نتایج جستجو

از الکتاب
نتایج ۱ - ۱۲۹ از ۱۲۹
جستجوی پیشرفته

جستجو در فضاهای نام:

  • روایت:الکافی جلد ۱ ش ۴۴۰ (رده امامت عامه)
    الاسلامیه) - جلد ۱ بخش : - عنوان : حدیث امام موسى كاظم (ع) درباره امامت عامه موضوعات : امامت عامه، امامت
    ۴ کیلوبایت (۵۰۳ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۲
  • روایت:الکافی جلد ۱ ش ۴۴۵ (رده امامت عامه)
    الاسلامیه) - جلد ۱ بخش : - عنوان : حدیث امام جعفر صادق (ع) درباره امامت عامه موضوعات : امامت عامه، امامت
    ۴ کیلوبایت (۴۸۰ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۲
  • روایت:الکافی جلد ۱ ش ۴۴۷ (رده امامت عامه)
    الاسلامیه) - جلد ۱ بخش : - عنوان : حدیث امام جعفر صادق (ع) درباره امامت عامه موضوعات : امامت عامه، امامت
    ۳ کیلوبایت (۳۷۳ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۲
  • روایت:الکافی جلد ۱ ش ۴۵۳ (رده امامت عامه)
    الاسلامیه) - جلد ۱ بخش : - عنوان : حدیث امام جعفر صادق (ع) درباره امامت عامه موضوعات : امامت عامه، امامت
    ۳ کیلوبایت (۴۲۴ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۲
  • روایت:الکافی جلد ۱ ش ۴۵۵ (رده امامت عامه)
    - جلد ۱ بخش : - عنوان : حدیث امام محمّد باقر (ع) درباره امامت عامه موضوعات : امامت عامه، امامت
    ۳ کیلوبایت (۴۱۴ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۲
  • روایت:الکافی جلد ۱ ش ۹۵۸ (رده امامت عامه)
    الاسلامیه) - جلد ۱ بخش : - عنوان : حدیث امام جعفر صادق (ع) درباره امامت عامه موضوعات : امامت عامه، امامت
    ۳ کیلوبایت (۴۲۸ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۶
  • روایت:الکافی جلد ۱ ش ۴۷۲ (رده امامت عامه)
    الاسلامیه) - جلد ۱ بخش : - عنوان : حدیث امام جعفر صادق (ع) درباره امامت عامه موضوعات : امامت عامه، امامت
    ۴ کیلوبایت (۴۳۰ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۲
  • روایت:الکافی جلد ۱ ش ۹۵۶ (رده امامت عامه)
    براى ايشان است عذابى دردناك (يا درد آورنده): كسى كه ادعا كند امامت را از جانب خدا و امامت از براى او نباشد، و كسى كه امامى را كه از جانب خداست انكار كند،
    ۵ کیلوبایت (۵۶۱ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۶
  • روایت:الکافی جلد ۱ ش ۴۶۵ (رده امامت عامه)
    امام از ما خاندان را نشناسد غير خدا را شناخته و عبادت كرده، اين چنين (مانند عامه مردم) كه بخدا گمراهند (خدائى كه بوسيله غير ائمه هدى (ع) معرفى شود جوان خوش
    ۵ کیلوبایت (۵۴۸ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۲
  • روایت:الکافی جلد ۱ ش ۹۵۳ (رده امامت عامه)
    - جلد ۱ بخش : - عنوان : حدیث امام محمّد باقر (ع) درباره امامت عامه موضوعات : امامت عامه، امامت
    ۶ کیلوبایت (۵۸۳ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۶
  • روایت:الکافی جلد ۲ ش ۴۱ (رده امامت عامه)
    - جلد ۲ بخش : - عنوان : حدیث امام محمّد باقر (ع) درباره امامت عامه موضوعات : امامت عامه، امامت
    ۴ کیلوبایت (۴۹۳ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۳۶
  • روایت:الکافی جلد ۱ ش ۶۰۶ (رده امامت عامه)
    الاسلامیه) - جلد ۱ بخش : - عنوان : حدیث امام جعفر صادق (ع) درباره امامت عامه موضوعات : امامت عامه، امامت
    ۵ کیلوبایت (۵۳۱ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۳
  • روایت:الکافی جلد ۱ ش ۵۱۰ (رده امامت عامه)
    - جلد ۱ بخش : - عنوان : حدیث امام محمّد باقر (ع) درباره امامت عامه موضوعات : امامت عامه، امامت
    ۱۱ کیلوبایت (۹۴۱ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۲
  • روایت:الکافی جلد ۱ ش ۲۰ (رده امامت عامه)
    وآله در کتاب الكافي جلد ۱ كِتَابُ الْعَقْلِ وَ الْجَهْل‏ موضوعات : امامت عامه، امامت، خرد، عقل، معجزه، عیسى، محمد، موسی و هارون
    ۱۶ کیلوبایت (۱٬۱۴۹ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۱۹
  • روایت:الکافی جلد ۱ ش ۴۶۹ (رده امامت عامه)
    به خدا اى محمد، هر كه صبح كند از اين امت و امامى از طرف خدا عز و جل كه هم امامت او روشن و عادل باشد نداشته باشد چنين است كه صبح كرده گمراه، و گم شده و اگر
    ۱۸ کیلوبایت (۱٬۵۰۶ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۲
  • روایت:الکافی جلد ۱ ش ۷۵۴ (رده امامت عامه)
    الکافی (ط - الاسلامیه) - جلد ۱ بخش : - عنوان : حدیث درباره امامت عامه موضوعات : امامت عامه، امامت
    ۱۷ کیلوبایت (۱٬۳۹۷ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۴
  • عقل‌ مستقل‌ّ ‌براي‌ اثبات‌ صانع‌ و توحيد و صفات‌ ‌آن‌ و مسئله‌ نبوت‌ عامه‌ و امامتعامه‌. 2‌-‌ عقل‌ ‌غير‌ مستقل‌ ‌که‌ محتاج‌ بضميمه‌ خارجيه‌ ‌است‌ مثل‌ نبوت‌
    ۳۵ کیلوبایت (۲٬۷۸۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
  • بينات در شأن نزول آيات از نظر شیخ طوسی و ساير مفسرين خاصه و عامه، ص ۲۹۲. طبرانى از علماى عامه در كتاب اوسط از عمار یاسر نقل نموده كه فقيرى نزد على بن ابى‌طالب
    ۸۱ کیلوبایت (۷٬۹۸۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
  • النساء ٥٤ (رده امامت آل ابراهیم)
    «حاسد»، آنانكه حسد بردند بر نبوت پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم و بر امامت آل اطهار او. «1» فَقَدْ آتَيْنا آلَ إِبْراهِيمَ‌: پس بتحقيق ما عطا فرموديم
    ۴۲ کیلوبایت (۳٬۶۳۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
  • شأن نزول آيات از نظر شیخ طوسی و ساير مفسرين خاصه و عامه، ص ۳۷. ابن عيينه و تفسير كشف الاسرار از عامه و تفسير مجمع البيان از خاصه.
    ۳۹ کیلوبایت (۳٬۰۳۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
  • است نظير بعثت، امامت و عبادت، جاى مشورت نيست. نماز پيمان الهى است، «الصلاة عهد الله» عهد خدا را بايد انجام داد و نيازى به مشورت ندارد. امامت و رهبرى امّت
    ۳۵ کیلوبایت (۳٬۱۷۱ واژه) - ‏۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۵۴
  • امت اثبات امامت ميشود زيرا كه شاهد بر شاهد شدن پيغمبر (ص) نسبت باين امّت متصور نيست جز بوجود امام كه شاهد اول باشد و شايد باين ملاحظه منكرين امامت انكار شمول
    ۳۲ کیلوبایت (۲٬۷۶۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
  • از بعثت آن حضرت توقع داشتند منصب رسالت را. 6- مراد به ملك، امامت باشد، يعنى عطا مى‌كنى امامت را به هر كه خواهى، و باز دارى از هر كه خواهى، چنانچه فرمايد:
    ۷۱ کیلوبایت (۶٬۵۶۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
  • آل عمران ٢٨ (رده ولایت و امامت)
    ۲، ۳ مسلمانان: ۱، ۲، ۳، ۸، ۱۱، ۱۲، ۱۳ نظام سیاسى: ۱۰ واجبات: ۲۱ ولایت و امامت: ۵، ۶، ۷، ۸، ۱۰، ۱۱، ۱۳، ۱۵، ۱۶، ۱۹ ولایت تکوینى: ۷ طبرسي، مجمع البيان في
    ۷۶ کیلوبایت (۶٬۸۴۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
  • صاحب المستدرک. تفاسیر روض الجنان از خاصة و کشف الاسرار از عامه و تفاسیر ثعلبى و قشیرى از عامه.
    ۲۹ کیلوبایت (۲٬۸۸۴ واژه) - ‏۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۰۵
  • تهجد و عبادت قيام كنند. 6- ستاره ثريا كه سقوط نمايد و غايب شود با فجر. 7- عامه از حضرت صادق عليه السّلام روايت نموده كه مراد ستاره وجود حضرت محمدى صلّى
    ۳۶ کیلوبایت (۳٬۵۴۲ واژه) - ‏۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۴
  • البقرة ١٩٦ (رده ولایت و امامت:)
    شأن نزول آيات از نظر شیخ طوسی و ساير مفسرين خاصه و عامه، ص ۶۴. ميبدى صاحب كشف الاسرار و بخارى از عامه و صاحب روض الجنان از خاصه گويند: كعب بن عجرة الانصارى
    ۱۱۳ کیلوبایت (۱۰٬۰۰۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
  • موجب مدح آن سرور گرديد، و خاصه و عامه آن را فضيلتى محسوب داشتند. در ينابيع المودّه‌ «1»- ترمذى و حموينى از علماء عامه از انس بن مالك نقل‌ «1» ينابيع المودة
    ۳۷ کیلوبایت (۳٬۳۵۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
  • صاحب المستدرک. تفاسیر روض الجنان از خاصة و کشف الاسرار از عامه و تفاسیر ثعلبى و قشیرى از عامه. تفسیر فرات کوفى، ص ۵۷۱; بحارالأنوار، ج ۸- ، ص ۵۷، ح ۷۲.
    ۳۶ کیلوبایت (۳٬۵۸۱ واژه) - ‏۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۰۶
  • الْمَهْدِ» چنانكه امام جواد و امام هادى و امام زمان عليهم السلام در كودكى به امامت رسيدند. 3- آنجا كه خدا بخواهد، كودك همانند بزرگسالان سخن مى‌گويد. «فِي الْمَهْدِ
    ۲۸ کیلوبایت (۲٬۳۳۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
  • براى نبوّت و امامت قرار دهد تا در عداد كمّلين و مقرّبين محسوب گردد و در آخرت با آنها محشور شود و نيز دعا فرمود كه مرا در آتيه مقبوليّت عامّه عنايت فرما كه
    ۴۴ کیلوبایت (۴٬۱۸۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
  • باشد ايجاد فرمايد جلّت قدرته. تبصره: 1- ثعلبى كه از مفسرين و مشاهير روات عامه و اهل سنت است روايت نموده كه اين آيه در شأن حضرت امير المؤمنين عليه السّلام
    ۵۳ کیلوبایت (۵٬۴۸۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
  • پرهيز كرد از معاصى و تصديق نمود باعتقادات حسنه از توحيد و عدل و نبوّت و امامت و معاد روز قيامت پس در آتيه آسان مينمائيم براى او بتوفيق خود پيروى از احكام
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۹۵۸ واژه) - ‏۱۷ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۴:۲۱
  • پرهيز كرد از معاصى و تصديق نمود باعتقادات حسنه از توحيد و عدل و نبوّت و امامت و معاد روز قيامت پس در آتيه آسان مينمائيم براى او بتوفيق خود پيروى از احكام
    ۳۱ کیلوبایت (۳٬۰۲۴ واژه) - ‏۱۷ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۴:۱۹
  • پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله نازل گردیده است. شأن نزول: يكى از مفسرين عامه چنين گويد: بعضى از مفسرين معتقدند كه اين آيه درباره ابوبكر بن ابى‌قحافه نازل
    ۴۴ کیلوبایت (۳٬۸۲۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
  • زيرا اشياء مذكوره بعضى طعام و بعضى علف است. تنبيه- ثعلبى و زمخشرى از مفسّرين عامه در تفسير خود نقل نموده كه ابراهيم تميمى‌ «1» روايت نموده كه از ابو بكر پرسيدند:
    ۳۲ کیلوبایت (۲٬۹۴۲ واژه) - ‏۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۴۳
  • بانها مگر متمردان.. تفسير فرستاديم آياتيكه دلالت دارد بر صدق تو در نبوت و امامت برادرت على (ع) كه واضح است دلالت آنها بر كفر كسيكه شك كند در شأن شما دو نفر
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۳۸۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
  • براى نبوّت و امامت قرار دهد تا در عداد كمّلين و مقرّبين محسوب گردد و در آخرت با آنها محشور شود و نيز دعا فرمود كه مرا در آتيه مقبوليّت عامّه عنايت فرما كه
    ۴۰ کیلوبایت (۳٬۷۸۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
  • از آنجائى که سیاق آیات مزبور طبق تفسیر اکثریت قریب به اتفاق مفسرین خاصه و عامه درباره کفار و تهدید و تخویف آن‌ها مى باشد و پندار و اعتقاد مزبور هم در عین
    ۳۳ کیلوبایت (۳٬۰۵۰ واژه) - ‏۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۲۹
  • السّلام. «1» تبصره: آيه شريفه بنابراين تفاسير از سه جهت دلالت بر فضيلت و امامت حضرت امير المؤمنين و اولاد معصومين آن بزرگوار عليهم السّلام نمايد: 1- اعلم
    ۵۱ کیلوبایت (۴٬۵۷۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
  • در دنيا بغير حق از قبيل بتها و كسانيكه دعوى خدائى نمودند يا دعوى نبوّت و امامت كردند بباطل دست جمع هدايت نمائيد آنانرا براه جهنّم و تعبير بهدايت از قبيل
    ۱۹ کیلوبایت (۱٬۵۱۰ واژه) - ‏۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۰۴
  • بثواب آخرت و بترساند از عذاب آن و دعوت فرمايد آنانرا بتوحيد و عدل و نبوّت و امامت و ساير معارف حقه بدستور الهى و چراغ نور افكنى باشد براى آنها كه تمام حقائق
    ۳۶ کیلوبایت (۳٬۰۴۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۰
  • صادق عليه السلام فرمودند: «انذار هميشگى بايد همراه با منذر هميشگى باشد. پس امامت و رهبرى الهى نيز تا ابد بايد همراه قرآن باشد». «3» معمولًا در انسان‌ها انگيزه‌ى
    ۶۷ کیلوبایت (۵٬۵۴۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
  • تبصره: در آيه شريفه سه مطلب است. مطلب اول: منتخبين در مباهله: به اتفاق خاصه و عامه، وقتى اين آيه نازل شد، حضرت پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم خواند حضرت
    ۱۰۸ کیلوبایت (۱۰٬۴۸۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
  • محقق،‌ نمونه بينات در شأن نزول آيات از نظر شيخ طوسي و ساير مفسرين خاصه و عامه، ص ۱۳۶. صاحب روض الجنان يا روح الجنان از زيد بن اسلم موضوع مفصل آن را در
    ۳۶ کیلوبایت (۲٬۹۹۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
  • پرهيز كرد از معاصى و تصديق نمود باعتقادات حسنه از توحيد و عدل و نبوّت و امامت و معاد روز قيامت پس در آتيه آسان مينمائيم براى او بتوفيق خود پيروى از احكام
    ۴۶ کیلوبایت (۴٬۵۹۴ واژه) - ‏۱۷ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۹:۴۹
  • بينات در شأن نزول آيات از نظر شیخ طوسی و ساير مفسرين خاصه و عامه، ص ۱۱. ابن ابى حاتم از مفسرين عامه و نيز عدنى در مسند خود از مجاهد روايت كنند كه سلمان گويد:
    ۵۴ کیلوبایت (۴٬۵۱۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
  • خواست كه علم او ظاهر شود تا در امامت او اختلاف نكنند، چنانچه در حيات داود عليه السّلام، سليمان را حكم خود آموخت تا امامت و پيغمبرى او را بعد از داود بدانند
    ۸۰ کیلوبایت (۷٬۱۹۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
  • در دنيا بغير حق از قبيل بتها و كسانيكه دعوى خدائى نمودند يا دعوى نبوّت و امامت كردند بباطل دست جمع هدايت نمائيد آنانرا براه جهنّم و تعبير بهدايت از قبيل
    ۲۰ کیلوبایت (۱٬۵۶۰ واژه) - ‏۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۰۴
  • اسماء و صفات: سمیع اسماء و صفات ۹ ; علیم اسماء و صفات ۹ اللّه: علم اللّه ۱۰ امامت:۴، ۶ تاریخ: صدر اسلام ۱، ۱۱، ۱۲ ; ذکر حوادث تاریخ ۲ تجربه: اهمیّت تجربه ۷
    ۴۷ کیلوبایت (۴٬۴۹۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
  • اطاعت و عبادت بندگان است و كسانيكه ايمان به يگانگى خدا و نبوّت پيغمبر خاتم و امامت ائمه اطهار و روز جزا آوردند و اعمال شايسته نمودند خداوند گناهان سابق ايشانرا
    ۴۵ کیلوبایت (۳٬۸۶۰ واژه) - ‏۱۸ آذر ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۰۷
  • ‌که‌ گفتيم‌ ‌در‌ اعتقاد بنبوت‌ بيست‌ امر لازم‌ ‌است‌ هشت‌ امر ‌در‌ نبوّت‌ عامه‌ و 12 ‌در‌ نبوّت‌ خاصه‌ ‌که‌ ‌ما ‌در‌ مجلد اول‌ كلم‌ الطيّب‌ ‌از‌ صفحه 179
    ۲۰ کیلوبایت (۱٬۵۲۴ واژه) - ‏۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۱۰
  • در دنيا بغير حق از قبيل بتها و كسانيكه دعوى خدائى نمودند يا دعوى نبوّت و امامت كردند بباطل دست جمع هدايت نمائيد آنانرا براه جهنّم و تعبير بهدايت از قبيل
    ۲۴ کیلوبایت (۲٬۰۵۲ واژه) - ‏۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۰۳
  • در دنيا بغير حق از قبيل بتها و كسانيكه دعوى خدائى نمودند يا دعوى نبوّت و امامت كردند بباطل دست جمع هدايت نمائيد آنانرا براه جهنّم و تعبير بهدايت از قبيل
    ۲۱ کیلوبایت (۱٬۶۶۵ واژه) - ‏۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۰۳
  • اعراض كرده در وقت آمدن اعمى نزد او غافل از آنكه آنها حاضرند مقام نبوّت و امامت را تنزّل دهند تا برسد بجائى كه منافات با مطاعن و مظالم ائمه خودشان نداشته
    ۲۵ کیلوبایت (۲٬۳۳۸ واژه) - ‏۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۵۶
  • اعراض كرده در وقت آمدن اعمى نزد او غافل از آنكه آنها حاضرند مقام نبوّت و امامت را تنزّل دهند تا برسد بجائى كه منافات با مطاعن و مظالم ائمه خودشان نداشته
    ۲۵ کیلوبایت (۲٬۲۸۳ واژه) - ‏۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۵۶
  • (كنت‌ نبيا و آدم‌ ‌بين‌ الماء و الطين‌) و ‌اينکه‌ يك‌ سنگي‌ ‌است‌ ‌که‌ بدهان‌ عامه‌ عمي‌ ميخورد ‌که‌ بعضي‌ گفتند العياذ: قبل‌ ‌از‌ بعث‌ مشرك‌ بوده‌، بعضي‌ گفتند:
    ۲۶ کیلوبایت (۲٬۳۰۶ واژه) - ‏۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۱۰
  • نزول آيات از نظر شیخ طوسی و ساير مفسرين خاصه و عامه، ص ۸۴. تفسير ثعلبى و هبة‌الله بن سلامه در كتاب ناسخ از عامه و صاحب روض الجنان از خاصه. ابوداود و تفسير
    ۹۲ کیلوبایت (۷٬۹۰۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
  • بينات در شأن نزول آيات از نظر شیخ طوسی و ساير مفسرين خاصه و عامه، ص ۱. طبرى و فريابى از مفسرين عامه نيز از مجاهد نقل نمايند كه چهار آيه اول درباره مؤمنين نازل
    ۶۷ کیلوبایت (۵٬۸۶۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
  • براى نبوّت و امامت قرار دهد تا در عداد كمّلين و مقرّبين محسوب گردد و در آخرت با آنها محشور شود و نيز دعا فرمود كه مرا در آتيه مقبوليّت عامّه عنايت فرما كه
    ۴۶ کیلوبایت (۴٬۲۶۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
  • اعراض كرده در وقت آمدن اعمى نزد او غافل از آنكه آنها حاضرند مقام نبوّت و امامت را تنزّل دهند تا برسد بجائى كه منافات با مطاعن و مظالم ائمه خودشان نداشته
    ۲۶ کیلوبایت (۲٬۴۴۰ واژه) - ‏۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۵۴
  • اعراض كرده در وقت آمدن اعمى نزد او غافل از آنكه آنها حاضرند مقام نبوّت و امامت را تنزّل دهند تا برسد بجائى كه منافات با مطاعن و مظالم ائمه خودشان نداشته
    ۲۶ کیلوبایت (۲٬۳۸۹ واژه) - ‏۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۵۵
  • اعراض كرده در وقت آمدن اعمى نزد او غافل از آنكه آنها حاضرند مقام نبوّت و امامت را تنزّل دهند تا برسد بجائى كه منافات با مطاعن و مظالم ائمه خودشان نداشته
    ۲۶ کیلوبایت (۲٬۳۸۷ واژه) - ‏۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۵۷
  • اعراض كرده در وقت آمدن اعمى نزد او غافل از آنكه آنها حاضرند مقام نبوّت و امامت را تنزّل دهند تا برسد بجائى كه منافات با مطاعن و مظالم ائمه خودشان نداشته
    ۲۶ کیلوبایت (۲٬۳۵۵ واژه) - ‏۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۵۸
  • مكرشان وافى براى آنكه بركنده و زائل شود بآن از جاى خود اعلام نبوت و آثار امامت و ادلّه و براهين قائمه بر اديان حقّه و شرائع الهيّه‌اى كه مانند كوههايند
    ۲۶ کیلوبایت (۲٬۱۹۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
  • صادر گردد، چگونه قابليت و شايسته امارت كليه الهى را داشته باشد؟! و در كتب عامه نيز اين قسمت مذكور است، چنانچه در ينابيع الموده‌ «2»- ترمذى از انس بن مالك
    ۵۹ کیلوبایت (۵٬۱۹۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
  • ساير كفار با اهل اسلام بيشتر است زيرا مشركان منكر توحيدند چه رسد بنبوت و امامت و ساير اصول دين و مذهب پس هيچ قدر مشتركى با اهل اسلام ندارند و بكلى از وادى
    ۶۱ کیلوبایت (۴٬۷۶۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
  • حضرت نظر غضبانه نموده فرمود: اين گفتار را واگذار، آن كس كه معترف به حقوق و امامت ما باشد، نرود به عقوق و مخالفت ما. آيا نمى‌دانيد اين طايفه پست‌ترين طوايف
    ۶۸ کیلوبایت (۵٬۶۱۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
  • اهل ايمان و اعتقاد جزمى بوحدانيّت خدا و ثبوت روز جزا و نبوّت خاتم انبياء و امامت ائمه هدى برستگارى و فلاح كه ثمره اين عقائد حقّه و نتيجه آنها است در دنيا
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۵۶۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
  • در دنيا بغير حق از قبيل بتها و كسانيكه دعوى خدائى نمودند يا دعوى نبوّت و امامت كردند بباطل دست جمع هدايت نمائيد آنانرا براه جهنّم و تعبير بهدايت از قبيل
    ۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۶۳ واژه) - ‏۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۰۲
  • اعراض كرده در وقت آمدن اعمى نزد او غافل از آنكه آنها حاضرند مقام نبوّت و امامت را تنزّل دهند تا برسد بجائى كه منافات با مطاعن و مظالم ائمه خودشان نداشته
    ۲۶ کیلوبایت (۲٬۳۵۶ واژه) - ‏۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۳۵
  • اعراض كرده در وقت آمدن اعمى نزد او غافل از آنكه آنها حاضرند مقام نبوّت و امامت را تنزّل دهند تا برسد بجائى كه منافات با مطاعن و مظالم ائمه خودشان نداشته
    ۲۹ کیلوبایت (۲٬۷۶۴ واژه) - ‏۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۵۰
  • اعراض كرده در وقت آمدن اعمى نزد او غافل از آنكه آنها حاضرند مقام نبوّت و امامت را تنزّل دهند تا برسد بجائى كه منافات با مطاعن و مظالم ائمه خودشان نداشته
    ۲۹ کیلوبایت (۲٬۷۹۰ واژه) - ‏۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۵۲
  • اعراض كرده در وقت آمدن اعمى نزد او غافل از آنكه آنها حاضرند مقام نبوّت و امامت را تنزّل دهند تا برسد بجائى كه منافات با مطاعن و مظالم ائمه خودشان نداشته
    ۲۸ کیلوبایت (۲٬۵۴۱ واژه) - ‏۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۳۱
  • قُلُوبِكُم‌ (حجرات‌ ‌آيه‌ 14). 8‌-‌ ايمان‌ بعدل‌ و امامت‌ ائمه‌ اثني‌ عشر ‌در‌ مقابل‌ ساير فرق‌ اسلاميه‌ ‌از‌ عامه‌ و شيعه‌ ‌غير‌ اثني‌ عشري‌. 9‌-‌ ايمان‌ بجميع‌
    ۲۴ کیلوبایت (۱٬۹۹۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
  • و نعمتم را بر شما تمام ساختم و راضى شدم كه اسلام دين شما باشد. «2» و امر امامت از تماميت دين است، و رحلت ننمود پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم تا اينكه
    ۲۶ کیلوبایت (۱٬۹۴۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
  • براى نبوّت و امامت قرار دهد تا در عداد كمّلين و مقرّبين محسوب گردد و در آخرت با آنها محشور شود و نيز دعا فرمود كه مرا در آتيه مقبوليّت عامّه عنايت فرما كه
    ۴۸ کیلوبایت (۴٬۵۱۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
  • اختيار فرمود به نبوّت و رسالت و امامت و هدايت فرمود بدين اسلام و راه راست و عطا فرمود باو در دنيا حسنه را يعنى محبوبيّت عامّه كه ارباب ملل مختلفه همه او را
    ۴۰ کیلوبایت (۳٬۳۴۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
  • (مانند زيد بن على) بودند. در صورتى كه امامت بكوچكتران از او (بواسطه كوچكتر بودنشان) نرسيد؟ فرمود: صاحب امر امامت بسه خصلت شناخته مى‏شود كه مختص باوست و
    ۳۹ کیلوبایت (۲٬۷۳۰ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۶
  • براى نبوّت و امامت قرار دهد تا در عداد كمّلين و مقرّبين محسوب گردد و در آخرت با آنها محشور شود و نيز دعا فرمود كه مرا در آتيه مقبوليّت عامّه عنايت فرما كه
    ۵۰ کیلوبایت (۴٬۷۸۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
  • براى نبوّت و امامت قرار دهد تا در عداد كمّلين و مقرّبين محسوب گردد و در آخرت با آنها محشور شود و نيز دعا فرمود كه مرا در آتيه مقبوليّت عامّه عنايت فرما كه
    ۴۹ کیلوبایت (۴٬۵۴۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
  • امام روشن ميكند حقائق را اطلاق نور بر هر دو شده و مانعى ندارد و براى آنكه عامّه غافل از اينمعنى بودند در روايات بآن تذكر داده شده است و آگاه بودن خدا از
    ۳۲ کیلوبایت (۲٬۷۰۹ واژه) - ‏۲ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۵
  • مكرشان وافى براى آنكه بركنده و زائل شود بآن از جاى خود اعلام نبوت و آثار امامت و ادلّه و براهين قائمه بر اديان حقّه و شرائع الهيّه‌اى كه مانند كوههايند
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۷۲۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
  • اعراض كرده در وقت آمدن اعمى نزد او غافل از آنكه آنها حاضرند مقام نبوّت و امامت را تنزّل دهند تا برسد بجائى كه منافات با مطاعن و مظالم ائمه خودشان نداشته
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۸۵۵ واژه) - ‏۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۵۱
  • اعراض كرده در وقت آمدن اعمى نزد او غافل از آنكه آنها حاضرند مقام نبوّت و امامت را تنزّل دهند تا برسد بجائى كه منافات با مطاعن و مظالم ائمه خودشان نداشته
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۹۳۵ واژه) - ‏۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۵۳
  • اعراض كرده در وقت آمدن اعمى نزد او غافل از آنكه آنها حاضرند مقام نبوّت و امامت را تنزّل دهند تا برسد بجائى كه منافات با مطاعن و مظالم ائمه خودشان نداشته
    ۲۸ کیلوبایت (۲٬۵۳۴ واژه) - ‏۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۳۲
  • اعراض كرده در وقت آمدن اعمى نزد او غافل از آنكه آنها حاضرند مقام نبوّت و امامت را تنزّل دهند تا برسد بجائى كه منافات با مطاعن و مظالم ائمه خودشان نداشته
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۸۳۷ واژه) - ‏۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۳۲
  • اعراض كرده در وقت آمدن اعمى نزد او غافل از آنكه آنها حاضرند مقام نبوّت و امامت را تنزّل دهند تا برسد بجائى كه منافات با مطاعن و مظالم ائمه خودشان نداشته
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۸۸۵ واژه) - ‏۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۳۴
  • سؤال و جواب كردند و به امامت آن حضرت يقين نمودند، سپس مردم شيعه با ما فوج، فوج، تماس گرفتند، هر كه خدمت آن حضرت رسيد يقين به امامت او كرد، جز دسته عمار (بن
    ۴۰ کیلوبایت (۲٬۶۴۱ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۶
  • را و زنده نمائيد آن را. علامه مجلسى رحمه الله فرمايد: مراد به امر ايشان، امامت و دلايل و فضائل و صفات ائمه هدى است، يا اعم از آن؛ و روايت اخبار و نشر آثار
    ۷۱ کیلوبایت (۶٬۲۹۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
  • خاصه و عامه، ص ۴۱. تفسير روض الجنان يا روح الجنان از خاصه. تفسير روض الجنان و تفسير برهان از خاصه. تفسير كشف الاسرار و صحيح بخارى و صحيح مسلم از عامه و تفسير
    ۱۲۱ کیلوبایت (۱۰٬۷۰۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
  • فرمود: مرجئه مردى را كه طاعتش واجب نيست به امامت خود نصب كردند و از او تقليد و پيروى كردند و شما مردى را به امامت خود برگزيديد و طاعت او را واجب دانستيد و
    ۷ کیلوبایت (۴۹۵ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۱۹
  • على قسم بخداونديكه مرا به نبوت مبعوث فرمود واجب شد براى تو وصايت و خلافت و امامت بعد از من پس منافقين از قبيل عبد اللّه بن ابىّ و يارانش گفتند گمراه شد محمّد
    ۳۴ کیلوبایت (۳٬۴۲۴ واژه) - ‏۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۵
  • اعراض كرده در وقت آمدن اعمى نزد او غافل از آنكه آنها حاضرند مقام نبوّت و امامت را تنزّل دهند تا برسد بجائى كه منافات با مطاعن و مظالم ائمه خودشان نداشته
    ۳۳ کیلوبایت (۳٬۱۴۸ واژه) - ‏۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۵۱
  • اعراض كرده در وقت آمدن اعمى نزد او غافل از آنكه آنها حاضرند مقام نبوّت و امامت را تنزّل دهند تا برسد بجائى كه منافات با مطاعن و مظالم ائمه خودشان نداشته
    ۳۴ کیلوبایت (۳٬۲۵۷ واژه) - ‏۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۵۴
  • نسبت به مؤمنان، و وعيد نسبت به كافران. تتمه: حاكم ابو القاسم حسكانى از علماى عامه به اسناد خود روايت نموده از ضحاك، كه چون قريش ديدند مقدم داشتن پيغمبر صلّى
    ۳۵ کیلوبایت (۳٬۱۲۱ واژه) - ‏۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۲۳
  • براى نبوّت و امامت قرار دهد تا در عداد كمّلين و مقرّبين محسوب گردد و در آخرت با آنها محشور شود و نيز دعا فرمود كه مرا در آتيه مقبوليّت عامّه عنايت فرما كه
    ۳۸ کیلوبایت (۳٬۵۸۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
  • مكرشان وافى براى آنكه بركنده و زائل شود بآن از جاى خود اعلام نبوت و آثار امامت و ادلّه و براهين قائمه بر اديان حقّه و شرائع الهيّه‌اى كه مانند كوههايند
    ۳۳ کیلوبایت (۲٬۶۸۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
  • موافق عامه و ديگرى را مخالف عامه بيابيم، بكداميك أخذ شود؟ فرمود: آنكه مخالف عامه است حق است. گفتم فدايت شوم، اگر هر دو خبر موافق دو دسته از عامه باشد؟
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۱۰۱ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۱۹
  • ‌از‌ عامه‌ و ساير فرق‌ شيعه‌ اشكال‌ كردند ‌در‌ امامت‌ حضرت‌ جواد و حضرت‌ هادي‌ و حضرت‌ بقية اللّه‌ ‌که‌ اين‌ها ‌در‌ سن‌ طفوليت‌ ‌به‌ مقام‌ امامت‌ نائل‌
    ۵۴ کیلوبایت (۴٬۷۵۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
  • و ستارگان را براى هدايت و استفاده‌ى مخلوقات مسخّر آنان قرار داد، رسالت و امامت و اهل‌بيت عليهم السلام را نيز در مسير استفاده و هدايت آنان قرار داد، چنانكه
    ۸۴ کیلوبایت (۷٬۴۵۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
  • براى نبوّت و امامت قرار دهد تا در عداد كمّلين و مقرّبين محسوب گردد و در آخرت با آنها محشور شود و نيز دعا فرمود كه مرا در آتيه مقبوليّت عامّه عنايت فرما كه
    ۴۰ کیلوبایت (۳٬۷۲۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
  • براى نبوّت و امامت قرار دهد تا در عداد كمّلين و مقرّبين محسوب گردد و در آخرت با آنها محشور شود و نيز دعا فرمود كه مرا در آتيه مقبوليّت عامّه عنايت فرما كه
    ۴۱ کیلوبایت (۳٬۸۳۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
  • اعراض كرده در وقت آمدن اعمى نزد او غافل از آنكه آنها حاضرند مقام نبوّت و امامت را تنزّل دهند تا برسد بجائى كه منافات با مطاعن و مظالم ائمه خودشان نداشته
    ۳۴ کیلوبایت (۳٬۱۶۰ واژه) - ‏۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۳۶
  • مكرشان وافى براى آنكه بركنده و زائل شود بآن از جاى خود اعلام نبوت و آثار امامت و ادلّه و براهين قائمه بر اديان حقّه و شرائع الهيّه‌اى كه مانند كوههايند
    ۳۳ کیلوبایت (۲٬۷۸۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
  • در آن وجود نداشته باشد و عينا موافق واقع از كار در آيد. ۳ - روايتى است از عامه و خاصه كه: على (عليه السلام) بعد از رحلت رسول خدا (صلى الله عليه و آله و
    ۴۲ کیلوبایت (۵٬۲۴۸ واژه) - ‏۲۶ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۳۴
  • براى نبوّت و امامت قرار دهد تا در عداد كمّلين و مقرّبين محسوب گردد و در آخرت با آنها محشور شود و نيز دعا فرمود كه مرا در آتيه مقبوليّت عامّه عنايت فرما كه
    ۴۳ کیلوبایت (۳٬۹۱۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
  • ثانيا امتحان و آزمايش براى مردم و تمتيع آنانى به زمانى، ثالثا پس از تصديق به امامت آن حضرت و اينكه رفتار و گفتار و برخاستن و نشستن ائمه عليهم السلام بر وفق
    ۳۹ کیلوبایت (۳٬۶۳۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
  • اعراض كرده در وقت آمدن اعمى نزد او غافل از آنكه آنها حاضرند مقام نبوّت و امامت را تنزّل دهند تا برسد بجائى كه منافات با مطاعن و مظالم ائمه خودشان نداشته
    ۳۸ کیلوبایت (۳٬۵۳۵ واژه) - ‏۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۴۹
  • غير هم و خدا هر كس را بخواهد بمراتب و درجات رفيعه از علم و حكمت و سلطنت و امامت و نبوت ميرساند در صورت قابليّت و هر مرتبه‌اى از علم فوق مرتبه ديگر است تا
    ۳۹ کیلوبایت (۳٬۴۳۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
  • مكرشان وافى براى آنكه بركنده و زائل شود بآن از جاى خود اعلام نبوت و آثار امامت و ادلّه و براهين قائمه بر اديان حقّه و شرائع الهيّه‌اى كه مانند كوههايند
    ۳۹ کیلوبایت (۳٬۴۲۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
  • السلام در دو روايت نقل شده يا با تمام رسانيد كلمات را و جلد 5 صفحه 94 بمقام امامت رسيد كه فوق تمام مقامات است و در سوره بقره ذيل آيه شريفه و اذ ابتلى ابراهيم
    ۸۹ کیلوبایت (۸٬۰۰۹ واژه) - ‏۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۲۳
  • براى نبوّت و امامت قرار دهد تا در عداد كمّلين و مقرّبين محسوب گردد و در آخرت با آنها محشور شود و نيز دعا فرمود كه مرا در آتيه مقبوليّت عامّه عنايت فرما كه
    ۵۰ کیلوبایت (۴٬۶۴۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
  • براى نبوّت و امامت قرار دهد تا در عداد كمّلين و مقرّبين محسوب گردد و در آخرت با آنها محشور شود و نيز دعا فرمود كه مرا در آتيه مقبوليّت عامّه عنايت فرما كه
    ۴۵ کیلوبایت (۴٬۱۶۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
  • براى نبوّت و امامت قرار دهد تا در عداد كمّلين و مقرّبين محسوب گردد و در آخرت با آنها محشور شود و نيز دعا فرمود كه مرا در آتيه مقبوليّت عامّه عنايت فرما كه
    ۴۶ کیلوبایت (۴٬۳۰۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
  • و تحول تو را در ميان نماز گزارندگان به قيام و ركوع و سجود و قعود وقتى كه امامت ايشان مى‌كنى. «1». بحار الانوار، ج 77، ص 20، روايت 4، به نقل از معانى الاخبار،
    ۴۲ کیلوبایت (۴٬۱۷۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
  • آلهه‌ ‌آنها‌ دارند و منكر توحيد هستند و كفار ‌که‌ منكر رسالت‌ ‌رسول‌ هستند و عامه‌ عميي‌ ‌که‌ مؤمن‌ ‌به‌ شيخين‌ و بني‌ اميه‌ و بني‌ المروان‌ و بني‌ العباس‌
    ۴۳ کیلوبایت (۳٬۴۳۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
  • كعبه، و غير آنها را ارهاس و مقدمات النّبوة نامند. تكمله: مفسرين خاصه و اكثر عامه مانند: نيشابورى، بيضاوى، ثعلبى، سيوطى، زمخشرى، و بسيارى از ايشان از «جابر»
    ۷۰ کیلوبایت (۵٬۹۶۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
  • مى‌گفتند: پيامبر بشرى مثل ماست و ادّعاى رسالتش افترا بر خداست، در مسئله امامت نيز چنين نسبتى را دادند. اين آيه مى‌فرمايد: اگر پيامبر بر خدا افترا ببندد
    ۵۹ کیلوبایت (۵٬۲۲۱ واژه) - ‏۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۳۷
  • مكرشان وافى براى آنكه بركنده و زائل شود بآن از جاى خود اعلام نبوت و آثار امامت و ادلّه و براهين قائمه بر اديان حقّه و شرائع الهيّه‌اى كه مانند كوههايند
    ۴۴ کیلوبایت (۳٬۹۰۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
  • زمين را عدل و داد چنانكه پر شده باشد ظلم و جور. «1» در ينابيع الموده از طرف عامه نيز نقل شده. تبصره: بنا به روايت صحيحه، مراد «الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ
    ۹۶ کیلوبایت (۸٬۴۱۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
  • براى کسى بعد از من هم نازل نگردید (چنان که صاحب کشف الاسرار که از مفسرین عامه است آن را از على علیه‌السلام نقل و روایت نموده است) و نیز صاحبان کشف الاسرار
    ۵۶ کیلوبایت (۴٬۹۴۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۴۶
  • شيخ طوسى و مفيد و صدوق و مجلسى و طبرسى اعلى اللّه مقامهم، و همچنين علماء عامه مانند فخر رازى و زمخشرى و غيره، محقق شود كه معراج نبوى صلّى اللّه عليه و
    ۱۲۷ کیلوبایت (۱۲٬۹۹۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
  • بيان مى كند، و اگر ميان عذاب و رحمت عامه مقابله انداخته با اينكه ميان آندو تقابل نيست براى اين است كه با ذكر رحمت عامه زمينه را براى خصوصى شدن آن در حق پرهيزكاران
    ۴۱ کیلوبایت (۴٬۸۹۶ واژه) - ‏۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۱:۱۲
  • رسول صلى الله عليه و آله يا در شهر او، وارد شوى، سؤال كنى، عامّه مردمان و كودكان را از امامت، كه فلان كس به سوى كى وصيّت كرده، بگويند كه: به سوى فلان پسر
    ۷ کیلوبایت (۴۲۲ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۴
  • افراد به بعضى از ائمه شيعه كرده اند كه چرا بعضى از آنها در سنين كم به مقام امامت رسيدند نادرست است . در روايتى از يكى از ياران امام جواد محمد بن على النقى
    ۵۳ کیلوبایت (۶٬۲۳۷ واژه) - ‏۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۱۵
  • بينات در شأن نزول آيات از نظر شیخ طوسی و ساير مفسرين خاصه و عامه، ص ۱. طبرى و فريابى از مفسرين عامه نيز از مجاهد نقل نمايند كه چهار آيه اول درباره مؤمنين نازل
    ۴۲۸ کیلوبایت (۳۹٬۴۴۵ واژه) - ‏۲۶ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۵۶
  • موهبت هايى كه خداوند فقط به او ارزانى داشته است - از قبيل سبقت در اسلام و امامت - او را به خود نسبت داده. و در دومى، پروردگار را به خودش و ديگران نسبت داده،
    ۴۳ کیلوبایت (۵٬۰۱۷ واژه) - ‏۳۰ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۹:۱۶
  • مسلم است اين است كه مراد از صالحين در اين آيات ، مطلق هر كس كه صلاحيت رحمت عامه الهيه ، ورحمت واسعه او را دارد، نيست ، چون صلاحيت اين رحمت را تمامى موجودات
    ۴۳ کیلوبایت (۴٬۷۶۵ واژه) - ‏۱ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۳:۱۴