نتایج جستجو
از الکتاب
- الإسراء ٣٣ (رده اختیارات اولیاى مقتول)از مظلوم ۱۷ مقتول: اختیارات اولیاى مقتول ۸، ۱۲; حقوق اولیاى مقتول ۶، ۷، ۸، ۱۰،۱۱، ۱۶; حمایت از اولیاى مقتول ۱۴، ۱۶; زمینه لغزش اولیاى مقتول ۱۲; محدوده اختیارات۶۲ کیلوبایت (۵٬۵۶۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- المائدة ٢٩ (رده گناه مقتول)السّلام: هر كه بكشد مؤمنى را، ثابت فرمايد خدا بر قاتل او جميع گناهان مقتول را و برى كند مقتول را از آن، و اين است قول خداوند عزّ و جلّ «إِنِّي أُرِيدُ أَنْ۲۶ کیلوبایت (۲٬۰۵۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
- مىگيرند ويا به چيزى گواهى مىدهند. راغب گفته: قسامه سوگندهايى است كه بر اولياء مقتول تقسيم مىشود يعنى چون ادعا كردند زيد عمرو را كشته بايد هر يك در صورت عدم۴ کیلوبایت (۲۴۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۰۱
- اين است كه: عضوى از مقتول را به خودش بزنيد، اين تدبير براى كشف قاتل و مجرم معمول بوده، تا متّهمين به قتل جمع شوند و عضوى از مقتول را به دست گيرند و بر۲۰ کیلوبایت (۲٬۲۰۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۵۹
- النمل ٤٩ (رده ولایت اولیاى مقتول در دوران صالح)گروههاى نُه گانه قوم ثمود ۳; نگرانى گروههاى نُه گانه قوم ثمود ۶ مقتول: ولایت اولیاى مقتول در دوران صالح(ع) ۸۴۳ کیلوبایت (۳٬۶۲۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- كه از سبّ مؤمنين و سبّ آشكار مؤمن و غير مؤمن نهى مىكند و درباره مشركان مقتول بدر نقل شده كه حضرت فرمود: به اين جنازهها دشنام نگوئيد چيزى از دشنام شما۴ کیلوبایت (۳۱۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۱۰
- را از بين مىبرد و در ذيل آيه 152 آل عمران گفته: علّت اين تسميه آن است كه مقتول درد قتل را حسّ مىكند. معنى آيه چنين مىشود: خدا وعده خود را با شما راست۴ کیلوبایت (۳۱۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۴۰
- است. «أَصْحابِ النَّارِ» 5- قاتل، هم به خود ظلم مىكند، هم به مقتول، هم به خانوادهى مقتول و هم به جامعه. «الظَّالِمِينَ» 6- نفس انسان، با وسوسه، تلقين۲۷ کیلوبایت (۲٬۰۳۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
- معناى منصور بودن او چيست فرمود چه نصرتى بالاتر از آنكه قاتل را تسليم وارث مقتول نمايند كه او را بكشد و هيچ مسئوليّت دنيوى و اخروى نداشته باشد و عيّاشى از۳۶ کیلوبایت (۳٬۰۷۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- كلّ سفينة صالحة يعنى هر كشتى سالمى را و شايد بعنوان تفسير بوده و امّا پسر مقتول، كافرى بود كه هيچگاه هدايت نميشد و پدر و مادرش هر دو مؤمن پاك ساده بودند۳۸ کیلوبایت (۳٬۵۱۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
- كلّ سفينة صالحة يعنى هر كشتى سالمى را و شايد بعنوان تفسير بوده و امّا پسر مقتول، كافرى بود كه هيچگاه هدايت نميشد و پدر و مادرش هر دو مؤمن پاك ساده بودند۴۲ کیلوبایت (۳٬۸۵۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
- است و چون از طرف خدا گفته شود مراد لعن است كه ملعون از جانب خدا به منزله مقتول هالك است راغب اصرار دارد كه آن را بين الاثنين گرداند و گويد: (كافر يا منافق)۳۰ کیلوبایت (۳٬۳۸۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۰۰
- بدانند كه خدا بزودى دمار از روزگار آنها درآورد و آنان را مغلوب و مقهور و مقتول و اسير و خوار و ذليل اهل ايمان فرمايد و در كتاب اكمال از پيغمبر صلى اللّه۱۷ کیلوبایت (۱٬۴۹۳ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۶
- كلّ سفينة صالحة يعنى هر كشتى سالمى را و شايد بعنوان تفسير بوده و امّا پسر مقتول، كافرى بود كه هيچگاه هدايت نميشد و پدر و مادرش هر دو مؤمن پاك ساده بودند۵۱ کیلوبایت (۴٬۴۴۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
- معناى منصور بودن او چيست فرمود چه نصرتى بالاتر از آنكه قاتل را تسليم وارث مقتول نمايند كه او را بكشد و هيچ مسئوليّت دنيوى و اخروى نداشته باشد و عيّاشى از۵۷ کیلوبایت (۵٬۱۴۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- چشمه آب از سنگ، آمدن من و سلوى، بلند شدن كوه بالاى سر بنى اسرائيل، زنده شدن مقتول در جريان بقره، زنده شدن آن عده كه به موسى گفتند: خدا را آشكارا به ما نشان۲۳ کیلوبایت (۲٬۴۲۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۸
- درباره سخن خداوند عزّوجلّ «ثلّة من الأوّلین»... روایت شده که آنان، فرزند مقتول آدم(ع) (هابیل) و مؤمن آل فرعون (حزقیل) و حبیب نجار... هستند». آل فرعون: فضایل۲۲ کیلوبایت (۱٬۸۱۱ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۲
- بدانند كه خدا بزودى دمار از روزگار آنها درآورد و آنان را مغلوب و مقهور و مقتول و اسير و خوار و ذليل اهل ايمان فرمايد و در كتاب اكمال از پيغمبر صلى اللّه۲۲ کیلوبایت (۱٬۸۳۲ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۷
- أبيّ و عكرمة بن أبي جهل و صفوان بن اميه با جمعى ديگر كه پدرانشان در بدر مقتول شدند با هم گفتند: ديديد پيغمبر با ما چه كرد، پدران و برادران و اقوام ما را۴۷ کیلوبایت (۳٬۶۰۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- بعضى اين آيه در روز احد نازل شد وقتى كه حضرت در شعب جبل بود، و مردمان بعضى مقتول و جمعى مجروح، مشركان مىگفتند: اعلى هبل. مسلمانان مىگفتند: الله اعلى و اجل۲۵ کیلوبایت (۱٬۹۵۶ واژه) - ۶ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۳۸
- و بعد از او با اوصياء او ستيزه نمائيد و حق ايشان را غصب كنيد و پى در پى مقتول و مسمومشان نمائيد تا آنكه كار بجائى رسد كه وصى دوازدهم از انظار شما غائب۲۹ کیلوبایت (۲٬۷۸۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۵۳
- و بعد از او با اوصياء او ستيزه نمائيد و حق ايشان را غصب كنيد و پى در پى مقتول و مسمومشان نمائيد تا آنكه كار بجائى رسد كه وصى دوازدهم از انظار شما غائب۲۹ کیلوبایت (۲٬۷۱۳ واژه) - ۳ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۲۲
- و بعد از او با اوصياء او ستيزه نمائيد و حق ايشان را غصب كنيد و پى در پى مقتول و مسمومشان نمائيد تا آنكه كار بجائى رسد كه وصى دوازدهم از انظار شما غائب۳۰ کیلوبایت (۲٬۸۱۰ واژه) - ۳ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۲۱
- و بعد از او با اوصياء او ستيزه نمائيد و حق ايشان را غصب كنيد و پى در پى مقتول و مسمومشان نمائيد تا آنكه كار بجائى رسد كه وصى دوازدهم از انظار شما غائب۳۰ کیلوبایت (۲٬۶۹۹ واژه) - ۳ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۲۱
- كلّ سفينة صالحة يعنى هر كشتى سالمى را و شايد بعنوان تفسير بوده و امّا پسر مقتول، كافرى بود كه هيچگاه هدايت نميشد و پدر و مادرش هر دو مؤمن پاك ساده بودند۹۰ کیلوبایت (۸٬۲۲۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
- نفس باين اندازه معصيت دارد كه اگر كسى كسى را بيگناه بكشد خداوند عقاب معاصى مقتول را بقاتل مينمايد و چنين ظلمى جزاى آن ملازمت با آتش جهنم است با اين بيان ديگر۳۱ کیلوبایت (۲٬۳۲۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
- بواسطه توبه حق قصاص يا استرداد اموال عينا يا بدلا مرفوع است بنابر اين اولياء مقتول و صاحبان اموال ميتوانند بعد از توبه هم قصاص و استرداد اموال خودشان را عينا۳۰ کیلوبایت (۲٬۵۵۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
- بدانند كه خدا بزودى دمار از روزگار آنها درآورد و آنان را مغلوب و مقهور و مقتول و اسير و خوار و ذليل اهل ايمان فرمايد و در كتاب اكمال از پيغمبر صلى اللّه۳۶ کیلوبایت (۲٬۸۹۲ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۸
- و بعد از او با اوصياء او ستيزه نمائيد و حق ايشان را غصب كنيد و پى در پى مقتول و مسمومشان نمائيد تا آنكه كار بجائى رسد كه وصى دوازدهم از انظار شما غائب۳۶ کیلوبایت (۳٬۲۷۵ واژه) - ۳ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۱۰
- و بعد از او با اوصياء او ستيزه نمائيد و حق ايشان را غصب كنيد و پى در پى مقتول و مسمومشان نمائيد تا آنكه كار بجائى رسد كه وصى دوازدهم از انظار شما غائب۳۵ کیلوبایت (۳٬۳۹۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۵۳
- و بعد از او با اوصياء او ستيزه نمائيد و حق ايشان را غصب كنيد و پى در پى مقتول و مسمومشان نمائيد تا آنكه كار بجائى رسد كه وصى دوازدهم از انظار شما غائب۳۵ کیلوبایت (۳٬۱۵۶ واژه) - ۳ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۱۹
- كلام خدا بتدريج كه بر تو نازل ميشود و در نفوس خود آنها كه مىبينند مغلوب و مقتول و اسير و ذليل و خوار شدند و مسلمانان فاتح و غالب و مظفّر و منصور گشتند با۳۱ کیلوبایت (۲٬۶۹۱ واژه) - ۱۵ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۰۳
- بدانند كه خدا بزودى دمار از روزگار آنها درآورد و آنان را مغلوب و مقهور و مقتول و اسير و خوار و ذليل اهل ايمان فرمايد و در كتاب اكمال از پيغمبر صلى اللّه۳۷ کیلوبایت (۳٬۰۵۸ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۹
- كلام خدا بتدريج كه بر تو نازل ميشود و در نفوس خود آنها كه مىبينند مغلوب و مقتول و اسير و ذليل و خوار شدند و مسلمانان فاتح و غالب و مظفّر و منصور گشتند با۳۵ کیلوبایت (۳٬۱۰۴ واژه) - ۱۵ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۰۳
- كلام خدا بتدريج كه بر تو نازل ميشود و در نفوس خود آنها كه مىبينند مغلوب و مقتول و اسير و ذليل و خوار شدند و مسلمانان فاتح و غالب و مظفّر و منصور گشتند با۴۱ کیلوبایت (۳٬۷۱۵ واژه) - ۱۵ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۰۵
- سال به محنت قحطى گرفتار، و خوار و بىمقدار شدند، و بعضى از آنها در جنگ بدر مقتول و منكوب گشتند. و از حضرت امير المؤمنين عليه السّلام منقول است «1» كه: مراد۴۲ کیلوبایت (۳٬۶۲۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
- را نگاه داشته اما در خود هيچ قوت نمىيافتم. چون ابر فرو نشست، كفار قريش مقتول و از آن سواران كسى پيدا نبود. إِذْ تَسْتَغِيثُونَ رَبَّكُمْ فَاسْتَجابَ لَكُمْ۴۲ کیلوبایت (۳٬۶۶۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- پيغمبر (ص) و اهل ايمان را از مكه خارج نمودند و در جنگ بدر مغلوب و مقهور و مقتول شدند و در سال صلح حديبيّه يعنى ششم هجرت كه مانع از زيارت پيغمبر (ص) و اصحاب۴۵ کیلوبایت (۳٬۷۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- آنگاه جماعتى جز خويشان مقتول شهادت دادند كه او قاتل است و آن شخص را كشته است حكم چيست؟ امام فرمود: اگر شهادت دادهاند كه او مقتول را كشته و در حين ارتكاب۵ کیلوبایت (۱۵۳ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۱۱:۵۰
- اصحاب از مدينه خارج و در ناحيه قديد با آنها ملاقات و مقاتله نمودند. جمعى مقتول، و بنى مصطلق فرار كردند و زنان و اولاد و اموال آنها انفال شد. در آن اثناء۵۶ کیلوبایت (۴٬۲۹۰ واژه) - ۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۰۴
- پيغمبر (ص) و اهل ايمان را از مكه خارج نمودند و در جنگ بدر مغلوب و مقهور و مقتول شدند و در سال صلح حديبيّه يعنى ششم هجرت كه مانع از زيارت پيغمبر (ص) و اصحاب۴۷ کیلوبایت (۴٬۳۹۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- لا تَقْتُلُوا أَنْفُسَكُمْ به اين معنى است كه اگر كسى غير خود را بكشد، مقتول خواهد شد به جهت قصاص، پس او قاتل نفس خود باشد. يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا۵۰ کیلوبایت (۴٬۱۹۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
- مكاتبه واماند برقّيّت باز گردد پس او اينك بمنزله عبد است، او را به اولياء مقتول مىدهند، چنانچه خواستند ببردگى مىگيرند و چنانچه خواستند مىفروشند، و اگر۷ کیلوبایت (۱۸۲ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۱۱:۵۱
- کس که از جانب برادر (دینی)اش [:ولیّ مقتول] چیزی (از حق قصاص یا خونبها) به او بخشیده شود (باید از گذشت ولیّ مقتول) به طور پسندیده پیروی گردد و با (رعایت)۲۳۴ کیلوبایت (۱۳٬۲۷۰ واژه) - ۲۲ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۲:۳۶
- كلام خدا بتدريج كه بر تو نازل ميشود و در نفوس خود آنها كه مىبينند مغلوب و مقتول و اسير و ذليل و خوار شدند و مسلمانان فاتح و غالب و مظفّر و منصور گشتند با۵۰ کیلوبایت (۴٬۰۵۶ واژه) - ۱۵ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۰۴
- دهند در مدينه از لشكرهاى اسلام كه به جهاد رفتهاند و گويند ايشان مغلوب و مقتول شدهاند و بدان جهت سستى در قلوب مؤمنان وارد و غمگين مىگردند. لَنُغْرِيَنَّكَ۵۳ کیلوبایت (۴٬۳۴۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۰
- نظر آنها تقليل تا دلير شده، اقدام به محاربه، حمله آوردند، بناگاه مغلوب، و مقتول مسلمانان گشتند. يا اسناد مكر به حضرت سبحان بر سبيل مزاوجه و مقابله باشد.۵۱ کیلوبایت (۴٬۷۳۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- بوده كشته است، در حالى كه او وارث آن مقتول است در اين صورت آيا از او ارث ميبرد؟ امام فرمود: آرى، زيرا كه او مقتول را به آئين حقّ كشته است. فضل بن شاذان۸ کیلوبایت (۶۱۷ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۱۱:۵۵
- الميزان آمده است كه انتخاب يكى از چهار كيفر، با امام مسلمانان است و اگر اولياى مقتول هم عفو كنند، بايد يكى از كيفرها اجرا شود. «1». تفسير اطيبالبيان. جلد 2 -۷۲ کیلوبایت (۶٬۴۳۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
- روايت كرده است كه فرمود: أمير المؤمنين عليه السّلام در مورد ديه مقتول حكم فرمود كه اگر مقتول دينى نداشته باشد، ورثه به استثناى برادران و خواهران مادرى كه۳ کیلوبایت (۹۳ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۱۱:۵۵
- قاتل است، خود نزد اولياء مقتول برود و نزد آنان بقتل خويشاوندشان اقرار كند، پس اگر او را عفو كردند و او را قصاص نكردند، ديه مقتول را بايشان تسليم كند، و بردهاى۵ کیلوبایت (۱۷۴ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۱۱:۵۰
- مَوتِكُم بقره آيه 52 و 53، و همچنين قضيه بقره که ميفرمايد در حق آن مقتول: فَقُلنا اضرِبُوهُ بِبَعضِها كَذلِكَ يُحيِ اللّهُ المَوتي بقره آيه۲۹ کیلوبایت (۲٬۶۱۹ واژه) - ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۲۱
- شدن هفتاد نفر از آنها که بصاعقه هلاك شدند، و زنده شدن آن جوان مقتول در ذبح بقره که در قرآن بيان ميفرمايد و گرفتاري فرعونيان بطوفان۲۶ کیلوبایت (۲٬۱۷۷ واژه) - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۲۳
- ختمى مرتبت صلّى اللّه عليه و آله و سلّم و اسلام، عمدهاى از صناديد قريش مقتول، و مسلمانان را غلبه و فيروزى حاصل آمد؛ هر آينه نصرت با قلت و شكست با كثرت،۶۳ کیلوبایت (۵٬۲۵۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- توبه نمودم. حضرت فرمود: راضى نيستى كه در زندگى ستوده باشى و بر سبيل شهادت مقتول شوى و به بهشت روى. ثابت گفت: راضى شدم يا رسول اللّه (صلّى اللّه عليه و آله)۶۴ کیلوبایت (۵٬۹۰۴ واژه) - ۱۳ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۵
- مَوتِكُم بقره آيه 52 و 53، و همچنين قضيه بقره که ميفرمايد در حق آن مقتول: فَقُلنا اضرِبُوهُ بِبَعضِها كَذلِكَ يُحيِ اللّهُ المَوتي بقره آيه۳۰ کیلوبایت (۲٬۷۳۴ واژه) - ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۲۲
- مَوتِكُم بقره آيه 52 و 53، و همچنين قضيه بقره که ميفرمايد در حق آن مقتول: فَقُلنا اضرِبُوهُ بِبَعضِها كَذلِكَ يُحيِ اللّهُ المَوتي بقره آيه۳۲ کیلوبایت (۲٬۸۲۶ واژه) - ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۲۲
- غلبه و ظفر باشد و عظمت است يعني بر آنها غالب شدي و آنها مقتول و اسير شدند و جمعي فرار كردند في الحرب در ميدان جنگ فَشَرِّد بِهِم۲۸ کیلوبایت (۲٬۲۵۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- و كذاب و مجنون و جادوگر بخواند، قرآنش را مفتري بداند، خلفايش را مقتول و منكوب كند، دينش را پامال هوي و هوس كند، احكامش را اعتناء نكند۳۳ کیلوبایت (۳٬۰۵۰ واژه) - ۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۲۹
- عطا شده از ملائكه بوده لذا اصحاب او را نديدند وسائليكه باو انگشترى كافر مقتول عطا شده از بشر بوده و همه او را ديدند و نقل نمودند و يكى براى بروز مقام جامعيت۸۱ کیلوبایت (۷٬۹۸۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- صادق عليه السّلام در باره دو تن كه يكنفر را كشته بودند فرمود: اگر اولياء مقتول بخواهند ميتوانند ديه يكتن را بپردازند و هر دو را بكشند.۲ کیلوبایت (۵۱ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۱۱:۵۱
- چنانچه اگر كسي درهمي را از دست داد، نبايد او را مضروب يا مقتول نمود بلكه همان تفويت درهم براي او كافي است «جواب» منافع و مصالح۱۲۸ کیلوبایت (۱۱٬۳۶۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
- بزد و عصا را از وى برنگرفت تا مرد جان سپرد، آيا قاتل را ميتوان به اولياء مقتول تحويل داد؟ فرمود: آرى، ولى چنان در اختيار آنان نمىگذارند كه هر بلائى خواستند۳ کیلوبایت (۷۹ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۱۱:۵۰
- بخشيدم، و ديگرى (مادر) گويد: من دبه ميستانم؟ فرمود: فرزند يك ششم ديه را بمادر مقتول دهد، و يك ششم ديه را كه حقّ پدر است و عفو كرده به ورثه قاتل دهد و او را قصاص۴ کیلوبایت (۹۸ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۱۱:۵۱
- افتاده و آنقدر او را كتك زده تا وى جان سپرده است فرمود: او را به اولياء مقتول دهند تا قصاص كنند، ولى بحال خود نگذارند تا هر كارى خواستند با وى براى تشفّى۳ کیلوبایت (۸۰ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۱۱:۵۱
- داراي مقام نبوّت باشد نه ميراث مالي چون حضرت يحيي قبل از زكريّا مقتول گرديد، و تعبير بطيّبه بملاحظه لفظ ذريّه است تأنيث لفظي است. إِنَّكَ۳۳ کیلوبایت (۲٬۵۴۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- اختيار وليّ دم گذارد، عرضكردم مىترسد او را بكشند، فرمود: ديهاش را به اولياء مقتول بپردازد، عرض كردم: ميترسد بدين كار آگاه شوند كه او قاتل است، فرمود: زنى را۴ کیلوبایت (۱۱۷ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۱۱:۵۰
- قابيل بخونريزى دست گشودهاند تا آنكه كسى از آن مردم باقى نماند مگر اينكه مقتول، قاتلش را بياورد و در حالى كه خون از رخسارهاش فرو ميريزد، مأمور خدا او را۴ کیلوبایت (۱۲۱ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۱۱:۵۰
- اين صورت آيا آن بدوى از ميراث سهمى دارد؟ فرمود: امّا ميراث و سهم ديه برادر مقتول او، در صورتى كه بر گرفتن ديه توافق شود حقّ او است.۵ کیلوبایت (۱۶۰ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۱۱:۵۵
- ديه او را بپردازد چه كند؟فرمود: از مسلمانان بخواهد كه باو كمك كنند تا ديه مقتول را به اهلش پرداخت كند.۵ کیلوبایت (۱۳۶ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۱۱:۵۰
- خطائى اگر از اهل باديه و چادرنشينان باشند ديه را بايد اهل باديه به اولياء مقتول بپردازند، آنان كه خود نيز باديهنشين هستند (در صورتى كه عاقله از خويشان۵ کیلوبایت (۱۴۸ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۱۱:۵۱
- بخارى و صحيح ترمذى و نيز حاكم و ديگران از عامه از ابن عباس نقل نموده و مرد مقتول را از طائفه بنىسليم معرفى كرده اند. چنان كه بزار از ابن عباس روايت كرده۷۳ کیلوبایت (۶٬۲۶۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
- مَوتِكُم بقره آيه 52 و 53، و همچنين قضيه بقره که ميفرمايد در حق آن مقتول: فَقُلنا اضرِبُوهُ بِبَعضِها كَذلِكَ يُحيِ اللّهُ المَوتي بقره آيه۳۹ کیلوبایت (۳٬۵۵۰ واژه) - ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۲۳
- اعتقاد حقيقت صادر مى شود نه مجاز، و بهمين حساب قاتل را به جرم مقتول مؤ اخذه نموده ، و مقتول و يا ورثه او را به پاداش حسنات قاتل پاداش و هديه مى دهد، و همچنين۴۰ کیلوبایت (۴٬۷۰۴ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۷:۳۰
- و در قصاص او حيات جامعه و تامين امنيت نفوس است ، و اگر حق قصاص به اولياى مقتول داده نشود قاتلان جسور و جرى مى شوند و امنيت جامعه مختل مى گردد. و اما زانى۴۱ کیلوبایت (۴٬۹۳۷ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۵۰
- آنكه جماعت طاغوت ايشان را كشتند، و بر ايشان ظفر يافتند، به مرتبهاى كه مقتول و مغلوب شدند. امام محمد باقر عليه السلام فرمود كه: «اى حُمران، به درستى كه۸ کیلوبایت (۴۸۲ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۴
- است به آن كسانى كه ظلم كردند بر آل محمّد عليهم السّلام و ايشان را مقهور و مقتول ساختند و حق ايشان را غصب نمودند. و مؤيد اينست فرمايش «فسوف يأتى اللّه بقوم»۸۹ کیلوبایت (۷٬۶۵۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- معيّن فرموده كه ديگرى وى را از آن باز نمىدارد، پس او را ملزم به پرداخت ديه مقتول بدار، و از وى بتدريج تا مدت سه سال بستان، و چنانچه در آنجا خويشاوندى كه ارث۱۶ کیلوبایت (۴۷۴ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۱۱:۵۱
- انتقال اعمال خير و شرّ اشخاص به ديگران. مانند انتقال حسنات قاتل به مقتول، و گناهان مقتول به قاتل، و آياتى كه دلالت دارد بر اين كه: در بعضى توبه كاران، گناه۴۵ کیلوبایت (۵٬۱۹۹ واژه) - ۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۵۴
- که در جنگ بدر بودند قَرحٌ مِثلُهُ که بدست مسلمين و مدد ملائكه مقتول و مجروح و اسير گشتند و مراد از مسّ اصابه است که دو چيز با يكديگر۵۹ کیلوبایت (۵٬۰۰۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- تأثير شير او، قلب ماهيت طفل را نمود، و عاقبت هم خير نديده به سزاى خود رسيده مقتول شد. و نيز تأثير شير پلنگ نسبت به نمرود، و شير سگ ماده نسبت به بخت النصر،۱۲۴ کیلوبایت (۱۰٬۷۰۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- خداوند نصرت فرمايد مسلمين را و مدد دهد آنها را بملائكه و كفار را مقتول و اسير و مغلوب مسلمين قرار دهد و البته اراده الهي تخلفپذير نيست و۶۴ کیلوبایت (۵٬۳۶۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- دكتر تمام مسئول هستند احكامش مختلف است قصاص ديه كفاره عمد و خطاء مقتول مؤمن باشد يا كافر محقون الدّم باشد حر باشد يا عبد و امه۷۳ کیلوبایت (۵٬۹۲۵ واژه) - ۴ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۳۲
- إِذَا وُجِدَ رَجُلٌ مَقْتُولٌ فِي قَبِيلَةِ قَوْمٍ حَلَفُوا جَمِيعاً مَا قَتَلُوهُ وَ لاَ يَعْلَمُونَ لَهُ قَاتِلاً فَإِنْ أَبَوْا أَنْ يَحْلِفُوا غُرِّمُوا۳ کیلوبایت (۳۳ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۵۰
- مَا رَوَاهُ إِذَا وُجِدَ رَجُلٌ مَقْتُولٌ فِي قَبِيلَةِ قَوْمٍ حُلِّفُوا جَمِيعاً مَا قَتَلُوهُ وَ لاَ يَعْلَمُونَ لَهُ قَاتِلاً فَإِنْ أَبَوْا غَرِمُوا۳ کیلوبایت (۳۶ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۱۰
- را مخير كرد ميان عفو و گرفتن ديه ، آنگاه در قصاص رعايت معادله ميان قاتل و مقتول را هم نموده ، فرمود: آزاد در مقابل كشتن آزاد، اعدام شود، و برده در ازاء كشتن۳۶ کیلوبایت (۴٬۳۵۱ واژه) - ۲ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۲۲
- شود كه دشمنان در برابر مسلمانان جسور شوند و حتى مسلمانان بدست آنها اسير و مقتول گردند و سرانجام آئين خداوند عز و جل بر چيده شود تفسير نمونه جلد ۷ صفحه ۱۱۴۳۸ کیلوبایت (۴٬۴۹۵ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۲۶
- خود مى باشد، بگوئيم اگر اينهمه مدارك را قبول ندارى لابد انتظار دارى شخص مقتول زنده شود و در دادگاه حضور يابد و شهادت بدهد كه تو او را كشته اى ! سپس مى۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۴۲ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۱۱
- حكم مى كرد كه نوع گاو خاصيت مرده زنده كردن را ندارد، و اگر براى زنده كردن مقتول ، الا و لابد بايد گاوى كشته شود، لابد گاو مخصوصى است ، كه چنين خاصيتى دارد،۴۳ کیلوبایت (۴٬۹۳۷ واژه) - ۱ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۲۲
- از آنها تفسير نمونه جلد ۲۳ صفحه ۴۸۵ كمك يا وامى بگيرد براى پرداختن ديه دو مقتول از طايفه بنى عامر كه به دست «عمرو بن اميه » (يكى از مسلمانان ) كشته شده بود،۴۴ کیلوبایت (۵٬۲۵۴ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۶:۴۷
- عليه السّلام را سبّ نمايند و امتناع نمودند و آنها را مصلوب و مقتول نمود، و مرحوم مجلسي (ره) شرح مفصل قصه آنها را در نهم بحار ذكر۲۰۳ کیلوبایت (۱۸٬۴۵۳ واژه) - ۲۷ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۳۳
- ويرانه ها، قبرها و جايگاه كشتگان است !. و نيز آنها معتقد بودند كه اگر كسى مقتول شده باشد «هامه » بر قبر او فرياد مى زند: «اسقونى فانى صدية »!: «سيرابم كنيد۵۰ کیلوبایت (۵٬۷۶۰ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۴۳