نتایج جستجو

از الکتاب
نتایج ۱ - ۱۵۶ از ۱۵۶
جستجوی پیشرفته

جستجو در فضاهای نام:

  • الكهف ٧٨ (رده تحصیل دانش تحلیل حوادث)
    اولیاءالله ۵; مراتب اولیاءالله ۵ حوادث: تحصیل دانش تحلیل حوادث ۷; روش تحصیل دانش تحلیل حوادث ۸; شرایط تحصیل دانش تحلیل حوادث ۱۰ خضر(ع): اعتراض به خضر(ع) ۲; تعلم
    ۴۲ کیلوبایت (۳٬۸۵۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
  • الأعراف ١١٠ (رده تحلیل کارگزاران فرعون)
    ۱، ۲، ۵ ; تحلیل کارگزاران فرعون ۱ ; شوراى کارگزاران فرعون ۵ ; فرعون و موسى(ع) ۲ ; مشاوره در حکومت فرعون ۶ ; نظام سیاسى فرعون ۶ فرعونیان: تحلیل فرعونیان
    ۲۰ کیلوبایت (۱٬۴۵۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
  • يوسف ٢١ (رده اهمیت دانش تحلیل حوادث)
    ». ۱۵- خداوند ، آموزگار یوسف در تفسیر و تحلیل حوادث و تعبیر رؤیاها (و لنعلّمه من تأویل الأحادیث) ۱۶- آموزش تحلیل رخدادها و تأویل رؤیاها ، هدف تقدیر الهى
    ۵۸ کیلوبایت (۴٬۶۱۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
  • الأعراف ٩٥ (رده تحلیل نادرست آسایش)
    قد مس ءاباءنا الضراء و السراء) ۸- تحلیل سختیهاى بیدارکننده و هدفدار به حوادثى برخاسته از عوامل طبیعى و بدون هدف، تحلیل نادرست منکران رسالت پس از رسیدن به
    ۳۶ کیلوبایت (۲٬۷۵۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
  • الزمر ١٨ (رده اهمیت تحلیل سخن)
    گزینش بهترین آنها (الذین یستمعون القول فیتّبعون أحسنه) ۸ - انسان، داراى توان تحلیل افکار و عقاید گوناگون و تشخیص و انتخاب بهترین آنها (الذین یستمعون القول فیتّبعون
    ۴۶ کیلوبایت (۳٬۷۴۱ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۳
  • المائدة ٨٧ (رده تحلیل محرمات)
    ۱۸ محرّمات: آثار ارتکاب محرّمات ۲۰ ; اجتناب از محرّمات ۱۵ ; تحلیل محرّمات ۱۳ ; حرمت تحلیل محرّمات ۲ مصرف: آثار افراط در مصرف ۱۹ ; آثار تفریط در مصرف ۱۹ ;
    ۴۹ کیلوبایت (۴٬۱۸۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
  • التوبة ٣٧ (رده تحلیل حرمت ماههاى حرام)
    ۲، ۵، ۸; تبدیل ماههاى حرام ۱، ۶، ۷، ۱۱، ۱۲; تحلیل حرمت ماههاى حرام ۶; ماههاى حرام در جاهلیت ۷ محرمات: تحلیل محرمات ۸ نسىء: آثار نسىء ۲، ۵; مراد از نسىء
    ۴۹ کیلوبایت (۳٬۹۱۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
  • الأعراف ١٢٣ (رده تحلیل فرعون)
    فوق بر اساس احتمال اول است. ۸- بیرون راندن و آواره ساختن مردم پایتخت مصر، تحلیل فرعون از داستان مبارزه ساحران با موسى و ایمان آوردن آنان (إن هذا لمکر مکرتموه
    ۳۳ کیلوبایت (۲٬۵۴۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
  • الفرقان ٩ (رده اهمیت تحلیل سیاسى)
    أسطیرالأوّلین ... رجلاً مسحورًا... فضلّوا فلایستطیعون سبیلاً) تحلیل سیاسى: اهمیت تحلیل سیاسى ۲ تعقل: تعقل در روش مبارزه دشمنان قرآن ۱، ۲; تعقل در روش
    ۴۱ کیلوبایت (۳٬۶۲۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
  • به طور سربسته در مفهوم رسول افتاده، به صورت مستقل و روشن به عنوان تجزیه و تحلیل صفات او ذکر شده است. «رسول» در اصل، به معناى کسى است که مأموریت و رسالتى
    ۱۳ کیلوبایت (۵۳۵ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۴
  • النساء ٨٣ (رده تحلیل اطلاعات)
    الى اولى الامر منهم لعلمه الّذین یستنبطونه منهم) ۸- رهبرى جامعه، باید توان تحلیل و ریشه یابى اخبار و اطلاعات را داشته باشد. (و لو ردّوه الى الرسول ... لعلمه
    ۵۳ کیلوبایت (۴٬۳۴۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
  • يوسف ٨٣ (رده دانش تحلیل حوادث یعقوب)
    أنفسکم أمرًا) ۴- یعقوب(ع) برخوردار از نگرشى عمیق و بهره مند از فراستى خاص در تحلیل حوادث و به دور از زودباورى (قال بل سوّلت لکم أنفسکم أمرًا) ۵- یعقوب(ع) ،
    ۶۰ کیلوبایت (۵٬۱۷۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
  • درستی کردار خود ندارید در این که می‌گوئید: خدا به کفر و شرک ما راضی و به تحلیل و تحریم ما خوشنود است! آری) اگر خدا می‌خواست همگی شما را (از راه اجبار به
    ۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۲۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
  • برای شما حلال نموده است) بخورید و از گامهای اهریمن پیروی مکنید (و با افتراء تحلیل و تحریم، در راه او گام برندارید) بیگمان اهریمن دشمن آشکار شما است (و هرگز
    ۳۴ کیلوبایت (۲٬۶۱۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
  • تقدير «بِوَصْفِهِمْ» يا «جَزاءَ وَصْفِهِمْ» است يعنى در مقابل اين توصيف و تحليل و تحريم كه از خود در آورده‏اند خدا كيفرشان مى‏دهد. ما عن هم ل وله اله ه الله
    ۳ کیلوبایت (۲۳۹ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۴
  • منظور از حيله‏ها، زنان پسران صلبى است كه بر شخص حرام‏اند. * [تحريم:2] تحلّ و تحليل هر دو مصدراند (مجمع) يعنى خدا باز كردن سوگندها را براى شما معيّن كرده است
    ۲ کیلوبایت (۱۷۳ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۱۳
  • پشتيبانى از ظلم در اسلام روا نيست، اين مطلب را در كتاب «مرد مافوق انسان» كه در تحليل قيام مقدس كربلا نوشته‏ام در فصل «قيام امام و تقيه» بطور مشروح آورده‏ام هر
    ۵ کیلوبایت (۴۸۰ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۹
  • داشته و فعلِ هدفدار، حکایت از قانونمندى آن دارد. ۱۱- بینش توحیدىِ قرآن در تحلیل حوادث تاریخى (و تلک الایّام نداولها بین النّاس) مستفاد از انتساب گردش حوادث
    ۵۹ کیلوبایت (۵٬۰۰۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
  • بود؟» ۲ - عظمت کوه ها و استحکام آن، زمینه ساز استبعاد متلاشى شدن آن در نظر تحلیل گران فرجام جهان (و یسئَلونک عن الجبال فقل ینسفها ربّى ) ۳ - تعدادى از مردم
    ۳۳ کیلوبایت (۲٬۹۰۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
  • در معرض سستى است. (و من نعمّره ننکّسه فى الخلق) ۳ - انسان، در جلوگیرى از تحلیل و سستى قواى خویش به هنگام پیرى، ناتوان است. (و من نعمّره ننکّسه فى الخلق)
    ۳۲ کیلوبایت (۲٬۷۳۹ واژه) - ‏۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۶
  • امور دینی مورد اختلاف و محلّ کشمکش مردمان است. از قبیل: توحید، نبوّت، معاد، تحلیل و تحریم حیوانات و اشیاء، و غیره ... «هُدیً وَ رَحْمَةً»: مفعول‌له و عطف بر
    ۳۴ کیلوبایت (۲٬۶۹۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
  • پشتيبانى از ظلم در اسلام روا نيست، اين مطلب را در كتاب «مرد مافوق انسان» كه در تحليل قيام مقدس كربلا نوشته‏ام در فصل «قيام امام و تقيه» بطور مشروح آورده‏ام هر
    ۱۲ کیلوبایت (۵۵۵ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۲۵
  • ج2، ص588 یعنی، با چشم کنجکاو و حقیقت جو، این امور را می‌نگرند و به تجزیه و تحلیل آن می‌پردازند و در پرتو آن ایمانشان قویتر و راسختر می‌گردد. تفسیر آیات ۱-
    ۳۷ کیلوبایت (۳٬۰۶۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
  • قلب مى‏شود و شخص را به رفع احتياج و نقيصه طرف وادار مى‏كند اين معنى به حسب تحليل به عطاء و فيض بر مى‏گردد و بهمين معنى خداوند سبحان با رحمت در خدا به معنى
    ۱۶ کیلوبایت (۷۲۲ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۵
  • و قضاوت میان مردم تفسیر کرده اند و مراد از «علم» را، دانش تعبیر رؤیاها ، تحلیل حوادث و درک مصالح و مفاسد دانسته اند. ۵- رسیدن یوسف(ع) به سن رشد ، زمینه ساز
    ۴۱ کیلوبایت (۳٬۴۱۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
  • ‌است‌ سه‌ ظلم‌ ‌لا‌ يدعه‌ اللّه‌ ظلم‌ بعباد. ] (آیه 33)- بار دیگر به تجزیه و تحلیل، پیرامون طرز فکر و برنامه مشرکان و مستکبران پرداخته و با زبان تهدید می‌گوید:
    ۴۴ کیلوبایت (۳٬۴۳۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
  • نتیجه، رنج مصیبت احد را نادیده انگارند. ۵- پندار ناصواب برخى پیکارگران احد در تحلیل عوامل شکست آن نبرد (انّى هذا قل هو من عند انفسکم) جمله «انّى هذا» به این
    ۳۸ کیلوبایت (۳٬۲۱۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
  • ولیّهما) «فشل» به معناى ضعف به همراه ترس است. (مفردات راغب). ۳- لزوم یادآورى و تحلیل حوادث تاریخى (نبرد احد) و عبرت از آن (اذ همّت طائفتان منکم ان تفشلا) بنابر
    ۴۷ کیلوبایت (۴٬۱۳۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
  • قبلك ) استواء خداوند بر عرش كنيه از مقام تدبير موجودات بعد از خلقت آنها است تحليل معناى شعاعت و اينكه جز خداوند ولى و شفيعى نيست معناى ديگرى كه مفسرين براى
    ۱۵ کیلوبایت (۱٬۱۶۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۸
  • الْكَذِبَ‌: پس هر كه افترا كند و نسبت دهد بر خداى تعالى دروغ را در تحريم و تحليل، مِنْ بَعْدِ ذلِكَ‌: بعد از آنكه ظاهر شد كه تحريم از اسرائيل بوده نه از ملك
    ۱۵ کیلوبایت (۱٬۰۵۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
  • نماز بوده است و چنین فراموشی و غفلتی موجب اضاعه فریضه‌ای یا تحریم حلال و تحلیل حرام نگشته است (نگا: کهف / و ، یوسف / ). «الذِّکْرَی»: به یاد آوردن. متوجّه
    ۵۵ کیلوبایت (۴٬۳۱۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
  • نیز دزدى کرده بود پس دزدى آنان ریشه مادرى دارد. ۸- فرزندان یعقوب با این تحلیل که دزدى بنیامین ریشه مادرى دارد ، درصدد پیراستن خویش از عار و ننگ دزدى او
    ۵۱ کیلوبایت (۴٬۵۱۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
  • استنکاف خصم از پذیرش آن (فان تولّوا فقولوا اشهدوا بانّا مسلمون) ۱۶ - پذیرش تحلیل و تحریم (قانونگذراى) دیگران، پذیرش آنان به عنوان ربّ است. (و لا یتّخذ بعضنا
    ۵۵ کیلوبایت (۴٬۳۹۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
  • اشد الناس عدوة للذین ءامنوا الیهود ... الذین قالوا إنّا نصرى) ۱۷- ضرورت تحلیل و دستیابى به علل و عوامل جهت گیریهاى گوناگون جوامع و پیروان ادیان در برابر
    ۶۱ کیلوبایت (۴٬۷۶۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
  • آنكه اگر اين اشكال وارد باشد در دنيا هم وارد است زيرا بتدريج گوشت و پوست تحليل ميرود و بدل آن تركيب ميشود بطوريكه پس از مدتى هيچ جزء از اجزاء سابق براى
    ۳۶ کیلوبایت (۲٬۷۷۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
  • گذشت; در حد مشاهده بوده است. ۲۱ - عبرت گیرى و پندآموزى، هدفى براى نقل و تحلیل تاریخ در قرآن (قد کان لکم ... انّ فى ذلک لعبرة لاولى الابصار) ۲۲ - بصیرت
    ۶۳ کیلوبایت (۵٬۲۵۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
  • بى احترامى به پیامبر(ص) و رهبرى الهى، داراى آثار ویرانگر و فراتر از درک و تحلیل خود انسان * (لاترفعوا أصوتکم ... و لاتجهروا له بالقول ... أن تحبط أعملکم
    ۶۴ کیلوبایت (۵٬۹۰۴ واژه) - ‏۱۳ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۵
  • سرعت به طلاق. وَ تِلْكَ حُدُودُ اللَّهِ‌: و اينكه مذكور شد از احكام تحريم و تحليل حدود مقرره حق تعالى است، يُبَيِّنُها لِقَوْمٍ يَعْلَمُونَ‌: بيان مى‌فرمايد
    ۵۶ کیلوبایت (۴٬۵۸۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
  • قبلك ) استواء خداوند بر عرش كنيه از مقام تدبير موجودات بعد از خلقت آنها است تحليل معناى شعاعت و اينكه جز خداوند ولى و شفيعى نيست معناى ديگرى كه مفسرين براى
    ۲۱ کیلوبایت (۱٬۷۹۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۹
  • مى‌گذارد. «يُقَلِّبُ كَفَّيْهِ» 5- دنياطلبان، ابتدا از حوادث تحليل اقتصادى مى‌كنند، سپس تحليل معنوى. (در اين آيه ابتدا حسرت بر پول‌هاى خرج شده است، سپس غصّه
    ۴۴ کیلوبایت (۳٬۷۵۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
  • «بِالْبَاطِلِ»: به ناحق. بیهوده. مثلاً از راه گناه بخشی و بهشت‌فروشی و تحریم حلال و تحلیل حرام. «یَکْنِزُونَ»: اندوخته می‌کنند. گنجینه می‌سازند. مراد از کنز، ثروت‌اندوزیِ
    ۷۰ کیلوبایت (۵٬۸۷۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
  • «يُوبِقْهُنَ‌- يَعْفُ» 5- كسانى كه به جاى توجّه به قدرت الهى، امور طبيعت را تفسير و تحليل مادى مى‌كنند، به هنگام فرارسيدن قهر الهى گريزى نخواهند داشت. يُجادِلُونَ
    ۲۲ کیلوبایت (۱٬۶۹۷ واژه) - ‏۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۵۱
  • و قدم كلام (در ذيل آيه :((و ما ياءتيهم من ذكر من ربهم محدث ...(( تجزيه و تحليل حقيقت و واقعيت ((كلام -سخن (( و بيان اينكه قديم بودن كلام متصورنيست آيا كلام
    ۲۷ کیلوبایت (۲٬۲۶۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
  • و قدم كلام (در ذيل آيه :((و ما ياءتيهم من ذكر من ربهم محدث ...(( تجزيه و تحليل حقيقت و واقعيت ((كلام -سخن (( و بيان اينكه قديم بودن كلام متصورنيست آيا كلام
    ۲۵ کیلوبایت (۲٬۰۴۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
  • قبلك ) استواء خداوند بر عرش كنيه از مقام تدبير موجودات بعد از خلقت آنها است تحليل معناى شعاعت و اينكه جز خداوند ولى و شفيعى نيست معناى ديگرى كه مفسرين براى
    ۲۳ کیلوبایت (۱٬۸۶۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۸
  • قبلك ) استواء خداوند بر عرش كنيه از مقام تدبير موجودات بعد از خلقت آنها است تحليل معناى شعاعت و اينكه جز خداوند ولى و شفيعى نيست معناى ديگرى كه مفسرين براى
    ۲۵ کیلوبایت (۲٬۱۵۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۹
  • اللَّيْلِ إِذا سَجى‌ ما وَدَّعَكَ رَبُّكَ» 3- به قضاوت‌ها و پيش داورى‌ها و تحليل‌هاى نادرست، صريحاً جواب بدهيد. «ما وَدَّعَكَ رَبُّكَ» 4- مربّى نبايد كسى
    ۲۴ کیلوبایت (۲٬۴۰۳ واژه) - ‏۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۰۲
  • مزوجه‌ ‌غير‌ نباشد ‌که‌ ‌بر‌ مولي‌ حلال‌ ‌است‌ ‌ يا ‌ ‌بر‌ كسي‌ ‌که‌ مولي‌ تحليل‌ كرده‌. فَإِنَّهُم‌ غَيرُ مَلُومِين‌َ بلكه‌ بسا واجب‌ ميشود ‌ يا ‌ مستحب‌ّ
    ۳۴ کیلوبایت (۳٬۰۸۸ واژه) - ‏۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۵
  • امروز حاضر به شنيدن شدند. قالَ أَوْسَطُهُمْ أَ لَمْ أَقُلْ لَكُمْ‌ ... 9- در تحليل و بررسى ناگوارى ها به كوتاهى‌هاى خودمان اعتراف كنيم و خداوند را منزّه بدانيم
    ۲۹ کیلوبایت (۲٬۶۴۱ واژه) - ‏۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۳۱
  • امروز حاضر به شنيدن شدند. قالَ أَوْسَطُهُمْ أَ لَمْ أَقُلْ لَكُمْ‌ ... 9- در تحليل و بررسى ناگوارى ها به كوتاهى‌هاى خودمان اعتراف كنيم و خداوند را منزّه بدانيم
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۷۵۱ واژه) - ‏۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۳۲
  • امروز حاضر به شنيدن شدند. قالَ أَوْسَطُهُمْ أَ لَمْ أَقُلْ لَكُمْ‌ ... 9- در تحليل و بررسى ناگوارى ها به كوتاهى‌هاى خودمان اعتراف كنيم و خداوند را منزّه بدانيم
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۷۵۵ واژه) - ‏۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۳۲
  • مَا اعْتَدى‌ عَلَيْكُمْ» «5» 1- رهبران الهى نبايد با تهمت‌ها و تحقيرها و تحليل‌هاى نارواى دشمنان، در راه خود سست شوند. «اتَّبِعْ ما أُوحِيَ إِلَيْكَ» 2-
    ۲۴ کیلوبایت (۱٬۷۳۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
  • و قدم كلام (در ذيل آيه :((و ما ياءتيهم من ذكر من ربهم محدث ...(( تجزيه و تحليل حقيقت و واقعيت ((كلام -سخن (( و بيان اينكه قديم بودن كلام متصورنيست آيا كلام
    ۲۶ کیلوبایت (۱٬۹۸۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
  • اللَّيْلِ إِذا سَجى‌ ما وَدَّعَكَ رَبُّكَ» 3- به قضاوت‌ها و پيش داورى‌ها و تحليل‌هاى نادرست، صريحاً جواب بدهيد. «ما وَدَّعَكَ رَبُّكَ» 4- مربّى نبايد كسى
    ۲۸ کیلوبایت (۲٬۸۶۱ واژه) - ‏۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۰۳
  • و دفع مى‌كند مانند شاه تره؛ و ديگرى بادها را دفع نمايد؛ و ديگرى ورمها را تحليل مى‌برد؛ و اغلب معالجات مرضهاى انسانى در ساقه يا برگ يا گل يا ريشه نباتات
    ۲۴ کیلوبایت (۱٬۹۹۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
  • قبلك ) استواء خداوند بر عرش كنيه از مقام تدبير موجودات بعد از خلقت آنها است تحليل معناى شعاعت و اينكه جز خداوند ولى و شفيعى نيست معناى ديگرى كه مفسرين براى
    ۲۷ کیلوبایت (۲٬۲۶۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۸
  • و قدم كلام (در ذيل آيه :((و ما ياءتيهم من ذكر من ربهم محدث ...(( تجزيه و تحليل حقيقت و واقعيت ((كلام -سخن (( و بيان اينكه قديم بودن كلام متصورنيست آيا كلام
    ۳۲ کیلوبایت (۲٬۷۱۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
  • مزوجه‌ ‌غير‌ نباشد ‌که‌ ‌بر‌ مولي‌ حلال‌ ‌است‌ ‌ يا ‌ ‌بر‌ كسي‌ ‌که‌ مولي‌ تحليل‌ كرده‌. فَإِنَّهُم‌ غَيرُ مَلُومِين‌َ بلكه‌ بسا واجب‌ ميشود ‌ يا ‌ مستحب‌ّ
    ۳۸ کیلوبایت (۳٬۴۷۴ واژه) - ‏۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۹
  • جلد 12 - صفحه 123 فِيه‌ِ ‌در‌ باب‌ توحيد و شرك‌ و تصديق‌ و تكذيب‌ انبياء و تحليل‌ و تحريم‌ اشياء و كيفيت‌ عبادات‌ و معاملات‌ و حدود و ديات‌ و ساير احكام‌
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۳۸۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
  • اللَّيْلِ إِذا سَجى‌ ما وَدَّعَكَ رَبُّكَ» 3- به قضاوت‌ها و پيش داورى‌ها و تحليل‌هاى نادرست، صريحاً جواب بدهيد. «ما وَدَّعَكَ رَبُّكَ» 4- مربّى نبايد كسى
    ۲۹ کیلوبایت (۲٬۸۸۴ واژه) - ‏۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۰۵
  • گاه و بيگاه از رندى خود و سادگى مردم سوء استفاده كرده و براساس تخمين‌ها و تحليل‌ها، پيشگويى مى‌كنند، از حساب اولياى خدا جداست. اصل سوم. بهره‌گيرى اولياى
    ۳۴ کیلوبایت (۳٬۰۴۸ واژه) - ‏۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۲:۰۷
  • ربى و رزقنى منه رزقًا حسنًا) سخنان شعیب(ع) در آیه مورد بحث ، پاسخى است به تحلیل استهزاآمیز قومش (أصلوتک). شعیب(ع) با جمله «أرءیتم ...» بیان مى دارد که منشأ
    ۸۰ کیلوبایت (۶٬۹۴۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
  • و قدم كلام (در ذيل آيه :((و ما ياءتيهم من ذكر من ربهم محدث ...(( تجزيه و تحليل حقيقت و واقعيت ((كلام -سخن (( و بيان اينكه قديم بودن كلام متصورنيست آيا كلام
    ۳۳ کیلوبایت (۲٬۷۹۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
  • مزوجه‌ ‌غير‌ نباشد ‌که‌ ‌بر‌ مولي‌ حلال‌ ‌است‌ ‌ يا ‌ ‌بر‌ كسي‌ ‌که‌ مولي‌ تحليل‌ كرده‌. فَإِنَّهُم‌ غَيرُ مَلُومِين‌َ بلكه‌ بسا واجب‌ ميشود ‌ يا ‌ مستحب‌ّ
    ۳۹ کیلوبایت (۳٬۵۱۷ واژه) - ‏۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۰
  • مزوجه‌ ‌غير‌ نباشد ‌که‌ ‌بر‌ مولي‌ حلال‌ ‌است‌ ‌ يا ‌ ‌بر‌ كسي‌ ‌که‌ مولي‌ تحليل‌ كرده‌. فَإِنَّهُم‌ غَيرُ مَلُومِين‌َ بلكه‌ بسا واجب‌ ميشود ‌ يا ‌ مستحب‌ّ
    ۴۱ کیلوبایت (۳٬۶۵۸ واژه) - ‏۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۰
  • مزوجه‌ ‌غير‌ نباشد ‌که‌ ‌بر‌ مولي‌ حلال‌ ‌است‌ ‌ يا ‌ ‌بر‌ كسي‌ ‌که‌ مولي‌ تحليل‌ كرده‌. فَإِنَّهُم‌ غَيرُ مَلُومِين‌َ بلكه‌ بسا واجب‌ ميشود ‌ يا ‌ مستحب‌ّ
    ۴۰ کیلوبایت (۳٬۶۶۸ واژه) - ‏۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۶
  • مزوجه‌ ‌غير‌ نباشد ‌که‌ ‌بر‌ مولي‌ حلال‌ ‌است‌ ‌ يا ‌ ‌بر‌ كسي‌ ‌که‌ مولي‌ تحليل‌ كرده‌. فَإِنَّهُم‌ غَيرُ مَلُومِين‌َ بلكه‌ بسا واجب‌ ميشود ‌ يا ‌ مستحب‌ّ
    ۴۰ کیلوبایت (۳٬۶۶۸ واژه) - ‏۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۷
  • مزوجه‌ ‌غير‌ نباشد ‌که‌ ‌بر‌ مولي‌ حلال‌ ‌است‌ ‌ يا ‌ ‌بر‌ كسي‌ ‌که‌ مولي‌ تحليل‌ كرده‌. فَإِنَّهُم‌ غَيرُ مَلُومِين‌َ بلكه‌ بسا واجب‌ ميشود ‌ يا ‌ مستحب‌ّ
    ۳۸ کیلوبایت (۳٬۴۵۷ واژه) - ‏۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۸
  • مزوجه‌ ‌غير‌ نباشد ‌که‌ ‌بر‌ مولي‌ حلال‌ ‌است‌ ‌ يا ‌ ‌بر‌ كسي‌ ‌که‌ مولي‌ تحليل‌ كرده‌. فَإِنَّهُم‌ غَيرُ مَلُومِين‌َ بلكه‌ بسا واجب‌ ميشود ‌ يا ‌ مستحب‌ّ
    ۳۹ کیلوبایت (۳٬۴۸۷ واژه) - ‏۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۹
  • قبلك ) استواء خداوند بر عرش كنيه از مقام تدبير موجودات بعد از خلقت آنها است تحليل معناى شعاعت و اينكه جز خداوند ولى و شفيعى نيست معناى ديگرى كه مفسرين براى
    ۳۶ کیلوبایت (۲٬۶۰۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۹
  • و قدم كلام (در ذيل آيه :((و ما ياءتيهم من ذكر من ربهم محدث ...(( تجزيه و تحليل حقيقت و واقعيت ((كلام -سخن (( و بيان اينكه قديم بودن كلام متصورنيست آيا كلام
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۲۷۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
  • و قدم كلام (در ذيل آيه :((و ما ياءتيهم من ذكر من ربهم محدث ...(( تجزيه و تحليل حقيقت و واقعيت ((كلام -سخن (( و بيان اينكه قديم بودن كلام متصورنيست آيا كلام
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۴۴۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
  • رسانيد، حضرت در غضب شد و قسم ياد نمود كه او را صد چوب بزند «2»؛ حق تعالى تحليل سوگند او را فرمود به اينكه: وَ اذْكُرْ عَبْدَنا أَيُّوبَ إِذْ نادى‌ رَبَّهُ
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۵۵۰ واژه) - ‏۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۰۲
  • ‌غير‌ اينصورت‌ صدور ذيل‌ ‌آيه‌ ‌با‌ ‌هم‌ مناسبتي‌ ندارد ‌پس‌ ‌آيه‌ بحسب‌ تحليل‌ منطقي‌ مشتمل‌ ‌بر‌ دو مقدمه‌ (صغري‌ و كبري‌) و يك‌ نتيجه‌ ‌است‌ باين‌ ترتيب‌
    ۳۶ کیلوبایت (۲٬۹۷۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
  • مزوجه‌ ‌غير‌ نباشد ‌که‌ ‌بر‌ مولي‌ حلال‌ ‌است‌ ‌ يا ‌ ‌بر‌ كسي‌ ‌که‌ مولي‌ تحليل‌ كرده‌. فَإِنَّهُم‌ غَيرُ مَلُومِين‌َ بلكه‌ بسا واجب‌ ميشود ‌ يا ‌ مستحب‌ّ
    ۴۱ کیلوبایت (۳٬۸۰۹ واژه) - ‏۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۷
  • قبلك ) استواء خداوند بر عرش كنيه از مقام تدبير موجودات بعد از خلقت آنها است تحليل معناى شعاعت و اينكه جز خداوند ولى و شفيعى نيست معناى ديگرى كه مفسرين براى
    ۳۸ کیلوبایت (۳٬۲۳۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۹
  • خوب خدا كه آنرا براى اهل ايمان خلق فرموده و بترسيد از خدا در تحريم حلال و تحليل حرام چون مقتضاى ايمان التزام باحكام الهى است خواه حلال باشد خواه حرام و سيره
    ۳۴ کیلوبایت (۲٬۸۴۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
  • گاه و بيگاه از رندى خود و سادگى مردم سوء استفاده كرده و براساس تخمين‌ها و تحليل‌ها، پيشگويى مى‌كنند، از حساب اولياى خدا جداست. اصل سوم. بهره‌گيرى اولياى
    ۴۰ کیلوبایت (۳٬۴۴۳ واژه) - ‏۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۲:۰۸
  • اللَّيْلِ إِذا سَجى‌ ما وَدَّعَكَ رَبُّكَ» 3- به قضاوت‌ها و پيش داورى‌ها و تحليل‌هاى نادرست، صريحاً جواب بدهيد. «ما وَدَّعَكَ رَبُّكَ» 4- مربّى نبايد كسى
    ۳۵ کیلوبایت (۳٬۴۰۱ واژه) - ‏۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۰۴
  • قبلك ) استواء خداوند بر عرش كنيه از مقام تدبير موجودات بعد از خلقت آنها است تحليل معناى شعاعت و اينكه جز خداوند ولى و شفيعى نيست معناى ديگرى كه مفسرين براى
    ۳۵ کیلوبایت (۲٬۹۵۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۸
  • مخفيانه پشت خانه‌ى پيامبر حاضر مى‌شدند تا در تاريكى، صوت قرآن را بشنوند وسپس تحليل كنند. گاهى هم در تاريكى به هم برمى‌خوردند ويكديگر را شناخته ملامت مى‌كردند
    ۳۸ کیلوبایت (۲٬۹۱۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
  • سوى خشكى رساند و نجات داد، باز ناگاه به شرك بر مى‌گردند. سؤال: مادّيون در تحليل خود، براى ريشه‌ى ايمان، مسأله‌ى ترس را مطرح مى‌كنند و مى‌گويند: سرچشمه‌ى
    ۳۶ کیلوبایت (۳٬۰۵۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
  • نمى‌دانم مراد بميل مسافت زمين است يا ميلى كه سرمه در چشم كشند). پس آفتاب تحليل رطوبات ايشان كند و به طريق عرق از بدن ايشان بيرون آيد و اين به قدر اعمال
    ۳۷ کیلوبایت (۳٬۱۶۶ واژه) - ‏۶ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۴۱
  • قبلك ) استواء خداوند بر عرش كنيه از مقام تدبير موجودات بعد از خلقت آنها است تحليل معناى شعاعت و اينكه جز خداوند ولى و شفيعى نيست معناى ديگرى كه مفسرين براى
    ۳۹ کیلوبایت (۳٬۲۲۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۹
  • قبلك ) استواء خداوند بر عرش كنيه از مقام تدبير موجودات بعد از خلقت آنها است تحليل معناى شعاعت و اينكه جز خداوند ولى و شفيعى نيست معناى ديگرى كه مفسرين براى
    ۳۷ کیلوبایت (۳٬۰۱۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۹
  • و قدم كلام (در ذيل آيه :((و ما ياءتيهم من ذكر من ربهم محدث ...(( تجزيه و تحليل حقيقت و واقعيت ((كلام -سخن (( و بيان اينكه قديم بودن كلام متصورنيست آيا كلام
    ۳۷ کیلوبایت (۲٬۹۰۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
  • يَهْدِي إِلَى الرُّشْدِ 6- قدرت شنيدن‌ «سَمِعْنا»، گفتن‌ «فَقالُوا» و تجزيه و تحليل‌ «يَهْدِي إِلَى الرُّشْدِ» در جنّ وجود دارد. «1». توبه، 86. «2». محمّد، 20
    ۴۱ کیلوبایت (۳٬۶۲۹ واژه) - ‏۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۱:۴۴
  • فرمود براى او، در كتاب و اقامه نماز با دين و امر به معروف و نهى از منكر و تحليل حرام و تحريم حلال، و نازل فرمود براى او در انجيل، مواعظ و امثال و حدود؛ و
    ۴۳ کیلوبایت (۳٬۳۳۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
  • اللَّيْلِ إِذا سَجى‌ ما وَدَّعَكَ رَبُّكَ» 3- به قضاوت‌ها و پيش داورى‌ها و تحليل‌هاى نادرست، صريحاً جواب بدهيد. «ما وَدَّعَكَ رَبُّكَ» 4- مربّى نبايد كسى
    ۳۶ کیلوبایت (۳٬۵۸۱ واژه) - ‏۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۰۶
  • قبلك ) استواء خداوند بر عرش كنيه از مقام تدبير موجودات بعد از خلقت آنها است تحليل معناى شعاعت و اينكه جز خداوند ولى و شفيعى نيست معناى ديگرى كه مفسرين براى
    ۳۹ کیلوبایت (۳٬۱۷۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۸
  • «يَفْرَحُونَ ... يُحِبُّونَ ... فَلا تَحْسَبَنَّهُمْ بِمَفازَةٍ» 2- قرآن، هرگونه تحليل و تفسير نابجا را نسبت به هر كس و هر موردى محكوم مى‌كند. «لا تَحْسَبَنَّ
    ۳۸ کیلوبایت (۳٬۰۲۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
  • و قدم كلام (در ذيل آيه :((و ما ياءتيهم من ذكر من ربهم محدث ...(( تجزيه و تحليل حقيقت و واقعيت ((كلام -سخن (( و بيان اينكه قديم بودن كلام متصورنيست آيا كلام
    ۳۸ کیلوبایت (۳٬۱۳۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
  • يَهْدِي إِلَى الرُّشْدِ 6- قدرت شنيدن‌ «سَمِعْنا»، گفتن‌ «فَقالُوا» و تجزيه و تحليل‌ «يَهْدِي إِلَى الرُّشْدِ» در جنّ وجود دارد. «1». توبه، 86. «2». محمّد، 20
    ۴۳ کیلوبایت (۳٬۹۵۵ واژه) - ‏۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۱:۴۰
  • روایت:من لايحضره الفقيه جلد ۲ ش ۱۳۱ (رده أبواب الزكاة-باب ثواب تحليل الميت)
    آدرس: من لا يحضره الفقيه، جلد ۲، أَبْوَابُ الزَّكَاة-بَابُ ثَوَابِ تَحْلِيلِ الْمَيِّت قيل للصادق ع : به امام صادق عليه السّلام گفتند: عبد الرّحمن بن سيابه
    ۳ کیلوبایت (۸۹ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۱۷
  • درونى آنهاست، نه قدرت و ثروت. «حَتَّى يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ» 9- در تحليل سرنوشت جوامع، محور، روحيّه‌ى مردم است، نه شانس، خرافات، نظام‌هاى حاكم، جبر
    ۴۳ کیلوبایت (۳٬۲۴۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
  • قبلك ) استواء خداوند بر عرش كنيه از مقام تدبير موجودات بعد از خلقت آنها است تحليل معناى شعاعت و اينكه جز خداوند ولى و شفيعى نيست معناى ديگرى كه مفسرين براى
    ۴۲ کیلوبایت (۳٬۷۱۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۹
  • قبلك ) استواء خداوند بر عرش كنيه از مقام تدبير موجودات بعد از خلقت آنها است تحليل معناى شعاعت و اينكه جز خداوند ولى و شفيعى نيست معناى ديگرى كه مفسرين براى
    ۴۳ کیلوبایت (۳٬۳۷۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۹
  • بدون علم، گواهى دادن بدون علم، موضعگيرى، ستايش يا انتقاد بدون علم، تفسير و تحليل و نوشتن و فتوا دادن بدون علم، نقل‌ «1». نور، 24؛ يس، 65؛ فصّلت، 20. «2».
    ۴۶ کیلوبایت (۴٬۲۷۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
  • گاه و بيگاه از رندى خود و سادگى مردم سوء استفاده كرده و براساس تخمين‌ها و تحليل‌ها، پيشگويى مى‌كنند، از حساب اولياى خدا جداست. اصل سوم. بهره‌گيرى اولياى
    ۵۵ کیلوبایت (۵٬۲۱۶ واژه) - ‏۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۲:۰۸
  • با پرداخت مزد از زحمات او تقدير كرد.) 9- حوادث را براى اهل‌خبره، تفسير و تحليل و بازگو كنيم. «قَصَّ عَلَيْهِ الْقَصَصَ» 10- عاقبت اهل ايمان، نجات و رستگارى
    ۴۴ کیلوبایت (۳٬۸۲۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
  • قبلك ) استواء خداوند بر عرش كنيه از مقام تدبير موجودات بعد از خلقت آنها است تحليل معناى شعاعت و اينكه جز خداوند ولى و شفيعى نيست معناى ديگرى كه مفسرين براى
    ۴۷ کیلوبایت (۳٬۹۳۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۸
  • بِأَهْوائِهِمْ‌: و بدرستى كه بسيارى از مردمان هر آينه گمراه مى‌كنند مردم را در تحليل حرام، مانند مشركين به خوردن مردار، و تحريم حلال، مانند برخى از صوفيه در ترك
    ۴۷ کیلوبایت (۳٬۴۱۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
  • أُمَّةً قانِتاً لِلَّهِ» «3» فلسفه تغيير قبله‌ در مورد فلسفه تغيير قبله، تحليل‌هاى متعدّدى صورت گرفته است؛ برخى گفته‌اند انتخاب اوّليّه بيت‌المقدّس به عنوان
    ۱۲۱ کیلوبایت (۱۰٬۷۰۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
  • معانى نهفته در ضمير، و انتقال آن معانى به ضمير شنونده تجزيه تحليل شود و در نتيجه با آن تحليل، كلام كه تاكنون امرى اعتبارى بود، به امرى حقيقى و واقعى برگردد،
    ۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۶۶ واژه) - ‏۶ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۵۵
  • مذكور در آيه مورد بحث كه عبارت بود از: ۱ - امر به معروف ۲ - نهى از منكر ۳ - تحليل طيبات ۴ - تحريم خبائث ۵ - برداشتن تكاليف شاقه جعلى و غير الهى ، تنها و تنها
    ۴۰ کیلوبایت (۴٬۷۸۵ واژه) - ‏۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۱:۱۲
  • گردند و به آن بازگشت مى كنند، و آن اصل توحيد است كه اگر يك يك معارف آن را تحليل كنيم سر از آن اصل در مى آوريم و اگر آن اصل را تركيب نماييم به يك يك آن معارف
    ۴۲ کیلوبایت (۵٬۲۴۸ واژه) - ‏۲۶ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۳۴
  • عَنْ بَيِّنَةٍ» جلد 3 - صفحه 325 1- يادآورى حوادث گذشته و امدادهاى الهى و تحليل و بررسى آنها لازم است. إِذْ أَنْتُمْ‌ ... 2- آنجا كه خداوند بخواهد، همه‌ى
    ۶۴ کیلوبایت (۵٬۳۶۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
  • دورتر، تا اين سبب جلو تاءثير آن سبب را بگيرد، اين آن نكته ايست كه از تجزيه و تحليل معناى شفاعت بنظر ما رسيد، البته شفاعتى كه خود ما بآن معتقديم ، نه هر شفاعتى
    ۴۳ کیلوبایت (۴٬۹۱۴ واژه) - ‏۱ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۴۳
  • رازى و تحليل او درباره اين آيه بسيار ضعيف و مشتمل بر اشتباهات فراوان است و لذا حتى بعضى از مفسران معروف اهل سنت مانند آلوسى در روح المعانى اين تحليل را نپسنديده
    ۴۵ کیلوبایت (۵٬۵۱۰ واژه) - ‏۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۴۲
  • لاَ يَجُوزُ يَمِينٌ فِي تَحْلِيلِ حَرَامٍ وَ لاَ تَحْرِيمِ حَلاَلٍ وَ لاَ قَطِيعَةِ رَحِمٍ
    ۲ کیلوبایت (۳۱ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۳۲
  • لاَ يَجُوزُ يَمِينٌ فِي تَحْلِيلِ حَرَامٍ وَ لاَ تَحْرِيمِ حَلاَلٍ وَ لاَ قَطِيعَةِ رَحِمٍ
    ۲ کیلوبایت (۳۴ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۳۲
  • در کتاب الاستبصار فيما اختلف من الاخبار جلد ۳ کتاب النکاح‏‏ أَبْوَابُ تَحْلِيلِ الرَّجُلِ جَارِيَتَهُ لِغَيْرِه‏ ۸۹ بَابُ أَنَّهُ يَجُوزُ أَنْ يُحِلَّ
    ۴ کیلوبایت (۲۵ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۰۷
  • در کتاب الاستبصار فيما اختلف من الاخبار جلد ۳ کتاب النکاح‏‏ أَبْوَابُ تَحْلِيلِ الرَّجُلِ جَارِيَتَهُ لِغَيْرِه‏ ۹۰ بَابُ حُكْمِ وَلَدِ الْجَارِيَةِ الْمُحَلَّلَة
    ۲ کیلوبایت (۲۵ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۰۷
  • در کتاب الاستبصار فيما اختلف من الاخبار جلد ۳ کتاب النکاح‏‏ أَبْوَابُ تَحْلِيلِ الرَّجُلِ جَارِيَتَهُ لِغَيْرِه‏ ۹۰ بَابُ حُكْمِ وَلَدِ الْجَارِيَةِ الْمُحَلَّلَة
    ۲ کیلوبایت (۲۷ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۰۷
  • در کتاب الاستبصار فيما اختلف من الاخبار جلد ۳ کتاب النکاح‏‏ أَبْوَابُ تَحْلِيلِ الرَّجُلِ جَارِيَتَهُ لِغَيْرِه‏ ۹۰ بَابُ حُكْمِ وَلَدِ الْجَارِيَةِ الْمُحَلَّلَة
    ۲ کیلوبایت (۲۸ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۰۷
  • در کتاب الاستبصار فيما اختلف من الاخبار جلد ۳ کتاب النکاح‏‏ أَبْوَابُ تَحْلِيلِ الرَّجُلِ جَارِيَتَهُ لِغَيْرِه‏ ۸۹ بَابُ أَنَّهُ يَجُوزُ أَنْ يُحِلَّ
    ۲ کیلوبایت (۳۴ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۰۷
  • در کتاب الاستبصار فيما اختلف من الاخبار جلد ۳ کتاب النکاح‏‏ أَبْوَابُ تَحْلِيلِ الرَّجُلِ جَارِيَتَهُ لِغَيْرِه‏ ۸۹ بَابُ أَنَّهُ يَجُوزُ أَنْ يُحِلَّ
    ۲ کیلوبایت (۳۸ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۰۷
  • در کتاب الاستبصار فيما اختلف من الاخبار جلد ۳ کتاب النکاح‏‏ أَبْوَابُ تَحْلِيلِ الرَّجُلِ جَارِيَتَهُ لِغَيْرِه‏ ۹۰ بَابُ حُكْمِ وَلَدِ الْجَارِيَةِ الْمُحَلَّلَة
    ۳ کیلوبایت (۳۳ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۰۷
  • در کتاب الاستبصار فيما اختلف من الاخبار جلد ۳ کتاب النکاح‏‏ أَبْوَابُ تَحْلِيلِ الرَّجُلِ جَارِيَتَهُ لِغَيْرِه‏ ۹۰ بَابُ حُكْمِ وَلَدِ الْجَارِيَةِ الْمُحَلَّلَة
    ۳ کیلوبایت (۳۴ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۰۷
  • 5- خضر، پيامبر بوده است. «ما فَعَلْتُهُ عَنْ أَمْرِي» 6- گاهى حوادث داراى تحليل و تفسير عميق و در مسير رشد انسان است. هدف از اين دوره‌ها، رشد موسى بود. «فَأَرادَ
    ۹۰ کیلوبایت (۸٬۲۲۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
  • گفتارى است كه ملحدين درباره قرآن گفته بودند، و گفتاری است كه در موقع تجزيه و تحليل، باطل و مضمحل مى گردد. و اما آن كلامى كه مردم از آن منتفع مى گردند، همان
    ۴۷ کیلوبایت (۵٬۵۹۲ واژه) - ‏۳ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۰۶:۵۳
  • گرفته و آنها را تحليل مى كند، مانند تفصيلى كه در صورت انسان تام الخلقه هست گرفته به يك يك اعضاء، از قبيل سر و دست و پا و غير آن تجزيه و تحليل مى كند، و يا
    ۴۳ کیلوبایت (۵٬۱۱۸ واژه) - ‏۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۲:۲۵
  • است ، و دائما در معرض تبدلهاى طبيعى است كه چه بسا تمامى بدن تحليل برود و اجزاى جديدى جاى تحليل رفته ها را بگيرد و از بدنى كه روز اول به دنيا آمد چيزى باقى
    ۴۲ کیلوبایت (۴٬۸۲۵ واژه) - ‏۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۱:۵۲
  • قابل و مستعد و پذيراى آنست ، و اگر شقيه باشد، آثارش امورى عدمى ميشود، كه با تحليل عقلى به فقدان و شر برگشت مى كند. پس نفسيكه سعيد است ، از آثاريكه از او بروز
    ۴۲ کیلوبایت (۴٬۷۴۱ واژه) - ‏۱ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۹
  • مورد بحث اين هدف را دنبال مى كند كه بفهماند معارف قرآنى طورى است كه اگر تحليل شود سر از توحيد خالص در مى آورد، بطورى كه اگر توحيد را هم بخواهيم تجزيه و
    ۴۳ کیلوبایت (۵٬۲۵۱ واژه) - ‏۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۱:۵۳
  • صفحه ۲۱۸ است براى اين مطلب ، شما مردم برويد و محكم بر آئين خود بايستيد، و تحليل درباره اين توطئه را به ما سران قوم واگذاريد!. اين چيزى است كه سردمداران باطل
    ۴۷ کیلوبایت (۵٬۵۳۰ واژه) - ‏۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۵۶
  • عوضش را به او تفسير نمونه جلد ۱۸ صفحه ۱۲۵ ميدهد. يكى از مفسران در اينجا تحليل جالبى دارد مى گويد: عجب اين است كه تاجر هنگامى كه بداند يكى از اموالش در
    ۴۵ کیلوبایت (۵٬۳۰۰ واژه) - ‏۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۰۴
  • حمد و ستايش خدا در پايان كار اشاره اى به همه اينها است . بعضى از مفسران تحليل ديگرى در مورد آيات سه گانه آخر اين سوره دارند، و آن اين است : مهمترين مسائلى
    ۲۹ کیلوبایت (۳٬۵۱۰ واژه) - ‏۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۵۶
  • از ۴۰ روايت نيز متجاوز باشد. ولى اگر درست روايات را گروه بندى و تجزيه و تحليل كنيم و اسناد و محتواى آنها را بررسى نمائيم خواهيم ديد كه نمى توان روى آنها
    ۳۶ کیلوبایت (۴٬۲۲۰ واژه) - ‏۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۲۲
  • الحمد فى الاولى و الاخرة و له الحكم » . و ليكن همين ملك اعتبارى را اگر به تحليل عقل ببريم خواهيم ديد كه در ميان حقايق اصل و ريشه غير قابل زوال و انتقالى
    ۳۹ کیلوبایت (۴٬۶۵۳ واژه) - ‏۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۲۸
  • كه: انسان موجودى است مركب از نفس و بدن، و بدن انسان در اين نشئه، دستخوش تحليل رفتن و دگرگون شدن است، و پيوسته اجزاى آن تغيير مى كند. و از آن جا كه هر مركبى
    ۴۰ کیلوبایت (۴٬۵۴۳ واژه) - ‏۱ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۵
  • صادق (عليه السلام ) نقل شده كه فرمودند: الدعاء افضل من قرائة القران . در يك تحليل كوتاه مى توان به عمق مفاد اين احاديث رسيد، زيرا دعا از يكسو انسان را به شناخت
    ۳۸ کیلوبایت (۴٬۴۴۹ واژه) - ‏۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۱۲
  • هست كه ممكن است سؤ ال و جواب مورد بحث را حمل بر آن نمود و آن به نحوى از تحليل عبارت است از ايجاد، چون كلام چيزى است كه كشف از منويات كند، و در خداى تعالى
    ۳۸ کیلوبایت (۴٬۶۷۰ واژه) - ‏۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۱:۱۳
  • ملاحظه اى براى تكون تگرگ شود (دقت كنيد). تفسير نمونه جلد ۱۴ صفحه ۵۰۶ در اينجا تحليل ديگرى از بعضى از نويسندگان مى خوانيم كه خلاصه آن چنين است : «در آيات مورد
    ۴۰ کیلوبایت (۴٬۶۸۸ واژه) - ‏۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۱۲
  • اعتراضى كه فرعون كرد بر مى آيد كه موسى (عليه السلام ) اعتراض فرعون را تجزيه و تحليل كرده و از آن سه تا اشكال فهميده و در نتيجه به هر سه پاسخ گفته است : اول اينكه
    ۳۷ کیلوبایت (۴٬۴۰۱ واژه) - ‏۱ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۲۵
  • گفتارشان مفسرين ، گفتار فرعون ، يعنى جمله «الم نربك » را به دو اعتراض ‍ تجزيه و تحليل كرده اند -كه قبلا هم بدان اشاره شد - يكى تعريض بر اينكه او را در كودكى تربيت
    ۴۱ کیلوبایت (۴٬۹۱۶ واژه) - ‏۱۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۵۲
  • تفسير : اخطارهاى مكرر اين آيات همانند آيات گذشته بعد از جنگ احد و براى تجزيه و تحليل روى حوادث جنگ نازل گرديده است ، وضع آيات گذشته و اين آيات نيز گواه بر اين
    ۳۹ کیلوبایت (۴٬۴۶۰ واژه) - ‏۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۴۱
  • بشر رائج بوده است . ۴ - بحث از حال امم و دقت درباره سنن و آداب و تجزيه و تحليل در عقايد و رفتار آنان اين معنا را بدست مى دهد كه اشتغال به معرفت نفس ‍ بمنظور
    ۴۳ کیلوبایت (۵٬۲۲۰ واژه) - ‏۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۰۸
  • را گرفته است ، نه هدايت مخصوص به انسانها و معناى هدايت عمومى با تجزيه و تحليل هدايت خاص انسانى و سپس ‍ القاء خصوصيت انسانى آن به خوبى معلوم مى شود، زيرا
    ۴۱ کیلوبایت (۴٬۷۳۱ واژه) - ‏۷ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۳۳
  • به تقوا و پرهيزكارى است . بيشتر مردم از مرگ مى ترسند و وحشت دارند و پس از تحليل و بررسى مى بينيم كه ريشه اين ترس را يكى از دو چيز تشكيل مى دهد: ۱ بسيارى
    ۴۳ کیلوبایت (۴٬۸۴۴ واژه) - ‏۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۰۶
  • خوبى نيست. و كلمه «فَصلُ الخِطاب»، به معناى آن است كه انسان، قدرت تجزيه و تحليل يك كلام را داشته باشد، و بتواند آن را تفكيك كند، و حق آن را از باطلش جدا
    ۴۷ کیلوبایت (۵٬۳۶۰ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۱۳
  • ترديد مى كند. اين سؤ ال اگر به دقت بررسى شود و عوامل مطلب در دو طرف تجزيه و تحليل گردد، پاسخهاى روشنى دارد، كه آيه فوق به بعضى از آنها اشاره كرده است و با
    ۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۱۹ واژه) - ‏۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۷:۳۱
  • دليل است كه موسسات ربوى روز به روز وسيعتر و سرمايه دارتر مى شوند و در برابر تحليل رفتن طبقات ضعيف بر حجم ثروت آنها دائما افزوده مى شود. ثانيا- در تجارت و خريد
    ۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۸۳ واژه) - ‏۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۲۷
  • سبحان معرفى مى كند و از قبيل آياتى ديگر، كه مى بينيد سخن در آنها از باب تحليل جريان يافته است . و سخن كوتاه اينكه جمله «و ا ن منها لما يهبط» الخ ، بيان
    ۴۳ کیلوبایت (۴٬۹۳۷ واژه) - ‏۱ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۲۲
  • كنند آگاه است ، و همه را مشمول فضل و كرم خود قرار خواهد داد. در اين زمينه تحليل روشنى داريم ، و همچنين روايات متعددى كه در آخر اين بحث خواهد آمد. ولى از
    ۵۰ کیلوبایت (۵٬۸۱۷ واژه) - ‏۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۱۰
  • جمع «شتيت » يعنى «متفرق ». تفسير نمونه جلد ۲۳ صفحه ۵۳۳ راستى كه قرآن در تحليل مسائل بسيار دقيق و الهام بخش است ، مى گويد: «تفرقه و نفاق درونى » ناشى از
    ۴۷ کیلوبایت (۵٬۳۶۴ واژه) - ‏۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۶:۴۸
  • ارتباط و پيوند معنوى ناشناخته در ميان اين امور قائل مى شوند و از هر گونه تحليل بيشتر خود را راحت مى كنند. ولى اگر بيشتر دقت كنيم در ميان اين امور پيوندهاى
    ۴۵ کیلوبایت (۵٬۳۵۰ واژه) - ‏۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۱۱
  • از نظر اجزاء عوض مى گردند، زيرا از يك طرف «تغذيه » مى كنند و از سوى ديگر «تحليل » مى روند و اين خود باعث تبديل كامل آنها با گذشت زمان است ، خلاصه اينكه در
    ۴۸ کیلوبایت (۵٬۷۵۵ واژه) - ‏۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۲۵
  • اجمالا روشن است ، ولى مفسران بحثهاى جالبى روى اين مساءله كرده اند كه با تحليل و اضافاتى مى توان چنين گفت : ۱ - اگر چهارپايان چيزى نمى فهمند و گوش شنوا
    ۴۶ کیلوبایت (۵٬۳۸۹ واژه) - ‏۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۱۶
  • جهت چيزى كه ميتوان گفت ، اين استكه مفهوم شفاعت با در نظر گرفتن آن تجزيه و تحليل كه كرديم ، در اين مورد هم صادق است ، و هيچ محذورى در آن نيست ، و آيه : «يومئذ
    ۴۳ کیلوبایت (۴٬۹۸۶ واژه) - ‏۱ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۱
  • يعنى در ظرف حقايق ، البته بايد گفت : تمامى اين احكام مجازند، مگر اينكه پاى تحليل عقلى پيش ‍ آيد، به اين معنا كه اين مفاهيم از آنجا كه مفاهيمى اعتباريه هستند
    ۴۰ کیلوبایت (۴٬۷۰۴ واژه) - ‏۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۷:۳۰
  • مفاسدى كه فسادش براى همه جوامع مسلم است ، و كسى منكر آن نيست ، مورد تجزيه و تحليل قرار دهى ، خواهى ديد كه اساس آن مفاسد اعمالى است كه باعث از كار افتادن عقل
    ۴۴ کیلوبایت (۵٬۲۰۵ واژه) - ‏۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۷:۳۱
  • مهم است كه قرآن لازم مى بيند چند بار از طرق گوناگون و مؤ ثر اين مساءله را تحليل كند، و چنان محكم كارى نمايد كه در آينده چنين صحنه اى در جامعه مسلمين تكرار
    ۵۴ کیلوبایت (۶٬۴۵۹ واژه) - ‏۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۰۹
  • زيرا وقتى ادراك هاى خود را در زير قعر انبيق قرار مى دهيم، و آن را تجزيه و تحليل مى كنيم، مى بينيم كه همه آن ها به دو مسئله منتهى مى شوند، كه ديگر ابتدایى
    ۴۶ کیلوبایت (۵٬۵۱۶ واژه) - ‏۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۳۰
  • اساس فطرت، و اصل توحيد بنا شده، به طوری كه تفاصيل و جزئيات احكامش، بعد از تحليل، به توحيد بر مى گردد، و اصل توحيدش بعد از تجزيه، به همان تفاصيل بازگشت مى
    ۴۲ کیلوبایت (۵٬۰۹۲ واژه) - ‏۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۴۰
  • كار ما كه تفسير قرآن است سازگار باشد. مذاقى باشد كه بتوان آنرا در تجزيه و تحليل معناى عدالت و كيفيت اعتبارش با فطرتى كه مبناى همه احكام اسلامى است وفق دهد،
    ۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۷۰ واژه) - ‏۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۰۹