نتایج جستجو

از الکتاب
نتایج ۱ - ۹۲ از ۹۲
جستجوی پیشرفته

جستجو در فضاهای نام:

  • الإسراء ٣٣ (رده اختیارات اولیاى مقتول)
    از مظلوم ۱۷ مقتول: اختیارات اولیاى مقتول ۸، ۱۲; حقوق اولیاى مقتول ۶، ۷، ۸، ۱۰،۱۱، ۱۶; حمایت از اولیاى مقتول ۱۴، ۱۶; زمینه لغزش اولیاى مقتول ۱۲; محدوده اختیارات
    ۶۲ کیلوبایت (۵٬۵۶۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
  • المائدة ٢٩ (رده گناه مقتول)
    السّلام: هر كه بكشد مؤمنى را، ثابت فرمايد خدا بر قاتل او جميع گناهان مقتول را و برى كند مقتول را از آن، و اين است قول خداوند عزّ و جلّ‌ «إِنِّي أُرِيدُ أَنْ
    ۲۶ کیلوبایت (۲٬۰۵۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
  • مى‏گيرند ويا به چيزى گواهى مى‏دهند. راغب گفته: قسامه سوگندهايى است كه بر اولياء مقتول تقسيم مى‏شود يعنى چون ادعا كردند زيد عمرو را كشته بايد هر يك در صورت عدم
    ۴ کیلوبایت (۲۴۵ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۰۱
  • اين است كه: عضوى از مقتول را به خودش بزنيد، اين تدبير براى كشف قاتل و مجرم معمول بوده، تا متّهمين به قتل جمع شوند و عضوى از مقتول را به دست گيرند و بر
    ۲۰ کیلوبایت (۲٬۲۰۵ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۵۹
  • النمل ٤٩ (رده ولایت اولیاى مقتول در دوران صالح)
    گروههاى نُه گانه قوم ثمود ۳; نگرانى گروههاى نُه گانه قوم ثمود ۶ مقتول: ولایت اولیاى مقتول در دوران صالح(ع) ۸
    ۴۳ کیلوبایت (۳٬۶۲۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
  • كه از سبّ مؤمنين و سبّ آشكار مؤمن و غير مؤمن نهى مى‏كند و درباره مشركان مقتول بدر نقل شده كه حضرت فرمود: به اين جنازه‏ها دشنام نگوئيد چيزى از دشنام شما
    ۴ کیلوبایت (۳۱۸ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۱۰
  • را از بين مى‏برد و در ذيل آيه 152 آل عمران گفته: علّت اين تسميه آن است كه مقتول درد قتل را حسّ مى‏كند. معنى آيه چنين مى‏شود: خدا وعده خود را با شما راست
    ۴ کیلوبایت (۳۱۰ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۴۰
  • است. «أَصْحابِ النَّارِ» 5- قاتل، هم به خود ظلم مى‌كند، هم به مقتول، هم به خانواده‌ى مقتول و هم به جامعه. «الظَّالِمِينَ» 6- نفس انسان، با وسوسه، تلقين
    ۲۷ کیلوبایت (۲٬۰۳۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
  • معناى منصور بودن او چيست فرمود چه نصرتى بالاتر از آنكه قاتل را تسليم وارث مقتول نمايند كه او را بكشد و هيچ مسئوليّت دنيوى و اخروى نداشته باشد و عيّاشى از
    ۳۶ کیلوبایت (۳٬۰۷۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
  • كلّ سفينة صالحة يعنى هر كشتى سالمى را و شايد بعنوان تفسير بوده و امّا پسر مقتول، كافرى بود كه هيچگاه هدايت نميشد و پدر و مادرش هر دو مؤمن پاك ساده بودند
    ۳۸ کیلوبایت (۳٬۵۱۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
  • كلّ سفينة صالحة يعنى هر كشتى سالمى را و شايد بعنوان تفسير بوده و امّا پسر مقتول، كافرى بود كه هيچگاه هدايت نميشد و پدر و مادرش هر دو مؤمن پاك ساده بودند
    ۴۲ کیلوبایت (۳٬۸۵۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
  • است و چون از طرف خدا گفته شود مراد لعن است كه ملعون از جانب خدا به منزله مقتول هالك است راغب اصرار دارد كه آن را بين الاثنين گرداند و گويد: (كافر يا منافق)
    ۳۰ کیلوبایت (۳٬۳۸۹ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۰۰
  • بدانند كه خدا بزودى دمار از روزگار آنها درآورد و آنان را مغلوب و مقهور و مقتول و اسير و خوار و ذليل اهل ايمان فرمايد و در كتاب اكمال از پيغمبر صلى اللّه
    ۱۷ کیلوبایت (۱٬۴۹۳ واژه) - ‏۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۶
  • كلّ سفينة صالحة يعنى هر كشتى سالمى را و شايد بعنوان تفسير بوده و امّا پسر مقتول، كافرى بود كه هيچگاه هدايت نميشد و پدر و مادرش هر دو مؤمن پاك ساده بودند
    ۵۱ کیلوبایت (۴٬۴۴۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
  • معناى منصور بودن او چيست فرمود چه نصرتى بالاتر از آنكه قاتل را تسليم وارث مقتول نمايند كه او را بكشد و هيچ مسئوليّت دنيوى و اخروى نداشته باشد و عيّاشى از
    ۵۷ کیلوبایت (۵٬۱۴۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
  • چشمه آب از سنگ، آمدن من و سلوى، بلند شدن كوه بالاى سر بنى اسرائيل، زنده شدن مقتول در جريان بقره، زنده شدن آن عده كه به موسى گفتند: خدا را آشكارا به ما نشان
    ۲۳ کیلوبایت (۲٬۴۲۲ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۸
  • درباره سخن خداوند عزّوجلّ «ثلّة من الأوّلین»... روایت شده که آنان، فرزند مقتول آدم(ع) (هابیل) و مؤمن آل فرعون (حزقیل) و حبیب نجار... هستند». آل فرعون: فضایل
    ۲۲ کیلوبایت (۱٬۸۱۱ واژه) - ‏۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۲
  • بدانند كه خدا بزودى دمار از روزگار آنها درآورد و آنان را مغلوب و مقهور و مقتول و اسير و خوار و ذليل اهل ايمان فرمايد و در كتاب اكمال از پيغمبر صلى اللّه
    ۲۲ کیلوبایت (۱٬۸۳۲ واژه) - ‏۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۷
  • أبيّ و عكرمة بن أبي جهل و صفوان بن اميه با جمعى ديگر كه پدرانشان در بدر مقتول شدند با هم گفتند: ديديد پيغمبر با ما چه كرد، پدران و برادران و اقوام ما را
    ۴۷ کیلوبایت (۳٬۶۰۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
  • بعضى اين آيه در روز احد نازل شد وقتى كه حضرت در شعب جبل بود، و مردمان بعضى مقتول و جمعى مجروح، مشركان مى‌گفتند: اعلى هبل. مسلمانان مى‌گفتند: الله اعلى و اجل
    ۲۵ کیلوبایت (۱٬۹۵۶ واژه) - ‏۶ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۳۸
  • و بعد از او با اوصياء او ستيزه نمائيد و حق ايشان را غصب كنيد و پى در پى مقتول و مسمومشان نمائيد تا آنكه كار بجائى رسد كه وصى دوازدهم از انظار شما غائب
    ۲۹ کیلوبایت (۲٬۷۸۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۵۳
  • و بعد از او با اوصياء او ستيزه نمائيد و حق ايشان را غصب كنيد و پى در پى مقتول و مسمومشان نمائيد تا آنكه كار بجائى رسد كه وصى دوازدهم از انظار شما غائب
    ۲۹ کیلوبایت (۲٬۷۱۳ واژه) - ‏۳ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۲۲
  • و بعد از او با اوصياء او ستيزه نمائيد و حق ايشان را غصب كنيد و پى در پى مقتول و مسمومشان نمائيد تا آنكه كار بجائى رسد كه وصى دوازدهم از انظار شما غائب
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۸۱۰ واژه) - ‏۳ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۲۱
  • و بعد از او با اوصياء او ستيزه نمائيد و حق ايشان را غصب كنيد و پى در پى مقتول و مسمومشان نمائيد تا آنكه كار بجائى رسد كه وصى دوازدهم از انظار شما غائب
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۶۹۹ واژه) - ‏۳ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۲۱
  • كلّ سفينة صالحة يعنى هر كشتى سالمى را و شايد بعنوان تفسير بوده و امّا پسر مقتول، كافرى بود كه هيچگاه هدايت نميشد و پدر و مادرش هر دو مؤمن پاك ساده بودند
    ۹۰ کیلوبایت (۸٬۲۲۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
  • نفس باين اندازه معصيت دارد كه اگر كسى كسى را بيگناه بكشد خداوند عقاب معاصى مقتول را بقاتل مينمايد و چنين ظلمى جزاى آن ملازمت با آتش جهنم است با اين بيان ديگر
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۳۲۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
  • بواسطه توبه حق قصاص يا استرداد اموال عينا يا بدلا مرفوع است بنابر اين اولياء مقتول و صاحبان اموال ميتوانند بعد از توبه هم قصاص و استرداد اموال خودشان را عينا
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۵۵۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
  • بدانند كه خدا بزودى دمار از روزگار آنها درآورد و آنان را مغلوب و مقهور و مقتول و اسير و خوار و ذليل اهل ايمان فرمايد و در كتاب اكمال از پيغمبر صلى اللّه
    ۳۶ کیلوبایت (۲٬۸۹۲ واژه) - ‏۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۸
  • و بعد از او با اوصياء او ستيزه نمائيد و حق ايشان را غصب كنيد و پى در پى مقتول و مسمومشان نمائيد تا آنكه كار بجائى رسد كه وصى دوازدهم از انظار شما غائب
    ۳۶ کیلوبایت (۳٬۲۷۵ واژه) - ‏۳ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۱۰
  • و بعد از او با اوصياء او ستيزه نمائيد و حق ايشان را غصب كنيد و پى در پى مقتول و مسمومشان نمائيد تا آنكه كار بجائى رسد كه وصى دوازدهم از انظار شما غائب
    ۳۵ کیلوبایت (۳٬۳۹۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۵۳
  • و بعد از او با اوصياء او ستيزه نمائيد و حق ايشان را غصب كنيد و پى در پى مقتول و مسمومشان نمائيد تا آنكه كار بجائى رسد كه وصى دوازدهم از انظار شما غائب
    ۳۵ کیلوبایت (۳٬۱۵۶ واژه) - ‏۳ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۱۹
  • كلام خدا بتدريج كه بر تو نازل ميشود و در نفوس خود آنها كه مى‌بينند مغلوب و مقتول و اسير و ذليل و خوار شدند و مسلمانان فاتح و غالب و مظفّر و منصور گشتند با
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۶۹۱ واژه) - ‏۱۵ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۰۳
  • بدانند كه خدا بزودى دمار از روزگار آنها درآورد و آنان را مغلوب و مقهور و مقتول و اسير و خوار و ذليل اهل ايمان فرمايد و در كتاب اكمال از پيغمبر صلى اللّه
    ۳۷ کیلوبایت (۳٬۰۵۸ واژه) - ‏۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۹
  • كلام خدا بتدريج كه بر تو نازل ميشود و در نفوس خود آنها كه مى‌بينند مغلوب و مقتول و اسير و ذليل و خوار شدند و مسلمانان فاتح و غالب و مظفّر و منصور گشتند با
    ۳۵ کیلوبایت (۳٬۱۰۴ واژه) - ‏۱۵ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۰۳
  • كلام خدا بتدريج كه بر تو نازل ميشود و در نفوس خود آنها كه مى‌بينند مغلوب و مقتول و اسير و ذليل و خوار شدند و مسلمانان فاتح و غالب و مظفّر و منصور گشتند با
    ۴۱ کیلوبایت (۳٬۷۱۵ واژه) - ‏۱۵ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۰۵
  • سال به محنت قحطى گرفتار، و خوار و بى‌مقدار شدند، و بعضى از آنها در جنگ بدر مقتول و منكوب گشتند. و از حضرت امير المؤمنين عليه السّلام منقول است‌ «1» كه: مراد
    ۴۲ کیلوبایت (۳٬۶۲۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
  • را نگاه داشته اما در خود هيچ قوت نمى‌يافتم. چون ابر فرو نشست، كفار قريش مقتول و از آن سواران كسى پيدا نبود. إِذْ تَسْتَغِيثُونَ رَبَّكُمْ فَاسْتَجابَ لَكُمْ
    ۴۲ کیلوبایت (۳٬۶۶۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
  • پيغمبر (ص) و اهل ايمان را از مكه خارج نمودند و در جنگ بدر مغلوب و مقهور و مقتول شدند و در سال صلح حديبيّه يعنى ششم هجرت كه مانع از زيارت پيغمبر (ص) و اصحاب
    ۴۵ کیلوبایت (۳٬۷۰۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
  • آنگاه جماعتى جز خويشان مقتول شهادت دادند كه او قاتل است و آن شخص را كشته است حكم چيست؟ امام فرمود: اگر شهادت داده‏اند كه او مقتول را كشته و در حين ارتكاب
    ۵ کیلوبایت (۱۵۳ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۱۱:۵۰
  • اصحاب از مدينه خارج و در ناحيه قديد با آنها ملاقات و مقاتله نمودند. جمعى مقتول، و بنى مصطلق فرار كردند و زنان و اولاد و اموال آنها انفال شد. در آن اثناء
    ۵۶ کیلوبایت (۴٬۲۹۰ واژه) - ‏۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۰۴
  • پيغمبر (ص) و اهل ايمان را از مكه خارج نمودند و در جنگ بدر مغلوب و مقهور و مقتول شدند و در سال صلح حديبيّه يعنى ششم هجرت كه مانع از زيارت پيغمبر (ص) و اصحاب
    ۴۷ کیلوبایت (۴٬۳۹۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
  • لا تَقْتُلُوا أَنْفُسَكُمْ‌ به اين معنى است كه اگر كسى غير خود را بكشد، مقتول خواهد شد به جهت قصاص، پس او قاتل نفس خود باشد. يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا
    ۵۰ کیلوبایت (۴٬۱۹۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
  • مكاتبه واماند برقّيّت باز گردد پس او اينك بمنزله عبد است، او را به اولياء مقتول مى‏دهند، چنانچه خواستند ببردگى مى‏گيرند و چنانچه خواستند مى‏فروشند، و اگر
    ۷ کیلوبایت (۱۸۲ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۱۱:۵۱
  • کس که از جانب برادر (دینی)اش [:ولیّ مقتول] چیزی (از حق قصاص یا خون‌بها) به او بخشیده شود (باید از گذشت ولیّ مقتول) به طور پسندیده پیروی گردد و با (رعایت)
    ۲۳۴ کیلوبایت (۱۳٬۲۷۰ واژه) - ‏۲۲ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۲:۳۶
  • كلام خدا بتدريج كه بر تو نازل ميشود و در نفوس خود آنها كه مى‌بينند مغلوب و مقتول و اسير و ذليل و خوار شدند و مسلمانان فاتح و غالب و مظفّر و منصور گشتند با
    ۵۰ کیلوبایت (۴٬۰۵۶ واژه) - ‏۱۵ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۰۴
  • دهند در مدينه از لشكرهاى اسلام كه به جهاد رفته‌اند و گويند ايشان مغلوب و مقتول شده‌اند و بدان جهت سستى در قلوب مؤمنان وارد و غمگين مى‌گردند. لَنُغْرِيَنَّكَ
    ۵۳ کیلوبایت (۴٬۳۴۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۰
  • نظر آنها تقليل تا دلير شده، اقدام به محاربه، حمله آوردند، بناگاه مغلوب، و مقتول مسلمانان گشتند. يا اسناد مكر به حضرت سبحان بر سبيل مزاوجه و مقابله باشد.
    ۵۱ کیلوبایت (۴٬۷۳۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
  • بوده كشته است، در حالى كه او وارث آن مقتول است در اين صورت آيا از او ارث ميبرد؟ امام فرمود: آرى، زيرا كه او مقتول را به آئين حقّ كشته است. فضل بن شاذان
    ۸ کیلوبایت (۶۱۷ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۱۱:۵۵
  • الميزان آمده است كه انتخاب يكى از چهار كيفر، با امام مسلمانان است و اگر اولياى مقتول هم عفو كنند، بايد يكى از كيفرها اجرا شود. «1». تفسير اطيب‌البيان. جلد 2 -
    ۷۲ کیلوبایت (۶٬۴۳۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
  • روايت كرده است كه فرمود: أمير المؤمنين عليه السّلام در مورد ديه مقتول حكم فرمود كه اگر مقتول دينى نداشته باشد، ورثه به استثناى برادران و خواهران مادرى كه
    ۳ کیلوبایت (۹۳ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۱۱:۵۵
  • قاتل است، خود نزد اولياء مقتول برود و نزد آنان بقتل خويشاوندشان اقرار كند، پس اگر او را عفو كردند و او را قصاص نكردند، ديه مقتول را بايشان تسليم كند، و برده‏اى
    ۵ کیلوبایت (۱۷۴ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۱۱:۵۰
  • مَوتِكُم‌ بقره‌ آيه 52 و 53، و همچنين‌ قضيه‌ بقره‌ ‌که‌ ميفرمايد ‌در‌ حق‌ ‌آن‌ مقتول‌: فَقُلنا اضرِبُوه‌ُ بِبَعضِها كَذلِك‌َ يُحي‌ِ اللّه‌ُ المَوتي‌ بقره‌ آيه
    ۲۹ کیلوبایت (۲٬۶۱۹ واژه) - ‏۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۲۱
  • شدن‌ هفتاد نفر ‌از‌ ‌آنها‌ ‌که‌ بصاعقه‌ هلاك‌ شدند، و زنده‌ شدن‌ ‌آن‌ جوان‌ مقتول‌ ‌در‌ ذبح‌ بقره‌ ‌که‌ ‌در‌ قرآن‌ بيان‌ ميفرمايد و گرفتاري‌ فرعونيان‌ بطوفان‌
    ۲۶ کیلوبایت (۲٬۱۷۷ واژه) - ‏۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۲۳
  • ختمى مرتبت صلّى اللّه عليه و آله و سلّم و اسلام، عمده‌اى از صناديد قريش مقتول، و مسلمانان را غلبه و فيروزى حاصل آمد؛ هر آينه نصرت با قلت و شكست با كثرت،
    ۶۳ کیلوبایت (۵٬۲۵۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
  • توبه نمودم. حضرت فرمود: راضى نيستى كه در زندگى ستوده باشى و بر سبيل شهادت مقتول شوى و به بهشت روى. ثابت گفت: راضى شدم يا رسول اللّه (صلّى اللّه عليه و آله)
    ۶۴ کیلوبایت (۵٬۹۰۴ واژه) - ‏۱۳ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۵
  • مَوتِكُم‌ بقره‌ آيه 52 و 53، و همچنين‌ قضيه‌ بقره‌ ‌که‌ ميفرمايد ‌در‌ حق‌ ‌آن‌ مقتول‌: فَقُلنا اضرِبُوه‌ُ بِبَعضِها كَذلِك‌َ يُحي‌ِ اللّه‌ُ المَوتي‌ بقره‌ آيه
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۷۳۴ واژه) - ‏۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۲۲
  • مَوتِكُم‌ بقره‌ آيه 52 و 53، و همچنين‌ قضيه‌ بقره‌ ‌که‌ ميفرمايد ‌در‌ حق‌ ‌آن‌ مقتول‌: فَقُلنا اضرِبُوه‌ُ بِبَعضِها كَذلِك‌َ يُحي‌ِ اللّه‌ُ المَوتي‌ بقره‌ آيه
    ۳۲ کیلوبایت (۲٬۸۲۶ واژه) - ‏۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۲۲
  • غلبه‌ و ظفر ‌باشد‌ و عظمت‌ ‌است‌ ‌يعني‌ ‌بر‌ ‌آنها‌ غالب‌ شدي‌ و ‌آنها‌ مقتول‌ و اسير شدند و جمعي‌ فرار كردند ‌في‌ الحرب‌ ‌در‌ ميدان‌ جنگ‌ فَشَرِّد بِهِم‌
    ۲۸ کیلوبایت (۲٬۲۵۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
  • و كذاب‌ و مجنون‌ و جادوگر بخواند، قرآنش‌ ‌را‌ مفتري‌ بداند، خلفايش‌ ‌را‌ مقتول‌ و منكوب‌ كند، دينش‌ ‌را‌ پامال‌ هوي‌ و هوس‌ كند، احكامش‌ ‌را‌ اعتناء نكند
    ۳۳ کیلوبایت (۳٬۰۵۰ واژه) - ‏۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۲۹
  • عطا شده از ملائكه بوده لذا اصحاب او را نديدند وسائليكه باو انگشترى كافر مقتول عطا شده از بشر بوده و همه او را ديدند و نقل نمودند و يكى براى بروز مقام جامعيت
    ۸۱ کیلوبایت (۷٬۹۸۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
  • صادق عليه السّلام در باره دو تن كه يكنفر را كشته بودند فرمود: اگر اولياء مقتول بخواهند ميتوانند ديه يكتن را بپردازند و هر دو را بكشند.
    ۲ کیلوبایت (۵۱ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۱۱:۵۱
  • چنانچه‌ ‌اگر‌ كسي‌ درهمي‌ ‌را‌ ‌از‌ دست‌ داد، نبايد ‌او‌ ‌را‌ مضروب‌ ‌ يا ‌ مقتول‌ نمود بلكه‌ همان‌ تفويت‌ درهم‌ ‌براي‌ ‌او‌ كافي‌ ‌است‌ «جواب‌» منافع‌ و مصالح‌
    ۱۲۸ کیلوبایت (۱۱٬۳۶۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
  • بزد و عصا را از وى برنگرفت تا مرد جان سپرد، آيا قاتل را ميتوان به اولياء مقتول تحويل داد؟ فرمود: آرى، ولى چنان در اختيار آنان نمى‏گذارند كه‏ هر بلائى خواستند
    ۳ کیلوبایت (۷۹ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۱۱:۵۰
  • بخشيدم، و ديگرى (مادر) گويد: من دبه ميستانم؟ فرمود: فرزند يك ششم ديه را بمادر مقتول دهد، و يك ششم ديه را كه حقّ پدر است و عفو كرده به ورثه قاتل دهد و او را قصاص
    ۴ کیلوبایت (۹۸ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۱۱:۵۱
  • افتاده و آنقدر او را كتك زده تا وى جان سپرده است فرمود: او را به اولياء مقتول دهند تا قصاص كنند، ولى بحال خود نگذارند تا هر كارى خواستند با وى براى تشفّى
    ۳ کیلوبایت (۸۰ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۱۱:۵۱
  • داراي‌ مقام‌ نبوّت‌ ‌باشد‌ نه‌ ميراث‌ مالي‌ چون‌ حضرت‌ يحيي‌ قبل‌ ‌از‌ زكريّا مقتول‌ گرديد، و تعبير بطيّبه‌ بملاحظه‌ لفظ ذريّه‌ ‌است‌ تأنيث‌ لفظي‌ ‌است‌. إِنَّك‌َ
    ۳۳ کیلوبایت (۲٬۵۴۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
  • اختيار وليّ دم گذارد، عرضكردم مى‏ترسد او را بكشند، فرمود: ديه‏اش را به اولياء مقتول بپردازد، عرض كردم: ميترسد بدين كار آگاه شوند كه او قاتل است، فرمود: زنى را
    ۴ کیلوبایت (۱۱۷ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۱۱:۵۰
  • قابيل بخون‏ريزى دست گشوده‏اند تا آنكه كسى از آن مردم باقى نماند مگر اينكه مقتول، قاتلش را بياورد و در حالى كه خون از رخساره‏اش فرو ميريزد، مأمور خدا او را
    ۴ کیلوبایت (۱۲۱ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۱۱:۵۰
  • اين صورت آيا آن بدوى از ميراث سهمى دارد؟ فرمود: امّا ميراث و سهم ديه برادر مقتول او، در صورتى كه بر گرفتن ديه توافق شود حقّ او است.
    ۵ کیلوبایت (۱۶۰ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۱۱:۵۵
  • ديه او را بپردازد چه كند؟فرمود: از مسلمانان بخواهد كه باو كمك كنند تا ديه مقتول را به اهلش پرداخت كند.
    ۵ کیلوبایت (۱۳۶ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۱۱:۵۰
  • خطائى اگر از اهل باديه و چادرنشينان باشند ديه را بايد اهل باديه به اولياء مقتول بپردازند، آنان كه خود نيز باديه‏نشين‏ هستند (در صورتى كه عاقله از خويشان
    ۵ کیلوبایت (۱۴۸ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۱۱:۵۱
  • بخارى و صحيح ترمذى و نيز حاكم و ديگران از عامه از ابن عباس نقل نموده و مرد مقتول را از طائفه بنى‌سليم معرفى كرده اند. چنان كه بزار از ابن عباس روايت كرده
    ۷۳ کیلوبایت (۶٬۲۶۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
  • مَوتِكُم‌ بقره‌ آيه 52 و 53، و همچنين‌ قضيه‌ بقره‌ ‌که‌ ميفرمايد ‌در‌ حق‌ ‌آن‌ مقتول‌: فَقُلنا اضرِبُوه‌ُ بِبَعضِها كَذلِك‌َ يُحي‌ِ اللّه‌ُ المَوتي‌ بقره‌ آيه
    ۳۹ کیلوبایت (۳٬۵۵۰ واژه) - ‏۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۲۳
  • اعتقاد حقيقت صادر مى شود نه مجاز، و بهمين حساب قاتل را به جرم مقتول مؤ اخذه نموده ، و مقتول و يا ورثه او را به پاداش حسنات قاتل پاداش و هديه مى دهد، و همچنين
    ۴۰ کیلوبایت (۴٬۷۰۴ واژه) - ‏۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۷:۳۰
  • و در قصاص او حيات جامعه و تامين امنيت نفوس است ، و اگر حق قصاص به اولياى مقتول داده نشود قاتلان جسور و جرى مى شوند و امنيت جامعه مختل مى گردد. و اما زانى
    ۴۱ کیلوبایت (۴٬۹۳۷ واژه) - ‏۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۵۰
  • آن‏كه جماعت طاغوت ايشان را كشتند، و بر ايشان ظفر يافتند، به مرتبه‏اى كه مقتول و مغلوب شدند. امام محمد باقر عليه السلام فرمود كه: «اى حُمران، به درستى كه
    ۸ کیلوبایت (۴۸۲ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۴
  • است به آن كسانى كه ظلم كردند بر آل محمّد عليهم السّلام و ايشان را مقهور و مقتول ساختند و حق ايشان را غصب نمودند. و مؤيد اينست فرمايش «فسوف يأتى اللّه بقوم»
    ۸۹ کیلوبایت (۷٬۶۵۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
  • معيّن فرموده كه ديگرى وى را از آن باز نمى‏دارد، پس او را ملزم به پرداخت ديه مقتول بدار، و از وى بتدريج تا مدت سه سال بستان، و چنانچه در آنجا خويشاوندى كه ارث
    ۱۶ کیلوبایت (۴۷۴ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۱۱:۵۱
  • انتقال اعمال خير و شرّ اشخاص به ديگران. مانند انتقال حسنات قاتل به مقتول، و گناهان مقتول به قاتل، و آياتى كه دلالت دارد بر اين كه: در بعضى توبه كاران، گناه
    ۴۵ کیلوبایت (۵٬۱۹۹ واژه) - ‏۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۵۴
  • ‌که‌ ‌در‌ جنگ‌ بدر بودند قَرح‌ٌ مِثلُه‌ُ ‌که‌ بدست‌ مسلمين‌ و مدد ملائكه‌ مقتول‌ و مجروح‌ و اسير گشتند و مراد ‌از‌ مس‌ّ اصابه‌ ‌است‌ ‌که‌ دو چيز ‌با‌ يكديگر
    ۵۹ کیلوبایت (۵٬۰۰۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
  • تأثير شير او، قلب ماهيت طفل را نمود، و عاقبت هم خير نديده به سزاى خود رسيده مقتول شد. و نيز تأثير شير پلنگ نسبت به نمرود، و شير سگ ماده نسبت به بخت النصر،
    ۱۲۴ کیلوبایت (۱۰٬۷۰۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
  • خداوند نصرت‌ فرمايد مسلمين‌ ‌را‌ و مدد دهد ‌آنها‌ ‌را‌ بملائكه‌ و كفار ‌را‌ مقتول‌ و اسير و مغلوب‌ مسلمين‌ قرار دهد و البته‌ اراده‌ الهي‌ تخلف‌پذير نيست‌ و
    ۶۴ کیلوبایت (۵٬۳۶۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
  • دكتر تمام‌ مسئول‌ هستند احكامش‌ مختلف‌ ‌است‌ قصاص‌ ديه كفاره عمد و خطاء مقتول‌ مؤمن‌ ‌باشد‌ ‌ يا ‌ كافر محقون‌ الدّم‌ ‌باشد‌ حر ‌باشد‌ ‌ يا ‌ ‌عبد‌ و امه‌
    ۷۳ کیلوبایت (۵٬۹۲۵ واژه) - ‏۴ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۳۲
  • إِذَا وُجِدَ رَجُلٌ مَقْتُولٌ فِي قَبِيلَةِ قَوْمٍ حَلَفُوا جَمِيعاً مَا قَتَلُوهُ وَ لاَ يَعْلَمُونَ لَهُ قَاتِلاً فَإِنْ أَبَوْا أَنْ يَحْلِفُوا غُرِّمُوا
    ۳ کیلوبایت (۳۳ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۵۰
  • مَا رَوَاهُ‏ إِذَا وُجِدَ رَجُلٌ مَقْتُولٌ فِي قَبِيلَةِ قَوْمٍ حُلِّفُوا جَمِيعاً مَا قَتَلُوهُ وَ لاَ يَعْلَمُونَ لَهُ قَاتِلاً فَإِنْ أَبَوْا غَرِمُوا
    ۳ کیلوبایت (۳۶ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۱۰
  • را مخير كرد ميان عفو و گرفتن ديه ، آنگاه در قصاص رعايت معادله ميان قاتل و مقتول را هم نموده ، فرمود: آزاد در مقابل كشتن آزاد، اعدام شود، و برده در ازاء كشتن
    ۳۶ کیلوبایت (۴٬۳۵۱ واژه) - ‏۲ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۲۲
  • شود كه دشمنان در برابر مسلمانان جسور شوند و حتى مسلمانان بدست آنها اسير و مقتول گردند و سرانجام آئين خداوند عز و جل بر چيده شود تفسير نمونه جلد ۷ صفحه ۱۱۴
    ۳۸ کیلوبایت (۴٬۴۹۵ واژه) - ‏۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۲۶
  • خود مى باشد، بگوئيم اگر اينهمه مدارك را قبول ندارى لابد انتظار دارى شخص ‍ مقتول زنده شود و در دادگاه حضور يابد و شهادت بدهد كه تو او را كشته اى ! سپس مى
    ۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۴۲ واژه) - ‏۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۱۱
  • حكم مى كرد كه نوع گاو خاصيت مرده زنده كردن را ندارد، و اگر براى زنده كردن مقتول ، الا و لابد بايد گاوى كشته شود، لابد گاو مخصوصى است ، كه چنين خاصيتى دارد،
    ۴۳ کیلوبایت (۴٬۹۳۷ واژه) - ‏۱ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۲۲
  • از آنها تفسير نمونه جلد ۲۳ صفحه ۴۸۵ كمك يا وامى بگيرد براى پرداختن ديه دو مقتول از طايفه بنى عامر كه به دست «عمرو بن اميه » (يكى از مسلمانان ) كشته شده بود،
    ۴۴ کیلوبایت (۵٬۲۵۴ واژه) - ‏۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۶:۴۷
  • ‌عليه‌ السّلام‌ ‌را‌ سب‌ّ نمايند و امتناع‌ نمودند و ‌آنها‌ ‌را‌ مصلوب‌ و مقتول‌ نمود، و مرحوم‌ مجلسي‌ (ره‌) شرح‌ مفصل‌ قصه‌ ‌آنها‌ ‌را‌ ‌در‌ نهم‌ بحار ذكر
    ۲۰۳ کیلوبایت (۱۸٬۴۵۳ واژه) - ‏۲۷ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۳۳
  • ويرانه ها، قبرها و جايگاه كشتگان است !. و نيز آنها معتقد بودند كه اگر كسى مقتول شده باشد «هامه » بر قبر او فرياد مى زند: «اسقونى فانى صدية »!: «سيرابم كنيد
    ۵۰ کیلوبایت (۵٬۷۶۰ واژه) - ‏۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۴۳