مشارکتهای کاربری Adel
از الکتاب
۷ بهمن ۱۴۰۲
- ۱۱:۳۲۷ بهمن ۱۴۰۲، ساعت ۱۱:۳۲ تفاوت تاریخچه +۲ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۳۱ بدون خلاصۀ ویرایش
- ۱۱:۳۰۷ بهمن ۱۴۰۲، ساعت ۱۱:۳۰ تفاوت تاریخچه +۷۰ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۳۱ بدون خلاصۀ ویرایش
- ۱۱:۲۴۷ بهمن ۱۴۰۲، ساعت ۱۱:۲۴ تفاوت تاریخچه +۲۵۴ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۳۰ ←بيان عدد سالهاى اقامت اصحاب كهف در غار کنونی
۳ بهمن ۱۴۰۲
- ۱۳:۲۵۳ بهمن ۱۴۰۲، ساعت ۱۳:۲۵ تفاوت تاریخچه +۶ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۳۰ ←معناى دستور: «فراموش نکردن ذکر خدا»، در آیه شریفه
- ۱۳:۲۵۳ بهمن ۱۴۰۲، ساعت ۱۳:۲۵ تفاوت تاریخچه +۴ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۳۰ ←معناى آيه: «فراموش نکردن ذکر خدا»، در آیه شریفه
- ۱۳:۲۴۳ بهمن ۱۴۰۲، ساعت ۱۳:۲۴ تفاوت تاریخچه +۷۹ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۳۰ ←مشار اليه به «هذا» در «لاقرب من هذا رشدا»، و سخن مفسرين درباره آن
- ۱۳:۱۸۳ بهمن ۱۴۰۲، ساعت ۱۳:۱۸ تفاوت تاریخچه +۲ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۳۰ ←معناى آيه: «فراموش نکردن ذکر خدا»، در آیه شریفه
- ۱۳:۱۸۳ بهمن ۱۴۰۲، ساعت ۱۳:۱۸ تفاوت تاریخچه −۳۷ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۳۰ ←معناى آيه: «فراموش نکردن ذکر خدا»، در آیه شریفه
- ۱۳:۱۳۳ بهمن ۱۴۰۲، ساعت ۱۳:۱۳ تفاوت تاریخچه +۹۰ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۳۰ ←وجوه مفسران، در معنای استثناء در آيه شریفه
- ۱۳:۱۲۳ بهمن ۱۴۰۲، ساعت ۱۳:۱۲ تفاوت تاریخچه +۲۵ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۳۰ ←معناى آيه: «و اذكر ربك اذا نسيت ...»
- ۱۲:۵۹۳ بهمن ۱۴۰۲، ساعت ۱۲:۵۹ تفاوت تاریخچه +۲ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۳۰ ←وجوه مفسران، در معنای استثناء در آيه شریفه
- ۱۲:۵۷۳ بهمن ۱۴۰۲، ساعت ۱۲:۵۷ تفاوت تاریخچه +۴۰۸ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۳۰ ←وجوه ديگر درباره استثناء در آيه: «و لاتقولنّ لشئ انى فاعل ذلك غدا...»
- ۱۲:۳۳۳ بهمن ۱۴۰۲، ساعت ۱۲:۳۳ تفاوت تاریخچه −۴ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۳۰ ←انسان بايد كار فردا را، به مشيت خدا مشروط كند
- ۱۲:۳۱۳ بهمن ۱۴۰۲، ساعت ۱۲:۳۱ تفاوت تاریخچه −۲۳ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۳۰ ←انسان بايد كار فردا را به مشيت خدا (ان شاء اللّه) مشروط كند
- ۱۲:۲۸۳ بهمن ۱۴۰۲، ساعت ۱۲:۲۸ تفاوت تاریخچه +۱۴ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۳۰ ←اختلاف مردم در عدد اصحاب كهف
- ۱۲:۲۶۳ بهمن ۱۴۰۲، ساعت ۱۲:۲۶ تفاوت تاریخچه +۲۳ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۳۰ ←مقصود از: «الذين غلبوا على امرهم»
- ۱۲:۲۳۳ بهمن ۱۴۰۲، ساعت ۱۲:۲۳ تفاوت تاریخچه ۰ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۲۹ ←نگرانى اصحاب كهف از فاش شدن رازشان و دست يافتن كفار به آنان کنونی
- ۱۲:۲۱۳ بهمن ۱۴۰۲، ساعت ۱۲:۲۱ تفاوت تاریخچه ۰ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۳۱ بدون خلاصۀ ویرایش
- ۰۱:۴۸۳ بهمن ۱۴۰۲، ساعت ۰۱:۴۸ تفاوت تاریخچه +۲۳۶ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۳۰ ←انسان بايد كار فردا را به مشيت خدا (ان شاء اللّه) مشروط كند
- ۰۱:۳۹۳ بهمن ۱۴۰۲، ساعت ۰۱:۳۹ تفاوت تاریخچه +۲۴۲ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۳۰ ←عملى از هر عاملى موقوف به اذن و مشيت خداى تعالى است
۲ بهمن ۱۴۰۲
- ۲۳:۵۴۲ بهمن ۱۴۰۲، ساعت ۲۳:۵۴ تفاوت تاریخچه +۲۹۹ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۳۰ ←اختلاف مردم در عدد اصحاب كهف
- ۲۳:۳۵۲ بهمن ۱۴۰۲، ساعت ۲۳:۳۵ تفاوت تاریخچه ۰ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۳۰ ←اختلاف مردم در عدد اصحاب كهف
- ۱۵:۳۲۲ بهمن ۱۴۰۲، ساعت ۱۵:۳۲ تفاوت تاریخچه +۴۹۶ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۳۰ ←اختلاف مردم در عدد اصحاب كهف
۲۹ دی ۱۴۰۲
- ۱۳:۰۲۲۹ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۳:۰۲ تفاوت تاریخچه +۱۲۱ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۳۰ بدون خلاصۀ ویرایش
- ۱۲:۵۵۲۹ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۲:۵۵ تفاوت تاریخچه ۰ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۲۹ ←وجه دلالت داستان اصحاب كهف، بر حق بودن معاد
- ۱۲:۵۳۲۹ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۲:۵۳ تفاوت تاریخچه −۴ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۲۹ ←وجه دلالت داستان اصحاب كهف، بر حق بودن معاد
- ۱۲:۵۲۲۹ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۲:۵۲ تفاوت تاریخچه +۲۳۸ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۲۹ ←وجه دلالت بيدار شدن اصحاب كهف بعد از خواب چند صد ساله، بر حق بودن معاد
- ۱۲:۳۹۲۹ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۲:۳۹ تفاوت تاریخچه +۱ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۲۹ ←اختلاف و نزاع مشرکان و موحدان، در باره اصحاب کهف
- ۱۲:۳۸۲۹ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۲:۳۸ تفاوت تاریخچه +۱۵۹ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۲۹ ←بيان دو گروه متنازع و مسئله مورد تنازع در «اذ يتنازعون بينهم امرهم»
- ۱۲:۲۹۲۹ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۲:۲۹ تفاوت تاریخچه −۱۸ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۲۹ ←توضيح آيه: «فقالوا ابنوا عليهم بنيانا...»
۲۸ دی ۱۴۰۲
- ۱۲:۲۷۲۸ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۲:۲۷ تفاوت تاریخچه +۱ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۲۹ ←نگرانى اصحاب كهف از فاش شدن رازشان و دست يافتن كفار به آنان
- ۱۲:۱۹۲۸ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۲:۱۹ تفاوت تاریخچه +۹۷۲ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۲۹ ←نگرانى اصحاب كهف از فاش شدن رازشان و دست يافتن كفار به آنان
- ۱۱:۳۷۲۸ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۱:۳۷ تفاوت تاریخچه ۰ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۲۹ ←گفتگوى اصحاب كهف بعد از بيدار شدن، درباره رفتن به شهر
- ۱۱:۳۵۲۸ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۱:۳۵ تفاوت تاریخچه +۲۶۳ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۲۹ ←گفتگوى اصحاب كهف بعد از بيدار شدن درباره رفتن به شهر
۲۷ دی ۱۴۰۲
- ۱۳:۳۱۲۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۳:۳۱ تفاوت تاریخچه +۲۴۹ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۲۹ بدون خلاصۀ ویرایش
- ۱۳:۱۸۲۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۳:۱۸ تفاوت تاریخچه ۰ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۲۸ ←معناى جمله: «لَبِثنَا يَوماً أو بَعضَ يَومٍ» کنونی
- ۱۳:۱۷۲۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۳:۱۷ تفاوت تاریخچه +۷۸ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۲۸ ←معناى جمله: «لبثنا يوما او بعض يوم»
- ۱۳:۱۳۲۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۳:۱۳ تفاوت تاریخچه +۱ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۲۸ ←بيان هدف از بعث و بيدار كردن اصحاب كهف
- ۱۳:۱۲۲۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۳:۱۲ تفاوت تاریخچه +۳۱۶ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۲۸ ←بيان هدف از بعث و بيدار كردن اصحاب كهف
- ۱۲:۴۶۲۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۲:۴۶ تفاوت تاریخچه +۲ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۲۸ ←وجه اين كه با ديدن وضع اصحاب كهف، قلب انسان مملواز رعب و ترس مى شود
- ۱۲:۴۵۲۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۲:۴۵ تفاوت تاریخچه +۲۱۴ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۲۸ بدون خلاصۀ ویرایش
- ۱۲:۳۷۲۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۲:۳۷ تفاوت تاریخچه +۶ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۲۷ ←معناى اين كه فرمود: «سپس اصحاب كهف را بيدار كرديم» کنونی
- ۱۲:۳۵۲۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۲:۳۵ تفاوت تاریخچه +۲ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۲۷ ←مقصود از «رحمت» و «رشد» در دعاى اصحاب كهف
- ۱۲:۳۵۲۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۲:۳۵ تفاوت تاریخچه +۱ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۲۷ ←بيان اين كه اصحاب رقيمT نام ديگر اصحاب كهف است
۲۳ دی ۱۴۰۲
- ۰۲:۲۳۲۳ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۲:۲۳ تفاوت تاریخچه +۱۹۳ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۲۸ ←نظر مفسرين درباره موقعيت جغرافيائى غار ونقد وبررسى آن
- ۰۲:۱۲۲۳ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۲:۱۲ تفاوت تاریخچه +۳۶ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۲۸ ←وضعيت جغرافيايى غار اصحاب كهف
- ۰۲:۱۱۲۳ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۲:۱۱ تفاوت تاریخچه ۰ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۲۸ ←وضعيت جغرافيايى غار اصحاب كهف
- ۰۲:۰۹۲۳ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۲:۰۹ تفاوت تاریخچه +۱۶۸ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۲۸ ←وضعيت جغرافيايى غار اصحاب كهف و كيفيت قرار گرفتن اصحاب كهف در آن
- ۰۲:۰۱۲۳ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۲:۰۱ تفاوت تاریخچه ۰ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۲۸ ←جزئياتى از داستان اصحاب كهف كه از آيات استفاده مى شود
- ۰۲:۰۰۲۳ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۲:۰۰ تفاوت تاریخچه −۱ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۲۸ ←جزئياتى از داستان اصحاب كهف كه از آيات استفاده مى شود
- ۰۱:۵۲۲۳ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۱:۵۲ تفاوت تاریخچه +۴۱۴ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۲۸ ←جزئياتى از داستان اصحاب كهف كه از آيات استفاده مى شود
- ۰۱:۳۶۲۳ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۱:۳۶ تفاوت تاریخچه +۲ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۲۸ ←اقرار به توحيد پروردگار و نفى ربوبيت ارباب و آلهه، در گفتگوى اصحاب كهف با خود
- ۰۱:۳۴۲۳ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۱:۳۴ تفاوت تاریخچه +۴۹۹ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۲۸ ←اقرار به توحيد پروردگار و نفى ربوبيت ارباب و آلهه در گفتگوى اصحاب كهف با خود
- ۰۱:۱۹۲۳ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۱:۱۹ تفاوت تاریخچه +۱۷۹ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۲۸ بدون خلاصۀ ویرایش
- ۰۱:۱۴۲۳ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۱:۱۴ تفاوت تاریخچه +۶ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۲۷ ←مقصود از «رحمت» و «رشد» در دعاى اصحاب كهف
۲۲ دی ۱۴۰۲
- ۰۳:۳۴۲۲ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۳:۳۴ تفاوت تاریخچه +۳۷۰ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۲۷ ←معناى اين كه فرمود: «سپس اصحاب كهف را بيدار كرديم»
- ۰۳:۱۱۲۲ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۳:۱۱ تفاوت تاریخچه +۷۷۲ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۲۷ ←بيان اينكه اصحاب رقيم نام ديگر اصحاب كهف است
۲۱ دی ۱۴۰۲
- ۱۵:۲۵۲۱ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۵:۲۵ تفاوت تاریخچه +۲ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۲۷ ←رابطه آيات داستان اصحاب كهف، با آيات قبل
- ۱۵:۲۰۲۱ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۵:۲۰ تفاوت تاریخچه +۳۰۴ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۲۷ ←رابطه آيات داستان اصحاب كهف، با آيات قبل
- ۱۵:۰۸۲۱ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۵:۰۸ تفاوت تاریخچه +۲۴۸ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۲۷ ←آيات ۹ - ۲۶ سوره كهف
- ۱۴:۵۰۲۱ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۴:۵۰ تفاوت تاریخچه −۳۱ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۲۶ ←بررسی اقوال مفسران، در ذیل آیه: «قرآن عِوَج نداشته و قيّم است» کنونی
- ۱۴:۴۴۲۱ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۴:۴۴ تفاوت تاریخچه +۲ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۲۶ ←مفاد كلى سوره مباركه کهف
۱۹ دی ۱۴۰۲
- ۱۳:۳۴۱۹ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۳:۳۴ تفاوت تاریخچه +۲۵۲ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۲۷ بدون خلاصۀ ویرایش
- ۱۳:۱۸۱۹ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۳:۱۸ تفاوت تاریخچه +۳۶۰ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۲۶ ←هدف از خلق زينت بر روى زمين آزمايش انسان ها و تميز نيك و بد بر اساس اعتقاد و عمل است
- ۱۲:۵۱۱۹ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۲:۵۱ تفاوت تاریخچه +۱۱۴ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۲۶ ←قول و اعتقاد به فرزند داشتن خدا، چه به نحو حقيقى و چه به نحو مجاز، باطل و ممنوع است
- ۱۲:۴۱۱۹ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۲:۴۱ تفاوت تاریخچه +۲ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۲۶ ←بررسی اقوال مفسران، در ذیل آیه: «قرآن عِوَج نداشته و قيّم است»
- ۱۲:۴۰۱۹ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۲:۴۰ تفاوت تاریخچه +۲ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۲۶ ←بررسی اقوال مفسران، در ذیل آیه: «قرآن عِوَج نداشته و قيّم است»
- ۱۲:۴۰۱۹ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۲:۴۰ تفاوت تاریخچه +۴۰۵ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۲۶ ←اقوال مفسران، در ذیل آیه: «قرآن عِوَج نداشته و قيّم است»، چیست؟
- ۰۴:۱۹۱۹ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۴:۱۹ تفاوت تاریخچه +۷ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۲۶ ←اقوال مفسران، در آیه: «قرآن عِوَج نداشته و قيّم است»، چیست؟
- ۰۴:۱۹۱۹ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۴:۱۹ تفاوت تاریخچه −۵۵ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۲۶ ←اشاره به اقوال مختلف مفسران در ذيل جمله: «لم يجعل له عوجا...»
- ۰۴:۱۵۱۹ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۴:۱۵ تفاوت تاریخچه +۱۱۱ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۲۶ ←مقصود از اين كه قرآن عوج (كجى) نداشته، قيّم است؟
- ۰۴:۰۸۱۹ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۴:۰۸ تفاوت تاریخچه +۲۵۲ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۲۶ ←مفاد كلى اين سوره مباركه
- ۰۳:۵۸۱۹ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۳:۵۸ تفاوت تاریخچه +۳۲ تفسیر:المیزان جلد۱۳ بخش۲۶ ←آيات ۱ - ۸ سوره كهف
- ۰۳:۵۴۱۹ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۳:۵۴ تفاوت تاریخچه −۷۰۶ الحج ٧٨ ←تفسیر کنونی
- ۰۳:۵۳۱۹ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۳:۵۳ تفاوت تاریخچه −۷۰۶ الحج ٧٧ ←تفسیر کنونی
- ۰۳:۵۳۱۹ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۳:۵۳ تفاوت تاریخچه −۷۰۶ الحج ٧٦ ←تفسیر کنونی
- ۰۳:۵۲۱۹ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۳:۵۲ تفاوت تاریخچه −۷۰۶ الحج ٧٥ ←تفسیر کنونی
- ۰۳:۵۲۱۹ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۳:۵۲ تفاوت تاریخچه −۷۰۶ الحج ٧٤ ←تفسیر کنونی
- ۰۳:۵۱۱۹ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۳:۵۱ تفاوت تاریخچه −۷۰۶ الحج ٧٣ ←تفسیر کنونی
- ۰۳:۵۱۱۹ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۳:۵۱ تفاوت تاریخچه −۷۰۶ الحج ٧٢ ←تفسیر کنونی
- ۰۳:۵۰۱۹ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۳:۵۰ تفاوت تاریخچه −۷۰۶ الحج ٧١ ←تفسیر کنونی
- ۰۳:۴۹۱۹ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۳:۴۹ تفاوت تاریخچه −۷۰۶ الحج ٧٠ ←تفسیر کنونی
- ۰۳:۴۹۱۹ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۳:۴۹ تفاوت تاریخچه −۷۰۶ الحج ٦٩ ←تفسیر کنونی
- ۰۳:۴۱۱۹ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۳:۴۱ تفاوت تاریخچه −۷۰۶ الحج ٦٨ ←تفسیر کنونی
۱۷ دی ۱۴۰۲
- ۱۱:۵۶۱۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۱:۵۶ تفاوت تاریخچه −۷۰۷ الحج ٦٧ ←تفسیر کنونی
- ۱۱:۵۱۱۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۱:۵۱ تفاوت تاریخچه −۲۹۹ الحج ٦٦ ←تفسیر کنونی
- ۱۱:۵۰۱۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۱:۵۰ تفاوت تاریخچه −۲۹۹ الحج ٦٥ ←تفسیر کنونی
- ۱۱:۵۰۱۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۱:۵۰ تفاوت تاریخچه −۲۹۹ الحج ٦٤ ←تفسیر کنونی
- ۱۱:۴۹۱۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۱:۴۹ تفاوت تاریخچه −۲۹۹ الحج ٦٣ ←تفسیر کنونی
- ۱۱:۴۹۱۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۱:۴۹ تفاوت تاریخچه −۲۹۹ الحج ٦٢ ←تفسیر کنونی
- ۱۱:۴۸۱۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۱:۴۸ تفاوت تاریخچه −۲۹۹ الحج ٦١ ←تفسیر کنونی
- ۱۱:۴۸۱۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۱:۴۸ تفاوت تاریخچه −۲۹۹ الحج ٦٠ ←تفسیر کنونی
- ۱۱:۴۷۱۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۱:۴۷ تفاوت تاریخچه −۲۹۹ الحج ٥٩ ←تفسیر کنونی
- ۱۱:۴۲۱۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۱:۴۲ تفاوت تاریخچه −۲۹۹ الحج ٥٨ ←تفسیر کنونی
- ۱۱:۳۹۱۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۱:۳۹ تفاوت تاریخچه −۵۱۳ الحج ٥٧ ←تفسیر کنونی
- ۱۱:۳۸۱۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۱:۳۸ تفاوت تاریخچه −۵۱۳ الحج ٥٦ ←تفسیر کنونی
- ۱۱:۳۸۱۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۱:۳۸ تفاوت تاریخچه −۵۱۳ الحج ٥٥ ←تفسیر کنونی
- ۱۱:۳۸۱۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۱:۳۸ تفاوت تاریخچه −۵۱۳ الحج ٥٤ ←تفسیر کنونی
- ۱۱:۳۷۱۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۱:۳۷ تفاوت تاریخچه −۵۱۳ الحج ٥٣ ←تفسیر کنونی
- ۱۱:۳۷۱۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۱:۳۷ تفاوت تاریخچه −۵۱۳ الحج ٥٢ ←تفسیر کنونی
- ۱۱:۳۵۱۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۱:۳۵ تفاوت تاریخچه −۵۱۳ الحج ٥١ ←تفسیر کنونی
- ۱۱:۳۴۱۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۱:۳۴ تفاوت تاریخچه −۵۱۳ الحج ٥٠ ←تفسیر کنونی
- ۱۱:۳۴۱۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۱:۳۴ تفاوت تاریخچه −۵۱۳ الحج ٤٩ ←تفسیر کنونی
- ۱۱:۳۳۱۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۱:۳۳ تفاوت تاریخچه −۵۱۳ الحج ٤٨ ←تفسیر کنونی
- ۱۱:۳۲۱۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۱:۳۲ تفاوت تاریخچه −۵۱۳ الحج ٤٧ ←تفسیر کنونی
- ۱۱:۳۱۱۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۱:۳۱ تفاوت تاریخچه −۵۱۳ الحج ٤٦ ←تفسیر کنونی
- ۱۱:۳۱۱۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۱:۳۱ تفاوت تاریخچه −۵۱۳ الحج ٤٥ ←تفسیر کنونی
- ۱۱:۳۰۱۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۱:۳۰ تفاوت تاریخچه −۵۱۳ الحج ٤٤ ←تفسیر کنونی
- ۱۱:۳۰۱۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۱:۳۰ تفاوت تاریخچه −۵۱۳ الحج ٤٣ ←تفسیر کنونی
- ۱۱:۲۹۱۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۱:۲۹ تفاوت تاریخچه −۵۱۳ الحج ٤٢ ←تفسیر کنونی
- ۱۱:۲۹۱۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۱:۲۹ تفاوت تاریخچه −۵۱۳ الحج ٤١ ←تفسیر کنونی
- ۱۱:۲۸۱۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۱:۲۸ تفاوت تاریخچه −۵۱۳ الحج ٤٠ ←تفسیر کنونی
- ۱۱:۲۸۱۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۱:۲۸ تفاوت تاریخچه −۵۱۳ الحج ٣٩ ←تفسیر کنونی
- ۱۱:۲۲۱۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۱:۲۲ تفاوت تاریخچه −۵۱۳ الحج ٣٨ ←تفسیر کنونی
- ۱۱:۱۵۱۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۱:۱۵ تفاوت تاریخچه −۶۲۲ الحج ٣٧ ←تفسیر کنونی
- ۱۱:۱۵۱۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۱:۱۵ تفاوت تاریخچه −۶۲۲ الحج ٣٦ ←تفسیر کنونی
- ۱۱:۱۴۱۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۱:۱۴ تفاوت تاریخچه −۶۲۲ الحج ٣٥ ←تفسیر کنونی
- ۱۱:۱۴۱۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۱:۱۴ تفاوت تاریخچه −۶۲۲ الحج ٣٤ ←تفسیر کنونی
- ۱۱:۱۳۱۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۱:۱۳ تفاوت تاریخچه −۶۲۲ الحج ٣٣ ←تفسیر کنونی
- ۱۱:۱۳۱۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۱:۱۳ تفاوت تاریخچه −۶۲۲ الحج ٣٢ ←تفسیر کنونی
- ۱۱:۱۲۱۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۱:۱۲ تفاوت تاریخچه −۶۲۲ الحج ٣١ ←تفسیر کنونی
- ۱۱:۱۲۱۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۱:۱۲ تفاوت تاریخچه −۶۲۲ الحج ٣٠ ←تفسیر کنونی
- ۱۱:۱۱۱۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۱:۱۱ تفاوت تاریخچه −۶۲۲ الحج ٢٩ ←تفسیر کنونی
- ۱۱:۱۱۱۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۱:۱۱ تفاوت تاریخچه −۶۲۲ الحج ٢٨ ←تفسیر کنونی
- ۱۱:۱۰۱۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۱:۱۰ تفاوت تاریخچه −۶۲۲ الحج ٢٧ ←تفسیر کنونی
- ۱۱:۱۰۱۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۱:۱۰ تفاوت تاریخچه −۶۲۲ الحج ٢٦ ←تفسیر کنونی
- ۱۱:۰۸۱۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۱:۰۸ تفاوت تاریخچه −۶۲۳ الحج ٢٥ ←تفسیر کنونی
- ۰۳:۲۴۱۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۳:۲۴ تفاوت تاریخچه −۳۵۳ الحج ٢٤ ←تفسیر کنونی
- ۰۳:۲۴۱۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۳:۲۴ تفاوت تاریخچه −۳۵۳ الحج ٢٣ ←تفسیر کنونی
- ۰۳:۲۳۱۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۳:۲۳ تفاوت تاریخچه −۳۵۳ الحج ٢٢ ←تفسیر کنونی
- ۰۳:۲۳۱۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۳:۲۳ تفاوت تاریخچه −۳۵۳ الحج ٢١ ←تفسیر کنونی
- ۰۳:۲۲۱۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۳:۲۲ تفاوت تاریخچه −۳۵۳ الحج ٢٠ ←تفسیر کنونی
- ۰۳:۲۱۱۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۳:۲۱ تفاوت تاریخچه −۳۵۳ الحج ١٩ ←تفسیر کنونی
- ۰۳:۱۹۱۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۳:۱۹ تفاوت تاریخچه −۳۵۳ الحج ١٨ ←تفسیر کنونی
- ۰۳:۱۸۱۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۳:۱۸ تفاوت تاریخچه +۱ الحج ١٧ ←تفسیر کنونی
- ۰۳:۱۷۱۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۳:۱۷ تفاوت تاریخچه −۳۵۴ الحج ١٧ ←تفسیر
- ۰۳:۱۳۱۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۳:۱۳ تفاوت تاریخچه −۲۹۲ الحج ١٦ ←تفسیر کنونی
- ۰۳:۱۲۱۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۳:۱۲ تفاوت تاریخچه −۲۹۲ الحج ١٥ ←تفسیر کنونی
- ۰۳:۱۲۱۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۳:۱۲ تفاوت تاریخچه −۲۹۲ الحج ١٤ ←تفسیر کنونی
- ۰۳:۱۱۱۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۳:۱۱ تفاوت تاریخچه −۲۹۲ الحج ١٣ ←تفسیر کنونی
- ۰۳:۱۰۱۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۳:۱۰ تفاوت تاریخچه −۲۹۲ الحج ١٢ ←تفسیر کنونی
- ۰۳:۱۰۱۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۳:۱۰ تفاوت تاریخچه −۲۹۲ الحج ١١ ←تفسیر کنونی
- ۰۳:۰۹۱۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۳:۰۹ تفاوت تاریخچه −۲۹۲ الحج ١٠ ←تفسیر کنونی
- ۰۳:۰۹۱۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۳:۰۹ تفاوت تاریخچه −۲۹۲ الحج ٩ ←تفسیر کنونی
- ۰۳:۰۸۱۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۳:۰۸ تفاوت تاریخچه −۲۹۲ الحج ٨ ←تفسیر کنونی
- ۰۳:۰۴۱۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۳:۰۴ تفاوت تاریخچه −۲۹۲ الحج ٧ ←تفسیر کنونی
- ۰۳:۰۴۱۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۳:۰۴ تفاوت تاریخچه −۲۹۲ الحج ٦ ←تفسیر کنونی
- ۰۳:۰۳۱۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۳:۰۳ تفاوت تاریخچه −۲۹۲ الحج ٥ ←تفسیر کنونی
- ۰۳:۰۳۱۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۳:۰۳ تفاوت تاریخچه −۲۹۲ الحج ٤ ←تفسیر کنونی
- ۰۳:۰۱۱۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۳:۰۱ تفاوت تاریخچه −۲۹۲ الحج ٣ ←تفسیر کنونی
- ۰۲:۳۳۱۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۲:۳۳ تفاوت تاریخچه −۲۹۴ الحج ٢ ←تفسیر کنونی
- ۰۲:۳۲۱۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۲:۳۲ تفاوت تاریخچه +۲ الحج ١ ←تفسیر کنونی
- ۰۲:۳۲۱۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۲:۳۲ تفاوت تاریخچه −۲۹۶ الحج ١ ←تفسیر
۱۶ دی ۱۴۰۲
- ۱۱:۴۰۱۶ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۱:۴۰ تفاوت تاریخچه +۳۰ تفسیر:المیزان جلد۱۵ بخش۱ بدون خلاصۀ ویرایش کنونی
- ۱۱:۳۷۱۶ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۱:۳۷ تفاوت تاریخچه ۰ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۶ ←بحث روايتى: (رواياتى در ذيل آيات گذشته) کنونی
- ۱۱:۳۵۱۶ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۱:۳۵ تفاوت تاریخچه +۲۳ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۶ ←بحث روايتى: (رواياتى در ذيل آيات گذشته)
- ۱۱:۳۱۱۶ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۱:۳۱ تفاوت تاریخچه +۱۶۸ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۶ ←بحث روايتى (رواياتى در ذيل آيات گذشته )
- ۱۱:۱۶۱۶ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۱:۱۶ تفاوت تاریخچه +۶ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۶ ←وجه اين كه ابراهيم «ع» را، پدر مسلمين ناميد
- ۱۱:۱۳۱۶ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۱:۱۳ تفاوت تاریخچه +۳۹۷ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۶ ←وجه اينكه ابراهيم (عليه السلام ) را پدر مسلمين ناميد
- ۱۱:۰۱۱۶ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۱:۰۱ تفاوت تاریخچه +۳۰۲ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۶ ←تقرير حجت و برهانى كه از آيه :(يعلم ما بين ايديهم و ما خلفهم ...) براى عصمت انبياء«ع» استفاده مى شود
۱۵ دی ۱۴۰۲
- ۱۱:۳۶۱۵ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۱:۳۶ تفاوت تاریخچه −۸۴ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۶ ←تمثيلى براى نفى الوهيت آلهه مشركان و بيان عدم دخالت آن ها در خلق و تدبير موجودات
- ۱۱:۳۲۱۵ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۱:۳۲ تفاوت تاریخچه +۶۹۲ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۶ ←تمثيلى براى نفى الوهيت آلهه مشركان و بيان عدم دخالت آن ها در خلق و تدبير موجودات
- ۱۱:۰۹۱۵ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۱:۰۹ تفاوت تاریخچه +۲۰۶ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۶ ←احتجاج بر اينكه مشركان برهان و علمى بر خدايى ((شركاء(( ندارند
- ۱۰:۵۶۱۵ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۰:۵۶ تفاوت تاریخچه +۱ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۶ ←جواب به خُرده گیری كفار و مشركان، به روش مسلمين در عبادت خدا
- ۱۰:۵۵۱۵ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۰:۵۵ تفاوت تاریخچه −۱۶ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۶ ←جواب به كفار و مشركان، كه به روش مسلمين در عبادت خدا، خُرده مى گرفتند
- ۱۰:۵۴۱۵ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۰:۵۴ تفاوت تاریخچه +۲۵۷ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۶ بدون خلاصۀ ویرایش
- ۱۰:۴۰۱۵ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۰:۴۰ تفاوت تاریخچه +۷۱ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۵ ←آيات ۶۷ - ۷۸ سوره حج کنونی
- ۱۰:۳۵۱۵ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۰:۳۵ تفاوت تاریخچه +۹ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۵ ←بحث روايتى (دو روايت در ذيل آيه : ((والدين هاجروا...(( و آيه : ((و من عاقببمثل ما عوقب به ...(()
- ۱۰:۳۱۱۵ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۰:۳۱ تفاوت تاریخچه +۱۵ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۵ ←اشکالات تفسير مفسران، در معناى آيه
- ۰۴:۳۶۱۵ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۴:۳۶ تفاوت تاریخچه +۳۶۰ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۵ ←تفسير مفسران در معناى آيه و بيان اشكالات آن
- ۰۴:۰۸۱۵ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۴:۰۸ تفاوت تاریخچه +۱ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۵ ←تفسير مفسرين در معناى آيه و بيان اشكالات آن
- ۰۴:۰۵۱۵ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۴:۰۵ تفاوت تاریخچه +۲۵۵ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۵ ←معناى آيه : ((ذلك و من عاقب بمثل ما عوقب به ...(( و مراد از نصرت خدا در آن
- ۰۳:۵۳۱۵ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۳:۵۳ تفاوت تاریخچه +۲۵۰ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۵ ←مژده به مهاجران فى سبيل الله كه كشته شدند يا به مرگ طبيعى درگذشتند
- ۰۳:۴۳۱۵ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۳:۴۳ تفاوت تاریخچه +۲۰۷ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۵ ←آيات ۵۸ - ۶۶ سوره حج
۱۴ دی ۱۴۰۲
- ۱۳:۰۵۱۴ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۳:۰۵ تفاوت تاریخچه +۶۹ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۵ ←آيات ۵۸ - ۶۶ سوره حج
- ۱۳:۰۲۱۴ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۳:۰۲ تفاوت تاریخچه +۲ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۵ ←روايتى جعلی، در ذيل آیه: «وَ مَا أرسَلنَا مِن قَبلِكَ مِن رسُول...»
- ۱۳:۰۰۱۴ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۳:۰۰ تفاوت تاریخچه −۲ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۵ ←روايتى جعلی، در ذيل آیه: «وَ مَا أرسَلنَا مِن قَبلِكَ مِن رسُول...»
- ۱۲:۵۹۱۴ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۲:۵۹ تفاوت تاریخچه +۲ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۵ ←روايتى جعلی، در ذيل آیه: «وَ مَا أرسَلنَا مِن قَبلِكَ مِن رسُول...»
- ۱۲:۵۹۱۴ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۲:۵۹ تفاوت تاریخچه +۲۶۸ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۵ ←روايتى در ذيل (و ما ارسلنا من من قبلك من ولا نبى ...) كه با عصمت انبيا منافات دارد
- ۱۲:۴۸۱۴ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۲:۴۸ تفاوت تاریخچه ۰ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۵ ←بحث روايتى
- ۱۲:۴۵۱۴ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۲:۴۵ تفاوت تاریخچه +۲۷۲ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۵ ←بحث روايتى
- ۱۲:۳۶۱۴ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۲:۳۶ تفاوت تاریخچه −۸ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۵ بدون خلاصۀ ویرایش
- ۱۲:۳۲۱۴ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۲:۳۲ تفاوت تاریخچه +۶۱ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۵ بدون خلاصۀ ویرایش
۱۳ دی ۱۴۰۲
- ۱۲:۵۲۱۳ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۲:۵۲ تفاوت تاریخچه +۱۶۶ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۴ ←مقصود از اينكه روز قيامت عقيم (نازا) است کنونی
- ۱۲:۴۷۱۳ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۲:۴۷ تفاوت تاریخچه +۵۱۳ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۴ ←القائات و وساوس شيطان وسيله امتحان است
- ۱۲:۲۹۱۳ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۲:۲۹ تفاوت تاریخچه +۶ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۴ ←فرق بين معناى «نبوت» و «رسالت»
- ۱۲:۲۷۱۳ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۲:۲۷ تفاوت تاریخچه +۲۵۹ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۴ ←فرق بين معناى «نبوت» و «رسالت»
- ۱۲:۱۹۱۳ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۲:۱۹ تفاوت تاریخچه −۷۵ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۴ ←توضيح آيه: «و ما ارسلنا من قبلك من رسُول و لا نَبِىّ الّا اذا تمنّى القى الشَّيطانُ فى اُمنيّته...»
- ۱۲:۱۷۱۳ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۲:۱۷ تفاوت تاریخچه +۸۶ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۴ ←توضيح آيه: ((و ما ارسلنا من قبلك منرسول ولا نبى الا اذا تمنى القى الشيطان فى امنيته...((
- ۱۱:۵۷۱۳ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۱:۵۷ تفاوت تاریخچه +۱ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۴ ←از سرگذشت امتهاى گذشته عبرت بگيريد!
۱۲ دی ۱۴۰۲
- ۱۲:۳۶۱۲ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۲:۳۶ تفاوت تاریخچه +۲ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۴ ←پاسخ به استهزاى مشركان درباره درخواست نزول عذاب
- ۱۲:۳۵۱۲ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۲:۳۵ تفاوت تاریخچه +۲ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۴ ←پاسخ به استهزاى مشركان درباره درخواست نزول عذاب
- ۱۲:۳۱۱۲ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۲:۳۱ تفاوت تاریخچه +۳۱۶ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۴ ←پاسخ به استهزاى مشركين درباره نزول عذاب ، با بيان اينكه زمان كم و زياد نزدخداوند يكسان است
- ۱۲:۱۸۱۲ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۲:۱۸ تفاوت تاریخچه +۳ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۴ ←از سرگذشت امتهاى گذشته عبرت بگيريد!
- ۱۲:۱۸۱۲ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۲:۱۸ تفاوت تاریخچه +۱۰۳ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۴ ←از سرگذشت امتهاى گذشته عبرت بگيريد!
- ۱۲:۱۲۱۲ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۲:۱۲ تفاوت تاریخچه +۲۳۲ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۴ ←دلدارى دادن به رسول خدا «ص» و تهديد تكذيب كنندگان
- ۱۲:۰۳۱۲ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۲:۰۳ تفاوت تاریخچه +۱۳ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۴ ←اذن قتال مختص به مهاجران صدر اسلام نيست
- ۱۱:۵۶۱۲ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۱:۵۶ تفاوت تاریخچه −۷۸ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۴ بدون خلاصۀ ویرایش
۱۱ دی ۱۴۰۲
- ۱۳:۴۲۱۱ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۳:۴۲ تفاوت تاریخچه +۶ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۳ ←حكمت تشريع حكم قتال و جهاد کنونی
- ۱۳:۴۱۱۱ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۳:۴۱ تفاوت تاریخچه +۹۱ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۳ ←حكمت تشريع حكم قتال و جهاد
- ۱۳:۲۸۱۱ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۳:۲۸ تفاوت تاریخچه +۵۷۹ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۳ ←توضيح آيات مربوط به جهاد و قتال
- ۱۳:۰۵۱۱ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۳:۰۵ تفاوت تاریخچه ۰ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۳ ←نخستين آيه نازله در باره جهاد و اذن قتال به مؤمنان
- ۱۳:۰۴۱۱ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۳:۰۴ تفاوت تاریخچه +۱۱۱ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۳ ←نخستين آيه نازله درباره جهاد و اذن قتال به مؤ منين
۸ دی ۱۴۰۲
- ۱۳:۵۱۸ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۳:۵۱ تفاوت تاریخچه +۴۴۳ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۳ بدون خلاصۀ ویرایش
- ۱۳:۲۹۸ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۳:۲۹ تفاوت تاریخچه +۱۷ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۲ ←رواياتى درباره منافع مترتب بر حج کنونی
- ۱۳:۲۷۸ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۳:۲۷ تفاوت تاریخچه +۱۴۵ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۲ ←بحث روايتى
- ۱۳:۲۰۸ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۳:۲۰ تفاوت تاریخچه +۷۶ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۲ ←حكمت قربانى كردن براى خدا
- ۱۳:۱۴۸ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۳:۱۴ تفاوت تاریخچه +۱۸ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۲ ←اشاره به اين كه «تقوا»، امرى معنوى و قلبى است
- ۱۳:۱۲۸ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۳:۱۲ تفاوت تاریخچه −۴۶ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۲ ←اشاره به اين كه «تقوا»، امرى معنوى و قلبى است و قائم به اعمال خارجى نيست
- ۱۳:۱۰۸ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۳:۱۰ تفاوت تاریخچه +۳۳۳ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۲ ←اشاره به اين كه «تقوا»، امرى معنوى و قلبى است و قائم به اعمال خارجى نيست
- ۱۲:۵۶۸ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۲:۵۶ تفاوت تاریخچه +۱ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۲ ←تحريك و تشويق مردم به تعظيم حرمات خدا
- ۱۲:۵۲۸ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۲:۵۲ تفاوت تاریخچه +۶۹۶ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۲ ←تحريك و تشويق مردم به تعظيم حرمات خدا
- ۱۲:۲۸۸ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۲:۲۸ تفاوت تاریخچه +۶ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۲ ←توضيحى در مورد منافع دنيوى و اخروى حج
- ۰۴:۳۸۸ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۴:۳۸ تفاوت تاریخچه +۱۵۸ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۲ ←توضيح مفردات و جملات آيات مربوط به مناسك حج
- ۰۴:۲۲۸ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۴:۲۲ تفاوت تاریخچه ۰ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۲ ←توضيحى در مورد منافع دنيوى و اخروى حج
- ۰۴:۲۱۸ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۴:۲۱ تفاوت تاریخچه +۱۹۳ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۲ ←توضيح مفردات و جملات آيات مربوط به مناسك حج
- ۰۴:۲۱۸ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۴:۲۱ تفاوت تاریخچه −۱۶۲ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۲ ←توضيحى در مورد منافع دنيوى و اخروى حج
- ۰۴:۱۲۸ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۴:۱۲ تفاوت تاریخچه +۷۰ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۱ ←دستور الهى به ابراهيم (ع ) در ميان مردم حج را اعلام كن تا بسويت بيايند! کنونی
۷ دی ۱۴۰۲
- ۰۶:۱۷۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۶:۱۷ تفاوت تاریخچه +۲۱۲ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۳ ←آيات ۳۸ - ۵۷ سوره حج
- ۰۵:۵۷۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۵:۵۷ تفاوت تاریخچه −۸ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۲ ←راغب گفته : كلمه
- ۰۵:۵۶۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۵:۵۶ تفاوت تاریخچه +۲ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۱ ←دستور تطهیر خانه کعبه به ابراهيم «ع»، از سوی خداوند
- ۰۵:۵۴۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۵:۵۴ تفاوت تاریخچه −۳۵ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۱ ←مقصود از دستور الهى به ابراهيم «ع»: «وَ طَهِّر بَيتِى لِلطَّائِفِين...»
- ۰۵:۴۴۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۵:۴۴ تفاوت تاریخچه +۱ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۱ ←معبد شدن كعبه براى مردم
- ۰۵:۴۴۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۵:۴۴ تفاوت تاریخچه +۲۷۴ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۱ ←معبد شدن كعبه براى مردم
- ۰۵:۲۵۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۵:۲۵ تفاوت تاریخچه +۲۷۱ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۱ ←معبد شدن كعبه براى مردم
- ۰۵:۲۵۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۵:۲۵ تفاوت تاریخچه −۱۹۴ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۱ ←برابرى همه مؤمنين در عبادت در مسجدالحرام و تهديد كسانی كه در راه خدا و مسجدالحرام را مى بندند
۶ دی ۱۴۰۲
- ۱۳:۱۹۶ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۳:۱۹ تفاوت تاریخچه +۱۸۳ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۱ ←آيات ۲۵ - ۳۷ سوره حج
- ۱۳:۰۷۶ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۳:۰۷ تفاوت تاریخچه +۱۷۳ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۱ ←توضيحى درباره مشيت خداوند
- ۱۲:۵۸۶ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۲:۵۸ تفاوت تاریخچه +۸۹ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۱ ←بحث روايتى
- ۱۲:۴۸۶ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۲:۴۸ تفاوت تاریخچه +۴ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۱ ←تقسیم مذاهب مختلف، به دو دسته «حقّ» و «باطل»
- ۱۲:۴۷۶ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۲:۴۷ تفاوت تاریخچه −۴ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۱ ←تقسیم مذاهب مختلف، به دو دسته «حقّ» و «باطل»
- ۱۲:۴۶۶ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۲:۴۶ تفاوت تاریخچه +۲۹۶ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۱ بدون خلاصۀ ویرایش
- ۱۲:۲۷۶ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۲:۲۷ تفاوت تاریخچه +۲ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۰ ←بحث روايتى کنونی
۵ دی ۱۴۰۲
- ۱۲:۱۶۵ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۲:۱۶ تفاوت تاریخچه +۸۹ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۰ ←سجده (خضوع و تذلل ) تكوينى موجودات در برابر خداوند است
- ۱۲:۰۵۵ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۲:۰۵ تفاوت تاریخچه ۰ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۰ ←مراد از «نَصارا»، «صابئين»، «مَجُوس» و «مشرکان»، در آیه شریفه
- ۱۲:۰۲۵ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۲:۰۲ تفاوت تاریخچه +۴۱۶ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۰ ←مراد از «نَصارا»، «صابئين»، «مَجُوس» و «مشرکان»، در آیه شریفه
- ۱۱:۴۹۵ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۱:۴۹ تفاوت تاریخچه −۱۱۶ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۰ ←آيات ۱۷ - ۲۴ سوره حج
۴ دی ۱۴۰۲
- ۱۴:۱۷۴ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۴:۱۷ تفاوت تاریخچه +۹۹ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۰ ←آيات ۱۷ - ۲۴ سوره حج
- ۱۴:۰۶۴ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۴:۰۶ تفاوت تاریخچه +۵ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۰ ←چند روايت در ذيل آيه: «وَ مِنَ النَّاسِ مَن يَعبُدُ اللهَ عَلى حَرفٍ»
- ۱۴:۰۳۴ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۴:۰۳ تفاوت تاریخچه ۰ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۰ ←وجوه گفته شده در معناى آيه: «مَن كَانَ يَظُنُّ أن لَن يَنصُرَهُ اللهُ...»
- ۱۳:۵۸۴ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۳:۵۸ تفاوت تاریخچه +۸۲۸ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۴۰ بدون خلاصۀ ویرایش
۳ دی ۱۴۰۲
- ۰۲:۳۳۳ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۲:۳۳ تفاوت تاریخچه +۱۴۸ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۳۹ ←وصف صنفى ديگر كه دين را براى دنيايشان مى خواهند (و من الناس من يعبد الله علىحرف ...) کنونی
- ۰۲:۱۸۳ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۲:۱۸ تفاوت تاریخچه +۱۲ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۳۹ ←مقصود از «علم» و «هدایت»، در آيه: «وَ مِنَ النَّاسِ مَن يُجَادِلُ فِى الله بِغَيرِ عِلمٍ وَ لَا هُدًى...»
- ۰۲:۱۶۳ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۲:۱۶ تفاوت تاریخچه +۱۲ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۳۹ ←مقصود از «علم» و «هدایت»، در آيه: «وَ مِنَ النَّاسِ مَن يُجَادِلُ فِى الله بِغَيرِ عِلمٍ وَ لَا هُدًى...»
- ۰۲:۱۵۳ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۲:۱۵ تفاوت تاریخچه +۲ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۳۹ ←مقصود از «علم» و «هدایت»، در آيه: «وَ مِنَ النَّاسِ مَن يُجَادِلُ فِى الله بِغَيرِ عِلمٍ وَ لَا هُدًى...»
- ۰۲:۱۳۳ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۲:۱۳ تفاوت تاریخچه +۲۵۲ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۳۹ ←مقصود از «علم» و «هدایت»، در آيه: «وَ مِنَ النَّاسِ مَن يُجَادِلُ فِى الله بِغَيرِ عِلمٍ وَ لَا هُدًى...»
۱ دی ۱۴۰۲
- ۰۴:۳۶۱ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۴:۳۶ تفاوت تاریخچه −۶ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۳۹ ←تفصيلى در مورد استنتاج پنج نتيجه، از بيان كيفيت خلقت انسان و نبات
- ۰۴:۳۴۱ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۴:۳۴ تفاوت تاریخچه +۲ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۳۹ ←تفصيلى در مورد استنتاج پنج نتيجه، از بيان كيفيت خلقت انسان و نبات
- ۰۴:۳۳۱ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۴:۳۳ تفاوت تاریخچه +۲ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۳۹ ←تفصيلى در مورد استنتاج پنج نتيجهT از بيان كيفيت خلقت انسان و نبات
- ۰۴:۲۸۱ دی ۱۴۰۲، ساعت ۰۴:۲۸ تفاوت تاریخچه +۱ تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۳۹ ←تفصيلى در مورد استنتاج پنج نتيجه از بيان كيفيت خلقت انسان و نبات