نتایج جستجو
از الکتاب
- نشويد به بدى و رسانيدن اذيت و الم و زدن و رنج و ترساندن و نحرويى كردن و زخم و امثال آن. فَيَأْخُذَكُمْ عَذابٌ أَلِيمٌ: پس به سبب اضرار و ايلام و ايذاء او،۵۹ کیلوبایت (۴٬۸۹۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
- دار در تاریخ بشر (و ان یکذّبوک فقد کذّبت قبلهم قوم نوح و عاد و ثمود) ۳ - مخالفت همگانى قوم نوح، عاد و ثمود با پیامبرانشان (نوح، هود و صالح) (و ان یکذّبوک۲۹ کیلوبایت (۲٬۴۵۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- است و قوّت و قدرت و عظمت او فوق هر قوّت و قدرت و عظمتى است و كسى از تحت اراده و نفوذ امر او بيرون نيست بلكه هر جنبنده و متحرّكى از انسان و حيوان مقهور و مسخّر۴۲ کیلوبایت (۳٬۶۳۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
- صالح(ع) ۴ قوم ثمود: ارزشها در قوم ثمود ۶; بهانه جویى قوم ثمود ۱; بینش قوم ثمود ۲، ۵، ۶، ۷، ۸، ۹، ۱۰; تفکر طبقاتى قوم ثمود ۶; سعادت طلبى قوم ثمود ۱۰; قوم ثمود۳۰ کیلوبایت (۲٬۴۸۰ واژه) - ۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۳۳
- صالح(ع) ۴; نبوت صالح(ع) ۳; وحى به صالح(ع) ۱ فطرت: اهمیت تنبه فطرت ۲ قوم ثمود: بینش قوم ثمود ۳; تاریخ قوم ثمود ۱; تهمتهاى قوم ثمود ۴; کفر قوم ثمود ۱ نبوت: ملاک۲۵ کیلوبایت (۲٬۰۵۲ واژه) - ۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۳۴
- تخلّف نيست و بعد از نزول عذاب آنحضرت و اهل ايمان مشمول رحمت الهى شدند و از ذلّت و رسوائى و عذاب آنروز و روز قيامت مأمون گشتند و قوّت و قدرت و عزّت و قهّاريّت۶۲ کیلوبایت (۵٬۱۵۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
- هاجر كه كنيز بود داشت و قرار داد در نسل و ذريّه او نبوت و كتاب را كه بز او صحف و بر فرزندانش تورية و انجيل و زبور و فرقان نازل گرديد و بعد از او هيچ پيغمبرى۳۱ کیلوبایت (۲٬۵۳۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- پيشين : قوم موسى عليه السّلام ، قوم نوح عليه السّلام، قوم عاد و ثمود و اصحاب الرّسّ و اقوام بسيار ديگر (رواياتى درباره اصحاب رس و عذاب آنان و...) بيان۴۲ کیلوبایت (۴٬۰۹۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- العنكبوت ٣٠ (رده افساد قوم لوط)هاجر كه كنيز بود داشت و قرار داد در نسل و ذريّه او نبوت و كتاب را كه بز او صحف و بر فرزندانش تورية و انجيل و زبور و فرقان نازل گرديد و بعد از او هيچ پيغمبرى۲۷ کیلوبایت (۲٬۲۸۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- پيشين : قوم موسى عليه السّلام ، قوم نوح عليه السّلام، قوم عاد و ثمود و اصحاب الرّسّ و اقوام بسيار ديگر (رواياتى درباره اصحاب رس و عذاب آنان و...) بيان۴۷ کیلوبایت (۴٬۵۲۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- هاجر كه كنيز بود داشت و قرار داد در نسل و ذريّه او نبوت و كتاب را كه بز او صحف و بر فرزندانش تورية و انجيل و زبور و فرقان نازل گرديد و بعد از او هيچ پيغمبرى۴۵ کیلوبایت (۳٬۶۷۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- كَذَّبُوهُ: تكذيب كردند او را و آنچه گفت از توحيد و نبوت و بعث و حشر دروغ پنداشتند و به تقليد پدران و لزوم عادت ناپسنديده از نعمت ايمان و عزت تصديق، به سوء اختيار۳۸ کیلوبایت (۲٬۹۶۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
- هود ٤٨ (بخش معنی کلمات و عبارات)طوفان نوح (ع ) در تواريخ و اسطوره هاى سايرملل ۶- آيا نبوت نوح (ع ) جهانى و براى همه بشر بوده است ؟ شرحى در مورد نبوت و بعثت انبياء و جواب به بعضاهل سنت كه۵۳ کیلوبایت (۴٬۴۹۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
- باشند، و ظلم بدين. و كلمه كم اشاره به چه بسيار است که شامل قوم نوح و هود و صالح و ابراهيم و لوط و شعيب و موسي و غير اينها مثل أصحاب۳۲ کیلوبایت (۲٬۷۱۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- صالح(ع) ۴ قوم ثمود: اتمام حجت بر قوم ثمود ۲; تاریخ قوم ثمود ۱، ۳، ۴; تکذیبگرى قوم ثمود۱، ۳، ۴ قوم عاد: تاریخ قوم عاد ۳; تکذیبگرى قوم عاد ۳ قوم نوح: تاریخ۲۱ کیلوبایت (۱٬۷۰۸ واژه) - ۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۳۳
- آن خبر نداريم. 1- قوم عاد از هلاكت قوم نوح عبرت نگرفتند. كَذَّبَتْ قَبْلَهُمْ قَوْمُ نُوحٍ ... كَذَّبَتْ عادٌ 2- سيماى قوم عاد، تكذيب و انكار است. «كَذَّبَتْ۲۶ کیلوبایت (۲٬۱۹۷ واژه) - ۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۳۳
- تفسیر:المیزان جلد۱۲ بخش۳ (بخش معناى كلام موسى «ع»: اگر شما و تمامى اهل زمين كافر شويد، خدا غنى و حميد است)دهد و در آن جمله خبر هلاكت و انقراض را به طور اجمال براى مردم اثبات مى كند و آنان را ملامت مى كند كه مگر نشنيده ايد). و ثانيا - شمردن قوم نوح و عاد و ثمود،۴۱ کیلوبایت (۴٬۹۷۴ واژه) - ۲۷ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۵۹
- عنواني داشت و نه مال و منالي و نه جاه و منصبي و نه اسم و رسمي چه امتياز داشت ما که هم دولت هم اسم و رسم داريم و هم عنوان و جاه داريم۳۶ کیلوبایت (۲٬۹۹۲ واژه) - ۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۲۰
- كه در عذاب قوم وى چندين شهر ويران شده است. چنانكه گفتهاند و در تورات سفر تكوين باب 13. هست كه محلّ سكونت لوط شهر سدوم بود و او بر آن شهر و شهرهاى اطراف۱۱ کیلوبایت (۱٬۱۰۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۱
- به صالح(ع) ۱ قوم ثمود: تاریخ قوم ثمود ۳; تکذیبگرى قوم ثمود ۱; تهمتهاى قوم ثمود ۱، ۴; حق ستیزى قوم ثمود ۲; خودخواهى قوم ثمود ۴; دروغگویى قوم ثمود۴; عذاب۲۳ کیلوبایت (۱٬۸۱۷ واژه) - ۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۳۴
- الفاتحة ٧ (بخش معنی کلمات و عبارات)و يا از هوى و هوس خود و يا ديگران پيروى مىكنند. «2» انسان در اين سوره، عشق و علاقه و تولّاى خود را به انبيا و شهدا و صالحان و راه آنان، اظهار و ابراز۲۲۰ کیلوبایت (۲۰٬۹۶۶ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۴۰
- صالح(ع) ۷ قوم ثمود: امتحان قوم ثمود ۱; تاریخ قوم ثمود ۳; توطئه قوم ثمود ۸; حق ستیزى قوم ثمود۳; خواسته هاى قوم ثمود ۲; زمینه عذاب قوم ثمود ۳; قوم ثمود و شتر صالح(ع)۳۵ کیلوبایت (۲٬۹۲۹ واژه) - ۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۳۵
- شتر صالح(ع) ۵ قوم ثمود: امتحان قوم ثمود ۳; اهمیت تقسیم آب در قوم ثمود ۲; تاریخ قوم ثمود ۱، ۲، ۳، ۴، ۷; تقسیم آب در قوم ثمود ۱، ۴; تکلیف قوم ثمود ۶، ۷; سهم۲۶ کیلوبایت (۲٬۲۴۴ واژه) - ۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۳۵
- وجود و بقاء و خوراك و پوشاك و سعادت در دنيا و آخرت و همه جلد 4 صفحه 383 چيز بخدا و بىنياز بودن خود را از هر جهت از آنها و استحقاق او براى ستايش و پرستش۳۵ کیلوبایت (۲٬۷۸۳ واژه) - ۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۴۰
- الدخان ٣٩ (بخش معنی کلمات و عبارات)ميفرمايد ما آن قوم و اقوام سابقه آنها را مانند عاد و ثمود و قوم لوط هلاك و معذّب نموديم شما كه در مقابل آنها چيزى نيستيد چون آنان هم مانند شما مشرك و بدكار بودند۲۹ کیلوبایت (۲٬۴۴۳ واژه) - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۱
- القصص ٥٨ (بخش معنی کلمات و عبارات)قليلي و بوديم ما وارث آنها. وَ كَم أَهلَكنا مِن قَريَةٍ يعني اهلكنا اهل القرية مثل قوم نوح و عاد و ثمود و قوم لوط و قوم شعيب و فرعونيان۴۴ کیلوبایت (۳٬۵۹۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
- است بلكه به واسطه شرك و كفر و ضلالت و ظلم به انبياء و اولياء و مؤمنين و فسق و فجور و طغيان و سركشي و ترك فرائض و ارتكاب معاصي هر يك عقوبات۴۳ کیلوبایت (۳٬۴۳۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- المدثر ٢١ (بخش معنی کلمات و عبارات)نازل شده و او از بزرگان و رؤساء قريش و مردان كار آزموده و سياستمداران عرب بوده و از كسانيكه استهزاء مينمودند پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم را و يك روز۳۳ کیلوبایت (۳٬۳۳۵ واژه) - ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۴۶
- المدثر ٢٢ (بخش معنی کلمات و عبارات)نازل شده و او از بزرگان و رؤساء قريش و مردان كار آزموده و سياستمداران عرب بوده و از كسانيكه استهزاء مينمودند پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم را و يك روز۳۵ کیلوبایت (۳٬۵۴۹ واژه) - ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۴۷
- المدثر ١٩ (بخش معنی کلمات و عبارات)نازل شده و او از بزرگان و رؤساء قريش و مردان كار آزموده و سياستمداران عرب بوده و از كسانيكه استهزاء مينمودند پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم را و يك روز۳۷ کیلوبایت (۳٬۶۶۱ واژه) - ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۴۵
- المدثر ٢٣ (بخش معنی کلمات و عبارات)نازل شده و او از بزرگان و رؤساء قريش و مردان كار آزموده و سياستمداران عرب بوده و از كسانيكه استهزاء مينمودند پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم را و يك روز۳۸ کیلوبایت (۳٬۶۸۳ واژه) - ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۴۷
- و ماده و سرد و گرم و سياه و سفيد و زشت و زيبا تا مردم بدانند خدا قادر بر همه چيز است و يكتا است و شبيه و عديل و ضدّ و ندّ ندارد پس از اينها بگريزند و باو۳۹ کیلوبایت (۳٬۶۳۹ واژه) - ۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۸:۵۱
- المدثر ١٨ (بخش معنی کلمات و عبارات)نازل شده و او از بزرگان و رؤساء قريش و مردان كار آزموده و سياستمداران عرب بوده و از كسانيكه استهزاء مينمودند پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم را و يك روز۴۰ کیلوبایت (۳٬۹۸۰ واژه) - ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۴۳
- المدثر ٢٠ (بخش معنی کلمات و عبارات)نازل شده و او از بزرگان و رؤساء قريش و مردان كار آزموده و سياستمداران عرب بوده و از كسانيكه استهزاء مينمودند پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم را و يك روز۳۸ کیلوبایت (۳٬۷۴۰ واژه) - ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۴۶
- ابتلاء قوم مدين ، عاد و ثمود و... و گرفتار شدنشان به عذاب الهى بحث روايتى (رواياتى در ذيل بعضى آيات گذشته ) رواياتى درباره عمل قوم لوط و عذاب الهى آنان تفسیر۳۵ کیلوبایت (۲٬۶۹۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
- تفسیر:المیزان جلد۱۵ بخش۳۴ (بخش توبيخ قوم هود عليه السّلام بخاطر اسراف در شهوت (ساختن بناهاى كاخ مانند براىتفاخر و تفريح ) و افراد در غضب)ضمه خاء و لام و يا سكون لام ، خوانده مى شود، راغب گفته : «خلق و خلق » - به فتحه خاء و ضمه آن - در اصل يكى بوده ، مانند شرب و شرب و صرم و صرم و ليكن خلق۴۰ کیلوبایت (۴٬۴۸۹ واژه) - ۱ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۲۴
- (صلى اللّه عليه و آله و سلّم ) عرض كرد: پيامبر (صلى اللّه عليه و آله و سلّم ) فرمود: لو وضعوا الشمس فى يمينى و القمر فى يسارى ما اردته ، و لكن كلمة يعطونى۴۷ کیلوبایت (۵٬۵۳۰ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۵۶
- بسيارى هم، از رسول خدا «صلّى اللّه عليه و آله و سلّم» نقل شده، و هم از امام باقر و امام صادق و امام على بن موسى الرضا. و از روضه الواعظين، نوشته مرحوم شيخ مفيد۴۱ کیلوبایت (۴٬۵۶۷ واژه) - ۱۵ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۲
- نصرت و غلبه است. و در حقيقت، وعده اى است به رسول خدا «صلّى اللّه عليه و آله و سلّم»، كه به زودى، نصرت و غلبه اش مى دهد، و تهديدى است عليه مشركان، و مخصوصا۴۰ کیلوبایت (۴٬۵۱۵ واژه) - ۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۰۷
- خداى تعالى و يادآورى اوست به توحيدش و به معارف حقى كه از توحيد او سرچشمه مى گيرد. مانند: معاد، نبوت و غير آن دو. و كلمۀ «عِزّة»، به معناى امتناع و زير بار۴۰ کیلوبایت (۴٬۵۸۲ واژه) - ۷ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۱۶
- اسم اكبر است و همانا از كتاب آنچه معروف است تورات و انجيل و فرقان خوانده شد و در آن كتاب نوح و كتاب صالح و شعيب و ابراهيم هم هست، خداى عز و جل آن را خبر۹۰ کیلوبایت (۶٬۲۷۹ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۴
- نمى كند. چون نه امت نوح از فلاسفه يونان و دهرى مسلك بودند و نه قوم عاد، نه قوم ثمود و نه قوم ابراهيم، و لوط و شعيب و سايرين. يكى ديگر اين كه: اصل معناى آيه۳۸ کیلوبایت (۴٬۱۲۶ واژه) - ۲۵ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۳:۲۷