نتایج جستجو
از الکتاب
- الروم ١٢ (رده یأس اخروى مکذبان آیات خدا)۲; یأس در قیامت ۳، ۷ گناه: آثار گناه ۳ گناهکاران: اندوه اخروى گناهکاران ۱; گناهکاران در قیامت ۱، ۵; یأس اخروى گناهکاران ۱ مجرمان :۶ یأس: عوامل یأس ۳۲۳ کیلوبایت (۱٬۹۵۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- «مفردات» چنین برمى آید که: «یأس» در اینجا به همان معناى معروف آن است، ولى لازمه هر یأسى علم به عدم تحقیق آن موضوع است، بنابراین، ثبوت یأس آنها لازمه اش علم آنهاست،۴ کیلوبایت (۳۳۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۴۶
- الحجر ٥٦ (رده یأس گمراهان)فرزندداری ۵ گمراهان: یأس گمراهان ۱ گمراهى: نشانه هاى گمراهى ۲ گناهان کبیره ۶: هدایت: آثار هدایت ۷ یأس: سرزنش یأس از رحمت خدا ۶; موانع یأس ۷; یأس از رحمت خدا ۶۲۸ کیلوبایت (۲٬۳۴۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
- آیات شامل این کلمه «بَئِیس» از مادّه «بأس» (بر وزن یأس) به معناى شدید است. بئس (۷۳ بار) بِعَذَاب بِمَا کَانُوا عَن ظَلَمُوا الّذِين يَفْسُقُون فَلَمّا۱ کیلوبایت (۳۶ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۲۱
- العنكبوت ٢٣ (رده یأس مکذبان آیات خدا)کیفر مکذبان معاد ۶; محرومیت مکذبان معاد ۴ یأس: کفر یأس از رحمت خدا ۲; ناپسندى یأس از رحمت خدا ۲۳۰ کیلوبایت (۲٬۲۹۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
- الواقعة ٦٧ (رده زمینه یأس مکذبان قیامت)مکذبان قیامت ۲; زمینه یأس مکذبان قیامت ۲; مکذبان قیامت و حوادث طبیعى ۲ کافران: بى پناهى کافران ۲; زمینه ذلت کافران ۲; زمینه یأس کافران ۲; کافران و حوادث طبیعى۲۳ کیلوبایت (۲٬۰۸۳ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۴۰
- الحجر ٥٥ (رده عوامل یأس از فرزنددارى)فرزنددارى: عوامل یأس از فرزنددارى ۴ ملائکه: بشارتهاى ملائکه ۱; توصیه هاى ملائکه ۲; ملائکه مبشر ۱، ۲ یأس: سرزنش یأس از رحمت خدا ۳; سرزنش یأس از لطف خدا ۳۲۲ کیلوبایت (۱٬۷۷۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
- الممتحنة ١٣ (رده آثار یأس از پاداش اخروى)۱، ۳; صفات مغضوبان خدا ۵ یأس: آثار یأس از پاداش اخروى ۹; گناه یأس از آخرت ۷; گناه یأس از رحمت ۷; یأس از پاداش اخروى ۵، ۷; یأس از رحمت خدا ۵ یهود: صفات۴۳ کیلوبایت (۳٬۷۷۱ واژه) - ۴ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۳۲
- الزخرف ٨٨ (رده یأس محمد)رسالت محمد(ص) ۳; موضعگیرى علیه محمد(ص) ۴; یأس محمد(ص) ۲ مشرکان: زمینه کیفر مشرکان ۴; موضعگیرى مشرکان ۴ یأس: یأس از ایمان مشرکان مکه ۲۱۹ کیلوبایت (۱٬۴۴۱ واژه) - ۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۳۴
- غافر ٤٩ (رده یأس جهنمیان)۱ عذاب: درخواست تخفیف عذاب ۱; منشأ تخفیف عذاب ۴ عفو: منشأ عفو ۴ یأس: یأس از آمرزش ۳; یأس از تخفیف عذاب ۳۲۷ کیلوبایت (۱٬۹۵۵ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۵۵
- هود ٣٦ (رده یأس از هدایت انسان ها)گروههاى اجتماعى قوم نوح۱; مؤمنان قوم نوح۱; هدایت ناپذیری قوم نوح۷;یأس از ایمان قوم نوح۲; یأس ازهدایت قوم نوح ۷ کفر: آثار اصرار بر کفر ۳; آثار کفر ۱۰ مبلغان:۴۲ کیلوبایت (۳٬۲۹۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
- المؤمنون ٢٦ (رده یأس نوح)تکذیب نوح(ع) ۲; تهمت دروغگویى به نوح(ع) ۶; قصه نوح(ع) ۱، ۲، ۴، ۵، ۶; یأس نوح(ع) ۱ یأس: یأس از هدایت قوم نوح ۱۲۲ کیلوبایت (۱٬۷۰۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- الأعراف ١٥٣ (رده یأس از آمرزش)رحمت:۲، ۴ موسى(ع): عوامل مؤثر در رسالت موسى(ع) ۱۱ ; قصه موسى(ع) ۱۱ یأس: سرزنش یأس ۸ ; یأس از آمرزش ۸۳۶ کیلوبایت (۲٬۸۰۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- المؤمنون ٧٧ (رده یأس جهنمیان)«مبلسون») نیز براى چند معناى نزدیک به هم و متلازم - مانند: انکسار، حزن، تحیر، یأس و سکوت همراه با اندوه - به کار رفته است; یعنى، ... و به درگاه خدا زارى نمى کنند۲۸ کیلوبایت (۲٬۳۹۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
- کلمه «یُبْلِسُ» از مادّه «ابلاس»، در اصل به معناى غم و اندوهى است که از شدت یأس و نومیدى دست مى دهد. بدیهى است، اگر چیزى که انسان از آن ناامید مى شود، امرى۳ کیلوبایت (۲۸۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۴۵
- هود ١٢١ (رده یأس از ایمان کافران)هماهنگى صحابه با محمد(ص) ۵ فساد: اهمیت مبارزه با فساد ۳ کافران: لجاجت کافران ۱; یأس از ایمان کافران ۲ مؤمنان: استقامت مؤمنان ۳، ۴; مسؤولیت مؤمنان ۳; هماهنگى مؤمنان۲۶ کیلوبایت (۲٬۲۸۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- يوسف ٨٧ (رده گناه یأس از رحمت)رحمت خدا ۶ رحمت: گناه یأس از رحمت ۱۴; مأیوسان از رحمت ۱۱ عمل: بیان فرجام عمل ۱۲; عمل پسندیده ۱۲ کافران: ویژگیهاى کافران ۱۱; یأس کافران ۱۱ گناهان کبیره:۴۹ کیلوبایت (۴٬۲۳۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
- ابراهيم ١٥ (رده یأس از هدایت اقوام پیشین)خواسته هاى اقوام پیشین ۳، ۴; نفرین بر اقوام پیشین ۲; هلاکت اقوام پیشین ۴، ۷; یأس از هدایت اقوام پیشین ۲ انبیا: اجابت دعاى انبیا ۷; اعراض از بینات انبیا ۸;۲۹ کیلوبایت (۲٬۴۰۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
- الشعراء ١١٨ (رده یأس نوح)۳، ۴، ۵; گلایه نوح(ع) ۴; نزاع نوح(ع) با قوم نوح ۱; نفرین نوح(ع) ۵; یأس نوح(ع)۳ یأس: یأس از ایمان قوم نوح ۳۳۳ کیلوبایت (۲٬۹۳۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- هود ٩ (رده زمینه یأس)امکانات مادى ۵; علاقه به نعمت ۵ نعمت: منشأ سلب نعمت ۱; منشأ نعمت ۱ یأس: زمینه یأس ۲; یأس از رحمت خدا ۲۳۶ کیلوبایت (۲٬۹۶۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
- الزمر ١٥ (رده یأس محمد)قیامت ۳ محمد(ص): اندوه محمد(ص) ۱; یأس محمد(ص) ۲ مشرکان: تباهى عمر مشرکان ۳; تهدید مشرکان ۱; مشرکان در قیامت ۳ یأس: یأس از هدایت مشرکان ۲۴۱ کیلوبایت (۳٬۲۹۴ واژه) - ۱۶ دی ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۱
- آل عمران ١٣٢ (رده یأس و امید)رحمت: موجبات رحمت ۱ عصیان:۴ محمّد (ص):۱، ۲ تمرد از محمّد (ص) ۱، ۲ ۴ واجبات:۲ یأس و امید:۵۲۰ کیلوبایت (۱٬۵۱۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- الأنفال ٦ (رده یأس از پیروزى)و هم ینظرون) اسلام: تاریخ صدر اسلام ۳، ۴، ۵، ۶ انحراف: اجتماعى ۱ پیروزى: یأس از پیروزى ۶ ترس: از جهاد ۴ خدا: سرزنشهاى خدا ۴ غزوه بدر: اهمیّت غزوه بدر ۲ ;۴۱ کیلوبایت (۳٬۷۳۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- النساء ١١٨ (رده یأس شیطان)۹ ; ایمان شیطان ۶ ; قبول ولایت شیطان ۸ ; لعن بر شیطان ۱ ; محرومیت شیطان ۴ ; یأس شیطان ۵ عبادت: شیطان ۳ گمراهى: عوامل گمراهى ۲، ۷۱۹ کیلوبایت (۱٬۳۸۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
- الحجر ٥٤ (رده یأس ابراهیم)۱; خواسته هاى ابراهیم(ع) ۴; فرزنددارى ابراهیم(ع) ۱; قصه ابراهیم(ع) ۱، ۴; یأس ابراهیم(ع) ۲ پیرى: آثار پیرى ۵; تعجب از فرزنددارى در پیرى ۱ تولیدمثل: موانع۲۴ کیلوبایت (۱٬۸۵۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
- هود ٩٣ (رده یأس از ایمان اهل مدین)بر مواضع نادرستشان پافشارى کنند. (و یقوم اعملوا على مکانتکم) ۲- ناامیدى و یأس شعیب(ع) از ایمان آوردن کفرپیشگان مردم مدین (اعملوا على مکانتکم ... سوف تعلمون۴۸ کیلوبایت (۴٬۳۰۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
- الروم ١٣ (رده یأس اخروى مشرکان)کفرین) ۸ - ناتوانى معبودان مشرکان از شفاعت آنها در پیشگاه خداوند، از عوامل یأس و اندوه آنان در قیامت است. (و یوم تقوم الساعة یبلس المجرمون . و لم یکن لهم۳۰ کیلوبایت (۲٬۵۰۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- الزخرف ٨٩ (رده آثار یأس از حق پذیرى گمراهان)همزیستى: اهمیت همزیستى مسالمت آمیز ۸; دعوت به همزیستى مسالمت آمیز ۲ یأس: آثار یأس از حق پذیرى گمراهان ۳۳۱ کیلوبایت (۲٬۶۵۲ واژه) - ۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۳۴
- الشورى ٣١ (رده نهى از یأس)۷ مشکلات: آثار مشکلات ۹، ۱۰; منشأ مشکلات ۱۱ نیازها: نیاز به امداد ۸ یأس: نهى از یأس ۷۲۸ کیلوبایت (۲٬۲۷۱ واژه) - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۴۹
- الشورى ٢٨ (رده یأس انسان)وصف «ولىّ» باشد; نه خبر بعد از خبر. ۱۱ - تنظیم معیشت و نزول باران، پس از یأس وناامیدى انسان، جلوه اى از ولایت ستوده و بى نقص خداوند است. (و لو بسط اللّه۳۲ کیلوبایت (۲٬۶۶۱ واژه) - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۴۸
- الإسراء ٨١ (رده عوامل یأس مشرکان)ناپایدارى، دلیل پیروزى حق است. ۷- اعلام پیروزى قطعى حق بر باطل، مایه امید مؤمنان و یأس مشرکان و باطل گرایان (و قل جاء الحقّ و زهق البطل إن البطل کان زهوقًا) اعلام۳۷ کیلوبایت (۳٬۴۶۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- الأنعام ٣٦ (رده یأس از هدایت)مردگان: احیاى مردگان ۷ مردم: گمراه ۶ معاد: منشأ معاد ۷ هدایت: زمینه هدایت ۲ ; یأس از هدایت ۶۲۸ کیلوبایت (۲٬۰۴۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- الشعراء ٤٢ (رده یأس فرعون)فرعون: تقرب به فرعون ۴; تلاش فرعون ۵; مقربان فرعون ۲; وعده هاى فرعون ۲، ۳; یأس فرعون ۶ موسى(ع): قصه موسى(ع) ۱، ۶۳۸ کیلوبایت (۳٬۴۴۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- المؤمنون ٩٩ (رده یأس کافران)۵; پایان حق ستیزى کافران ۱; پشیمانى کافران ۶; تنبه کافران ۴; مرگ کافران ۸; یأس کافران ۵ مرگ: ظهور حقایق هنگام مرگ ۷; عوامل مرگ ۷; نقش مرگ ۱، ۳، ۷ ملائکه:۳۴ کیلوبایت (۲٬۹۶۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
- آل عمران ١٦٥ (رده موانع یأس)احد ۵ محمد (ص):۷ مسلمانان:۲ اندوه مسلمانان ۲ ۱۲ ; شکست مسلمانان ۲ ۳، ۴ یأس: موانع یأس ۱۱ طبرسي، مجمع البيان في تفسير القرآن، ج ۲، ص ۶۹۳. محمدباقر محقق،۳۸ کیلوبایت (۳٬۲۱۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- مريم ٥ (رده یأس زکریا)ولیًّا) ۱۱- فرزند صالح و وارث نیک، موهبتى الهى است. (فهب لى من لدنک ولیًّا) ۱۲- یأس و ناامیدى مطلق در قلب مردان الهى، حتى در نامساعدترین شرایط، راه نمى یابد.۴۰ کیلوبایت (۳٬۵۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- الإسراء ٦٧ (رده یأس از عوامل طبیعى)سختى: آثار سختى ۲; آثار نجات از سختى ۶ علایق: علاقه به حیات ۵ عوامل طبیعى: یأس از عوامل طبیعى ۴ غفلت: زمینه غفلت از خدا ۶، ۱۰; زمینه غفلت از غیرخدا ۱; غفلت۴۰ کیلوبایت (۳٬۱۸۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- الأعراف ١٢٩ (رده یأس موسى)۴، ۵، ۶ ; موسى(ع) و بنى اسرائیل ۵ ; نگرانى موسى(ع) ۵ ; هشدار موسى(ع) ۱۳ ; یأس موسى(ع) ۶۴۲ کیلوبایت (۳٬۰۸۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
- لقمان ٣٢ (رده آثار یأس از امکانات مادى)موارد مکر ۱۵ نجات: منشأ نجات ۱۰ نجات یافتگان: نجات یافتگان از سختى ۹ یأس: آثار یأس از امکانات مادى ۸۵۶ کیلوبایت (۴٬۸۴۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۸
- الفرقان ٤٠ (رده آثار یأس مشرکان)مکذبان قیامت ۷ کیفر: مکذبان کیفر اخروى ۷ مشرکان: آثار کفر مشرکان ۸; آثار یأس مشرکان ۸; عبرت ناپذیرى مشرکان۵; عقیده مشرکان ۷; عوامل عبرت ناپذیرى مشرکان۵۴ کیلوبایت (۵٬۰۴۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- يوسف ٨٣ (رده زمینه یأس از غیر خدا)صفات: صفات پسندیده ۱۰ عمل: تزیین عمل ناپسند ۷ لاوى: حکمت در فراق لاوى ۲۵ یأس: زمینه یأس از غیر خدا ۲۲ یعقوب(ع): آگاهى یعقوب(ع) ۶; اطمینان یعقوب(ع) ۱۱; امیدوارى۶۰ کیلوبایت (۵٬۱۷۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
- آیات شامل این کلمه «یَئِسُوا» (مأیوس شدند) از مادّه «یَأْس» «فعل ماضى» است، هر چند هدف اصلى آن آینده، یعنى قیامت مى باشد، زیرا معمول عرب این است که حوادث۲ کیلوبایت (۷۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۴۴
- نباشيد. استيئاس: مثل يأس است [يوسف:80]. چون از يوسف نااميد شدند كه برادرشان را آزاد كند كنار رفتند و با هم نجوى مىكردند. * [رعد:31]. يأس را در آيه علم معنى۲ کیلوبایت (۱۷۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۴۶
- نباشيد. استيئاس: مثل يأس است [يوسف:80]. چون از يوسف نااميد شدند كه برادرشان را آزاد كند كنار رفتند و با هم نجوى مىكردند. * [رعد:31]. يأس را در آيه علم معنى۴ کیلوبایت (۲۵۸ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۲
- آیات شامل این کلمه قنط (۶ بار) قُنوط به ضم اول به معنى يأس از خير است «قَنَطَ قُنُوطاً: يَئِسَ» فعل آن از باب نصر ينصر، علم يعلم، كرم يكرم آيد. [شورى:28]۲ کیلوبایت (۹۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۰۹
- آیات شامل این کلمه قنط (۶ بار) قُنوط به ضم اول به معنى يأس از خير است «قَنَطَ قُنُوطاً: يَئِسَ» فعل آن از باب نصر ينصر، علم يعلم، كرم يكرم آيد. [شورى:28]۲ کیلوبایت (۹۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۵۲
- برطرف شدن عذابها و دشواریها (إن أتیکم عذاب اللّه ... فیکشف ما تدعون إلیه) ۷- یأس از غیر خداوند و دعاى خالصانه به درگاه او، از اسباب استجابت سریع دعا (بل إیاه۳۱ کیلوبایت (۲٬۳۳۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- رده:ناپسندى یأس (رده یأس)۴ عضو (یک زیررده، یک پرونده) - ۲۹ آبان ۱۳۹۲، ساعت ۱۱:۰۴
- رده:اجتناب از یأس (رده یأس)یک عضو (یک زیررده، یک پرونده) - ۲۹ آبان ۱۳۹۲، ساعت ۱۱:۰۴
- رده:یأس از ازدواج (رده یأس)یک عضو (یک زیررده، یک پرونده) - ۲۹ آبان ۱۳۹۲، ساعت ۱۱:۰۴
- رده:یأس از ایمان فرعونیان (رده یأس)یک عضو (یک زیررده، یک پرونده) - ۲۹ آبان ۱۳۹۲، ساعت ۱۱:۰۴
- رده:یأس از ایمان قوم ثمود (رده یأس)یک عضو (یک زیررده، یک پرونده) - ۲۹ آبان ۱۳۹۲، ساعت ۱۱:۰۴
- رده:یأس از ایمان قوم عاد (رده یأس)یک عضو (یک زیررده، یک پرونده) - ۲۹ آبان ۱۳۹۲، ساعت ۱۱:۰۴
- رده:یأس از هدایت بت پرستان (رده یأس)یک عضو (یک زیررده، یک پرونده) - ۲۹ آبان ۱۳۹۲، ساعت ۱۱:۰۴
- رده:یأس از هدایت حق ناپذیران (رده یأس)یک عضو (یک زیررده، یک پرونده) - ۲۹ آبان ۱۳۹۲، ساعت ۱۱:۰۴
- ۷ عضو (یک زیررده، یک پرونده) - ۲۹ آبان ۱۳۹۲، ساعت ۱۸:۲۹
- ۲ عضو (یک زیررده، یک پرونده) - ۲۹ آبان ۱۳۹۲، ساعت ۱۸:۰۱
- یک عضو (یک زیررده، یک پرونده) - ۲۹ آبان ۱۳۹۲، ساعت ۱۶:۴۸
- ۸ عضو (یک زیررده، یک پرونده) - ۲۹ آبان ۱۳۹۲، ساعت ۱۷:۳۶
- یک عضو (یک زیررده، یک پرونده) - ۲۹ آبان ۱۳۹۲، ساعت ۱۸:۰۶
- ۲ عضو (یک زیررده، یک پرونده) - ۲۹ آبان ۱۳۹۲، ساعت ۱۵:۱۴
- یک عضو (یک زیررده، یک پرونده) - ۲۹ آبان ۱۳۹۲، ساعت ۲۰:۵۱
- ۲ عضو (یک زیررده، یک پرونده) - ۲۹ آبان ۱۳۹۲، ساعت ۱۲:۰۶
- یک عضو (یک زیررده، یک پرونده) - ۲۹ آبان ۱۳۹۲، ساعت ۱۵:۱۵
- ۳ عضو (یک زیررده، یک پرونده) - ۲۹ آبان ۱۳۹۲، ساعت ۱۰:۳۷
- یک عضو (یک زیررده، یک پرونده) - ۲۹ آبان ۱۳۹۲، ساعت ۱۹:۰۶
- یک عضو (یک زیررده، یک پرونده) - ۲۹ آبان ۱۳۹۲، ساعت ۱۶:۵۹
- ۲ عضو (یک زیررده، یک پرونده) - ۲۹ آبان ۱۳۹۲، ساعت ۱۹:۰۸
- یک عضو (یک زیررده، یک پرونده) - ۲۹ آبان ۱۳۹۲، ساعت ۲۰:۴۱
- یک عضو (یک زیررده، یک پرونده) - ۲۹ آبان ۱۳۹۲، ساعت ۱۷:۴۱
- یک عضو (یک زیررده، یک پرونده) - ۲۹ آبان ۱۳۹۲، ساعت ۱۸:۲۳
- یک عضو (یک زیررده، یک پرونده) - ۲۹ آبان ۱۳۹۲، ساعت ۱۸:۲۴
- یک عضو (یک زیررده، یک پرونده) - ۲۹ آبان ۱۳۹۲، ساعت ۱۷:۱۰
- یک عضو (یک زیررده، یک پرونده) - ۲۹ آبان ۱۳۹۲، ساعت ۱۲:۵۴
- ۲ عضو (یک زیررده، یک پرونده) - ۲۹ آبان ۱۳۹۲، ساعت ۲۰:۲۴
- یک عضو (یک زیررده، یک پرونده) - ۲۹ آبان ۱۳۹۲، ساعت ۱۲:۲۷
- یک عضو (یک زیررده، یک پرونده) - ۲۹ آبان ۱۳۹۲، ساعت ۱۷:۴۵
- یک عضو (یک زیررده، یک پرونده) - ۲۹ آبان ۱۳۹۲، ساعت ۱۹:۱۴
- یک عضو (یک زیررده، یک پرونده) - ۲۹ آبان ۱۳۹۲، ساعت ۲۰:۴۰
- یک عضو (یک زیررده، یک پرونده) - ۲۹ آبان ۱۳۹۲، ساعت ۱۶:۴۴
- یک عضو (یک زیررده، یک پرونده) - ۲۹ آبان ۱۳۹۲، ساعت ۱۲:۳۴
- یک عضو (یک زیررده، یک پرونده) - ۲۹ آبان ۱۳۹۲، ساعت ۱۴:۱۵
- یک عضو (یک زیررده، یک پرونده) - ۲۹ آبان ۱۳۹۲، ساعت ۱۸:۰۶
- یک عضو (یک زیررده، یک پرونده) - ۲۹ آبان ۱۳۹۲، ساعت ۱۷:۳۹
- یک عضو (یک زیررده، یک پرونده) - ۲۹ آبان ۱۳۹۲، ساعت ۱۰:۳۲
- یک عضو (یک زیررده، یک پرونده) - ۲۹ آبان ۱۳۹۲، ساعت ۱۱:۳۳
- یک عضو (یک زیررده، یک پرونده) - ۲۹ آبان ۱۳۹۲، ساعت ۲۰:۴۰
- ۴ عضو (یک زیررده، یک پرونده) - ۲۹ آبان ۱۳۹۲، ساعت ۱۷:۲۷
- یک عضو (یک زیررده، یک پرونده) - ۲۹ آبان ۱۳۹۲، ساعت ۱۱:۳۱
- مىگويند. راغب نيز چنين گفته است . نگارنده احتمال قوى مىدهم كه مراد از آن اظهار يأس از جانب كفّار است يعنى روزى ملائكه را مىبينند در آن روز بر گناهكاران بشارتى۷ کیلوبایت (۶۷۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۸
- رده:از غیر خدا (رده یأس)یک عضو (یک زیررده، یک پرونده) - ۲۹ آبان ۱۳۹۲، ساعت ۱۱:۰۴
- مأيوس مىشود و اين دعا و يأس در دو مرحله است. جلد 8 - صفحه 363 شايد بتوان گفت كه مراد از دعا، استمداد از خداوند نيست، بلكه همان يأس است كه به صورت جزع و جيغ۳۵ کیلوبایت (۳٬۱۰۴ واژه) - ۱۵ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۰۳
- رَبِّكُمْ وَ لَعَلَّهُمْ يَتَّقُونَ» آنها راهشدار دادهاند و اين مىرساند كه يأس از تأثير موعظه نبوده تا نهى از منكر ساقط شود... ايضاً فرموده «اَنْجَيْنا الَّذينَ۱۴ کیلوبایت (۱٬۴۷۵ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۳
- گریزی نیست. انسان از درخواست خیر خسته نمیشود و چون آسیبی بدو در رسد کانون یأس و نومیدی است. و اگر بهراستی از جانب خود بدو رحمتی - پس از زیانی که به او۳۱ کیلوبایت (۱٬۶۵۵ واژه) - ۲۲ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۲:۳۸
- آن حال قبول نيست؟ در الميزان فرموده: علّت عدم قبول اين گونه توبه آن است كه يأس از زندگى و ترس قيامت او را به توبه و ندامت مجبور كرده و آنگاه كه نه حيات دنيوى۲۳ کیلوبایت (۲٬۳۲۶ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۱
- سوى رسولان است. (أَوَلم تک تأتیکم رسلکم بالبیّنت قالوا بلى) ۷ - پاسخ منفى و یأس آور نگهبانان جهنم، به استمداد دوزخیان مبنى بر درخواست تخفیف در عذاب آنان از۳۰ کیلوبایت (۲٬۱۲۳ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۵۵
- ببینید. و به این ترتیب امید آنها را در مورد جدایی از شیاطین برای همیشه مبدل به یأس میکند و چه طاقت فرساست تحمل این همنشینی؟! تفسیر آیات ۱ - اظهار پشیمانى و۲۸ کیلوبایت (۲٬۲۶۱ واژه) - ۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۰۳
- امام فرمود: آرى اى عمرو! بزرگ ترین گناه کبیره شرک به خدا است... و بعد از آن یأس از رحمت خدا، ...و سپس ایمن شدن از مکر خدا... و از جمله آنها نافرمانى نسبت۳۹ کیلوبایت (۳٬۳۸۰ واژه) - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۵۳
- بن عبيد گناهان ذيل با ذكر مأخذ آنها از قرآن و سنت نقل شده است: شرك به خدا، يأس از رحمت خدا، ايمنى از مكر خدا، عقوق والدين، قتل نفس، نسبت زنا به زن پاك، اكل۱۷ کیلوبایت (۱٬۸۰۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۵۰
- بياورد. «نُبَدِّلَ خَيْراً» 6- تا احتمال اثر هست، ارشاد لازم است، امّا بعد از يأس از هدايت بايد آنان را رها كرد. «فَذَرْهُمْ» 7- سخنان ياوه و بىپايه درباره۳۴ کیلوبایت (۲٬۸۸۴ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۱
- عبادت پروردگار در دل شب است. ج3، ص578 چرا که غلبه خوف بر امید، انسان را به یأس و سستی میکشاند. و غلبه رجا و طمع انسان را به غرور و غفلت وا میدارد، و این۴۱ کیلوبایت (۳٬۵۱۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۹
- اطاعت، و فرمان آنها هستند. إِلّا إِبلِيسَ ابليس از ماده بلس بمعني يأس و نااميدي است چنانچه ميفرمايد وَ يَومَ تَقُومُ السّاعَةُ يُبلِسُ المُجرِمُونَ-۲۵ کیلوبایت (۲٬۰۶۹ واژه) - ۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۲۴
- از اسماء آن ساعت است براى آنكه وقت مقدّر الهى است بتپرستان گنه كار با حال يأس و نااميدى و تحيّر در پيشگاه الهى جلّ شأنه واقف خواهند شد و هيچ يك از بتهائيكه۲۳ کیلوبایت (۱٬۹۳۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- صاحب ايمانى نمى تواند و نبايد از روح خدا ماءيوس و از رحمتش نااميد شود زيرا ياس از روح خدا و نوميدى از رحمتش در حقيقت محدود كردن قدرت او، در معنا كفر به احاطه۴۶ کیلوبایت (۵٬۴۶۸ واژه) - ۴ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۱۷:۴۷
- حشر را انكار نمودند مأيوس از رحمت الهى ميباشند چون اعتقاد بآن ندارند و همين يأس و نااميدى در دنيا براى آنها كافى است علاوه بر عذاب اليم آخرت كه براى آنها۲۵ کیلوبایت (۲٬۱۵۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
- بآنها داده بمن بنما چنانچه انبياء سلف هم در حق قوم خود پس از يأس از هدايت نفرين كردند حضرت نوح عرض كرد (رَبِّ لا تَذَر عَلَي الأَرضِ۲۵ کیلوبایت (۲٬۱۷۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
- اگر ايمن باشد از مكر الهي اينکه خود يكي از معاصي كبيره مثل يأس من روح اللّه است و اينکه در معرض هر گونه عذابي دنيوي و اخروي۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۵۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
- بايد بين خوف و رجاء باشد که دو معصيت كبيره امن من مكر اللّه و يأس عن روح اللّه است. إِنَّ عَذابَ رَبِّهِم غَيرُ مَأمُونٍ احدي از۳۴ کیلوبایت (۳٬۰۸۸ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۵
- اطاعت، و فرمان آنها هستند. إِلّا إِبلِيسَ ابليس از ماده بلس بمعني يأس و نااميدي است چنانچه ميفرمايد وَ يَومَ تَقُومُ السّاعَةُ يُبلِسُ المُجرِمُونَ-۲۸ کیلوبایت (۲٬۳۳۰ واژه) - ۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۲۵
- از اسماء آن ساعت است براى آنكه وقت مقدّر الهى است بتپرستان گنه كار با حال يأس و نااميدى و تحيّر در پيشگاه الهى جلّ شأنه واقف خواهند شد و هيچ يك از بتهائيكه۲۶ کیلوبایت (۲٬۱۰۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- ناله كنند و فرياد زنند جواب نجاتي نميشوند بلكه آنچه ميشنوند جواب يأس است چنانچه تكلّم آنها با ملائكه عذاب در بسياري از آيات بيان۳۱ کیلوبایت (۲٬۶۶۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
- اگر ايمن باشد از مكر الهي اينکه خود يكي از معاصي كبيره مثل يأس من روح اللّه است و اينکه در معرض هر گونه عذابي دنيوي و اخروي۲۶ کیلوبایت (۱٬۹۷۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
- بيان و دعوت تا مادامي است که احتمال تأثير داشته باشد پس از يأس از تأثير بايد اعراض كرد. وَ انتَظِر وعده الهي را در نصرت دين و۲۷ کیلوبایت (۲٬۴۷۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۹
- اگر ايمن باشد از مكر الهي اينکه خود يكي از معاصي كبيره مثل يأس من روح اللّه است و اينکه در معرض هر گونه عذابي دنيوي و اخروي۲۹ کیلوبایت (۲٬۲۶۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
- بايد بين خوف و رجاء باشد که دو معصيت كبيره امن من مكر اللّه و يأس عن روح اللّه است. إِنَّ عَذابَ رَبِّهِم غَيرُ مَأمُونٍ احدي از۳۸ کیلوبایت (۳٬۴۷۴ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۹
- نكند بايد طرف مقابل را به حال خود رها كرد، مانند آنكه پزشك دلسوز، به هنگام يأس، مريض را به حال خود رها مىكند. 1- يكى از سنّتهاى الهى مهلت دادن به نااهلان۲۸ کیلوبایت (۲٬۴۷۷ واژه) - ۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۳۲
- حشر را انكار نمودند مأيوس از رحمت الهى ميباشند چون اعتقاد بآن ندارند و همين يأس و نااميدى در دنيا براى آنها كافى است علاوه بر عذاب اليم آخرت كه براى آنها۳۲ کیلوبایت (۲٬۸۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
- بياورد. «نُبَدِّلَ خَيْراً» 6- تا احتمال اثر هست، ارشاد لازم است، امّا بعد از يأس از هدايت بايد آنان را رها كرد. «فَذَرْهُمْ» 7- سخنان ياوه و بىپايه درباره۳۵ کیلوبایت (۳٬۰۰۰ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۱
- بياورد. «نُبَدِّلَ خَيْراً» 6- تا احتمال اثر هست، ارشاد لازم است، امّا بعد از يأس از هدايت بايد آنان را رها كرد. «فَذَرْهُمْ» 7- سخنان ياوه و بىپايه درباره۳۱ کیلوبایت (۲٬۵۷۱ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۲
- ملامتها، همان ندامت و پشيمانى است كه مىتواند مقدّمه توبه باشد و يا بسترى براى يأس و خودباختگى فراهم آورد. ج) نفس مطمئنّة كه در اثر نماز و ياد خدا حاصل مىشود۳۵ کیلوبایت (۳٬۲۲۱ واژه) - ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۵۶
- تنها نیست و حافظ و نگاهبانی دارد. این وحی نور امید بر قلب یوسف پاشید و ظلمات یأس و نومیدی را از روح و جان او بیرون کرد. تفسیر آیات ۱- فرزندان یعقوب با دروغها۵۹ کیلوبایت (۵٬۴۷۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- و بيان احكام باز تعجيل در عقوبت دنيوى جلد 3 صفحه 349 نميفرمايد تا بكلّى يأس از صلاح آنها حاصل شود و دلالت دارد بر اينكه مأمور به توبه است اختصاص امر باهل۳۵ کیلوبایت (۳٬۱۴۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- بايد بين خوف و رجاء باشد که دو معصيت كبيره امن من مكر اللّه و يأس عن روح اللّه است. إِنَّ عَذابَ رَبِّهِم غَيرُ مَأمُونٍ احدي از۳۹ کیلوبایت (۳٬۵۱۷ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۰
- بايد بين خوف و رجاء باشد که دو معصيت كبيره امن من مكر اللّه و يأس عن روح اللّه است. إِنَّ عَذابَ رَبِّهِم غَيرُ مَأمُونٍ احدي از۴۱ کیلوبایت (۳٬۶۵۸ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۰
- بايد بين خوف و رجاء باشد که دو معصيت كبيره امن من مكر اللّه و يأس عن روح اللّه است. إِنَّ عَذابَ رَبِّهِم غَيرُ مَأمُونٍ احدي از۴۰ کیلوبایت (۳٬۶۶۸ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۶
- بايد بين خوف و رجاء باشد که دو معصيت كبيره امن من مكر اللّه و يأس عن روح اللّه است. إِنَّ عَذابَ رَبِّهِم غَيرُ مَأمُونٍ احدي از۴۰ کیلوبایت (۳٬۶۶۸ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۷
- بايد بين خوف و رجاء باشد که دو معصيت كبيره امن من مكر اللّه و يأس عن روح اللّه است. إِنَّ عَذابَ رَبِّهِم غَيرُ مَأمُونٍ احدي از۳۸ کیلوبایت (۳٬۴۵۷ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۸
- بايد بين خوف و رجاء باشد که دو معصيت كبيره امن من مكر اللّه و يأس عن روح اللّه است. إِنَّ عَذابَ رَبِّهِم غَيرُ مَأمُونٍ احدي از۳۹ کیلوبایت (۳٬۴۸۷ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۹
- بياورد. «نُبَدِّلَ خَيْراً» 6- تا احتمال اثر هست، ارشاد لازم است، امّا بعد از يأس از هدايت بايد آنان را رها كرد. «فَذَرْهُمْ» 7- سخنان ياوه و بىپايه درباره۳۶ کیلوبایت (۳٬۲۴۳ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۲
- ملامتها، همان ندامت و پشيمانى است كه مىتواند مقدّمه توبه باشد و يا بسترى براى يأس و خودباختگى فراهم آورد. ج) نفس مطمئنّة كه در اثر نماز و ياد خدا حاصل مىشود۳۵ کیلوبایت (۳٬۳۴۳ واژه) - ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۵۶
- ملامتها، همان ندامت و پشيمانى است كه مىتواند مقدّمه توبه باشد و يا بسترى براى يأس و خودباختگى فراهم آورد. ج) نفس مطمئنّة كه در اثر نماز و ياد خدا حاصل مىشود۳۶ کیلوبایت (۳٬۴۵۶ واژه) - ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۵۷
- ندانيد، بلكه لطف او بدانيد بِنِعْمَةِ رَبِّكَ ... 21- ياد نعمتها انسان را از يأس و خودباختگى نجات داده و مقاومت او را در جلد 10 - صفحه 520 برابر حوادث زياد۳۷ کیلوبایت (۳٬۱۳۲ واژه) - ۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۰۹
- نجات داشته باشد که امن من مكر اللّه است و نه مأيوس باشد که يأس از روح اللّه است آنهم خوف و رجائي که داراي اثر باشد خوف مانع۳۴ کیلوبایت (۲٬۹۷۹ واژه) - ۱۹ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۸
- مَطَرَ السَّوْءِ» «1» «1». فرقان، 40. جلد 8 - صفحه 404 «قَنُوطٌ» به معناى يأس و «بَثَّ» به معناى پراكنده كردن است. 1- در نوميدى بسى اميد است، پايان شب سيه۳۴ کیلوبایت (۲٬۸۴۷ واژه) - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۴۸
- خداوند، به آينده اميدوار باشيم. لا تَدْرِي لَعَلَّ اللَّهَ ... 22- در اسلام يأس ممنوع است و انسان مسلمان بايد به آينده خوش بين باشد. «لَعَلَّ اللَّهَ يُحْدِثُ۱۰۵ کیلوبایت (۹٬۶۳۹ واژه) - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۱۴
- و بيان احكام باز تعجيل در عقوبت دنيوى جلد 3 صفحه 349 نميفرمايد تا بكلّى يأس از صلاح آنها حاصل شود و دلالت دارد بر اينكه مأمور به توبه است اختصاص امر باهل۳۷ کیلوبایت (۳٬۲۹۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- است و فرمود از رحمت و فرج و گشايش خداوند براى اهل ايمان مأيوس نباشيد چون يأس از رحمت خدا از معاصى كبيره است و مؤمن اميد خير دارد از خداوند در بلاء، و شكر۳۷ کیلوبایت (۳٬۳۵۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
- بايد بين خوف و رجاء باشد که دو معصيت كبيره امن من مكر اللّه و يأس عن روح اللّه است. إِنَّ عَذابَ رَبِّهِم غَيرُ مَأمُونٍ احدي از۴۱ کیلوبایت (۳٬۸۰۹ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۷
- بياورد. «نُبَدِّلَ خَيْراً» 6- تا احتمال اثر هست، ارشاد لازم است، امّا بعد از يأس از هدايت بايد آنان را رها كرد. «فَذَرْهُمْ» 7- سخنان ياوه و بىپايه درباره۳۸ کیلوبایت (۳٬۲۵۷ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۰
- عاقِراً و هست عيال من که از زمان جواني حمل پيدا نميكرد چه رسد بحال يأس و پيري که كليه زنها از عادات زنانه حمل يائسه ميشوند وَ قَد بَلَغتُ۳۵ کیلوبایت (۲٬۹۰۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- ندانيد، بلكه لطف او بدانيد بِنِعْمَةِ رَبِّكَ ... 21- ياد نعمتها انسان را از يأس و خودباختگى نجات داده و مقاومت او را در جلد 10 - صفحه 520 برابر حوادث زياد۳۸ کیلوبایت (۳٬۷۵۲ واژه) - ۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۰۸
- ندانيد، بلكه لطف او بدانيد بِنِعْمَةِ رَبِّكَ ... 21- ياد نعمتها انسان را از يأس و خودباختگى نجات داده و مقاومت او را در جلد 10 - صفحه 520 برابر حوادث زياد۴۲ کیلوبایت (۳٬۷۴۹ واژه) - ۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۱۰
- الذَّنْبِ ... شَدِيدِ الْعِقابِ 17- مهر و قهر الهى را بايد در كنار هم ديد، تا نه يأس پيش آيد و نه غرور. غافِرِ الذَّنْبِ ... شَدِيدِ الْعِقابِ 18- عذاب الهى۳۶ کیلوبایت (۲٬۸۹۲ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۸
- ندانيد، بلكه لطف او بدانيد بِنِعْمَةِ رَبِّكَ ... 21- ياد نعمتها انسان را از يأس و خودباختگى نجات داده و مقاومت او را در جلد 10 - صفحه 520 برابر حوادث زياد۳۸ کیلوبایت (۳٬۶۸۱ واژه) - ۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۰۷
- ندانيد، بلكه لطف او بدانيد بِنِعْمَةِ رَبِّكَ ... 21- ياد نعمتها انسان را از يأس و خودباختگى نجات داده و مقاومت او را در جلد 10 - صفحه 520 برابر حوادث زياد۳۷ کیلوبایت (۳٬۷۳۹ واژه) - ۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۰۷
- ندانيد، بلكه لطف او بدانيد بِنِعْمَةِ رَبِّكَ ... 21- ياد نعمتها انسان را از يأس و خودباختگى نجات داده و مقاومت او را در جلد 10 - صفحه 520 برابر حوادث زياد۴۳ کیلوبایت (۳٬۸۲۷ واژه) - ۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۰۹
- و بيان احكام باز تعجيل در عقوبت دنيوى جلد 3 صفحه 349 نميفرمايد تا بكلّى يأس از صلاح آنها حاصل شود و دلالت دارد بر اينكه مأمور به توبه است اختصاص امر باهل۴۳ کیلوبایت (۳٬۵۷۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- او که مؤمن بايد بين خوف و رجاء باشد نه امن من مكر اللّه و نه يأس من روح اللّه و در بسياري از اخبار دارد رجاء او بيشتر از خوف۴۳ کیلوبایت (۳٬۶۶۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
- نيست و قابل درك نيست. جلد 13 - صفحه 52 (وَ قَد خابَ) خيب نااميدي و يأس و قطع رحمت است. (مَنِ افتَري) البتّه افتراء علي اللّه و علي الانبياء۴۲ کیلوبایت (۳٬۵۶۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- بيان: اين آيه ترشيح است براى تمثيل كسانى كه مصرند بر كفر به اموات و مبالغه در يأس ايشان از ايمان، يعنى چنانچه شنوانيدن سخن به مردگان متعذر است، همچنين شنوانيدن۴۰ کیلوبایت (۳٬۵۱۲ واژه) - ۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۳۹
- ولى از جاهل پذيرفته است فيض ره فرموده شايد سبب عدم قبول از عالم در اين وقت ياس از زندگى باشد براى حصول امارات مرگ بخلاف جاهل كه او مأيوس نميشود مگر وقت معاينه۴۴ کیلوبایت (۳٬۹۷۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
- در اينکه آيه بيان ميفرمايد. و از آن جمله يائسه که سنش بحد يأس رسيده باشد در هاشميات شصت سال «ستين سنه» و در غير هاشميات۴۳ کیلوبایت (۳٬۵۷۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۰
- الْمُؤْمِناتِ ... 4- راه توبه همواره باز است و براى هيچ كس بنبست وجود ندارد و لذا يأس از رحمت خدا ممنوع است. (آرى، خداوند حتّى شكنجهگرانى كه مؤمنان را مىسوزاندند،۴۰ کیلوبایت (۳٬۳۳۵ واژه) - ۲ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۵:۴۹
- كَفي بِاللّهِ بَينِي وَ بَينَكُم شَهِيداً اينکه آيه شريفه پس از يأس از ايمان اينکه كفار و مشركين که ديگر قابل هدايت نيستند كأنه ميفرمايد۴۳ کیلوبایت (۳٬۴۳۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- پاكدامن، لواط، گواهى ناحق، نااميدى از رحمت خداوند، ايمن دانستن خود از عذاب الهى، يأس از رحمت الهى، كمك و تكيه به ظالمان، سوگند دروغ، حبس و ندادن حق ديگران، دروغ،۸۹ کیلوبایت (۸٬۰۰۹ واژه) - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۲۳
- او که مؤمن بايد بين خوف و رجاء باشد نه امن من مكر اللّه و نه يأس من روح اللّه و در بسياري از اخبار دارد رجاء او بيشتر از خوف۴۵ کیلوبایت (۳٬۳۵۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
- است و فرمود از رحمت و فرج و گشايش خداوند براى اهل ايمان مأيوس نباشيد چون يأس از رحمت خدا از معاصى كبيره است و مؤمن اميد خير دارد از خداوند در بلاء، و شكر۴۵ کیلوبایت (۳٬۹۹۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
- هر مرتبه از معاصي و اعمال سيئه باشد بايد رجاء داشته باشد که يأس از روح اللّه هم از كبار معاصي است و گفتند: خوف سه مرتبه دارد:۴۲ کیلوبایت (۳٬۶۱۱ واژه) - ۱۹ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۶
- است. به فرش حصيرى نيز از آن جهت حصير مىگويند كه در هم بافته شده است. 1- يأس و نااميدى از رحمت الهى روا نيست. خداوند، براى مفسدان نيز راه بازگشت را باز۴۰ کیلوبایت (۳٬۳۵۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- در كنار هم نقش تربيتى دارند. اميد، به تنهايى سبب غرور، وبيم از تنهايى، سبب يأس مىشود. «يُحَذِّرُكُمُ اللَّهُ نَفْسَهُ ... وَ اللَّهُ رَؤُفٌ بِالْعِبادِ»۴۷ کیلوبایت (۳٬۹۰۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- اسراف و تبذير و تضييع مال و غير اينها و چه در حدّ تفريط ذلت و خفت و يأس من روح اللّه و قنوط و بخل و چه در امور دنيويه نه غرق دنيا و نه۵۱ کیلوبایت (۴٬۲۸۲ واژه) - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۱۶
- رجاء اينست که بايمن شدن از عذاب الهي نرسد که اينکه هر دو «ياس من روح اللّه و امن من مكر اللّه» از گناهان كبيره است. 2-۵۹ کیلوبایت (۴٬۸۰۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- الْمُؤْمِناتِ ... 4- راه توبه همواره باز است و براى هيچ كس بنبست وجود ندارد و لذا يأس از رحمت خدا ممنوع است. (آرى، خداوند حتّى شكنجهگرانى كه مؤمنان را مىسوزاندند،۵۰ کیلوبایت (۴٬۱۸۹ واژه) - ۲ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۵:۴۸
- بازگرديد و از ما دور شويد كه شما را از اين نور نصيبى نيست. اين كلام را بر وجه يأس آنها گويند، زيرا مىدانند در پس ايشان نورى نيست و منافقان به تصور نور در عقب،۶۱ کیلوبایت (۵٬۰۱۸ واژه) - ۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۴۸
- تأثير نميدادند و شرط امر بمعروف و نهي از منكر احتمال تأثير است و با يأس واجب نيست. كَذلِكَ نَبلُوهُم ابتلاء بمعني امتحان است چون تمام موجودات۵۵ کیلوبایت (۴٬۳۷۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- بخاطر ظاهر شدن آثار و نشانه هاى آن ، و نزديك شدن به ياس را هم عرفا ياس مى گويند، ولى ياس حقيقى و قاطع نيست . جمله «حتى اذا استيئس ...» متعلق غايتى است كه از۳۹ کیلوبایت (۴٬۵۹۹ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۲:۳۶
- هنوز حيض نديدهاند اگر چه از نه سال متجاوز شدهاند ايندو دسته كه يكى بعنوان يأس و ارتياب معرّفى شده و ديگر بعنوان حيض نديدن هر دو بايد سه ماه هلالى بعد از۶۳ کیلوبایت (۵٬۵۱۳ واژه) - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۱۵
- است که بين خوف و رجاء باشد نه ايمن از عذاب الهي باشد و نه ياس من روح اللّه، در بعض اخبار دارد ميفرمايد: مؤمن بين خوف و رجاء۶۲ کیلوبایت (۵٬۴۳۳ واژه) - ۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۰:۴۴
- خود را حفظ كنيد و گرفتار گناه شديد، راه توبه باز است و نبايد اميد شما به يأس تبديل شود. تُوبُوا إِلَى اللَّهِ ... عَسى رَبُّكُمْ در دنيا و آخرت، پيامبر۸۱ کیلوبایت (۶٬۵۷۴ واژه) - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۱۱
- كمالات بشر است. «يُحِبُّهُمْ وَ يُحِبُّونَهُ» 10- با نويد جايگزينى ديگران، جلو يأس و ترس را بگيريد. مَنْ يَرْتَدَّ ... فَسَوْفَ يَأْتِي ... وَ لا يَخافُونَ۸۹ کیلوبایت (۷٬۶۵۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- و توصيههاى بىدليل دنيوى در جوامع فاسد، جدا است. شفاعت، براى جلوگيرى از يأس و نااميدى و ايجاد پيوند مردم با اولياى خداست. شفاعت، پاداشى است كه خداوند۱۴۲ کیلوبایت (۱۱٬۵۴۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- اَلدُّنْيَا وَ يُبْسٍ مِنْ أَغْصَانِهَا وَ اِنْتِثَارٍ مِنْ وَرَقِهَا وَ يَأْسٍ مِنْ ثَمَرِهَا وَ اِغْوِرَارٍ مِنْ مَائِهَا قَدْ دَرَسَتْ أَعْلاَمُ اَلْهُدَى۱۹ کیلوبایت (۱٬۱۹۵ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۱۹
- آنجا كه در شدائد سخت ، انسان از نجات خود ماءيوس مى شود، اين ماده در مورد ياس نيز به كار رفته است ، و نامگذارى «ابليس » به اين نام به خاطر همين معنى است۴۷ کیلوبایت (۵٬۳۶۳ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۳۷
- نيست كسى از مغفرت او مايوس و از روح و رحمتش نااميد گردد، زيرا نمى توان اين ياس و نوميدى را به مانعى كه جلو مغفرت خدا را بگيرد توجيه نمود، تنها چيزى كه مايه۴۰ کیلوبایت (۴٬۵۹۲ واژه) - ۲۶ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۴۸
- ببيند، در طلبش بر مى خيزد، و اگر شرّى به او برسد، بيش از اندازه دچار نوميدى و يأس مى گردد. چون مى بيند اسبابى را كه به آن ها تكيه داشت، همه از كار افتاده. و۲۵ کیلوبایت (۲٬۹۶۰ واژه) - ۱۴ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۴۷
- اين ظالمان يار و ياورى- كه آنها را نجات دهد- ندارد) (مائده: ۷۲). و پس از آن يأس و نوميدى از رحمت خدا است زيرا خداوند عزّ و جلّ ميفرمايد: إِنَّهُ لا يَيْأَسُ۲۸ کیلوبایت (۹۵۰ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۲۸
- است كه دل را نور و صفا مى بخشد، و به پيروزيها اميدوار مى كند، و گرد و غبار ياس و نوميدى را از صفحه روح انسان مى زدايد. در حديثى آمده است كه پيغمبر اكرم (صلى۳۳ کیلوبایت (۴٬۰۶۱ واژه) - ۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۴۳
- تكامل انسان امكانپذير نيست ، يا گرفتار غرور و غفلت مى شود، و يا در گرداب ياس و نوميدى فرو مى رود. و به تعبير ديگر توصيف او به «عزيز» و «غفار» دليل ديگرى۴۱ کیلوبایت (۴٬۷۲۷ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۵۹
- از آنجا كه اين تحضيض بر امرى ماضى واقع شده كه هنوز تحقق نيافته قهرا معناى ياس و نوميدى را افاده مى كند، ياسى كه مساوى با نفى است ، و چون چنين مفادى داشته۴۲ کیلوبایت (۴٬۸۲۵ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۱:۵۲
- ۶۸ و به اين ترتيب اميد آنها را در مورد جدائى از شياطين براى هميشه مبدل به ياس مى كند و چه طاقتفرساست تحمل اين همنشينى ؟! در تفسير اين آيه احتمالات ديگرى۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۰۵ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۳۶
- بگذرد باعث جرئت و غفلت است ، و اگر بيم و انذار بيش از اندازه باشد نتيجهاش ياس و نوميدى و خاموش شدن شعله هاى عشق و تحرك است . درست به همين دليل در آيات۴۱ کیلوبایت (۴٬۵۵۸ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۰۹
- كند، اين جمله ها كه از صراحت و قاطعيت سرشار است اين اميد را به كلى مبدل به ياس مى كند و به آنها نشان ميدهد كه مطلب بالاتر از آن است كه آنها مى پندارند و۴۴ کیلوبایت (۵٬۲۴۰ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۰۲
- گفته اند درست در همين لحظه بود كه ساره در آن سن زياد و بعد از رسيدن به حد ياس ، بار ديگر عادت ماهيانه را كه نشانه امكان تولد فرزند بود پيدا كرد و لذا وقتى۴۳ کیلوبایت (۵٬۰۷۸ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۱۳
- » كه دو وصف از اوصاف اميد بخش پروردگار است در پايان آيه جائى براى كمترين ياس و نوميدى باقى نمى گذارد آرى به همين دليل آيه فوق گسترده ترين آيات قرآن است۴۷ کیلوبایت (۵٬۵۳۲ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۰۳
- . فَلَمَّا استَيْئَسوا مِنْهُ خَلَصوا نجِيًّا ... در مجمع البيان گفته : «ياس » به معناى قطع شدن طمع آدمى است از امرى كه بدان طمع داشته و بصورت : «يئس -۴۲ کیلوبایت (۴٬۷۹۳ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۲:۲۳
- منان محروم در هر عصر و زمان به اين وعده بزرگ الهى دلگرم شوند و گرد و غبار ياس و نوميدى را از دل و جان خود بشويند و براى ادامه مبارزه با لشكر باطل آماده۴۸ کیلوبایت (۵٬۶۷۹ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۵۵
- ولى داراى اثر روانى هستند: فال نيك اميد آفرين است در حالى كه فال بد موجب ياس و نوميدى و ناتوانى مى شود. تفسير نمونه جلد ۱۲ صفحه ۵۳ و از آنجا كه اسلام ،۴۱ کیلوبایت (۴٬۹۲۴ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۴۹