نتایج جستجو
از الکتاب
- الأنبياء ٤ (رده موجودات با شعور آسمان)«سمیع» (شنوا) و «علیم» (دانا) است. (و هو السمیع العلیم ) آسمان: سخن اهل آسمان ۱; موجودات با شعور آسمان ۲ اسلام: تاریخ صدر اسلام ۴; توطئه علیه اسلام ۴ اسماء۲۶ کیلوبایت (۱٬۹۸۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- الروم ٢٦ (رده موجودات با شعور آسمان ها)ها ۲; مالک موجودات آسمان ها ۱; موجودات با شعور آسمان ها ۴ آفرینش: انقیاد آفرینش ۵; سنتهاى حاکم بر آفرینش ۸; شعور آفرینش ۵; مالک آفرینش ۷ اطاعت: اطاعت از۲۹ کیلوبایت (۲٬۵۹۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- النمل ٦٥ (رده موجودات با شعور آسمان ها)«یبعثون» مربوط به «من فى السماوات و الأرض» است. آسمان: تعدد آسمان ها ۴; غیب آسمان ها ۱; موجودات با شعور آسمان ها ۸ توحید: دلایل توحید عبادى ۶ خدا: اختصاصات۳۶ کیلوبایت (۲٬۷۹۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- فصلت ١١ (رده شعور آسمان)در نظام آسمان ها و زمین باشد. آسمان: ابداع آسمان ۲; اراده آسمان ۵; انقیاد آسمان ۳، ۴; تدبیر آسمان ۱; خلقت آسمان ۷; شعور آسمان ۵; عنصر خلقت آسمان ۲; گردش۳۸ کیلوبایت (۳٬۲۲۷ واژه) - ۱۵ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۲۴
- التغابن ١ (رده تسبیح آسمان ها)قدرت مطلق و توانا بر انجام هر کارى (و هو على کلّ شىء قدیر) آسمان: تسبیح آسمان ها ۱; تعدد آسمان ها ۵ تسبیح: تداوم تسبیح خدا ۳ تسبیح گویان خدا :۱ جهان بینى:۳۳ کیلوبایت (۲٬۷۰۲ واژه) - ۲ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۲
- الإسراء ٤٤ (رده آسمان هاى هفتگانه)تسبیح او مى بینیم». آسمان: آسمان هاى هفتگانه ۵; تسبیح آسمان هاى هفتگانه ۱; عبادت آسمان ها ۳; موجودات باشعور آسمان ها ۴; نقش آسمان ۲ آمرزش: وعده آمرزش ۱۷۶۶ کیلوبایت (۵٬۷۴۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- الذاريات ٢٣ (رده عبرت از تدبیر آسمان)مطلب بالا استفاده شود. آسمان: عبرت از تدبیر آسمان ۳; مدبر آسمان ۳ آفرینش: تکامل آفرینش ۶ آیات خدا: آیات انفسى ۹ انسان: اهمیت شعور انسان ۹; روزى انسان ها۴۱ کیلوبایت (۳٬۶۴۰ واژه) - ۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۸:۳۰
- الشورى ٢٩ (رده تاریخ خلقت آسمان ها)جمعهم إذا یشاء قدیر) آسمان: تاریخ خلقت آسمان ها ۲; تعدد آسمان ها ۳; خلقت آسمان ها ۱، ۷; کثرت موجودات آسمان ها ۵; موجودات زنده آسمان ها ۴، ۵ آیات خدا: ۱،۳۴ کیلوبایت (۲٬۸۴۷ واژه) - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۴۸
- الصف ١ (رده تعدد آسمان ها)خداوند، سرشته در ذات همه موجودات آسمان ها و زمین (سبّح للّه ما فى السموت و ما فى الأرض) ۵ - همه موجودات هستى داراى شعور و نطق (سبّح للّه ما فى السموت و۳۲ کیلوبایت (۲٬۷۳۸ واژه) - ۱۹ خرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۰۸
- الرحمن ١٦ (رده شعور جن)«بيان» آموخت، چیست؟ مراد از سجده گياه و درخت براى خداوند منظور از برافراشتن آسمان و وضع ميزان مقصود از دو مشرق و دو مغرب در آيه مراد از فانی شدن هر كه بر روی۲۷ کیلوبایت (۲٬۲۵۳ واژه) - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۵۷
- آل عمران ٨٣ (رده شعور در آفرینش)السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ» 5- در آسمانها موجودات با شعور هستند. «مَنْ فِي السَّماواتِ» (حرف «مَن» براى موجودات داراى عقل و شعور بكار برده مىشود) 6- اگر پايان۴۴ کیلوبایت (۳٬۹۷۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- الرحمن ١٤ (رده شعور انسان)«بيان» آموخت، چیست؟ مراد از سجده گياه و درخت براى خداوند منظور از برافراشتن آسمان و وضع ميزان مقصود از دو مشرق و دو مغرب در آيه مراد از فانی شدن هر كه بر روی۲۹ کیلوبایت (۲٬۵۱۳ واژه) - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۵۶
- الرحمن ١٥ (رده موجودات با شعور)«بيان» آموخت، چیست؟ مراد از سجده گياه و درخت براى خداوند منظور از برافراشتن آسمان و وضع ميزان مقصود از دو مشرق و دو مغرب در آيه مراد از فانی شدن هر كه بر روی۲۸ کیلوبایت (۲٬۴۷۷ واژه) - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۵۷
- الجن ١ (رده شعور جن)روز قيامت باز سخن جنّيان است كه ميگويند ما با آسمان تماس گرفتيم يعنى نزديك بآن شديم پس ديديم اوضاع آسمان ديگر گون شده حرّاس و پاسبانان قوى الهى و تيرهاى۴۳ کیلوبایت (۳٬۹۵۵ واژه) - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۱:۴۰
- الرحمن ٢٥ (رده شعور جن)«بيان» آموخت، چیست؟ مراد از سجده گياه و درخت براى خداوند منظور از برافراشتن آسمان و وضع ميزان مقصود از دو مشرق و دو مغرب در آيه مراد از فانی شدن هر كه بر روی۳۱ کیلوبایت (۲٬۷۲۰ واژه) - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۵:۰۲
- الأنبياء ٦٩ (رده شعور آتش)آنها شعور ندارند و نكردند از من سؤال ميكنيد و با وصف اين چگونه آنها را خدا ميدانيد و پرستش ميكنيد مانند آنكه بگويند فلانى راست ميگويد اگر زير آسمان راه۳۱ کیلوبایت (۲٬۶۶۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
- الحشر ١ (رده شعور موجودات)ماضى آمده است: «سَبَّحَ» و در بعضى فعل مضارع. «يسبح» 1- موجودات آسمانها و زمين، نوعى شعور و درك دارند. «سَبَّحَ لِلَّهِ» 2- اگر بعضى انسانها اهل تسبيح۴۵ کیلوبایت (۴٬۲۰۳ واژه) - ۱۱ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۱:۵۳
- سوره مباركه جاثيه وجه اين كه فرمود: «در آسمان ها و زمين، علامت ها هست» باران، رزقى است كه خداوند متعال، از آسمان نازل مى كند مقصود از ايمان به آيات خدا۲۲ کیلوبایت (۱٬۸۰۶ واژه) - ۵ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۲۸
- الفيل ٤ (رده شعور ابابیل)جلوهاى از ربوبيّت الهى است. «فَعَلَ رَبُّكَ» 5- پرندگان مأموران خداوند هستند و شعور دارند. «أَرْسَلَ عَلَيْهِمْ طَيْراً أَبابِيلَ» 6- اطلاع از طرح و نقشه دشمن۲۳ کیلوبایت (۲٬۰۹۱ واژه) - ۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۱۱
- الذاريات ٥٦ (رده شعور جن)فَوَيْلٌ لِلَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ يَوْمِهِمُ الَّذِي يُوعَدُونَ (60) ترجمه و آسمان را بنا كرديم بقدرت خود و همانا ما وسعت دهندهايم و زمين را گسترده نموديم۳۴ کیلوبایت (۳٬۱۹۱ واژه) - ۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۸:۴۹
- استفاده از كلمات آيه روشن نموده كه منظور از آسمان در اينجا آسمان منظومه شمسى است. احتمال ديگر آن است مراد از آسمان كهكشان ما باشد كه منظومه شمسى قسمت كوچكى۳۷ کیلوبایت (۲٬۵۳۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۵
- الجن ٨ (رده شهاب سنگهاى آسمان)از استراق سمع از آسمان، از وقت نزول قرآن و استماع آن، منع شده بودند. آسمان: شهاب سنگهاى آسمان ۳; نقش نگهبانان آسمان ۴; نگهبانان آسمان ۳ جن: استراق سمع۳۰ کیلوبایت (۲٬۵۶۱ واژه) - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۱:۴۷
- روز قيامت باز سخن جنّيان است كه ميگويند ما با آسمان تماس گرفتيم يعنى نزديك بآن شديم پس ديديم اوضاع آسمان ديگر گون شده حرّاس و پاسبانان قوى الهى و تيرهاى۲۸ کیلوبایت (۲٬۵۱۱ واژه) - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۱:۴۳
- النازعات ٢٧ (رده استحکام آسمان)استحکام آسمان ۱، ۲; خالق آسمان ۵; عظمت خلقت آسمان ۱; ویژگیهاى آسمان ۱ انسان: استحکام بدن انسان ۱; احیاى اخروى انسان ها ۲ تشبیهات قرآن: تشبیه معقول به محسوس۳۱ کیلوبایت (۲٬۷۴۵ واژه) - ۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۰۰
- شوند [و فرو ريزند] و آنگه كه ستارگان همىتيره شوند، و هنگامی که ستارگان آسمان تیره شوند (و فرو ریزند). و هنگامی که ستارگان تیره و بی نور شوند و چون ستارگان۱۸ کیلوبایت (۱٬۵۰۴ واژه) - ۱۱ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۲۰
- Javascript to function. آيات ۱۶ - ۲۵،سوره حجر عنايت به ياد آوردن زيبايى و زينت آسمان به نجوم و كواكب ، در موارد مختلف قرآن معناى ((موزون )) و مراد از جمله : ((انبتنا۲۷ کیلوبایت (۲٬۳۳۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
- الجن ٩ (رده طرد جن از آسمان)نَقْعُدُ مِنْها: و بدرستى كه ما بوديم مىنشستيم از آسمان، مَقاعِدَ لِلسَّمْعِ: در مكانها براى شنيدن اخبار آسمان، فَمَنْ يَسْتَمِعِ الْآنَ يَجِدْ لَهُ شِهاباً۳۲ کیلوبایت (۲٬۷۴۰ واژه) - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۱:۴۸
- النحل ٧٩ (رده جو آسمان)جوّ آسمان مسخّرند و به جز خدا کسی نگهبان آنها نیست؟! در این امر برای اهل ایمان نشانههایی (از قدرت حق) پدیدار است. آیا به پرندگان که در فضای آسمان، رام۳۷ کیلوبایت (۳٬۰۶۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
- الروم ٢٥ (رده استقرار آسمان). ثمّ إذا دعاکم ... إذا أنتم تخرجون) آسمان: استقرار آسمان ۱; انهدام آسمان ها ۱۰; بقاى آسمان ۱; منشأ استقرار آسمان ۲، ۴ آیات خدا: آیات آفاقى ۱ انسان: حشر۳۹ کیلوبایت (۳٬۳۴۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- فاطر ٣ (رده نقش آسمان)کدامین سو برده مى شوید و چگونه از حق و توحید ربوبى برگردانده مى شوید؟ آسمان: نقش آسمان ۷ آفرینش: خالق آفرینش ۴ انسان: عوامل مؤثر در زندگى انسان ۷ بت پرستى:۳۶ کیلوبایت (۲٬۹۳۵ واژه) - ۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۲۱
- يَعْقِلُونَ «24» و از نشانههاى الهى آن است كه برق (آسمان) را كه مايهى بيم و اميد است به شما نشان مىدهد و از آسمان، آبى مىفرستد كه زمين را بعد از مردنش زنده۴۲ کیلوبایت (۳٬۵۲۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- العنكبوت ٦٣ (رده نقش آسمان ها)نازل کننده آب از آسمان، و حیات بخش زمین مرده، با باران است. (من نزّل من السماء ماء فأحیا به الأرض من بعد موتها لیقولنّ اللّه) ۴ - آسمان، از جمله منابع آب۴۴ کیلوبایت (۳٬۶۵۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- الأعراف ٥٤ (رده خ آسمان آسمان آسمانلقت آسمان ها)عرش پروردگار آفریده شده اند. آسمان: خ آسمان آسمان آسمانلقت آسمان ها ۱، ۴ ; خلقت تدریجى آسمان ها ۳ ; مراحل خلآسمان آسمانقت آسمان ها ۳ آفرینش: تدبیر آفرینش۸۴ کیلوبایت (۷٬۴۵۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- یا کسی که آفرینش را آغاز کرد، سپس آن را تجدید میکند، و کسی که شما را از آسمان و زمین روزی میدهد؛ آیا معبودی با خداست؟! بگو: «دلیلتان را بیاورید اگر راست۴۶ کیلوبایت (۳٬۸۱۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- روز قيامت باز سخن جنّيان است كه ميگويند ما با آسمان تماس گرفتيم يعنى نزديك بآن شديم پس ديديم اوضاع آسمان ديگر گون شده حرّاس و پاسبانان قوى الهى و تيرهاى۳۵ کیلوبایت (۳٬۰۲۸ واژه) - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۱:۴۸
- الإسراء ٨٨ (رده شعور جن)کتابى که آورده اى آن را به ترتیب تورات و بروش آن نمى بینیم باید کتابى از آسمان بیاورى که ما آن را بپسندیم سپس این آیه نازل گردید. Tabber requires Javascript۴۵ کیلوبایت (۳٬۸۱۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- زندگی این دنیا جز لهو و لعب نیست، و زندگی سرای آخرت زندگی است، اگر فهم و شعور داشته باشند. (چرا که به دنبال زندگی جهان مرگ است، ولی آخرت جاودانگی است)۳۶ کیلوبایت (۳٬۱۷۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- النبإ ٤٠ (رده آرزوى محرومیت از شعور)گناهانی آلوده میکند. 4- در بخش بعد نمونههایی را از مظاهر قدرت خداوند در آسمان و زمین که خود دلیلی است برای امکان معاد و حیات بعد از مرگ بر میشمرد. 5-۵۱ کیلوبایت (۴٬۴۴۱ واژه) - ۲۲ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۹:۰۷
- هنگامی را که خواب سبکی که مایه آرامش از سوی خدا بود، شما را فراگرفت؛ و آبی از آسمان برایتان فرستاد، تا شما را با آن پاک کند؛ و پلیدی شیطان را از شما دور سازد؛۵۲ کیلوبایت (۴٬۳۴۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- خارج و در كنار يكديگر جمع مىشوند. «2» 1- نظام موجود خورشيد و ستارگان در آسمان و كوه و دريا و زمين، روزى دگرگون مىشود. إِذَا الشَّمْسُ كُوِّرَتْ وَ ..۱۶ کیلوبایت (۱٬۴۲۹ واژه) - ۱۱ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۲۱
- روز قيامت باز سخن جنّيان است كه ميگويند ما با آسمان تماس گرفتيم يعنى نزديك بآن شديم پس ديديم اوضاع آسمان ديگر گون شده حرّاس و پاسبانان قوى الهى و تيرهاى۳۱ کیلوبایت (۲٬۳۵۸ واژه) - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۱:۴۳
- به فرار گورخر از شير نكاتى نهفته است: الف) فرار گورخر از شير بر اساس عقل و شعور نيست. ب) اين فرار با وحشت همراه است. ج) فرار با هدف خاصى صورت نمىگيرد. د)۳۰ کیلوبایت (۲٬۸۰۰ واژه) - ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۹:۱۱
- خارج و در كنار يكديگر جمع مىشوند. «2» 1- نظام موجود خورشيد و ستارگان در آسمان و كوه و دريا و زمين، روزى دگرگون مىشود. إِذَا الشَّمْسُ كُوِّرَتْ وَ ..۲۰ کیلوبایت (۱٬۷۱۹ واژه) - ۱۱ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۲۲
- عَمُونَ (66) چون حق تعالى نفى علم غيب نمود از بندگان و تأكيد آن فرمود به نفى شعور آنها به آنچه عاقبت ايشان است از بعث و نشور، بعد از آن به جهت مبالغه در نفى۳۴ کیلوبایت (۳٬۰۴۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- يونس ١٨ (رده تعدد آسمان)بتها شفیعان ما نزد خدا هستند پس کافر شدند ; ولى بت را پرستش نکردند». آسمان: تعدد آسمان ۱۲ احکام: ۵ اسماء و صفات: صفات جلال ۱۵، ۱۶، ۱۷ بتها: شفاعت بتها ۱۸۴۷ کیلوبایت (۳٬۷۳۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۰
- الحشر ٢٤ (رده تسبیح موجودات آسمان ها)وجودى موجودات است که خود حکایت از عزت و حکمت آفریدگار آن دارد. آسمان: تسبیح موجودات آسمان ها ۹ آفرینش: ابداع آفرینش ۱ آیات خدا: آیات آفاقى ۱۰ اسماء و صفات:۴۶ کیلوبایت (۳٬۹۹۰ واژه) - ۱۱ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۰۹
- آنها شعور ندارند و نكردند از من سؤال ميكنيد و با وصف اين چگونه آنها را خدا ميدانيد و پرستش ميكنيد مانند آنكه بگويند فلانى راست ميگويد اگر زير آسمان راه۳۷ کیلوبایت (۳٬۳۴۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
- الروم ٢٧ (رده تعدد آسمان ها)انسان ها در قیامت است. (ثمّ یعیده و هو أهون علیه و له المثل الأعلى) آسمان: تعدد آسمان ها ۸ اسماء و صفات: حکیم ۱۰; عزیز ۱۰ انسان: خلقت ابتدایى انسان ۴، ۱۳;۴۸ کیلوبایت (۴٬۱۷۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- خارج و در كنار يكديگر جمع مىشوند. «2» 1- نظام موجود خورشيد و ستارگان در آسمان و كوه و دريا و زمين، روزى دگرگون مىشود. إِذَا الشَّمْسُ كُوِّرَتْ وَ ..۲۰ کیلوبایت (۱٬۷۳۱ واژه) - ۱۱ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۲۲
- ويرانى، نظم جديد برقرار كرده و آفريدن را از سر مىگيرد [انبیاء:104] روزى آسمان را مىپيچيم و جمع مىكنيم. همانطور كه طومار نوشتهها را مىپيچد و جمع مىكند۲۵ کیلوبایت (۱٬۴۸۵ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۲۳
- ترجمه Tabber requires Javascript to function. گردنها را کشیده، سرها را به آسمان بلندکرده، حتّی پلک چشمهایشان از حرکت بازمیماند؛ (زیرا به هر طرف نگاه کنند،۳۰ کیلوبایت (۲٬۲۶۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
- روز قيامت باز سخن جنّيان است كه ميگويند ما با آسمان تماس گرفتيم يعنى نزديك بآن شديم پس ديديم اوضاع آسمان ديگر گون شده حرّاس و پاسبانان قوى الهى و تيرهاى۴۱ کیلوبایت (۳٬۶۲۹ واژه) - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۱:۴۴
- لَوْ يَفْتَدِي ... مَنْ فِي الْأَرْضِ جَمِيعاً ثُمَّ يُنْجِيهِ 6- آتش دوزخ شعور دارد و مجرم شناس است. «تَدْعُوا مَنْ أَدْبَرَ وَ تَوَلَّى» وَ لا يَسْئَلُ۲۵ کیلوبایت (۲٬۱۷۵ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۴۱
- ترجمه Tabber requires Javascript to function. یا گنجی (از آسمان) برای او فرستاده شود، یا باغی داشته باشد که از (میوه) آن بخورد (و امرار معاش کند)؟!» و۵۲ کیلوبایت (۴٬۶۶۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- «بيان» آموخت، چیست؟ مراد از سجده گياه و درخت براى خداوند منظور از برافراشتن آسمان و وضع ميزان مقصود از دو مشرق و دو مغرب در آيه مراد از فانی شدن هر كه بر روی۳۱ کیلوبایت (۲٬۶۸۸ واژه) - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۵:۰۴
- آنها شعور ندارند و نكردند از من سؤال ميكنيد و با وصف اين چگونه آنها را خدا ميدانيد و پرستش ميكنيد مانند آنكه بگويند فلانى راست ميگويد اگر زير آسمان راه۳۴ کیلوبایت (۳٬۰۸۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- جلوهاى از ربوبيّت الهى است. «فَعَلَ رَبُّكَ» 5- پرندگان مأموران خداوند هستند و شعور دارند. «أَرْسَلَ عَلَيْهِمْ طَيْراً أَبابِيلَ» 6- اطلاع از طرح و نقشه دشمن۲۹ کیلوبایت (۲٬۳۸۵ واژه) - ۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۱۱
- به معناى خروج از طاعت است كه روشنترين نمونه آن شرك و كفر مىباشد. 1- از آسمان، هم رحمت الهى (مانند باران و وحى) نازل مىشود و هم قهر و عذاب الهى. «رِجْزاً۲۵ کیلوبایت (۱٬۹۵۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- گمراهی از این آشکارتر که انسان عاقل و با شعور در برابر این موجودات بیشعور زانو زند و آنها را در کنار خالق زمین و آسمان قرار دهد. تفسیر آیات ۱ - مؤمن انطاکیه۲۰ کیلوبایت (۱٬۵۰۶ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۲۰
- جز آن حيوان و آسمان و زمين و كوه در اوقات فراغت خودشان براى تفكّر و تذكّر چيزى نميديدند و لذا خداوند بعد از اين فرموده و آيا نظر بسوى آسمان و فكر در آن نميكنند۳۵ کیلوبایت (۳٬۲۲۰ واژه) - ۲۷ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۴:۴۳
- جز آن حيوان و آسمان و زمين و كوه در اوقات فراغت خودشان براى تفكّر و تذكّر چيزى نميديدند و لذا خداوند بعد از اين فرموده و آيا نظر بسوى آسمان و فكر در آن نميكنند۳۶ کیلوبایت (۳٬۲۶۵ واژه) - ۲۷ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۴:۴۲
- جز آن حيوان و آسمان و زمين و كوه در اوقات فراغت خودشان براى تفكّر و تذكّر چيزى نميديدند و لذا خداوند بعد از اين فرموده و آيا نظر بسوى آسمان و فكر در آن نميكنند۳۶ کیلوبایت (۳٬۳۳۱ واژه) - ۲۷ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۴:۴۵
- جز آن حيوان و آسمان و زمين و كوه در اوقات فراغت خودشان براى تفكّر و تذكّر چيزى نميديدند و لذا خداوند بعد از اين فرموده و آيا نظر بسوى آسمان و فكر در آن نميكنند۳۵ کیلوبایت (۳٬۲۲۰ واژه) - ۲۷ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۴:۴۴
- سخن از قدرت الهى در زمين و آسمان بود. او مىتواند به زمين فرمان دهد كه كفّار را در خود فرو برد، او مىتواند پرندگان را در آسمان نگاه دارد و .... اين آيه۳۲ کیلوبایت (۲٬۸۲۲ واژه) - ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۱۰
- جز آن حيوان و آسمان و زمين و كوه در اوقات فراغت خودشان براى تفكّر و تذكّر چيزى نميديدند و لذا خداوند بعد از اين فرموده و آيا نظر بسوى آسمان و فكر در آن نميكنند۳۸ کیلوبایت (۳٬۶۰۴ واژه) - ۲۷ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۴:۴۳
- جز آن حيوان و آسمان و زمين و كوه در اوقات فراغت خودشان براى تفكّر و تذكّر چيزى نميديدند و لذا خداوند بعد از اين فرموده و آيا نظر بسوى آسمان و فكر در آن نميكنند۴۰ کیلوبایت (۳٬۷۸۸ واژه) - ۲۷ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۴:۴۴
- به فرار گورخر از شير نكاتى نهفته است: الف) فرار گورخر از شير بر اساس عقل و شعور نيست. ب) اين فرار با وحشت همراه است. ج) فرار با هدف خاصى صورت نمىگيرد. د)۳۰ کیلوبایت (۲٬۶۹۳ واژه) - ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۹:۱۰
- النحل ١٠ (رده فواید آسمان)از آسمان، آبی فرستاد، که نوشیدن شما از آن است؛ و (همچنین) گیاهان و درختانی که حیوانات خود را در آن به چرا میبرید، نیز از آن است. |اوست كه از آسمان آبى۳۵ کیلوبایت (۳٬۰۹۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
- به فرار گورخر از شير نكاتى نهفته است: الف) فرار گورخر از شير بر اساس عقل و شعور نيست. ب) اين فرار با وحشت همراه است. ج) فرار با هدف خاصى صورت نمىگيرد. د)۳۰ کیلوبایت (۲٬۸۰۴ واژه) - ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۹:۱۳
- به فرار گورخر از شير نكاتى نهفته است: الف) فرار گورخر از شير بر اساس عقل و شعور نيست. ب) اين فرار با وحشت همراه است. ج) فرار با هدف خاصى صورت نمىگيرد. د)۳۸ کیلوبایت (۳٬۴۱۱ واژه) - ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۹:۱۲
- يس ٦٥ (رده شعور اعضاى بدن)أیدیهم و تشهد أرجلهم بما کانوا یکسبون) ۴ - اعضاى بدن انسان، داراى نوعى درک و شعور است. (تکلّمنا أیدیهم و تشهد أرجلهم بما کانوا یکسبون) برداشت یاد شده براساس۳۱ کیلوبایت (۲٬۴۰۷ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۶
- به فرار گورخر از شير نكاتى نهفته است: الف) فرار گورخر از شير بر اساس عقل و شعور نيست. ب) اين فرار با وحشت همراه است. ج) فرار با هدف خاصى صورت نمىگيرد. د)۳۴ کیلوبایت (۳٬۰۶۷ واژه) - ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۹:۱۲
- جلوهاى از ربوبيّت الهى است. «فَعَلَ رَبُّكَ» 5- پرندگان مأموران خداوند هستند و شعور دارند. «أَرْسَلَ عَلَيْهِمْ طَيْراً أَبابِيلَ» 6- اطلاع از طرح و نقشه دشمن۲۴ کیلوبایت (۲٬۱۶۵ واژه) - ۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۱۰
- نورالثقلين. «2». تفسير كنزالدقائق. «3». ضحى، 11. جلد 6 - صفحه 402 4- پرندگان، شعور و قدرت نطق دارند. «مَنْطِقَ الطَّيْرِ» 5- علم بر همهى نعمتها مقدّم است۵۴ کیلوبایت (۴٬۷۵۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- درباره نضر بن الحارث نازل گردید: موقعى که درخواست عذاب به وسیله باریدن سنگ از آسمان براى خود نموده بود نظیر شأن و نزول آیه ۳۲ سوره انفال که در صفحات ۳۸۱ و ۳۸۲۳۴ کیلوبایت (۲٬۶۵۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- خَلَقَهُ فَقَدَّرَهُ «19» يك نطفه را بچه پايه از رشد و قوت و عقل و شعور و ادراك رسانيد پس از طي اينکه مراحل بحد بلوغ که رسيديد راه سعادت۲۸ کیلوبایت (۲٬۵۳۴ واژه) - ۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۳۲
- آنانرا بعذاب آخرت تعجيل مينمايند در وعده عذاب و ميگويند ببار بر ما سنگ از آسمان غافل از آنكه امور الهى بر طبق حكمت و مصلحت باقتضاء وقت و مقام مقدّر شده و۲۹ کیلوبایت (۲٬۲۸۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- باطنه عقولند و از امام باقر (ع) نقل نموده كه حجت بالغه مائيم بر كسانيكه زير آسمان و روى زمينند و عياشى ره نيز مانند آنرا از آنحضرت نقل نموده است و در امالى۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۲۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
- به یقین گواهی میدهم. گفت: [شوخی نمی کنم] بلکه پروردگارتان همان پروردگار آسمان ها و زمین است، همان که آنها را آفرید و من بر این [حقیقت] از گواهی دهندگانم۳۵ کیلوبایت (۲٬۸۲۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- جلوهاى از ربوبيّت الهى است. «فَعَلَ رَبُّكَ» 5- پرندگان مأموران خداوند هستند و شعور دارند. «أَرْسَلَ عَلَيْهِمْ طَيْراً أَبابِيلَ» 6- اطلاع از طرح و نقشه دشمن۳۲ کیلوبایت (۲٬۹۵۷ واژه) - ۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۱۳
- نخست ميآفريند خلق را پس اعاده ميدهد آنرا و كيست كه روزى ميدهد شما را از آسمان و زمين آيا معبودى است با خدا بگو بياوريد دليلتان را اگر هستيد راستگويان۴۱ کیلوبایت (۳٬۳۵۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- صور مختلفه درآيند. دو دسته روايات مربوط به تصرفات ابليس و كيفيت تصرف او در شعور آدمى ماجراى شگفت انگيز گفتگوى حضرت يحيى با ابليس بررسى گفتگوى ابليس با پيامبران۳۳ کیلوبایت (۲٬۶۵۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- به تسبيح همه موجودات اشاره داشت كه به نوعى بيانگر آن بود كه آنان از نوعى شعور برخوردارند و در اين آيه، به امتياز انسان بر ديگر موجودات اشاره مىكند كه۳۳ کیلوبایت (۲٬۸۳۲ واژه) - ۲ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۴
- اجمالي که جميع موجودات حتّي حيوانات و نباتات و جمادات بهره از عقل و شعور دارند و بهمان اندازه خدا بلكه اولياء حق را ميشناسند و تسبيح و تحميد۱۷۰ کیلوبایت (۱۵٬۱۹۰ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۰:۳۱
- همین هنگام مرغان زیادى در هوا پدیدار شد و به قدرى تعداد آنها زیاد بود که آسمان سیاه شده بود. لشکریان به وحشت افتادند این مرغان به پرستو شبیه بودند و هر۵۴ کیلوبایت (۵٬۱۱۵ واژه) - ۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۰۹
- صور مختلفه درآيند. دو دسته روايات مربوط به تصرفات ابليس و كيفيت تصرف او در شعور آدمى ماجراى شگفت انگيز گفتگوى حضرت يحيى با ابليس بررسى گفتگوى ابليس با پيامبران۳۷ کیلوبایت (۳٬۱۳۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- نخست ميآفريند خلق را پس اعاده ميدهد آنرا و كيست كه روزى ميدهد شما را از آسمان و زمين آيا معبودى است با خدا بگو بياوريد دليلتان را اگر هستيد راستگويان۵۳ کیلوبایت (۴٬۷۱۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- مستحق ستايش و پرستش شدند يا ما براى آنها يا شما جلد 4 صفحه 392 كتابى از آسمان فرستاديم كه در آن كتاب شما مأمور بعبادت بتها شديد تا دليلى باشد براى آنها۳۹ کیلوبایت (۳٬۰۸۵ واژه) - ۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۲
- نعمتهاى بهشتى است. ابن عباس گويد: مراد آنكه بر راست عرش جوئى است چند برابر آسمان و زمين و درياها، جبرئيل هر وقت سحر در آن رود، نورش و جمالش افزون شود و خود۴۴ کیلوبایت (۴٬۰۳۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
- باشند و اگر بخواهد هر آينه هدايت كند شما را تمامى او است كه نازل نمود از آسمان آب را براى شما از آن است نوشيدنى و از آنست روئيدنى كه در آن ميچرانيد ميروياند۴۳ کیلوبایت (۳٬۹۴۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
- است) همه موجودات عالم است، كه شامل خود آسمان ها و زمين نيز مى شود، زيرا خداى سبحان همان طور كه مالك آنچه كه در آسمان ها و زمين است مى باشد، مالك خود آنها۴۱ کیلوبایت (۴٬۹۱۱ واژه) - ۲۸ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۲۳
- مىپندارد. «لَيُضِلُّنا عَنْ آلِهَتِنا» 3- كسانى كه يك خداى با شعور را نپذيرند، چندين بت بىشعور را به عنوان خدا خواهند پذيرفت. «آلِهَتِنا» 4- صبر و مقاومت۴۵ کیلوبایت (۳٬۸۹۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- الخفيّات است و هر كس را بر طبق نيّت و قصدش پاداش ميدهد شما هم اگر ادراك و شعور داشته باشيد ميدانيد من راست ميگويم و اگر شما از شركت در مسلك و مرام با آنها۲۲ کیلوبایت (۱٬۹۴۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- اجمالي که جميع موجودات حتّي حيوانات و نباتات و جمادات بهره از عقل و شعور دارند و بهمان اندازه خدا بلكه اولياء حق را ميشناسند و تسبيح و تحميد۱۸۴ کیلوبایت (۱۶٬۸۴۸ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۰:۳۹
- از آنها بگفتارى جز آنچه گفته شد مر ايشان را پس فرستاديم بر آنها عذابى از آسمان براى بود نشان كه ستم مىكردند و بپرس ايشانرا از آن بلد كه بود كنار دريا هنگاميكه۵۵ کیلوبایت (۴٬۳۷۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- الخفيّات است و هر كس را بر طبق نيّت و قصدش پاداش ميدهد شما هم اگر ادراك و شعور داشته باشيد ميدانيد من راست ميگويم و اگر شما از شركت در مسلك و مرام با آنها۲۷ کیلوبایت (۲٬۳۳۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- قرآن كريم درباره انواع ادركات انسانى آمده است )) معانى كلمات زن ، حسبان ، شعور، ذكر و عرفان و معرفت معانى كلمات فهم ، فقه ، درايت ، فكر و راءى معانى كلمات۹۲ کیلوبایت (۷٬۹۰۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- الخفيّات است و هر كس را بر طبق نيّت و قصدش پاداش ميدهد شما هم اگر ادراك و شعور داشته باشيد ميدانيد من راست ميگويم و اگر شما از شركت در مسلك و مرام با آنها۲۷ کیلوبایت (۲٬۲۴۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- كه منظور شباهت آنها با انسان از نظر درك و فهم و شعور است ، يعنى آنها نيز در عالم خود داراى علم و شعور و ادراك هستند، خدا را مى شناسند و به اندازه توانائى۴۹ کیلوبایت (۵٬۶۸۴ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۰۳
- قرآن كريم از ذكر به بيت المعمور نازل شد، و بيت المعمور همان موقع ستارگان در آسمان دنيا است ، كه قرآن در آنجا قرار گرفت ، و سپس به تدريج به رسولخدا (صلى الله۴۰ کیلوبایت (۴٬۹۵۷ واژه) - ۲ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۰۲
- مانند تورات و انجيل. و منظور از «حكم»، قضاء و فرمان است. چون شأن كتابى كه از آسمان نازل شود، همين است. همچنان كه در آيه ديگر فرموده: «و انزل معهم الكتاب بالحق۵۱ کیلوبایت (۶٬۱۸۵ واژه) - ۳ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۱۸:۰۲
- هدايت را در دسترس بندگان قرار دهد چه اسباب تكويني از افاضه عقل و شعور و ايجاد قدرت و اراده و اعطاء قواي باطني و ظاهري و وسائل و لوازم ديگر،۴۱ کیلوبایت (۳٬۲۵۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
- تفسیر:المیزان جلد۱۶ بخش۲۰ (بخش مراد از، قيام آسمان و زمين در آیه: «و من آياته ان تقوم السماء و الأرض بأمره»)نيز آيت ها هست براى مردمى كه تعقل كنند (۲۴) و از جمله آيات او اين است كه آسمان و زمين را با امر خود سر پا نگه داشته پس چون شما را با يك دعوت مى خواند همه۳۵ کیلوبایت (۴٬۱۶۳ واژه) - ۲۹ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۵۲
- مصرى، همه ناچارند، راستى چرا آسمان افراشته است و زمين هموار و زير پا نهاده است، چرا آسمان بر زمين نيفتد و زمين بالاى طبقات آسمان فرو نمىرود و به هم نمىچسبند۳۷ کیلوبایت (۲٬۲۶۸ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۰
- حديث 23 (با تفاوت مختصر) تفسير اثنا عشرى، ج1، ص: 104 جواب دهد. پس منادى از آسمان ندا كند: راست گويد بنده من، فرش كنيد در قبرش از بهشت و درى از بهشت باز كنيد۴۳ کیلوبایت (۳٬۶۸۴ واژه) - ۲۹ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۵۵
- آيه مورد بحث باشد كه بدون هيچگونه استثناء همه موجودات عالم هستى ، زمين و آسمان ، ستارگان و كهكشانها، انسانها و حيوانات و برگهاى درختان و حتى دانه هاى كوچك۴۰ کیلوبایت (۴٬۷۵۲ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۵۲
- چنين تفسير مى كردند كه در آسمان معبودى است و در زمين معبود ديگرى ، در حالى كه آيه فوق عكس آن را مى گويد: او كسى است كه هم در آسمان معبود است و هم در زمين۳۰ کیلوبایت (۳٬۵۴۲ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۳۸
- اينكه اله و معبود بايد صاحب شعور باشد، و براى پرستندگانش جلب نفع و دفع ضرر نمايد، در جواب ، راجع به بتها لفظ مخصوص « صاحبان شعور » را به كار برد و گفت : «۴۹ کیلوبایت (۵٬۸۰۷ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۲۸
- بگوئيم، چنانچه مكرر بيان شده که تمام موجودات حتي جمادات داراي شعور و ادراك و معرفت هستند و مأمور به امر پروردگار امر فرمود به آب شيرين۵۱ کیلوبایت (۴٬۹۶۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- حاكم بر آسمان است در امان مى دانيد كه دستور دهد زمين بشكافد و شما را فرو برد و دائما به لرزش خود ادامه دهد؟ ۱۷ - يا خود را از عذاب خداوند آسمان در امان۴۱ کیلوبایت (۴٬۷۸۷ واژه) - ۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۱۹
- فرمود از گنجهاى بهشت، و آن را به يد قدرت خود نوشته، خداوند رحمان پيش از خلقت آسمان و زمين به «1» منهج الصادقين، جلد دوّم، صفحه 163. «2» منهج الصادقين، جلد۱۱۰ کیلوبایت (۱۰٬۱۳۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- بود. و اما اگر مراد از رتق آنها اين باشد كه زمين از آسمان ، و آسمان از زمين ، جدا نبود تا چيزى از آسمان به زمين فرود آيد و يا چيزى از زمين بيرون شود، و مراد۴۲ کیلوبایت (۵٬۰۷۱ واژه) - ۶ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۰۸
- ترونها» معنايش اين مى شود كه : خداوند آسمان را از زمين جدا كرد و ميان آن دو فاصله اى گذاشت ، فاصله اى كه باعث شد آسمان مسلط بر زمين شود و اشعه خود را بر زمين۴۶ کیلوبایت (۵٬۵۸۱ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۲:۳۷
- از اينكه فرمود: اگر در آسمان و زمين غير خدا اله ديگرى بود، اين است كه الوهيت غير خدا متعلق به آسمان و زمين باشد، نه اينكه در آسمان و زمين منزل گرفته باشند،۴۳ کیلوبایت (۵٬۲۹۹ واژه) - ۶ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۰۱
- : كلمۀ عبد به معناى انسان و يا هر داراى شعور ديگری است كه ملك غير باشد. البته اين كه گفتيم (يا هر داراى شعور)، به خاطر اطلاق عبد به غير انسان با تجريد۴۳ کیلوبایت (۵٬۱۷۹ واژه) - ۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۲۴
- تكيه كرد: ۱ - منظور از «امانت » امانت الهى چيست ؟ ۲ - عرضه داشتن آنها بر آسمان و زمين و كوهها چه معنى دارد؟ ۳ - چرا و چگونه اين موجودات از حمل اين امانت۳۷ کیلوبایت (۴٬۳۵۰ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۰۱
- اين رتق و فتق كدام است ؟ فرمود: آسمان رتق بود، يعنى باران نمى باريد، و زمين رتق بود، يعنى گياه نمى رويانيد، خداوند آسمان را فتق كرد يعنى باران از آن فرو۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۳۶ واژه) - ۶ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۱۷
- كربت و اندوه روى قلب را مى پوشاند. و اگر ابر آسمان را هم «غمام » مى گويند به همين جهت است كه ابر روى آسمان را مى پوشاند. و كلمه «قضاء» كه جمله «ثم اقضوا»۴۳ کیلوبایت (۵٬۱۴۴ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۱:۵۰
- بت پرستان جماد و بى شعور است، و موصولى كه از آن تعبير مى كند، موصول مخصوص بى شعوران، يعنى كلمه «ما» است؛ وموصول مخصوص صاحبان شعور، كلمۀ «من: كسى كه» است۴۵ کیلوبایت (۵٬۳۶۴ واژه) - ۲۸ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۴:۰۲
- منظور نازل كردن از آسمان است ؟ يا نازل كردن از بلنديهاى زمين ؟ اختلاف نهمشان در معناى كلمه (ملكين ) است ، كه آيا اين دو ملك از ملائكه آسمان بودند؟ يا دو انسان۴۲ کیلوبایت (۴٬۶۳۴ واژه) - ۱ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۵۴
- آمدند (و طبق بعضى از روايات اين ذرات از گل آدم بيرون آمدند) آنها داراى عقل و شعور كافى براى شنيدن سخن و پاسخ گفتن بودند، در اين هنگام از طرف خداوند به آنها۳۶ کیلوبایت (۴٬۲۲۰ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۲۲
- گلبرگها، در ميان طبقات اسرار آميز مغز، و بر روى پرده هاى ظريف چشم ، بر صفحه آسمان و بر قلب زمين ، و خلاصه بر همه چيز نشانه هاى توحيد خود را نوشته و گواهى تكوينى۴۷ کیلوبایت (۵٬۶۰۴ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۳۰
- اند و گفته اند: تمام موجودات اين جهان ، از جمله كوهها، براى خود نوعى درك و شعور دارند و اگر اين آيات بر آنها نازل مى شد به راستى از هم متلاشى مى شدند، گواه۲۳ کیلوبایت (۲٬۷۶۹ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۶:۴۹
- جمع صاعقه است كه عبارتست از پاره آتشهايى كه از رعد و برق توليد شده و از آسمان فرو مى آيند. و كلمه «جدل » به معناى نزاع قولى است ، كه يكطرف بخواهد حرف خود۳۹ کیلوبایت (۴٬۶۷۰ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۲:۳۹
- می خورد. لغزش هایى در افعالش، در اقوالش. اين معنا چيزى نيست كه انسانى با شعور آن را انكار كند، و در نفس خود آن را نيابد. و اين كتاب آسمانى كه رسول خدا(ص)۴۴ کیلوبایت (۵٬۲۵۵ واژه) - ۲۹ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۰۲:۰۶
- كه چگونه خلق شده، و خداى تعالى آن را چگونه از زمينى مُرده و فاقد حيات و بى شعور به اين صورت عجيب در آورده. صورتى كه نه تنها خودش عجيب است، بلكه اعضا و قوا۳۹ کیلوبایت (۴٬۵۳۱ واژه) - ۲ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۱:۵۱
- روح و فاقد عقل و شعور، و به اين ترتيب قرآن آنها را به داورى عقل و حكم وجدان و فطرت مى برد، تا نخستين پايه توحيد را كه مساءله خالقيت آسمان و زمين است در قلوب۴۲ کیلوبایت (۵٬۰۲۸ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۰۳
- قبلا نيز گفته ايم «جن » موجودى است كه از نظر ما پوشيده است ، اما داراى عقل و شعور و قدرت مى باشد، همچنين مؤ من و كافر است ، و هيچ مانعى ندارد كه به فرمان خدا۳۱ کیلوبایت (۳٬۶۲۶ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۵۸
- آيا بين جبر و قدر شق سومى هست ؟ فرمودند: بله ، شق سومى كه وسيع تر از ميانه آسمان و زمين است. باز در كتاب توحيد از محمد بن عجلان روايت شده ، كه گفت : بامام۴۳ کیلوبایت (۵٬۰۳۶ واژه) - ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۴۷
- اجمالي که جميع موجودات حتّي حيوانات و نباتات و جمادات بهره از عقل و شعور دارند و بهمان اندازه خدا بلكه اولياء حق را ميشناسند و تسبيح و تحميد۲۲۰ کیلوبایت (۲۰٬۹۶۶ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۴۰
- اختصاص بكسى داشته باشد، بلكه لازمه ايجاد و خلقت است ، هر موجودى كه داراى فهم و شعور باشد، همينكه تشخيص بدهد كه مخلوق است تشخيص ميدهد كه بنده است اين چيزى نيست۴۱ کیلوبایت (۴٬۵۸۹ واژه) - ۱ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۵۲
- در كلام خداى تعالى هر جا كه به كار رفته آن حقيقتى است از انسان كه ادراك و شعور را به آن نسبت مى دهند، نه قلب صنوبرى شكل ، كه در سمت چپ سينه قرار گرفته است۵۲ کیلوبایت (۶٬۲۶۵ واژه) - ۱ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۲۶
- اسلام (صلى اللّه عليه و آله ) به توطئه برخاستند. تسبيح عمومى موجودات زمين و آسمان اعم از فرشتگان و انسانها و حيوانات و گياهان و جمادات ممكن است با زبان قال۴۴ کیلوبایت (۵٬۲۵۴ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۶:۴۷
- گفته شده تا عجز و ناتوانى آنها را مشخص كند، يعنى شما كه اينها را صاحب عقل و شعور ميدانيد، با اين حال چرا نميتوانند زيانى از خود دفع كنند و يا منفعتى جلب نمايند؟۴۳ کیلوبایت (۵٬۰۶۵ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۱۴
- را براى همه مردم مى زنيم اما در آنها تعقل نمى كنند مگر دانايان (۴۳) خدا آسمان و زمين را به حق خلقت كرد كه در اين خود آيتى است براى مردم با ايمان (۴۴) آنچه۴۴ کیلوبایت (۵٬۲۳۸ واژه) - ۲۹ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۴۷
- ۱۲ صفحه ۹۷ پروردگارا! هرچه را نهان و يا عيان كنيم تو مى دانى، و در زمين و آسمان چيزى از خدا نهان نيست. (۳۸) ستايش خدايى را كه با وجود سالخوردگى و پيرى به۴۱ کیلوبایت (۴٬۸۳۰ واژه) - ۳۰ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۶
- نسبت ناروا را به تو مى دهند تا بندگان خدا را از تو دور كنند، ولى مردم عقل و شعور دارند، تدريجا به تعليمات و سخنان تو آگاهى مى يابند، آنگاه اين مساءله روشن۴۶ کیلوبایت (۵٬۴۶۵ واژه) - ۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۱۹
- شود، و آنچه را آنها باور نمى كردند با چشم خود مى بينند، آه و فريادشان به آسمان بلند مى شود و دم از توبه و جبران خطاهاى گذشته مى زنند اما كار از كار گذشته۵۰ کیلوبایت (۵٬۸۱۸ واژه) - ۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۲۰
- بدن برچيده مى شود و جز شعاع كم رنگى از آن بر اين جسم نمى تابد، دستگاه درك و شعور از كار مى افتد، و انسان از حس و حركت باز مى ماند، هر چند قسمتى از فعاليتهائى۴۷ کیلوبایت (۵٬۵۳۲ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۰۳
- برد (و الليل اذا سجى ). «ضحى » به معنى اوائل روز است آن موقعى كه خورشيد در آسمان بالا بيايد و نور آن بر همه جا مسلط شود، و اين در حقيقت بهترين موقع روز است۴۹ کیلوبایت (۵٬۹۸۳ واژه) - ۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۴۳
- «جن » طايفه اى از موجوداتند كه بالطبع از حواس ما پنهانند، و مانند خود ما شعور و اراده دارند، و در قرآن كريم بسيار اسمشان برده شده ، و كارهاى عجيب و غريب۴۰ کیلوبایت (۴٬۷۰۴ واژه) - ۱۴ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۳۲