نتایج جستجو
از الکتاب
- فرر فرش فرعون فرغ فرق فسد فصل فعل فقر فلح فنن فنى فوج فوز فوق فى فکر فکه قبر قبل قتر قتل قدر قدس قدم قرء قرآن قرب قرر قريش قسر قسط قسم قسور قصر قضب قضى۲ کیلوبایت (۲٬۷۸۷ واژه) - ۲۴ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۱۴
- مىكرد و ستمكار و عصيانگر نبود. سلام بر او روزى كه از دنيا رفت و روزى كه سر از قبر بر مىدارد. [مريم:12-15]. او همچون پدرس زكرّيا و عيسى و الياس از نيكوكاران۴ کیلوبایت (۳۶۷ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۹
- الواقعة ٩٣ (رده آب داغ در قبر)امام صادق(ع) شنیدم که مى فرمود: ...«فنزل من حمیم» در قبر میّت است. جهنم: آب داغ جهنم ۱ قبر: آب داغ در قبر ۳ گمراهان: آشامیدنیهاى اخروى گمراهان ۱; بى ارزشى۱۵ کیلوبایت (۱٬۲۵۲ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۵۸
- عبس ٢٣ (رده ذکر قبر)۹ عصیان: آثار عصیان از خدا ۱۰; عصیان از خدا ۱۲ عمل: عمل ناپسند ۱۱ قبر: غافلان از قبر ۲ قیامت: غافلان از قیامت ۲; منشأ قیامت ۱ کافران: زمینه هدایت کافران۳۴ کیلوبایت (۳٬۱۶۰ واژه) - ۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۳۶
- خواندن و ايستادن بر قبر منافقان نهى شد. [عبس:21]. سپس او را بميراند و در قبركرد. جمع آن قبور است [حج:7]. *مقبره (به فتح وكسرميم) محل قبر را گويند جمع آن مقابر۳ کیلوبایت (۲۲۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۳۰
- خواندن و ايستادن بر قبر منافقان نهى شد. [عبس:21]. سپس او را بميراند و در قبركرد. جمع آن قبور است [حج:7]. *مقبره (به فتح وكسرميم) محل قبر را گويند جمع آن مقابر۳ کیلوبایت (۲۲۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۴۷
- الواقعة ٨٩ (رده مقربان در قبر)شود و شرفى و كرامتى. 4- نجات از آتش و مغفرت و فوز به رضوان. نزد بعضى روح در قبر باشد و ريحان در بهشت. يا روح معانقه ابكار و ريحان در بهشت مرافقت ابرار. يا۲۱ کیلوبایت (۱٬۷۵۸ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۵۶
- حق تعالى ملكى را به قبر او فرستد كه عبادت كند خدا را نزد قبر او، و بنويسد براى ميت، ثواب اين عمل ملك را. پس چون از قبر مبعوث شود، به هيچ هولى از اهوال قيامت۵۱ کیلوبایت (۴٬۵۱۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- میراند و در قبر پنهان نمود، |سپس وى را بميراند و به گورش برد آنگاه به مرگش رسانيد و در قبرش نهاد. آن گاه (به وقت معین) او را بمیراند و به خاک قبر سپرد. سپس۳۱ کیلوبایت (۲٬۸۸۵ واژه) - ۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۳۴
- اعلم بمراده. ثُمَّ إِذا شاءَ أَنشَرَهُ «22» پس از قبر زماني که مشيت حق تعلق گرفت از قبر بيرون ميآيد که روح بهمين بدن جسماني تعلق ميگيرد۲۶ کیلوبایت (۲٬۳۵۶ واژه) - ۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۳۵
- الروم ٢٥ (رده خروج انسان ها از قبر)و زمين به فرمان او بر پاست؛ پس هرگاه شما را از زمين فرا خواند، ناگهان (از قبر) بيرون مىآييد (و در صحنهى قيامت حاضر شويد). در اين آيات، هم آفرينش انسان۳۹ کیلوبایت (۳٬۳۴۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- طه ١٢٤ (رده عذاب قبر کافران)را به زحمت و سختى اندازد. دوم- قول ابن عباس و ابن مسعود مراد عذاب قبر است كه چنان قبر بر او تنگ شود كه استخوانهاى پهلوهاى او بهم آيد و بر او مسلط شود مارها۴۱ کیلوبایت (۳٬۶۶۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- كه روح ايشان قبض ميشود و داخل قبر ميگردند و زنده شدن دوم در قبر است براى سؤال و جواب و تنعم مؤمن و تعذيب كافر و باز در قبر ميميرند و روز قيامت زنده ميشوند۴۳ کیلوبایت (۳٬۶۸۴ واژه) - ۲۹ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۵۵
- تکرار در قرآن: ۱(بار) لیست کلمات مشتق شده در حال بارگیری... ما فى قبر هم بعثر صدر انن اذا ربب علم ب لا ف۱ کیلوبایت (۲۵ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۵۶
- [زنده] بیرون می آورند؟ كافران گفتند: چگونه اگر ما و پدرانمان خاك شديم ما را از قبر بيرون مىآورند؟ و کافران گویند آیا چون ما و پدرانمان [مردیم] و خاک شدیم آیا۲۳ کیلوبایت (۱٬۸۲۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- آيا محققا ما بر گشته شدگانيم در گودال قبر، با اينكه اينکه كفار از همان حال نزع و در قبر و عالم برزخ معذب هستند و بودند چنانچه ميفرمايد:۲۵ کیلوبایت (۲٬۰۴۹ واژه) - ۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۴۶
- آتش در روز قيامت، جدا كرده روشن مىكند كه نزديك شدن به آتش در برزخ و عالم قبر است. الميزان در ذيل اين آيه فرموده: آيه اوّلاً صريح است در اينكه ابتدا نشان۱۷ کیلوبایت (۱٬۹۴۸ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۵۱
- رسوا شده و خارج شدند و عذاب دوم قبر است. 4- عذاب اول كشتن و اسيرى و دوم عذاب قبر. 5- عذاب اول شمشير روز «بدر» و دوم عذاب قبر. 6- عذاب اول محسن دنيوى از فقر۴۶ کیلوبایت (۳٬۴۸۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۰
- پيمودن راه حق به تكامل مىرسد. «ثُمَّ السَّبِيلَ يَسَّرَهُ» 9- انسان كه مرگ و قبر را مىبيند، چرا سرسختى مىكند؟ قُتِلَ الْإِنْسانُ ما أَكْفَرَهُ ... ثُمَّ۳۰ کیلوبایت (۲٬۸۳۷ واژه) - ۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۳۲
- ب يوم قنط لما اللائى صحب قدر رسل کون امن عقل حتى ظنن حيض فسق عمل ظلم ذلکم قبر خلص لقى اخو جمع نجو دين زلم لو شکل يوسف نسو قوم امر نا نعم خير ربب کبر ها۴ کیلوبایت (۲۵۸ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۲
- فى سوف من ها ربب نا کون ذکر على اذا اذ انس لم شىء ک نشر حبب کتب هو رئى اخر قبر اله خوف يوم ايى دکک ارض کذب وله هما اوى لهو خلف ا ائى لو زور مول عن قمر ن۵ کیلوبایت (۳۵۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۲
- زور است . قول اذا الله اله وله ل من ف کلا الذين مرر هم سوف انن جنب ب حنف قبر سطر ظلم طلع حتى عن شهد کثر کم لا لهو اول جىء کهف علم شمس نکر کتب توب وثن قد۴ کیلوبایت (۳۱۶ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۲
- كامل داشتند. چون مأموران فرعون ايشان را خبر نمودند، از مادر خود قبر پدر را پرسيده به سر قبر آمده و به عمليات خود روح پدر را حاضر، گفتند: فرعون ما را طلبيده۱۸ کیلوبایت (۱٬۴۶۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
- تفسير اثنا عشرى، ج2، ص: 68 نمودم از آمدن او، پس نشست نزد قبر، ديدم مفقود شد، گويا داخل در قبر شد. تفسير اثنا عشرى ج2 68 انى گذشت، ناگاه بوى۴۷ کیلوبایت (۳٬۹۰۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- هجرت و خروج از مدينه براي فتح مكه بعضي گفتند دخول در قبر و خروج از قبر يوم البعث لكن ظاهر اطلاق آيه شريفه اينكه در هر امري از۴۵ کیلوبایت (۳٬۹۲۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- شده در حال بارگیری... لحد و الحاد به معنى عدول و انحراف از استقامت است وسط قبر را ضريح و قسمت منحرف آن را لحد گويند در لغت آمده: «لَحَدَ اِلى فُلانٍ: مالَ۵ کیلوبایت (۴۴۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۲
- از مرگ آنها اختلاف كرده عدهاى كه چيزى دستگيرشان نشده گفتهاند: بنايى بر قبر آنها بسازيد پروردگارشان به حال آنها داناتر است ولى اكثريت كه از آن بهره برده۲۳ کیلوبایت (۲٬۶۰۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۰۳
- هما کفر فضض حتى شرى او زين متع زور اصل الى فخر ضلل رجل امل کون اکل ولد سرر قبر غدو انس رود رئى سمع ک اتى اذا ترک سلم انت خشى بيع هذه نجو شىء لعل وزر على۶ کیلوبایت (۵۰۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۱
- كليني از حضرت باقر (ع) مسندا که مانع از عذاب قبر و جلوگيري از دخول نكير و منكر در قبر ميشود، و از خواص القرآن که قرائت او ثواب احياء۳۲ کیلوبایت (۲٬۸۰۶ واژه) - ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۵
- مردن و خاك شدن و همچنين پدرانمان كه مردند و خاك شدند دو مرتبه زنده شده و از قبر بيرون بيائيم اين وعدهاى است كه براى مصالحى بما و پدرانمان داده و ميدهند و۲۴ کیلوبایت (۱٬۹۳۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- كردند: برزخ چيست؟ فرمود: قبر از زمان مردن تا قيامت. «1» 3- در خصال- از حضرت سجاد عليه السّلام اين آيه را تلاوت و فرمود: آن قبر است و بدرستى كه براى ايشان۳۴ کیلوبایت (۲٬۹۶۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
- جهنمشان مىاندازند و قمّى از امام صادق عليه السّلام نقل نموده كه نزل من حميم در قبر است و تصلية جحيم در آخرت و آنچه در اين سوره مباركه ذكر شد در احوال فرق ثلاثه۱۷ کیلوبایت (۱٬۳۸۶ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۵۵
- الي 32. خُذُوهُ امر بملائكه عذاب است که ميآيند بالاي قبر او بمجرد آنكه از قبر جلد 16 - صفحه 98 بيرون ميآيد او را ميگيرند. فَاعتِلُوهُ۱۹ کیلوبایت (۱٬۴۰۴ واژه) - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۴
- لَيُدْخِلُ الرَّجُلَ الْقَبْرَ وَ الْجَمَلَ الْقَدْرَ» چشم زخم مرد را به قبر و شتر را به ديگ داخل مىكند. مؤلف گويد سيوطى آن را در جامع صغير نقل كرده در۵ کیلوبایت (۵۱۰ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۹
- القرآن عبدالرؤف مصرى نقل مىكند بدن منفتاح (فرعون خروج) با بدنهاى ديگر در قبر امنتحب دوم در أقصر (سرزمين مصر) كشف شده و اكنون در موزه مصر موجود است و وضع۹ کیلوبایت (۷۱۵ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۱
- و الرّجل القبر: «1» بدرستى كه چشم زخم، شتر را در ديگ داخل كند و مرد را در قبر. اسماء بنت عميس روايت نموده كه رسول را گفتم: يا رسول اللّه فرزندان جعفر را۲۹ کیلوبایت (۲٬۸۲۳ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۵۲
- پيمودن راه حق به تكامل مىرسد. «ثُمَّ السَّبِيلَ يَسَّرَهُ» 9- انسان كه مرگ و قبر را مىبيند، چرا سرسختى مىكند؟ قُتِلَ الْإِنْسانُ ما أَكْفَرَهُ ... ثُمَّ۲۸ کیلوبایت (۲٬۵۴۱ واژه) - ۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۳۱
- پيمودن راه حق به تكامل مىرسد. «ثُمَّ السَّبِيلَ يَسَّرَهُ» 9- انسان كه مرگ و قبر را مىبيند، چرا سرسختى مىكند؟ قُتِلَ الْإِنْسانُ ما أَكْفَرَهُ ... ثُمَّ۲۸ کیلوبایت (۲٬۵۳۴ واژه) - ۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۳۲
- قريش و مشركين كشته شدند، يا قحط و غلا و يا مشاهده عذاب نزد مرگ و يا عذاب قبر. نكته: ذكر «عسى» و «لعل» و «سوف» در مواعيد ملوك در حكم جزم به آنست؛ و اطلاق۲۷ کیلوبایت (۲٬۲۲۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- است و نطفهى مرد كه ناپايدار است پديد آمدهايد، مستقر در زمين و وديعهى در قبر تا روز قيامت هستيد، نعمتها گاهى پايدار است و گاهى ناپايدار. در دعايى از امام۳۷ کیلوبایت (۳٬۰۲۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
- باشد و در كافى از امير المؤمنين عليه السّلام نقل نموده كه چون مؤمن را در قبر گذارند زمين بر او وسعت داده ميشود بقدر ديد چشمش و درى از بهشت باز ميشود بروى۳۲ کیلوبایت (۲٬۸۳۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- ميراندى يكمرتبه در دنيا و يكمرتبه در قبر و دو مرتبه زنده نمودى يكمرتبه در قبر و يكمرتبه در قيامت چون براى سؤال قبر مردم زنده ميشوند و بعد از آن ميميرند۲۹ کیلوبایت (۲٬۳۳۹ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۲۹
- 4 صفحه 619 كه كسيكه قرائت نمايد سوره زخرف را خداوند او را در قبر از جانوران زمين و فشار قبر ايمن ميفرمايد تا در پيشگاه الهى حاضر شود و از آنجا بامر خدا۱۹ کیلوبایت (۱٬۴۴۱ واژه) - ۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۳۴
- الي 32. خُذُوهُ امر بملائكه عذاب است که ميآيند بالاي قبر او بمجرد آنكه از قبر جلد 16 - صفحه 98 بيرون ميآيد او را ميگيرند. فَاعتِلُوهُ۲۰ کیلوبایت (۱٬۵۸۹ واژه) - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۶
- الي 32. خُذُوهُ امر بملائكه عذاب است که ميآيند بالاي قبر او بمجرد آنكه از قبر جلد 16 - صفحه 98 بيرون ميآيد او را ميگيرند. فَاعتِلُوهُ۲۰ کیلوبایت (۱٬۵۱۵ واژه) - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۵
- بپاداش اعمالشان دو مرتبه زنده و برانگيخته خواهند شد و منافات ندارد با آنكه در قبر يا در رجعت يا باعجاز انبياء و اوليا و خواست خدا در اين عالم هم زنده شوند چون۲۱ کیلوبایت (۱٬۷۳۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- آخرت را از او بگرداند، آسانترين ناگوارى دنيا فقر و سهلترين ناگوارى آخرت عذاب قبر است و من به اميد ارتقاء درجه و مقامم آن را مىخوانم. 2- «قالَ اَبُو عَبْدِاللَّهِ۹ کیلوبایت (۸۳۹ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۸
- شما وعده مىدهد كه وقتى مرديد و خاك و استخوانهايى (پوسيده) شديد، شما (از قبر) بيرون آورده مىشويد؟! وَ لَئِنْ أَطَعْتُمْ بَشَراً مِثْلَكُمْ إِنَّكُمْ إِذاً۲۲ کیلوبایت (۱٬۶۱۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
- كه اعاده و حشر در قيامت و بقاء ابدى باشد. و اين قسمت منع ننمايد حيات عالم قبر و برزخ را، زيرا اثبات زنده شدن در قيامت نفى نمىكند زنده بودن در عالم برزخ۲۳ کیلوبایت (۱٬۹۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- مؤدى شود به آتش. 2- شقى شقى است در شكم زمين كه قبر باشد، يعنى هر كه در دنيا به حالت شقاوت بميرد در قبر هم حكم به شقاوت او شود. 3- مراد از «امّ» جهنم است۳۳ کیلوبایت (۳٬۰۳۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- پيمودن راه حق به تكامل مىرسد. «ثُمَّ السَّبِيلَ يَسَّرَهُ» 9- انسان كه مرگ و قبر را مىبيند، چرا سرسختى مىكند؟ قُتِلَ الْإِنْسانُ ما أَكْفَرَهُ ... ثُمَّ۳۳ کیلوبایت (۳٬۰۵۰ واژه) - ۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۲۹
- حقوق واجب الهى را نمىپردازد. «لَشَدِيدٌ» 13- معاد جسمانى است زيرا سخن از قبر است. «بُعْثِرَ ما فِي الْقُبُورِ» (در آيهاى جلد 10 - صفحه 571 ديگر مىفرمايد:۴۲ کیلوبایت (۳٬۲۴۱ واژه) - ۸ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۶:۲۱
- ميراندى يكمرتبه در دنيا و يكمرتبه در قبر و دو مرتبه زنده نمودى يكمرتبه در قبر و يكمرتبه در قيامت چون براى سؤال قبر مردم زنده ميشوند و بعد از آن ميميرند۳۲ کیلوبایت (۲٬۶۹۲ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۳۰
- ميراندى يكمرتبه در دنيا و يكمرتبه در قبر و دو مرتبه زنده نمودى يكمرتبه در قبر و يكمرتبه در قيامت چون براى سؤال قبر مردم زنده ميشوند و بعد از آن ميميرند۳۱ کیلوبایت (۲٬۵۰۵ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۲۸
- سر قبر آنها نه ايستد چنانچه در مجمع فرموده كه پيغمبر (ص) قبل از اين بر منافقان نماز ميخواند و اجراء احكام اسلام ميفرمود و معمولا بعد از نماز سر قبر توقف۴۳ کیلوبایت (۳٬۳۳۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- 4 صفحه 619 كه كسيكه قرائت نمايد سوره زخرف را خداوند او را در قبر از جانوران زمين و فشار قبر ايمن ميفرمايد تا در پيشگاه الهى حاضر شود و از آنجا بامر خدا۲۱ کیلوبایت (۱٬۵۶۶ واژه) - ۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۳۴
- صفحه 257 و از روايات مأثوره در اين باب است كه چشم شتر را در ديگ و مرد را در قبر ميكند و اگر چيزى سبقت بر قدر گيرد چشم زخم است و نيست افسونى مگر از چشم زخم۲۴ کیلوبایت (۲٬۰۶۲ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۵۱
- يَوْمٍ» «3»* ممكن است مراد از «كَمْ لَبِثْتُمْ فِي الْأَرْضِ» مدّت توقّف در قبر و عالم برزخ باشد. 1- پاداش صابران، از طرف خود خداوند است. «إِنِّي جَزَيْتُهُمُ»۲۶ کیلوبایت (۲٬۰۲۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
- ميراندى يكمرتبه در دنيا و يكمرتبه در قبر و دو مرتبه زنده نمودى يكمرتبه در قبر و يكمرتبه در قيامت چون براى سؤال قبر مردم زنده ميشوند و بعد از آن ميميرند۳۴ کیلوبایت (۲٬۶۸۹ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۲۳
- ميراندى يكمرتبه در دنيا و يكمرتبه در قبر و دو مرتبه زنده نمودى يكمرتبه در قبر و يكمرتبه در قيامت چون براى سؤال قبر مردم زنده ميشوند و بعد از آن ميميرند۳۸ کیلوبایت (۳٬۱۹۷ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۳۰
- هفت سال است كه كار من شكافتن قبور و نبش قبرهاى مسلمين است و با نبش قبر، مرده ها را از قبر بيرون مى آورم و كفن هاى آنها را مى دزدم و سپس به فروش ميرسانم۶۳ کیلوبایت (۵٬۸۵۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- مردن و خاك شدن و همچنين پدرانمان كه مردند و خاك شدند دو مرتبه زنده شده و از قبر بيرون بيائيم اين وعدهاى است كه براى مصالحى بما و پدرانمان داده و ميدهند و۲۷ کیلوبایت (۲٬۲۰۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- رواياتى در ذيل آيه اى كه از نمازگزاردن بر جنازه ميت منافق و حضور در كنار قبر او نهى مى كند (و لا تصل احد منهم ) بيان ضعف و جعلى بودن رواياتى كه حاكى از۲۳ کیلوبایت (۱٬۶۴۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- النُّورُ اينهم دو قسم است بلكه اقسامي دارد ظلمت خارجي ظلمت قلب ظلمت قبر ظلمات يوم القيمة ظلمت جحيم ظلمت جهل و كذلك نور خارجي نورانيت قلب۲۹ کیلوبایت (۲٬۶۲۷ واژه) - ۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۳۹
- بنابر آن مراد از شجره خبيثه بنى اميه اندمناقشه كرده چند روايت در مورد سؤ ال قبر و تطبيق آيه : (( يثبت الله الذين آمنوا...)) بر آن چند روايت در تطبيق آيه :۲۸ کیلوبایت (۲٬۳۶۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
- ميراندى يكمرتبه در دنيا و يكمرتبه در قبر و دو مرتبه زنده نمودى يكمرتبه در قبر و يكمرتبه در قيامت چون براى سؤال قبر مردم زنده ميشوند و بعد از آن ميميرند۳۹ کیلوبایت (۳٬۲۱۷ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۲۹
- ايمان را در روزى كه ملاقات كنند رحمت او را- كه بهشت يا نزد موت يا وقت خروج از قبر است- سلام مىباشد كه مخبر است بر سلامتى از هر آفتى و مخافتى، يعنى حق تعالى۲۶ کیلوبایت (۲٬۱۹۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۰
- رواياتى در ذيل آيه اى كه از نمازگزاردن بر جنازه ميت منافق و حضور در كنار قبر او نهى مى كند (و لا تصل احد منهم ) بيان ضعف و جعلى بودن رواياتى كه حاكى از۲۶ کیلوبایت (۱٬۹۳۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- عادت؛ پس خداى تعالى مىميراند بوقت اجل مسمى يا اجل بلاء، و زنده فرمايد در قبر و قيامت. 2- مرده را زنده سازد مانند نطفه، و زنده را مىميراند 3- مرده مىسازد۲۹ کیلوبایت (۲٬۶۶۴ واژه) - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۶
- بوده آن را رها ميكند و بهمين بدن عنصري تعلق ميگيرد و قبر شكاف بر ميدارد و از قبر بيرون ميآيد اوضاع محشر را مشاهده ميكند هر كدام بيك۳۱ کیلوبایت (۲٬۵۷۱ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۲
- شما وعده مىدهد كه وقتى مرديد و خاك و استخوانهايى (پوسيده) شديد، شما (از قبر) بيرون آورده مىشويد؟! أَ يَعِدُكُمْ أَنَّكُمْ إِذا مِتُّمْ وَ كُنْتُمْ تُراباً۲۶ کیلوبایت (۲٬۰۰۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
- مردن و خاك شدن و همچنين پدرانمان كه مردند و خاك شدند دو مرتبه زنده شده و از قبر بيرون بيائيم اين وعدهاى است كه براى مصالحى بما و پدرانمان داده و ميدهند و۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۵۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- مردن و خاك شدن و همچنين پدرانمان كه مردند و خاك شدند دو مرتبه زنده شده و از قبر بيرون بيائيم اين وعدهاى است كه براى مصالحى بما و پدرانمان داده و ميدهند و۲۹ کیلوبایت (۲٬۳۹۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- الي 32. خُذُوهُ امر بملائكه عذاب است که ميآيند بالاي قبر او بمجرد آنكه از قبر جلد 16 - صفحه 98 بيرون ميآيد او را ميگيرند. فَاعتِلُوهُ۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۴۸ واژه) - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۵
- مبتلا بفقر و خوف از سلطان نخواهد شد و با ايمان از دنيا ميرود و ملائكه در قبر براى او عبادت ميكنند و ثوابش باو ميرسد و در امان خدا و پيغمبر صلى اللّه عليه۲۴ کیلوبایت (۲٬۰۲۷ واژه) - ۶ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۱
- سر قبر آنها نه ايستد چنانچه در مجمع فرموده كه پيغمبر (ص) قبل از اين بر منافقان نماز ميخواند و اجراء احكام اسلام ميفرمود و معمولا بعد از نماز سر قبر توقف۴۸ کیلوبایت (۳٬۵۳۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- دنيوى و اخروى. در فضيلت اين سوره آمده است: قرائت اين سوره موجب نجات از عذاب قبر است. «1» «1». تفسيرنورالثقلين. جلد 10 - صفحه 145 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ۵۴ کیلوبایت (۴٬۸۴۴ واژه) - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۱۷
- آخرت را از او بگرداند، آسانترين ناگوارى دنيا فقر و سهلترين ناگوارى آخرت عذاب قبر است و من به اميد ارتقاء درجه و مقامم آن را مىخوانم. 2- «قالَ اَبُو عَبْدِاللَّهِ۱۱ کیلوبایت (۹۹۶ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۳۴
- صفحه 257 و از روايات مأثوره در اين باب است كه چشم شتر را در ديگ و مرد را در قبر ميكند و اگر چيزى سبقت بر قدر گيرد چشم زخم است و نيست افسونى مگر از چشم زخم۲۷ کیلوبایت (۲٬۳۲۱ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۵۰
- مردن و خاك شدن و همچنين پدرانمان كه مردند و خاك شدند دو مرتبه زنده شده و از قبر بيرون بيائيم اين وعدهاى است كه براى مصالحى بما و پدرانمان داده و ميدهند و۳۰ کیلوبایت (۲٬۴۵۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- جهنمشان مىاندازند و قمّى از امام صادق عليه السّلام نقل نموده كه نزل من حميم در قبر است و تصلية جحيم در آخرت و آنچه در اين سوره مباركه ذكر شد در احوال فرق ثلاثه۱۵ کیلوبایت (۱٬۱۳۷ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۵۶
- مِن فَزَعٍ يَومَئِذٍ آمِنُونَ حين رحلت بشارتش ميدهند در قبر بشارت دارد از قبر بيرون آيد بشارت دارد در طرف راست صحراي محشر ميرود پاي منبر۲۹ کیلوبایت (۲٬۴۸۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- 4 صفحه 619 كه كسيكه قرائت نمايد سوره زخرف را خداوند او را در قبر از جانوران زمين و فشار قبر ايمن ميفرمايد تا در پيشگاه الهى حاضر شود و از آنجا بامر خدا۳۱ کیلوبایت (۲٬۶۵۲ واژه) - ۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۳۴
- 4 صفحه 619 كه كسيكه قرائت نمايد سوره زخرف را خداوند او را در قبر از جانوران زمين و فشار قبر ايمن ميفرمايد تا در پيشگاه الهى حاضر شود و از آنجا بامر خدا۲۸ کیلوبایت (۲٬۲۱۲ واژه) - ۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۳۳
- مردن و خاك شدن و همچنين پدرانمان كه مردند و خاك شدند دو مرتبه زنده شده و از قبر بيرون بيائيم اين وعدهاى است كه براى مصالحى بما و پدرانمان داده و ميدهند و۳۲ کیلوبایت (۲٬۶۶۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- مصاحب آتش هستند و از آتش جدايي ندارند از حين موت و غسل و كفن و قبر و برزخ و صحراي محشر و جهنم، اما حين موت روحش را با قالب مثالي۳۲ کیلوبایت (۲٬۷۰۹ واژه) - ۲ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۵
- نقل شده است و گويد: موسى در آنجا مرد و در آنجا دفن گرديد و اَحَدى تا حال قبر او را نشناخته و وقت مرگ صد و بيست سال داشت و بنى اسرائيل سى روز ماتم گرفتند۱۵ کیلوبایت (۱٬۶۶۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۰
- رواياتى در ذيل آيه اى كه از نمازگزاردن بر جنازه ميت منافق و حضور در كنار قبر او نهى مى كند (و لا تصل احد منهم ) بيان ضعف و جعلى بودن رواياتى كه حاكى از۳۰ کیلوبایت (۲٬۰۵۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- رواياتى در ذيل آيه اى كه از نمازگزاردن بر جنازه ميت منافق و حضور در كنار قبر او نهى مى كند (و لا تصل احد منهم ) بيان ضعف و جعلى بودن رواياتى كه حاكى از۳۳ کیلوبایت (۲٬۳۹۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- دنيا، تأسف خورند، پس وصف نمايند به كوتاهى. قول دوم: مراد مكث در عالم برزخ و قبر است كه وقتى مقايسه كنند عذاب برزخ را، نسبت به شدت عذاب قيامت كوتاه شمرند آن۳۶ کیلوبایت (۳٬۱۹۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- که بآنها وعده داده شده که پس از مردن و عذابهاي قبر و عالم برزخ سر از قبر بيرون آرند و آن روز موعود را مشاهده كنند که ميفرمايد:۳۴ کیلوبایت (۲٬۸۸۴ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۱
- حقوق واجب الهى را نمىپردازد. «لَشَدِيدٌ» 13- معاد جسمانى است زيرا سخن از قبر است. «بُعْثِرَ ما فِي الْقُبُورِ» (در آيهاى جلد 10 - صفحه 571 ديگر مىفرمايد:۴۱ کیلوبایت (۳٬۲۸۹ واژه) - ۸ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۶:۲۱
- مردن و خاك شدن و همچنين پدرانمان كه مردند و خاك شدند دو مرتبه زنده شده و از قبر بيرون بيائيم اين وعدهاى است كه براى مصالحى بما و پدرانمان داده و ميدهند و۳۳ کیلوبایت (۲٬۶۵۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- جهنمشان مىاندازند و قمّى از امام صادق عليه السّلام نقل نموده كه نزل من حميم در قبر است و تصلية جحيم در آخرت و آنچه در اين سوره مباركه ذكر شد در احوال فرق ثلاثه۱۷ کیلوبایت (۱٬۳۴۷ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۵۷
- نقل شده است و گويد: موسى در آنجا مرد و در آنجا دفن گرديد و اَحَدى تا حال قبر او را نشناخته و وقت مرگ صد و بيست سال داشت و بنى اسرائيل سى روز ماتم گرفتند۱۷ کیلوبایت (۱٬۷۱۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۳۷
- مقام جزا. بيان: آيه شريفه مشعر است به آنكه بعض جزاى اعمال قبل از قيامت در قبر و عالم برزخ داده شود و تمام آن در قيامت باشد، و مؤيد اينست فرمايش نبوى صلّى۵۰ کیلوبایت (۴٬۲۱۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- بعد از مرگ هم دلسوزى نمود چنانچه قبل از آن مينمود و اين دليل است بر ثواب قبر و كاشف است از عذاب آن. إِنِّي إِذاً لَفِي ضَلالٍ مُبِينٍ «24» محققا من۲۰ کیلوبایت (۱٬۵۰۶ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۲۰
- جهنمشان مىاندازند و قمّى از امام صادق عليه السّلام نقل نموده كه نزل من حميم در قبر است و تصلية جحيم در آخرت و آنچه در اين سوره مباركه ذكر شد در احوال فرق ثلاثه۱۷ کیلوبایت (۱٬۴۱۵ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۵۷
- آن ميشود، بعلاوه مسلّما انحطاط درجه ميآورد و در عقبات از موت و قبر و برزخ و عقبات قيامت گرفتاري دارد و لو بالاخره بشفاعت نجات يابد.۱۷ کیلوبایت (۱٬۲۳۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- بتوبه يا بعمل صالح يا بليات دنيوي يا حين الموت يا در قبر و عالم برزخ يا در صحراي محشر بشفاعت شفعاء و مغفرة الهي و شمول۲۰ کیلوبایت (۱٬۵۲۴ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۱۰