نتایج جستجو
از الکتاب
- النساء ٥٤ (رده حسد اهل کتاب)و کافران ۲ ; اهل کتاب و محمّد (ص) ۹ ; حسد اهل کتاب ۱، ۲، ۹ ایمان: موانع ایمان ۷ حسد: آثار حسد ۶، ۷، ۹ ; عوامل حسد ۳، ۴، ۱۰ حسودان:۱، ۲، ۳، ۴، ۶، ۹ خدا:۴۲ کیلوبایت (۳٬۶۳۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
- آیات شامل این کلمه «حسد» که در فارسى از آن تعبیر به «رشک» مى کنیم، به معناى آرزوى زوال نعمت از دیگران است، خواه آن نعمت به حسود برسد یا نرسد. بنابراین،۲ کیلوبایت (۷۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۵۱
- آل عمران ١٩ (رده آثار حسد)تسلیم: تسلیم به خدا ۳، ۴ ; تسلیم قلبى ۱۷ ; زمینههاى تسلیم ۲ توحید: ۲ حسد: آثار حسد ۷، ۸، ۹، ۱۰، ۱۱ حق: موانع درک حق ۱۰ خدا: تهدیدهاى خدا ۱۵ ; حدود خدا ۱۳ ;۴۶ کیلوبایت (۳٬۶۱۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- آیات شامل این کلمه «مسد» (بر وزن حسد) به معناى طنابى است که از الیاف بافته شده. بعضى گفته اند «مسد» طنابى است که در جهنم بر گردن او مى نهند که خشونت الیاف۲ کیلوبایت (۱۳۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۵۴
- «تَکَبَّدَ اللَّبَنُ» مى گویند. ولى، به گفته «راغب» در «مفردات»، «کبد» (بر وزن حسد) به معناى دردى است که عارض «کبد» (جگر سیاه) انسان مى شود و سپس، به هر گونه۳ کیلوبایت (۲۲۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۵۱
- المؤمنون ٣٣ (رده حسد قوم نوح)نوح: حسد قوم نوح ۱۳ کفر: کفر به خدا ۶ کفران: کفران نعمت ۶ مرفهان: بینش مرفهان ۱۰; کفر مرفهان ۶ معاد: مکذبان معاد ۴ نعمت: منشأ نعمت ۵ نوح(ع): حسد به نوح(ع)۳۹ کیلوبایت (۲٬۸۹۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- المائدة ٣١ (رده شومى حسد)کتاب: عبرت اهل کتاب ۲۶ تجربه: اهمیّت تجربه ۱۰ تعلّم: روش تعلّم ۱۰ حسد: شومى حسد ۲۶ ; فرجام حسد ۲۶ حواس: نقش حواس ۹ حیوانات: علم حیوانات ۵، ۱۹ ; غرایز حیوانات۴۸ کیلوبایت (۳٬۹۸۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
- المائدة ٣٠ (رده آثار حسد)انگیزش: عوامل انگیزش ۶، ۹، ۲۱ جرم: زمینه جرم ۳ جنایت: عوامل جنایت ۹ حسد: آثار حسد ۱۱ دشمنان: پیروزى بر دشمنان ۱۸ دمشق:۲۰ دوراندیشى: موانع دوراندیشى ۱۱۲۷ کیلوبایت (۲٬۰۳۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
- البقرة ٩٩ (رده فسق حسد)موانع ایمان ۶ بینش: نشانه هاى بینش غلط ۱۱ تبعیض نژادى: فسق تبعیض نژادى ۱۰ حسد: فسق حسد ۱۰ خدا: عطایاى خدا ۳ دشمنى: دشمنى با ملائکه ۹ دنیاطلبى: فسق دنیاطلبى۳۰ کیلوبایت (۲٬۳۸۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
- المائدة ٢٨ (رده اهمیت رفع حسد)۹ ; ترس از مرگ ۱۱ تقویت روحیه: عوامل تقویت روحیه ۱۱ توحید: ربوبى ۶ حسد: اهمیت رفع حسد ۳ حسودان: برخورد با حسودان ۳ خدا: ربوبیت خدا ۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۵، ۱۶ ذکر:۳۱ کیلوبایت (۲٬۳۲۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
- [بقره:146]. 2- حسد. اين صفت زشت نيز مانند خودبينى شخص را دانسته مرتكب كفر و گناه مىكند چنانكه در قضيه حضرت يوسف«عليه السلام» كه برادرانش به او حسد ورزيدند و۱۸ کیلوبایت (۲٬۰۹۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۲۰
- پس ايشان اختلاف نكردند مگر بعد از آن كه علم برايشان آمد [آن هم] به خاطر حسد و رقابتى كه ميان خودشان بود. قطعا پروردگار تو روز قيامت ميان آنها در آنچه۴۴ کیلوبایت (۳٬۳۵۹ واژه) - ۵ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۳۶
- سوره جزء قرآن اند، وجود دارد چند روايت درباره مراد از «فلق» و درباره آثار حسد آيه و ترجمه تفسير: نكته ها: ۲ - تناسب آيات ۳ - تاثير سحر ۴ - شر حسودان ! قُلْ۳۹ کیلوبایت (۳٬۷۹۶ واژه) - ۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۰۵:۰۹
- پایت در آورند، آن گاه که آیات قرآن بشنوند و (چون در فصاحتش حیرت کنند از شدت حسد) گویند که این شخص عجب دیوانه است. و کافران چون قرآن را شنیدند، نزدیک بود تو۳۵ کیلوبایت (۳٬۰۰۳ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۵۱
- دو سوره جزء قرآنند، وجود دارد چند روايت درباره مراد از «فلق» و درباره آثار حسد آيه و ترجمه تفسير: نكته ها: ۲ - تناسب آيات ۳ - تاثير سحر ۴ - شر حسودان ! قُلْ۴۲ کیلوبایت (۳٬۹۴۶ واژه) - ۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۰۵:۱۰
- خدا] برايشان است و براى آنان عذابى سخت خواهد بود. و آنان که در دین خدا (از حسد و عناد با رسولش) جدل و احتجاج برانگیزند پس از آنکه خلق دعوت او را پذیرفتند۳۷ کیلوبایت (۳٬۰۴۹ واژه) - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۲۴
- است كه خدا او را به رسالت فرستاده است؟ این کافران هرگاه تو را ببینند (از حسد) کاری ندارند جز آنکه تو را تمسخر کرده (و گویند) آیا این مرد همان است که خدا۳۶ کیلوبایت (۳٬۲۹۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- وحى به او اختصاص يافته. اين كلام دال است بر آنكه منشأ تكذيب و انكار ايشان، حسد و كوتاه نظرى آنان بوده در حطام دنيا، پس حق تعالى فرمايد: بَلْ هُمْ فِي شَكٍّ۳۶ کیلوبایت (۲٬۹۹۲ واژه) - ۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۲۰
- بود؟ آيه صريح است در اينكه هر دو قبول شدن ونشدن قربانى را دانستند و آن سبب حسد برادر بر برادر شد. المنار مىگويد: خدا بيان نكرده كه قبول و عدم آن را از كجا۹ کیلوبایت (۹۵۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۰۲
- شد به «فلق» نيز رجوع شود. ى من کم ب يمن شرر ل ه نکح حلل قول ما عفو الذين حسد قرب ف ان اذا فى لا يدى عزم نفث حتى الا هم لسن امر وفى فقه امن کفر اتى ولد۱۰ کیلوبایت (۹۹۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۰
- حدّ خود تجاوز کرد به آن سرنوشت گرفتار شد. اما باید توجه داشت که این حسد از نوع حسد حرام نبوده و تنها یک احساس نفسانی بوده است، بیآنکه کمترین گامی بر طبق۶۴ کیلوبایت (۵٬۲۵۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- زنا. «بَاطِنَهُ»: گناه پنهان. گناهی که به قلب و درون مربوط میگردد. مانند: حسد. مکر و کید. سوءظنّ. مراد از گناه آشکار و گناه پنهان، همه گناهان است؛ چرا که۲۲ کیلوبایت (۱٬۶۷۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
- كه او حضرت رسول صلى اللّه عليه و اله و سلم باشد و چون آن حضرت مبعوث گرديد. حسد ورزيد... «و ايمان نياورد)خداوند «وَاتْلُ عَلَيْهِمْ نَبَأَ الَّذى آتَيناهُ»۹ کیلوبایت (۹۸۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۵۶
- خود ميفرمايد و همانا نزديك است كفّار چشم زخمى بر تو وارد نمايند چون از روى حسد و عناد وقتى تلاوت قرآن تو را ميشنوند بتو نظر بد مينمايند و آرزوى مرگ تو را۲۹ کیلوبایت (۲٬۸۲۳ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۵۲
- آتش حسد ميسوزد و ميسازد و خودش را بخطرات مياندازد كه ديگرى را مانند خود كند و موفق نميشود و چون ملائم با طبع او است ملتفت نيست كه اين عذاب از حسد است بايد۴۹ کیلوبایت (۴٬۶۸۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
- به وى حسد بردند و يعقوب هم او را نهى كرده بود از اينكه خواب خود را براى برادرانش تعريف كند. ولى حق اين است كه برادرانش قبلا هم نسبت به وى حسد مى ورزيدند۴۰ کیلوبایت (۴٬۸۶۵ واژه) - ۴ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۱۵:۳۶
- غياب او گوشت او را ميخورد «غيبتش را ميكند» اگر چيزي باو عطا شود حسد ميبرد و اگر بمصيبتي گرفتار شود او را واميگذارد) و در جامع السعادات۲۰۳ کیلوبایت (۱۸٬۴۵۳ واژه) - ۲۷ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۳۳
- و عرض كرد كه تو را در چاه انداخت فرمود برادرانم جلد 3 صفحه 129 چون بر من حسد بردند براى منزلتم نزد پدرم عرض كرد ميخواهى از اين چاه بيرون آئى فرمود اختيار۵۹ کیلوبایت (۵٬۴۷۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- نظر آنها از درك كمالات معنوى و انحصار توجّه آنان بمال و جاه دنيوى در نتيجه حسد و تكبّر و عناد كه نميخواستند از يكنفر از كسان خودشان كه از حيث مال و جاه بآنها۲۲ کیلوبایت (۱٬۶۷۱ واژه) - ۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۲۰
- مِنَ الْمُلْكِ فَإِذاً لا يُؤْتُونَ النَّاسَ نَقِيراً (53) پس بيان بخل و حسد ايشان را مىفرمايد: أَمْ لَهُمْ نَصِيبٌ مِنَ الْمُلْكِ: نيست براى ايشان بهرهاى۱۹ کیلوبایت (۱٬۴۳۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
- كه مضمون آيه سابقه است كه در تفسيرش اشاره باقوال شد و اين اظهار را از راه حسد بر پيغمبر (ص) نمود و پس از آن گفت ما با بنى هاشم در تمام مراتب و مراحل همدوش۴۵ کیلوبایت (۳٬۷۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- اقوال تمام مناقض با هم، و دروغ و افتراى آنها را ثابت نمايد كه از راه حقد و حسد و عناد اين گونه سخنان را مىگويند. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ تَبارَكَ۴۶ کیلوبایت (۴٬۱۶۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- خود ميفرمايد و همانا نزديك است كفّار چشم زخمى بر تو وارد نمايند چون از روى حسد و عناد وقتى تلاوت قرآن تو را ميشنوند بتو نظر بد مينمايند و آرزوى مرگ تو را۲۴ کیلوبایت (۲٬۰۶۲ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۵۱
- عموما بزيارت كعبه مشرّف ميشوند و اهل حجاز باين جهت شرفى پيدا ميكنند كه او از حسد نميتواند آنرا ببيند و لذا در يمن بناى كليسياى مجلّل مزيّنى نمود و مردم را۲۴ کیلوبایت (۲٬۱۶۵ واژه) - ۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۱۰
- عموما بزيارت كعبه مشرّف ميشوند و اهل حجاز باين جهت شرفى پيدا ميكنند كه او از حسد نميتواند آنرا ببيند و لذا در يمن بناى كليسياى مجلّل مزيّنى نمود و مردم را۲۳ کیلوبایت (۲٬۰۹۱ واژه) - ۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۱۱
- پشتيبان و دوست آنان است. جلد 2 - صفحه 552 1- در بهشت، خشونت، رقابت، حسرت، تهمت، حسد، كينه، دروغ، اندوه و هيچ گونه مرگ و مرض و فقر راهى ندارد. «دارُ السَّلامِ»۲۰ کیلوبایت (۱٬۴۰۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
- زايل فرمايد. بنابراين وقتى ماهيت بشرى از طبع منخلع شود، صفات رذيله بخل و حسد و كينه و ساير صفات رذيله منعدم گردد. و چيزى كه صلاح او نباشد، آرزو ننمايد۲۳ کیلوبایت (۱٬۸۲۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- ميدهد از عذاب او در صورت تخلّف از فرمان خود و آن كفّار بيخرد بعلّت كفر و حسد و جهل و نادانى گفتند اين مدّعى نبوت هر معجزهئى كه اظهار مينمايد سحر است و۲۲ کیلوبایت (۱٬۸۷۵ واژه) - ۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۱۸
- پيغمبر آخر الزمان صلّى اللّه عليه و آله قالُوا لَنْ نُؤْمِنَ: گويند بر وجه حسد و عناد ايمان نمىآوريم بدين آيه و معجزه حَتَّى نُؤْتى مِثْلَ ما أُوتِيَ۴۳ کیلوبایت (۲٬۹۵۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
- پيغمبر خدا را و وصى بعد از او را و كتمان نمودند آنچه مىدانستند از حق به جهت حسد و دشمنى، پس سلب شد از آنها روح ايمان، مقرر شد در آنها سه روح: روح قوه، روح۲۹ کیلوبایت (۲٬۶۸۶ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۰
- عموما بزيارت كعبه مشرّف ميشوند و اهل حجاز باين جهت شرفى پيدا ميكنند كه او از حسد نميتواند آنرا ببيند و لذا در يمن بناى كليسياى مجلّل مزيّنى نمود و مردم را۲۹ کیلوبایت (۲٬۳۸۵ واژه) - ۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۱۱
- فرموده «وقتى مكر زنان مصر را شنيد» بدين خاطر است كه سرزنشهاى ايشان از در حسد و دشمنى بوده ، و آنها مى خواسته اند وى را در ميان مردم رسوا كنند. ترجمه تفسير۳۱ کیلوبایت (۳٬۶۸۰ واژه) - ۴ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۱۶:۱۸
- بهشت راه يافت درخت نهى شده چه درختى بود؟ درخت درخت گندم بوده ولى ثمره اش حسد شده است رفع تنافى از دو روايتى كه بظاهر با هم متنافيند رواياتى درباره قصه۲۹ کیلوبایت (۲٬۴۳۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
- تعرض بستند، پس از جنگ بدر آنها پيمان خويش را ناديده گرفتند و بر مسلمانان حسد و طغيان كردند و با مشركان بر عليه مسلمين مكاتبه نمودند، تا از طرف رسول خدا۳۰ کیلوبایت (۳٬۳۸۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۰۰
- هم بكام كسى نميگردد و حرص و آز و طمع و خودبينى و خود خواهى و كبر و غرور و حسد و ساير صفات ناپسنديده زندگى او را تلخ و جهان را بر او تنگ مينمايد و در آخرت۲۹ کیلوبایت (۲٬۵۷۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- خود ميفرمايد و همانا نزديك است كفّار چشم زخمى بر تو وارد نمايند چون از روى حسد و عناد وقتى تلاوت قرآن تو را ميشنوند بتو نظر بد مينمايند و آرزوى مرگ تو را۲۷ کیلوبایت (۲٬۳۲۱ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۵۰
- نظر آنها از درك كمالات معنوى و انحصار توجّه آنان بمال و جاه دنيوى در نتيجه حسد و تكبّر و عناد كه نميخواستند از يكنفر از كسان خودشان كه از حيث مال و جاه بآنها۳۰ کیلوبایت (۲٬۵۳۰ واژه) - ۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۱۹
- و عرض كرد كه تو را در چاه انداخت فرمود برادرانم جلد 3 صفحه 129 چون بر من حسد بردند براى منزلتم نزد پدرم عرض كرد ميخواهى از اين چاه بيرون آئى فرمود اختيار۳۱ کیلوبایت (۲٬۸۶۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- داناتر است به آنچه كتمان مىكنند و مخفى دارند منافقان، از كينه و عداوت و حسد و كيد و نفاق، و آنچه در خلوت با هم گويند. تبصره: خداى تعالى مذمت فرمايد كسانى۵۶ کیلوبایت (۴٬۴۰۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- خود و اخبار انبياء خود بشارات را معرفت داشتند مع ذلک بواسطه حسد و عصبيت و قساوت قلب اعدي عدوّ پيغمبر (ص) و مسلمين بودند و الان هم۶۱ کیلوبایت (۴٬۷۶۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- قرآن چگونه سخنى گويد كه كسانش بپسندند و كاملا از او راضى شوند پس از شدّت حسد و عداوت و حيرت در جواب قوم روى ترش نمود و پيشانى در هم كشيد و با آنكه حق را۳۳ کیلوبایت (۳٬۳۳۵ واژه) - ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۴۶
- نظر آنها از درك كمالات معنوى و انحصار توجّه آنان بمال و جاه دنيوى در نتيجه حسد و تكبّر و عناد كه نميخواستند از يكنفر از كسان خودشان كه از حيث مال و جاه بآنها۲۸ کیلوبایت (۲٬۳۲۰ واژه) - ۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۲۱
- طرف راست درخت چشمه پاكيزه هر يك شربتى بياشامند، و حق تعالى دلهاى آنها را از حسد پاك، و بريزد به آن موهاى زياد را از بدنهاى ايشان؛ و اينست معنى «وَ سَقاهُمْ۳۲ کیلوبایت (۲٬۷۵۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۴
- صُدُورُهُمْ: هر آينه مىداند آنچه مىپوشاند آن را سينههاى كفار از كينه و حسد و مكر و خدعه نسبت به تو اى پيغمبر. وَ ما يُعْلِنُونَ: و آنچه آشكار مىكنند۳۲ کیلوبایت (۲٬۶۶۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- جدایی یوسف چیزی نبود که بتوانند آن را جبران کنند، و حتی شاید این تعبیر آتش حسد برادران را افروختهتر میساخت. از سوی دیگر این دلیل پدر از یک نظر پاسخی داشت۳۱ کیلوبایت (۲٬۶۰۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- لجاج آنها بود با پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم ولى نهايت غيظ و غضب و حسد و عداوت آنها با امير المؤمنين عليه السّلام بظهور و بروز ميرسيد لذا در روايت۳۱ کیلوبایت (۲٬۵۸۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- عموما بزيارت كعبه مشرّف ميشوند و اهل حجاز باين جهت شرفى پيدا ميكنند كه او از حسد نميتواند آنرا ببيند و لذا در يمن بناى كليسياى مجلّل مزيّنى نمود و مردم را۳۲ کیلوبایت (۲٬۹۵۷ واژه) - ۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۱۳
- ميدهد از عذاب او در صورت تخلّف از فرمان خود و آن كفّار بيخرد بعلّت كفر و حسد و جهل و نادانى گفتند اين مدّعى نبوت هر معجزهئى كه اظهار مينمايد سحر است و۳۲ کیلوبایت (۲٬۶۴۱ واژه) - ۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۱۸
- هم بكام كسى نميگردد و حرص و آز و طمع و خودبينى و خود خواهى و كبر و غرور و حسد و ساير صفات ناپسنديده زندگى او را تلخ و جهان را بر او تنگ مينمايد و در آخرت۳۴ کیلوبایت (۲٬۷۶۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- استجابت آن مؤثّر است. «هُنالِكَ دَعا زَكَرِيَّا» 2- غبطه خوردن كمال، ولى حسد ورزيدن نقص است. زكريّا عليه السلام با ديدن مقام مريم عليها السلام شيفته شد۳۳ کیلوبایت (۲٬۵۴۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- موضوع جاه و رياست و مال و ساير شهوات نفسانيه و صفات خبيثه مثل كبر، حسد، غضب، عناد، عصبيت و غير اينها. وَ لَكُم فِي الأَرضِ يعني علي سطح۳۳ کیلوبایت (۲٬۶۵۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- قرآن چگونه سخنى گويد كه كسانش بپسندند و كاملا از او راضى شوند پس از شدّت حسد و عداوت و حيرت در جواب قوم روى ترش نمود و پيشانى در هم كشيد و با آنكه حق را۳۷ کیلوبایت (۳٬۶۶۱ واژه) - ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۴۵
- قرآن چگونه سخنى گويد كه كسانش بپسندند و كاملا از او راضى شوند پس از شدّت حسد و عداوت و حيرت در جواب قوم روى ترش نمود و پيشانى در هم كشيد و با آنكه حق را۳۵ کیلوبایت (۳٬۵۴۹ واژه) - ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۴۷
- قرآن چگونه سخنى گويد كه كسانش بپسندند و كاملا از او راضى شوند پس از شدّت حسد و عداوت و حيرت در جواب قوم روى ترش نمود و پيشانى در هم كشيد و با آنكه حق را۳۸ کیلوبایت (۳٬۶۸۳ واژه) - ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۴۷
- نظر آنها از درك كمالات معنوى و انحصار توجّه آنان بمال و جاه دنيوى در نتيجه حسد و تكبّر و عناد كه نميخواستند از يكنفر از كسان خودشان كه از حيث مال و جاه بآنها۳۰ کیلوبایت (۲٬۴۷۸ واژه) - ۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۱۹
- را در طعن اسلام. وَ يَعْلَمُ ما تَكْتُمُونَ: و مىداند آنچه مىپوشانيد از حسد بر پيغمبر و كينه بر مسلمانان، و همه را بر آن جزا خواهد داد. تنبيه: آيه شريفه۳۳ کیلوبایت (۲٬۹۷۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
- ارشاد و هدايت خلق مشغول بود و پيوسته اعمال او بعالم بالا صعود مينمود تا مورد حسد شيطان گرديد و آنزمان آنملعون ممنوع از صعود بآسمان تا زير عرش نبود لذا بعالم۳۰ کیلوبایت (۲٬۵۵۰ واژه) - ۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۰۲
- لجاج آنها بود با پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم ولى نهايت غيظ و غضب و حسد و عداوت آنها با امير المؤمنين عليه السّلام بظهور و بروز ميرسيد لذا در روايت۳۷ کیلوبایت (۳٬۱۲۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- هم بكام كسى نميگردد و حرص و آز و طمع و خودبينى و خود خواهى و كبر و غرور و حسد و ساير صفات ناپسنديده زندگى او را تلخ و جهان را بر او تنگ مينمايد و در آخرت۳۰ کیلوبایت (۲٬۴۸۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- هم بكام كسى نميگردد و حرص و آز و طمع و خودبينى و خود خواهى و كبر و غرور و حسد و ساير صفات ناپسنديده زندگى او را تلخ و جهان را بر او تنگ مينمايد و در آخرت۳۳ کیلوبایت (۲٬۷۷۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- شيطان بر قلب از شهوت و غضب و متابعت هواي نفس و حبّ دنيا و حرص و حسد و حقد و عداوت و عجب و كبر و طمع و بخل و عصبيّت و سوء ظن بخالق و خلق۱۲۸ کیلوبایت (۱۱٬۳۶۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
- روي بيچارگي از انسان صادر شود مانند خوردن مأكولات محرمه در مخمصة (حسد) مراد آن حالت دروني است که نميتواند كسي را در نعمت به بيند۶۸ کیلوبایت (۶٬۰۴۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- قرآن چگونه سخنى گويد كه كسانش بپسندند و كاملا از او راضى شوند پس از شدّت حسد و عداوت و حيرت در جواب قوم روى ترش نمود و پيشانى در هم كشيد و با آنكه حق را۴۰ کیلوبایت (۳٬۹۸۰ واژه) - ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۴۳
- قرآن چگونه سخنى گويد كه كسانش بپسندند و كاملا از او راضى شوند پس از شدّت حسد و عداوت و حيرت در جواب قوم روى ترش نمود و پيشانى در هم كشيد و با آنكه حق را۳۸ کیلوبایت (۳٬۷۴۰ واژه) - ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۴۶
- آسمان غير از عرش. وقتى عمل ايوب عليه السلام به سبب اداى شكرش صعود نمود، بر او حسد برد، گفت: پروردگارا ايوب شكر نمىكند مگر به سبب آنچه عطا فرمودى او را از دنيا،۴۰ کیلوبایت (۳٬۲۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
- کارهاست، و تجربه نشان میدهد برای بیدار ساختن جاهلان و خاموش کردن آتش خشم و حسد و تعصبشان، این بهترین راه است. تفسیر آیات ۱- خداوند پیامبرش را به پیشه ساختن۳۷ کیلوبایت (۳٬۵۷۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- او از بني اسرائيل باشد چون ديدند از بني اسمعيل است از روي حسد و عداوت و عصبيت و لجاج انكار كردند و آيه و لو در اينکه مورد باشد۳۳ کیلوبایت (۲٬۶۳۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- لذا متضمن است صفات بسيارى را از كسر شهوت و تصفيه نفس از اخلاق رذيله حرص و حسد و كبر و كينه و غير آن و اطلاع از حال بينوايان. اما نماز: افضل قربات و اكمل۳۹ کیلوبایت (۳٬۴۶۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
- سر ما سنگ بباران یا ما را به عذاب دردناک مبتلا ساز و این گفتار را از اثر حسد و رشکى که نسبت به رسول خدا صلی الله علیه و آله داشت، ابراز نمود سپس این آیه۳۷ کیلوبایت (۲٬۹۹۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- از اوس و خزرج كه مؤتلف شده بودند، گذشت. او را از اين هم آهنگى خوش نيامد و حسد ورزيد و به فكر اختلاف افكندن در ميان آنها برآمد. لذا جوانى را تحريك كرد كه۳۶ کیلوبایت (۲٬۹۹۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- عبارت از اخلاق رذيله و صفات ناپسنديده و ملكات نكوهيده است مانند حسد و كبر و عجب و بخل و رياء و حقد و غير اينها و تقوي دواي اينکه دردها۴۸ کیلوبایت (۳٬۹۰۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
- پيغمبر صلّى اللّه عليه و اله و سلّم متوجه شده بآنكه ريشه اين اعتراضات آنها حسد است كه نميتوانند كسى را فوق خودشان به بينند يا ميخواهند شماتت كنند آنحضرت۳۸ کیلوبایت (۳٬۳۲۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- درخت گندم بوده، عده اى گویند: درخت انگور بوده و بعضى دیگر مى گویند: آن، درخت حسد بوده، آن حضرت فرمود: تمامى اینها درست است. گفتم: این وجوه مختلفى که گفته شده۳۹ کیلوبایت (۳٬۳۲۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- لجاج آنها بود با پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم ولى نهايت غيظ و غضب و حسد و عداوت آنها با امير المؤمنين عليه السّلام بظهور و بروز ميرسيد لذا در روايت۴۰ کیلوبایت (۳٬۲۶۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- كه انقطاع نخواهد يافت. يا در دنيا عذابى هميشه دارند كه آن تعب نفاق و رنج حسد و ترس رسوائى است. فى الكافى باسناده عن ابى عبد اللّه عليه السّلام قال: قال۳۹ کیلوبایت (۳٬۰۱۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- كتاب تورية و ساير كتب سماوى را پشت سرشان يعنى ترك كردند عمل بآنها را از راه حسد بر نبوت محمد (ص) و ولايت على (ع) و منكر شدند آنچه را مى- دانستند از فضائل۳۶ کیلوبایت (۲٬۶۳۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
- بهشت راه يافت درخت نهى شده چه درختى بود؟ درخت درخت گندم بوده ولى ثمره اش حسد شده است رفع تنافى از دو روايتى كه بظاهر با هم متنافيند رواياتى درباره قصه۴۱ کیلوبایت (۳٬۲۵۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
- قبيح و ناپسند نزد عقلا و مذموم در اخلاق است و جز ايجاد بغض و عداوت و كينه و حسد فائدهاى بر آن مرتّب نيست و مباهات بكثرت مال و اولاد و احفاد است كه بمراتب۳۷ کیلوبایت (۳٬۱۵۵ واژه) - ۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۷
- و شما با آنكه پيغمبر و كتاب ما را جلد 9 - صفحه 35 مىشناسيد از روى حقد و حسد تصديق نمىكنيد، پس حق به طرف ما باشد نه شما؛ حق تعالى آيه شريفه را نازل فرمود:۳۸ کیلوبایت (۳٬۱۴۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
- اسلام و تجاوز از سيئات و عفو و بذل جهد در نصرت دين و مؤمنين و ترك حسد و حرص، و بالجمله داراي جميع اخلاق حميده و مكارم اخلاق بود حتي۴۶ کیلوبایت (۴٬۳۸۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- مىبرد و حسادت ندارد، و منافق حسد مىورزد و رشك ندارد. امام صادق عليه السّلام فرمود: مؤمن غبطه برد و حسد نبرد، ولى منافق حسد برد و غبطه نبرد. على بن ابراهيم،۳ کیلوبایت (۱۴۱ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۷
- سرباز زد، و امّا حسد اين است كه يكى از دو پسر آدم ديگرى را كشت. امام صادق عليه السّلام فرمود: ريشههاى كفر سه چيز است: حرص و تكبر و حسد. اما حرص در داستان۵ کیلوبایت (۲۶۷ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۷
- بهشت راه يافت درخت نهى شده چه درختى بود؟ درخت درخت گندم بوده ولى ثمره اش حسد شده است رفع تنافى از دو روايتى كه بظاهر با هم متنافيند رواياتى درباره قصه۴۸ کیلوبایت (۴٬۲۵۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
- مكاره بر دعوت خلقان به خدا، و تجاوز و عفو و بذل جهد در نصرت مؤمنان، و ترك حسد و حرص و غير آن. 4- عظم خلق از آن وجه بود كه ظاهر با خلق به خلق معاشرت مىفرمود۴۹ کیلوبایت (۴٬۹۳۵ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۲۱
- ارشاد و هدايت خلق مشغول بود و پيوسته اعمال او بعالم بالا صعود مينمود تا مورد حسد شيطان گرديد و آنزمان آنملعون ممنوع از صعود بآسمان تا زير عرش نبود لذا بعالم۴۰ کیلوبایت (۳٬۶۶۶ واژه) - ۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۰۲
- هم بكام كسى نميگردد و حرص و آز و طمع و خودبينى و خود خواهى و كبر و غرور و حسد و ساير صفات ناپسنديده زندگى او را تلخ و جهان را بر او تنگ مينمايد و در آخرت۴۱ کیلوبایت (۳٬۶۶۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- كَثِيراً مِنْهُمْ: و مىبينى اى پيغمبر، بسيارى از اهل كتاب را كه از غايت حقد و حسد و بغض با تو؛ و مسلمانان يَتَوَلَّوْنَ الَّذِينَ كَفَرُوا: دوستى مىكنند با۴۲ کیلوبایت (۳٬۱۱۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- پيغمبر صلّى اللّه عليه و اله و سلّم متوجه شده بآنكه ريشه اين اعتراضات آنها حسد است كه نميتوانند كسى را فوق خودشان به بينند يا ميخواهند شماتت كنند آنحضرت۴۱ کیلوبایت (۳٬۶۲۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- و روايت شده كه نازل شده است در باره كسانيكه غصب حق آل محمد (ص) را نموده و حسد بردند بمنزلت و مقام آنها نزد خداوند و از حضرت باقر (ع) عياشى روايت نموده كه۴۲ کیلوبایت (۳٬۳۱۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
- مبادا به مردم حسد برى در باره آنچه من به آنها داده ام از فضل خودم، چشمانت را به دنبال آن دراز مكن و دل خود را به دنبال آن روانه مكن، زيرا آنكه حسد برد، نعمت۵ کیلوبایت (۳۰۳ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۷
- عموما بزيارت كعبه مشرّف ميشوند و اهل حجاز باين جهت شرفى پيدا ميكنند كه او از حسد نميتواند آنرا ببيند و لذا در يمن بناى كليسياى مجلّل مزيّنى نمود و مردم را۵۴ کیلوبایت (۵٬۱۱۵ واژه) - ۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۰۹
- و قلب را از دلبستگى به غير خدا و مودت با كفار و تمرن به صفات رذيله حقد و حسد و عداوت و امثال آن، و همچنين ساير اعضاء و جوارح، و مسلم است جريان اين دستور۴۶ کیلوبایت (۴٬۲۷۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- البشر چون ديد شخصيّت و نورانيّت خمسه طيّبه را در اعلى مراتب جوهر عقل مجرّد حسد برد زوجهاش و او بمقام حضرت زهرا و پدر و شوهر و دو فرزندش و از بهشت خارج شدند۴۸ کیلوبایت (۴٬۲۱۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۰
- قبيح و ناپسند نزد عقلا و مذموم در اخلاق است و جز ايجاد بغض و عداوت و كينه و حسد فائدهاى بر آن مرتّب نيست و مباهات بكثرت مال و اولاد و احفاد است كه بمراتب۵۰ کیلوبایت (۴٬۰۸۳ واژه) - ۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۷
- كه مضمون آيه سابقه است كه در تفسيرش اشاره باقوال شد و اين اظهار را از راه حسد بر پيغمبر (ص) نمود و پس از آن گفت ما با بنى هاشم در تمام مراتب و مراحل همدوش۴۷ کیلوبایت (۴٬۳۹۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- پيغمبر صلّى اللّه عليه و اله و سلّم متوجه شده بآنكه ريشه اين اعتراضات آنها حسد است كه نميتوانند كسى را فوق خودشان به بينند يا ميخواهند شماتت كنند آنحضرت۴۷ کیلوبایت (۴٬۱۳۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- پيغمبر صلّى اللّه عليه و اله و سلّم متوجه شده بآنكه ريشه اين اعتراضات آنها حسد است كه نميتوانند كسى را فوق خودشان به بينند يا ميخواهند شماتت كنند آنحضرت۵۰ کیلوبایت (۴٬۶۰۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- خدا بپرهيزيد و به يك ديگر حسد نبريد. داود رقى گويد: شنيدم امام صادق عليه السّلام ميفرمود: از خدا پروا كنيد و بر يك ديگر حسد مبريد. همانا از جمله مقررات۱۳ کیلوبایت (۸۷۳ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۷
- آدمىزاده مىجويد آن است كه بدان نيازى ندارد، سپس حسد است كه گناه پسر آدم است هنگامى كه به برادرش حسد برد و او را كشت و از اين حب زنان و حب دنيا و حب رياست۱۵ کیلوبایت (۹۲۹ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۳۷
- كفر باشد و چه بسيار نزديك است كه حسد بر قَدَر چيره شود. رسول خدا صلى اللَّه عليه و آله فرمود: فقر نزديك بكفر است و حسد نزديكست كه بر قدر غلبه كند. على بن۳ کیلوبایت (۱۲۴ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۷
- عبد الله ع : امام صادق (ع) فرمود: آفتِ دين حسد است و خود بينى و باليدن. امام صادق عليه السّلام فرمود: آفت دين حسد و خودبينى و باليدن است. على بن ابراهيم،۲ کیلوبایت (۸۶ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۷
- (هنگام خشم) از خود نشان مىدهد و جبران مىشود (و كافر مىشود خ ل)، و به راستى حسد است كه ايمان را مىخورد چنانچه آتش هيزم را مىخورد. امام باقر عليه السّلام۳ کیلوبایت (۱۶۱ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۷
- قال : از امام صادق (ع) فرمود: به راستى حسد ايمان را مىخورد چنانچه آتش هيزم را مىخورد. امام صادق عليه السّلام فرمود: حسد ايمان را ميخورد چنان كه آتش هيزم را۳ کیلوبایت (۱۱۷ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۷
- اين سوره مى فرمايد: و از شر هر حسودى هنگامى كه حسد مى ورزد (و من شر حاسد اذا حسد). اين آيه نشان مى دهد كه حسد از بدترين و زشت ترين صفات رذيله است ، چرا كه۳۹ کیلوبایت (۴٬۶۶۲ واژه) - ۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۵۰
- از شرّ زهرداران و گزندههاى كشنده و از شرّ هر چشمِ بد و از شرّ حسود هنگام حسد. سپس پيغمبر (ص) رو به ما كرد و فرمود: ابراهيم را شيوه بود كه اسماعيل و اسحاق۶ کیلوبایت (۳۱۰ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۳۳
- باشند، آنچه به زور بر آن وادار شوند، طيره، وسوسه در باره انديشه در آفرينش، حسد تا با زبان يا دست آشكار نشود. حضرت صادق عليه السّلام فرمود: رسول خدا (ص) فرموده:۵ کیلوبایت (۲۶۱ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۳۱
- امراض روح اخلاق رذيله و صفات خبيثه است که عمده آنها كفر، نفاق، حسد، كبر، ضلالت حب جاه، عناد، عصبيت، عجب، قساوت، حقد، عداوت و امثال اينها۴۶ کیلوبایت (۳٬۲۲۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- اول صفحه 363 و 364 امراض قلبي را بيان كرديم از اخلاق رذيله مثل حسد كبر عجب عناد عصبيت و غير اينها که ما در مجلد سيم كلم الطيب در۵۳ کیلوبایت (۴٬۳۴۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۰
- پيغمبر صلّى اللّه عليه و اله و سلّم متوجه شده بآنكه ريشه اين اعتراضات آنها حسد است كه نميتوانند كسى را فوق خودشان به بينند يا ميخواهند شماتت كنند آنحضرت۵۲ کیلوبایت (۴٬۶۶۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- ترسندهاى، و بيهوده مىشود به آن جادوى هر جادوگرى، و ستم هر ستمكارى، و حسد هر حسد برندهاى، و شكافته مىشود به جهت بزرگى آن، بيابان و دريا، و از آن برمىخيزد۱۳ کیلوبایت (۸۱۸ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۳۳
- امام صادق (ع)، فرمود: شيطان به لشكرهاى خود مىگويد: ميان افرادِ آدمىزاده، حسد و ستم افكنيد كه اين دو در پيش خدا با شرك برابرند. على بن ابراهيم، از پدرش،۳ کیلوبایت (۱۰۹ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۸
- فِي نَفْسِهِ» 10- افشاگرى هميشه ارزش نيست. «وَ لَمْ يُبْدِها لَهُمْ» 11- حسد در حقّ برادر، دروغگويى و اتّهام بى مورد از جمله دلايل يوسف براى گفتنِ «شَرٌّ۵۱ کیلوبایت (۴٬۵۱۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
- هم بكام كسى نميگردد و حرص و آز و طمع و خودبينى و خود خواهى و كبر و غرور و حسد و ساير صفات ناپسنديده زندگى او را تلخ و جهان را بر او تنگ مينمايد و در آخرت۵۱ کیلوبایت (۴٬۱۰۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- گويند، و از آنجا كه حسد و عداوت و دشمنى به طرز مرموزى در قلب انسان نفوذ مى كند به آن «غل » گفته شده ، بنابراين «غل » تنها به معنى «حسد» نيست بلكه مفهوم وسيعى۴۷ کیلوبایت (۵٬۳۶۴ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۶:۴۸
- مسلم گرفته ، كه درخت نامبرده هم گندم بوده ، و هم حسد، و اينكه آندو از درخت گندم خوردند، ولى ثمره اش حسد شد، و مقام و منزلت محمد و آل او عليهم السلام را۴۲ کیلوبایت (۴٬۷۶۷ واژه) - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۴۰
- خداى را به ايشان بفهماند و هم بفهماند كه ما همان دو تن برادرى بوديم كه مورد حسد شما قرار داشتيم ، و لذا فرمود «قد من اللّه علينا». آنگاه سبب اين منت الهى۴۶ کیلوبایت (۵٬۴۶۸ واژه) - ۴ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۱۷:۴۷
- كلمه «بَغى»، به معناى ظلم و يا حسد است. و اگر «بَغى» را مقيد كرد به كلمه «بَينَهُم»، براى اين است كه بفهماند ظلم و يا حسد در بينشان متداول بود. و معناى۴۲ کیلوبایت (۴٬۷۸۱ واژه) - ۶ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۵۵
- احترام كنيد و به همديگر روى ترش نكنيد و به يك ديگر زيان نرسانيد و به همديگر حسد نبريد، مبادا بخل ورزيد، بندههاى با اخلاص خدا باشيد. امام باقر صلوات اللَّه۴ کیلوبایت (۱۹۰ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۳۸
- هم بكام كسى نميگردد و حرص و آز و طمع و خودبينى و خود خواهى و كبر و غرور و حسد و ساير صفات ناپسنديده زندگى او را تلخ و جهان را بر او تنگ مينمايد و در آخرت۵۷ کیلوبایت (۴٬۹۷۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- سلطنتش تا آخر معموره دنيا بسط پيدا ميكند و چون پيغمبر ما با اين اوصاف ظاهر شد حسد بردند و ايمان نياوردند حقير عرض ميكنم از اين بيان معلوم ميشود ماوراء تورية۵۳ کیلوبایت (۴٬۰۸۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
- بهشت راه يافت درخت نهى شده چه درختى بود؟ درخت درخت گندم بوده ولى ثمره اش حسد شده است رفع تنافى از دو روايتى كه بظاهر با هم متنافيند رواياتى درباره قصه۶۳ کیلوبایت (۵٬۶۶۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
- جمله آنها است كه حسد مىبرند بر مردمان، بر آنچه خدا به ايشان داده از فضل خود. پس چون نعمتى را بر كسى ببيند، و آن كس را كسانى باشد، زحمت و حسد خود را بر ايشان۱۵ کیلوبایت (۱٬۰۱۲ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۳۵
- فرستاد و او را باستوارى بر خلق عظيم ستود). اى محمد بن على! من از حسد تو ميترسم [من از حسد تو نمىترسم- بنسخه اعلام الورى-] زيرا خدا كافران را بآن وصف كرده۳۶ کیلوبایت (۲٬۶۰۳ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۴
- كرد كه مبادا خواب خود را براى برادران نقل كنى ، زيرا كه اگر نقل كنى بر تو حسد مى ورزند. آنگاه خواب او را تعبير كرد به اينكه بزودى خدا تو را برمى گزيند،۵۱ کیلوبایت (۶٬۱۱۷ واژه) - ۵ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۰۵:۵۱
- از حد خود تجاوز كرد به آن سرنوشت گرفتار شد. اما بايد توجه داشت كه اين حسد از نوع حسد حرام نبوده و تنها يك احساس نفسانى بوده است ، بى آنكه كمترين گامى بر۴۲ کیلوبایت (۵٬۰۰۳ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۱۴
- تعصّب، دهخداها را به داشتن كبر، فرماندهان را به سبب تبهكارى، فقها را به سبب حسد، بازرگانان را به سبب خيانت و روستانشينان را به سبب جهل و نادانى.۴ کیلوبایت (۱۴۸ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۳۹
- الْعَالَمِ؛ خداوندا! بردار گمان مرا بالارونده، و اميدوار مكن در من دشمنى و نه حسد برندهاى را، و نگاه دار مرا ايستاده و نشسته و بيدار و خفته. خداوندا! بيامرز۵ کیلوبایت (۲۸۲ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۳۳
- دوستى بود خالهام مرا دوست داشت دزديد مرا پدرم مرا دوست داشت برادرانم بمن حسد بردند زن عزيز مرا دوست داشت حبسم كرد و عياشى ره نيز اين معنى را نقل نموده۸۱ کیلوبایت (۷٬۱۱۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- قبيح و ناپسند نزد عقلا و مذموم در اخلاق است و جز ايجاد بغض و عداوت و كينه و حسد فائدهاى بر آن مرتّب نيست و مباهات بكثرت مال و اولاد و احفاد است كه بمراتب۷۴ کیلوبایت (۶٬۰۸۹ واژه) - ۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۸
- نشدم بلكه ممكن است شما براي آن محبتها که ملك نسبت بمن كرد و حسد برديد شما چنين كرديد که مرا نزد ملك بيآبرو كنيد و از نظر آن بيندازيد۷۳ کیلوبایت (۶٬۱۷۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
- میپذیرد. مانند: کشتن. زنا. دزدی. «مَا بَطَنَ»: آنچه مربوط به دل باشد. مانند: حسد. سوءنیّت. وَ إِذْ أَخَذْنَا مِيثَاقَ بَنِي... (۵) إِنَ اللَّهَ لاَ يَغْفِرُ۷۷ کیلوبایت (۶٬۳۷۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- هم مى زند، همين «كينه توزى » و«حسد»است . بسيارى را مى شناسيم كه در زندگى هيچ چيز كم ندارند، تنها رنج و عذاب اليم آنها حسد نسبت به وضع ديگران ، و كينه توزى۴۱ کیلوبایت (۴٬۸۱۱ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۱۵
- انگيزه آنان در اين امر چيزى جز حسد نبود. قرآن در آيات فوق به اين امر اشاره كرده مى گويد: «بسيارى از اهل كتاب به خاطر حسد دوست داشتند شما را بعد از اسلام۴۱ کیلوبایت (۴٬۶۳۷ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۰۸
- باشد، و در حالى كه غايب باشد، او را بخورد و غيبت كند. اگر عطا شود، بر او حسد برد، و اگر به بلايى مبتلى شود، او را وا گذارد و يارى نكند».۴ کیلوبایت (۲۳۶ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۸
- رنگ و با عمرهاى برابر و روزيهاى برابر تا بر يك ديگر ستم نكنند و بر يك ديگر حسد نبرند و دشمنى با هم نكنند و در هيچ چيزى اختلاف نكنند، خدا عز و جل فرمود: اى۳۸ کیلوبایت (۲٬۵۰۷ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۸
- بالاتر و مهمتر ادله و براهين و فضائل و مناقب مشاهده كنند بر عناد و حسد و لجاجت آنها افزوده خواهد شد وَ نُنَزِّلُ مِنَ القُرآنِ ما هُوَ شِفاءٌ۸۵ کیلوبایت (۶٬۷۴۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- اولى ) از ناحيه آدم و حوا شد ... سپس حسد بود كه سرچشمه گناه فرزندش (قابيل ) گرديد و نسبت به برادرش (هابيل ) حسد ورزيد و او را به قتل رسانيد. از امام۴۱ کیلوبایت (۴٬۹۲۰ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۱۳
- دارد. مشركان مكه هنگامى كه منافع نامشروع خود را در خطر ديدند، و آتش كينه و حسد در دل آنها شعله ور شد، براى اغفال مردم و قانع كردن خويش در مورد مخالفت با۴۷ کیلوبایت (۵٬۵۳۰ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۵۶
- زمين ، را خلق نمى كردم ، پس زنهار مبادا بچشم حسد بر اينان بنگرى ، كه از جوار من بيرون خواهى شد. پس آدم بچشم حسد بر آنان نظر افكند، و آرزوى مقام و منزلت آنان۴۳ کیلوبایت (۴٬۹۷۹ واژه) - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۳۴
- حال عامل گمراهى شيطان معجونى از «خودخواهى » و «غرور» و «كبر» و «جهل » و «حسد» بود، اين صفات شيطانى دست به دست هم دادند و او را كه ساليان دراز همنشين ملائكه۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۷۵ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۰۰
- كردند و بر اهل دين و فضيلت از روى ستم و كينهجوئى و طغيان و گردن كشى و تكبر، حسد ورزيده و ستم كردند. و بخدا قسم براستى كه هيچ گاه مردمى در خرمى نعمتهاى خدا۱۶ کیلوبایت (۵۲۵ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۴۱
- در اين باب چه بگويم؟ و من به آن بخل كردم و بر مردم در باب مالك شدن آن اسب حسد بردم، و ايشان را سزاوار اين نديدم كه آن را به ايشان بفروشم، و چون شام كرديم،۱۲ کیلوبایت (۷۷۴ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۱۸
- را با بد چيزى معامله كردند خود را دادند و در مقابل اين را گرفتند كه از در حسد بآنچه خدا نازل كرده كفر بورزند، كه چرا خدا از فضل خود بر هر كس از بندگانش۴۴ کیلوبایت (۴٬۸۰۷ واژه) - ۱ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۷
- كه او اعلم اهل البيت است، يكى از حاضران او را ملامت كرد، دانستم كه از اول حسد مانع آنها بوده كه مرا به آن حضرت ارشاد كنند، من به او گفتم: واى بر تو، من۶۲ کیلوبایت (۴٬۲۰۹ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۶
- همين دليل پس از بعثت پيامبر اسلام (صلى اللّه عليه و آله و سلّم ) نسبت به او حسد ورزيد و بناى مخالفت را گذاشت . و يا اينكه منظور «ابو عامر» راهب معروف است۳۶ کیلوبایت (۴٬۲۲۰ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۲۲
- لامة ، و من شر حاسد اذا حسد: ((شما را به تمام كلمات و اسماء حسناى خداوند از شر مرگ و حيوانات موذى ، و هر چشم بد، و حسود آنگاه كه حسد ورزد مى سپارم ، سپس پيامبر۳۵ کیلوبایت (۳٬۹۳۲ واژه) - ۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۲۰
- امت عدل و قوم وسط هستيم و قبله ما قبله پيامبران است و محمد هم ميداند ولى حسد او را رها نمى كند. معاذ در جواب گفت: دين ما بر حق است و ما امت عدل مى باشيم۱۲۱ کیلوبایت (۱۰٬۷۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- ميتوانستند شما را بعد از آنكه ايمان آورديد بكفر برگردانند و اين آرزو را از در حسد در دل مى پرورند بعد از آنكه حق براى خود آنان نيز روشن گشته ، پس فعلا آنان۴۱ کیلوبایت (۴٬۶۷۱ واژه) - ۱ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۲۶
- خواهند گفت: شما به ما حسد مى ورزيد. و در جمله «بَل كَانُوا لَا يَفقَهُونَ إلّا قَلِيلاً»، پاسخى است از اين كه گفتند: شما به ما حسد مى ورزيد، ولى اين جواب۴۳ کیلوبایت (۴٬۸۶۷ واژه) - ۱ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۳۶
- را كه برادران از يك پدرند در حال اجتماع ببينند و چشم بزنند، و يا بر آنان حسد برده (و براى خاموش ساختن آتش جسد خود، وسيله از بين بردن آنان را فراهم سازند)۴۳ کیلوبایت (۵٬۱۳۰ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۲:۲۱
- توجه بلطائف آنها و خالي بودن دل از موانع قبول مانند كبر و عجب و حسد و عقوق والدين و قطع رحم و نشوز و ساير اخلاق رذيله و معاصي و اعمال۴۲۸ کیلوبایت (۳۹٬۴۴۵ واژه) - ۲۶ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۵۶
- كن، زيرا در صورت بيرون شدن از خانه بر عهده دارى كه غيبت نكنى، دروغ نگويى، حسد نورزى، خودنمايى نكنى و از ريا و سستى در امر دين بپرهيزى. ________________۳۲ کیلوبایت (۱٬۷۹۱ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۴۵
- ، محفوظ دار. بار الها! روح ايثار و تقوى و بركنارى از هر گونه بخل و كينه و حسد به ما مرحمت كن ، و ما را از خودخواهى و خودپسندى بر كنار فرما. آمين يا رب العالمين۲۳ کیلوبایت (۲٬۷۶۹ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۶:۴۹
- پيروزى شود كمتر مورد حسد واقع مى گردد، زيرا ديگران پيروزى وى را از خودشان مى دانند و معمولا انسان نسبت به كارى كه خودش انجام داده حسد نمى ورزد و اگر احيانا۵۱ کیلوبایت (۵٬۹۹۸ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۴۱
- اَلْغَيْرَةُ إِلاَّ لِلرِّجَالِ وَ أَمَّا اَلنِّسَاءُ فَإِنَّمَا ذَلِكَ مِنْهُنَّ حَسَدٌ وَ اَلْغَيْرَةُ لِلرِّجَالِ وَ لِذَلِكَ حَرَّمَ اَللَّهُ عَلَى اَلنِّسَاءِ۳ کیلوبایت (۲۸ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۰۹
- فروختند»؟ (بئس ما اشتروا به انفسهم ). «آنها به آنچه خداوند نازل كرده بود به خاطر حسد كافر شدند، و معترض بودند چرا خداوند آيات خود را بر هر كس از بندگان خود بخواهد۲۸ کیلوبایت (۳٬۱۵۳ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۰۶
- كه تو بهترين مكركنندگانى، و بر كَن از من چشمهاى كافران ستمكاران، و طاغيان حسد برندگان. خداوندا! و فرو فرست بر من از جانب خود، آرام را، و در پوشان به من،۳۵ کیلوبایت (۲٬۲۹۲ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۳۳
- بِمُخْرَجِينَ»: كلمه «غل» به معناى كينه است و بعضى گفته اند به معناى كينه و حسد است كه آدمى را وادار مى كند به ديگران آزار برساند. و كلمه «سرر» جمع «سرير»۴۱ کیلوبایت (۴٬۹۵۹ واژه) - ۲۶ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۴۷
- مادرت و يازده برادرانت مى آييم براى تو به خاك مى افتيم ؟ سپس برادران بر وى حسد بردند، و اما پدرش قضيه را بخاطر سپرد. مدتى گذشت تا اينكه برادران به دنبال۳۱ کیلوبایت (۳٬۷۶۷ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۲:۲۴
- شود، آرزو مى كند اى كاش كسانى كه در گذشته به ثروت او غبطه مى خوردند و بر آن حسد مى ورزيدند اين اموال در اختيار آنان بود و نه او. بالاخره در آخرين جمله آيه۳۵ کیلوبایت (۴٬۱۳۶ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۰۵
- در عين حال آنها از نظر روحى چنان هستند كه به آنچه دارند راضيند و هيچگونه حسد و رشك بر وجود آنان حاكم نيست . مى دانيم پاداشهاى آخرت و حتى تفضلهاى الهى بر۳۸ کیلوبایت (۴٬۳۷۸ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۰۲
- مـى دارنـد نـه از انـحـصـارطـلبـى آنـهـا خـبـرى اسـت ، و نـه از بـخـل و حـسـد اثـرى ، جـهـان آفـريـنـش صـحـنـه ايـثـار اسـت و بـذل و بخشش ، زمين آنچه را۴۴ کیلوبایت (۴٬۹۳۸ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۱۱
- غليظ شود «تكبد اللبن » مى گويند. ولى به گفته راغب در مفردات «كبد» (بر وزن حسد) به معنى دردى است كه عارض كبد انسان (جگر سياه ) مى شود و سپس به هر گونه مشقت۴۰ کیلوبایت (۴٬۹۵۴ واژه) - ۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۴۱
- است ، و تجربه نشان مى دهد براى بيدار ساختن جاهلان و خاموش كردن آتش خشم و حسد و تعصبشان ، اين بهترين راه است . در آيه بعد دستور ديگرى مى دهد كه در حقيقت۴۳ کیلوبایت (۵٬۰۸۸ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۲۵
- زحمات و مشكلاتى كه در راه رسيدن به «پيامبر موعود تورات » متحمل شدند به خاطر حسد، يا به خاطر اينكه اين پيامبر از بنى اسرائيل نيست ، و منافع شخصى آنها را به۴۳ کیلوبایت (۴٬۸۴۴ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۰۶
- ربه انى مسنى الشيطان بنصب و عذاب ). «نصب » (بر وزن عسر) و «نصب » (بر وزن حسد) هر دو به معنى بلا و شر است . از اين آيه اولا مقام والاى ايوب در پيشگاه خدا۴۵ کیلوبایت (۵٬۳۸۹ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۵۹
- ملائكه سجده كردند، و ابليس آنچه را در دل پنهان كرده بود بيرون انداخت ، و حسد درونى خود را اظهار كرده از سجده براى آدم امتناع ورزيد. و در بحار، از قصص الانبياء،۴۱ کیلوبایت (۴٬۶۳۶ واژه) - ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۵۶
- به كار خود ادامه داد تا روزى كه بر موسى (عليه السلام ) طغيان كرد، و به وى حسد ورزيد موسى (عليه السلام ) به او فرمود: خداى تعالى به من دستور داده كه از بندگانش۴۰ کیلوبایت (۴٬۶۲۷ واژه) - ۲۹ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۲۸
- يا همه اينها. و اينكه : در بعضى از كلمات رجس به معنى گناه يا شرك يا بخل و حسد و يا اعتقاد باطل و مانند آن تفسير شده ، در حقيقت بيان مصداقهائى از آن است۴۷ کیلوبایت (۵٬۵۶۷ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۵۷
- ديگر مى گويد: و نزعنا ما فى صدورهم من غل اخوانا على سرر متقابلين : هر گونه حسد و كينه و عداوت را از دلهاى آنها برمى كنيم ، همه برادرند و بر تختها رو به روى۴۸ کیلوبایت (۵٬۵۸۵ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۴۴
- هر چه كه بوئى از شعور در آن باشد، از قبيل : حب و بغض و رجاء و خوف و قصد و حسد و عفت و شجاعت و جرات و امثال آنرا به قلب نسبت دهند، و منظورشان از قلب ، همان۴۱ کیلوبایت (۴٬۸۱۴ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۷:۳۳
- سختيها در مسير دعوت به سوى خدا، و عفو و گذشت ، و جهاد در راه پروردگار، و ترك حسد و حرص » تفسير كرده اند، ولى گرچه همه اين صفات در پيامبر (صلى اللّه عليه و۴۶ کیلوبایت (۵٬۴۶۵ واژه) - ۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۱۹
- زندگيش نيز بهمين منوال جريان داشت ، پدرش او را احترام كرد و برادران بر وى حسد برده در چاهش انداختند، و به بازرگانان فروختند تا بدين وسيله آن احترام را مبدّل۳۵ کیلوبایت (۴٬۰۸۸ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۲:۲۰
- گويند؟ او به من گفت : غصه نخور به خدا سوگند زنانى كه امتيازى دارند و مورد حسد ديگران هستند درباره آنها سخن بسيار گفته مى شود. در اين هنگام پيامبر (صلى اللّه۵۴ کیلوبایت (۶٬۴۵۹ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۰۹
- از مرگ هارون ، بنى اسرائيل موسى را به قتل وى متهم ساخته و گفتند: تو به وى حسد برده و او را كشتى . موسى وقتى ديد در اين امر خيلى پافشارى دارند هفتاد نفر۴۹ کیلوبایت (۵٬۷۱۱ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۱:۱۱
- زبان خود را حفظ كنيد، ديدگان خود را از آنچه گناه است بربنديد، نسبت به يكديگر حسد نداشته باشيد، و نزاع نكنيد)). ۵ - يك غذاى نيرو بخش - از اينكه در آيات بالا۵۳ کیلوبایت (۶٬۲۳۷ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۱۵
- خداى تعالى قبلا به من خبر داده. وقتى اين را بشنوند، خواهند گفت: شما به ما حسد مى ورزيد، ولى بايد بدانند كه جز اندكى فهم ندارند (۱۵). بگو به اعرابى كه تخلف۳۷ کیلوبایت (۴٬۱۹۹ واژه) - ۱ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۱۱
- كه خودم مى ديدم، خونى و دردى مشاهده نكردم. پس آن ديگرى به وى گفت: كينه و حسد را در آور؛ و او چيزى بشكل لختۀ خون در آورده، بيرون انداخت. باز آن ديگرى گفت:۳۸ کیلوبایت (۴٬۵۳۰ واژه) - ۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۰
- امان بماند بايد قبل از هر چيز در اصلاح خويشتن بكوشد. دل را از بغض و كينه و حسد و عناد، و روح را از كبر و غرور و نخوت ، و خلاصه وجود خود را از صفات رذيله۴۰ کیلوبایت (۴٬۷۵۲ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۵۲