نتایج جستجو
از الکتاب
- نيست: قسمت اوّل اسماء صفات است که دلالت بر وجود صفت كمالي يا سلب نقصي دارد مانند عليم و قدير «که اسماء ذات اضافهاش گويند» و حيّ و۱۷۰ کیلوبایت (۱۵٬۱۹۰ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۰:۳۱
- بر انسان وارد ميشود و همچنين سدّ ابواب رحمت و منع از اجابت دعا و سلب توفيق و نزع حلاوت مناجات و ذكر حق، و تغيير نعمت و استيلاء شيطان و۱۲۸ کیلوبایت (۱۱٬۳۶۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
- ماهيات را سلب وجود خارجي كنيد و وجود ذهني باو دهيد و الا بوجود خارجي ممكن نيست در ذهن درآيد و حضرت اله ماهيت ندارد و سلب وجود از او۲۶ کیلوبایت (۲٬۲۰۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
- نيست: قسمت اوّل اسماء صفات است که دلالت بر وجود صفت كمالي يا سلب نقصي دارد مانند عليم و قدير «که اسماء ذات اضافهاش گويند» و حيّ و۱۸۴ کیلوبایت (۱۶٬۸۴۸ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۰:۳۹
- و تسلّط شيطان و بعد از رحمت خدا جلد 16 - صفحه 72 و نزول بليات و سلب نعم، و امّا در آخرت عذاب سخت و غضب الهي است و خداوند بتوسّط عقل۱۴ کیلوبایت (۱٬۰۸۲ واژه) - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۰۱
- الأنفال ٥٤ (رده عوامل سلب نعمت)بليات دنيوي و سلب نعم ميشود که حال اينکه كفار و مشركين شبيه آل فرعون و كفار قبل از آنها است که در عذاب و بلاء و سلب نعم مشتركند۳۶ کیلوبایت (۲٬۶۳۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- نزول بلا و سلب نعم و مانع از قبولي عبادت و جلوگيري از دعاء و ضعف ايمان و تسلط شيطان و بعد از رحمت جلد 6 - صفحه 217 و سلب توفيق و كوتاهي۴۰ کیلوبایت (۳٬۳۲۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
- ضعف ايمان بلكه زوال ايمان، تسلط شيطان بعد از رحمت، سلب توفيق، غضب الهي، سلب نعم، نزول بليات و امثال اينها و سختي بجان دادن و عذاب۲۷ کیلوبایت (۲٬۲۰۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- بالتسبيب هستند مثل خلفاء جور و امثال يزيد و إبن زياد. و اما مستضعفين سلب اختيار از آنها نشده بود و خود به اختيار خود تبعيت اكابر كردند۳۰ کیلوبایت (۲٬۲۲۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۰
- عارض ماهيت شود ممكن نيست تصور كرد زيرا تصور شيء منوط باين است که سلب وجود خارجي از او كرد و وجود ذهني باو داد تا در ذهن در آيد زيرا۳۲ کیلوبایت (۲٬۸۸۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- بعلاوه قلب سياه ميشود نور ايمان خاموش ميگردد شيطان مسلط ميشود سلب توفيق ميگردد سلب نعمت ميشود و بعد از رحمت ميآورد و ضررهاي ديگر و هم در۳۱ کیلوبایت (۲٬۶۰۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- تفاوت دارد زيرا عمل زشتي را مثل خيانت را از كسي که مرتكب شده سلب كنند و نسبت بديگري که دامنش پاك است بدهند چه مؤمن و چه كافر باشد۳۰ کیلوبایت (۲٬۲۹۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
- هود ٩ (رده امتحان با سلب نعمت)بچشانيم، سپس آن را از وى سلب كنيم بسيار مأيوس مىشود و كفران مىورزد و اگر از جانب خود رحمتى به انسان بچشانيم، سپس آن را از وى سلب كنيم، قطعاً نوميد و ناسپاس۳۶ کیلوبایت (۲٬۹۶۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
- اسماء داله بر سلب نقائص و عيوب است که صفات سلبيه گويند و صفات ذات و افعال را ثبوتيه نامند و ذاتيه صفاتيست که سلب آنها از حضرت۳۴ کیلوبایت (۲٬۹۱۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۸
- اينکه نيست که دست او را بگيرند و براه ببرند چون عنوان جبر و سلب اختيار ميشود فقط وظيفه آنها راهنماييست ولي اينکه راه نمايي فائده۳۹ کیلوبایت (۳٬۳۳۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- الأنفال ٥٥ (رده عوامل سلب توفیق)آورد. و چون این جمله به وسیله «فاء» بر جمله «کفروا» عطف شده، دلالت مى کند که سلب توفیق ایمان از آنها بر اثر کفرورزى بوده است. ۲- انسانهایى که بر اثر کفرورزى۲۱ کیلوبایت (۱٬۵۱۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- الأحزاب ٦٠ (رده عوامل سلب آرامش)تناسب معناى لغوى، منظور از آن کسانى اند که با پخش سخنان بیهوده، آرامش مردم را سلب مى کردند. ۶ - هشدار شدید خداوند، به شایعه پراکنان مدینه، براى پایان دادن به۵۳ کیلوبایت (۴٬۳۴۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۰
- الشورى ١٩ (رده موانع سلب امکانات مادى گمراهان)- خداوند، قادر به مجازات گمراهان و منکران رستاخیز و لطف او به خلق مانع از سلب روزى آنان در دنیا است. (لفى ضلل بعید . اللّه لطیف بعباده یرزق من یشاء و هو۳۱ کیلوبایت (۲٬۴۱۹ واژه) - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۳۳
- و تسلّط شيطان و بعد از رحمت خدا جلد 16 - صفحه 72 و نزول بليات و سلب نعم، و امّا در آخرت عذاب سخت و غضب الهي است و خداوند بتوسّط عقل۲۳ کیلوبایت (۱٬۹۵۲ واژه) - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۰۳
- و گفتند انفكاك علة از معلول محال است و عالم را قديم دانستند و سلب قدرت و اختيار از خداوند نمودند، بلكه خدا خالق و فاعل باراده و اختيار۲۲ کیلوبایت (۱٬۸۵۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- الأنفال ٥٣ (رده موجبات سلب نعمت)تعالى نباشد گرداننده و تغيير دهنده، يعنى عادت سنيه الهيه نيست كه تغيير دهد و سلب فرمايد، نِعْمَةً أَنْعَمَها عَلى قَوْمٍ: نعمت و عطائى را كه انعام فرموده۴۳ کیلوبایت (۳٬۲۴۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- مىدهد كه سلب تكلّم نسبت به مردم بود و گرنه نسبت به خدا و عبادت زبانش قدرت داشت. و «اَلّا تُكَلِّم» نشان مىدهد كه خدا قدرت را سه روز از او سلب فرمود. اينكه۱۱ کیلوبایت (۱٬۲۰۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۰
- الرعد ١١ (رده عوامل سلب نعمت)بذلك الذّنب سلب تلك النّعمة، و ذلك قول اللّه ان اللّه لا يغيّر .... بتحقيق خداى تعالى حكم حتمى فرموده، عطا ننمايد بر بندهاى نعمتى، پس سلب كند آن را از۷۸ کیلوبایت (۷٬۰۶۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
- النحل ١١٢ (رده عوامل سلب نعمت)کاری که انجام دادند، گرسنگی و هراس را بدیشان چشانید (و نعمتها را از ایشان سلب گردانید و بلاها بدانان رسانید). و خدا (برای ناسپاسان) گروهی را مَثَل زده است۵۶ کیلوبایت (۴٬۴۵۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
- علمشان دنيا ميشود «10» فساد امور «11» نزول بلاء «12» سلب نعمت «13» مستجاب نشدن دعاء «14» سلب توفيق و همه فوائدي که براي اهل ايمان است «15»۵۹ کیلوبایت (۴٬۹۴۰ واژه) - ۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۷:۰۴
- هود ١٠٥ (رده سلب اختیار در قیامت)انسانها آن را لمس خواهند کرد. ۳- اختیار و انتخاب در روز قیامت ، از انسانها سلب مى شود. (یوم یأت لاتکلم نفس إلاّ بإذنه) قرین بودن هر گونه سخن در قیامت با۴۷ کیلوبایت (۴٬۳۰۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- القصص ١٨ (رده عوامل سلب آرامش موسى)۵، ۷; نزاع با فرعونیان ۹ موسى(ع): بینش موسى(ع) ۹، ۱۰; ترس موسى(ع) ۳; عوامل سلب آرامش موسى(ع) ۱; عوامل غضب موسى(ع) ۷; غضب موسى(ع) ۸; قصه موسى(ع) ۱، ۲، ۳،۳۸ کیلوبایت (۳٬۲۹۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- البقرة ٢٠ (رده سلب ادراک منافقان)و سختیها، از ویژگیهاى منافقان است. (و إذا أظلم علیهم قاموا) ۴ - خداوند با سلب درک و فهم از برخى منافقان، آنان را حق ناپذیر کرده و برخى دیگر را براى انتخاب۵۷ کیلوبایت (۴٬۶۷۹ واژه) - ۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۷:۰۵
- (مسئله مهمّه) اختلافيست که نسبت موت و حيات چه نسبت است! بعضي گفتند سلب و ايجاب، بعضي گفتند عدم و ملكه، بعضي گفتند تضاد، ما در مجلد سوم۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۳۷ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۲۱
- آثار دنيوي او، سياهي دل، قساوت قلب، تسلط شيطان بعد از رحمت، سلب نعم، نزول بلاء و غير اينها و آثار اخروي او خلود در عذاب و جهنم۲۶ کیلوبایت (۲٬۰۳۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- است و انفكاك معلول از علت محال است و غافل از اينكه اينکه سلب قدرت و علم ميكند چون علت قدرت بر ترك معلول ندارد و از روي علم۲۶ کیلوبایت (۲٬۱۰۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- رود و كاري نكند که باعث سلب ايمان شود از انكار ضروري يا اهانت بمقدسات ديني يا ارتكاب عملي که باعث سلب ايمان شود که در اخبار۵۲ کیلوبایت (۴٬۱۱۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- يكديگرند چون هر دو امر وجودي هستند«1» و بعضي گويند نسبتشان ايجاب و سلب است مثل وجود و عدم، و ظلمت عدم النور ميباشد، و بعضي نسبت بين آن۶۶ کیلوبایت (۵٬۵۶۸ واژه) - ۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۷:۰۲
- حتماً نزد من خواهید آورد! مگر اینکه (بر اثر مرگ یا علّت دیگر،) قدرت از شما سلب گردد. و هنگامی که آنها پیمان استوار خود را در اختیار او گذاردند، گفت: «خداوند،۴۸ کیلوبایت (۳٬۸۶۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
- مؤمن از جهاتي است يكي آنكه ميترسد که خدا نخواسته در بقيه عمر سلب ايمان بشود و بي ايمان از دنيا برود و دائما از خدا طلب ميكند حفظ۳۴ کیلوبایت (۳٬۰۸۸ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۵
- هر كدام ابراهيم عليه السّلام را نسبت بخود ميدهند خداوند در قرآن سلب اينکه نسبت را ميفرمايد نه مشرك بود و نه يهودي و نه نصراني بلكه۲۹ کیلوبایت (۲٬۱۷۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- كبريايي، عظمت، علو، قدم، وجوب وجود. و بدلالت التزاميه دلالت دارد بر سلب جميع صفات نقص و عيب از تركيب و تجسم و شريك و غيرها. و اما در مورد۲۷ کیلوبایت (۱٬۹۲۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- تابش نميكند و توفيق از او سلب ميشود لكن نه بنحوي که قدرت بر ايمان نداشته جلد 7 - صفحه 199 باشد و سلب اختيار از او بشود. كَأَنَّما۵۷ کیلوبایت (۴٬۹۶۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
- الحجرات ٦ (رده زمینه سلب امنیت)۱۰ امام على(ع): فضایل امام على(ع) ۱۱ امنیت: اهمیت امنیت اجتماعى ۹; زمینه سلب امنیت ۸ پشیمانى: عوامل پشیمانى ۷ جامعه: آسیب شناسى اجتماعى ۸ جهل: عوامل جهل۶۳ کیلوبایت (۶٬۰۳۰ واژه) - ۱۳ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۸
- خداوند بر دلهای کافران مهر مینهد (و بر اثر لجاجت و ادامه گناه، حس تشخیصشان را سلب میکند)! اين شهرهاست كه ما خبرهاى آن را بر تو نقل مىكنيم. به حقيقت پيامبرانشان۴۶ کیلوبایت (۳٬۶۵۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
- نباشيد که كفران نعم الهي كنيد و تكذيب پيغمبر خود را كنيد که هم سلب نعم از شما ميشود و هم ببلا هلاك ميشويد و هم مستحق عذاب اخروي۲۹ کیلوبایت (۲٬۲۷۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
- و درد گرفت انسان را بيچاره ميكند بسا يك پشه او را هلاك ميكند سلب يك نعمت يا نزول يك بلا مثل آتش و غرق و هدم و غير اينها او۳۱ کیلوبایت (۲٬۷۴۵ واژه) - ۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۰۰
- مناسبت نداشت و مراد از بأساء فقر و تهيدستي و قحطي و عدم نزول باران و سلب عزّت و نحو اينها از نعم الهيه که از آنها گرفته شده بود و۲۹ کیلوبایت (۲٬۰۹۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- شويد پيش ازآن كه صورتهاى باطنى شما را برگردانيم و درك و فهم سعادت را از شما سلب كنيم و يا مانند اصحاب سبت مسختان كنيم و يكى از اين دو حتماً خواهد شد «وَ كانَ۵ کیلوبایت (۵۱۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۲۳
- و مزد نمىدهند ويا مزد كم مىدهند ظالم و ستمكاراند كه ملك حقيقى ديگران را سلب كردهاند كه مر كس به سعى خود مالك است. 2- هر كس در مقابل تلاش و كوشش حق استفاده۶ کیلوبایت (۵۵۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۴۱
- استدراج از خداوند سبحان آن است كه نعمت بتده را فراوان كند و توفيق شكر را از او سلب نمايد. طبرسى فرموده: استدراج اصل آن از درجه است و آن اين است كه كم كم گرفته۶ کیلوبایت (۵۳۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۲۱
- سُوءاً و اگر مقدر شده نعمتي و تفضلي ببودن در ميدان جنگ از شما سلب نميشود. أَو أَرادَ بِكُم رَحمَةً و ناصر و معيني جز او نداريد. وَ لا يَجِدُونَ۳۳ کیلوبایت (۲٬۶۳۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۹
- مؤمن از جهاتي است يكي آنكه ميترسد که خدا نخواسته در بقيه عمر سلب ايمان بشود و بي ايمان از دنيا برود و دائما از خدا طلب ميكند حفظ۳۸ کیلوبایت (۳٬۴۷۴ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۹
- مؤمن از جهاتي است يكي آنكه ميترسد که خدا نخواسته در بقيه عمر سلب ايمان بشود و بي ايمان از دنيا برود و دائما از خدا طلب ميكند حفظ۳۹ کیلوبایت (۳٬۵۱۷ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۰
- مؤمن از جهاتي است يكي آنكه ميترسد که خدا نخواسته در بقيه عمر سلب ايمان بشود و بي ايمان از دنيا برود و دائما از خدا طلب ميكند حفظ۴۰ کیلوبایت (۳٬۶۶۸ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۶
- مؤمن از جهاتي است يكي آنكه ميترسد که خدا نخواسته در بقيه عمر سلب ايمان بشود و بي ايمان از دنيا برود و دائما از خدا طلب ميكند حفظ۴۰ کیلوبایت (۳٬۶۶۸ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۷
- مؤمن از جهاتي است يكي آنكه ميترسد که خدا نخواسته در بقيه عمر سلب ايمان بشود و بي ايمان از دنيا برود و دائما از خدا طلب ميكند حفظ۴۱ کیلوبایت (۳٬۸۰۹ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۷
- مؤمن از جهاتي است يكي آنكه ميترسد که خدا نخواسته در بقيه عمر سلب ايمان بشود و بي ايمان از دنيا برود و دائما از خدا طلب ميكند حفظ۳۸ کیلوبایت (۳٬۴۵۷ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۸
- مؤمن از جهاتي است يكي آنكه ميترسد که خدا نخواسته در بقيه عمر سلب ايمان بشود و بي ايمان از دنيا برود و دائما از خدا طلب ميكند حفظ۳۹ کیلوبایت (۳٬۴۸۷ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۹
- مكرر گفته شد تنزيه حقّ است از جميع عيوب و نواقص و اينکه معني سلب احتياج ميكند مطلقا. ازلا: وجودش ذاتي است احتياج بموجد ندارد و عين۳۲ کیلوبایت (۲٬۷۳۸ واژه) - ۱۹ خرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۰۸
- ميشود دو نحوه است يك نحوه زمينيست مثل خسف و قتل و امراض مهلكه و سلب نعم و قحطي و امثال اينها گرفتار ظالم كوتاهي عمر پريشاني حال و نحو۳۲ کیلوبایت (۲٬۸۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
- که اينکه دو چيز مال و بنون باعث كبر و نخوت و عجب و علاقه بدنيا و سلب توفيق و غفلت از خدا و دين و آخرت بلكه باعث زوال ايمان و قساوت۳۵ کیلوبایت (۳٬۲۸۰ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۲۷
- مذهب و بدون گذاردن بدعتي در دين و بدون ارتكاب اعمالي که باعث سلب ايمان ميشود، و در ايمان چهار امر معتبر است: 1- يقين که اگر شك،۲۹ کیلوبایت (۲٬۰۵۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
- معصيت که ادامه پيدا كند قبحش از نظر ميرود و ملكه ميشود و حال توبه سلب ميشود، بعلاوه هر چه بگذرد حريصتر ميشود، ديگر آنكه فجور بمعني تكذيب۳۵ کیلوبایت (۳٬۳۴۳ واژه) - ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۵۶
- است معلول هم باقي است و اينکه كلام مفاسد زيادي دارد زيرا موجب سلب اختيار و قدرت و علم از خدا ميشود زيرا علت نه اختيار دارد و نه علم۳۱ کیلوبایت (۲٬۴۹۳ واژه) - ۱۹ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۹
- مقابل آن باطل است که نيست محض باشد و صرف عدم بتقابل ايجاب و سلب و متناقضين. 2- مطابق با واقع و حقيقت و باطل بر خلاف واقع و حقيقت۳۷ کیلوبایت (۳٬۰۵۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- قساوت غفلت تسلط شيطان بعد از رحمت رنجش خواطر پيغمبر و ائمه اطهار و سلب توفيق و ضعف ايمان و بسا زوال ايمان و طغيان و سركشي و من جمله نزول۳۴ کیلوبایت (۳٬۰۵۶ واژه) - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۴۹
- مجازات محارب است و او كسى است كه امنيّت عمومى را به هم زده و ايجاد نا امنى و سلب آسايش كند به موجب روايات اگر حاكم صلاح بداند او را سه روز بدار مىآويزند،۶ کیلوبایت (۵۸۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۱۸
- آنان از کردهی خود پشیمان شوند و توبه کنند (که مجازات مذکور یزدان از آنان سلب، ولی حقوق مردمان به جای خود باقی میماند). چه بدانید که خداوند دارای مغفرت۳۰ کیلوبایت (۲٬۵۵۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
- ازط سخن گفتن در قرآن مطلبى نيست بلكه خداوند سه روز قدرت سخن گفتن رااز وى سلب كرده چنانكه در آيه 41 سوره آل عمران و 10 سوره مريم مذكور است و آن علامت استجابت۷ کیلوبایت (۶۵۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۱۰
- مجازات محارب است و او كسى است كه امنيّت عمومى را به هم زده و ايجاد نا امنى و سلب آسايش كند به موجب روايات اگر حاكم صلاح بداند او را سه روز بدار مىآويزند،۷ کیلوبایت (۶۱۴ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۱
- ازط سخن گفتن در قرآن مطلبى نيست بلكه خداوند سه روز قدرت سخن گفتن رااز وى سلب كرده چنانكه در آيه 41 سوره آل عمران و 10 سوره مريم مذكور است و آن علامت استجابت۷ کیلوبایت (۶۸۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۷
- الطلاق ١ (رده زمینه سلب حقوق مطلقه)تا زمانى كه در حال عدّه است، گويا در منزل خودش ساكن است و حق سكونت از او سلب نمىشود. «لا تُخْرِجُوهُنَّ مِنْ بُيُوتِهِنَّ» 11- طلاق نبايد همراه با اهانت۱۰۵ کیلوبایت (۹٬۶۳۹ واژه) - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۱۴
- او نيز سوخت. نمونههاى عذاب دنيوى عبارت است از: الف) سلب نعمت. ب) سلطه اشرار. ج) سلب توفيق. د) سلب امنيّت و آرامش. ولى عذاب آخرت شديد، اليم، عظيم و كبير۲۹ کیلوبایت (۲٬۶۴۱ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۳۱
- او نيز سوخت. نمونههاى عذاب دنيوى عبارت است از: الف) سلب نعمت. ب) سلطه اشرار. ج) سلب توفيق. د) سلب امنيّت و آرامش. ولى عذاب آخرت شديد، اليم، عظيم و كبير۳۱ کیلوبایت (۲٬۷۵۱ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۳۲
- او نيز سوخت. نمونههاى عذاب دنيوى عبارت است از: الف) سلب نعمت. ب) سلطه اشرار. ج) سلب توفيق. د) سلب امنيّت و آرامش. ولى عذاب آخرت شديد، اليم، عظيم و كبير۳۰ کیلوبایت (۲٬۷۵۵ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۳۲
- مؤمن از جهاتي است يكي آنكه ميترسد که خدا نخواسته در بقيه عمر سلب ايمان بشود و بي ايمان از دنيا برود و دائما از خدا طلب ميكند حفظ۴۱ کیلوبایت (۳٬۶۵۸ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۰
- دنيا روند مأيوس نباشند و هم خوف داشته باشند که مبادا معاصي باعث سلب ايمان شود بين خوف و رجاء و البته رجاء بايد بيشتر باشد. 284 ] (آیه۳۴ کیلوبایت (۲٬۶۶۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- اوائل سوره بقره متعرّض شديم. و غني دو معني دارد يكي مشهوريست بمعني سلب احتياج و از صفات سلبيه بشما رفته. و يكي معناي حقيقي است که در۸۱ کیلوبایت (۷٬۷۱۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- دنيوي معاصي بسيار است ضعف ايمان سواد قلب قساوت بعد از رحمت حق سلب نعمت نزول بلا و غضب الهي قرب بشيطان بعد عن اللّه رنجش قلوب نبي۳۹ کیلوبایت (۳٬۳۲۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- مثل قطع عضو فاسد است از سرايت بسائر اعضاء نه براي اجبار بايمان و سلب اختيار است. تفسیر آیات ۱- آیات قرآن آگاهیهایى ارائه شده از پروردگار به۳۵ کیلوبایت (۲٬۷۸۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
- قلب را كر ميكند زبان قلب را لال ميكند آينه قلب را منكوس ميكند سلب توفيق از او ميشود كور كورانه راه ضلالت را طي ميكند. وَ اللّهُ۴۳ کیلوبایت (۳٬۸۸۴ واژه) - ۲ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۲
- ميترسد که مبادا كوتاهي در پيروي از هدايت حق كرده باشد و موجب سلب مصونيت او شود و واضح است که بين اينکه دو معني منافاتي نيست۴۱ کیلوبایت (۳٬۲۵۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
- دار دار ممر است و آنچه بحسب ظاهر هم مالك است بالاخره از او سلب خواهد شد و همه و همه بسوي مالك حقيقي که خداوند است بازگشت جلد 2۴۷ کیلوبایت (۳٬۹۱۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- البته بايد بندگان در موارد نعمتها و بلاها رو بخدا روند براي اينكه سلب نعمت از آنها نشود و دفع بليات از آنها بشود و معناي رجوع يعني۳۹ کیلوبایت (۳٬۲۸۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- اعمال صالحه با ايمان بجا آورده باشد و نزديك موت ايمان از او سلب شود كليّه اعمالش حبط ميشود و مصداق (أُولئِكَ حَبِطَت أَعمالُهُم) ميشود۳۹ کیلوبایت (۳٬۶۴۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- مقابل آن باطل است که نيست محض باشد و صرف عدم بتقابل ايجاب و سلب و متناقضين. 2- مطابق با واقع و حقيقت و باطل بر خلاف واقع و حقيقت۴۵ کیلوبایت (۳٬۶۲۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- آوردهايد، مردمى را كه خدا بر آنان خشم رانده، به دوستى مگيريد. آنها واقعاً از آخرت سلب اميد كردهاند، همان گونه كه كافران اهل گور قطع اميد نمودهاند. الا ای اهل۴۳ کیلوبایت (۳٬۷۷۱ واژه) - ۴ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۳۲
- ترتیل: ترجمه: «مَالِکَ»: منادا است یا صفت (الله). «تَنزِعُ»: بازپس میگیری. سلب میکنی. انْظُرْ کَيْفَ فَضَّلْنَا بَعْضَهُمْ... (۰) أَ هُمْ يَقْسِمُونَ۷۱ کیلوبایت (۶٬۵۶۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- 4- از لهويّات و لغويات و زخارف دنيوي و اشتغال باموري که باعث سلب توفيق ميشود. 5- از اخلاق رذيله و صفات خبيثه و ملكات قبيحه. 6-۴۶ کیلوبایت (۴٬۲۴۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
- خارجي مثل اجسام و عوارض اجسام، و اما تركيب ذهني اينكه ماهيات را سلب وجود خارجي كني و وجود ذهني دهي، و امّا تركيب عقلي اينكه مركب از۴۳ کیلوبایت (۳٬۵۶۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
- كيفر بىاعتنايى به هدايت اوست. مخالفت آگاهانه با رهنمودهاى الهى، زمينهى سلب هدايت خداوند است. ما كانَ اللَّهُ لِيُضِلَ ... حَتَّى يُبَيِّنَ «1». عموى۳۸ کیلوبایت (۳٬۲۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۰
- بدینوسیله) با خدا و پیغمبرش میجنگند، و در روی زمین (با تهدید امنیّت مردم و سلب حقوق انسانها، مثلاً از راه راهزنی و غارت کاروانها) دست به فساد میزنند، این۷۲ کیلوبایت (۶٬۴۳۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
- منوط به آن است. اگر گوش و چشم قلبى باز باشد، آثار هدايت ظاهر شود؛ و چنانچه سلب ادراك شنوائى و بينائى قلبى گردد، كر و كور شده فايدهاى مترتب نخواهد بود و۳۰ کیلوبایت (۲٬۵۴۱ واژه) - ۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۰۴
- نيست: قسمت اوّل اسماء صفات است که دلالت بر وجود صفت كمالي يا سلب نقصي دارد مانند عليم و قدير «که اسماء ذات اضافهاش گويند» و حيّ و۲۲۰ کیلوبایت (۲۰٬۹۶۶ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۴۰
- دادهايم که اختلاف كردند در نسبت حيات و موت، بعضي گفتند ايجاب و سلب که موت عدم الحيوة است، بعضي گفتند عدم و ملكه مثل عمي و بصر که۵۰ کیلوبایت (۴٬۲۱۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- (او) با نیکی (و بایستگی و به دور از ظلم و جور. بعد از طلاق سوم، حق مراجعت سلب میشود مگر بعد از ازدواج راستین با شوهر دیگری و وقوع طلاق میان او و شوهر اخیر)۸۲ کیلوبایت (۶٬۹۶۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- متضمّن ضررهاي بسيار دنيوي است: ضعف ايمان، سياهي قلب، تسلّط شيطان، سلب توفيق، دچار بليّات، قساوت قلب، حبس دعاء، زوال نعمت، كوتاهي عمر، امراض۵۶ کیلوبایت (۵٬۱۳۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- بني اسرائيل بود و علت مخفي شدن ماهيان كفر و معاصي آنها بود که سلب اينکه نعمت از آنها شد لذا ميفرمايد بِما كانُوا يَفسُقُونَ. 12 ] اشاره۵۵ کیلوبایت (۴٬۳۷۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- قلب، و منتزع نشود از او ابدا، و مستودع آنكه وديعت است ايمان او زمانى، پس سلب مىشود از او و زبير از مستودعين بود. و از حضرت امام موسى كاظم عليه السّلام۳۷ کیلوبایت (۳٬۰۲۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
- دادم نه او را خوراك تو بايد او را محفوظ بدارى يعنى قوّه هضم را از اندرون او سلب فرمود بقدرى كه آنحضرت در شكم ماهى سالم ماند تا سه روز كه در آن مدت مشغول بذكر۱۷ کیلوبایت (۱٬۴۸۴ واژه) - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۷
- سَوآتُهُما) اوّلين اثر اينکه فعل اينکه بود که البسه بهشتي از آنها سلب شد بمجرد اكل و عورة آنها ظاهر شد ناچار. (وَ طَفِقا) بمعني جعل بفعل،۵۷ کیلوبایت (۴٬۹۷۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- ميشود و لو حين الموت بعلاوه سياهي قلب و تسلّط شيطان و زوال نعم و سلب توفيق و نزول بليّات و مفاسد ديگر. درجه دوّم تقاضاي دفع بليات و قضاء۶۱ کیلوبایت (۵٬۶۸۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- تُؤمِنُونَ بِاللّهِ وَ اليَومِ الآخِرِ) مفهومش اينكه رأفت و ملاحظه باعث سلب ايمان ميشود. (وَ ليَشهَد عَذابَهُما طائِفَةٌ مِنَ المُؤمِنِينَ) تا اينكه۵۷ کیلوبایت (۴٬۸۹۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
- بعلاوه لازم ميآيد قدم عالم و حال آنكه حادث است بعلاوه لازم ميآيد سلب قدرت و اختيار زيرا علة قدرت بر عدم ايجاد معلول و عدم تأثير در آن۶۸ کیلوبایت (۵٬۶۱۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷