نتایج جستجو

از الکتاب
نتایج ۱ - ۱۱۲ از ۱۱۲
جستجوی پیشرفته

جستجو در فضاهای نام:

  • النساء ١٢٣ (رده اجتناب از تبعیض)
    کتاب ۱ بلا: فلسفه بلا ۱۵ بهشت: ورود به بهشت ۱ پاداش: ملاک پاداش ۵ تبعیض: اجتناب از تبعیض ۱۱ جهنّم: نجات از جهنّم ۱ خدا: اختصاصات خدا ۱۳ ; اراده خدا ۱۳ ;
    ۴۰ کیلوبایت (۳٬۳۲۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
  • این کلمه «قسط» مفهومش آن است که حق کسى را به دیگرى ندهد، و به تعبیر دیگر «تبعیض» روا ندارد، و نقطه مقابلش آن است که حق کسى را به دیگرى دهد. «قسط» در لغت
    ۶ کیلوبایت (۴۳۲ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۳۸
  • البقرة ٩٩ (رده فسق تبعیض نژادى)
    ایمان: زوال زمینه ایمان ۶; موانع ایمان ۶ بینش: نشانه هاى بینش غلط ۱۱ تبعیض نژادى: فسق تبعیض نژادى ۱۰ حسد: فسق حسد ۱۰ خدا: عطایاى خدا ۳ دشمنى: دشمنى با ملائکه
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۳۸۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
  • عبس ١٠ (رده سرزنش تبعیض در تبلیغ)
    (فأنت عنه تلهّى) ۳ - ترجیح اشراف بر دیگران در تبلیغ دین و برخورد دو گانه تبعیض آمیز در معاشرت با مردم، مذموم است. (أمّا من استغنى . فأنت له تصدّى ... فأنت
    ۳۴ کیلوبایت (۳٬۲۵۷ واژه) - ‏۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۵۴
  • الشورى ٤٩ (رده ممنوعیت تبعیض بین فرزندان)
    اعراض از دین ۲ زمین: مالک زمین ۲ زن: تساوى زن و مرد ۷، ۹ فرزند: ممنوعیت تبعیض بین فرزندان ۹; ناخشنودى از فرزند پسر ۸; ناخشنودى از فرزند دختر ۸ کفران: کفران
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۳۱۵ واژه) - ‏۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۵۹
  • الأنعام ٩٨ (رده رد تبعیض نژادى)
    ص ۷۵۰، ح ۲۰۵. خلقت انسان ها ۲ ; نژادهاى انسان ۲ ; نیاکان انسان ۲ تبعیض نژادى: ردّ تبعیض نژادى ۳ تعقل: آثار تعقل ۷، ۹ ; تعقل در خلقت انسان ۷، ۹ تفقّه: اهل
    ۳۷ کیلوبایت (۳٬۰۲۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
  • عبس ٢٣ (رده سرزنش تبعیض در عمل به تکلیف)
    زمینه ایمان ۸ تکلیف: اهمیت عمل به تکلیف ۵; زمینه عمل به تکلیف ۴، ۹; سرزنش تبعیض در عمل به تکلیف ۱۱ خدا: افعال خدا ۴; انجام اوامر تکوینى خدا۳; اوامر خدا ۵،
    ۳۴ کیلوبایت (۳٬۱۶۰ واژه) - ‏۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۳۶
  • الروم ٣٢ (رده تبعیض در قبول دین)
    اجتماعى ۵ حزب گرایان: سرور حزب گرایان ۱۰ حزب گرایى: آثار حزب گرایى ۱۰، ۱۱ دین: تبعیض در قبول دین ۸; رد بخشى از دین ۸; قبول بخشى از دین ۸ شرک: آثار شرک ۲ عمل:
    ۴۳ کیلوبایت (۳٬۷۷۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
  • فاطر ٤٢ (رده تبعیض نژادى مشرکان جاهلیت)
    پیامبر اختصاصى ۳; رسالت انبیا ۹; روش تبلیغ انبیا ۹ تعصب: تعصب قومى ۵ جاهلیت: تبعیض نژادى مشرکان جاهلیت ۵; تعصب مشرکان جاهلیت ۵; توقعات مشرکان جاهلیت ۷; حنث
    ۴۲ کیلوبایت (۳٬۴۳۸ واژه) - ‏۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۴
  • الأنبياء ١٠٩ (رده اجتناب از تبعیض در تبلیغ)
    پیامبر(ص) (فإن تولّوا فقل ءاذنتکم على سواء) ۹- لزوم نگرشى یکسان و پرهیز از تبعیض و تفاوت در دعوت مردم به دین (فقل ءاذنتکم على سواء ) ۱۰- پیامبر(ص)، مشرکان
    ۴۷ کیلوبایت (۴٬۲۷۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
  • البقرة ٩١ (رده آثار تبعیض نژادى)
    بنى اسرائیل: انبیاى بنى اسرائیل ۱۹، ۲۲; قتل انبیاى بنى اسرائیل ۲۱ تبعیض نژادى: آثار تبعیض نژادى ۱۴ تورات: تصدیق تورات ۱۶، ۱۷، ۱۸; تعالیم تورات ۲۶; تورات از
    ۵۳ کیلوبایت (۴٬۰۸۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
  • براى سوار شدن و حمل و نقل آفریده است. (فمنها رکوبهم) «من» در «فمنها» براى تبعیض است; یعنى، برخى از انعام که مقصود از آن شتر و گاو است. ۴ - جواز استفاده از
    ۲۶ کیلوبایت (۲٬۰۷۱ واژه) - ‏۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۸
  • اتبعک من المؤمنین) برداشت فوق مبتنى بر این است که «من» در «من المؤمنین» براى تبعیض باشد. بر این مبنا مراد از «المؤمنین» مدعیان ایمان است که شامل مؤمنان واقعى
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۵۸۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
  • یشتهون) برداشت یاد شده، مبتنى بر این نکته است که «من» در «ممّا یشتهون»براى تبعیض باشد، بر این اساس معناى آیه چنین مى شود: بهشتیان از میوه هایى که بخشى از
    ۱۷ کیلوبایت (۱٬۲۳۳ واژه) - ‏۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۴۱
  • ءامنوا به یغفر لکم من ذنوبکم) «من» در «من ذنوبکم» براى تبعیض است و این احتمال وجود دارد که تبعیض، نظر به نوع گناه داشته باشد; یعنى، برخى از گناهان با ایمان
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۴۸۷ واژه) - ‏۵ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۴۱
  • دنبال آنها می‌فرستیم» (ثم نتبعهم الآخرین). چرا که این یک سنّت مستمر است و تبعیض و استثنا بر نمی‌دارد، مگر ممکن است گروهی را به جرمی مجازات کند و همان جرم
    ۲۱ کیلوبایت (۱٬۸۴۹ واژه) - ‏۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۲۸
  • هُمْ فِیها خالِدُونَ). نژاد پرستی یهود - از این آیات استفاده می‌شود که روح تبعیض نژادی یهود که امروز نیز در دنیا سر چشمه بدبختیهای فراوان شده، از آن زمان
    ۲۲ کیلوبایت (۱٬۶۴۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
  • و کنده شده» است و مراد از «ماء مهین» منى است و «من» در «من ماء...» براى تبعیض و جزئیت است. ۳ - تداوم نسل انسان، با آبى پست (منى)، نمونه عزت و علم و تدبیر
    ۲۱ کیلوبایت (۱٬۷۹۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۹
  • أهل الکتب و المشرکین منفکّین حتّى تأتیهم البیّنة) حرف «من»، ممکن است براى تبعیض باشد. ۹ - اهل کتاب و مشرکان، خود را در انتظارِ رسیدن برهانى مشخص و داراى
    ۴۷ کیلوبایت (۴٬۰۰۸ واژه) - ‏۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۰:۳۸
  • شريعت و كتاب است و آن با معنى اصلى عزم مناسب است. اگر «من» در من الرسل براى تبعيض باشد نتيجه اين مى‏شود كه بعضى از پيامبران اولواالعزم‏اند نه همه آنها و اگر
    ۱۰ کیلوبایت (۱٬۰۲۵ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۱۷
  • زمان هر دو آيد مثل [اسراء:1]. و مثل «صُمْتُ مِنْ يَوْمِ الْجُمُعَةِ». 2- تبعيض. مثل [بقره:253]. [عنكبوت:40]. علامتش آن است كه لفظ «بعض» در جاى آن قرار گيرد
    ۱۶۵ کیلوبایت (۲۰۹ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۴
  • بى مانند خداوند است. (و من ءایته الجوار فى البحر کالأعلم) از حرف «من» - که براى تبعیض است - استفاده مى شود که حرکت کشتى در دریا، تنها گوشه اى از آیات فراوان خداوند
    ۲۴ کیلوبایت (۱٬۸۰۱ واژه) - ‏۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۵۰
  • / و . مراد متاع و کالا و خوشیها است. «مِنْهَا»: از دنیا. حرف (مِنْ) برای تبعیض است و بیانگر مقدار اندک و بخش ناچیزی است. «مِن نَّصِیبٍ»: هیچ بهره‌ای. حرف
    ۴۶ کیلوبایت (۴٬۰۴۶ واژه) - ‏۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۳۴
  • اتّقوا اجر عظیم) «منهم»، حال براى ضمیر «احسنوا» است و کلمه «من»، ظهور در تبعیض دارد ; یعنى اجابت کنندگان را به دارندگان تقوا و احسان و فاقدان آن تقسیم مى
    ۴۸ کیلوبایت (۴٬۳۲۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
  • مستحب) امر و از معصيت نهى مى‏كنند. شايد «من» در «منكم» براى بيان باشد نه تبعيض. وَ لَه أَم لَمّا لَقَد يَقُولُون بِه فَأَنْتُم آتَيْنَا هُم فَهُم جَهّزَهُم
    ۴ کیلوبایت (۳۵۹ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۴۴
  • مستحب) امر و از معصيت نهى مى‏كنند. شايد «من» در «منكم» براى بيان باشد نه تبعيض. وَ ثُم اللّه أَکْثَرُهُم نِعْمَة الْکَافِرُون الْمُبِين يَعْرِفُون يَوْم
    ۴ کیلوبایت (۳۳۶ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۵۶
  • مسلمون) ۱۱ - لزوم پرهیز از تبعیض میان پیامبران در ایمان آوردن به آنان (لا نفرّق بین احد منهم) به قرینه «امنا» در صدر آیه، عدم تبعیض، تنها در مورد ایمان به
    ۵۰ کیلوبایت (۴٬۱۹۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
  • است که از «آیة أُخرى» انتزاع مى شود; یعنى آیه آوردیم تا ... . «من» براى تبعیض است و دلالت مى کند که مراد، نشان دادن بعضى از آیات بزرگ خداوند است. ۲ - خداوند
    ۲۸ کیلوبایت (۲٬۴۸۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۴
  • قیامت * (فما هم من المعتبین) با توجه به این که «من» در «من المعتبین» براى تبعیض است، به دست مى آید که عده اى مورد مغفرت هستند. آمرزش: مشمولان آمرزش ۵ جهنم:
    ۲۶ کیلوبایت (۲٬۰۲۹ واژه) - ‏۱۵ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۶
  • تمامى کارهاى نیک (و من یعمل من الصلحت ... و هو مؤمن) بنابر اینکه «من» براى تبعیض باشد. ۳- زنان و مردان، همسان در بهره مندى از پاداش ایمان و عمل صالح خویش
    ۲۸ کیلوبایت (۲٬۲۰۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
  • الذین یقیمون الصلوة و مما رزقنهم ینفقون) «من» در «مما رزقنهم» مى تواند براى تبعیض باشد. بنابراین انفاق همه داراییها مورد توصیه خداوند نخواهد بود، بلکه انفاق
    ۳۵ کیلوبایت (۲٬۸۴۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
  • غنمتم حللا طیبا) برداشت فوق مبتنى بر این است که «من» در «مما غنمتم» براى تبعیض باشد. بنابراین «فکلوا مما ... » یعنى بخشى از غنیمتها براى شما مباح است و
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۶۴۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
  • فَاتَّقُونِ). به این ترتیب آیه فوق به وحدت و یگانگی جامعه انسانی، و حذف هر گونه تبعیض و جدایی دعوت می‌کند، همان‌گونه که او پروردگار واحد است انسانها نیز امت واحد
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۴۸۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
  • مناسبت مورد، دستورات ذبح و تذکیه حیوانات است، و «من» در «مما علمکم» براى تبعیض است. یعنى برخى از دستورات تذکیه را به درندگان شکارى یاد دهید. ۲۰- آموخته
    ۶۷ کیلوبایت (۵٬۷۱۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
  • تنها بخشى از آیات الهى است. (و من ءایته) با توجه به معناى «من» - که براى تبعیض است - به دست مى آید که جهان هستى سرشار از آیات خداوند است و آفرینش آسمان ها
    ۳۴ کیلوبایت (۲٬۸۴۷ واژه) - ‏۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۴۸
  • ابراهیم(ع) محدود بود. (قد جاءنى من العلم) چنانچه «من» در «من العلم» براى تبعیض باشد و «من العلم»، حال براى «ما»، نکته یاد شده استفاده مى شود. ۴- حضرت ابراهیم(ع)،
    ۴۰ کیلوبایت (۳٬۳۸۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
  • یعمل من الصلحت ... فلایخاف ظلمًا و لاهضمًا ) «من» در «من الصالحات»، براى تبعیض است و دلالت مى کند که صدور برخى از اعمال صالح براى نجات مؤمنان در قیامت کافى
    ۳۹ کیلوبایت (۳٬۶۴۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
  • رزقنهم ینفقون) برداشت یاد شده مبتنى بر این است که «مِنْ» در «ممّا» براى تبعیض باشد. ۱۴ - دارایى ها و امکانات انسان ها، از آنِ خدا و داده او است. (و ممّا
    ۴۱ کیلوبایت (۳٬۴۴۶ واژه) - ‏۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۵۳
  • تدبیر خداوند است. (و من ءایته أنّک ترى الأرض) کلمه «من» در «و من آیاته» براى تبعیض است و از این که حیات و سرسبزى زمین، تنها بخشى از آیات معرفى شده، مطلب بالا
    ۴۲ کیلوبایت (۳٬۴۱۱ واژه) - ‏۱۵ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۵۲
  • سأتلوا علیکم منه ذکرًا) ضمیر در «منه» به «ذى القرنین» برمى گردد و «من» براى تبعیض است ; یعنى، بخشى از اخبار و حالات او. مراد از «ذکراً» به قرینه «سأتلوا» آیات
    ۴۵ کیلوبایت (۴٬۳۵۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
  • و شعیب(ع) (تلک القرى نقص علیک من أنبائها) حرف «من» در «من أنبائها» براى تبعیض است و مى رساند که خداوند بخشى از داستانهاى امتهاى پیشین را براى پیامبر گزارش
    ۴۶ کیلوبایت (۳٬۶۵۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
  • انسانها و از جنس ایشان (اذ بعث فیهم رسولا من انفسهم) کلمه «من» مى تواند براى تبعیض باشد، در این صورت «رسولا من انفسهم» به این معناست که پیامبر (ص)، فردى از
    ۴۹ کیلوبایت (۳٬۹۰۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
  • السلام با مكلف بودن ايشانمنافات ندارد اشاره به اينكه در دعوت دينى استثنا و تبعيض راه ندارد (و انذر عشيرتك الاقربين ) توضيح اينكه شياطين بر هر افاك اثيم نازل
    ۴۶ کیلوبایت (۴٬۳۸۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
  • خَطْبُکُما). چرا پیش نمی‌روید و گوسفندان را سیراب نمی‌کنید؟ برای موسی این تبعیض و ظلم و ستم قابل تحمل نبود، او مدافع مظلومان بود و به خاطر همین کار از وطن
    ۴۹ کیلوبایت (۴٬۱۰۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
  • محل دیگر. (أسکنوهنّ من حیث سکنتم) گفتنى است «من» در «من حیث سکنتم» براى تبعیض است; یعنى، در بخشى از منزل مسکونى خویش، همسران را اسکان دهید. ۳ - مسکن زنان
    ۵۷ کیلوبایت (۴٬۶۵۷ واژه) - ‏۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۱۷
  • and forgive—Allah is Forgiver and Merciful. ترتیل: ترجمه: «مِنْ»: برای تبعیض است. «عَدُوّاً»: این واژه برای مفرد و مثنّی و جمع به کار می‌رود. اسم (إِنَّ)
    ۵۹ کیلوبایت (۵٬۲۶۹ واژه) - ‏۲ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۸
  • یأتکم) ورود به بهشت، کمال است و سختیها، در رسیدن به آن نقش دارد. ۱۸ - نفى تبعیض میان امتهاى مؤمن، در جریان سنّت آزمایش و امتحان و ابتلاى به سختیها و مصائب
    ۶۱ کیلوبایت (۴٬۹۵۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
  • نبود. (و لنعلّمه من تأویل الأحادیث) برداشت فوق، با توجه به «من» - که براى تبعیض است - استفاده مى شود. بنابراین «ولنعلّمه ...» ; یعنى: تا تحلیل بخشى از حوادث
    ۵۸ کیلوبایت (۴٬۶۱۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
  • پس ظاهرا چاره اى جز تبعيض نيست. از جمله توجيهاتى كه براى كلمه من در آيه مورد بحث كرده اند اين است كه: هر چند كه «من» براى تبعيض است، ليكن در آيه مورد
    ۴۱ کیلوبایت (۴٬۹۷۴ واژه) - ‏۲۷ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۵۹
  • أَزْواجِكُمْ‌: از زنان شما. اين بيان «ما» مى‌باشد اگر مراد به آن جنس زن باشد، يا براى تبعيض اگر مراد عضو مباح باشد از زن، بنابراين تعريض باشد به آنكه ايشان مثل اين عمل
    ۲۵ کیلوبایت (۱٬۹۲۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
  • بيان مينمايم تا خداوند گناهان گذشته شما را بيامرزد و گفته‌اند كلمه من براى تبعيض است تا شامل نشود گناهان آينده آنها را و موجب غرور آنها و جرئت بر معصيت نگردد
    ۲۹ کیلوبایت (۲٬۴۴۶ واژه) - ‏۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۱۸
  • ((ليغفر لكم من ذنوبكم )) و وجوهى كه درباره آن گفته شدهاست گفتار زمخشرى درباره تبعيض در جمله ((من ذنوبكم )) توضيحى درباره معجزه در بيان جمله : ((فاءتوا بسلطان
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۷۴۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
  • طعامى است که با آن تغذیه کنند (مفردات راغب). «من» در «منه» براى ابتدا یا تبعیض است و مفاد «فلیأتکم برزق منه» این است که از طعام مورد نظر، مقدارى خریدارى
    ۷۷ کیلوبایت (۶٬۰۵۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
  • آدم(ع) سخن گفته است. (من النبیّن من ذریّة ءادم) «من» در «من ذریّة آدم» براى تبعیض است و بیانگر آن است که «ذریّة آدم» یکى از چهار ویژگى است که در آیه براى «النبیین»
    ۶۹ کیلوبایت (۵٬۵۰۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۴
  • ايمان موجب مغفرت گناهان غير از حق النّاس است لذا من ذنوبكم فرموده كه مفيد تبعيض است و كسيكه اجابت ننمايد دعوت حق را نميتوند از مملكت و زمين خدا بيرون رود
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۵۱۰ واژه) - ‏۵ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۴۱
  • ((ليغفر لكم من ذنوبكم )) و وجوهى كه درباره آن گفته شدهاست گفتار زمخشرى درباره تبعيض در جمله ((من ذنوبكم )) توضيحى درباره معجزه در بيان جمله : ((فاءتوا بسلطان
    ۲۹ کیلوبایت (۲٬۴۰۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
  • عامل محو و باطل شدن كارهاست. «لَوْ أَشْرَكُوا لَحَبِطَ» 4- در سنّت الهى، تبعيض نيست. حتّى اگر پيامبران شرك ورزند، تنبيه مى‌شوند، چون اصالت با حقّ است، نه
    ۳۵ کیلوبایت (۲٬۵۷۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
  • السلام با مكلف بودن ايشانمنافات ندارد اشاره به اينكه در دعوت دينى استثنا و تبعيض راه ندارد (و انذر عشيرتك الاقربين ) توضيح اينكه شياطين بر هر افاك اثيم نازل
    ۳۸ کیلوبایت (۳٬۷۷۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
  • السلام با مكلف بودن ايشانمنافات ندارد اشاره به اينكه در دعوت دينى استثنا و تبعيض راه ندارد (و انذر عشيرتك الاقربين ) توضيح اينكه شياطين بر هر افاك اثيم نازل
    ۳۹ کیلوبایت (۳٬۷۴۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
  • و مراد از عدم سماع عدم تأثير آن است در آنها و كلمه من در من انبائها براى تبعيض است و قرى مشار اليه تلك و نقصّ خبر آن است و آيه دوم مؤكد معنى مستفاد از آيه
    ۳۶ کیلوبایت (۳٬۱۳۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
  • «2». كافى، ج 8، ص 7. «3». تغابن، 6. «4». غررالحكم. جلد 10 - صفحه 649 گاهى تبعيض نابجا ميان افراد، حسادت آنان را بر مى‌انگيزد. گاهى مردم توجيه نيستند و شرايط
    ۳۹ کیلوبایت (۳٬۷۹۶ واژه) - ‏۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۰۵:۰۹
  • السلام با مكلف بودن ايشانمنافات ندارد اشاره به اينكه در دعوت دينى استثنا و تبعيض راه ندارد (و انذر عشيرتك الاقربين ) توضيح اينكه شياطين بر هر افاك اثيم نازل
    ۳۸ کیلوبایت (۳٬۸۱۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
  • تسبيح‌ ‌است‌. جلد 16 - صفحه 319 وَ مِن‌َ اللَّيل‌ِ فَسَبِّحه‌ُ و ‌من‌ ‌براي‌ تبعيض‌ ‌است‌ ‌يعني‌ يك‌ قسمت‌ ‌از‌ شبرا، ‌پس‌ تسبيح‌ كن‌، بعضي‌ گفتند: مراد نماز
    ۴۳ کیلوبایت (۴٬۱۳۴ واژه) - ‏۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۴۰
  • مجمع‌البيان، مجازات سرقت، بردگى به مدّت يك سال بوده است. 2- در قانون استثنا و تبعيض وجود ندارد، هركس سارق بود برده خواهد شد. «مَنْ وُجِدَ فِي رَحْلِهِ» 3- با
    ۳۹ کیلوبایت (۳٬۴۳۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
  • السلام با مكلف بودن ايشانمنافات ندارد اشاره به اينكه در دعوت دينى استثنا و تبعيض راه ندارد (و انذر عشيرتك الاقربين ) توضيح اينكه شياطين بر هر افاك اثيم نازل
    ۴۳ کیلوبایت (۴٬۰۸۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
  • السلام با مكلف بودن ايشانمنافات ندارد اشاره به اينكه در دعوت دينى استثنا و تبعيض راه ندارد (و انذر عشيرتك الاقربين ) توضيح اينكه شياطين بر هر افاك اثيم نازل
    ۴۳ کیلوبایت (۴٬۲۱۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
  • السلام با مكلف بودن ايشانمنافات ندارد اشاره به اينكه در دعوت دينى استثنا و تبعيض راه ندارد (و انذر عشيرتك الاقربين ) توضيح اينكه شياطين بر هر افاك اثيم نازل
    ۴۴ کیلوبایت (۴٬۱۹۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
  • و مراد از عدم سماع عدم تأثير آن است در آنها و كلمه من در من انبائها براى تبعيض است و قرى مشار اليه تلك و نقصّ خبر آن است و آيه دوم مؤكد معنى مستفاد از آيه
    ۴۲ کیلوبایت (۳٬۳۷۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
  • ((ليغفر لكم من ذنوبكم )) و وجوهى كه درباره آن گفته شدهاست گفتار زمخشرى درباره تبعيض در جمله ((من ذنوبكم )) توضيحى درباره معجزه در بيان جمله : ((فاءتوا بسلطان
    ۴۳ کیلوبایت (۳٬۶۶۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
  • ((ليغفر لكم من ذنوبكم )) و وجوهى كه درباره آن گفته شدهاست گفتار زمخشرى درباره تبعيض در جمله ((من ذنوبكم )) توضيحى درباره معجزه در بيان جمله : ((فاءتوا بسلطان
    ۴۱ کیلوبایت (۳٬۴۶۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
  • السلام با مكلف بودن ايشانمنافات ندارد اشاره به اينكه در دعوت دينى استثنا و تبعيض راه ندارد (و انذر عشيرتك الاقربين ) توضيح اينكه شياطين بر هر افاك اثيم نازل
    ۴۲ کیلوبایت (۴٬۱۷۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
  • السلام با مكلف بودن ايشانمنافات ندارد اشاره به اينكه در دعوت دينى استثنا و تبعيض راه ندارد (و انذر عشيرتك الاقربين ) توضيح اينكه شياطين بر هر افاك اثيم نازل
    ۴۹ کیلوبایت (۴٬۷۸۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
  • ((ليغفر لكم من ذنوبكم )) و وجوهى كه درباره آن گفته شدهاست گفتار زمخشرى درباره تبعيض در جمله ((من ذنوبكم )) توضيحى درباره معجزه در بيان جمله : ((فاءتوا بسلطان
    ۴۵ کیلوبایت (۳٬۳۵۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
  • «2». كافى، ج 8، ص 7. «3». تغابن، 6. «4». غررالحكم. جلد 10 - صفحه 649 گاهى تبعيض نابجا ميان افراد، حسادت آنان را بر مى‌انگيزد. گاهى مردم توجيه نيستند و شرايط
    ۴۲ کیلوبایت (۳٬۹۴۶ واژه) - ‏۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۰۵:۱۰
  • السلام با مكلف بودن ايشانمنافات ندارد اشاره به اينكه در دعوت دينى استثنا و تبعيض راه ندارد (و انذر عشيرتك الاقربين ) توضيح اينكه شياطين بر هر افاك اثيم نازل
    ۴۶ کیلوبایت (۴٬۴۶۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
  • السلام با مكلف بودن ايشانمنافات ندارد اشاره به اينكه در دعوت دينى استثنا و تبعيض راه ندارد (و انذر عشيرتك الاقربين ) توضيح اينكه شياطين بر هر افاك اثيم نازل
    ۴۷ کیلوبایت (۴٬۶۰۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
  • تنها بخشى از آنچه را دوست دارى، انفاق كن. «مِمَّا تُحِبُّونَ» «من» بيانگر تبعيض است. 11- محبّت به مال در نهاد هر انسانى هست: «مِمَّا تُحِبُّونَ» آنچه خطرناك
    ۴۸ کیلوبایت (۴٬۲۹۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
  • تسليم، مراد تفضيل زيادتى ثواب و لفظ «من» در قوله‌ (مِمَّنْ خَلَقْنا) افاده تبعيض نمايد، پس ممتنع نيست جنس ملائكه افضل از جنس بنى آدم باشد، زيرا فضل در ملائكه
    ۵۲ کیلوبایت (۴٬۵۵۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
  • صفحه 180 است يعنى بمن دادى از جنس پادشاهى و آموختى از جنس تعبير خواب چون تبعيض مناسب با مقام شكر گذارى نيست و بيان جنس مفيد همان معنى است بدون ايهام بكم
    ۵۷ کیلوبایت (۴٬۶۴۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
  • مَا رَوَاهُ‏ سَأَلْتُ‏ أَبَا اَلْحَسَنِ ع‏ عَنْ تَبْعِيضِ اَلسُّورَةِ فَقَالَ أَكْرَهُ وَ لاَ بَأْسَ بِهِ فِي اَلنَّافِلَةِ
    ۱ کیلوبایت (۱۸ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۰۸
  • كرد. «لَهُنَّ مِثْلُ الَّذِي عَلَيْهِنَّ» «عليهن» دلالت بر ضرر مى‌كند. 9- تبعيض، در شرائط يكسان ممنوع است، ولى تفاوت به جهت اختلاف در انجام تكاليف يا استعدادها
    ۹۲ کیلوبایت (۷٬۹۰۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
  • ترجمه تفسير الميزان جلد ۱۲ صفحه ۲۰۴ و با در نظر گرفتن كلمه «من » كه تبعيض را مى رساند مقصود اين مى شود - و خدا داناتر است -: ما در زمين پاره اى موجودات
    ۴۲ کیلوبایت (۵٬۰۹۰ واژه) - ‏۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۲:۵۲
  • است كه هرگاه وصى بترسد (يعنى تشخيص دهد) از اينكه صاحب وصيت درباره فرزندانش تبعيض قائل شده و به بعضى ظلم كرده و خلاف حقى مرتكب شده كه خدا بدآن راضى نيست ،
    ۱۵ کیلوبایت (۱٬۶۱۴ واژه) - ‏۲ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۲۶
  • عِبَادِنَا» - احتمال دارد كلمۀ «مِن» براى بيان باشد. احتمال هم دارد براى ابتدا، يا تبعيض باشد. ولى آنچه به ذهن قريب تر است، اين است كه بيانيه باشد. چون در آيه «وَ
    ۴۵ کیلوبایت (۴٬۸۹۵ واژه) - ‏۲۳ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۰
  • الْمُحَرَّمِ ...»: كلمه « من ذريتى»، جانشين مفعول «اسكنت» است، و «مِن» در آن، تبعيض را مى رساند. و منظور ابراهيم (عليه السلام) از ذريه اش، ‍همان اسماعيل و فرزندانى
    ۴۳ کیلوبایت (۵٬۰۱۷ واژه) - ‏۳۰ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۹:۱۶
  • اعتراض كند كه چرا بيش از همه ما به اين بچه كوچك اهتمام مى ورزى ، و خلاصه اين تبعيض قائل شدن است و روشى عادلانه نيست ، پدر در جوابش مى گويد: آخر، اين طفل صغير
    ۴۰ کیلوبایت (۴٬۸۶۵ واژه) - ‏۴ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۱۵:۳۶
  • دست به خون پيامبران الهى آغشته مى ساختيد!. در تفسير آيات گذشته تحت عنوان «تبعيض در احكام الهى » اين حقيقت را بازگو كرديم كه معيار ايمان و تسليم در برابر
    ۲۸ کیلوبایت (۳٬۱۵۳ واژه) - ‏۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۰۶
  • كردن است. و «لام» در جملۀ «لِتَركَبُوا»، لام غرض است. و حرف «مِن»، براى تبعيض است. و معناى آيه اين است كه: خداى سبحان، براى خاطر شما چارپايان را بيافريد،
    ۳۸ کیلوبایت (۴٬۱۲۶ واژه) - ‏۲۵ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۳:۲۷
  • الميزان جلد ۱۸ صفحه : ۳۳۰ و ظاهرا كلمه «مِن» در جمله «مِن ذُنُوبِكُم»، براى تبعيض باشد، و منظور اين باشد كه: ايمان بياوريد تا خدا بعضى از گناهان شما را - يعنى
    ۴۱ کیلوبایت (۴٬۵۶۷ واژه) - ‏۱۵ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۲
  • پذيرد و نه تحويل. براى اين كه خداى تعالى، بر صراط مستقيم است. حكم او نه تبعيض دارد و نه استثناء. همچنان كه خداى تعالى، مشركان مورد نظر آيه را در جنگ بدر
    ۳۹ کیلوبایت (۴٬۲۹۰ واژه) - ‏۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۴۹
  • وظيفه پيامبر آن است كه هر فردى را كه اظهار ايمان كند بدون هيچ گونه تفاوت و تبعيض از هر قشر و طبقهاى كه باشد بپذيرد، چه رسد به افراد پاكدل و با ايمانى كه جز
    ۳۹ کیلوبایت (۴٬۵۶۷ واژه) - ‏۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۰۴
  • ارتباط با آنها) پرهيز كنيد، زيرا خداوند مراقب شما است . تفسير : مبارزه با تبعيض ها روى سخن در نخستين آيه اين سوره به تمام افراد انسان است زيرا محتويات تفسير
    ۴۰ کیلوبایت (۴٬۵۷۰ واژه) - ‏۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۷:۳۱
  • زيرا لازمه آن محروم ساختن زنان از ارث در بعضى از موارد مى شود و اين يك نوع تبعيض جاهلى است كه اسلام با آيه فوق و مانند آن ، آن را نفى كرده است (دقت كنيد!)
    ۴۱ کیلوبایت (۴٬۶۵۲ واژه) - ‏۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۷:۳۲
  • همۀ مردم واجب است دين خدا را به طور كامل به پا دارند، و در انجام اين وظيفه تبعيض قائل نشوند، كه پاره اى از احكام دين را به پا بدارند، و پاره اى را رها كنند
    ۴۳ کیلوبایت (۴٬۹۸۳ واژه) - ‏۵ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۴۳
  • نَّبَإِ مُوسى وَ فِرْعَوْنَ بِالْحَقِّ لِقَوْمٍ يُؤْمِنُونَ»: كلمه ((من (( تبعيض را مى رساند، و كلمه ((بالحق (( متعلق است به كلمه ((نتلوا(( و معنايش اين است
    ۳۷ کیلوبایت (۴٬۲۹۸ واژه) - ‏۱ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۶
  • اجراى حد در حضور جمعى انجام شود قاضى و مجريان حد متهم به سازش يا اخذ رشوه يا تبعيض و يا شكنجه دادن و مانند آن نخواهند شد. رابعا حضور جمعيت مانع از خودكامگى
    ۳۹ کیلوبایت (۴٬۵۴۷ واژه) - ‏۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۰۸
  • البينات - آنچه از معجزه ها كه ديديم (( ممكن هم هست كه كلمه ((من (( براى تبعيض باشد و بفهماند كه ايشان هر چند يك معجزه ديده اند ولى ايمان دارند كه براى
    ۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۳۶ واژه) - ‏۷ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۵۲
  • است كه واجد دو شرط باشند: در مرحله اول تسليم محض در مقابل فرمان حق و ترك تبعيض در احكام الهى ، چنان نباشد كه هر دستورى موافق منافعشان است بپذيرند و هر چه
    ۴۱ کیلوبایت (۴٬۶۳۷ واژه) - ‏۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۰۸
  • هستيد و با يكدگر همكارى داريد بنابراين دليلى ندارد كه خداوند، در ميان شما تبعيض قائل شود. سپس نتيجه گيرى مى شود كه بنابراين تمام كسانى كه در راه خدا هجرت
    ۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۱۹ واژه) - ‏۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۷:۳۱
  • كوچكى ، همه گناهان بخشوده خواهد شد، بلكه با توجه به كلمه من كه معمولا براى تبعيض به كار مى رود استفاده مى شود كه انفاق قسمتى از گناهان را مى پوشاند. روشن
    ۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۳۰ واژه) - ‏۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۲۶
  • اسلامى است. چه از اهل كتاب و چه مشركين، و كلمۀ «من» در جملۀ «من أهل الكتاب»، تبعيض را مى رساند، نه تبيين را، و كلمه «و المشركين» عطف است بر كلمه «اهل الكتاب»،
    ۴۲ کیلوبایت (۴٬۸۵۹ واژه) - ‏۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۴۸
  • امروز و براى فردا، براى ما و براى همه اقوام آينده ، زيرا در سنت و قانون الهى تبعيض مفهوم ندارد. هم اكنون ، انسان صنعتى با تمام قدرتى كه پيدا كرده است ، در مقابل
    ۴۱ کیلوبایت (۴٬۹۴۰ واژه) - ‏۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۱۲
  • هدف آن در واقع سه چيز است : نخست اينكه همگان بدانيد در قوانين الهى هيچگونه تبعيض و تفاوتى در ميان مردم نيست ، و حتى پيامبران نيز مشمول اين قوانين هستند، بنابراين
    ۴۳ کیلوبایت (۴٬۸۳۱ واژه) - ‏۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۱۱
  • بندگان، على الاطلاق است و مشوب با مالكيت غير نيست و بنده او، در مملوكيت او تبعيض بر نمي دارد، كه مثلا نصف او ملك خدا، و نصف ديگرش ملك غير خدا باشد، و يا پاره
    ۴۳ کیلوبایت (۵٬۱۷۹ واژه) - ‏۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۲۴
  • فساد شيرازه زندگى اجتماعى را بهم مى ريزد؟ چه كسى نمى داند كه ظلم و ستم و تبعيض و اجحاف آسمان زندگى انسانها را تيره و تار مى كند؟ و چه كسى در اين حقيقت شك
    ۴۸ کیلوبایت (۵٬۸۹۴ واژه) - ‏۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۰۹
  • يا ((انو(( - به كسر همره است - كه به معناى وقت است ، و كلمه ((من (( براى تبعيض است و جار و مجرور متعلق به فعل ((سبح (( است و تقدير آن ((و بعض آناء الليل
    ۴۱ کیلوبایت (۵٬۰۳۱ واژه) - ‏۷ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۴۷
  • هـمـه چـيـزش گـسـتـرده اسـت نـه تحصيل اين زينتها مشكل ايجاد مى كند، نه سبب تبعيض و محروميت كسى مى شود، نه كينه و نـفـرتـى بـرمـى انـگـيـزد، و نـه در آن مـحـيـط
    ۴۴ کیلوبایت (۴٬۸۵۴ واژه) - ‏۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۱۰
  • مَعَهُ» بر مى گردد. و كلمه «مِن» - به طورى كه از ظاهر چنين كلامى بر مى آيد - تبعيض را مى رساند. و از اين كلام استفاده مى شود كه: «مغفرت» و «اجر عظيم»، در حدوث
    ۴۴ کیلوبایت (۴٬۹۱۸ واژه) - ‏۵ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۳۶
  • داده‌ام‌ مراجعه‌ شود «وَ مِمّا رَزَقناهُم‌ يُنفِقُون‌َ» كلمه‌ ‌من‌ ‌براي‌ تبعيض‌ و ‌ما موصوله‌ ‌است‌ و دلالت‌ دارد ‌بر‌ انفاق‌ بعض‌ ‌از‌ چيزهايي‌ ‌که‌ بانسان‌
    ۴۲۸ کیلوبایت (۳۹٬۴۴۵ واژه) - ‏۲۶ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۵۶
  • دنيا معنا مى دهد در آخرت هم به همان معنا است ، ممكن است معناى آخرتى آنها تبعيض ‍ شود، يعنى مجرم كه كور محشور مى شود، سعادت زندگى آخرتى و رستگارى به كرامت
    ۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۹۶ واژه) - ‏۷ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۴۰
  • مفهوم در اين امور، به خصوص اينكه در پاره اى از اين روايات «من » كه دلالت بر تبعيض مى كند بكار رفته است . مـثـلا در روايتى از امام صادق (عليه السلام ) مى خوانيم
    ۴۴ کیلوبایت (۴٬۹۳۸ واژه) - ‏۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۱۱
  • دريغ دارد ولى قسط مفهومش آن است كه حق كسى را به ديگرى ندهد، و به تعبير ديگر تبعيض روا ندارد، و نقطه مقابلش آن است كه حق كسى را به ديگرى دهد. ولى مفهوم وسيع
    ۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۷۱ واژه) - ‏۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۱۴