نتایج جستجو
از الکتاب
- آیات شامل این کلمه «اسلام» از مادّه «سلم» به معناى تسلیم است. اسلام (۸ بار) سلم (۱۴۰ بار) ال وَ اللّه دِينا هُو غَيْر لَکُم فِي إِلَى فَمَن رَضِيت فَلَن۲ کیلوبایت (۷۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۳۸
- گذشته ) روايتى از الدرالمنثور ((و من يبتغ غير الاسلام دينا تفسیر آیات «85» وَ مَنْ يَبْتَغِ غَيْرَ الْإِسْلامِ دِيناً فَلَنْ يُقْبَلَ مِنْهُ وَ هُوَ فِي الْآخِرَةِ۲۶ کیلوبایت (۲٬۰۴۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- يَبْتَغِ غَيْرَ الْإِسْلاَمِ... (۳) Tabber requires Javascript to function. آيات ۲۵ - ۱۹ آل عمران مراد از ((ان الدين عند اللّه الاسلام )) اختلاف اهل كتاب۴۶ کیلوبایت (۳٬۶۱۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- أَظْلَمُ مِمَّنِ افْتَرى عَلَى اللَّهِ الْكَذِبَ وَ هُوَ يُدْعى إِلَى الْإِسْلامِ وَ اللَّهُ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ «7» و كيست ستمكارتر از آن۳۲ کیلوبایت (۲٬۶۰۴ واژه) - ۱۹ خرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۱۴
- الظّالِمِين يُرِيدُون الْقَوْم بِأَفْوَاهِهِم يَهْدِي لا مُتِم نُورِه الْإِسْلاَم لَو در حال بارگیری...۱ کیلوبایت (۲۶ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۳۲
- وَ اللّه بَاغ بِه لِغَيْر لا عَاد أُهِل فَإِن فِي مَخْمَصَة دِينا مَا الْإِسْلاَم مُتَجَانِف غَفُور لَکُم رَضِيت لِإِثْم فِسْقا فَلا الْخِنْزِير نِعْمَتِي۱ کیلوبایت (۴۶ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۶
- صَالِحا رَبّنَا بَعْد غَفُور لَعَلّهُم الْقِيَامَة أَنْهَار الرّمّان زَرْع الْإِسْلاَم لِلّه طَائِفَة السّاعَة بِاللّه إِنّه سَبِيل الْکِتَاب شَيْء دِينا لَنَا۱۴ کیلوبایت (۱۰۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۳
- قرائنى است که در آن مورد وجود دارد. بغى (۹۶ بار) وَ مَن غَيْر مُسْلِمُون الْإِسْلاَم لَه دِينا نَحْن فَلَن يُقْبَل مِنْهُم مِنْه أَحَد هُو فِي در حال بارگیری۱ کیلوبایت (۶۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۴۱
- نمىتوانست در قانون پادشاه مصر برادر خويش را بگيرد و پيش خود نگاه دارد. وَ الْإِسْلاَم مَن غَيْر فِي أَحْسَن هُو مِمّن يُظْلَمُون فَلَن فَمَن قِيَما مُسْتَقِيم۵ کیلوبایت (۴۲۶ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۴۱
- كم اهميّت بودند. بايد دانست: نظير اين تعبير در روايات نيز آمده است، ثقه الاسلام كلينى در كافى باب فقد العلماء از امام كاظم «عليه السلام» نقل كرده: آنگاه۵ کیلوبایت (۵۳۶ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۴۱
- طبرسى گفته حضرت رسول صلى اللّه عليه و آله و سلم فرموده: «لا رهبانية فى الاسلام» در سفينة البحار ذيل لغت رهب نقل كرده: پسرى از عثمان بن مظعون فوت شد. بسيار۵ کیلوبایت (۵۲۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۰۲
- الدَّواوينُ وَ اِنَمّا نَصْبُ الْمَوازينِ وَ نَشْرُ الدَّواوينِ لِاَهْلِ الْاِسْلامِ» يعنى: بندگان خدا بدانيد براى اهل شرك ميزانهابرپا و دفترها گسترده نمىشود،۲۰ کیلوبایت (۲٬۰۶۸ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۴
- طبرسى گفته حضرت رسول صلى اللّه عليه و آله و سلم فرموده: «لا رهبانية فى الاسلام» در سفينة البحار ذيل لغت رهب نقل كرده: پسرى از عثمان بن مظعون فوت شد. بسيار۶ کیلوبایت (۵۷۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۲۸
- لَعَلّکُم ابْن إِذ کَمَا دِينَکُم رَاجِعُون خَالِدُون تَهْتَدُون وَالِدَتِک الْإِسْلاَم الْخَاسِرُون عِيسَى دِينا أَرْسَلْنَا تَخْشَوْهُم أَوْفُوا إِلَيْه فِيهَا۷ کیلوبایت (۶۲۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۷
- آياتِهِ التَّى يَهْدى بِها اِلَى التَّوْحيدِ وَ مَصالِحِ الدينِ وَ شَرائِعِ الْاِسْلامِ وَ الْفَرائِضِ وَ السُّنَنِ وَ لاقُوَّةَ اِلابِاللهِ الْعَلِىِ الْعَظيمِ»۹ کیلوبایت (۷۴۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۵۷
- بدين اسلام إِنَّ الدِّينَ عِندَ اللّهِ الإِسلامُ آل عمران آيه 17،منکه وَ مَن يَبتَغِ غَيرَ الإِسلامِ دِيناً فَلَن يُقبَلَ مِنهُ آل عمران۴۴ کیلوبایت (۳٬۹۷۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- بيان فرموده است حكم زنان آن دو دسته را وقتى از دار الكفر بدار الاسلام يا از دار الاسلام بدار الكفر هجرت نمايند باين تقريب كه اگر زنانى از كفّار بادّعاء۳۹ کیلوبایت (۳٬۱۷۳ واژه) - ۴ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۳۱
- وَ أَتِمُّوا الْحَجَ وَ الْعُمْرَةَ... (۴) وَ مَنْ يَبْتَغِ غَيْرَ الْإِسْلاَمِ... (۰) فَلْيَعْبُدُوا رَبَ هٰذَا الْبَيْتِ (۱) يَا أَيُّهَا الَّذِينَ۸۱ کیلوبایت (۷٬۷۱۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- انحرافهاست و مسائل قبلى را محو مىكند. «لَكَفَّرْنا» (در حديث آمده است: «الاسلام يَجُبّ ما قبله») «1» 3- براى دريافت الطاف الهى، بايد ابتدا از گناهان پاك۲۳ کیلوبایت (۱٬۵۰۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- اسلام: «إِنَّ الدِّينَ عِندَ اللّهِ الإِسلامُ» آل عمران آيه 17. منبه «وَ مَن يَبتَغِ غَيرَ الإِسلامِ دِيناً فَلَن يُقبَلَ مِنهُ» آل عمران۳۰ کیلوبایت (۲٬۵۲۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
- تغيير ميكرد إِنَّ الدِّينَ عِندَ اللّهِ الإِسلامُ آل عمران آيه 17،منبه وَ مَن يَبتَغِ غَيرَ الإِسلامِ دِيناً فَلَن يُقبَلَ مِنهُ وَ هُوَ۲۹ کیلوبایت (۲٬۱۷۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- اسلام است إِنَّ الدِّينَ عِندَ اللّهِ الإِسلامُ آل عمران آيه 17منبه وَ مَن يَبتَغِ غَيرَ الإِسلامِ دِيناً فَلَن يُقبَلَ مِنهُ آل عمران۳۳ کیلوبایت (۲٬۶۳۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- ميفرمايد: إِنَّ الدِّينَ عِندَ اللّهِ الإِسلامُ آل عمران آيه 19. و ميفرمايد:منبه وَ مَن يَبتَغِ غَيرَ الإِسلامِ دِيناً فَلَن يُقبَلَ مِنهُ آل۳۴ کیلوبایت (۳٬۲۰۱ واژه) - ۴ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۰۰
- است. (إِنَّ الدِّينَ عِندَ اللّهِ الإِسلامُ) آل عمران آيه 17. (منبهوَ مَن يَبتَغِ غَيرَ الإِسلامِ دِيناً فَلَن يُقبَلَ مِنهُ وَ هُوَ۳۰ کیلوبایت (۲٬۴۸۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
- الدَّواوينُ وَ اِنَمّا نَصْبُ الْمَوازينِ وَ نَشْرُ الدَّواوينِ لِاَهْلِ الْاِسْلامِ» يعنى: بندگان خدا بدانيد براى اهل شرك ميزانهابرپا و دفترها گسترده نمىشود،۱۹ کیلوبایت (۱٬۹۸۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۴۸
- الدَّواوينُ وَ اِنَمّا نَصْبُ الْمَوازينِ وَ نَشْرُ الدَّواوينِ لِاَهْلِ الْاِسْلامِ» يعنى: بندگان خدا بدانيد براى اهل شرك ميزانهابرپا و دفترها گسترده نمىشود،۱۹ کیلوبایت (۱٬۹۸۶ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۵۹
- الدَّواوينُ وَ اِنَمّا نَصْبُ الْمَوازينِ وَ نَشْرُ الدَّواوينِ لِاَهْلِ الْاِسْلامِ» يعنى: بندگان خدا بدانيد براى اهل شرك ميزانهابرپا و دفترها گسترده نمىشود،۱۸ کیلوبایت (۱٬۹۸۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۰۹
- اينمعنى كه حكم فرمائى آنحضرت در تمام عوالم وجود بامر حق باشد براى مرحوم حجّة الاسلام و المسلمين آقا ميرزا سيد حسين رضوى قمّى قدّس سرّه كه از اعاظم علماء و اكابر۱۵ کیلوبایت (۱٬۳۵۶ واژه) - ۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۳۵
- نمىشود گفت: نعوذ باللّه تو گمراه بودى، بد كار بودى خدا هدايتت نمود. امين الاسلام طبرسى در مجمع هفت قول درباره اين آيه آورده قول اول اين است: خدا تو را ضالّ۲۱ کیلوبایت (۲٬۰۳۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۴۵
- وزن منحرف بود، از جمله فرمود: (كفى الاسلام و الشيب للمرء ناهيا) گفتند يا رسول اللّه شاعر چنين گفته (كفى الشيب و الاسلام ناهيا) حضرت فرمود: شعر خواندن كار۴۱ کیلوبایت (۳٬۳۷۴ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۶
- نمىشود گفت: نعوذ باللّه تو گمراه بودى، بد كار بودى خدا هدايتت نمود. امين الاسلام طبرسى در مجمع هفت قول درباره اين آيه آورده قول اول اين است: خدا تو را ضالّ۲۴ کیلوبایت (۲٬۰۳۳ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۲۵
- نمودند قوم لوط، يعنى اهل مؤتفكات پيغمبران را. «2» «1». نهج البلاغه، فيض الاسلام، كلام 192، ص 650. «2». تفسير منهج الصّادقين، ج 6، ص 475، چاپ كتابفروشى اسلاميّه۱۷ کیلوبایت (۱٬۳۶۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- تعالى بحث روايتى (در ذيل آيات گذشته ) روايتى از الدرالمنثور ((و من يبتغ غير الاسلام دينا تفسیر آیات «82» فَمَنْ تَوَلَّى بَعْدَ ذلِكَ فَأُولئِكَ هُمُ الْفاسِقُونَ۲۰ کیلوبایت (۱٬۶۵۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- حسنات ثبت ميشود و از نظر ملائكه محو ميكند بخصوص ايمان که ميفرمايد «الاسلام يجب ما قبله» «و الايمان حسنة لا تضر معه السيئه». (رَبُّنا خَطايانا)۴۶ کیلوبایت (۴٬۰۲۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- 93 ص 294 ذيل روايت 23 بنقل از مكارم الاخلاق. «4» نهج البلاغه (ترجمه: فيض الاسلام)، نامه 31 ص 924- 923. جلد 11 - صفحه 326 در كتاب تنبيه- در ذيل حديثى از حضرت۴۱ کیلوبایت (۳٬۶۰۱ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۳:۰۱
- رويش رهبانيت است که در شريعت اسلام حرام است (لا رهبانية في الاسلام) و كوتاهيش فسق و فجور است عدل در حقوق حق خود را حفظ كند و۲۲ کیلوبایت (۱٬۷۹۰ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۴
- 335. «2» اصول الكافى ج 1 ص 161 ذيل روايت 3. «3» نهج البلاغه (با ترجمه فيض الاسلام) ص 1301 حكمت 461 و ص 1141 حكمت 113. جلد 12 - صفحه 337 ما كَذَبَ الْفُؤادُ۲۲ کیلوبایت (۱٬۸۸۴ واژه) - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۱۶
- اللّه عليه و آله و سلّم باشد، وَ هاجَرُوا: و هجرت كردند از شهر كفر به دار الاسلام، وَ جاهَدُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ: و جهاد نمودند در راه رضاى الهى و طاعت۵۱ کیلوبایت (۳٬۲۸۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- فراگيرند مردم پيشوايان جاهل، فتوى دهند «4» فرمود: اذا مات المؤمن الفقيه ثلم فى الاسلام ثلمة لا يسدّها شيئى: هرگاه بميرد مؤمن عالم، رخنهاى در اسلام وارد شود كه۴۳ کیلوبایت (۳٬۶۶۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
- الدَّواوينُ وَ اِنَمّا نَصْبُ الْمَوازينِ وَ نَشْرُ الدَّواوينِ لِاَهْلِ الْاِسْلامِ» يعنى: بندگان خدا بدانيد براى اهل شرك ميزانهابرپا و دفترها گسترده نمىشود،۲۲ کیلوبایت (۲٬۳۱۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۱۲
- به قرآن گرو نفوس آنان را بر آن. «1» نهج البلاغه ذيل خطبه 182 (ترجمه فيض الاسلام) ص 601. مؤلف جمله: اخذ عليهم ميثاقة را نياورده و در مدرك انتهاى حديث چنين۲۳ کیلوبایت (۲٬۰۶۶ واژه) - ۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۱۹
- تفسير برهان، جلد اوّل، صفحه 95، حديث هشتم. تفسير اثنا عشرى، ج1، ص: 138 فوق الاسلام بدرجة و التّقوى فوق الايمان بدرجة و اليقين فوق التّقوى بدرجة «1». يعنى:۲۴ کیلوبایت (۱٬۸۴۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
- با كلمه توحيد و مبدء حقيقى دارند، مستقر و مستدام باشند، لذا فرمودهاند: الاسلام يعلو و لا يعلى عليه. وَ لِيُمَحِّصَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا وَ يَمْحَقَ۲۰ کیلوبایت (۱٬۵۶۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- واجب فرموده و ملزم شدن به آن. در كتاب محاسن- از حضرت صادق عليه السّلام: الاسلام يحقن به الدم و تؤدى الامانة و يستحل به الفروج و الثواب على الايمان: اسلام۲۴ کیلوبایت (۲٬۰۹۸ واژه) - ۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۸:۳۶
- بيان فرموده است حكم زنان آن دو دسته را وقتى از دار الكفر بدار الاسلام يا از دار الاسلام بدار الكفر هجرت نمايند باين تقريب كه اگر زنانى از كفّار بادّعاء۱۰۵ کیلوبایت (۸٬۷۳۷ واژه) - ۴ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۳۰
- که رهبانیت در اسلام حرام است و پیغمبر فرموده است: لا رَهْبانِیَّةَ فِی الإِسْلامِ (نگا: المصحف المیسر). لَتَجِدَنَ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً... (۳) إِنَّا۷۷ کیلوبایت (۶٬۶۴۷ واژه) - ۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۴
- اگر كسي در تمام عمر در كفر و شرك بوده و آخر عمر اسلام آورد (الاسلام يجب ما قبله) و اگر كسي در تمام عمر در فسق و معاصي بوده و۲۷ کیلوبایت (۲٬۵۱۹ واژه) - ۲ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۵:۵۲
- ۵ قوم لوط: شفاعت از قومخلوط ۴ مردم: اندوه بر مشکلات مردم ۲، ۴، ۵ دعائم الإسلام، ج ۱، ص ۱۶۶; بحارالأنوار، ج ۸۲، ص ۳۲۵، ح ۲۰.۲۶ کیلوبایت (۲٬۲۱۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
- چنانچه در حديث است: 1- مجلد اول صفحه 150 و 218. جلد 2 - صفحه 16 الاسلام يجبّ ما قبله « » و اگر در زمان كفر عبادت يا عمل خيري از۲۴ کیلوبایت (۲٬۰۷۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
- اگر كافر ايمان آورد تمام گناهان زمان كفرش تكفير ميشود چنانچه فرمود الاسلام يجب ما قبله و اگر مؤمن كافر شد تمام عبادات زمان ايمانش حبط ميشود،۶۰ کیلوبایت (۵٬۶۶۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- (۳) فَلَمَّا أَحَسَ عِيسَى مِنْهُمُ... (۲) وَ مَنْ يَبْتَغِ غَيْرَ الْإِسْلاَمِ... (۱) وَ اکْتُبْ لَنَا فِي هٰذِهِ... (۴) محل نزول: این آیه در مدینه۵۴ کیلوبایت (۴٬۵۱۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
- بر پيغمبران از جانب حق نازل شده إِنَّ الدِّينَ عِندَ اللّهِ الإِسلامُ«1» (دين در نزد خدا اسلام است) 2- اطاعت و عمل بامور ديني،۱۷۰ کیلوبایت (۱۵٬۱۹۰ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۰:۳۱
- حكايت فرمود اعتراضات معاندين را و به ظهور اعجاز قرآن، «1» نهج البلاغه فيض الاسلام، خطبه 175، ص 573. جلد 8 - صفحه 367 بطلان آنها محقق آمد؛ زيرا وقتى شرايط۳۲ کیلوبایت (۲٬۷۱۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- اشكال: سحر حرام است حتي دارد «الساحر كالكافر و کان آخر عهده الي الاسلام». جواب: بعض مفسرين گفتند امر تهديديست مثل اعمَلُوا ما شِئتُم إِنَّهُ۳۳ کیلوبایت (۲٬۹۷۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- آن شخص قمى ره فرموده غلامى بوده ابو فكيهه نام داشته از اهل كتاب كه جديد الاسلام و غير فصيح بوده و بعضى گفتهاند مراد سلمان فارسى ره است و خداوند در مقام۳۰ کیلوبایت (۲٬۵۰۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
- مَغفِرَةٌ خداوند گناهاني که قبل از ايمان مرتكب شده بودند که «الاسلام يجب ما قبله» و گناهاني که پس از ايمان مرتكب شدهاند ميآمرزد۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۷۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۰
- كوران را، وَ مَنْ كانَ فِي ضَلالٍ مُبِينٍ: و آن را كه «1» نهج البلاغه فيض الاسلام، خطبه 182، صفحه 603. «2» نور الثقلين ج 4، ص 603 حديث 49 به نقل از تفسير۳۰ کیلوبایت (۲٬۵۴۱ واژه) - ۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۰۴
- نابود گرديد و حيل و خدعههاى آنها به خودشان بازگشت كرد. «1» نهج البلاغه فيض الاسلام، خطبه 82 الغرّاء). ص 198. جلد 10 - صفحه 76 وَ قالَ الَّذِينَ كَفَرُوا أَ۲۹ کیلوبایت (۲٬۳۹۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- است و مفروض اينست که مؤمن شده ديگر استحقاق عذاب ندارد زيرا (الاسلام يجب ما قبله) بلكه مستحق مثوبات ميشود از دو جهت يكي از جهت۲۶ کیلوبایت (۲٬۰۸۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
- اعْمَلُوا عَلى مَكانَتِكُمْ إِنَّا عامِلُونَ (121) «1» نهج البلاغه فيض الاسلام خطبه 84 ص 203. جلد 6 - صفحه 160 بعد از آن تهديد منكرين را فرمايد: وَ قُلْ۲۶ کیلوبایت (۲٬۲۸۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- آخرين لحظات ديد و روى سينه او نشست. ابوجهل گفت مىدانى كجا نشستهاى؟! گفت «الاسلام يعلو و لا يعلى عليه» ابوجهل گفت به پيامبر بگو: حتى در اين حال، او مبغوضترين۳۲ کیلوبایت (۳٬۰۲۰ واژه) - ۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۱۹
- پيروان خود به اتباع هوى و ركون «2» به دنيا. «1» نهج البلاغه، ترجمه فيض الاسلام، حكمت 161. «2» ركون: آسايش يافتن، آرام گرفتن، فرهنگ معين ج 2 ص 1671. جلد۳۴ کیلوبایت (۲٬۸۲۴ واژه) - ۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۲۳
- قلب و اقرار به زبان و عمل به اركان است. ايضا فرمود: الايمان اقرار و عمل و الاسلام اقرار بلا عمل. «2» ايمان عبارت است از اقرار و عمل، و اسلام اقرار است بدون۲۹ کیلوبایت (۲٬۰۵۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
- آن شخص قمى ره فرموده غلامى بوده ابو فكيهه نام داشته از اهل كتاب كه جديد الاسلام و غير فصيح بوده و بعضى گفتهاند مراد سلمان فارسى ره است و خداوند در مقام۳۳ کیلوبایت (۲٬۶۴۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
- براي خود خريدند چه اگر اينان ايمان ميآوردند طبق حديث نبوي « الاسلام يجبّ ما قبله » گناهان آنان آمرزيده و مشمول رحمت حق ميگشتند ولي۲۶ کیلوبایت (۱٬۸۵۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- مصداق است. اما از حيث عقائد نصّ آيه شريفه وَ رَضِيتُ لَكُمُ الإِسلامَ دِيناً و اخبار مرويه از كافي و تفسير عياشي از حضرت صادق عليه۲۸ کیلوبایت (۲٬۱۳۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- هر كه اخذ حق خود كند بدون تعدى از حد الهى، او مطيع «1» نهج البلاغه فيض الاسلام، خطبه سوم (شقشقيه)، ص 49. «2» همان مدرك، حكمت 181، ص 1173. «3» نوائب الدّهور۳۵ کیلوبایت (۳٬۱۷۱ واژه) - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۵۴
- أهلکت مالاً لبداً» قال: هو عمروبن عبدود حین عرض علیه على بن أبى طالب(ع) الإسلام یوم الخندق و قال: فأین ما أنفقت فیکم مالاً لبداً و کان أنفق مالاً فى الصدّ۳۴ کیلوبایت (۳٬۲۶۳ واژه) - ۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۳:۰۶
- أَظْلَمُ مِمَّنِ افْتَرى عَلَى اللَّهِ الْكَذِبَ وَ هُوَ يُدْعى إِلَى الْإِسْلامِ وَ اللَّهُ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ «7» يُرِيدُونَ لِيُطْفِؤُا۲۹ کیلوبایت (۲٬۲۱۶ واژه) - ۱۹ خرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۱۵
- فجار له ثلثة حقوق: حقّ الجوار و حقّ القرابة و حقّ الاسلام، و جار له حقّان: حقّ الجوار و حقّ الاسلام، و جار له حقّ واحد: حقّ الجوار و هو المشرك من اهل الكتاب۷۱ کیلوبایت (۶٬۲۹۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
- يَغفِر لَكُم مِن ذُنُوبِكُم که قبل از ايمان مرتكب شدهايد که: «الاسلام يجب ما قبله». وَ يُجِركُم مِن عَذابٍ أَلِيمٍ که جهنم باشد که۳۱ کیلوبایت (۲٬۴۸۷ واژه) - ۵ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۴۱
- سؤال نمودم از اين آيه، فرمود: آن كسى است كه تأخير اندازد حج را، يعنى حجّة الاسلام را. مىگويد: حج نمايم، سال ديگر تا آنكه بيايد او را مرگ. 3- در خصال، حضرت۴۰ کیلوبایت (۳٬۷۱۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- اللّه عليه و آله خير الجزاء) و الميزان حقّ و انّ الّدين كما وصفت و انّ الاسلام كما شرعت و انّ القول كما حدّثت و انّ القرآن كما انزلت و انّك انت اللّه الحقّ۳۸ کیلوبایت (۳٬۵۲۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۴
- با اينكه اولين امر الهي اسلام است: إِنَّ الدِّينَ عِندَ اللّهِ الإِسلامُ آل عمران آيه 19. و اما اهل ضلال و بدع ايمان نميآورند و لو بصورت۳۴ کیلوبایت (۳٬۱۶۰ واژه) - ۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۳۶
- هاى ملائکه ۲; ملائکه و ابراهیم(ع) ۲ و لما جاءت رسلنا لوطًا سىء بهم دعائم الإسلام ، ج ۱ ، ص ۱۶۶; بحارالأنوار ، ج ۸۲ ، ص ۳۲۵ ، ح ۲۰. تفسیرعیاشى، ج ۲، ص ۱۵۲،۳۳ کیلوبایت (۲٬۷۴۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
- المحدّثين صدوق (رحمه اللّه) در امالى در ذيل حديث فضيلت ماه «1» نهج البلاغه فيض الاسلام، خطبه 192 ص 650 و صبحى صالح خطبه 201، ص 319) «2». مجمع البيان طبرسى (چ 1403۴۱ کیلوبایت (۴٬۱۶۰ واژه) - ۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۲۹
- و يافت «1» منهج الصادقين، ج 10 ص 277 و به اين مضمون در نهج البلاغه فيض الاسلام ص 1113 روايت 54 و ص 1260 حديث 363 و ص 1303 حديث 467 و بحار الانوار چ جديد۳۸ کیلوبایت (۳٬۷۵۲ واژه) - ۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۰۸
- بر پيغمبران از جانب حق نازل شده إِنَّ الدِّينَ عِندَ اللّهِ الإِسلامُ«1» (دين در نزد خدا اسلام است) 2- اطاعت و عمل بامور ديني،۱۸۴ کیلوبایت (۱۶٬۸۴۸ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۰:۳۹
- گشت بر اهل ضلالت و غوايت، نه بر اهل هدايت و بصيرت. «1» نهج البلاغه فيض الاسلام خطبه 98 ص 292 و صبحى صالح خطبه 99 صفحه 145. جلد 10 - صفحه 384 قُلْ يَتَوَفَّاكُمْ۳۹ کیلوبایت (۳٬۲۲۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۹
- رحمت نباشد و دعاى اهلش شنيده نشود «1». «1» به اين مضمون در نهج البلاغه فيض الاسلام رساله 27 صفحه 887 و كلام 119 صفحه 371 عين اين عبارت در نامه امير المؤمنين۳۷ کیلوبایت (۳٬۰۱۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۹
- لا إِلهَ إِلاَّ هُوَ فَأَنَّى تُؤْفَكُونَ «3» «1» نهج البلاغه، ترجمه فيض الاسلام، ص 28. جملات معترضه در متن خطبه نيست. «2» از جمله بحار الانوار، كتاب السماء۳۶ کیلوبایت (۲٬۹۳۵ واژه) - ۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۲۱
- ائمه بعد از ثبوت امامت حجة اللّه هستند بر خلق حتي علماء حجة الاسلام هستند. خليفه جانشين خدا در وجوب متابعت و حرمت مخالفت «من اطاعكم۴۰ کیلوبایت (۳٬۳۱۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- منهج الصادقين، ج 9، ص 67. و بحار الانوار 87 ص 312 روايت 7 بنقل از دعائم الاسلام. «2» مجمع البيان ج 5 ص 170. و اين معنا از امام رضا عليه السّلام نيز مروى۴۳ کیلوبایت (۴٬۱۳۴ واژه) - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۴۰
- آن شخص قمى ره فرموده غلامى بوده ابو فكيهه نام داشته از اهل كتاب كه جديد الاسلام و غير فصيح بوده و بعضى گفتهاند مراد سلمان فارسى ره است و خداوند در مقام۴۱ کیلوبایت (۳٬۴۳۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
- آلِهَتَكُمْ وَ هُمْ بِذِكْرِ الرَّحْمنِ هُمْ كافِرُونَ (36) «1» نهج البلاغه فيض الاسلام، خطبه 181، صفحه 593. جلد 8 - صفحه 389 بعد از آن حضرت پيغمبر را مخاطبه فرمايد:۳۵ کیلوبایت (۲٬۸۹۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- آن شخص قمى ره فرموده غلامى بوده ابو فكيهه نام داشته از اهل كتاب كه جديد الاسلام و غير فصيح بوده و بعضى گفتهاند مراد سلمان فارسى ره است و خداوند در مقام۳۹ کیلوبایت (۳٬۲۰۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
- مشركين که ايمان بياورند خداوند از تمام معاصي آنها صرف نظر ميكند (الاسلام يجبّ ما قبله). انّ ربّك خطاب بمفرد با اينكه رب العالمين است۳۶ کیلوبایت (۲٬۸۰۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- الحاج و المعتمرين بگويند، يا پارهاي از مقدمات را ديده حجة الاسلام و المسلمين خطاب كنند و امثال اينها. فَلا تَحسَبَنَّهُم بِمَفازَةٍ مِنَ۳۸ کیلوبایت (۳٬۰۲۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- اختلاف ميكردند دين خداوند يك دين است إِنَّ الدِّينَ عِندَ اللّهِ الإِسلامُ و تمام انبياء آمدند بر يك مسلك عقائد، اخلاق، احكام تماما يكي۳۹ کیلوبایت (۳٬۱۴۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۰
- بحار الانوار ج 7 ص 271 روايت 37 بنقل از نهج البلاغه حكمت 292 (ترجمه فيض الاسلام) «2» مجمع البيان، ج 4 ص 518. جلد 11 - صفحه 293 تنذير: ذات احديت الهى از۳۷ کیلوبایت (۳٬۰۶۵ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۳۱
- أَظْلَمُ مِمَّنِ افْتَرى عَلَى اللَّهِ الْكَذِبَ وَ هُوَ يُدْعى إِلَى الْإِسْلامِ وَ اللَّهُ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ «7» يُرِيدُونَ لِيُطْفِؤُا۴۲ کیلوبایت (۳٬۶۵۵ واژه) - ۱۹ خرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۱۶
- مسلمانان صدر اسلام ۱ مصالح: جهل به مصالح ۱۰ واجبات: ۲ تفسیر جامع البیان. دعائم الاسلام، ج ۱، ص ۳۴۱; بحارالأنوار، ج ۹۷، ص ۴۸، ح ۱۲.۴۵ کیلوبایت (۳٬۹۰۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- از ميان آن انواع نباتات و رياحين بيرون آمده و متزين «1» نهج البلاغه فيض الاسلام. خطبه اول، صفحه 28. جلد 11 - صفحه 377 و آراسته گردد. إِنَّ الَّذِي أَحْياها:۴۲ کیلوبایت (۳٬۴۱۱ واژه) - ۱۵ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۵۲
- آن شخص قمى ره فرموده غلامى بوده ابو فكيهه نام داشته از اهل كتاب كه جديد الاسلام و غير فصيح بوده و بعضى گفتهاند مراد سلمان فارسى ره است و خداوند در مقام۴۲ کیلوبایت (۳٬۵۳۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
- ميشويد و از اعمال سابقه شما عفو ميفرمايد و ميآمرزد چنانچه فرمودند الاسلام يجب ما قبله وَ إِن عُدتُم و اگر تكذيب نبي كرديد و قبول اسلام۴۰ کیلوبایت (۳٬۳۵۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- سلّم و كتاب مقدس قرآنيه است كه در انظار بى وقر، و بهائى ندارد؛ با اين حال: الإسلام يعلو و لا يعلى عليه؛ الا انّ للباطل جوله و للحقّ دولة، اعظم براهين و اعجاز۴۷ کیلوبایت (۳٬۶۰۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- فرمود و انزال قرآن تا سعادت پيدا كنيد و گناهان بخشيده شود که (الاسلام يجبّ ما قبله). ] (آیه 6)- در این آیه به عنوان پاسخگویی به این اتهامات۴۶ کیلوبایت (۴٬۱۶۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- نذركننده پيش از آنكه حجّة الاسلام را انجام دهد، يا بنذر خود وفا كند ميميرد. امام فرمود: اگر مالى از خود بجا نهاده باشد، حجّة الاسلام را از مجموع مالش براى۶ کیلوبایت (۱۶۷ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۱۷
- من يقول يملك الدنيا ملكا عظيما و تنقاد له الارض فدخلا كلاهما في الاسلام طمعا في ان يجعل محمّد صلّي اللّه عليه و آله و سلّم کل واحد۵۹ کیلوبایت (۴٬۹۴۰ واژه) - ۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۷:۰۴
- المأمون لعلي بن موسي الرضا عليه السّلام اهل المقالات من اهل الاسلام و الديانات من اليهود و النصاري و المجوس و من الصابئين و سائر اهل۴۷ کیلوبایت (۴٬۲۶۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷