نتایج جستجو
از الکتاب
- يس ٢٦ (رده علم به عالم برزخ)شهادت (قتل در راه خدا) ۴ شهیدان: زندگى برزخى شهیدان ۸ عالم برزخ: علم به عالم برزخ ۱۰; ویژگیهاى عالم برزخ ۱۰ عمل: عمل پسندیده ۲ مؤمنان: آرزوى مؤمنان ۵ مجاهدان:۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۳۷ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۲۱
- طه ١٠٣ (رده کمى مدت عالم برزخ)نبودن حقیقت براى برخى از آنان است. اعداد: عدد ده :۳ عالم برزخ: کمى مدت عالم برزخ ۴; مدت عالم برزخ ۲، ۳ قرآن: نجواى اخروى معرضان از قرآن ۱، ۲، ۳ قیامت:۳۲ کیلوبایت (۲٬۹۲۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- طه ١٠٤ (رده کمى مدت عالم برزخ)بینش: ملاک ارزش بینش ۸ خدا: علم خدا ۳; علم غیب خدا ۱، ۲ عالم برزخ: کمى مدت عالم برزخ ۹; مدت عالم برزخ ۳، ۴، ۵ قیامت: اهوال قیامت ۹; ظهور حقایق در قیامت ۷;۳۶ کیلوبایت (۳٬۱۹۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- غافر ٤٦ (رده آل فرعون در عالم برزخ)صبح و شامى نیست ...، ولى این در عالم برزخ قبل از قیامت است...». آل فرعون: آل فرعون در جهنم ۶، ۷; آل فرعون در عالم برزخ ۲; آل فرعون در قیامت ۶; بدى آل فرعون۳۵ کیلوبایت (۲٬۷۹۶ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۵۳
- انسان به طور کامل در روز قیامت پرداخت مى گردد; بنابراین مانعى ندارد که در عالم برزخ (جهانى که واسطه میان دنیا و آخرت است) قسمتى از نتائج اعمال خود و پاداش۵ کیلوبایت (۴۵۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۴۶
- المؤمنون ١٦ (رده عالم برزخ)باشد. و اين قسمت منع ننمايد حيات عالم قبر و برزخ را، زيرا اثبات زنده شدن در قيامت نفى نمىكند زنده بودن در عالم برزخ را، و آيات ديگر نيز اثبات آن نموده،۲۳ کیلوبایت (۱٬۹۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- قرآن مجيد مىباشد. زندگى برزخ گفتيم كه عالم مرگ را برزخ گوئيم كه ميان زندگى دنيا و آخرت واسطه است. آيا عالم برزخ مرگ صفر است يا يك نوع حيات مرموز؟ و در۱۷ کیلوبایت (۱٬۹۴۸ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۵۱
- آل عمران ١٨٥ (رده عالم برزخ)بيان: آيه شريفه مشعر است به آنكه بعض جزاى اعمال قبل از قيامت در قبر و عالم برزخ داده شود و تمام آن در قيامت باشد، و مؤيد اينست فرمايش نبوى صلّى اللّه عليه۵۰ کیلوبایت (۴٬۲۱۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- الأعراف ١٦٧ (رده سلطه در عالم برزخ)ذکر: حوادث تاریخ ۱۰ ذلت: عوامل نجات از ذلت ۹ رشد: عوامل رشد ۱۷ عالم برزخ: سلطه در عالم برزخ ۱۲ عذاب: برزخى ۱۴ ; موجبات عذاب برزخى ۱۳; موجبات نجات از عذاب۵۰ کیلوبایت (۴٬۱۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- رسيدن دو شدّت به هم ديگر است. شايد غرض شدّت جدائى از دنيا و شدّت مشاهده عالم برزخ باشد . *[قلم:42]. روزى كه كار به شدّت رسد و به سجده دعوت شده و قادر نمىشوند۳ کیلوبایت (۲۹۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۱۲
- چنان تصور نمايد كه ميّت او بوده و حال از عالم برزخ برگشته و البته به اصلاح اقدام كند. 1- على بن ابراهيم فرمايد: برزخ، امر بين امرين است، يعنى ثواب و عقاب بين۳۴ کیلوبایت (۲٬۹۶۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
- (درباره برزخ و زندگى روح بعد از مرگ ) رواياتى از امام صادق (ع ) درباره ارواح مؤ منين و عالم برزخ آنان داستانى در تاءييد ادله گذشته بر وجود عالم برزخ و حيات۳۷ کیلوبایت (۲٬۹۵۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- مىشناسيم، زودا كه آنان را دو بار- يكى در دنيا و بار ديگر به هنگام مرگ و عالم برزخ- عذاب كنيم، سپس به عذابى بزرگ بازگردانده شوند. در میان عربهای بادیهنشین۴۶ کیلوبایت (۳٬۴۸۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۰
- وجود ارتباط بين اعمال سابق ولا حق انسان ، و نيز ارتباط آن بااعمال ديگران عالم برزخ منزلگاه موقتى است و جنبه تمهيدى براى روز قيامت و بهشت و دوزخ جاودانه دارد۲۸ کیلوبایت (۲٬۵۶۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- (درباره برزخ و زندگى روح بعد از مرگ ) رواياتى از امام صادق (ع ) درباره ارواح مؤ منين و عالم برزخ آنان داستانى در تاءييد ادله گذشته بر وجود عالم برزخ و حيات۴۷ کیلوبایت (۳٬۹۱۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- وجود ارتباط بين اعمال سابق ولا حق انسان ، و نيز ارتباط آن بااعمال ديگران عالم برزخ منزلگاه موقتى است و جنبه تمهيدى براى روز قيامت و بهشت و دوزخ جاودانه دارد۳۳ کیلوبایت (۳٬۰۳۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- طرف خداوند بشارت دخول در بهشت باو داده شد و ملائكه رحمت مقدم او را در عالم برزخ گرامى داشتند و متنعّم بنعيم آن گرديد و او آرزو ميكرد كه كسانش از حال او۲۰ کیلوبایت (۱٬۵۰۶ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۲۰
- (درباره برزخ و زندگى روح بعد از مرگ ) رواياتى از امام صادق (ع ) درباره ارواح مؤ منين و عالم برزخ آنان داستانى در تاءييد ادله گذشته بر وجود عالم برزخ و حيات۵۹ کیلوبایت (۴٬۸۰۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- بهره او میگردد. اغلب آیات قرآنی دالّ بر این است که انسان از نخستین لحظات عالم برزخ، به نعمتها و لذتها و خوشیها میرسد، و یا به نقمتها و مجازاتها و ناخوشیها۲۱ کیلوبایت (۱٬۷۵۸ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۵۶
- در وادي السلام نجف اشرف که بهشت عالم برزخ است و روح كفار را ميبرند برهوت که جهنم عالم برزخ است و چون روح مؤمنين را ميبرند مؤمنيني۱۶ کیلوبایت (۱٬۲۲۹ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۱۶
- وجود ارتباط بين اعمال سابق ولا حق انسان ، و نيز ارتباط آن بااعمال ديگران عالم برزخ منزلگاه موقتى است و جنبه تمهيدى براى روز قيامت و بهشت و دوزخ جاودانه دارد۴۷ کیلوبایت (۴٬۳۰۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- بازگشت نمودن و عدم اجابت آن(قال ربّ ارجعون ...) معناى ((برزخ )) و مراد از: ((و من ورائهم برزخ الى يوم يبعثون )) مقصود از اينكه در قيامت حسب و نسبى در بين۲۶ کیلوبایت (۲٬۰۲۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
- خواهد نمود صرف حرف است كه ناشى از غلبه حسرت و ندامت شده و در مقابل آنها عالم برزخ است كه واسطه بين دنيا و آخرت است و مردم بعد از مردن بايد آنجا باشند تا۲۳ کیلوبایت (۱٬۹۳۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
- دانى از حال عالى باخبر نيست و بعضى گفتهاند آن دو باغ در عالم آخرت است و اين دو باغ در عالم برزخ در مجمع از پيغمبر صلى اللّه عليه و آله و سلّم نقل نموده۲۳ کیلوبایت (۱٬۹۷۸ واژه) - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۳۷
- دانى از حال عالى باخبر نيست و بعضى گفتهاند آن دو باغ در عالم آخرت است و اين دو باغ در عالم برزخ در مجمع از پيغمبر صلى اللّه عليه و آله و سلّم نقل نموده۲۵ کیلوبایت (۲٬۲۹۹ واژه) - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۳۸
- دانى از حال عالى باخبر نيست و بعضى گفتهاند آن دو باغ در عالم آخرت است و اين دو باغ در عالم برزخ در مجمع از پيغمبر صلى اللّه عليه و آله و سلّم نقل نموده۲۳ کیلوبایت (۲٬۱۳۳ واژه) - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۳۹
- دانى از حال عالى باخبر نيست و بعضى گفتهاند آن دو باغ در عالم آخرت است و اين دو باغ در عالم برزخ در مجمع از پيغمبر صلى اللّه عليه و آله و سلّم نقل نموده۲۳ کیلوبایت (۲٬۰۳۱ واژه) - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۳۹
- طرف خداوند بشارت دخول در بهشت باو داده شد و ملائكه رحمت مقدم او را در عالم برزخ گرامى داشتند و متنعّم بنعيم آن گرديد و او آرزو ميكرد كه كسانش از حال او۲۴ کیلوبایت (۱٬۹۷۵ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۲۰
- خواهد نمود صرف حرف است كه ناشى از غلبه حسرت و ندامت شده و در مقابل آنها عالم برزخ است كه واسطه بين دنيا و آخرت است و مردم بعد از مردن بايد آنجا باشند تا۲۵ کیلوبایت (۲٬۱۷۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
- خواهد نمود صرف حرف است كه ناشى از غلبه حسرت و ندامت شده و در مقابل آنها عالم برزخ است كه واسطه بين دنيا و آخرت است و مردم بعد از مردن بايد آنجا باشند تا۲۸ کیلوبایت (۲٬۳۶۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
- خواهد نمود صرف حرف است كه ناشى از غلبه حسرت و ندامت شده و در مقابل آنها عالم برزخ است كه واسطه بين دنيا و آخرت است و مردم بعد از مردن بايد آنجا باشند تا۲۵ کیلوبایت (۲٬۰۸۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
- بصورت مناسب خود با آنها سخن ميگويد كه من عقايد و اعمال شمايم كه بايد در عالم برزخ با شما محشور باشم و آنها را اذيت و آزار مينمايد و اللّه اعلم بحقيقة الحال۲۷ کیلوبایت (۲٬۳۱۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- دانى از حال عالى باخبر نيست و بعضى گفتهاند آن دو باغ در عالم آخرت است و اين دو باغ در عالم برزخ در مجمع از پيغمبر صلى اللّه عليه و آله و سلّم نقل نموده۲۶ کیلوبایت (۲٬۲۸۳ واژه) - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۳۸
- دانى از حال عالى باخبر نيست و بعضى گفتهاند آن دو باغ در عالم آخرت است و اين دو باغ در عالم برزخ در مجمع از پيغمبر صلى اللّه عليه و آله و سلّم نقل نموده۲۷ کیلوبایت (۲٬۴۸۶ واژه) - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۴۰
- وارد ميشوند در عالم برزخ روح آن را ميبرند يا در بهشت عالم برزخ زمين وادي السلام نجف يا در جهنم عالم برزخ زمين برهوت پس۲۴ کیلوبایت (۱٬۹۳۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- خواهد نمود صرف حرف است كه ناشى از غلبه حسرت و ندامت شده و در مقابل آنها عالم برزخ است كه واسطه بين دنيا و آخرت است و مردم بعد از مردن بايد آنجا باشند تا۲۶ کیلوبایت (۲٬۲۵۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
- او و خداوند بهترين روزى دهندگان است چون رزقش بيحساب است و ظاهرا اين در عالم برزخ باشد چون بعدا فرموده داخل ميفرمايد ايشانرا البتّه در منزلى كه پسند آنها۲۷ کیلوبایت (۲٬۲۸۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- اصل رجعت متواتر است عدم تزاحم ميان نشاءه دنيا و نشاءه قيامت و نيز بين عالم برزخ و عالم دنيا روز ظهور حضرت مهدى (ع ) و روز رجعت و روز قيامت مراتب مختلف يك۲۵ کیلوبایت (۱٬۸۵۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- طرف خداوند بشارت دخول در بهشت باو داده شد و ملائكه رحمت مقدم او را در عالم برزخ گرامى داشتند و متنعّم بنعيم آن گرديد و او آرزو ميكرد كه كسانش از حال او۳۰ کیلوبایت (۲٬۶۴۰ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۲۱
- خود را آشكار نمود. اگر به دوربين بصيرت نظر شود، هرآينه آثار وعيد الهى در عالم برزخ هويدا، و وليد به چنگال قهر سبحانى گرفتار است. در نهج البلاغه «1» حضرت۳۱ کیلوبایت (۲٬۷۴۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
- مرگ و دو حيات ثبوت برزخ و تغيير و تحول در وجود انسان از نقص به سوى كمال در آيات قرآنى صراط انسان در مسير وجودش و وسعت شعاع عمل او در عالم مبدأ حيات دنيوى۴۳ کیلوبایت (۳٬۶۸۴ واژه) - ۲۹ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۵۵
- طرف خداوند بشارت دخول در بهشت باو داده شد و ملائكه رحمت مقدم او را در عالم برزخ گرامى داشتند و متنعّم بنعيم آن گرديد و او آرزو ميكرد كه كسانش از حال او۲۹ کیلوبایت (۲٬۲۰۶ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۱۹
- بصورت مناسب خود با آنها سخن ميگويد كه من عقايد و اعمال شمايم كه بايد در عالم برزخ با شما محشور باشم و آنها را اذيت و آزار مينمايد و اللّه اعلم بحقيقة الحال۳۱ کیلوبایت (۲٬۵۵۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- او و خداوند بهترين روزى دهندگان است چون رزقش بيحساب است و ظاهرا اين در عالم برزخ باشد چون بعدا فرموده داخل ميفرمايد ايشانرا البتّه در منزلى كه پسند آنها۳۰ کیلوبایت (۲٬۳۳۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- او و خداوند بهترين روزى دهندگان است چون رزقش بيحساب است و ظاهرا اين در عالم برزخ باشد چون بعدا فرموده داخل ميفرمايد ايشانرا البتّه در منزلى كه پسند آنها۳۰ کیلوبایت (۲٬۳۷۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- خواهد نمود صرف حرف است كه ناشى از غلبه حسرت و ندامت شده و در مقابل آنها عالم برزخ است كه واسطه بين دنيا و آخرت است و مردم بعد از مردن بايد آنجا باشند تا۳۳ کیلوبایت (۲٬۸۸۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
- السّلام و مزيد كفر و طغيان ايشان به عذاب غرق [گشته]، تمام هلاك و به آتش عالم برزخ گرفتار شدند. اما قوم ثمود پس از درخواست معجزه دلخواهى كه بيرون آمدن شتر۳۱ کیلوبایت (۲٬۸۷۲ واژه) - ۲ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۵:۵۶
- اصل رجعت متواتر است عدم تزاحم ميان نشاءه دنيا و نشاءه قيامت و نيز بين عالم برزخ و عالم دنيا روز ظهور حضرت مهدى (ع ) و روز رجعت و روز قيامت مراتب مختلف يك۳۶ کیلوبایت (۳٬۰۳۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- بصورت مناسب خود با آنها سخن ميگويد كه من عقايد و اعمال شمايم كه بايد در عالم برزخ با شما محشور باشم و آنها را اذيت و آزار مينمايد و اللّه اعلم بحقيقة الحال۳۴ کیلوبایت (۲٬۸۶۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- بصورت مناسب خود با آنها سخن ميگويد كه من عقايد و اعمال شمايم كه بايد در عالم برزخ با شما محشور باشم و آنها را اذيت و آزار مينمايد و اللّه اعلم بحقيقة الحال۳۱ کیلوبایت (۲٬۶۳۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- بصورت مناسب خود با آنها سخن ميگويد كه من عقايد و اعمال شمايم كه بايد در عالم برزخ با شما محشور باشم و آنها را اذيت و آزار مينمايد و اللّه اعلم بحقيقة الحال۳۴ کیلوبایت (۲٬۸۸۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- او و خداوند بهترين روزى دهندگان است چون رزقش بيحساب است و ظاهرا اين در عالم برزخ باشد چون بعدا فرموده داخل ميفرمايد ايشانرا البتّه در منزلى كه پسند آنها۳۴ کیلوبایت (۲٬۷۲۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- بدنى است كه به فقدان نظام عالم انسانى مختل گردد. و ايضا خواب، برزخ بين الموت و الحيات است و برهان واضحى باشد بر حقيقت عالم برزخ و قيامت؛ و لذا فرمود حضرت۳۸ کیلوبایت (۳٬۳۵۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- آيد و از طغيان به ايمان رجوع كند. حال دوم: تنبه به پنهان شدن در خاك و عالم برزخ است تا انديشه آن او را به فكر توشهاى بياندازد و اخبار كتاب آسمانى و پيغام۳۶ کیلوبایت (۳٬۱۰۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- ظاهر كند تا ملائكه به سبب آن عالم شوند و او را مذمت و لعنت كنند؛ همچنانكه در دل مؤمن نقطه سفيدى ظاهر فرمايد، تا ملائكه عالم شوند به ايمان او و براى او استغفار۱۲۸ کیلوبایت (۱۱٬۳۶۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
- بصورت مناسب خود با آنها سخن ميگويد كه من عقايد و اعمال شمايم كه بايد در عالم برزخ با شما محشور باشم و آنها را اذيت و آزار مينمايد و اللّه اعلم بحقيقة الحال۳۹ کیلوبایت (۳٬۳۳۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- وجود ارتباط بين اعمال سابق ولا حق انسان ، و نيز ارتباط آن بااعمال ديگران عالم برزخ منزلگاه موقتى است و جنبه تمهيدى براى روز قيامت و بهشت و دوزخ جاودانه دارد۳۵ کیلوبایت (۲٬۹۳۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- وجود ارتباط بين اعمال سابق ولا حق انسان ، و نيز ارتباط آن بااعمال ديگران عالم برزخ منزلگاه موقتى است و جنبه تمهيدى براى روز قيامت و بهشت و دوزخ جاودانه دارد۴۰ کیلوبایت (۳٬۳۴۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- شده. علامه مجلسى رحمه اللّه فرمايد: بهشت دنيا بوده كه ارواح مؤمنين در عالم برزخ در آنجا متنعمند. تبصره: محدث كلينى و ابن بابويه و على بن ابراهيم قمى رضوان۳۹ کیلوبایت (۳٬۳۲۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- روایت:الکافی جلد ۳ ش ۹۰۹ (رده عالم برزخ)الاسلامیه) - جلد ۳ بخش : - عنوان : حدیث امام جعفر صادق (ع) درباره برزخ موضوعات : برزخ، عالم برزخ۴ کیلوبایت (۸۱ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۵۲
- بايد چنين احاطه و كرم و قدرتى داشته باشد نه مانند بتها كه از پستترين اجزاء عالم وجودند و بهيچ وجه كارى از دستشان برنمىآيد و نبايد بتپرستان مكّه تصوّر كنند۳۱ کیلوبایت (۲٬۵۹۴ واژه) - ۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۲۳
- معاصي او شده يا بمصايب دنيوي يا حين الموت يا در عالم برزخ يا روز قيامت به شفاعت شفعاء و مغفرت الهي و عفو پروردگار. و۱۷ کیلوبایت (۱٬۳۵۰ واژه) - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۷
- البقرة ٥ (رده مؤمنان به عالم غیب)ربوبیت خدا ۷ دین: عمل به دین ۵ رستگاران: ۲ رستگارى: عوامل رستگارى ۵ عالم غیب: مؤمنان به عالم غیب ۳ مؤمنان: مؤمنان به خدا ۳; هدایت مؤمنان ۳ متقین: رستگارى متقین۴۸ کیلوبایت (۳٬۹۰۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
- بصورت مناسب خود با آنها سخن ميگويد كه من عقايد و اعمال شمايم كه بايد در عالم برزخ با شما محشور باشم و آنها را اذيت و آزار مينمايد و اللّه اعلم بحقيقة الحال۴۸ کیلوبایت (۴٬۲۵۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- حضرت ابراهيم و اسمعيل عليهما السلام جدّ اعلاى اينها بودند كه مؤسّس توحيد در عالم شدند و اين ناخلفان جلد 4 صفحه 430 مشرك شدند پس ميگوئيم بايد بچشيد عذاب اليم۲۰ کیلوبایت (۱٬۵۲۴ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۱۰
- وجود ارتباط بين اعمال سابق ولا حق انسان ، و نيز ارتباط آن بااعمال ديگران عالم برزخ منزلگاه موقتى است و جنبه تمهيدى براى روز قيامت و بهشت و دوزخ جاودانه دارد۴۸ کیلوبایت (۳٬۷۴۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- الآباد بانحاء عذاب معذّب هستند علاوه از بليّات دنيوي و عقوبات عالم برزخ و صحراي محشر من لدنه مرجع ضمير اللّه است يعني من عند اللّه۲۲ کیلوبایت (۱٬۸۶۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- معاصي او شده يا بمصايب دنيوي يا حين الموت يا در عالم برزخ يا روز قيامت به شفاعت شفعاء و مغفرت الهي و عفو پروردگار. و۲۰ کیلوبایت (۱٬۶۰۱ واژه) - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۶
- گودال قبر، با اينكه اينکه كفار از همان حال نزع و در قبر و عالم برزخ معذب هستند و بودند چنانچه ميفرمايد: (القبر روضة من رياض الجنة او۲۵ کیلوبایت (۲٬۰۴۹ واژه) - ۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۴۶
- آخرت [از همه] زيانكارترند شك نيست كه آنان در آخرت زيانكارترند. ناگزیر در عالم آخرت زیانکارترین مردم آنها هستند. ثابت و یقینی است که اینانند که در آخرت۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۹۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
- دادن آغاز مىشود. إِذْ يَتَوَفَّى ... يَضْرِبُونَ وُجُوهَهُمْ ... 4- در برزخ نيز عذاب هست. «ذُوقُوا عَذابَ الْحَرِيقِ» 5- مجازاتهاى الهى، كيفر كارهاى۲۷ کیلوبایت (۲٬۲۰۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- ماند. «ما كانُوا بِهِ يَسْتَهْزِؤُنَ» (يا در دنيا، يا در هنگام مرگ، يا در برزخ، يا در رجعت و يا در قيامت پاسخ كارهاى زشت خود را خواهند ديد.) تفسير نور(10جلدى)،۲۸ کیلوبایت (۲٬۴۰۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- رسان است. هم در دنيا روزى مىدهد: «خَلَقَكُمْ ثُمَّ رَزَقَكُمْ» «2» هم در برزخ روزى مىدهد: «بَلْ أَحْياءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ» «3» هم در قيامت۳۲ کیلوبایت (۲٬۸۲۲ واژه) - ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۱۰
- اللَّه- گويد: اين اخبار با هم سازگار است و اختلافى ندارد، و اطفال مشركان در عالم برزخ با پدرانشان در آتشند، ولى حرارت آتش بآنان آزار نميرساند، و براى اينكه حجّت۶ کیلوبایت (۲۶۰ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۲۷
- ستة) منزل اول اصلاب آباء دوم ارحام امهات، سوم اينکه دنيا، چهارم عالم برزخ، پنجم صحراي محشر، ششم بهشت يا جهنم و تحصيل كمالات منحصر باين۳۳ کیلوبایت (۳٬۰۸۶ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۱
- كَذَّبُوا بِآياتِنا وَ كانُوا عَنها غافِلِينَ اعراف آيه 136، و ثالثا در عالم برزخ و يوم القيامة: النّارُ يُعرَضُونَ عَلَيها غُدُوًّا وَ عَشِيًّا وَ يَومَ۲۵ کیلوبایت (۱٬۸۹۳ واژه) - ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۶:۱۱
- من حفر النيران ميشود دري از جهنم باو باز ميشود در برزخ برهوت که جهنم عالم برزخ است، ميبرند صحراي محشر آتش دور آنها را حلقه ميزند۳۲ کیلوبایت (۲٬۷۰۹ واژه) - ۲ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۵
- مطابقت حكمت و مصلحت با اختلاف فاحش در صورت و هيئت و هر قدر انسان در اجزاء عالم وجود نظر نمايد بيشتر پى بعظمت صنع و صانع آن ميبرد ولى افسوس كه نظر خسته و۳۲ کیلوبایت (۲٬۸۰۶ واژه) - ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۵
- اثبات جهان برزخ است (دقت كنيد). ترسيمى از عالم برزخ اگر از شاخ و برگها صرف نظر كنيم در ميان علماى اسلام در مورد مساءله برزخ و عذاب و نعمت در اين عالم اتفاق۳۲ کیلوبایت (۳٬۸۴۸ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۰۷
- عامه. «4» در عدم اختصاص شفاعت به يوم القيامة بلكه در عالم دنيا و عالم برزخ هم ثابت است. «5» در بيان اينكه شفعاء كيانند. «6» در۳۰ کیلوبایت (۲٬۵۰۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- سراعا کانهم الی نصب یوفضون). این تعبیر سخریهای است نسبت به عقائد پوچی که در عالم دنیا داشتند. تفسیر آیات ۱ - کافران حق ستیز در قیامت، از گورهاى خود با سرعت۳۱ کیلوبایت (۲٬۵۷۱ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۲
- با معاصي از دنيا روند بقدر معاصي در حال نزع و در قبر و در عالم برزخ و در صحراي محشر گرفتار هستند به تفاوت درجات مگر مغفرت و عفو الهي۳۲ کیلوبایت (۲٬۸۳۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- تعزز خداوند در مقابل استكبار مشركين تنظير روشنگرى عالم روحانى و معنوى انسانها باارسال رسل ، به روشنگرى عالم طبيعت با شمس و قمر بحث روايتى (رواياتى در ذيل برخى۵۱ کیلوبایت (۴٬۹۶۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- انکار معاد از سوى آنان دارد. ۴ - عالم، حادث و ناپایدار است. (کیف یبدئ اللّه الخلق ثمّ یعیده) «یبدئ» دلالت بر پدیدارى عالم و «یعیده» دلالت بر ناپایدارى آن۳۵ کیلوبایت (۲٬۶۹۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
- تصدیق نماید و واى بر کسى که تو را دشمن بدارد و امامت تو را تکذیب کند و تو عالم این امت بعد از من مى باشى. تو و شیعیان تو از پایه گذاران عدالت و دادگرى مى۳۷ کیلوبایت (۳٬۳۱۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
- ثبوت و اخذ آن مثل توبه بعد از معاينه است يا قبر يا عالم برزخ يا قيامت که سودي ندارد وَ لَيسَتِ التَّوبَةُ لِلَّذِينَ يَعمَلُونَ۳۰ کیلوبایت (۲٬۵۵۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
- الابد. قسمت ششم: مؤمنيني که آلوده به معاصي هستند اينها در عالم برزخ و عقبات قيامت بسا به تفاوت درجات معذب ميشوند تا مغفرت و عفو۳۶ کیلوبایت (۳٬۱۳۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- را که بآنها وعده داده شده که پس از مردن و عذابهاي قبر و عالم برزخ سر از قبر بيرون آرند و آن روز موعود را مشاهده كنند که ميفرمايد:۳۴ کیلوبایت (۲٬۸۸۴ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۱
- اطهار و شيعيان خاص ايشانند كه در زمان ظهور امام زمان و رجعت آن ذوات مقدسه بر عالم و عالميان مسلط و حكمفرما خواهند شد انشاء اللّه تعالى و نيز در مجمع و جوامع۳۹ کیلوبایت (۳٬۵۳۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
- هر دو مىباشد. روايات، جزاى خلافكارى مؤمن را گرفتارىها و سختىهاى دنيا و برزخ معرّفى كرده است. «3» برخى مسلمانان انتظار داشتند كه پيامبر صلى الله عليه۴۰ کیلوبایت (۳٬۳۲۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
- آيات ۲۵ - ۲۸ سوره نوح دلالت جمله: «أُغرِقُوا فَأُدخِلُوا نَاراً»، بر وجود عالَم برزخ بيان تتمه نفرين نوح «ع»، عليه قوم خود تفسیر آیات رَبِّ اغْفِرْ لِي وَ۵۴ کیلوبایت (۴٬۸۶۲ واژه) - ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۵
- الآباد بانحاء عذاب معذّب هستند علاوه از بليّات دنيوي و عقوبات عالم برزخ و صحراي محشر من لدنه مرجع ضمير اللّه است يعني من عند اللّه۴۰ کیلوبایت (۳٬۲۱۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- اينکه قاعده مستثني نيست مثلا علم در عالم خيال صورتي دارد و در رؤيا صورت ديگر و در عالم برزخ جلوهاي ديگر همين طور است افعال و اعمال۶۶ کیلوبایت (۵٬۵۶۸ واژه) - ۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۷:۰۲
- آرند به آنچه به تو و آنچه به (پیغمبران) پیش از تو فرستاده شده و آنها خود به عالم آخرت یقین دارند. و آنان که به آنچه به سوی تو و به آنچه پیش از تو نازل شده،۶۷ کیلوبایت (۵٬۸۶۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
- تعالي فرجه و علائم حتميه ظهور و كيفيات ظهور و دوره رجعت و عوالم عالم برزخ و قيامت و بسياري از خصوصيات آنها ديگر بر ما غيب نيست پس۴۷ کیلوبایت (۳٬۸۸۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
- موجود است. تقرير ثانى- ايجاد خلق و اعطاء عقول و قدرت به آنها، ذات احديت خلّاق عالم فرمود، پس واجب است در حكمتش ترغيب بندگان به خيرات، و ترهيب از شرورات. و اين۴۸ کیلوبایت (۳٬۷۰۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۰
- و وعدههايي که بآنها داده چه در دنيا و حين الموت و در قبر و عالم برزخ و صحراي محشر و دخول بهشت و جميع نعم بهشت چه عزتي است بالاتر۴۷ کیلوبایت (۳٬۶۳۲ واژه) - ۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۱۲
- روز قيامت در حق مؤمنين نيست در دنيا در حين نزع در قبر در عالم برزخ هم اينها شفاعت ميكنند دفع بليات و عقوبات از مستحقين عذاب ميشود۵۰ کیلوبایت (۴٬۶۵۹ واژه) - ۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۵۳
- روز است كه فاصله مرگ و رستاخيز يعنى دوران برزخ را كوتاه خواهيد شمرد و گمان مى كنيد كه تنها مدت كمى در عالم برزخ درنگ كرديد (و تظنون ان لبثتم الا قليلا).۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۴۵ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۵۲
- منشاء اشتباه اين مفسران ، غفلت از وجود ارتباط بين تمام اجزاى اين عالم مى باشد. در اين عالم نه فقط اعيان خارجى ، بلكه اوصاف وافعال نيز با هم مرتبط و وابسته۵۹ کیلوبایت (۴٬۵۵۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶