نتایج جستجو
از الکتاب
- يس ٢٦ (رده علم به عالم برزخ)شهادت (قتل در راه خدا) ۴ شهیدان: زندگى برزخى شهیدان ۸ عالم برزخ: علم به عالم برزخ ۱۰; ویژگیهاى عالم برزخ ۱۰ عمل: عمل پسندیده ۲ مؤمنان: آرزوى مؤمنان ۵ مجاهدان:۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۳۷ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۲۱
- طه ١٠٣ (رده کمى مدت عالم برزخ)نبودن حقیقت براى برخى از آنان است. اعداد: عدد ده :۳ عالم برزخ: کمى مدت عالم برزخ ۴; مدت عالم برزخ ۲، ۳ قرآن: نجواى اخروى معرضان از قرآن ۱، ۲، ۳ قیامت:۳۲ کیلوبایت (۲٬۹۲۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- طه ١٠٤ (رده کمى مدت عالم برزخ)بینش: ملاک ارزش بینش ۸ خدا: علم خدا ۳; علم غیب خدا ۱، ۲ عالم برزخ: کمى مدت عالم برزخ ۹; مدت عالم برزخ ۳، ۴، ۵ قیامت: اهوال قیامت ۹; ظهور حقایق در قیامت ۷;۳۶ کیلوبایت (۳٬۱۹۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- غافر ٤٦ (رده آل فرعون در عالم برزخ)صبح و شامى نیست ...، ولى این در عالم برزخ قبل از قیامت است...». آل فرعون: آل فرعون در جهنم ۶، ۷; آل فرعون در عالم برزخ ۲; آل فرعون در قیامت ۶; بدى آل فرعون۳۵ کیلوبایت (۲٬۷۹۶ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۵۳
- انسان به طور کامل در روز قیامت پرداخت مى گردد; بنابراین مانعى ندارد که در عالم برزخ (جهانى که واسطه میان دنیا و آخرت است) قسمتى از نتائج اعمال خود و پاداش۵ کیلوبایت (۴۵۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۴۶
- المؤمنون ١٦ (رده عالم برزخ)باشد. و اين قسمت منع ننمايد حيات عالم قبر و برزخ را، زيرا اثبات زنده شدن در قيامت نفى نمىكند زنده بودن در عالم برزخ را، و آيات ديگر نيز اثبات آن نموده،۲۳ کیلوبایت (۱٬۹۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- قرآن مجيد مىباشد. زندگى برزخ گفتيم كه عالم مرگ را برزخ گوئيم كه ميان زندگى دنيا و آخرت واسطه است. آيا عالم برزخ مرگ صفر است يا يك نوع حيات مرموز؟ و در۱۷ کیلوبایت (۱٬۹۴۸ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۵۱
- آل عمران ١٨٥ (رده عالم برزخ)بيان: آيه شريفه مشعر است به آنكه بعض جزاى اعمال قبل از قيامت در قبر و عالم برزخ داده شود و تمام آن در قيامت باشد، و مؤيد اينست فرمايش نبوى صلّى اللّه عليه۵۰ کیلوبایت (۴٬۲۱۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- الأعراف ١٦٧ (رده سلطه در عالم برزخ)ذکر: حوادث تاریخ ۱۰ ذلت: عوامل نجات از ذلت ۹ رشد: عوامل رشد ۱۷ عالم برزخ: سلطه در عالم برزخ ۱۲ عذاب: برزخى ۱۴ ; موجبات عذاب برزخى ۱۳; موجبات نجات از عذاب۵۰ کیلوبایت (۴٬۱۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- رسيدن دو شدّت به هم ديگر است. شايد غرض شدّت جدائى از دنيا و شدّت مشاهده عالم برزخ باشد . *[قلم:42]. روزى كه كار به شدّت رسد و به سجده دعوت شده و قادر نمىشوند۳ کیلوبایت (۲۹۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۱۲
- چنان تصور نمايد كه ميّت او بوده و حال از عالم برزخ برگشته و البته به اصلاح اقدام كند. 1- على بن ابراهيم فرمايد: برزخ، امر بين امرين است، يعنى ثواب و عقاب بين۳۴ کیلوبایت (۲٬۹۶۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
- (درباره برزخ و زندگى روح بعد از مرگ ) رواياتى از امام صادق (ع ) درباره ارواح مؤ منين و عالم برزخ آنان داستانى در تاءييد ادله گذشته بر وجود عالم برزخ و حيات۳۷ کیلوبایت (۲٬۹۵۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- مىشناسيم، زودا كه آنان را دو بار- يكى در دنيا و بار ديگر به هنگام مرگ و عالم برزخ- عذاب كنيم، سپس به عذابى بزرگ بازگردانده شوند. در میان عربهای بادیهنشین۴۶ کیلوبایت (۳٬۴۸۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۰
- وجود ارتباط بين اعمال سابق ولا حق انسان ، و نيز ارتباط آن بااعمال ديگران عالم برزخ منزلگاه موقتى است و جنبه تمهيدى براى روز قيامت و بهشت و دوزخ جاودانه دارد۲۸ کیلوبایت (۲٬۵۶۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- (درباره برزخ و زندگى روح بعد از مرگ ) رواياتى از امام صادق (ع ) درباره ارواح مؤ منين و عالم برزخ آنان داستانى در تاءييد ادله گذشته بر وجود عالم برزخ و حيات۴۷ کیلوبایت (۳٬۹۱۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- وجود ارتباط بين اعمال سابق ولا حق انسان ، و نيز ارتباط آن بااعمال ديگران عالم برزخ منزلگاه موقتى است و جنبه تمهيدى براى روز قيامت و بهشت و دوزخ جاودانه دارد۳۳ کیلوبایت (۳٬۰۳۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- طرف خداوند بشارت دخول در بهشت باو داده شد و ملائكه رحمت مقدم او را در عالم برزخ گرامى داشتند و متنعّم بنعيم آن گرديد و او آرزو ميكرد كه كسانش از حال او۲۰ کیلوبایت (۱٬۵۰۶ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۲۰
- (درباره برزخ و زندگى روح بعد از مرگ ) رواياتى از امام صادق (ع ) درباره ارواح مؤ منين و عالم برزخ آنان داستانى در تاءييد ادله گذشته بر وجود عالم برزخ و حيات۵۹ کیلوبایت (۴٬۸۰۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- بهره او میگردد. اغلب آیات قرآنی دالّ بر این است که انسان از نخستین لحظات عالم برزخ، به نعمتها و لذتها و خوشیها میرسد، و یا به نقمتها و مجازاتها و ناخوشیها۲۱ کیلوبایت (۱٬۷۵۸ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۵۶
- در وادي السلام نجف اشرف که بهشت عالم برزخ است و روح كفار را ميبرند برهوت که جهنم عالم برزخ است و چون روح مؤمنين را ميبرند مؤمنيني۱۶ کیلوبایت (۱٬۲۲۹ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۱۶
- وجود ارتباط بين اعمال سابق ولا حق انسان ، و نيز ارتباط آن بااعمال ديگران عالم برزخ منزلگاه موقتى است و جنبه تمهيدى براى روز قيامت و بهشت و دوزخ جاودانه دارد۴۷ کیلوبایت (۴٬۳۰۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- بازگشت نمودن و عدم اجابت آن(قال ربّ ارجعون ...) معناى ((برزخ )) و مراد از: ((و من ورائهم برزخ الى يوم يبعثون )) مقصود از اينكه در قيامت حسب و نسبى در بين۲۶ کیلوبایت (۲٬۰۲۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
- خواهد نمود صرف حرف است كه ناشى از غلبه حسرت و ندامت شده و در مقابل آنها عالم برزخ است كه واسطه بين دنيا و آخرت است و مردم بعد از مردن بايد آنجا باشند تا۲۳ کیلوبایت (۱٬۹۳۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
- دانى از حال عالى باخبر نيست و بعضى گفتهاند آن دو باغ در عالم آخرت است و اين دو باغ در عالم برزخ در مجمع از پيغمبر صلى اللّه عليه و آله و سلّم نقل نموده۲۳ کیلوبایت (۱٬۹۷۸ واژه) - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۳۷
- دانى از حال عالى باخبر نيست و بعضى گفتهاند آن دو باغ در عالم آخرت است و اين دو باغ در عالم برزخ در مجمع از پيغمبر صلى اللّه عليه و آله و سلّم نقل نموده۲۵ کیلوبایت (۲٬۲۹۹ واژه) - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۳۸
- دانى از حال عالى باخبر نيست و بعضى گفتهاند آن دو باغ در عالم آخرت است و اين دو باغ در عالم برزخ در مجمع از پيغمبر صلى اللّه عليه و آله و سلّم نقل نموده۲۳ کیلوبایت (۲٬۱۳۳ واژه) - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۳۹
- دانى از حال عالى باخبر نيست و بعضى گفتهاند آن دو باغ در عالم آخرت است و اين دو باغ در عالم برزخ در مجمع از پيغمبر صلى اللّه عليه و آله و سلّم نقل نموده۲۳ کیلوبایت (۲٬۰۳۱ واژه) - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۳۹
- طرف خداوند بشارت دخول در بهشت باو داده شد و ملائكه رحمت مقدم او را در عالم برزخ گرامى داشتند و متنعّم بنعيم آن گرديد و او آرزو ميكرد كه كسانش از حال او۲۴ کیلوبایت (۱٬۹۷۵ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۲۰
- خواهد نمود صرف حرف است كه ناشى از غلبه حسرت و ندامت شده و در مقابل آنها عالم برزخ است كه واسطه بين دنيا و آخرت است و مردم بعد از مردن بايد آنجا باشند تا۲۵ کیلوبایت (۲٬۱۷۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
- خواهد نمود صرف حرف است كه ناشى از غلبه حسرت و ندامت شده و در مقابل آنها عالم برزخ است كه واسطه بين دنيا و آخرت است و مردم بعد از مردن بايد آنجا باشند تا۲۸ کیلوبایت (۲٬۳۶۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
- خواهد نمود صرف حرف است كه ناشى از غلبه حسرت و ندامت شده و در مقابل آنها عالم برزخ است كه واسطه بين دنيا و آخرت است و مردم بعد از مردن بايد آنجا باشند تا۲۵ کیلوبایت (۲٬۰۸۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
- بصورت مناسب خود با آنها سخن ميگويد كه من عقايد و اعمال شمايم كه بايد در عالم برزخ با شما محشور باشم و آنها را اذيت و آزار مينمايد و اللّه اعلم بحقيقة الحال۲۷ کیلوبایت (۲٬۳۱۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- دانى از حال عالى باخبر نيست و بعضى گفتهاند آن دو باغ در عالم آخرت است و اين دو باغ در عالم برزخ در مجمع از پيغمبر صلى اللّه عليه و آله و سلّم نقل نموده۲۶ کیلوبایت (۲٬۲۸۳ واژه) - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۳۸
- دانى از حال عالى باخبر نيست و بعضى گفتهاند آن دو باغ در عالم آخرت است و اين دو باغ در عالم برزخ در مجمع از پيغمبر صلى اللّه عليه و آله و سلّم نقل نموده۲۷ کیلوبایت (۲٬۴۸۶ واژه) - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۴۰
- وارد ميشوند در عالم برزخ روح آن را ميبرند يا در بهشت عالم برزخ زمين وادي السلام نجف يا در جهنم عالم برزخ زمين برهوت پس۲۴ کیلوبایت (۱٬۹۳۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- خواهد نمود صرف حرف است كه ناشى از غلبه حسرت و ندامت شده و در مقابل آنها عالم برزخ است كه واسطه بين دنيا و آخرت است و مردم بعد از مردن بايد آنجا باشند تا۲۶ کیلوبایت (۲٬۲۵۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
- او و خداوند بهترين روزى دهندگان است چون رزقش بيحساب است و ظاهرا اين در عالم برزخ باشد چون بعدا فرموده داخل ميفرمايد ايشانرا البتّه در منزلى كه پسند آنها۲۷ کیلوبایت (۲٬۲۸۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- اصل رجعت متواتر است عدم تزاحم ميان نشاءه دنيا و نشاءه قيامت و نيز بين عالم برزخ و عالم دنيا روز ظهور حضرت مهدى (ع ) و روز رجعت و روز قيامت مراتب مختلف يك۲۵ کیلوبایت (۱٬۸۵۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- طرف خداوند بشارت دخول در بهشت باو داده شد و ملائكه رحمت مقدم او را در عالم برزخ گرامى داشتند و متنعّم بنعيم آن گرديد و او آرزو ميكرد كه كسانش از حال او۳۰ کیلوبایت (۲٬۶۴۰ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۲۱
- خود را آشكار نمود. اگر به دوربين بصيرت نظر شود، هرآينه آثار وعيد الهى در عالم برزخ هويدا، و وليد به چنگال قهر سبحانى گرفتار است. در نهج البلاغه «1» حضرت۳۱ کیلوبایت (۲٬۷۴۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
- مرگ و دو حيات ثبوت برزخ و تغيير و تحول در وجود انسان از نقص به سوى كمال در آيات قرآنى صراط انسان در مسير وجودش و وسعت شعاع عمل او در عالم مبدأ حيات دنيوى۴۳ کیلوبایت (۳٬۶۸۴ واژه) - ۲۹ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۵۵
- طرف خداوند بشارت دخول در بهشت باو داده شد و ملائكه رحمت مقدم او را در عالم برزخ گرامى داشتند و متنعّم بنعيم آن گرديد و او آرزو ميكرد كه كسانش از حال او۲۹ کیلوبایت (۲٬۲۰۶ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۱۹
- بصورت مناسب خود با آنها سخن ميگويد كه من عقايد و اعمال شمايم كه بايد در عالم برزخ با شما محشور باشم و آنها را اذيت و آزار مينمايد و اللّه اعلم بحقيقة الحال۳۱ کیلوبایت (۲٬۵۵۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- او و خداوند بهترين روزى دهندگان است چون رزقش بيحساب است و ظاهرا اين در عالم برزخ باشد چون بعدا فرموده داخل ميفرمايد ايشانرا البتّه در منزلى كه پسند آنها۳۰ کیلوبایت (۲٬۳۳۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- او و خداوند بهترين روزى دهندگان است چون رزقش بيحساب است و ظاهرا اين در عالم برزخ باشد چون بعدا فرموده داخل ميفرمايد ايشانرا البتّه در منزلى كه پسند آنها۳۰ کیلوبایت (۲٬۳۷۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- خواهد نمود صرف حرف است كه ناشى از غلبه حسرت و ندامت شده و در مقابل آنها عالم برزخ است كه واسطه بين دنيا و آخرت است و مردم بعد از مردن بايد آنجا باشند تا۳۳ کیلوبایت (۲٬۸۸۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
- السّلام و مزيد كفر و طغيان ايشان به عذاب غرق [گشته]، تمام هلاك و به آتش عالم برزخ گرفتار شدند. اما قوم ثمود پس از درخواست معجزه دلخواهى كه بيرون آمدن شتر۳۱ کیلوبایت (۲٬۸۷۲ واژه) - ۲ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۵:۵۶
- اصل رجعت متواتر است عدم تزاحم ميان نشاءه دنيا و نشاءه قيامت و نيز بين عالم برزخ و عالم دنيا روز ظهور حضرت مهدى (ع ) و روز رجعت و روز قيامت مراتب مختلف يك۳۶ کیلوبایت (۳٬۰۳۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- بصورت مناسب خود با آنها سخن ميگويد كه من عقايد و اعمال شمايم كه بايد در عالم برزخ با شما محشور باشم و آنها را اذيت و آزار مينمايد و اللّه اعلم بحقيقة الحال۳۴ کیلوبایت (۲٬۸۶۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- بصورت مناسب خود با آنها سخن ميگويد كه من عقايد و اعمال شمايم كه بايد در عالم برزخ با شما محشور باشم و آنها را اذيت و آزار مينمايد و اللّه اعلم بحقيقة الحال۳۱ کیلوبایت (۲٬۶۳۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- بصورت مناسب خود با آنها سخن ميگويد كه من عقايد و اعمال شمايم كه بايد در عالم برزخ با شما محشور باشم و آنها را اذيت و آزار مينمايد و اللّه اعلم بحقيقة الحال۳۴ کیلوبایت (۲٬۸۸۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- او و خداوند بهترين روزى دهندگان است چون رزقش بيحساب است و ظاهرا اين در عالم برزخ باشد چون بعدا فرموده داخل ميفرمايد ايشانرا البتّه در منزلى كه پسند آنها۳۴ کیلوبایت (۲٬۷۲۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- بدنى است كه به فقدان نظام عالم انسانى مختل گردد. و ايضا خواب، برزخ بين الموت و الحيات است و برهان واضحى باشد بر حقيقت عالم برزخ و قيامت؛ و لذا فرمود حضرت۳۸ کیلوبایت (۳٬۳۵۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- آيد و از طغيان به ايمان رجوع كند. حال دوم: تنبه به پنهان شدن در خاك و عالم برزخ است تا انديشه آن او را به فكر توشهاى بياندازد و اخبار كتاب آسمانى و پيغام۳۶ کیلوبایت (۳٬۱۰۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- ظاهر كند تا ملائكه به سبب آن عالم شوند و او را مذمت و لعنت كنند؛ همچنانكه در دل مؤمن نقطه سفيدى ظاهر فرمايد، تا ملائكه عالم شوند به ايمان او و براى او استغفار۱۲۸ کیلوبایت (۱۱٬۳۶۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
- بصورت مناسب خود با آنها سخن ميگويد كه من عقايد و اعمال شمايم كه بايد در عالم برزخ با شما محشور باشم و آنها را اذيت و آزار مينمايد و اللّه اعلم بحقيقة الحال۳۹ کیلوبایت (۳٬۳۳۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- وجود ارتباط بين اعمال سابق ولا حق انسان ، و نيز ارتباط آن بااعمال ديگران عالم برزخ منزلگاه موقتى است و جنبه تمهيدى براى روز قيامت و بهشت و دوزخ جاودانه دارد۳۵ کیلوبایت (۲٬۹۳۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- وجود ارتباط بين اعمال سابق ولا حق انسان ، و نيز ارتباط آن بااعمال ديگران عالم برزخ منزلگاه موقتى است و جنبه تمهيدى براى روز قيامت و بهشت و دوزخ جاودانه دارد۴۰ کیلوبایت (۳٬۳۴۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- شده. علامه مجلسى رحمه اللّه فرمايد: بهشت دنيا بوده كه ارواح مؤمنين در عالم برزخ در آنجا متنعمند. تبصره: محدث كلينى و ابن بابويه و على بن ابراهيم قمى رضوان۳۹ کیلوبایت (۳٬۳۲۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- روایت:الکافی جلد ۳ ش ۹۰۹ (رده عالم برزخ)الاسلامیه) - جلد ۳ بخش : - عنوان : حدیث امام جعفر صادق (ع) درباره برزخ موضوعات : برزخ، عالم برزخ۴ کیلوبایت (۸۱ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۵۲
- بايد چنين احاطه و كرم و قدرتى داشته باشد نه مانند بتها كه از پستترين اجزاء عالم وجودند و بهيچ وجه كارى از دستشان برنمىآيد و نبايد بتپرستان مكّه تصوّر كنند۳۱ کیلوبایت (۲٬۵۹۴ واژه) - ۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۲۳
- معاصي او شده يا بمصايب دنيوي يا حين الموت يا در عالم برزخ يا روز قيامت به شفاعت شفعاء و مغفرت الهي و عفو پروردگار. و۱۷ کیلوبایت (۱٬۳۵۰ واژه) - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۷
- البقرة ٥ (رده مؤمنان به عالم غیب)ربوبیت خدا ۷ دین: عمل به دین ۵ رستگاران: ۲ رستگارى: عوامل رستگارى ۵ عالم غیب: مؤمنان به عالم غیب ۳ مؤمنان: مؤمنان به خدا ۳; هدایت مؤمنان ۳ متقین: رستگارى متقین۴۸ کیلوبایت (۳٬۹۰۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
- بصورت مناسب خود با آنها سخن ميگويد كه من عقايد و اعمال شمايم كه بايد در عالم برزخ با شما محشور باشم و آنها را اذيت و آزار مينمايد و اللّه اعلم بحقيقة الحال۴۸ کیلوبایت (۴٬۲۵۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- حضرت ابراهيم و اسمعيل عليهما السلام جدّ اعلاى اينها بودند كه مؤسّس توحيد در عالم شدند و اين ناخلفان جلد 4 صفحه 430 مشرك شدند پس ميگوئيم بايد بچشيد عذاب اليم۲۰ کیلوبایت (۱٬۵۲۴ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۱۰
- وجود ارتباط بين اعمال سابق ولا حق انسان ، و نيز ارتباط آن بااعمال ديگران عالم برزخ منزلگاه موقتى است و جنبه تمهيدى براى روز قيامت و بهشت و دوزخ جاودانه دارد۴۸ کیلوبایت (۳٬۷۴۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- الآباد بانحاء عذاب معذّب هستند علاوه از بليّات دنيوي و عقوبات عالم برزخ و صحراي محشر من لدنه مرجع ضمير اللّه است يعني من عند اللّه۲۲ کیلوبایت (۱٬۸۶۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- معاصي او شده يا بمصايب دنيوي يا حين الموت يا در عالم برزخ يا روز قيامت به شفاعت شفعاء و مغفرت الهي و عفو پروردگار. و۲۰ کیلوبایت (۱٬۶۰۱ واژه) - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۶
- گودال قبر، با اينكه اينکه كفار از همان حال نزع و در قبر و عالم برزخ معذب هستند و بودند چنانچه ميفرمايد: (القبر روضة من رياض الجنة او۲۵ کیلوبایت (۲٬۰۴۹ واژه) - ۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۴۶
- آخرت [از همه] زيانكارترند شك نيست كه آنان در آخرت زيانكارترند. ناگزیر در عالم آخرت زیانکارترین مردم آنها هستند. ثابت و یقینی است که اینانند که در آخرت۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۹۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
- دادن آغاز مىشود. إِذْ يَتَوَفَّى ... يَضْرِبُونَ وُجُوهَهُمْ ... 4- در برزخ نيز عذاب هست. «ذُوقُوا عَذابَ الْحَرِيقِ» 5- مجازاتهاى الهى، كيفر كارهاى۲۷ کیلوبایت (۲٬۲۰۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- ماند. «ما كانُوا بِهِ يَسْتَهْزِؤُنَ» (يا در دنيا، يا در هنگام مرگ، يا در برزخ، يا در رجعت و يا در قيامت پاسخ كارهاى زشت خود را خواهند ديد.) تفسير نور(10جلدى)،۲۸ کیلوبایت (۲٬۴۰۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- رسان است. هم در دنيا روزى مىدهد: «خَلَقَكُمْ ثُمَّ رَزَقَكُمْ» «2» هم در برزخ روزى مىدهد: «بَلْ أَحْياءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ» «3» هم در قيامت۳۲ کیلوبایت (۲٬۸۲۲ واژه) - ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۱۰
- اللَّه- گويد: اين اخبار با هم سازگار است و اختلافى ندارد، و اطفال مشركان در عالم برزخ با پدرانشان در آتشند، ولى حرارت آتش بآنان آزار نميرساند، و براى اينكه حجّت۶ کیلوبایت (۲۶۰ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۲۷
- ستة) منزل اول اصلاب آباء دوم ارحام امهات، سوم اينکه دنيا، چهارم عالم برزخ، پنجم صحراي محشر، ششم بهشت يا جهنم و تحصيل كمالات منحصر باين۳۳ کیلوبایت (۳٬۰۸۶ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۱
- كَذَّبُوا بِآياتِنا وَ كانُوا عَنها غافِلِينَ اعراف آيه 136، و ثالثا در عالم برزخ و يوم القيامة: النّارُ يُعرَضُونَ عَلَيها غُدُوًّا وَ عَشِيًّا وَ يَومَ۲۵ کیلوبایت (۱٬۸۹۳ واژه) - ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۶:۱۱
- من حفر النيران ميشود دري از جهنم باو باز ميشود در برزخ برهوت که جهنم عالم برزخ است، ميبرند صحراي محشر آتش دور آنها را حلقه ميزند۳۲ کیلوبایت (۲٬۷۰۹ واژه) - ۲ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۵
- مطابقت حكمت و مصلحت با اختلاف فاحش در صورت و هيئت و هر قدر انسان در اجزاء عالم وجود نظر نمايد بيشتر پى بعظمت صنع و صانع آن ميبرد ولى افسوس كه نظر خسته و۳۲ کیلوبایت (۲٬۸۰۶ واژه) - ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۵
- اثبات جهان برزخ است (دقت كنيد). ترسيمى از عالم برزخ اگر از شاخ و برگها صرف نظر كنيم در ميان علماى اسلام در مورد مساءله برزخ و عذاب و نعمت در اين عالم اتفاق۳۲ کیلوبایت (۳٬۸۴۸ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۰۷
- عامه. «4» در عدم اختصاص شفاعت به يوم القيامة بلكه در عالم دنيا و عالم برزخ هم ثابت است. «5» در بيان اينكه شفعاء كيانند. «6» در۳۰ کیلوبایت (۲٬۵۰۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- سراعا کانهم الی نصب یوفضون). این تعبیر سخریهای است نسبت به عقائد پوچی که در عالم دنیا داشتند. تفسیر آیات ۱ - کافران حق ستیز در قیامت، از گورهاى خود با سرعت۳۱ کیلوبایت (۲٬۵۷۱ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۲
- با معاصي از دنيا روند بقدر معاصي در حال نزع و در قبر و در عالم برزخ و در صحراي محشر گرفتار هستند به تفاوت درجات مگر مغفرت و عفو الهي۳۲ کیلوبایت (۲٬۸۳۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- تعزز خداوند در مقابل استكبار مشركين تنظير روشنگرى عالم روحانى و معنوى انسانها باارسال رسل ، به روشنگرى عالم طبيعت با شمس و قمر بحث روايتى (رواياتى در ذيل برخى۵۱ کیلوبایت (۴٬۹۶۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- انکار معاد از سوى آنان دارد. ۴ - عالم، حادث و ناپایدار است. (کیف یبدئ اللّه الخلق ثمّ یعیده) «یبدئ» دلالت بر پدیدارى عالم و «یعیده» دلالت بر ناپایدارى آن۳۵ کیلوبایت (۲٬۶۹۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
- تصدیق نماید و واى بر کسى که تو را دشمن بدارد و امامت تو را تکذیب کند و تو عالم این امت بعد از من مى باشى. تو و شیعیان تو از پایه گذاران عدالت و دادگرى مى۳۷ کیلوبایت (۳٬۳۱۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
- ثبوت و اخذ آن مثل توبه بعد از معاينه است يا قبر يا عالم برزخ يا قيامت که سودي ندارد وَ لَيسَتِ التَّوبَةُ لِلَّذِينَ يَعمَلُونَ۳۰ کیلوبایت (۲٬۵۵۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
- الابد. قسمت ششم: مؤمنيني که آلوده به معاصي هستند اينها در عالم برزخ و عقبات قيامت بسا به تفاوت درجات معذب ميشوند تا مغفرت و عفو۳۶ کیلوبایت (۳٬۱۳۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- را که بآنها وعده داده شده که پس از مردن و عذابهاي قبر و عالم برزخ سر از قبر بيرون آرند و آن روز موعود را مشاهده كنند که ميفرمايد:۳۴ کیلوبایت (۲٬۸۸۴ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۱
- اطهار و شيعيان خاص ايشانند كه در زمان ظهور امام زمان و رجعت آن ذوات مقدسه بر عالم و عالميان مسلط و حكمفرما خواهند شد انشاء اللّه تعالى و نيز در مجمع و جوامع۳۹ کیلوبایت (۳٬۵۳۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
- هر دو مىباشد. روايات، جزاى خلافكارى مؤمن را گرفتارىها و سختىهاى دنيا و برزخ معرّفى كرده است. «3» برخى مسلمانان انتظار داشتند كه پيامبر صلى الله عليه۴۰ کیلوبایت (۳٬۳۲۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
- آيات ۲۵ - ۲۸ سوره نوح دلالت جمله: «أُغرِقُوا فَأُدخِلُوا نَاراً»، بر وجود عالَم برزخ بيان تتمه نفرين نوح «ع»، عليه قوم خود تفسیر آیات رَبِّ اغْفِرْ لِي وَ۵۴ کیلوبایت (۴٬۸۶۲ واژه) - ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۵
- الآباد بانحاء عذاب معذّب هستند علاوه از بليّات دنيوي و عقوبات عالم برزخ و صحراي محشر من لدنه مرجع ضمير اللّه است يعني من عند اللّه۴۰ کیلوبایت (۳٬۲۱۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- اينکه قاعده مستثني نيست مثلا علم در عالم خيال صورتي دارد و در رؤيا صورت ديگر و در عالم برزخ جلوهاي ديگر همين طور است افعال و اعمال۶۶ کیلوبایت (۵٬۵۶۸ واژه) - ۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۷:۰۲
- آرند به آنچه به تو و آنچه به (پیغمبران) پیش از تو فرستاده شده و آنها خود به عالم آخرت یقین دارند. و آنان که به آنچه به سوی تو و به آنچه پیش از تو نازل شده،۶۷ کیلوبایت (۵٬۸۶۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
- تعالي فرجه و علائم حتميه ظهور و كيفيات ظهور و دوره رجعت و عوالم عالم برزخ و قيامت و بسياري از خصوصيات آنها ديگر بر ما غيب نيست پس۴۷ کیلوبایت (۳٬۸۸۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
- موجود است. تقرير ثانى- ايجاد خلق و اعطاء عقول و قدرت به آنها، ذات احديت خلّاق عالم فرمود، پس واجب است در حكمتش ترغيب بندگان به خيرات، و ترهيب از شرورات. و اين۴۸ کیلوبایت (۳٬۷۰۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۰
- و وعدههايي که بآنها داده چه در دنيا و حين الموت و در قبر و عالم برزخ و صحراي محشر و دخول بهشت و جميع نعم بهشت چه عزتي است بالاتر۴۷ کیلوبایت (۳٬۶۳۲ واژه) - ۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۱۲
- روز قيامت در حق مؤمنين نيست در دنيا در حين نزع در قبر در عالم برزخ هم اينها شفاعت ميكنند دفع بليات و عقوبات از مستحقين عذاب ميشود۵۰ کیلوبایت (۴٬۶۵۹ واژه) - ۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۵۳
- روز است كه فاصله مرگ و رستاخيز يعنى دوران برزخ را كوتاه خواهيد شمرد و گمان مى كنيد كه تنها مدت كمى در عالم برزخ درنگ كرديد (و تظنون ان لبثتم الا قليلا).۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۴۵ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۵۲
- منشاء اشتباه اين مفسران ، غفلت از وجود ارتباط بين تمام اجزاى اين عالم مى باشد. در اين عالم نه فقط اعيان خارجى ، بلكه اوصاف وافعال نيز با هم مرتبط و وابسته۵۹ کیلوبایت (۴٬۵۵۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- تقرير: ذات اين عالم فانى، با امتزاج به آلام و اسقام و كدورات مادى و معنوى، شايسته و قابليت ندارد كه منظور اصلى خداوند عالم باشد. و اگر اين عالم مقدمه براى۳۱ کیلوبایت (۲٬۵۴۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
- بازگشت نمودن و عدم اجابت آن(قال ربّ ارجعون ...) معناى ((برزخ )) و مراد از: ((و من ورائهم برزخ الى يوم يبعثون )) مقصود از اينكه در قيامت حسب و نسبى در بين۲۹ کیلوبایت (۲٬۵۴۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
- دیگر هم، او را (با دل فروزانش) دید. نزد سدرةالمنتهی [:آخرین مکان و مکانت عالم امکان]. (که) بهشت جاودان نزد آن است. چون «سدره» را آنچه میپوشد، میپوشدش۱۸ کیلوبایت (۷۸۴ واژه) - ۲۲ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۲:۳۸
- باشد، بايد بيشتر و يا همه حوادث اين عالم ، كه عالم تزاحم و موطن تضاد است ، قسر دائمى باشد. پس جميع اجزاء اين عالم طبيعى ، در همديگر اثر دارند، و قسر دائمى۴۳ کیلوبایت (۴٬۹۰۵ واژه) - ۱ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۲۹
- انسان بطور كامل در روز قيامت پرداخت مى گردد، بنابراين مانعى ندارد كه در عالم برزخ (جهانى كه واسطه ميان دنيا و آخرت است ) قسمتى از نتايج اعمال خود و پاداش۴۶ کیلوبایت (۵٬۲۱۴ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۷:۳۰
- هرگز فراموشكار نبوده است. و ما (رسولان و فرشتگان خدا) جز به امر خدای تو از عالم بالا نازل نمیشویم، اوست که بر همه جهانهای پیش رو و پشت سر ما و بین آنها۳۹ کیلوبایت (۳٬۵۵۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۴
- رسان است. هم در دنيا روزى مىدهد: «خَلَقَكُمْ ثُمَّ رَزَقَكُمْ» «2» هم در برزخ روزى مىدهد: «بَلْ أَحْياءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ» «3» هم در قيامت۳۱ کیلوبایت (۲٬۶۵۴ واژه) - ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۱۰
- ماه تفاوت كلى پيدا ميكند روز از شعاع آفتاب بهرهبردارى ميشود و شب از تاريكى عالم آسايش حاصل ميگردد پس كدام يك از نعمتهاى الهى را ميتوان انكار نمود و خداوند۲۹ کیلوبایت (۲٬۶۳۸ واژه) - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۵:۰۲
- ماه تفاوت كلى پيدا ميكند روز از شعاع آفتاب بهرهبردارى ميشود و شب از تاريكى عالم آسايش حاصل ميگردد پس كدام يك از نعمتهاى الهى را ميتوان انكار نمود و خداوند۲۹ کیلوبایت (۲٬۵۱۳ واژه) - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۵۶
- ماه تفاوت كلى پيدا ميكند روز از شعاع آفتاب بهرهبردارى ميشود و شب از تاريكى عالم آسايش حاصل ميگردد پس كدام يك از نعمتهاى الهى را ميتوان انكار نمود و خداوند۲۸ کیلوبایت (۲٬۴۷۷ واژه) - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۵۷
- ماه تفاوت كلى پيدا ميكند روز از شعاع آفتاب بهرهبردارى ميشود و شب از تاريكى عالم آسايش حاصل ميگردد پس كدام يك از نعمتهاى الهى را ميتوان انكار نمود و خداوند۲۷ کیلوبایت (۲٬۲۵۳ واژه) - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۵۷
- نمائيد و مطلع شويد ولى نميتوانيد مگر من دليلى براى شما اقامه نمايم و بواسطه آن عالم شويد چون سلطان بر قدرت و قوّت و حجّت اطلاق ميشود و در صورت اول مراد بيان۲۷ کیلوبایت (۲٬۲۷۳ واژه) - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۲۰
- ماه تفاوت كلى پيدا ميكند روز از شعاع آفتاب بهرهبردارى ميشود و شب از تاريكى عالم آسايش حاصل ميگردد پس كدام يك از نعمتهاى الهى را ميتوان انكار نمود و خداوند۲۸ کیلوبایت (۲٬۵۶۲ واژه) - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۵۸
- ماه تفاوت كلى پيدا ميكند روز از شعاع آفتاب بهرهبردارى ميشود و شب از تاريكى عالم آسايش حاصل ميگردد پس كدام يك از نعمتهاى الهى را ميتوان انكار نمود و خداوند۳۶ کیلوبایت (۳٬۲۳۹ واژه) - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۵:۰۳
- نمائيد و مطلع شويد ولى نميتوانيد مگر من دليلى براى شما اقامه نمايم و بواسطه آن عالم شويد چون سلطان بر قدرت و قوّت و حجّت اطلاق ميشود و در صورت اول مراد بيان۳۰ کیلوبایت (۲٬۶۲۰ واژه) - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۱۹
- نمائيد و مطلع شويد ولى نميتوانيد مگر من دليلى براى شما اقامه نمايم و بواسطه آن عالم شويد چون سلطان بر قدرت و قوّت و حجّت اطلاق ميشود و در صورت اول مراد بيان۲۸ کیلوبایت (۲٬۴۱۸ واژه) - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۲۰
- ماه تفاوت كلى پيدا ميكند روز از شعاع آفتاب بهرهبردارى ميشود و شب از تاريكى عالم آسايش حاصل ميگردد پس كدام يك از نعمتهاى الهى را ميتوان انكار نمود و خداوند۳۱ کیلوبایت (۲٬۷۲۰ واژه) - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۵:۰۲
- ماه تفاوت كلى پيدا ميكند روز از شعاع آفتاب بهرهبردارى ميشود و شب از تاريكى عالم آسايش حاصل ميگردد پس كدام يك از نعمتهاى الهى را ميتوان انكار نمود و خداوند۳۱ کیلوبایت (۲٬۶۸۸ واژه) - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۵:۰۴
- ماه تفاوت كلى پيدا ميكند روز از شعاع آفتاب بهرهبردارى ميشود و شب از تاريكى عالم آسايش حاصل ميگردد پس كدام يك از نعمتهاى الهى را ميتوان انكار نمود و خداوند۳۳ کیلوبایت (۳٬۰۲۹ واژه) - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۵:۰۱
- خدا بر آنان غضب کرده (یعنی جهودان را) یار و دوستدار خود مگیرید که آنها از عالم آخرت به کلی مأیوسند چنانکه کافران از اهل قبور نومیدند (یعنی فرقی میان جهودان۴۳ کیلوبایت (۳٬۷۷۱ واژه) - ۴ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۳۲
- آتش، در عالَمى قبل از عالَم قيامت صورت مى گيرد، و آن عالَم برزخ است، كه فاصلۀ بين دنيا و آخرت است. نكته سوم اين كه: شكنجۀ در برزخ با شكنجۀ در قيامت، به۴۶ کیلوبایت (۵٬۲۰۸ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۴۷
- براى تقرير آميخته با تعجب است. و مراد از «موت اول»، مرگ دنيوى است، نه مرگ عالَم برزخ، كه آيه شريفه «رَبّنَا أمّتَنَا اثنَتَينِ وَ أحيَيتَنَا اثنَتَين»، دلالت۴۷ کیلوبایت (۵٬۲۰۴ واژه) - ۲۰ دی ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۴
- نمائيد و مطلع شويد ولى نميتوانيد مگر من دليلى براى شما اقامه نمايم و بواسطه آن عالم شويد چون سلطان بر قدرت و قوّت و حجّت اطلاق ميشود و در صورت اول مراد بيان۴۱ کیلوبایت (۳٬۵۵۳ واژه) - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۱۹
- پيروزى حكومت حقّ و پر شدن جهان از عدل و داد و محكوميّت ظلم و ستم، يادى از برزخ و معاد و حوادث قبل از قيامت و چگونگى صحنههاى قيامت و خطرات دوزخ و نعمتهاى۴۱ کیلوبایت (۳٬۳۷۴ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۶
- بازگردانيده مىشويد. هر نفسی مرگ را میچشد، و ما شما را به بد و نیک و خیرات و شرور عالم مبتلا کنیم تا شما را بیازماییم و (هنگام مرگ) به سوی ما بازگردانده میشوید۳۴ کیلوبایت (۲٬۸۲۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- requires Javascript to function. آسمانها و زمین را بحق آفرید؛ و شما را (در عالم جنین) تصویر کرد، تصویری زیبا و دلپذیر؛ و سرانجام (همه) بسوی اوست. آسمانها۳۷ کیلوبایت (۳٬۰۷۱ واژه) - ۲ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۶
- تولّد بأنواع زحمات و صدمات دنيا مبتلا ميشود تا دم مرگ بسختى آن و بعدا بوحشت برزخ و سختيهاى قيامت و گفتهاند براى تسليت خاطر پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله و۳۴ کیلوبایت (۳٬۲۵۵ واژه) - ۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۳:۰۴
- گانه عبوديت: «توكل»، «تفويض» و «تسليم» نكاتى درباره كيفيت عذاب آل فرعون، در برزخ و قيامت محاجّۀ زیردستان آل فرعون با قدرتمندان متکبر، درباره آتش جهنم و پاسخ۴۵ کیلوبایت (۳٬۵۶۲ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۴۸
- گويا جمله خلق عبارت است از مجموع عالم جسمانى و ظرف آن عبارت است از عالم ملكوت و عالم جبروت زيرا عالم جسمانى بر آن دو عالم قيام و استقرار دارد و بسا گفته۱۴۲ کیلوبایت (۱۱٬۵۴۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- گمراهتر خواهد بود. هر کس در این جهان نابینا (ی کفر و جهل و ضلالت) است در عالم آخرت نیز (از مشاهده بهشتیان و شهود و جمال حق) نابینا و گمراهتر خواهد بود۴۰ کیلوبایت (۳٬۷۱۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- الْوَارِثُون الْيَوْم الْکَافِرُون الْکَرِيم الْکِتَاب انْصُرْنِي بَابا بَرْزَخ بَشَر بَشَرا بَعْض بَعْضا بَعْضَهُم بَعْضُهُم بَنِين بَيْنَهُم بُرْهَان۴۷ کیلوبایت (۲٬۰۷۸ واژه) - ۲۲ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۲:۳۷
- گانه عبوديت: «توكل»، «تفويض» و «تسليم» نكاتى درباره كيفيت عذاب آل فرعون، در برزخ و قيامت محاجّۀ زیردستان آل فرعون با قدرتمندان متکبر، درباره آتش جهنم و پاسخ۴۷ کیلوبایت (۳٬۸۶۸ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۴۹
- گانه عبوديت: «توكل»، «تفويض» و «تسليم» نكاتى درباره كيفيت عذاب آل فرعون، در برزخ و قيامت محاجّۀ زیردستان آل فرعون با قدرتمندان متکبر، درباره آتش جهنم و پاسخ۴۶ کیلوبایت (۳٬۶۶۳ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۴۵
- تفسیر:المیزان جلد۱ بخش۱۵ (بخش ثبوت برزخ و تغيير و تحول در وجود انسان، از نقص به سوى كمال در آيات قرآنى)ميباشد، و اين از همان آياتى است كه با آنها بر وجود عالمى ميانه عالم دنيا و عالم قيامت ، بنام برزخ ، استدلال ميشود، براى اينكه در اين آيات ، دو بار مرگ براى۴۲ کیلوبایت (۴٬۸۳۵ واژه) - ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۵۱
- آنها کسانی هستند که بعد از مشاهده عذاب الهی، یا بعد از نابودی و رفتن به جهان برزخ، پردههای غرور و غفلت از برابر دیدگانشان کنار میرود آرزو میکنند ای کاش۳۲ کیلوبایت (۲٬۹۲۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
- گذاريم بزودى راه آسانى پيش پاى او خواهيم گذاشت. ما هم البته کار او را (در دو عالم) سهل و آسان میگردانیم. پس به زودی او را برای راه آسانی [که انجام همه اعمال۴۵ کیلوبایت (۴٬۳۱۲ واژه) - ۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۱۳
- گانه عبوديت: «توكل»، «تفويض» و «تسليم» نكاتى درباره كيفيت عذاب آل فرعون، در برزخ و قيامت محاجّۀ زیردستان آل فرعون با قدرتمندان متکبر، درباره آتش جهنم و پاسخ۲۴ کیلوبایت (۱٬۹۷۵ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۴۶
- مدت دستگاه دنيوي او طي شده و عالم ديگري براي او پيش ميآيد که ميفرمايد: وَ مِن وَرائِهِم بَرزَخٌ إِلي يَومِ يُبعَثُونَ مؤمنون آيه۳۰ کیلوبایت (۲٬۸۳۷ واژه) - ۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۳۲
- مدت دستگاه دنيوي او طي شده و عالم ديگري براي او پيش ميآيد که ميفرمايد: وَ مِن وَرائِهِم بَرزَخٌ إِلي يَومِ يُبعَثُونَ مؤمنون آيه۳۱ کیلوبایت (۲٬۸۸۵ واژه) - ۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۳۴
- تولّد بأنواع زحمات و صدمات دنيا مبتلا ميشود تا دم مرگ بسختى آن و بعدا بوحشت برزخ و سختيهاى قيامت و گفتهاند براى تسليت خاطر پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله و۳۷ کیلوبایت (۳٬۷۲۹ واژه) - ۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۳:۰۱
- تفسیر:المیزان جلد۸ بخش۳۴ (بخش اشكالاتى كه بر آنچه مثبتين عالم ذر از آيه و روايات مربوط به عالم ذر فهميده اند وارداست .)نيز محتاج به يك عالم ذر ديگرى است تا حجت را بر انسان هاى آن عالم تمام كند، چون بحسب فرض هيچ فرقى ميان اين عالم كه ما در آن هستيم با عالم ذرى كه آقايان۴۱ کیلوبایت (۵٬۱۳۹ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۱:۱۴
- گانه عبوديت: «توكل»، «تفويض» و «تسليم» نكاتى درباره كيفيت عذاب آل فرعون، در برزخ و قيامت محاجّۀ زیردستان آل فرعون با قدرتمندان متکبر، درباره آتش جهنم و پاسخ۳۶ کیلوبایت (۲٬۹۷۰ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۴۶
- ظلمتكده غفلت جز به چراغ عقل نتوان يافت. طريق خير و صلاح را جز به دلالت عقل، عالم نتوان گشت. چاهسار شرور و فتن را جز به عصاى راستى عقل نتوان گذشت. امور مملكت۶۳ کیلوبایت (۵٬۶۸۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- است . و نيز از همين دسته است آن رواياتى كه مى گويد: بهشت برزخ در فلان قطعه از زمين ، و آتش برزخ در آن قطعه ديگر از زمين است ، و رواياتى كه مى گويد: قبر۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۲۹ واژه) - ۱ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۳:۰۷
- نيل باين مقام كه خشنودى بنده از خدا و خشنودى خدا از او است و وصول ببهشت در برزخ و قيامت با هر گونه اعزاز و كرامت بشيعيان وعده داده شده است در ثواب الاعمال۵۱ کیلوبایت (۴٬۲۸۸ واژه) - ۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۰:۴۲
- باشد بعلاوه آيات فوق ، دليل روشنى بر مساءله برزخ و نعمتهاى برزخى است كه شرح آن در ذيل آيه شريفه و من ورائهم برزخ الى يوم يبعثون (سوره مؤ منون آيه ۲۳) بخواست۴۲ کیلوبایت (۴٬۸۱۳ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۴۲
- بسيار بزرگ ، بلكه همه آنچه را از اين عالم مى دانيم در حقيقت الفباى اين كتاب است . هر يك از كهكشانهاى عظيم اين عالم شامل چندين ميليارد ستاره است و تعداد۴۸ کیلوبایت (۵٬۶۴۶ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۰۷
- شقاوت آدمى نظامى دارد غير آن نظامى كه اعمال از حيث طبع در اين عالم دارد. چون در اين عالم عمل خوردن مثلا كه يك عمل انسانى است ، از حيث اينكه عبارت است از۴۰ کیلوبایت (۴٬۷۰۴ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۷:۳۰
- اخلاق حميده و اعمال صالحه. 7- در موت و عقبات بعد از موت و عالم قبر و برزخ و احوال يوم القيامة يوم الحسرة و الندامة. 8- در تكميل مراتب۵۷ کیلوبایت (۴٬۵۰۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- بندگان را در كنار ذكر خود قرار مى دهد، بندگان در آن عالم محدود و كوچكشان و خداوند بزرگ در آن عالم نامحدود و بى انتها با آن همه رحمتها و بركات ! تفسير نمونه۳۱ کیلوبایت (۳٬۵۶۱ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۱۲
- از زندگى دنيا و ميراندن بعد از زندگى در برزخ، و احياى در برزخ، و احياى در قيامت مى كند. چون اگر زندگى در برزخ نبود، ديگر ميراندن دوّمى تصور صحيحى نداشت۴۵ کیلوبایت (۵٬۱۶۱ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۳۷
- ميتوان بقرآن كريم و كلام بليغ خدا نسبت داد؟ قرآنى كه بليغ تر از آن در همه عالم كلامى نيست !. پس حق اينستكه آيات قرآنى شفاعت را اثبات مى كند، چيزيكه هست۴۴ کیلوبایت (۴٬۸۳۱ واژه) - ۱ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۶
- سوى خداى سبحان مى داند و خبر از روز قيامت و قبل از قيامت ، يعنى از عالم قبر و برزخ مى دهد و از روزى خبر مى دهد كه همه براى رب العالمين و به امر او بپا۴۳ کیلوبایت (۵٬۲۵۱ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۱:۵۳
- يا بعضى افراد آن باشد، ولى نسبت به بعضى ديگر از عذابها، از قبيل حول و وحشت برزخ ، و يا دلهره و فزع روز قيامت را بچشند، كه در اينصورت هم آن حكمى كه در اول۴۳ کیلوبایت (۴٬۹۸۶ واژه) - ۱ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۱
- انسان در اين دنيا است ، و از آنجا كه منافقان اين روحيه را همراه خود به قبر و برزخ برده اند در صحنه قيامت نيز آشكار مى شود، و با اينكه مى دادند خداوند علام۴۶ کیلوبایت (۵٬۳۳۹ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۶:۴۷
- و يا اشاره به ناگهانى وقوع آن است كه در ساعتى برق آسا مردم از جهان برزخ منتقل به عالم قيامت مى شوند. تفسير نمونه جلد ۵ صفحه ۲۰۶ حسرت به معنى تاسف بر چيزى۴۵ کیلوبایت (۵٬۲۴۴ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۰۲
- و آيه اولى، يعنى آيه «إنّ الّذِينَ يُلحِدُونَ فِى آيَاتِنَا...»، به منزله برزخ و رابطى است كه اين فصل از آيات سوره را با فصل قبلى ارتباط و اتصال مى دهد۴۲ کیلوبایت (۴٬۸۱۷ واژه) - ۱۴ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۴۵
- انسان و انتقال او از عالمى به عالم ديگر سه روز سخت وجود دارد، روز گام نهادن به اين دنيا «يوم ولد» و روز مرگ و انتقال به جهان برزخ «يوم يموت » و روز برانگيخته۵۳ کیلوبایت (۶٬۲۳۷ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۱۵
- مرحلۀ زندگى دنيا و سپس مرحلۀ مرگ و آنگاه مرحلۀ حيات برزخى. (و سپس مرگ در برزخ و هنگام دميدن صور)، و در آخر، انتقال به زندگى آخرت و حساب و جزا. و اين سوگندها،۴۰ کیلوبایت (۴٬۴۸۸ واژه) - ۷ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۵۶