از ذات البروج بودن آسمان اقوال گوناگون مفسّران درباره مراد از «شاهد و مشهود» اقوال از «أصحاب الأخدود» و معناى «قُتل۳۱ کیلوبایت (۲٬۸۷۵ واژه) - ۲ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۵:۵۱
- المعارج ١١ (رده آرزوى نجات از عذاب)كه انسان از آن جدا شده است. «تُؤْوِيهِ» از «مأوى» به معناى پناه دادن است. «لَظى» شعله خالص آتش است. «اوعى» از «وعاء» به معناى ظرف است و مراد از آن، ذخيره۳۶ کیلوبایت (۳٬۱۰۴ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۴۱
- طه ١٤ (رده اهمیت اجتناب از شرک)السلام ) در نجات يافتن از مصر وازدواج با دختر شعيب و اقامت در مدين و... مراد از فتنه در (و فتناك فتونا) و وجه موسى را منت شمرده است مراد از جمله : ((واصطنعتك۳۹ کیلوبایت (۳٬۴۲۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۴
- البروج ١٢ (رده فلسفه سختگیرى بر کافران)سوره بروج مضامين سوره مباركه بروج مراد از ذات البروج بودن آسمان اقوال گوناگون مفسّران درباره مراد از «شاهد و مشهود» اقوال از «أصحاب الأخدود» و معناى «قُتل۳۳ کیلوبایت (۲٬۸۹۴ واژه) - ۲ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۵:۵۰
- يوسف ١٦ (رده گریه بر قتل برادر)را پس صبر من صبرى است نيكو و خدا است يارى خواسته شده از او بر آنچه بيان ميكنيد. تفسير جواب لمّا محذوف است يعنى چون بردند او را و اتّفاق نمودند بر انداختن۳۱ کیلوبایت (۲٬۸۶۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- لقمان ١٩ (رده اجتناب از افراط)نقل نموده كه مراد صبر بر مشقّت و آزار در امر بمعروف و نهى از منكر است و همانا اين صبر بر مصائب از امورى است كه ناچار بايد عازم و ثابت بر آن بود چون دنيا۵۰ کیلوبایت (۴٬۷۲۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۸
- نميشود قصّه از اين قرار است كه زبانه و شعله خالص آتش جهنّم است و محتمل است ضمير در انّها بعذاب كه آتش جهنّم است عود نمايد و ميشود مراد از لظى جهنّم يا۴۰ کیلوبایت (۳٬۶۶۸ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۶
- هود ١١٤ (رده الگوگیرى از محمد)تهذيب از امام باقر عليه السّلام نقل نموده كه مراد از دو طرف روز نماز صبح و مغرب است و مراد از ساعات نزديك بروز از شب نماز عشاء است و عيّاشى ره از امام صادق۶۰ کیلوبایت (۵٬۶۶۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- الأحقاف ٣١ (رده بشارت نجات از عذاب)است بر آنكه زنده گرداند مردگان را آرى همانا او بر همه چيز توانا است و ياد كن روزى را كه عرضه شوند آنان كه كافر شدند بر آتش گفته شود آيا نيست اين بر حق۳۱ کیلوبایت (۲٬۴۸۷ واژه) - ۵ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۴۱
- المدثر ٢٠ (رده لعن بر حق ناپذیران)عدّه قليل چگونه از عهده خلق كثير جهنّم بر ميآيند چنانچه از ابو جهل نقل شده كه بعد از نزول اين آيه بقريش گفت آيا هر ده نفر از شما پاى يكنفر از آنها را نميتوانيد۳۸ کیلوبایت (۳٬۷۴۰ واژه) - ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۴۶
- امام باشد؟ يكى از رموز موفقيّت پيشوايان دينى، صبر آنان بر مشكلات شخصى، جنگ ها، فقرها، بيمارىها، داغ ديدنها و امثال آن بوده است. و صبر و پايدارى، قناعت۳۴ کیلوبایت (۳٬۰۴۸ واژه) - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۲:۰۷
- الشورى ٤١ (رده انتقام از ظالمان)آينه هر كه كين ستاند پس از آنكه بر او ستم رفته باشد، پس هيچ راهى [از تعرض و سرزنش] بر آنان نيست. بر کسانی که پس از ستمی که بر آنان رفته است انتقام میگیرند،۲۹ کیلوبایت (۲٬۴۵۳ واژه) - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۵۵
- گفتهاند اظهر آنست كه مراد از والد حضرت اسمعيل و از ما ولد پيغمبر خاتم و ائمه اطهار باشد يا مراد از والد حضرت ابراهيم و مراد از ما ولد حضرت اسمعيل و اولاد۳۴ کیلوبایت (۳٬۲۵۵ واژه) - ۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۳:۰۴
- عدّه قليل چگونه از عهده خلق كثير جهنّم بر ميآيند چنانچه از ابو جهل نقل شده كه بعد از نزول اين آيه بقريش گفت آيا هر ده نفر از شما پاى يكنفر از آنها را نميتوانيد۴۰ کیلوبایت (۳٬۹۸۰ واژه) - ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۴۳
- الكهف ٨٨ (رده صبر ذوالقرنین)النّصر و مراد از آنكه فرموده داديم باو از هر چيزى سببى همان آماده نمودن وسائل و اسباب پيشرفت كار و اراده او است يعنى باو داديم از هر چيزيكه مراد و مقصود۴۹ کیلوبایت (۴٬۴۳۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
- المعارج ٣١ (رده تجاوز از حدودخدا)نميشود قصّه از اين قرار است كه زبانه و شعله خالص آتش جهنّم است و محتمل است ضمير در انّها بعذاب كه آتش جهنّم است عود نمايد و ميشود مراد از لظى جهنّم يا۳۳ کیلوبایت (۳٬۰۸۶ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۱
- المعارج ٢٨ (رده منشأ ترس از عذاب)نميشود قصّه از اين قرار است كه زبانه و شعله خالص آتش جهنّم است و محتمل است ضمير در انّها بعذاب كه آتش جهنّم است عود نمايد و ميشود مراد از لظى جهنّم يا۳۸ کیلوبایت (۳٬۴۷۴ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۹
- و آله و سلّم نقل نموده كه آن چيزى است در آتش شبيه به خار تلختر از صبر و بدبوتر از مردار و پر حرارتتر از آتش خداوند آنرا ضريع ناميده و با اين همه پليدى۳۶ کیلوبایت (۳٬۲۶۵ واژه) - ۲۷ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۴:۴۲
- الجن ٢٧ (رده رضایت از انبیا)است، پس نگهبانانی [برای محافظت از آنان] از پیش رو و پشت سرشان می گمارد مگر بر آن پيامبرى كه از او خشنود باشد كه براى نگهبانى از او پيش روى و پشت سرش نگهبانى۴۰ کیلوبایت (۳٬۴۴۳ واژه) - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۲:۰۸
- الأعراف ١٩٩ (رده عفو از لغزش)پسنديده است و مراد از اعراض از جهال ترك تعرض آنها است در افعال و اقوالشان بعد از اتمام حجّت بر آنها چون مقاوله و مقابله و مجادله با آنها از قدر شخص ميكاهد۳۷ کیلوبایت (۳٬۵۷۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- المعارج ٣٠ (رده استمتاع از کنیز)نميشود قصّه از اين قرار است كه زبانه و شعله خالص آتش جهنّم است و محتمل است ضمير در انّها بعذاب كه آتش جهنّم است عود نمايد و ميشود مراد از لظى جهنّم يا۴۱ کیلوبایت (۳٬۶۵۸ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۰
- الْإِنْسانُ مِنْ عَجَلٍ: آفريده شد انسان از شتابزدگى. مراد از اين انسان دو قول است: 1- آنكه مراد نوع انسان. 2- آنكه مراد شخص معين باشد. اما اول- بدين تقرير كه۳۰ کیلوبایت (۲٬۴۵۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- القمر ٢٤ (رده آثار پیروى از انسان ها)إذًا لفى ... سعر) در صورتى که «سعر» جمع «سعیر» (آتش افروخته) باشد، مراد از آن در آیه شریفه، گرفتار شدن در آتش حسرت و تیره بختى خواهد بود. ۱۰ - قوم ثمود، مدعى۳۰ کیلوبایت (۲٬۴۸۰ واژه) - ۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۳۳
- الجن ٢٨ (رده عصمت از خطا)امام باشد؟ يكى از رموز موفقيّت پيشوايان دينى، صبر آنان بر مشكلات شخصى، جنگ ها، فقرها، بيمارىها، داغ ديدنها و امثال آن بوده است. و صبر و پايدارى، قناعت۵۵ کیلوبایت (۵٬۲۱۶ واژه) - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۲:۰۸