نتایج جستجو
از الکتاب
- العلق ١٢ (رده آزادى بیان متقین)از طغیان ۹; نشانه هاى طغیان ۸ طغیانگران: توصیه به طغیانگران ۱۰ متقین :۲ آزادى بیان متقین ۵ ۲; اهمیت شخصیت متقین ۵ ۲ محمد(ص): تبلیغ محمد(ص) ۲; تقواى محمد(ص)۳۶ کیلوبایت (۳٬۳۲۸ واژه) - ۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۱۳
- الزمر ١٨ (رده آزادى عقیده)سخنان، وجود افکار و عقاید گوناگون و آزادى در بیان آنها است و لازمه گزینش بهترین سخنان و پیروى از آنها، وجود آزادى انتخاب است. ۶ - محتواى سخن، ملاک ارزیابى۴۶ کیلوبایت (۳٬۷۴۱ واژه) - ۱۶ دی ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۳
- القصص ٢٦ (رده آزادى در خانواده شعیب)إِحْداهُما يا أَبَتِ اسْتَأْجِرْهُ» 2- روابط حسنه ميان والدين و فرزندان و آزادى بيان در خانواده، يك ارزش است. «يا أَبَتِ اسْتَأْجِرْهُ» 3- همهى اعضاى خانه۴۲ کیلوبایت (۳٬۹۱۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- مَعَهُمْ حَتَّى يَخُوضُوا فِي حَدِيثٍ غَيْرِهِ» 5- نبايد به بهانه و عنوان آزادى بيان، سعهى صدر، تسامح، خوش اخلاقى، مدارا، حيا، مردم دارى، و مانند اينها، در۵۳ کیلوبایت (۴٬۲۰۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
- ضمیر مفرد (ها) به جای ضمیر مثنّی (هُما) جائز است هنگامی که بیان یکی از دو چیز به منزله بیان هردوی آنها باشد (نگا: بقره / ، جمعه / ). یا این که ضمیر (ها)۷۰ کیلوبایت (۵٬۸۷۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- الأنفال ٦٩ (رده آزادى اسیر)لنبى أن یکون له أسرى ... فلکوا مما غنمتم حللا طیبا) بیان اباحه غنایم و فدیه هاى اسیران، پس از بیان حرمت اسیر گرفتن در شرایطى ویژه، بیانگر این است که حرمت۳۱ کیلوبایت (۲٬۶۴۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- التغابن ١٢ (رده آزادى عقیده)اطاعت کنید که اگر روی بگردانید بر رسول ما جز تبلیغ رسالت (و اتمام حجت) با بیان روشن تکلیفی نخواهد بود. و از خدا اطاعت کنید و از پیامبر فرمان برید، و اگر۳۱ کیلوبایت (۲٬۶۰۶ واژه) - ۲ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۶
- هود ٨٩ (رده بیان عوامل عبرت)مىگويند عمل مى كنند. بنابراين سالب آزادى ديگران نيستند گفتارى پيرامون آزادى انسان (آزادى تكوينى و تشريعى و بيان اينكه آزادى انسانمتاءثر مى شود از: اسباب و۴۹ کیلوبایت (۴٬۳۸۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
- الشورى ٤٨ (رده اهمیت آزادى)نتیجه کارهاى خودشان باشد. آزادى: اهمیت آزادى ۵ امکانات دنیوى: نقش امکانات دنیوى ۱۱ انتخاب: زمینه انتخاب صحیح ۷ انسان: آزادى انسان ۵; اختیار انسان ۴; انسان۵۰ کیلوبایت (۳٬۶۷۹ واژه) - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۵۹
- مىگويند عمل مى كنند. بنابراين سالب آزادى ديگران نيستند گفتارى پيرامون آزادى انسان (آزادى تكوينى و تشريعى و بيان اينكه آزادى انسانمتاءثر مى شود از: اسباب و۳۶ کیلوبایت (۳٬۳۱۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
- النساء ١٤٩ (رده محدوده آزادى)گذشت و بخشش خویش را پاداش کسانى قرار داده که اهل عفو و گذشت هستند. آزادى: محدوده آزادى ۵ احکام:۵ اخلاق: پسندیده ۹ اسماء و صفات: عفوّ ۶ ; قدیر ۶ افشاگرى:۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۷۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
- الزمر ٧٤ (رده آزادى متقین در بهشت)to function. آيات ۶۲ - ۷۵ سوره زمر بیان وحدانيت خدا در ربوبيت، و اين كه او، خالق همه چيز، و وكيل بر همه چيز است بيان اين كه نهى پيامبر «ص» از شرك، نهى حقيقى۳۶ کیلوبایت (۲٬۸۷۶ واژه) - ۱۶ دی ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۹
- هود ٨٨ (رده تعیین محدوده آزادى)مىگويند عمل مى كنند. بنابراين سالب آزادى ديگران نيستند گفتارى پيرامون آزادى انسان (آزادى تكوينى و تشريعى و بيان اينكه آزادى انسانمتاءثر مى شود از: اسباب و۸۰ کیلوبایت (۶٬۹۴۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
- مىگويند عمل مى كنند. بنابراين سالب آزادى ديگران نيستند گفتارى پيرامون آزادى انسان (آزادى تكوينى و تشريعى و بيان اينكه آزادى انسانمتاءثر مى شود از: اسباب و۴۷ کیلوبایت (۴٬۲۰۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
- يوسف ٥٦ (رده شرایط محدودیت آزادى)از «من نشاء» بیان مى کند که خداوند خواسته که رحمت خویش را به محسنان مؤمن و با تقوا عطا کند ; یعنى ، اعطاى رحمت بدون دلیل و قابلیت نیست. آزادى: شرایط محدودیت۵۱ کیلوبایت (۴٬۳۳۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
- مىگويند عمل مى كنند. بنابراين سالب آزادى ديگران نيستند گفتارى پيرامون آزادى انسان (آزادى تكوينى و تشريعى و بيان اينكه آزادى انسانمتاءثر مى شود از: اسباب و۵۰ کیلوبایت (۴٬۳۸۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
- را محترم میشمرند. اینها حدود الهی است که (خدا) آن را برای گروهی که آگاهند، بیان مینماید. پس اگر [بار سوم] زن را طلاق داد، ديگر بر او حلال نيست تا زمانى۵۶ کیلوبایت (۴٬۵۸۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- مورد ستم قرار گرفته باشد (که میتواند از شخص ستمگر شکایت کند و بدیهای او را بیان دارد و او را دعا و نفرین نماید) و خدا شنوای (دعای مظلوم و) آگاه (از کار ظالم)۳۷ کیلوبایت (۳٬۲۲۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
- الله )) (روايتى در بيان مراد از ايام الله ) آيه ۴ - ۷ آيه و ترجمه تفسير : نكته ها : ۱ - يادآورى ايام الله ۲ - راه و رسم جباران ۳ - آزادى برترين نعمت ۴ - شكر۴۷ کیلوبایت (۴٬۰۰۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
- بكند، و اين راحتى و آزادى عبارت است از وقوع مراد، به نفس اراده، و الّا حصول مراد، به مقدمات فعليه راحتى نباشد، و مسلم است در دنيا چنين آزادى و سلطنت تامه حاصل۳۴ کیلوبایت (۲٬۶۹۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
- برای مردم در ازدواج مطلقه پسر خوانده هایشان ممنوعیت و مشکلی نباشد] و [برای بیان فرمان خدا نسبت به مشروعیت ازدواج مطلقه پسر خوانده] از مردم می ترسیدی و در۹۲ کیلوبایت (۷٬۹۴۱ واژه) - ۴ آذر ۱۴۰۰، ساعت ۰۵:۵۷
- گناهش نزد خدا ناپسند است. همه این دستورات و فرمان هایی که [در آیات گذشته بیان شد، سرپیچی از آنها] گناهش نزد پروردگارت ناپسند است. همه اين كارها ناپسند۳۳ کیلوبایت (۲٬۸۰۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- آل عمران ٦٤ (رده آزادى اندیشه)نعم، فقال النّبى (ص): هو ذاک. آزادى: ۱۰ آزادى اندیشه ۱۰ اتحاد: عوامل اتحاد ۴ ادیان: هماهنگى ادیان ۱ انبیا: انبیا و آزادى ۱۰ ; دعوت انبیا ۲، ۱۰ انسان: شخصیت۵۵ کیلوبایت (۴٬۳۹۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- آشكار نساختن مواضع زينت و... امر و تشويق به ازدواج و به عقد قرارداد جهت آزادى بردگان (مكاتبه ) بحث روايتى رواياتى در ذيل آيات مربوط به استيناس و استيذان۴۸ کیلوبایت (۴٬۲۹۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
- به بیان حال دو گروه مؤمن خالص و کفار آلوده پرداخته، آنها را در مقایسه با یکدیگر و مقایسه با آنچه در مورد پیروان شیطان و مقلدان کور و کر نیاکان بیان کرده،۳۶ کیلوبایت (۳٬۰۱۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۸
- نجّینهما و قومهما من الکرب العظیم) برداشت یاد شده با توجه به این نکته است که بیان داستان موسى و هارون (علیهماالسلام) و مشکلات آنان به منظور دلدارى به پیامبر(ص)۱۷ کیلوبایت (۱٬۲۲۹ واژه) - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۴۶
- الأعراف ١٢٣ (رده فرعون و آزادى عقیده)با چه كسى طرف هستيد و چه كيفرى خواهيد شد.) 1- در استعمار فرهنگى حكومتها، آزادى انديشه و حقّ انتخاب عقيده از مردم سلب مىشود. «قالَ فِرْعَوْنُ آمَنْتُمْ۳۳ کیلوبایت (۲٬۵۴۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
- هود ٨٧ (رده آزادى در مالکیت)مىگويند عمل مى كنند. بنابراين سالب آزادى ديگران نيستند گفتارى پيرامون آزادى انسان (آزادى تكوينى و تشريعى و بيان اينكه آزادى انسانمتاءثر مى شود از: اسباب و۵۴ کیلوبایت (۴٬۶۵۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
- عبس ١٢ (رده آزادى در دین)اسلام ۴ انسان: اختیار انسان ۵; استعداد انسان ها ۶ خدا: تشویقهاى خدا ۲ دین: آزادى در دین ۵; زمینه تعلیم دین ۶; محرومان از تعلیم دین ۴ عبدالله بن ام مکتوم:۲۶ کیلوبایت (۲٬۳۸۹ واژه) - ۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۵۵
- اندازه صحيح بوده است لازمه زندگى اجتماعى ، محدوديت آزادى هاى فردى است ميزان محدوديت آزادى در اجتماع ؟ و بيان صحت نظر و روش اسلام درباره برده گيرى وانطباق آن۳۵ کیلوبایت (۲٬۵۹۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- التوبة ٢ (رده آزادى مشرکان)معناى سیر کردن است و امر در «سیحوا» به معناى اباحه و اعطاى آزادى سیر و سیاحت مى باشد. ۵ - اعطاى آزادى سیر و سیاحت به مشرکان پیمان شکن، در چهار ماه حرام از سال۵۹ کیلوبایت (۵٬۱۹۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- آفرید) - پس از ذکر قدرت و فرمان روایى مطلق خداوند بر جهان - مى تواند براى بیان مصداق و جلوه این قدرت و فرمان روایى باشد. ۳ - انسان ها از نظر جهان بینى و۳۳ کیلوبایت (۲٬۸۳۲ واژه) - ۲ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۴
- [راهها] كژ است، و اگر [خدا] مىخواست مسلماً همه شما را هدايت مىكرد. و بر خداست بیان راه عدل و راستی، و بعضی راهها جور و ناراستی است. و اگر خدا میخواست (بدون۴۳ کیلوبایت (۳٬۹۴۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
- دانشگاه فساد. ۲ - آنجا كه نيكوكاران بر سر دار مى روند. ۳ - بزرگترين درس آزادى !. ۴ - سوء استفاده از يك شعار سازنده . توجه به غير خدا. وَ قالَ لِلَّذِي۵۸ کیلوبایت (۵٬۳۹۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- آيات ۱ - ۱۵ سوره قيامت مقصود از «نفس لوّامه»، كه بدان سوگند ياد شده است آزادى طلبى انسان، انگيزه تكذيب قيامت و پرسش انكارآميز از زمان آن است جستجوی گريزگاه۲۴ کیلوبایت (۲٬۲۱۵ واژه) - ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۵۷
- البقرة ٢٣٤ (رده آزادى زن)مورد حقوق زن و مرد عدم اجراى صحيح قانون به معناى نقص در قانونگذارى نيست آزادى زن در تمدن غربى بحث علمى ديگر (درباره زناشوئى و منشاء طبيعى و فطرى آن ) تفسیر۵۵ کیلوبایت (۴٬۳۵۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- الضّرّاء) بنابر اینکه مراد از «السّرّآء و الضّراء» بیان حالت جامعه و مردم، یعنى مورد انفاق باشد، نه بیانِ حالت انفاق کننده. ۳- فرو بردن خشم و گذشت از لغزشهاى۴۴ کیلوبایت (۳٬۹۶۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- النحل ٣٣ (رده آزادى عقیده)عذاب: زمینه عذاب ۱۱; منشأ عذاب ۳، ۱۱; نقش اهل عذاب ۱۱ عقیده: آثار عقیده ۱۲; آزادى عقیده ۱۳ عمل: آثار عمل ۱۲ قرآن: درخواست دلایل حقانیت قرآن ۲ کافران: اعراض۴۴ کیلوبایت (۳٬۴۳۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
- اوست، به آسمان مىبرم. ملك ديگر گفت: عجب حالتى است كه من به نام او برات آزادى آتش جهنم به زمين مىبرم. ملك اول متعجب و متحير شد. ملك دوم گفت: چون تو از۴۶ کیلوبایت (۳٬۶۱۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- عطف است و (أَرْسَلَ) عطف بر (أَلَمْ یَجْعَلْ) است. مراد از استفهام، تقریر و بیان است. یعنی، بلی که پرندگانی را گروه گروه بر سر ایشان فرستاده است. «طَیْراً»:۲۹ کیلوبایت (۲٬۳۸۵ واژه) - ۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۱۱
- اسلحه نبردهاند پيروز نشدهاند، شكست اخير اسرائيل، آزادى الجزاير، آزادى امريكا، انقلاب فرانسه، آزادى كوبا، استقلال ويتنام و غيره و غيره همه با شمشير و جنگ۳۰ کیلوبایت (۳٬۳۸۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۰۰
- در پنج جمله کوتاه و قاطع و پر محتوا برای آنها بیان میفرماید، که یکی مربوط به اصل مأموریت است و دیگری بیان محتوای مأموریت و سومی دلیل و سند و چهارمی تشویق۵۳ کیلوبایت (۴٬۲۹۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- المؤمنون ٤٦ (رده موانع آزادى بنى اسرائیل)فرعون و ملإیه ... و کانوا قومًا عالین) ۴ - حاکمیت سرکوبگر فرعون، مانع از آزادى مردم و روى آوردن موسى به هدایت آنان، در مرحله نخست (ثمّ أرسلنا موسى ... إلى۳۱ کیلوبایت (۲٬۳۷۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
- این احتمال را مطرح مى سازد که هر آیه اى صرفاً بُعد آزمایشى نداشته است. ۷- بیان هلاکت فرعونیان و نجات بنى اسرائیل از سوى خداوند، پیامدار تهدید براى مشرکان۲۶ کیلوبایت (۲٬۱۷۷ واژه) - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۲۳
- البروج ١١ (رده آزادى بزرگ)موارد - که حرف ربط آن ذکر نشده است - هر دو معنا مى تواند، مراد باشد. آزادى: آزادى بزرگ ۹ ایمان: آثار ایمان ۵; آثار ایمان به خدا ۷; ایمان و عمل صالح ۲;۴۰ کیلوبایت (۳٬۳۳۵ واژه) - ۲ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۵:۴۹
- ق ٤٥ (رده آزادى دین)خدا ۲; توصیه هاى خدا ۱۰; علم خدا به سخنان ۱; ملاک قضاوت اخروى خدا ۲ دین: آزادى دین ۴; تبلیغ علیه دین ۱; فطریت دین ۷; مسؤولیت مبلغان دین ۱۱; نفى اکراه در۴۲ کیلوبایت (۳٬۶۱۱ واژه) - ۱۹ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۶
- مىگويند عمل مى كنند. بنابراين سالب آزادى ديگران نيستند گفتارى پيرامون آزادى انسان (آزادى تكوينى و تشريعى و بيان اينكه آزادى انسانمتاءثر مى شود از: اسباب و۴۸ کیلوبایت (۴٬۳۰۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
- و در این آیه بخشی از احکام طلاق و آنچه مربوط به آن است بیان میشود و در مجموع پنج حکم در آن بیان شده، نخست در باره عدّه میفرماید: «زنان مطلّقه باید به۹۲ کیلوبایت (۷٬۹۰۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- طه ٧١ (رده ممانعت از آزادى عقیده)عليه السلام هدايت شدند. 2- در نظام طاغوتى، خفقان حاكم است ومردم حتّى از آزادى عقيده نيز محرومند. «آمَنْتُمْ لَهُ قَبْلَ أَنْ آذَنَ لَكُمْ» 3- تهديد و تهمت،۶۲ کیلوبایت (۵٬۰۴۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- الْحُجَّةُ الْبالِغَةُ» 3- مشيّت خداوند، بر هدايت آزادانه و ارادى انسان و آزادى و اختيار اوست. «فَلَوْ شاءَ لَهَداكُمْ» 4- ارادهى خداوند، تخلّفناپذير است۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۲۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
- براى او متصوّر نيست مگر كسانيكه نامه اعمالشان بدست راستشان داده شد كه برات آزادى از جهنّم را از خدا گرفته و خود را از گرو بيرون جلد 5 صفحه 306 آوردهاند۳۰ کیلوبایت (۲٬۸۰۴ واژه) - ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۹:۱۳
- و ارادهى الهى بر آزاد گذاشتن انسانهاست و وجود مشركان، نشانهاى از اين آزادى است. «وَ لَوْ شاءَ اللَّهُ ما أَشْرَكُوا» 3- پيامبران الهى، مربّى و معلّم۲۷ کیلوبایت (۱٬۹۰۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
- خواهد کرد. [تحریم ماهی گیری در] روز شنبه فقط برای کسانی که در آن [از نظر آزادی و ممنوعیت کار] اختلاف کردند، قرار داده شده است، و بی تردید پروردگارت در روز۴۰ کیلوبایت (۳٬۳۴۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- در مىگويند تا ديوار بشنود). «فَلا تَدْعُ مَعَ اللَّهِ» 8- عصمت انبيا، با آزادى واختيار آنان منافاتى ندارد. (پيامبر معصوم است ولى مىتواند به سراغ غير خدا۴۶ کیلوبایت (۴٬۴۶۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- تلک نعمة...» استفهامى و به تقدیر «أوَتلک...» است. «أن عبّدتّ» مى تواند عطف بیان براى اسم اشاره «تلک» و یا منصوب به نزع خافض (لام تعلیل) و به تقدیر «لأن عبّدتّ»۴۱ کیلوبایت (۳٬۷۱۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- اندازه صحيح بوده است لازمه زندگى اجتماعى ، محدوديت آزادى هاى فردى است ميزان محدوديت آزادى در اجتماع ؟ و بيان صحت نظر و روش اسلام درباره برده گيرى وانطباق آن۴۶ کیلوبایت (۳٬۳۷۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- اسلامى در ايران و اشغال سفارت آمريكا توسط دانشجويان مسلمان، آمريكا براى آزادى گروگانهاى خود و ساقط كردن رژيم اسلامى، تعدادى هواپيما و هلىكوپتر را به۳۲ کیلوبایت (۲٬۹۵۷ واژه) - ۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۱۳
- مورد حقوق زن و مرد عدم اجراى صحيح قانون به معناى نقص در قانونگذارى نيست آزادى زن در تمدن غربى بحث علمى ديگر (درباره زناشوئى و منشاء طبيعى و فطرى آن ) تفسیر۵۷ کیلوبایت (۴٬۵۴۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- المنافقون ١ (رده آزادى منافقان صدر اسلام)۱ - وجود عناصر منافق، در میان مسلمانان صدراسلام (إذا جاءک المنفقون) ۲ - آزادى منافقان، براى ملاقات با رسول خدا(ص) و گفتوگوى مستقیم با آن حضرت (إذا جاءک۵۶ کیلوبایت (۴٬۲۹۰ واژه) - ۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۰۴
- نخواهند داشت. البته آنان که کافر شدند و بر کفر خویش مردند، اگر هر یک برای آزادی خویش (از عذاب خدا) برابر تمام زمین طلا به فدا آرند هرگز از ایشان پذیرفته۳۲ کیلوبایت (۲٬۵۹۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- متن دستورات الهى است.) 6- هجرت از محيط ظلم و گناه، مقدمه نجات است. ابتدا آزادى، سپس ايمان. فَأَرْسِلْ مَعَنا بَنِي إِسْرائِيلَ ... 7- مبارزه با طاغوت وآزادى۳۵ کیلوبایت (۳٬۱۰۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- آيات ۱ - ۱۵ سوره قيامت مقصود از «نفس لوّامه»، كه بدان سوگند ياد شده است آزادى طلبى انسان، انگيزه تكذيب قيامت و پرسش انكارآميز از زمان آن است جستجوی گريزگاه۳۵ کیلوبایت (۳٬۳۴۳ واژه) - ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۵۶
- حكايت تذلل و خشيت ملائكه در مقابل خداوند بيان اختلاف مراتب ملائكه و مقامات متفاوت آنها اقوال ديگر در تفسير و بيان مراد اين آيه شريفه احتجاج ديگرى عليه مشركين۲۵ کیلوبایت (۲٬۰۸۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۰
- آنان را كه به انذار الهى توجّه نمىكنند، آتش دوزخ و فرجام اهل تقوا را آزادى از آن بيان مىكند. البتّه متّقيانى كه اهل زكات هستند و انگيزهاى جز رضاى الهى۳۷ کیلوبایت (۳٬۴۲۷ واژه) - ۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۲۸
- اين آيه خلاصه و فشرده مطلب ماقبل است يعنى: برخاستن پيامبران از آنها. اعطاى آزادى و استقلال پس از آنكه در دست فرعون بردگان بودند. و رسيدن به چيزى كه احدى از۲۳ کیلوبایت (۲٬۴۲۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۸
- هديهى الهى به مؤمنان، امنيّت است. «يَأْتِي آمِناً» 5- همه جا رها كردن و آزادى دادن به نفع انسان نيست. «اعْمَلُوا ما شِئْتُمْ» 6- نظارت خداوند، بزرگترين۴۷ کیلوبایت (۳٬۸۱۷ واژه) - ۱۵ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۵۵
- آنان را كه به انذار الهى توجّه نمىكنند، آتش دوزخ و فرجام اهل تقوا را آزادى از آن بيان مىكند. البتّه متّقيانى كه اهل زكات هستند و انگيزهاى جز رضاى الهى۵۰ کیلوبایت (۴٬۴۵۲ واژه) - ۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۲۸
- خداوندى شود. «وَ لَوْ شاءَ اللَّهُ لَذَهَبَ بِسَمْعِهِمْ» 4- سنّت الهى، آزادى دادن به همه است و گرنه خداوند مىتوانست منافقان را كر و كور كند. «وَ لَوْ۵۷ کیلوبایت (۴٬۶۷۹ واژه) - ۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۷:۰۵
- ق ٢٩ (رده قاعده قبح کیفربى بیان)ظالمان ۷; ظلم عفو ظالمان ۷ عمل: آثار اخروى عمل ۵ قواعدفقهى: قاعده قبح کیفربى بیان ۶ کافران: کیفر اخروى کافران ۵ کیفر: عوامل کیفر اخروى ۵ گمراهان: اتمام حجت۲۸ کیلوبایت (۲٬۵۳۷ واژه) - ۱۹ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۶
- علیهالسلام روایت کنند که یهود از پیامبر خواستند که نسب خداوند را براى آنها بیان نماید. پیامبر سه روز در جواب آنها تأمل فرمود سپس این سوره نازل گردید. و۵۱ کیلوبایت (۵٬۵۶۹ واژه) - ۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۲:۲۵
- فِي الْأَرْضِ يَتَبَوَّأُ ...* 4- حكومتها در شرايط بحرانى كشور مىتوانند آزادى مردم را در تصرّف اموال و املاك خويش محدود ساخته آنان را به سمت مصالح همگانى۴۴ کیلوبایت (۴٬۰۰۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
- و درگیری با دشمنان بیان شد، در اینجا با ذکر قسمتی از احکام اسرای جنگی این بحث تکمیل میشود. نخستین مطلب مهمی را که در این زمینه بیان میکند، این است که۴۸ کیلوبایت (۴٬۱۴۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- توسط وى (و لاحلّ لکم ... و جئتکم بایة من ربّکم) جمله «و جئتکم بایة»، پس از بیان تغییر برخى احکام، تذکر به این معناست که تغییر احکام باید تنها از جانب پیامبران۴۳ کیلوبایت (۳٬۳۳۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- شمرده مىشود؛ ولى براى همه خير است، چنان كه قحطى ناخوشايند بود، ولى موجب آزادى بىگناهى چون يوسف و حاكميّت جلد 4 - صفحه 284 او، وصال يعقوب وكنترل قحطى۴۷ کیلوبایت (۳٬۸۸۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
- كلمهى «1». تفسير عيّاشى. جلد 1 - صفحه 566 «حِلّ» در برابر «عَقد»، به معناى آزادى و رهايى است. 1- حلال بودن غذاها، يك اصل ثابت در اديان آسمانى است. «كُلُّ۱۵ کیلوبایت (۱٬۰۵۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- اسلامى در ايران و اشغال سفارت آمريكا توسط دانشجويان مسلمان، آمريكا براى آزادى گروگانهاى خود و ساقط كردن رژيم اسلامى، تعدادى هواپيما و هلىكوپتر را به۲۳ کیلوبایت (۲٬۰۹۱ واژه) - ۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۱۱
- چنانچه معمول در كلام الهى است بعد از بيان حال كفّار و فجّار خداوند شمّهئى از احوال اهل ايمان و تقوى را در روز قيامت بيان فرموده كه در سايههاى درختان بهشت۲۵ کیلوبایت (۱٬۹۶۷ واژه) - ۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۴۳
- براى رسول خویش به طور اختصار و ایجاز بیان فرمود. Tabber requires Javascript to function. آيات ۱ - ۵ سوره فيل بيان مفردات و مفاد آيات سوره مباركه فيل داستان۵۴ کیلوبایت (۵٬۱۱۵ واژه) - ۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۰۹
- به اسلام و ایمان است. (و لو شاء اللّه لجمعهم على الهدى) ۱۰- خواست خداوند، آزادى و اختیار انسان در انتخاب راه هدایت است. (و لو شاء اللّه لجمعهم على الهدى)۴۵ کیلوبایت (۳٬۲۱۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- (لأُقطّعنّ أیدیکم و أرجلکم من خلف) ۱۱ - مردم در نظام فرعونى، فاقد آزادى عقیده و بیان (قال ءامنتم له قبل أن ءاذن لکم ... لأُقطّعنّ أیدیکم و أرجلکم من خلف)۵۰ کیلوبایت (۴٬۱۶۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- صفحه 317 بلند آويخت و حضرت موسى بر آنان مىگريست. 1- در نظام طاغوتى، مردم آزادى عقيده ندارند. «آمَنْتُمْ لَهُ قَبْلَ أَنْ آذَنَ لَكُمْ» 2- طاغوتها مىخواهند۳۹ کیلوبایت (۳٬۴۷۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- اسلامى در ايران و اشغال سفارت آمريكا توسط دانشجويان مسلمان، آمريكا براى آزادى گروگانهاى خود و ساقط كردن رژيم اسلامى، تعدادى هواپيما و هلىكوپتر را به۲۴ کیلوبایت (۲٬۱۶۵ واژه) - ۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۱۰
- آيات ۱ - ۱۵ سوره قيامت مقصود از «نفس لوّامه»، كه بدان سوگند ياد شده است آزادى طلبى انسان، انگيزه تكذيب قيامت و پرسش انكارآميز از زمان آن است جستجوی گريزگاه۳۵ کیلوبایت (۳٬۲۲۱ واژه) - ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۵۶
- براى او متصوّر نيست مگر كسانيكه نامه اعمالشان بدست راستشان داده شد كه برات آزادى از جهنّم را از خدا گرفته و خود را از گرو بيرون جلد 5 صفحه 306 آوردهاند۳۰ کیلوبایت (۲٬۸۰۰ واژه) - ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۹:۱۱
- گناه را در كام او تلخ مىكند و لااقل با خيال راحت گناه نمىكند. 4. براى حفظ آزادى بايد امر و نهى كرد، زيرا نگفتن، جامعه را به محيط خفقان و ترس و سكوت تبديل۵۱ کیلوبایت (۴٬۱۸۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- جبرئیل نازل شد و گفت: یا رسول الله چرا محزونى؟، پیامبر خواب خود را براى جبرئیل بیان داشت. جبرئیل به آسمان رفت پس از لحظه اى آیات ۲.۵ و ۲.۶ و ۲.۷ سوره شعراء و۴۵ کیلوبایت (۴٬۷۳۳ واژه) - ۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۵۲
- آنان را كه به انذار الهى توجّه نمىكنند، آتش دوزخ و فرجام اهل تقوا را آزادى از آن بيان مىكند. البتّه متّقيانى كه اهل زكات هستند و انگيزهاى جز رضاى الهى۴۱ کیلوبایت (۴٬۱۶۰ واژه) - ۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۲۹
- آيات ۱ - ۱۵ سوره قيامت مقصود از «نفس لوّامه»، كه بدان سوگند ياد شده است آزادى طلبى انسان، انگيزه تكذيب قيامت و پرسش انكارآميز از زمان آن است جستجوی گريزگاه۳۶ کیلوبایت (۳٬۴۵۶ واژه) - ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۵۷
- جئتنا) مراد از اتیان و مجىء «تأتینا» و «جئتنا» بعثت موسى(ع) به پیامبرى است و بیان آن به دو تعبیر مى تواند به جهت تفنن در عبارت باشد. ۲- موسى(ع) مورد انتقام۴۲ کیلوبایت (۳٬۰۸۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
- صفحه 317 بلند آويخت و حضرت موسى بر آنان مىگريست. 1- در نظام طاغوتى، مردم آزادى عقيده ندارند. «آمَنْتُمْ لَهُ قَبْلَ أَنْ آذَنَ لَكُمْ» 2- طاغوتها مىخواهند۴۶ کیلوبایت (۴٬۰۲۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- زمانى كه پيمان شكنى رواج يابد، مشركان بر مسلمانان غلبه خواهند كرد. «7» 1- آزادى جنسى و روابط نامشروع، در اسلام ممنوع است. الزَّانِيَةُ ... فَاجْلِدُوا .۵۷ کیلوبایت (۴٬۸۹۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
- باقى مىمانند، ولى بعضى به راه انحراف و شرك بر مىگردند، و اين نمايانگر آزادى اراده واختيار بشر است) 7- لازمهى ايمان، اعتدال است. (به جاى آنكه بفرمايد:۵۶ کیلوبایت (۴٬۸۴۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۸
- هستی چیزی بیاراده خدا واقع نمیشود، ولی خدا خواسته است که ما مختار و صاحب آزادی اراده باشیم. خود آنان اگر کسی حقوقی از ایشان را پایمال میکرد، هرگز از مجازات۳۱ کیلوبایت (۲٬۴۲۲ واژه) - ۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۴۷
- براى او متصوّر نيست مگر كسانيكه نامه اعمالشان بدست راستشان داده شد كه برات آزادى از جهنّم را از خدا گرفته و خود را از گرو بيرون جلد 5 صفحه 306 آوردهاند۲۶ کیلوبایت (۲٬۴۴۱ واژه) - ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۹:۰۲
- آشكار نساختن مواضع زينت و... امر و تشويق به ازدواج و به عقد قرارداد جهت آزادى بردگان (مكاتبه ) بحث روايتى رواياتى در ذيل آيات مربوط به استيناس و استيذان۱۳۱ کیلوبایت (۱۱٬۱۹۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
- ماست. «عَذابٍ غَلِيظٍ» و نفرمود: «عذاب منّا» 5- تكرار كلمهى نجات، شايد رمز آزادى پيروان پيامبر از قهر خداوند در دنيا و آخرت باشد. نَجَّيْنا ... نَجَّيْناهُمْ۲۹ کیلوبایت (۲٬۲۶۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
- در اینجا وضع ظالمان و ستمگران را در آن روز مجسم میسازد. ج2، ص515 ضمنا با بیان این بخش از مسائل معاد، بخشهای توحیدی گذشته تکمیل میگردد. نخست با لحنی تهدید۳۵ کیلوبایت (۲٬۶۷۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
- عقوبت خدا در برابر عصيانآنان بوده است در مغفرت و رحمت الهى بسوى همگان باز است بيان مراد از اينكه ابرهيم (ع ) يك امت بود ذكر اوصاف ابراهيم (ع ) كه آثار تدين۴۸ کیلوبایت (۴٬۵۴۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- نيست و چون خداوند حكم عدّه زنان آزادى را كه حيض مىبينند در سوره بقره بآيه شريفه و المطلّقات يتربّصن بأنفسهنّ ثلاثة قروء بيان فرموده بود و در اين سوره هم به۱۰۵ کیلوبایت (۹٬۶۳۹ واژه) - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۱۴
- براى او متصوّر نيست مگر كسانيكه نامه اعمالشان بدست راستشان داده شد كه برات آزادى از جهنّم را از خدا گرفته و خود را از گرو بيرون جلد 5 صفحه 306 آوردهاند۲۸ کیلوبایت (۲٬۵۷۳ واژه) - ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۹:۰۱