نتایج جستجو
از الکتاب
- الشعراء ٢٢ (رده انتقاد از فرعون)استثمارگرى فرعون ۷; امتنان بیجاى فرعون ۵; انتقاد از فرعون ۱; حکومت استثمارى فرعون ۲ موسى(ع): اجبار موسى(ع) ۳; انتقاد موسى(ع) ۱; بینش موسى(ع) ۵; رشد موسى(ع)۴۱ کیلوبایت (۳٬۷۱۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- الكهف ٧٦ (رده انتقاد از خود)مصاحبت تو با من، هم اکنون نیز دلیل موجهى دارد، ولى طالب مهلتى دیگر هستم. ۶- انتقاد از خود و انصاف در قضاوت نسبت به خویشتن و پذیرش مسؤولیت عملکرد خود، از صفات۳۸ کیلوبایت (۳٬۵۱۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
- الأعراف ١٢٩ (رده انتقاد از موسى)دارند و در غير اين صورت از آنان نيز انتقاد مىكنند. قالُوا أُوذِينا مِنْ قَبْلِ ... 3- گاهى رهبران آسمانى، مورد انتقاد پيروان كمظرفيّت و كمتحمّل خود نيز۴۲ کیلوبایت (۳٬۰۸۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
- حَوْلِكَ» «5» اگر تندخو و خشن بودى، مردم از اطراف تو پراكنده مىشدند. ده آيه انتقاد به خاطر چهره درهم كشيدن و عبوس كردن در برابر نابينايى كه براى او خنده و۳۸ کیلوبایت (۳٬۵۳۵ واژه) - ۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۴۹
- هر يك نقص است. ( «تَوَلَّى»، نشانه گرايش نداشتن است، «أَعْطى قَلِيلًا» انتقاد از كم كارى و «أَكْدى» اشاره به استمرار نداشتن است.) 3- در تربيت، نام افراد۲۸ کیلوبایت (۲٬۵۴۵ واژه) - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۱
- حَوْلِكَ» «5» اگر تندخو و خشن بودى، مردم از اطراف تو پراكنده مىشدند. ده آيه انتقاد به خاطر چهره درهم كشيدن و عبوس كردن در برابر نابينايى كه براى او خنده و۲۹ کیلوبایت (۲٬۷۶۴ واژه) - ۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۵۰
- حَوْلِكَ» «5» اگر تندخو و خشن بودى، مردم از اطراف تو پراكنده مىشدند. ده آيه انتقاد به خاطر چهره درهم كشيدن و عبوس كردن در برابر نابينايى كه براى او خنده و۲۹ کیلوبایت (۲٬۷۹۰ واژه) - ۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۵۲
- حَوْلِكَ» «5» اگر تندخو و خشن بودى، مردم از اطراف تو پراكنده مىشدند. ده آيه انتقاد به خاطر چهره درهم كشيدن و عبوس كردن در برابر نابينايى كه براى او خنده و۳۰ کیلوبایت (۲٬۸۵۵ واژه) - ۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۵۱
- حَوْلِكَ» «5» اگر تندخو و خشن بودى، مردم از اطراف تو پراكنده مىشدند. ده آيه انتقاد به خاطر چهره درهم كشيدن و عبوس كردن در برابر نابينايى كه براى او خنده و۳۱ کیلوبایت (۲٬۹۳۵ واژه) - ۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۵۳
- بيخردان و نادانان و حتى ابوهريره را كه پيش دنياى اهل سنّت مقبول است به باد انتقاد مىگيرد، ولى در زمينه ما نحن فيه و امثال آن چنان كج مىرود كه باعث اعجاب۱۰ کیلوبایت (۱٬۰۷۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۴۰
- اين آيه نازل شد و آنان را توبيخ كرد. آيه به جاى انتقاد از ترك خطبه و نماز، از تنها گذاردن پيامبر، انتقاد مىكند. آرى، شكستن حرمت رهبر آسمانى از شكستن خطبه۶۲ کیلوبایت (۵٬۷۲۹ واژه) - ۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۴۳
- باب دوازدهم همان كتاب نوشته: ناتان فرستاده خداپيش داود آمد و از اين كار انتقاد كرد و گفت: خدا مىگويد به عوض كارى درباره زن اوريا كردهاى زنان تو را گرفته۱۵ کیلوبایت (۱٬۶۶۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۰
- یستطیع ربک ... قال اتقوا اللّه ان کنتم مؤمنین) جمله «اتقوا اللّه ...» حاکى از انتقاد و اعتراض عیسى (ع) به حواریون است ناظر به مطالبى است که از «هل یستطیع ربک۳۳ کیلوبایت (۲٬۳۱۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- مردمند. مثل راهبان مسيحى كه خود را از لذّات حلال دنيا محروم مىكنند ومورد انتقاد انبيا نيز هستند، يا مثل زاهدنماهاى رياكار. كسانى كه اعتقادات صحيحى ندارند۳۷ کیلوبایت (۳٬۱۲۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- حَوْلِكَ» «5» اگر تندخو و خشن بودى، مردم از اطراف تو پراكنده مىشدند. ده آيه انتقاد به خاطر چهره درهم كشيدن و عبوس كردن در برابر نابينايى كه براى او خنده و۳۳ کیلوبایت (۳٬۱۴۸ واژه) - ۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۵۱
- حَوْلِكَ» «5» اگر تندخو و خشن بودى، مردم از اطراف تو پراكنده مىشدند. ده آيه انتقاد به خاطر چهره درهم كشيدن و عبوس كردن در برابر نابينايى كه براى او خنده و۳۴ کیلوبایت (۳٬۲۵۷ واژه) - ۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۵۴
- باب دوازدهم همان كتاب نوشته: ناتان فرستاده خداپيش داود آمد و از اين كار انتقاد كرد و گفت: خدا مىگويد به عوض كارى درباره زن اوريا كردهاى زنان تو را گرفته۱۷ کیلوبایت (۱٬۷۱۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۳۷
- منصفانه عمل كنيد و اگر انتقاد مىكنيد از ضعف همه بگوييد. «لَيْسَ بِأَمانِيِّكُمْ وَ لا أَمانِيِّ أَهْلِ الْكِتابِ» 4- در انتقاد يا رفع عيب، از خودتان شروع۴۰ کیلوبایت (۳٬۳۲۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
- كه از مصلحان باشى. كلمهى «بطش» به معناى خشم همراه با شدّت و قدرت است. 1- انتقاد از خلاف دوستان، نبايد سبب رها كردن و حمايت نكردن از حقّ آنان جلد 7 - صفحه۴۰ کیلوبایت (۳٬۲۶۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- تُؤْثِرُونَ» 2- دنيا بد نيست، آنچه مورد انتقاد است ترجيح آن بر آخرت است. «تُؤْثِرُونَ» 3- هرگاه از چيزى انتقاد مىكنيد، نمونه خوب و راهكار آن را نشان دهيد۴۷ کیلوبایت (۴٬۵۹۶ واژه) - ۲۸ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۳۹
- به دوزخ صادر خواهد شد. «فَاهْدُوهُمْ» 3- در قيامت علاوه بر دوزخ، تحقير و انتقاد و شكنجهى روحى نيز هست. «هذا يَوْمُ الْفَصْلِ الَّذِي كُنْتُمْ بِهِ تُكَذِّبُونَ»۲۴ کیلوبایت (۲٬۰۵۲ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۰۳
- شده مثل اينكه درس از عصر حاضر ما گرفته باشند. ] (آیه 165)- سپس به انتقاد از اعمال ناشایست و بخشی از انحرافات اخلاقی آنها میپردازد و از آنجا که مهمترین۲۲ کیلوبایت (۱٬۷۵۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- زمان اين تهديدها چه وقت است، چرا عملى نمىشود. گرچه در بسيارى كارها از عجله انتقاد شده است لكن در مواردى نظير اقامه نماز، دفن ميّت، ازدواج در جوانى، پرداخت۴۲ کیلوبایت (۳٬۳۴۰ واژه) - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۳۳
- مىكنند، زيرا نماز حضور در برابر خداست. اگر «ظن» و گمان در برابر علم باشد، مورد انتقاد است؛ «ما لَهُمْ بِهِ مِنْ عِلْمٍ إِنْ يَتَّبِعُونَ إِلَّا الظَّنَّ» «1»۲۴ کیلوبایت (۱٬۸۴۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
- تقليد كوركورانه است بيان مىكند. پيروى و اطاعت عقلانى مانعى ندارد، مورد انتقاد قرآن، تقليد از كسانى است كه نه خود داراى تعقّل بودهاند و نه هدايت انبيا۴۴ کیلوبایت (۳٬۳۰۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- خاك فرو رفت. «فَخَسَفْنا بِهِ وَ بِدارِهِ» «2» در اين سوره دو بار از بخل انتقاد شده است. يك بار در آيه «مَنَّاعٍ لِلْخَيْرِ» و يك بار داستان اين آيات.۲۸ کیلوبایت (۲٬۴۸۶ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۳۱
- تکیه کرده است: نخست محتوای دعوت هود که در ضمن آیات گذشته خواندیم. سپس به انتقاد از کژیها و اعمال نادرست آنها پرداخته و سه موضوع را به آنها یاد آوری میکند،۲۳ کیلوبایت (۱٬۹۴۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- آيه نهم و سيزدهم، سخن از شادى و سرور در نزد خانواده است، يكى منفى كه مورد انتقاد است و يكى مثبت كه پاداش نيكوكاران است. آرى، ثمره سرور مستانه و غافلانه در۲۹ کیلوبایت (۲٬۷۸۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۵۳
- راحتطلبى، ممنوع است بايد اقدام كرد و امداد خواست تا دشمن را بيرون راند. (انتقاد قرآن از بنىاسرائيل كه گفتند: «إِنَّا لَنْ نَدْخُلَها») 4- توقّع پيروزى۲۲ کیلوبایت (۱٬۴۹۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
- درازى! آيهى قبل، مرجع در منازعات را خدا و پيامبر معرفى كرد، اين آيه در انتقاد از كسانى است كه مرجع نزاع خود را طاغوت قرار مىدهند. ميان يك منافق مسلماننما۵۰ کیلوبایت (۴٬۰۵۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
- صداقت همراه باشد وگرنه مستحقّ سرزنش و توبيخ است. (تمام آيه) 2- قبل از اين كه انتقاد كنيد، به بيان نقاط مثبت بپردازيد. شما كه ايمان داريد، چرا عمل نمىكنيد؟۲۸ کیلوبایت (۲٬۵۰۴ واژه) - ۱۹ خرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۱۱
- به دوزخ صادر خواهد شد. «فَاهْدُوهُمْ» 3- در قيامت علاوه بر دوزخ، تحقير و انتقاد و شكنجهى روحى نيز هست. «هذا يَوْمُ الْفَصْلِ الَّذِي كُنْتُمْ بِهِ تُكَذِّبُونَ»۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۶۳ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۰۲
- خاك فرو رفت. «فَخَسَفْنا بِهِ وَ بِدارِهِ» «2» در اين سوره دو بار از بخل انتقاد شده است. يك بار در آيه «مَنَّاعٍ لِلْخَيْرِ» و يك بار داستان اين آيات.۲۹ کیلوبایت (۲٬۵۹۰ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۲۹
- نهىاز منكر مىپردازند. واز كسانى كه از قدرت خود در مسير ناحق استفاده كنند، انتقاد كرده و مىفرمايد: «كَمْ أَهْلَكْنا مِنْ قَبْلِهِمْ مِنْ قَرْنٍ مَكَّنَّاهُمْ۲۹ کیلوبایت (۲٬۷۳۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
- آيه نهم و سيزدهم، سخن از شادى و سرور در نزد خانواده است، يكى منفى كه مورد انتقاد است و يكى مثبت كه پاداش نيكوكاران است. آرى، ثمره سرور مستانه و غافلانه در۲۹ کیلوبایت (۲٬۷۱۳ واژه) - ۳ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۲۲
- علاقه شديد و حريصانه به مال دنيا كه سبب فراموش كردن آخرت و محرومان شود، انتقاد شده است. «إِنَّهُ لِحُبِّ الْخَيْرِ لَشَدِيدٌ» قرآن از مال دنيا به «خير»۲۸ کیلوبایت (۲٬۵۴۶ واژه) - ۸ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۶:۱۹
- بيشترى است. (با اينكه در آيه اول سخن از اهل كتاب و مشركان بود ولى در آيات بعد انتقاد تنها از اهل كتاب است.) «وَ ما تَفَرَّقَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتابَ» 4-۳۱ کیلوبایت (۲٬۵۳۵ واژه) - ۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۰:۴۰
- گذشت تفسيرش. ] (آیه 146)- سپس در بخش دیگری انگشت روی نقطههای حساس و قابل انتقاد زندگی آنها گذارده، و آنان را در یک محاکمه وجدانی محکوم میکند. میگوید:۲۶ کیلوبایت (۲٬۱۷۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- يَسْئَلْكُمُوها ... تَبْخَلُوا 2- دلبستگى شديد به دنيا و بخل ورزيدن، مورد انتقاد و سرزنش است. إِنْ يَسْئَلْكُمُوها ... تَبْخَلُوا 3- خداوند انسان را به امور۲۴ کیلوبایت (۲٬۰۲۷ واژه) - ۶ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۱
- از پيامبرشان عذاب فورى تقاضا مىكردند؛ از اين عجلهى كفّار در همهى موارد انتقاد شده است. در تأخير عذاب و قهر الهى بركاتى است از جمله: الف: فرصتى است براى۲۹ کیلوبایت (۲٬۲۸۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- آيه نهم و سيزدهم، سخن از شادى و سرور در نزد خانواده است، يكى منفى كه مورد انتقاد است و يكى مثبت كه پاداش نيكوكاران است. آرى، ثمره سرور مستانه و غافلانه در۳۰ کیلوبایت (۲٬۸۱۰ واژه) - ۳ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۲۱
- آيه نهم و سيزدهم، سخن از شادى و سرور در نزد خانواده است، يكى منفى كه مورد انتقاد است و يكى مثبت كه پاداش نيكوكاران است. آرى، ثمره سرور مستانه و غافلانه در۳۰ کیلوبایت (۲٬۶۹۹ واژه) - ۳ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۲۱
- علاقه شديد و حريصانه به مال دنيا كه سبب فراموش كردن آخرت و محرومان شود، انتقاد شده است. «إِنَّهُ لِحُبِّ الْخَيْرِ لَشَدِيدٌ» قرآن از مال دنيا به «خير»۳۱ کیلوبایت (۲٬۸۵۰ واژه) - ۸ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۶:۲۰
- ولى همانها در سال بعد در جنگ احد پا به فرار گذاشتند كه در اين آيه مورد انتقاد و سرزنش قرار گرفتهاند. در زيارت شهداى كربلا مىگوييم: اى كاش! ما با شما۲۶ کیلوبایت (۲٬۱۳۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- مىدهد و اگر ستايش نشود از كار خود مىكاهد. ناگفته نماند كه اين همه توبيخ و انتقاد براى كسانى است كه از ابتدا، كار را براى غير خداوند انجام مىدهند، ولى اگر۳۱ کیلوبایت (۲٬۸۰۷ واژه) - ۴ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۰۲
- مىدهد و اگر ستايش نشود از كار خود مىكاهد. ناگفته نماند كه اين همه توبيخ و انتقاد براى كسانى است كه از ابتدا، كار را براى غير خداوند انجام مىدهند، ولى اگر۳۲ کیلوبایت (۲٬۹۱۵ واژه) - ۴ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۰۳
- شايعات، پيشگويىها و رؤياهاى بىاساس. داورى و موضعگيرى بدون علم، ستايش يا انتقاد بدون علم و نوشتن و گفتن بدون علم. داوريى شفابخش براى همه آن بيمارىها، تحقيق۶۳ کیلوبایت (۶٬۰۳۰ واژه) - ۱۳ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۸
- خورد. آيات تحريم ربا، در چند مرحله و به صورت تدريجى نازل شده است. گام اوّل، انتقاد از رباخوارى يهود: «وَ أَخْذِهِمُ الرِّبَوا وَ قَدْ نُهُوا عَنْهُ» «1» گام۳۲ کیلوبایت (۲٬۵۷۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- 63 جلد 5 - صفحه 62 آرامش و بىتكبّر راه مىروند. د: از قارون ثروتمند هم انتقاد مىكند كه هنگام عبور در كوچه و بازار، با تكبّر و جلال و جبروت ظاهر مىشد۳۳ کیلوبایت (۲٬۸۰۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- غيرت دينى ندارند و با گناهكاران مداهنه مىكنند. «8» مخفى نماند آنچه مورد انتقاد است سازش از موضع ضعف است كه نامش مداهنه است ولى كوتاه آمدن از موضع قدرت۳۴ کیلوبایت (۳٬۲۶۶ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۲۴
- مىدهد و اگر ستايش نشود از كار خود مىكاهد. ناگفته نماند كه اين همه توبيخ و انتقاد براى كسانى است كه از ابتدا، كار را براى غير خداوند انجام مىدهند، ولى اگر۳۴ کیلوبایت (۳٬۱۴۷ واژه) - ۴ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۰۴
- الْخاسِرِينَ» 11- قاتل، هم از درون گرفتار عذاب وجدان است و هم از بيرون مورد انتقاد مردم و هم گرفتار قصاص و عدل مىشود و كامى نمىگيرد. «فَقَتَلَهُ فَأَصْبَحَ۲۷ کیلوبایت (۲٬۰۳۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
- پرهيز مىكنند و بديهى است موسى عليه السلام نيز كه انسان است بترسد، آنچه مورد انتقاد و مذمّت است، تأثّر، خشيت و اضطراب قلبى از غير خداست كه مخالف شجاعت واز صفات۳۰ کیلوبایت (۲٬۶۶۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۴
- دهيد. پذيرفتن اين نحو توبهى سخت، براى يهوديان فضليت است. زيرا خداوند در انتقاد از مسلمانان منافق مىفرمايد: «وَ لَوْ أَنَّا كَتَبْنا عَلَيْهِمْ أَنِ اقْتُلُوا۵۷ کیلوبایت (۴٬۴۹۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
- 479 الدنيا» «1» پس چرا اين آيه در مقام انتقاد است؟ پاسخ: زينت بودن چيزى، غير از دلبستگى به آن است. در اين آيه انتقاد از دلبستگى شديد است كه از آن به «حُبُّ۷۱ کیلوبایت (۵٬۸۹۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- غيرت دينى ندارند و با گناهكاران مداهنه مىكنند. «8» مخفى نماند آنچه مورد انتقاد است سازش از موضع ضعف است كه نامش مداهنه است ولى كوتاه آمدن از موضع قدرت۳۵ کیلوبایت (۳٬۲۸۰ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۲۷
- غيرت دينى ندارند و با گناهكاران مداهنه مىكنند. «8» مخفى نماند آنچه مورد انتقاد است سازش از موضع ضعف است كه نامش مداهنه است ولى كوتاه آمدن از موضع قدرت۳۶ کیلوبایت (۳٬۲۰۷ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۲۸
- غيرت دينى ندارند و با گناهكاران مداهنه مىكنند. «8» مخفى نماند آنچه مورد انتقاد است سازش از موضع ضعف است كه نامش مداهنه است ولى كوتاه آمدن از موضع قدرت۳۳ کیلوبایت (۳٬۱۶۶ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۲۸
- السلام در غديرخم به امامت و وصايت تعيين شد، رسول خدا صلى الله عليه و آله مورد انتقاد قرار گرفت، ولى حضرت اين آيه را تلاوت فرمود: «إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْيٌ يُوحى»۳۷ کیلوبایت (۳٬۶۰۰ واژه) - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۵
- السلام در غديرخم به امامت و وصايت تعيين شد، رسول خدا صلى الله عليه و آله مورد انتقاد قرار گرفت، ولى حضرت اين آيه را تلاوت فرمود: «إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْيٌ يُوحى»۳۸ کیلوبایت (۳٬۸۶۷ واژه) - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۶
- آيه نهم و سيزدهم، سخن از شادى و سرور در نزد خانواده است، يكى منفى كه مورد انتقاد است و يكى مثبت كه پاداش نيكوكاران است. آرى، ثمره سرور مستانه و غافلانه در۳۶ کیلوبایت (۳٬۲۷۵ واژه) - ۳ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۱۰
- آيه نهم و سيزدهم، سخن از شادى و سرور در نزد خانواده است، يكى منفى كه مورد انتقاد است و يكى مثبت كه پاداش نيكوكاران است. آرى، ثمره سرور مستانه و غافلانه در۳۵ کیلوبایت (۳٬۳۹۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۵۳
- آيه نهم و سيزدهم، سخن از شادى و سرور در نزد خانواده است، يكى منفى كه مورد انتقاد است و يكى مثبت كه پاداش نيكوكاران است. آرى، ثمره سرور مستانه و غافلانه در۳۵ کیلوبایت (۳٬۱۵۶ واژه) - ۳ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۱۹
- است و مراد از نسيان، دقّت نكردن در انجام فرمان، وگرنه فراموشى مطلق، عتاب و انتقاد ندارد. منظور از «عزم»، ارادهى محكم در برابر وسوسههاى ابليس است. امام كاظم۳۰ کیلوبایت (۲٬۴۸۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- يزيد نفرمود: «انى استصغرك» من تورا حقير جلد 5 - صفحه 464 مىدانم وسپس رگبار انتقاد را نثار حكومت او كرد؟ مگر امام خمينى قدس سره در اوج سلطنت جائرانه و سراپا۳۵ کیلوبایت (۳٬۱۶۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- علاقه شديد و حريصانه به مال دنيا كه سبب فراموش كردن آخرت و محرومان شود، انتقاد شده است. «إِنَّهُ لِحُبِّ الْخَيْرِ لَشَدِيدٌ» قرآن از مال دنيا به «خير»۴۲ کیلوبایت (۳٬۲۴۱ واژه) - ۸ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۶:۲۱
- علاقه شديد و حريصانه به مال دنيا كه سبب فراموش كردن آخرت و محرومان شود، انتقاد شده است. «إِنَّهُ لِحُبِّ الْخَيْرِ لَشَدِيدٌ» قرآن از مال دنيا به «خير»۴۱ کیلوبایت (۳٬۲۸۹ واژه) - ۸ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۶:۲۱
- مىشود. «آلاءِ» جمع «الى» به معناى نعمت است. تكرار سؤالهاى پى در پى همراه با انتقاد، دليل آن است كه هر نعمتى براى خود تصديق و تكذيبى دارد. در حديث مىخوانيم:۳۴ کیلوبایت (۳٬۱۳۱ واژه) - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۵۶
- غيرت دينى ندارند و با گناهكاران مداهنه مىكنند. «8» مخفى نماند آنچه مورد انتقاد است سازش از موضع ضعف است كه نامش مداهنه است ولى كوتاه آمدن از موضع قدرت۳۶ کیلوبایت (۳٬۴۰۲ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۲۴
- بقيه موجودات مىروند، بپيمايد يا آنكه به راهى خلاف آن رود. شايد آيه به نوعى انتقاد از انسان باشد كه تو على رغم توجّه بيشتر خداوند و گل سرسبد موجودات بودن،۳۳ کیلوبایت (۲٬۸۳۲ واژه) - ۲ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۴
- مىدهد و اگر ستايش نشود از كار خود مىكاهد. ناگفته نماند كه اين همه توبيخ و انتقاد براى كسانى است كه از ابتدا، كار را براى غير خداوند انجام مىدهند، ولى اگر۳۴ کیلوبایت (۳٬۲۰۱ واژه) - ۴ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۰۰
- مىدهد و اگر ستايش نشود از كار خود مىكاهد. ناگفته نماند كه اين همه توبيخ و انتقاد براى كسانى است كه از ابتدا، كار را براى غير خداوند انجام مىدهند، ولى اگر۳۵ کیلوبایت (۳٬۱۵۹ واژه) - ۴ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۰۲
- مىدهد و اگر ستايش نشود از كار خود مىكاهد. ناگفته نماند كه اين همه توبيخ و انتقاد براى كسانى است كه از ابتدا، كار را براى غير خداوند انجام مىدهند، ولى اگر۳۶ کیلوبایت (۳٬۳۹۸ واژه) - ۴ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۰۳
- او خضوع و خشيت داشت.) «خَشِيَ الرَّحْمنَ» 8- اگر از ترس جريمه، آبروريزى، انتقاد مردم، كم شدن مزد و ... حريم نگاه داشتيم، چندان ارزشى ندارد، ترس از خدا در۳۴ کیلوبایت (۲٬۹۷۹ واژه) - ۱۹ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۸
- وكمال را از هر گروه و طايفهاى كه باشد، بپذيريم و بدان اقرار كنيم. در كنار انتقاد از ديگران، از خوبىهاى آنان غافل نشويم. «مِنْ أَهْلِ الْكِتابِ أُمَّةٌ قائِمَةٌ»۳۴ کیلوبایت (۲٬۸۶۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- لَهُمْ بِهِ مِنْ عِلْمٍ 6- عقايد بايد بر اساس علم باشد و از عقيده بدون علم انتقاد شده است. «ما لَهُمْ بِهِ مِنْ عِلْمٍ» 7- كسى كه ايمان نداشته باشد، به خالق۳۵ کیلوبایت (۲٬۹۰۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- آيهى قبل، سؤال از كفر ورزى اهلكتاب بود؛ «لِمَ تَكْفُرُونَ» و در اين آيه، انتقاد از اينكه اگر خودتان ايمان نمىآوريد و به آيات الهى كفر مىورزيد، به چه۳۳ کیلوبایت (۲٬۶۳۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- علاقه شديد و حريصانه به مال دنيا كه سبب فراموش كردن آخرت و محرومان شود، انتقاد شده است. «إِنَّهُ لِحُبِّ الْخَيْرِ لَشَدِيدٌ» قرآن از مال دنيا به «خير»۴۴ کیلوبایت (۳٬۶۲۰ واژه) - ۸ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۶:۲۲
- خداوند از ما تفكّر در آفريدهها را مىخواهد و از كسانى كه فكر نمىكنند، انتقاد مىكند. «أَ لَمْ يَرَوْا» 2- پرندگان، در هرحال و هرجا در تسخير الهىاند۳۷ کیلوبایت (۳٬۰۶۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
- بيشترى است. (با اينكه در آيه اول سخن از اهل كتاب و مشركان بود ولى در آيات بعد انتقاد تنها از اهل كتاب است.) «وَ ما تَفَرَّقَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتابَ» 4-۳۹ کیلوبایت (۳٬۳۵۰ واژه) - ۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۰:۳۹
- دستورات خود دربارهى تمام مسائل زندگى از قبيل كار، تفريح، تحصيل، تغذيه، انفاق، انتقاد، قهر، صلح و علاقه به فرزند و ...، نظر داده و ما را به اعتدال و ميانهروى۱۸۴ کیلوبایت (۱۶٬۸۴۸ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۰:۳۹
- قَطَّعْنَ أَيْدِيَهُنَّ»* 11- در انتقاد عجله نكنيد، شايد شما هم اگر به جاى او بوديد مثل او مىشديد. «قَطَّعْنَ أَيْدِيَهُنَّ» (انتقاد كنندگان وقتى يوسف را ديدند،۸۱ کیلوبایت (۷٬۱۱۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- كند، ولى خودش مردم را گمراه كند!؟ مگر مىشود از ابليس به خاطر گمراه كردن انتقاد كند، ولى خودش ديگران را گمراه كند!؟ گرچه در اين آيه، هدايت و گمراهى بطور۸۲ کیلوبایت (۶٬۸۷۰ واژه) - ۳ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۳:۲۱
- و ضامن (ايمان شما به اجبار) نيستم. از آيهى 95 تا اينجا در معرّفى خدا و انتقاد از شرك بود، اين آيه به منزلهى نتيجه و خلاصهى آيات گذشته است. «1». تفسير۳۵ کیلوبایت (۲٬۷۸۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
- الْأَرْضِ وَ ابْتَغُوا ... «1» ولى اگر به جاى ياد خدا به سراغ مال رفتيد مورد انتقاد است. وَ إِذا رَأَوْا تِجارَةً أَوْ لَهْواً انْفَضُّوا ... «2» عيب جويى و۴۵ کیلوبایت (۴٬۷۶۰ واژه) - ۷ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۱:۰۸
- خاك فرو رفت. «فَخَسَفْنا بِهِ وَ بِدارِهِ» «2» در اين سوره دو بار از بخل انتقاد شده است. يك بار در آيه «مَنَّاعٍ لِلْخَيْرِ» و يك بار داستان اين آيات.۴۳ کیلوبایت (۳٬۷۹۵ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۲۹
- روش آزاد است. «مِنْهُمُ الصَّالِحُونَ وَ مِنْهُمْ دُونَ ذلِكَ» 2- هنگام انتقاد از يك گروه، بايد حقّ خوبانشان ضايع نشود. «مِنْهُمُ الصَّالِحُونَ» 3- حوادث۳۹ کیلوبایت (۳٬۲۸۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- بيشترى است. (با اينكه در آيه اول سخن از اهل كتاب و مشركان بود ولى در آيات بعد انتقاد تنها از اهل كتاب است.) «وَ ما تَفَرَّقَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتابَ» 4-۳۸ کیلوبایت (۳٬۳۵۹ واژه) - ۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۴:۳۷
- ساعت فكر مفيد از ساعتها عبادت بهتر است. كمكارى و سهلانگارى در كار، مورد انتقاد است تا آنجا كه رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمود: خداوند دوست دارد هركس۴۲ کیلوبایت (۳٬۹۱۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- بيشترى است. (با اينكه در آيه اول سخن از اهل كتاب و مشركان بود ولى در آيات بعد انتقاد تنها از اهل كتاب است.) «وَ ما تَفَرَّقَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتابَ» 4-۴۷ کیلوبایت (۴٬۰۰۸ واژه) - ۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۰:۳۸
- «اتَّخَذُوا أَيْمانَهُمْ جُنَّةً» سوگندهايشان را سپر توطئههايشان قرار دادند. 8. انتقاد از رهبر معصوم: «يَلْمِزُكَ فِي الصَّدَقاتِ» «9» در تقسيم زكات، نيش مىزنند۵۶ کیلوبایت (۴٬۲۹۰ واژه) - ۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۰۴
- حدسها و گمانها، قضاوت بدون علم، گواهى دادن بدون علم، موضعگيرى، ستايش يا انتقاد بدون علم، تفسير و تحليل و نوشتن و فتوا دادن بدون علم، نقل «1». نور، 24؛۴۶ کیلوبایت (۴٬۲۷۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- وتاريك استفاده مىكنند، از توطئههاى آنان غافل نباشيد. «بَيَّتَ» 4- قرآن، در انتقاد، همه را يكسان نمىداند. «طائِفَةٌ مِنْهُمْ» 5- خداوند، به حساب توطئهها۴۱ کیلوبایت (۳٬۱۶۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
- قَوْمَكَ فِي ضَلالٍ» 6- بتپرستى، انحرافى است كه وجدانهاى سالم و عقل، از آن انتقاد مىكنند. أَ تَتَّخِذُ أَصْناماً ... ضَلالٍ مُبِينٍ 7- گرچه ابراهيم عليه۵۵ کیلوبایت (۴٬۴۸۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- انْبِعاثَهُمْ ... پس اذن پيامبر در سايهى كراهتِ خدا از شركت منافقان در جنگ است و انتقاد به خاطر زودتر افشا كردن آنان است. به علاوه در آيهى 47 نيز زيانبار بودنِ۴۷ کیلوبایت (۴٬۱۴۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- تبليغات منافقان نسبت به عظمت و قدرت سپاه روم بود. 1- مؤمنان نيز بايد گاهى مورد انتقاد و مؤاخذه قرار گيرند. يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا ما لَكُمْ ... 2- دلبستگى۴۶ کیلوبایت (۳٬۷۴۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- باشد (و ادّعاى او را تأييد كند)؟ كفّار از پيامبراكرم صلى الله عليه و آله انتقاد كردند كه چرا غذا مىخورد و راه مىرود، آيهى بيستم همين سوره پاسخ مىدهد۴۷ کیلوبایت (۴٬۱۳۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- تَجْرِي» 5- بهرهگيرى و كاميابى در چهارچوب مقرّرات الهى جايز است. (آنچه مورد انتقاد قرآن است، كاميابىهاى حيوانگونه است) «يَأْكُلُونَ كَما تَأْكُلُ الْأَنْعامُ»۴۸ کیلوبایت (۳٬۶۹۳ واژه) - ۶ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۳۹
- به آن خاطر باشد كه مال و ثروت، مايهى خير و نيكى است و آنچه در اسلام مورد انتقاد قرار گرفته، مال حرام يا علاقهى زياد به مال يا ترجيح دادن مال بر كمالات۵۰ کیلوبایت (۴٬۳۵۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- قرار نگيرند و جانشان سالم بماند. چنان كه امام صادق عليه السلام از زراره انتقاد علنى كرد تا از آزار عبّاسيان درامان باشد، سپس به او پيام داد كه براى حفظ۵۱ کیلوبایت (۴٬۴۴۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
- مِنْ بَعْدِهِ رَسُولًا» 9- خداوند مردم را بدون حجّت و راهنما نمىگذارد. (انتقاد آيه از كسانى است كه بدون دليل مىگويند: لَنْ يَبْعَثَ اللَّهُ ... رَسُولًا)۵۱ کیلوبایت (۴٬۱۰۵ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۴۸
- گناه و حلال كردن حرام با توجيه خمر به نبيذ، رشوه به هديه و ربا به معامله، انتقاد مىكردند. «1» گاهى آزمايش الهى، در صحنههايى است كه تمايلات انسان به اوج۵۵ کیلوبایت (۴٬۳۷۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- تأثیر نیز واجب میشود و آن در موردی است که اگر حکم خدا گفته نشود و از گناه انتقاد نگردد کمکم به دست فراموشی سپرده میشود و بدعتها جان میگیرند و سکوت دلیل۵۱ کیلوبایت (۴٬۱۸۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- مىگيرد، در حالى كه اگر وسوسه، اختيار انسانها را سلب مىكرد، ديگر كسى از آنها انتقاد نمىكرد. گناه حضرت آدم در ارتباط با جمله «عَصى آدَمُ رَبَّهُ فَغَوى»۵۷ کیلوبایت (۴٬۹۷۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- دوم را برگزید. پذیرفته شدن این انتخاب از سوى موسى(ع) و سکوت قرآن از هرگونه انتقاد به آن، نشانگر شایسته بودن این موضع گیرى در چنین مقاطعى است. ۱۵ - لزوم توجه۵۷ کیلوبایت (۵٬۰۷۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- باقى مىمانند كه داراى قدرت و قوّت بيشترى هستند. در اين آيه خداوند از گروهى انتقاد كرده كه چرا مجهّز به علم و قدرت نمىشوند تا جامعه را هشدار دهند. اين هشدار۵۸ کیلوبایت (۵٬۰۱۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- نه به دلیل اصل تقرب. بنابراین اصل تقرب به خدا در عبادت کردن نه تنها مورد انتقاد نیست; بلکه تأیید نیز مى شود. ۱۵ - شرک و عبادت ناخالص خداوند، امرى محکوم۶۲ کیلوبایت (۴٬۹۲۸ واژه) - ۱۶ دی ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۲
- را ذليل مىگرداند. «1» قرآن از كسانى كه از غير خدا عزّت مىخواهند به شدّت انتقاد كرده و مىفرمايد: «أيبتغون «1». بحار، ج 16، ص 265. جلد 1 - صفحه 492 عِنْدَهُمُ۷۱ کیلوبایت (۶٬۵۶۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- اميرالمومنين «عليه السلام» در زمان خلافت وارد كوفه شد مردى برخاست و از عثمان انتقاد كرد كه مردم را بر يك مصحف وادار كرد امام «عليه السلام» صدازد: ساكت شو و۸۲ کیلوبایت (۸٬۸۱۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۷
- نُهُوا» 4- اطاعت از پيامبر معصوم واجب است. (لذا از نافرمانى او به هر شكل انتقاد شده است.) «مَعْصِيَةِ الرَّسُولِ» 5- به هر تجليل و تكريم و تمجيدى اعتماد۶۸ کیلوبایت (۵٬۷۲۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۴۶
- كرده و از اقدام شتابزده و كشتن بى تحقيق، زير عنوان حركت انقلابى و قاطعيّت، انتقاد نموده است. جملهى «كَذلِكَ كُنْتُمْ مِنْ قَبْلُ» هم مىتواند اشاره به اين۷۳ کیلوبایت (۶٬۲۶۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
- وَرِثُوا الْكِتابَ يَأْخُذُونَ ... 5- رشوه و حرامخوارى در اديان ديگر نيز مورد انتقاد و توبيخ بوده است. «يَأْخُذُونَ عَرَضَ هذَا الْأَدْنى» 6- يهوديان به گناه۷۱ کیلوبایت (۵٬۸۱۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- چنين موضعى بكشانند، گاه پيشنهاد كردند كه نام بتها را به بدى نبرد و از آنها انتقاد نكند، و گاه گفتند اجازه ده يكسال معبود تو را بپرستيم و يكسال هم تو معبودان۴۵ کیلوبایت (۵٬۳۸۴ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۵۸
- سبقت در ايمان على (عليه السلام ) را محترم شمردند محترم بشمريم و هر گونه انتقاد از آنها را گناه بدانيم و چشم بسته در برابر سخنان اين و آن تسليم شويم ؟!۴۷ کیلوبایت (۵٬۳۶۴ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۶:۴۸
- الْمَسجُونِينَ»: بعد از آنكه فرعون درباره رسالت موسى (عليه السلام ) سخن گفت و از رسالتش انتقاد كرد و موسى (عليه السلام ) پاسخ او را داد، ناگزير اشكال را متوجه مرسل و فرستنده۴۱ کیلوبایت (۴٬۹۱۶ واژه) - ۱۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۵۲
- به خاطر نوآورى مورد هجوم حملات كسانى كه به خاطر حجاب معاصرت آنها را بباد انتقاد مى گرفتند در امان باشند، دست و پا مى كردند تا چند نفرى را از قدما و پيشينيان۴۷ کیلوبایت (۵٬۵۳۰ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۵۶
- به من اعتراض كرديد كه اميد ما را بريدى، حمد خدا را كه نسبت به من اعتراض و انتقاد دينى نداريد علت اين كه من از شما بريدم اين است كه شما از حق رو گردانيديد۶۴ کیلوبایت (۴٬۶۰۸ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۶
- تاثير نيز واجب مى شود و آن در موردى است كه اگر حكم خدا گفته نشود و از گناه انتقاد نگردد كم كم بدست فراموشى سپرده مى شود و بدعتها جان مى گيرند و سكوت دليل۴۲ کیلوبایت (۴٬۶۹۷ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۲۱
- شده است چقدر حائز اهميت است . در اين آيه از طريق ديگرى منطق مشركان را مورد انتقاد قرار مى دهد و مى گويد به آنها بگو و از آنها بپرس آيا سزاوار است غير از خداوند۴۱ کیلوبایت (۴٬۹۵۴ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۱۲
- كه جنبه عمومى دارد، شعاع آن محدود است ، و از تذكر و اندرز دادن و اعتراض و انتقاد نمودن و مانند آن تجاوز نمى كند، مسلما يك اجتماع زنده بايد تمام نفراتش در۵۳ کیلوبایت (۶٬۱۱۱ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۳۸
- در راه خدا است كه ثروتها را افزايش مى دهد. ۲ - در سوره نساء آيه ۱۶۱ ضمن انتقاد از عادات و رسوم غلط يهود به عادت زشت رباخوارى آنها اشاره كرده و مى فرمايد:۵۴ کیلوبایت (۶٬۲۸۴ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۳۹