نتایج جستجو
از الکتاب
- سينين سکب سکن شئم شئن شتت شتو شجر شدد شرب شرح شرر شرق شعب شفع شفق شقق شقو شقى شمخ شمس شمل شهد شهو شوى شىء شکر صبب صبح صبر صحب صحف صخخ صخر صدر صدع صدق صدى۲ کیلوبایت (۲٬۷۸۷ واژه) - ۲۴ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۱۴
- الشمس ١٢ (رده تحریک شقى ترین فرد قوم ثمود)تاریخ قوم ثمود ۱، ۳، ۶، ۷; تحریک شقى ترین فرد قوم ثمود۱، ۳، ۷; حامیان شقى ترین فرد قوم ثمود ۷; شقاوت قوم ثمود ۲; دشمنى شقى ترین فرد قوم ثمود ۶; نشانه هاى۴۰ کیلوبایت (۳٬۶۷۸ واژه) - ۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۲۷
- قوم انن يمن سبل عبد اثم مسس الى طغو فى صحب س طغى اذ نئى حسن دعو ن نور وقى شقى عرض شقو وثن فحش ندى ذى ندو يا يسر نعم عمل کلل هذا ذا ظنن زور حتى حنف لعل اکل۵ کیلوبایت (۲۰۲ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۱
- آله: الشّقىّ شقىّ فى بطن امّه: «1» 1- مراد آنست كه كسى كه معلوم است از حالش كه شقى مىشود به سبب ارتكاب قبايحى كه مؤدى شود به آتش. 2- شقى شقى است در شكم۳۳ کیلوبایت (۳٬۰۳۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- اصليّه خودشان بر دو قسمند بعضى شقى و برخى سعيدند چنانچه از پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم روايت شده است كه شقى كسى است كه شقى شده در شكم مادرش و سعيد كسى۴۷ کیلوبایت (۴٬۳۰۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- باشد; یعنى چون خداوند مرا جبار و شقى قرار نداده، من با مادرم نیک رفتارم، بنابراین کسى که نیکى به مادر را ترک مى کند شقى و جبار است. ۱۰- لزوم نیکى به مادر۳۶ کیلوبایت (۳٬۱۵۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- سعادت شده سپس وعده جهنّم و بهشت آمده است. ايضاً آيه [ليل:15]. هكذا حدبث «من شقى شقى فى بطن امّه و من سعد سعد فى بطن امّه» ايضاً آيه [طه:123]. كه شقاوت بعد از۵ کیلوبایت (۴۹۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۴۰
- انن جمع بين بعض وجه الى ربب صلح کتب اله وله عذب الله خفى وقى صدق اذ عاد سود شقى ثمود ذهب شقو هدى سئل سعى نور زيد أما توب نا طغو اذا فرق خلف قرع سعد کدح قول۳ کیلوبایت (۱۱۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۵۷
- اصليّه خودشان بر دو قسمند بعضى شقى و برخى سعيدند چنانچه از پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم روايت شده است كه شقى كسى است كه شقى شده در شكم مادرش و سعيد كسى۲۸ کیلوبایت (۲٬۵۶۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- الا فى يوم قول ذا ولى س هذا سوف بئس الله اله وله لعل انتم لما سعر الذى ان شقى شقو على جعل هو صبر او صير ندو سقر کذب اتى اذ ذلک کفر ايى رحب رود ندى قوم ثبر۴ کیلوبایت (۲۱۰ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۱
- نيست كه شقى و سعيد در قيامت الان هم شقى و يا سعيد باشد، همچنانكه معنايش اين نيست كه خدا الان حكم كرده باشد به اينكه سعيد و شقى دائما سعيد و شقى هستند، و۳۷ کیلوبایت (۴٬۵۷۲ واژه) - ۸ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۰۳:۰۳
- شده و سرم از پيرى سفيد گشته «وَ اشْتَعَلَ الرّأْسُ شَيْباً» و در دعا كردن شقى و دست خالى نبودهام در گذشته من دعا كردهام و تو اجابت فرمودهاى من از بعد۱۱ کیلوبایت (۱٬۲۰۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۰
- آیات شامل این کلمه شقو (۱۲ بار) شقى (۱۲ بار) وَ فَفِي الّذِين سَعِيد النّار فَأَمّا لَهُم شَقِي فِيهَا فَمِنْهُم زَفِير بِإِذْنِه خَالِدِين إِلاّ شَهِيق۱ کیلوبایت (۲۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۴۰
- عُمَرَ نَهى عَنِالْمُتْعَةِ مازَنى اِلَّا شَقِىٌ» اگر عمر از متعه نهى نمىكرد به زنا مرتكب نمىشد مگر شقى. يعنى: حكم تشريع متعه براى بستن راه زنا است۱۷ کیلوبایت (۱٬۷۸۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۴۵
- (۷۵ بار) إِلاّ لا نَفْس يَأْت مَعْدُود يَوْم بِإِذْنِه لِأَجَل فَمِنْهُم شَقِي وَ نُؤَخّرُه فَأَمّا مَا سَعِيد در حال بارگیری...۱ کیلوبایت (۲۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۴۰
- آیات شامل این کلمه شقو (۱۲ بار) شقى (۱۲ بار) وَ مَن لا أَعْرَض يَضِل عَن فَلا ذِکْرِي هُدَاي فَإِن اتّبَع لَه فَمَن مَعِيشَة هُدًى مِنّي در حال بارگیری۱ کیلوبایت (۲۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۱۷
- اصحاب الشمال هستند. (و أصحب الشمال ما أصحب الشمال) ۳ - اصحاب الشمال، انسان هایى شقى و بدبخت در قیامت (و أصحب المشمة ... و أصحب الشمال) برداشت یاد شده با توجه۱۸ کیلوبایت (۱٬۴۰۶ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۳۰
- غير سعدا اشقيا ميباشند و لذا در سوره هود مردم منقسم بدو قسم شدهاند سعيد و شقى و ظاهرا ميمنه بمعناى يمن و سعادت و مشئمه بمعناى شومى و شقاوت است ولى چون عرب۲۰ کیلوبایت (۱٬۶۶۳ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۱
- [هود:105-108]. اين كلمه فقط دو بار در كلام اللّه آمده است. فَأَمّا الّذِين وَ شَقِي شَقُوا فَفِي فَمِنْهُم بِإِذْنِه النّار لَهُم إِلاّ نَفْس فِيهَا زَفِير تَکَلّم۲ کیلوبایت (۷۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۴۰
- غير سعدا اشقيا ميباشند و لذا در سوره هود مردم منقسم بدو قسم شدهاند سعيد و شقى و ظاهرا ميمنه بمعناى يمن و سعادت و مشئمه بمعناى شومى و شقاوت است ولى چون عرب۲۳ کیلوبایت (۱٬۹۴۴ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۲
- غير سعدا اشقيا ميباشند و لذا در سوره هود مردم منقسم بدو قسم شدهاند سعيد و شقى و ظاهرا ميمنه بمعناى يمن و سعادت و مشئمه بمعناى شومى و شقاوت است ولى چون عرب۲۲ کیلوبایت (۱٬۸۱۱ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۲
- باطل] براى روز داورى. برای (روز قیامت) همان روزی که (بین حق و باطل و سعید و شقی) جدایی افتد. برای روز داوری براى روز فصل. برای روز داوری براى روز جدايى.۲۳ کیلوبایت (۱٬۹۳۳ واژه) - ۲۷ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۲۵
- عُمَرَ نَهى عَنِالْمُتْعَةِ مازَنى اِلَّا شَقِىٌ» اگر عمر از متعه نهى نمىكرد به زنا مرتكب نمىشد مگر شقى. يعنى: حكم تشريع متعه براى بستن راه زنا است۲۱ کیلوبایت (۲٬۰۲۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۶
- غير سعدا اشقيا ميباشند و لذا در سوره هود مردم منقسم بدو قسم شدهاند سعيد و شقى و ظاهرا ميمنه بمعناى يمن و سعادت و مشئمه بمعناى شومى و شقاوت است ولى چون عرب۲۴ کیلوبایت (۲٬۰۱۰ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۳
- غير سعدا اشقيا ميباشند و لذا در سوره هود مردم منقسم بدو قسم شدهاند سعيد و شقى و ظاهرا ميمنه بمعناى يمن و سعادت و مشئمه بمعناى شومى و شقاوت است ولى چون عرب۲۲ کیلوبایت (۱٬۸۹۸ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۳
- همان مصدر. جلد 6 - صفحه 342 حسن است يا قبيح، قصير است يا طويل، سعيد است يا شقى. تمام خصوصيات و جزئيات آن را آگاه است. وَ ما تَغِيضُ الْأَرْحامُ وَ ما تَزْدادُ:۴۳ کیلوبایت (۳٬۸۸۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
- آلودهاش ساخت، همواره زیان کرد. ثمودیان با طغیانشان به تکذیب پرداختند، چون شقیترینشان برانگیخته شد. پس فرستادهی خدا به آنان گفت: «زنهار! ماده شتر خدا را۴ کیلوبایت (۱۶۱ واژه) - ۲۲ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۲:۳۸
- دنیا و آخرت بهدرستی از ماست. پس شما را به آتشی زبانهدار هشدار دادم. جز شقیترین (مکلفان) آن را نیفروزد. کسی که تکذیب کرد و رخ برتافت. و زودا (که) پرهیزگارترین۵ کیلوبایت (۱۹۱ واژه) - ۲۲ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۲:۳۸
- یاد(شان) آور، اگر یادواره سودمند است. آن کس که بهراسد، زودا بهراستی پند گیرد. و شقیترین (مکلفان) خود را از آن با کوشش، دور کند. کسی که آتشی بزرگ را شعله زند۵ کیلوبایت (۱۷۷ واژه) - ۲۲ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۲:۳۸
- عليه السّلام را فرمود: يا على شقىترين پيشينيان كيست؟ گفت عاقر ناقه ثمود. حضرت فرمود: راست گفتى «فمن اشقى الاخرين» پس كيست شقىترين آخرين؟ گفت: نمىدانم يا۴۱ کیلوبایت (۴٬۱۶۰ واژه) - ۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۲۹
- غير سعدا اشقيا ميباشند و لذا در سوره هود مردم منقسم بدو قسم شدهاند سعيد و شقى و ظاهرا ميمنه بمعناى يمن و سعادت و مشئمه بمعناى شومى و شقاوت است ولى چون عرب۲۷ کیلوبایت (۲٬۳۲۴ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۳
- غير سعدا اشقيا ميباشند و لذا در سوره هود مردم منقسم بدو قسم شدهاند سعيد و شقى و ظاهرا ميمنه بمعناى يمن و سعادت و مشئمه بمعناى شومى و شقاوت است ولى چون عرب۲۶ کیلوبایت (۲٬۲۳۲ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۳
- غير سعدا اشقيا ميباشند و لذا در سوره هود مردم منقسم بدو قسم شدهاند سعيد و شقى و ظاهرا ميمنه بمعناى يمن و سعادت و مشئمه بمعناى شومى و شقاوت است ولى چون عرب۲۵ کیلوبایت (۲٬۲۲۸ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۴
- مرد سرخ روى سرخ موى كبود چشمى كه فرزند زنا و پدر او معلوم نبود، نامش «قدار» شقى از اشقيا كه شوم بود بر ايشان، حاضر شد، و بر سر راه ناقه نشست، چون از آب خوردن۲۲ کیلوبایت (۱٬۸۸۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- غير سعدا اشقيا ميباشند و لذا در سوره هود مردم منقسم بدو قسم شدهاند سعيد و شقى و ظاهرا ميمنه بمعناى يمن و سعادت و مشئمه بمعناى شومى و شقاوت است ولى چون عرب۲۹ کیلوبایت (۲٬۶۸۶ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۰
- در هر حال نعمتهاى الهى قابل انكار نيست و جن و انس و دوست و دشمن و سعيد و شقى بايد معترف بآن باشند. خَلَقَ الإِنسانَ مِن صَلصالٍ كَالفَخّارِ «14» وَ۲۹ کیلوبایت (۲٬۵۱۳ واژه) - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۵۶
- در هر حال نعمتهاى الهى قابل انكار نيست و جن و انس و دوست و دشمن و سعيد و شقى بايد معترف بآن باشند. خَلَقَ الإِنسانَ مِن صَلصالٍ كَالفَخّارِ «14» وَ۲۸ کیلوبایت (۲٬۴۷۷ واژه) - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۵۷
- در هر حال نعمتهاى الهى قابل انكار نيست و جن و انس و دوست و دشمن و سعيد و شقى بايد معترف بآن باشند. خَلَقَ الإِنسانَ مِن صَلصالٍ كَالفَخّارِ «14» وَ۲۷ کیلوبایت (۲٬۲۵۳ واژه) - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۵۷
- در روايات اين شخص بابو الدّحداح تفسير شده و بعضى اشقى و اتقى را عبارت از شقى و تقى دانستهاند و اللّه اعلم و ثواب قرائت اين سوره در ذيل سوره سابقه گذشت۲۶ کیلوبایت (۲٬۵۱۰ واژه) - ۱۷ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۴:۲۰
- در روايات اين شخص بابو الدّحداح تفسير شده و بعضى اشقى و اتقى را عبارت از شقى و تقى دانستهاند و اللّه اعلم و ثواب قرائت اين سوره در ذيل سوره سابقه گذشت۲۷ کیلوبایت (۲٬۶۰۵ واژه) - ۱۷ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۹:۴۷
- در هر حال نعمتهاى الهى قابل انكار نيست و جن و انس و دوست و دشمن و سعيد و شقى بايد معترف بآن باشند. كُلُّ مَن عَلَيها فانٍ «26» وَ يَبقي وَجهُ رَبِّكَ۲۹ کیلوبایت (۲٬۶۳۸ واژه) - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۵:۰۲
- و هيچكدام به فرياد هم نرسند. يا در آن روز ندا آيد فلان كس سعيد و فلان كس شقى باشد. يا هر كس آن روز به امام خود خوانده شود: «يَوْمَ نَدْعُوا كُلَّ أُناسٍ۲۶ کیلوبایت (۲٬۰۹۱ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۴۷
- در هر حال نعمتهاى الهى قابل انكار نيست و جن و انس و دوست و دشمن و سعيد و شقى بايد معترف بآن باشند. رَبُّ المَشرِقَينِ وَ رَبُّ المَغرِبَينِ «17» فَبِأَيِّ۲۸ کیلوبایت (۲٬۵۶۲ واژه) - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۵۸
- سرخ روى، سرخ موى، كبود چشم كه فرزند زنا و پدر او معلوم نبود به نام «قدار شقى» از اشقيا، با ديگرى به نام «مصدع» همدست و بسر راه ناقه آمدند. وَ لَقَدْ يَسَّرْنَا۲۶ کیلوبایت (۲٬۲۴۴ واژه) - ۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۳۵
- در روايات اين شخص بابو الدّحداح تفسير شده و بعضى اشقى و اتقى را عبارت از شقى و تقى دانستهاند و اللّه اعلم و ثواب قرائت اين سوره در ذيل سوره سابقه گذشت۳۰ کیلوبایت (۲٬۹۵۸ واژه) - ۱۷ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۴:۲۱
- در هر حال نعمتهاى الهى قابل انكار نيست و جن و انس و دوست و دشمن و سعيد و شقى بايد معترف بآن باشند. وَ لَهُ الجَوارِ المُنشَآتُ فِي البَحرِ كَالأَعلامِ۳۱ کیلوبایت (۲٬۷۲۰ واژه) - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۵:۰۲
- در هر حال نعمتهاى الهى قابل انكار نيست و جن و انس و دوست و دشمن و سعيد و شقى بايد معترف بآن باشند. كُلُّ مَن عَلَيها فانٍ «26» وَ يَبقي وَجهُ رَبِّكَ۳۱ کیلوبایت (۲٬۶۸۸ واژه) - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۵:۰۴
- را كه حق تعالى به تبعيت آن امر فرموده بود، و در آن اختلاف نموده هر گروهى شقى و حزبى اختيار كردند كه بر خلاف شق ديگر بود. و حق تعالى همه را روز قيامت بدين۲۸ کیلوبایت (۲٬۵۱۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
- نقل نموده كه از جمله معاصى كبيره عقوق والدين است چون خداوند عاقّ را جبّار شقى خوانده در اين آيه شريفه و خداوند بعد از نقل كلام عيسى عليه السّلام احتجاج۲۹ کیلوبایت (۲٬۵۵۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- در روايات اين شخص بابو الدّحداح تفسير شده و بعضى اشقى و اتقى را عبارت از شقى و تقى دانستهاند و اللّه اعلم و ثواب قرائت اين سوره در ذيل سوره سابقه گذشت۳۱ کیلوبایت (۳٬۰۲۴ واژه) - ۱۷ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۴:۱۹
- ميشود كه براى هر كس منزلى است در بهشت اگر سعيد باشد و منزلى است در جهنّم اگر شقى باشد و روز قيامت ارائه داده ميشود بسعيد منزل او در جهنّم بر فرض شقاوت براى۳۲ کیلوبایت (۲٬۷۰۹ واژه) - ۲ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۵
- در هر حال نعمتهاى الهى قابل انكار نيست و جن و انس و دوست و دشمن و سعيد و شقى بايد معترف بآن باشند. وَ لَهُ الجَوارِ المُنشَآتُ فِي البَحرِ كَالأَعلامِ۳۳ کیلوبایت (۳٬۰۲۹ واژه) - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۵:۰۱
- امّهات است از ذكور و اناث و تمام و جلد 3 صفحه 192 ناقص و حسن و قبيح و سعيد و شقى و ساير صفات و احوال آنها را و آنكه چند روز رحمها كم ميكنند از ميزان متعارف۳۴ کیلوبایت (۳٬۱۰۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
- آلود. «11» قوم ثمود از روى سركشى، (پيامبرشان را) تكذيب كردند. «12» آنگاه كه شقىترين آنها (براى كشتن ناقه) به پا خاست. «13» پس پيامبر خدا به آنان گفت: ناقه۳۷ کیلوبایت (۳٬۴۲۷ واژه) - ۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۲۸
- در روايات اين شخص بابو الدّحداح تفسير شده و بعضى اشقى و اتقى را عبارت از شقى و تقى دانستهاند و اللّه اعلم و ثواب قرائت اين سوره در ذيل سوره سابقه گذشت۳۸ کیلوبایت (۳٬۷۲۵ واژه) - ۱۷ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۹:۵۰
- در روايات اين شخص بابو الدّحداح تفسير شده و بعضى اشقى و اتقى را عبارت از شقى و تقى دانستهاند و اللّه اعلم و ثواب قرائت اين سوره در ذيل سوره سابقه گذشت۳۴ کیلوبایت (۳٬۳۳۴ واژه) - ۱۷ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۹:۵۲
- دانستن آنچه در رحمها است پسر باشد يا دختر، قبيح است يا جميل، سخى است يا بخيل، شقى است يا سعيد، و كه مصاحب اهل جهنم است در آتش، و كه مرافق پيغمبران است در بهشت۳۶ کیلوبایت (۲٬۷۹۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- در هر حال نعمتهاى الهى قابل انكار نيست و جن و انس و دوست و دشمن و سعيد و شقى بايد معترف بآن باشند. كُلُّ مَن عَلَيها فانٍ «26» وَ يَبقي وَجهُ رَبِّكَ۳۶ کیلوبایت (۳٬۲۳۹ واژه) - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۵:۰۳
- تمام افراد آن جامعه است. (انبعث أشقیها ... فعقروها) در آیات پیشین، از حرکت شقى ترین فرد قوم ثمود، سخن به میان آمد و این آیه پى کردن را به تمام ثمودیان نسبت۵۰ کیلوبایت (۴٬۴۵۲ واژه) - ۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۲۸
- راهنمایی بیاید آن هنگام هر که از راه من پیروی کند نه هرگز گمراه شود و نه شقی و بدبخت گردد. [خدا] گفت: هر دو با هم از بهشت [به سوی زمین] فرود آیید که برخی۵۱ کیلوبایت (۴٬۱۰۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- نقل نموده كه از جمله معاصى كبيره عقوق والدين است چون خداوند عاقّ را جبّار شقى خوانده در اين آيه شريفه و خداوند بعد از نقل كلام عيسى عليه السّلام احتجاج۳۷ کیلوبایت (۳٬۳۵۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- نقل نموده كه از جمله معاصى كبيره عقوق والدين است چون خداوند عاقّ را جبّار شقى خوانده در اين آيه شريفه و خداوند بعد از نقل كلام عيسى عليه السّلام احتجاج۳۷ کیلوبایت (۳٬۲۱۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- امّهات است از ذكور و اناث و تمام و جلد 3 صفحه 192 ناقص و حسن و قبيح و سعيد و شقى و ساير صفات و احوال آنها را و آنكه چند روز رحمها كم ميكنند از ميزان متعارف۳۸ کیلوبایت (۳٬۳۵۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
- ساعت بگذرد نه حسنه نمايد و نه استغفار، صاحب حسنات گويد بنويس بر شقّى محروم اينكه او شقىّ محروم است. «2» تتمّه- در احتجاج- از حضرت صادق عليه السّلام سؤال۳۳ کیلوبایت (۳٬۱۴۳ واژه) - ۹ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۳۶
- در روايات اين شخص بابو الدّحداح تفسير شده و بعضى اشقى و اتقى را عبارت از شقى و تقى دانستهاند و اللّه اعلم و ثواب قرائت اين سوره در ذيل سوره سابقه گذشت۴۶ کیلوبایت (۴٬۵۹۴ واژه) - ۱۷ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۹:۴۹
- بآن فرموده است چون عليم است و دانا بعواقب امور و نتايج اعمال و اگر جاهل و شقى باشى بوسوسه شيطان و اتباعش گول ميخورى مال خود را در راه خدا صرف نمىنمائى۴۰ کیلوبایت (۳٬۲۵۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- خبر است وَ إِنَّ كُلًّا چون بيان حال دو فرقه در آيات قبل شد که شقي مخلد در عذاب است و سعيد مخلد در بهشت و ثواب است براي تأكيد اينکه۳۵ کیلوبایت (۲٬۸۰۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- ملك آفريننده ميفرستد و آندو ميپرسند پروردگارا چه باشد پسر يا دختر سعيد يا شقى و بدستور الهى عمل مينمايند و تمام مقدّرات او ثبت و ميان دو چشمش ضبط ميشود۴۶ کیلوبایت (۴٬۲۴۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
- در روايات اين شخص بابو الدّحداح تفسير شده و بعضى اشقى و اتقى را عبارت از شقى و تقى دانستهاند و اللّه اعلم و ثواب قرائت اين سوره در ذيل سوره سابقه گذشت۴۵ کیلوبایت (۴٬۳۱۲ واژه) - ۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۱۳
- عليه السّلام «1» فرمود پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله: شقىترين اولين، پى كننده ناقه صالح، و شقىترين آخرين، قاتل على عليه السّلام است. قطب راوندى در كتاب۳۶ کیلوبایت (۳٬۱۸۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
- ميشود كه براى هر كس منزلى است در بهشت اگر سعيد باشد و منزلى است در جهنّم اگر شقى باشد و روز قيامت ارائه داده ميشود بسعيد منزل او در جهنّم بر فرض شقاوت براى۴۸ کیلوبایت (۳٬۷۹۶ واژه) - ۲ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۳
- سودمند واقع شدن شرط اساسى «تذكره» و گفتار مفسّران در این باره معناى اين كه «شقىّ دوزخى»، در آتش، نه مى ميرد و نه زنده مى شود مراد از تزّكى در «قد أفلح من۴۷ کیلوبایت (۴٬۵۹۶ واژه) - ۲۸ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۳۹
- رَسُولِ اللَّهِ ص الْمُوجَزَةِ الَّتِي لَمْ يُسْبَقْ إِلَيْهَا : شقى كسى است كه در شكم مادرش شقى باشد.۲ کیلوبایت (۳۴ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۱۱:۵۶
- بارز طغيان اين قوم پرداخته ، مى افزايد: آنگاه كه شقى ترين آنها بپاخاست (اذ انبعث اشقاها) «اشقى » به معنى شقى ترين و سنگدلترين افراد آن قوم ، اشاره به همان۲۶ کیلوبایت (۳٬۰۱۶ واژه) - ۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۴۲
- سَنُمَتّعُهُم سَوْف سُلْطَان سُوَر سِتّة سِجّيل سِحْر سِيء شَاء شَاهِد شَدِيد شَقُوا شَقِي شَيْء شَيْئا شَيْخا شَک شُعَيْب شُعَيْبا شِقَاقِي صَادِقِين صَالِح صَالِحا۷۲ کیلوبایت (۳٬۹۱۰ واژه) - ۲۲ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۲:۳۷
- اينگونه نفوس دو جورند، يكى نفسى است كه ذاتا سعيد است . ولى فعلا شقى است و دوم آن نفسى كه ذاتا شقى است ولى از نظر فعل سعيد است . اما قسم اول ، نفسى است كه ذاتش۴۲ کیلوبایت (۴٬۷۴۱ واژه) - ۱ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۹
- مجهول بعمله» «5» كسىكه نزد مردم به علم معروف است، ولى به عمل معروف نيست، شقىترين مردم است. امام صادق عليه السلام فرمود: «من لم يصدق فعله قوله فليس بعالم»۲۸ کیلوبایت (۲٬۵۰۴ واژه) - ۱۹ خرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۱۱
- كسب ربا، و شر خوردنها خوردن مال يتيم. و سعيد كسى است كه متعظ به غير شود، و شقى كسى است كه در دنيا شقاوت اختيار كند. و بتحقيق مىگردد هر يك از شما به محل۵۷ کیلوبایت (۴٬۸۰۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- نظر جمعى از صحابه و تابعين اگر عمر متعه را منع نمى كرد احدى زنا نمى كرد مگر شقى ترين افراد! داستان مرد شامى و برخورد قاطعانه عمر با در نهى از متعه ! چنانچه۴ کیلوبایت (۴۳۷ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۹:۳۰
- فَرِيقٌ فِي السَّعِيرِ شوري آيه 5. حق و باطل امتياز پيدا ميكند سعيد و شقي معلوم ميشود. ] (آیه 29)- و در ادامه همین سخن میافزاید: «به آنها بگو: او۳۳ کیلوبایت (۲٬۸۵۴ واژه) - ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۱۷
- دسته هستند: مؤمن و كافر يعني غير مؤمن چنانچه ميفرمايد فَمِنهُم شَقِيٌّ وَ سَعِيدٌ هود آيه 107، امّا مؤمنين بمردن نميميرند و زنده هستند و۳۷ کیلوبایت (۳٬۰۲۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
- انفس- آنكه او را خبر دادند به شهادت در منبر و غير منبر، مىفرمود: چه منع كند شقىترين امت محاسن مرا خضاب كند؛ اما نقص ثمرات- حضرت پيغمبر صلّى اللّه عليه و۳۷ کیلوبایت (۲٬۹۵۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- امّهات است از ذكور و اناث و تمام و جلد 3 صفحه 192 ناقص و حسن و قبيح و سعيد و شقى و ساير صفات و احوال آنها را و آنكه چند روز رحمها كم ميكنند از ميزان متعارف۷۸ کیلوبایت (۷٬۰۶۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
- الفت دارند نه آنها بيكديگر آزار ميرسانند و نه كسى بآنها ديگر آنكه هر جبار و شقى و سركشى كه قصد خرابى آنخانه را نموده خداوند بطريق غير عادى او را مستاصل و۸۱ کیلوبایت (۷٬۷۱۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- صافيه از معاصى و ذمائم كه موفق سازد شما را به روزه داشتن و تلاوت قرآن. بتحقيق شقى و بد عاقبت كسى است كه محروم گردد از آمرزش خدا در اين ماه (تا آخر). اما شوال:۷۵ کیلوبایت (۶٬۵۰۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- است كه با تكذيب آيات خدا و اعراض از آن، كافر شود. چون چنين كسى از هر شقى اى، شقى تر است. براى اين كه ساير بدبخت ها، در زندگى دنياى خود بدبخت اند؛ يا در۴۵ کیلوبایت (۵٬۲۹۹ واژه) - ۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۴
- كه وجهى كه ديگران درباره جمع بين اين دو دسته از آيات معناى جمله : ((فمنهم شقىّ و سعيد)) و اشاره به معناى تقسيم انسانها به سعادتمند وشقاوتمند نقد و رد سخن۳۵ کیلوبایت (۲٬۹۳۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- كه وجهى كه ديگران درباره جمع بين اين دو دسته از آيات معناى جمله : ((فمنهم شقىّ و سعيد)) و اشاره به معناى تقسيم انسانها به سعادتمند وشقاوتمند نقد و رد سخن۴۰ کیلوبایت (۳٬۳۴۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- موجودى نیست که خداوند در رحم مادر خلق کرده باشد مگر این که یا سعید است و یا شقى سپس این آیه نازل شد. Tabber requires Javascript to function. آيات ۱۹ - ۳۲۸۹ کیلوبایت (۸٬۰۰۹ واژه) - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۲۳
- خداوند باشد داناى آگاه.. تفسير شقاق اختلاف بين مرد و زن است گويا هر كدام شقّى يعنى جانبى را اختيار نموده اجتماع بر يك رأى و يك مسلك نمينمايند كه در اينصورت۴۳ کیلوبایت (۳٬۶۲۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
- كه وجهى كه ديگران درباره جمع بين اين دو دسته از آيات معناى جمله : ((فمنهم شقىّ و سعيد)) و اشاره به معناى تقسيم انسانها به سعادتمند وشقاوتمند نقد و رد سخن۴۸ کیلوبایت (۳٬۷۴۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- هر كه در اين ماه دو ركعت نماز مستحب بجا آورد، خدا بيامرزد او را. پس فرمود: شقى حقيقى آن كس باشد كه بيرون رود از اين ماه و گناهانش آمرزيده نشود، پس در اين۱۰۵ کیلوبایت (۹٬۲۵۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- آنها، بر خدا هلاك نشود، و مستحقّ عذاب آن جناب نگردد، و مگر كسى كه هالك و بسى شقى و بدبخت باشد. و آنها، اين است كه:بنده قصد مىكند كه حسنه را به عمل آورد، پس۱۳ کیلوبایت (۸۳۲ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۳۰
- دانيم كه اگر ذات كسى شقى و يا آميخته به شقاوت نباشد، هرگز مرتكب عمل زشت و گناه نمى شود، (همان حركات و سكناتى را كه در يك فرد شقى به صورت زنا در مى آيد،۴۴ کیلوبایت (۵٬۲۲۹ واژه) - ۲ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۴۷
- عاقّ را جبّار و شقى مقرر ساخته است (اشاره است به قول خدا تعالى در حكايت از عيسى ع (۳۲ سوره مريم): «و نيكى به مادرم و خدا مرا جبّار و شقى نساخته است». ۵-۴۲ کیلوبایت (۳٬۱۶۹ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۷
- حال مردم توصيف مى كند، از اين جهت كه به دو دسته تقسيم مى شوند: «سعيد»ها و «شقى» ها. و هر طائفه اى، در جايى كه برايشان آماده شده، مستقر مى گردند. يكى در بهشت۴۳ کیلوبایت (۴٬۸۶۱ واژه) - ۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۴۲
- از حيث زندگى آخرت، دو سنخ موجود و دو نوع انسان اند: يكى «سعيد» و يكى ديگر «شقى»، و خداى سبحان به جزئيات و خصوصيات خلقش عالِم و آگاه است و چگونه ممكن است۴۴ کیلوبایت (۴٬۹۹۲ واژه) - ۶ دی ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۳۲
- كَانَتْ عَلَيْهِ بَرْداً وَ سَلاَماً وَ مَنْ كَانَ فِي عِلْمِهِ أَنَّهُ شَقِيٌّ اِمْتَنَعَ فَيَأْمُرُ اَللَّهُ بِهِمْ إِلَى اَلنَّارِ فَيَقُولُونَ يَا۴ کیلوبایت (۱۷ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۵۲
- غايت دوم غايتى است تبعى و ضرورى ، و در هر جا كه مى بينيم سعادت سعيد و شقاوت شقى مستند به قضاى الهى شده بايد بدانيم كه آن دليل ناظر به نوع دوم از غايت است۴۹ کیلوبایت (۵٬۸۱۴ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۱:۱۵
- جامع هستند كه تمامى انواع كرامت و خذلانی كه از سوى خدا، به سوى بندگان سعيد و شقى مى رسد، شامل می شود. پاره اى از احوال و اوصاف دو طائفه «هدايت شدگان و گمراهان»:۴۴ کیلوبایت (۵٬۱۳۵ واژه) - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۴۴
- كَانَ عَلَى خَاتَمِ عَلِيِّ بْنِ اَلْحُسَيْنِ ع خَزِيَ وَ شَقِيَ قَاتِلُ اَلْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ ع۲ کیلوبایت (۲۸ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۲۱
- سلّم» به على بن ابى طالب فرمود: شقى ترين اولين چه كسى بود؟ عرضه داشت: كُشندۀ ناقه صالح. فرمود: درست گفتى، حال بگو ببينم: شقى ترين آخرين كيست؟ على «عليه السلام»۴۰ کیلوبایت (۴٬۷۶۶ واژه) - ۲۸ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۰۳
- سپس به معنى اختلاف نيز به كار رفته ، زيرا اختلاف سبب مى شود كه هر گروهى در شقى قرار گيرد. قرآن در اينجا مساءله نفوذناپذيرى و كبر و غرور و پيمودن راه جدائى۲۹ کیلوبایت (۳٬۵۱۰ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۵۶
- صورت و جسم و رنگ و عمر و رزق و طاعت و معصيت آنان اختلاف انداختم و از آنها شقى و سعيد و بينا و كور و كوتاه و بلند و زيبا و زشت و دانا و نادان و توانگر و۳۸ کیلوبایت (۲٬۵۰۷ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۸
- از زبان عيسى پيامبر خدا مى خوانيم و لم يجعلنى جبارا شقيا خداوند مرا جبار شقى قرار نداده است ، و يا در حالات بنى اسرائيل درباره ساكنان ستمگر بيت المقدس۳۵ کیلوبایت (۴٬۱۸۰ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۱۲
- گمراه و در رسيدن به نتيجه اى كه در عاقبت امرش هست شقى نمى شود و اينكه به طور مطلق فرموده گمراه و شقى نمى شود مى رساند كه هم ضلالت و شقاوت دنيايى از او۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۹۶ واژه) - ۷ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۴۰
- به مشركين بگويد، نيست ، و منظور از آن اين است كه : حق را درباره آنهايى كه شقى هستند، و روز قيامت هلاك مى شوند، براى پيامبر صريح بيان كند، چون در جمله ((يعذب۴۲ کیلوبایت (۴٬۷۰۶ واژه) - ۲۹ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۴۳
- حبط مى شود و چون ديگر عمل صالحى برايشان نمانده، قهرا با عذاب خدا بدبخت و شقى مى شوند. «أَمْ حَسِب الَّذِينَ فى قُلُوبِهِم مَّرَضٌ أَن لَّن يخْرِجَ اللَّهُ۴۱ کیلوبایت (۴٬۵۵۶ واژه) - ۲۴ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۲۶
- برابر حق استكبار مى ورزيدند، به خاطر استكبارشان و آثارى كه در استكبارشان بود، شقى و بدبخت شوند. و كلمۀ «حكم» در آيه شريفه: «فَاللّهُ يَحكُمُ بَينَهُم يَومَ۴۳ کیلوبایت (۴٬۹۸۳ واژه) - ۵ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۴۳
- ديگر، درباره اش فرموده: «ذَلِكَ يَومٌ مَجمُوعٌ لَهُ النّاسُ... فَمِنهُم شَقِىٌّ وَ سَعِيدٌ». و جمله «فَرِيقٌ فِى الجَنّةِ وَ فَرِيقٌ فِى السَّعِير»، در۴۳ کیلوبایت (۵٬۰۷۴ واژه) - ۴ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۴۰
- مَعْدُودٍ `يَوْمَ يَأْتِ لاََ تَكَلَّمُ نَفْسٌ إِلاََّ بِإِذْنِهِ فَمِنْهُمْ شَقِيٌّ وَ سَعِيدٌ `فَأَمَّا اَلَّذِينَ شَقُوا فَفِي اَلنََّارِ لَهُمْ فِيهََا۲۷ کیلوبایت (۳۶ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۴۴
- است كه در مقابل كمال، حياتى سعيد و عيشى طيّب باشد و در ازاى آن نقص، حياتى شقى، و عيشى نكبت بار باشد. و معلوم است كه زندگى دنيا، كه هم آن طايفه و هم اين۴۷ کیلوبایت (۵٬۳۶۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۱۳
- ما دامت السموات و الارض ، الا ما شاء ربك ، عطاء غير مجذوذ»: (اما كسانيكه شقى شدند، پس در آتشند، و در آن زفير و شهيق (صداى نفس فرو بردن و برآوردن ) دارند،۴۳ کیلوبایت (۴٬۹۱۴ واژه) - ۱ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۴۳
- كافر و فاسق ميميرد و چه بسا اشخاصي که در طريق سعداء بودند و عاقبت شقي از دنيا رفتند و چه بسا كساني که در طريق اشقياء بودند و عاقبت آنها۲۰۳ کیلوبایت (۱۸٬۴۵۳ واژه) - ۲۷ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۳۳
- است : در حديثى از پيامبر اكرم صلى اللّه عليه و آله نقل شده كه فرمود: «ما شقى عبد قط بمشورة و لا سعد باستغناء راءى ؛ هيچ كس هرگز با مشورت بدبخت و با استبداد۵۱ کیلوبایت (۵٬۹۹۸ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۴۱
- إِلَى دَارِ اَلْمُسْتَعْتَبِ فَلَعَمْرِي لَرُبَّ حَرِيصٍ عَلَى أَمْرٍ قَدْ شَقِيَ بِهِ حِينَ أَتَاهُ وَ لَرُبَّ كَارِهٍ لِأَمْرٍ قَدْ سَعِدَ بِهِ حِينَ أَتَاهُ۲۴ کیلوبایت (۱٬۵۹۳ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۳۷
- جَبَّاراً شَقِيًّا (و مرا نيكىكننده بمادرم قرار داده و جبّار (ستمكار) و شقيّ و بدبخت نكرده است) (مريم: ۳۲)؛ و قتل نفس كه حرام كرده است خداى آن را مگر۲۸ کیلوبایت (۹۵۰ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۲۸
- با آنها مخالف بود به خشونت مى پرداختند، و آنها را صريحا اهل جهنم و عذاب و شقى و گمراه مى خواندند، و خود را اهل نجات ، و اين سبب ميشد كه مخالفان يك حالت۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۴۵ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۵۲
- ثمود از غرور و سركشى، دعوت پيامبر خود، صالح را تكذيب كردند. (۱۱) هنگامى كه شقى ترين آن ها، برانگيخته شد. (۱۲) و رسول خدا (صالح) گفت: اين ناقه، آيت خداست،۳۹ کیلوبایت (۴٬۷۲۱ واژه) - ۱۹ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۳۷
- تفصيل مى دهد، و هر يك را از ديگرى جدا و متمايز مى سازد، و در نتيجه سعيد از شقى ، و حق از باطل جدا مى گردد، و اين همان معاد است ، پس خداوند متعال از اين۴۶ کیلوبایت (۵٬۵۸۱ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۲:۳۷
- مراد از «اسفل سافلين»، مقام منحطى است كه از هر پستى؛ پست تر؛ و از مقام هر شقىّ و زيانكارى، پايين تر است. و معناى آيه اين است كه: سپس ما همين انسان را كه۴۴ کیلوبایت (۵٬۱۶۳ واژه) - ۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۱۵
- از آن حضرت روايت كرده که فرمود «من ذكرني فلم يصلّ عليّ فقد شقي» (كسي که مرا ياد كند و درود نفرستد بدبخت است) و اينکه حديث نيز مرسل۴۲۸ کیلوبایت (۳۹٬۴۴۵ واژه) - ۲۶ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۵۶