نتایج جستجو
از الکتاب
- شمرده مىشود؛ ولى براى همه خير است، چنان كه قحطى ناخوشايند بود، ولى موجب آزادى بىگناهى چون يوسف و حاكميّت جلد 4 - صفحه 284 او، وصال يعقوب وكنترل قحطى۴۷ کیلوبایت (۳٬۸۸۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
- حتّى المقدور به مقدّسات آنان احترام گذاشت. «مِنَ التَّوْراةِ» ج: فضاى باز و آزادىها را بشارت داد. «لِأُحِلَّ لَكُمْ» د: در چارچوب قوانين الهى حركت كرد. «فَاتَّقُوا۴۳ کیلوبایت (۳٬۳۳۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- حتی افعالی که از ما سر میزند به یک معنی از اوست، او به ما قدرت و اختیار و آزادی اراده داده، بنابر این در عین حال که ما فاعل افعال خود هستیم، و در مقابل آن۵۱ کیلوبایت (۵٬۵۶۹ واژه) - ۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۲:۲۵
- اسلامى در ايران و اشغال سفارت آمريكا توسط دانشجويان مسلمان، آمريكا براى آزادى گروگانهاى خود و ساقط كردن رژيم اسلامى، تعدادى هواپيما و هلىكوپتر را به۵۴ کیلوبایت (۵٬۱۱۵ واژه) - ۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۰۹
- اوست، به آسمان مىبرم. ملك ديگر گفت: عجب حالتى است كه من به نام او برات آزادى آتش جهنم به زمين مىبرم. ملك اول متعجب و متحير شد. ملك دوم گفت: چون تو از۴۶ کیلوبایت (۳٬۶۱۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- به اسلام و ایمان است. (و لو شاء اللّه لجمعهم على الهدى) ۱۰- خواست خداوند، آزادى و اختیار انسان در انتخاب راه هدایت است. (و لو شاء اللّه لجمعهم على الهدى)۴۵ کیلوبایت (۳٬۲۱۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- مخالفان (لأُقطّعنّ أیدیکم و أرجلکم من خلف) ۱۱ - مردم در نظام فرعونى، فاقد آزادى عقیده و بیان (قال ءامنتم له قبل أن ءاذن لکم ... لأُقطّعنّ أیدیکم و أرجلکم۵۰ کیلوبایت (۴٬۱۶۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- مورد حقوق زن و مرد عدم اجراى صحيح قانون به معناى نقص در قانونگذارى نيست آزادى زن در تمدن غربى بحث علمى ديگر (درباره زناشوئى و منشاء طبيعى و فطرى آن ) تفسیر۵۷ کیلوبایت (۴٬۵۴۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- هديهى الهى به مؤمنان، امنيّت است. «يَأْتِي آمِناً» 5- همه جا رها كردن و آزادى دادن به نفع انسان نيست. «اعْمَلُوا ما شِئْتُمْ» 6- نظارت خداوند، بزرگترين۴۷ کیلوبایت (۳٬۸۱۷ واژه) - ۱۵ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۵۵
- سرانجام آنان را كه به انذار الهى توجّه نمىكنند، آتش دوزخ و فرجام اهل تقوا را آزادى از آن بيان مىكند. البتّه متّقيانى كه اهل زكات هستند و انگيزهاى جز رضاى۵۰ کیلوبایت (۴٬۴۵۲ واژه) - ۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۲۸
- خداوندى شود. «وَ لَوْ شاءَ اللَّهُ لَذَهَبَ بِسَمْعِهِمْ» 4- سنّت الهى، آزادى دادن به همه است و گرنه خداوند مىتوانست منافقان را كر و كور كند. «وَ لَوْ۵۷ کیلوبایت (۴٬۶۷۹ واژه) - ۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۷:۰۵
- كان لمؤ من ان يقتل مؤ منا متعمدا » استثناء حقيقى ومتصل است حكم قتل خطائى آزادى نوعى حيات ، و بردگى نوعى قتل است تهديد سخت به خلود در آتش درباره كسىكه مؤ۱ کیلوبایت (۸۲ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۹:۳۸
- عذاب و شکنجه بنى اسرائیل، بیانگر رنج و سختى آنان در مصر آن زمان است. ۳ - آزادى بنى اسرائیل و گسیل داشتن آنان با موسى و هارون(ع)، نخستین خواسته آن دو از۵۳ کیلوبایت (۴٬۲۹۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- آماده كنند. «سَيَقُولُ» 2- فرستادن انبيا و كتب آسمانى براى آنست كه مردم با آزادى و اختيار، موحد شوند. پس منطق مشركان (كه اگر خدا مىخواست با قهر و قدرت مانع۴۸ کیلوبایت (۳٬۵۴۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
- مورد حقوق زن و مرد عدم اجراى صحيح قانون به معناى نقص در قانونگذارى نيست آزادى زن در تمدن غربى بحث علمى ديگر (درباره زناشوئى و منشاء طبيعى و فطرى آن ) تفسیر۵۶ کیلوبایت (۴٬۵۸۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- مَعَهُمْ حَتَّى يَخُوضُوا فِي حَدِيثٍ غَيْرِهِ» 5- نبايد به بهانه و عنوان آزادى بيان، سعهى صدر، تسامح، خوش اخلاقى، مدارا، حيا، مردم دارى، و مانند اينها،۵۳ کیلوبایت (۴٬۲۰۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
- غلبهى آشكار و قدرتمندانه است. اين آيه، هشدارى است كه اسير و فديه گرفتن براى آزادى آنان و جمع غنائم جنگى، مسلمانان را از هدف اصلى باز ندارد و ناخودآگاه ضربه۴۸ کیلوبایت (۴٬۱۴۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- بَغْتَةً» 3- روز قيامت، روز حسرت است. «يا حَسْرَتَنا» 4- اعتراف و حسرت، نشانهى آزادى انسان در عمل است زيرا مىتوانست خوب عمل كند و نكرد. «يا حَسْرَتَنا» 5- قيامت۵۰ کیلوبایت (۴٬۰۱۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- گناه را در كام او تلخ مىكند و لااقل با خيال راحت گناه نمىكند. 4. براى حفظ آزادى بايد امر و نهى كرد، زيرا نگفتن، جامعه را به محيط خفقان و ترس و سكوت تبديل۵۱ کیلوبایت (۴٬۱۸۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- آنجا که یکی از عوامل انکار معاد پرداختن به لذات زود گذر دنیا، و تمایل به آزادی بیقید و شرط برای بهرهگیری از این لذات است، در این آیه روی سخن را به مجرمان۲۵ کیلوبایت (۱٬۹۶۷ واژه) - ۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۴۳
- نیستیم، «بلکه خود شما گنهکار بودید» (بَلْ کُنْتُمْ مُجْرِمِینَ). که با داشتن آزادی اراده تسلیم سخنان بیاساس ما شدید، به کفر و الحاد روی ج4، ص44 آوردید و سخنان۳۰ کیلوبایت (۲٬۲۲۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۰
- خانواده و فرزندان خود به گفتگوهاى خصوصى بنشيند و تا آنجا كه ممكن است از اين آزادى بهره گيرد، و به همين دليل به خانه خصوصى خود پناه مى برد و با بستن درها به۳۸ کیلوبایت (۴٬۳۴۴ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۱۰
- مىشود و تا لقمهى حرام و مشتبه و زنا ادامه مىيابد. «شارِكْهُمْ» 7- هر آزادى و اختيارى نشان لطف الهى نيست، گاهى قدرت مانور، نوعى قهر الهى است. «اسْتَفْزِزْ۵۵ کیلوبایت (۴٬۷۳۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- زمانى كه پيمان شكنى رواج يابد، مشركان بر مسلمانان غلبه خواهند كرد. «7» 1- آزادى جنسى و روابط نامشروع، در اسلام ممنوع است. الزَّانِيَةُ ... فَاجْلِدُوا .۵۷ کیلوبایت (۴٬۸۹۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
- باقى مىمانند، ولى بعضى به راه انحراف و شرك بر مىگردند، و اين نمايانگر آزادى اراده واختيار بشر است) 7- لازمهى ايمان، اعتدال است. (به جاى آنكه بفرمايد:۵۶ کیلوبایت (۴٬۸۴۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۸
- خويشان پدرش بمنازعه و مخالفت پرداختند و نزد آن حضرت شكايت كردند، حكم به آزادى كنيز فرمود. شرح: «ظاهرا امّ ولد جزء سهم الارث فرزند قرار مىگيرد و چون فرزند۸ کیلوبایت (۳۴۲ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۲۹
- مى گيرند، نه به خاطر اين است كه خدا نمى تواند جلو آنها را بگيرد بلكه خدا آزادى عمل به آنها داده تا هر چه مى توانند انجام دهند و نتيجه اش محروميت كامل آنها۳۵ کیلوبایت (۳٬۹۵۰ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۴۲
- هشدار داد. (فذروها تأکل فى أرض اللّه و لاتمسوها بسوء فیأخذکم عذاب ألیم) ۲۳- آزادى ناقه صالح براى چریدن، در تضاد با منافع قوم ثمود (فذروها تأکل فى أرض اللّه۵۹ کیلوبایت (۴٬۸۹۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
- هستی چیزی بیاراده خدا واقع نمیشود، ولی خدا خواسته است که ما مختار و صاحب آزادی اراده باشیم. خود آنان اگر کسی حقوقی از ایشان را پایمال میکرد، هرگز از مجازات۳۱ کیلوبایت (۲٬۴۲۲ واژه) - ۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۴۷
- الْقَوْلُ لَدَیَّ وَ ما أَنَا بِظَلَّامٍ لِلْعَبِیدِ). این آیات دلیل بر اختیار و آزادی اراده بندگان است، نه شیطان مجبور است شیطنت کند، و نه کافران مجبورند راه کفر۲۸ کیلوبایت (۲٬۵۳۷ واژه) - ۱۹ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۶
- شد و كوشش بنده براى تغيير آن مقدور و مؤثر نيست و چون خداوند حكم عدّه زنان آزادى را كه حيض مىبينند در سوره بقره بآيه شريفه و المطلّقات يتربّصن بأنفسهنّ ثلاثة۶۳ کیلوبایت (۵٬۵۱۳ واژه) - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۱۵
- است، «2» هر چند برخى خواستهاند به نوعى توجيه كنند و اين مناقشات را به حساب آزادى بيان و عقيده در دورهى عثمان بگذارند، يا آنكه تبعيد آن صحابى بزرگوار را به۷۰ کیلوبایت (۵٬۸۷۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- عصر ما كه بعضى نام آن را عصر برهنگى و آزادى جنسى گذارده اند و افراد غربزده ، بى بند و بارى زنان را جزئى از آزادى او مى دانند سخن از حجاب گفتن براى اين۵۰ کیلوبایت (۵٬۸۱۷ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۱۰
- عبادت صف كشيده، اشكشان بر چهره جاريست و بپروردگار خويش پناه برند و براى آزادى خود (از آتش دوزخ) كوشش كنند. و اما روز خويشتن دارانى باشند، دانشمند، نيكوكار۱۵ کیلوبایت (۹۱۳ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۳۷
- جعفر ع قال : محمّد بن مسلم گويد: امام باقر عليه السّلام فرمود: هر گاه مرد آزادى زوجه خود را كه كنيز بود طلاق داد و بخشى از زمان عدّه خود را طى كرد و هنوز۲ کیلوبایت (۶۸ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۲۷
- آن است که این جهان میدان و محل آزمایش و پرورش انسانهاست، و این هدف بدون آزادی ممکن نیست. سپس میگوید: «خدا مجازات آنها را به روزی تأخیر میاندازد که در۳۵ کیلوبایت (۲٬۶۷۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
- مسلمانان با لشکر دشمن در میدان بدر) این بود که حق (یعنی توحید و اسلام و عدالت و آزادی بشر از چنگال خرافات و اسارتها و مظالم) تثبیت و جای گیر شود و باطل (یعنی شرک۳۸ کیلوبایت (۳٬۷۰۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- چرا امير مؤمنان عليه السّلام كنيزان صاحب فرزند را مىفروخت؟ فرمود: براى آزادى رقبه خودشان، من توضيح خواستم، فرمود: مردى كه كنيزى خريدارى كند و از او فرزندى۴ کیلوبایت (۱۳۳ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۲۹
- نقل كردهاند كه گفت: از جعفر بن محمّد عليهما السّلام پرسيدم: حكم مرديكه زن آزادى را بدزديد و او را بفروخت چيست؟ فرمود: در اينجا چهار حدّ بايد اجرا شود، امّا۵ کیلوبایت (۱۵۳ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۱۱:۵۰
- مىشود، و او و همسرش بعد از تقويم در بقيّه بهايش به كار ميگمارند، پس هر چه از آزادى يا بردگى كه كنيزك به آن دست پيدا كند، بر فرزند او نيز جريان مىيابد.۴ کیلوبایت (۱۲۰ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۱۱:۵۳
- را آزاد كن، ولى چون در ثلث او نظر كرد آن را وافى ببهاى مملوكانى كه دستور آزادى ايشان را داده است نيافته؟ فرمود: كسانى را كه نام برده، و دستور آزاد كردنشان۵ کیلوبایت (۱۷۹ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۱۱:۵۳
- مورد حقوق زن و مرد عدم اجراى صحيح قانون به معناى نقص در قانونگذارى نيست آزادى زن در تمدن غربى بحث علمى ديگر (درباره زناشوئى و منشاء طبيعى و فطرى آن ) آيه۸۲ کیلوبایت (۶٬۹۶۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- بخش اول از آفرینش انسان و خلقت او از نطفه «امشاج» (مختلط) و سپس هدایت و آزادی اراده او سخن میگوید. در بخش دوم سخن از پاداش ابرار و نیکان است که شأن نزول۳۹ کیلوبایت (۳٬۵۵۰ واژه) - ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۲۳
- گناهان (یا ایّها الّذین امنوا انفقوا ... و اللّه یعدکم مغفرة منه و فضلا) ۹ - آزادىِ انسان در پذیرش دعوت خدا و یا وسوسه شیطان (الشّیطان یعدکم ... و اللّه یعدکم۴۰ کیلوبایت (۳٬۲۵۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- محمد بن قاسم- يعنى: ابو العيناء هاشمى مولاى عبدالصمّد بن على از روى عتاقت و آزادى «۱»-، و گفت كه: مكرّر بر امام حسن عسكرى عليه السلام داخل مىشدم و تشنه مىشدم۵ کیلوبایت (۲۵۲ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۱۸
- تفسير نمونه ، جلد ۳، صفحه ۴۷ وَ لْتَكُن مِّنكُمْ أُمَّةٌ يَدْعُونَ إِلى الخَْيرِ وَ يَأْمُرُونَ بِالمَْعْرُوفِ وَ يَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَ أُولَئك۵۳ کیلوبایت (۶٬۱۱۱ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۳۸
- ۲۱ - او سلطه بر آنها نداشت (و آنها را بر پيروى خود مجبور نساخت ) و هدف از آزادى شيطان در وسوسه هايش اين بود كه مومنان به آخرت از آنها كه در شك هستند شناخته۳۰ کیلوبایت (۳٬۴۷۰ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۰۳
- الْأَرْضِ). و در پایان آیه میفرماید: خداوند این نعمتها را به شما خواهد داد و آزادی از دست رفته را به شما بر میگرداند، «تا ببیند چگونه عمل خواهید کرد» (فَیَنْظُرَ۴۲ کیلوبایت (۳٬۰۸۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
- القدر و فضیلت عبادت آن، که در کتب شیعه (1) البته این امر هیچ گونه تضادی با آزادی اراده انسان و مسأله اختیار ندارد، چرا که تقدیر الهی به وسیله فرشتگان بر طبق۴۵ کیلوبایت (۴٬۷۳۳ واژه) - ۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۵۲
- را دوست دارد، و هر كه ذكر خدا را بسيار كند براى او دو براءت (يعنى منشور آزادى) نوشته شود، يكى براءت از دوزخ، و ديگرى براءت از نفاق (و دوروئى). حسين بن۴ کیلوبایت (۲۲۳ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۳۱
- نكند مجبورش مى كنند كه امتثال كند، پس معلوم مى شود احضارش احضار عفو و آزادى بوده ، و چون خود را آزاد ديده توانسته است بگويد من بيرون نمى آيم ، تا آنكه۴۹ کیلوبایت (۵٬۸۸۴ واژه) - ۴ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۱۷:۰۲
- هيچ ابهام و ترديدى در معنى آيات باقى نمى ماند و نه تنها با مساءله اختيار و آزادى اراده انسان مخالف نيست ، بلكه دقيقا آن را تاءكيد مى كند. اكنون به توضيح زير۴۲ کیلوبایت (۵٬۰۲۸ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۰۳
- آشكار نساختن مواضع زينت و... امر و تشويق به ازدواج و به عقد قرارداد جهت آزادى بردگان (مكاتبه ) بحث روايتى رواياتى در ذيل آيات مربوط به استيناس و استيذان۱۳۱ کیلوبایت (۱۱٬۱۹۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
- و نامه اعمال و نتائج آن. 3- بخشی از تاریخ پرماجرای بنی اسرائیل. 4- مسأله آزادی اراده و اختیار. ج2، ص616 5- مسأله حساب و کتاب در زندگی این جهان. 6- حق شناسی۴۸ کیلوبایت (۴٬۵۴۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- مسلمانان هنگامى كه شهرها را فتح مى كردند، پيروان مذاهب ديگر را همانند مسلمانها آزادى مى دادند. و اگر ماليات مختصرى به نام جزيه از آنان دريافت مى شد به خاطر تامين۳۶ کیلوبایت (۴٬۲۷۵ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۲۴
- عبوديت است كه از طريق معرفت و عمل صالح حاصل مى شود. منظور صفت «اختيار و آزادى اراده » است كه انسان را از ساير موجودات ممتاز مى كند. مقصود «عقل » است كه۳۷ کیلوبایت (۴٬۳۵۰ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۰۱
- مى كند كه در مرحله بعد جانشينى براى آزادى بردگان ذكر شود به همين دليل در آيه بعد مى فرمايد: «و هر كس توانائى بر آزادى برده نداشته باشد دو ماه پى درپى قبل۴۹ کیلوبایت (۵٬۸۱۱ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۶:۴۶
- انسان است و آن آزادى اراده و مختار بودن است ) انجام مى دهد (و لو شاء الله ما اقتتلوا و لكن الله يفعل ما يريد). بدون شك گروهى از اين آزادى نتيجه منفى مى۶۵ کیلوبایت (۷٬۸۹۸ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۲۴
- الَّذِینَ کَفَرُوا لا تَأْتِینَا السَّاعَةُ). آنها میخواستند از این طریق آزادی عمل پیدا کنند و هر کاری از دستشان ساخته است- به این امید که حساب و کتاب و۴۶ کیلوبایت (۳٬۶۹۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۰
- لذا جهانی و جاودانگی بودن اسلام ایجاب میکند که در مرحله بعد جانشینی برای آزادی بردگان ذکر شود به همین دلیل در آیه مورد بحث میفرماید: «و کسی که توانائی۴۷ کیلوبایت (۴٬۰۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۴۶
- را براى دعوت به توحيد مى فرستاد، اصولا دعوت انبياء خود مهمترين دليل براى آزادى اراده و اختيار انسان است . سپس مى گويد: به آنها بگو آيا راستى دليل قطعى و۴۰ کیلوبایت (۴٬۷۵۱ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۱۱
- حريت و آزادى ندارد، چون مملوك بودن عمل با حريت منافات دارد پس يك انسان نسبت به ساير انسانها، وقتى حر و آزاد در عمل خويش است ، و نسبت به عملى آزادى و حريت۴۰ کیلوبایت (۴٬۶۸۶ واژه) - ۲۸ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۵۳
- مىسازد. و اين ماهى است كه اوّل آن رحمت، و وسطش مغفرت، و پايانش اجابت دعا و آزادى از آتش دوزخ است. و شما را در اين ماه از چهار خصلت بىنيازى نيست: دو خصلت۱۳ کیلوبایت (۴۵۶ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۲۰
- آنان منت نهاده، آزادشان مى كنيد، يا فديه مى گيريد. يعنى با گرفتن مال و يا آزادى اسيرانى كه در دست آنان داريد، ايشان را آزاد مى كنيد. «حَتّى تَضَعُ الحَربُ۴۰ کیلوبایت (۴٬۳۶۶ واژه) - ۱۷ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۱۶
- كه مَلِك - به كسر لام - مطلق است، سلطنتش مطلق، و هرچه بخواهد مى كند، و با آزادى مطلق و بدون رعايت هيچ قيد و شرطى، و هيچ طريقه و نظامى هر عملى كه بخواهد انجام۵۱ کیلوبایت (۶٬۱۸۵ واژه) - ۳ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۱۸:۰۲
- بر ديگران تحميل كند، بلكه علاقه دارد جوششى در ديگران ايجاد كند تا در عين آزادى ، اين خود جوشى آنها را به حقيقت برساند. دقت در آيات فوق طرز بر خورد پيامبر۴۴ کیلوبایت (۵٬۲۶۵ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۰۳
- شد و كوشش بنده براى تغيير آن مقدور و مؤثر نيست و چون خداوند حكم عدّه زنان آزادى را كه حيض مىبينند در سوره بقره بآيه شريفه و المطلّقات يتربّصن بأنفسهنّ ثلاثة۱۰۵ کیلوبایت (۹٬۶۳۹ واژه) - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۱۴
- آماده زندگى زناشوئى شوند، سپس اقدام به ازدواجشان گردد. گفتيم اسلام برنامه «آزادى تدريجى بردگان » را طرح كرده ، و به همين دليل از هر فرصتى براى آزاد ساختن۴۹ کیلوبایت (۵٬۸۰۰ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۱۱
- خود ندارند، اما در مورد بهشتيان تعبير به آمدن مى نمايد كه دليل بر احترام و آزادى اراده آنها در انتخاب امنيت و آرامش است . از اين گذشته با اينكه بايد در مقابل۵۰ کیلوبایت (۵٬۸۴۶ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۲۹
- آنجا كه فرشتگان را به صورت زن و دختر ترسيم مى كنند، حتى به اصطلاح «فرشته آزادى » را وقتى مجسم مى سازند در چهره زنى با قيافه و موهاى فراوان ترسيم مى كنند۳۲ کیلوبایت (۳٬۷۳۶ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۳۵
- است. لازم است مسلمانان هر روز و در هر جا با صداى بلند، اذان بگويند وفرياد آزادى از بندگى خدايان دروغين و طاغوتها را سر دهند. و گوش نوزادان خود را قبل از۱۴۲ کیلوبایت (۱۱٬۵۴۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- است كه نگاهدارى اجبارى افراد در مسير حق با سنت پروردگار كه سنت اختيار و آزادى اراده است ، سازگار نيست و نشانه شخصيت و عظمت كسى نخواهد بود، لذا بلافاصله۳۶ کیلوبایت (۴٬۲۲۰ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۲۲
- اسباب خوف و ترس و وحشت و ناامنى . و نتيجه اين امور آن خواهد شد كه با نهايت آزادى خدا را بپرستند و فرمانهاى او را گردن نهند و هيچ شريك و شبيهى براى او قائل۳۸ کیلوبایت (۴٬۴۴۰ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۱۲
- از فاصله دور به آن دسترسى پيدا كنند؟! ۵۳ - آنها پيش از اين (كه در نهايت آزادى بودند) به آن كافر شدند (و نسبتهاى ناروا به آن مى دادند) و از مكان دور دستى۳۵ کیلوبایت (۴٬۱۳۶ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۰۵
- بسيار عظيم ديد، و علم و حكمت و استقامت و امانت او در نظر وى عظيم آمد، دستور آزادى و احضارش را مجددا صادر كرد و دستور داد تا با كمال عزّت و احترام احضارش كنند،۵۱ کیلوبایت (۶٬۱۱۷ واژه) - ۵ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۰۵:۵۱
- نیافرید، به این دلیل که سالها همنشین فرشتگان و بر فطرت پاک بود، ولی بعد از آزادی خود سوء استفاده کرد و بنای طغیان و سرکشی گذارد. دوم اینکه: از نظر سازمان۶۳ کیلوبایت (۵٬۶۶۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
- مورد حقوق زن و مرد عدم اجراى صحيح قانون به معناى نقص در قانونگذارى نيست آزادى زن در تمدن غربى بحث علمى ديگر (درباره زناشوئى و منشاء طبيعى و فطرى آن ) تفسیر۱۲۴ کیلوبایت (۱۰٬۷۰۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- اعتبارى ، و غير حقيقى ، و به تنهائى اثر خود را نمى بخشد (چون طبع سركش و آزادى طلب بشر، همواره ميخواهد از قيد قانون بگريزد)، لذا براى اينكه تاءثير اين قوانين۴۲ کیلوبایت (۴٬۷۴۱ واژه) - ۱ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۹
- افعالى كه از ما سر مى زند به يك معنى از او است ، او به ما قدرت و اختيار و آزادى اراده داده ، بنابر اين در عين حال كه ما فاعل افعال خود هستيم ، و در مقابل۳۹ کیلوبایت (۴٬۶۶۲ واژه) - ۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۵۰
- براى ما ممكن است ، پس ما در نفس خود درباره هر فعل و تركى كه فرض شود احساس آزادى و حريت نسبت به فعل و ترك آن مى كنيم ، به اين معنا كه صدور هر يك از آن دو۵۲ کیلوبایت (۶٬۲۶۵ واژه) - ۱ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۲۶
- باز دليل بر جبر نيست ، زيرا در عين آزادى اراده و اختيار باز هم به يك معنى خداوند خالق اعمال ما است ، چرا كه اين آزادى اراده و قدرت بر تصميم گيرى و نيروهاى۴۶ کیلوبایت (۵٬۴۸۴ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۵۳
- تبيين مى شود. شرح اين سخن و مسائل ديگرى در زمينه شب قدر، و عدم تضاد آن با آزادى اراده انسانها به خواست خدا مبسوطا در تفسير سوره قدر خواهد آمد. در آيه بعد۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۸۶ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۴۲
- جاى گرفته بود، اگر چه از نظر آفرينش جزء آنها نبود، سپس با سوء استفاده از آزادى خود، بناى طغيان و سركشى گذاشت و رانده درگاه خداوند گرديد و لقب شيطان را به۴۱ کیلوبایت (۴٬۹۲۰ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۱۳
- زنـدان آزاد خـواهـند شد، و مجازات ديگرى نيز در مورد آنها عملى نخواهد گرديد، آزادى آنها از زندان به خاطر الغاى حكم سابق است ، و اما عدم اجراى مجازات جديد دربـاره۴۸ کیلوبایت (۵٬۲۷۲ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۷:۳۳
- هم در مقابل عقد، و اين كلمه يعنى كلمه (حل ) در تمامى موارد استعمالش معناى آزادى در عمل و اثر را مى رساند، و كلمه (طيب ) در مقابل كلمه (خبيث ) معناى ملايمت۴۲ کیلوبایت (۵٬۰۵۶ واژه) - ۲ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۵
- در اين راه مصرف مى كنند، تا بندگان خدا را استعمار كنند و از راه حق كه راه آزادى و استقلال و ايمان و تقوى است منحرف سازند و به صورت بردگانى بى اراده و ناتوان۴۱ کیلوبایت (۴٬۷۷۵ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۵۲
- پهناور است ، تكانى به خود دهيد و از مراكز آلوده به شرك و كفر و خفقان كه مانع آزادى و انجام وظائف شما است به جاى ديگر نقل مكان كنيد. مساءله هجرت يكى از مهمترين۴۶ کیلوبایت (۵٬۲۹۲ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۰۱
- از زنان براى بار دوم به (كشتزار) خالى از اين دلالت نيست ، كه مراد توسعه و آزادى دادن در عمل زناشوئى است ، يا از نظر مكان و يا از نظر زمان البته مكانى كه۴۲ کیلوبایت (۴٬۸۳۵ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۷:۳۲
- اجبارى بيهوده است ، آفرينش بشر براى تكامل بر اساس اختيار و آزادى اراده ميباشد، تنها در صورت آزادى اراده است كه ارزش «مؤ من » از «كافر» و «نيكان » از «بدان۴۹ کیلوبایت (۵٬۶۸۴ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۰۳
- آفرينش به دست خدا است اختيارى براى كسى باقى نمى ماند. در حالى كه مى دانيم آزادى اراده بندگان و اختيار آنها نيز به فرمان پروردگار است ، اين خدا است كه مى۴۶ کیلوبایت (۵٬۵۲۴ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۰۴
- نوع آدمى به عاليترين مرحله رشد و تكامل برسد، به خاطر سوء استفاده كردن از آزادى اراده گاه در راه شر و فساد قدم مى گذارد و باز همان برنامه مجازات در اين جهان۴۵ کیلوبایت (۵٬۳۵۰ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۱۱
- بى اعتنا هستند، و به همين دليل حيات و زندگى و اجتماع و جمعيت و افتخار و آزادى آنها نيز چيزى جز پوستهاى بى مغز نيست !. آيه و ترجمه قُلْ أَ غَيرَ اللَّهِ۴۱ کیلوبایت (۴٬۹۵۴ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۱۲
- استناد وجود دشمنان انبيا به خدا است كه نه با حكمت خدا سازگار است و نه با اصل آزادى اراده انسانها. مفسران جوابهاى متعددى از اين سؤ ال داده اند. ولى ما كرارا۴۹ کیلوبایت (۵٬۸۷۰ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۱۵
- عبد يا امه بوده و مولاي او او را آزاد كرده و در زمان آزادي ماليه پيدا كرده و از دنيا رفته و اقارب هم ندارد ميراث بمولاي او۸۹ کیلوبایت (۷٬۵۵۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- دادند « فاستحبوا العمى على الهدى » . اين خود دليل روشن و بارزى است بر مساءله آزادى اراده انسان و عدم اجبار او در اعمالش ، و عجب اينكه با اين صراحت و روشنى آيات۲۹ کیلوبایت (۳٬۳۳۰ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۲۷
- آزاد كرد و به همسرى خود پذيرفت ، و اين خود جزئى از برنامه كلى اسلام براى آزادى تدريجى بردگان و باز گرداندن شخصيت انسانى به آنها بوده است . ۳ - «دختران عموى۳۲ کیلوبایت (۳٬۶۹۱ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۵۹
- ما، براى هيچيك از انسانها قيامتى در كار نيست ! آنها مى خواستند از اين طريق آزادى عمل پيدا كنند و هر كارى از دستشان ساخته است ، به اين اميد كه حساب و كتاب۴۹ کیلوبایت (۵٬۸۲۳ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۰۱
- اسباب خوف و ترس و وحشت و ناامنی. و نتیجه این امور آن خواهد شد که با نهایت آزادی خدا را بپرستند و فرمانهای او را گردن نهند و هیچ شریک و شبیهی برای او قائل۹۶ کیلوبایت (۸٬۴۱۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
- زبان مى گويد» (انها كلمة هو قائلها). سخنى كه هرگز از اعماق دلش با اراده و آزادى بر نخواسته است ، اين همان سخنى است كه هر بدكارى به موقع گرفتار شدن در چنگال۳۲ کیلوبایت (۳٬۸۴۸ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۰۷
- گمراه ساختن كسى را بكند؟ آيا اين دليل بر جبر نخواهد بود؟ و آيا با قبول اصل آزادى اراده و اختيار چنين چيزى قابل قبول است ؟ تفسير نمونه جلد ۹ صفحه ۸۵ پاسخ :۳۴ کیلوبایت (۴٬۰۲۴ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۱۰