نتایج جستجو
از الکتاب
- سرج سرر سرى سطح سطر سعر سعى سفر سفع سفل سقر سقى سلم سلک سمع سمم سمن سمو سهر سهو سوط سوف سوق سوى سير سينين سکب سکن شئم شئن شتت شتو شجر شدد شرب شرح شرر شرق۲ کیلوبایت (۲٬۷۸۷ واژه) - ۲۴ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۱۴
- ۲(بار) لیست کلمات مشتق شده در حال بارگیری... «سهو» به معناى هر گونه غفلت است، بعضى گفته اند: نخستین مرتبه جهل، «سهو و اشتباه» است، بعد از آن «غفلت»، و سپس «غمره»۳ کیلوبایت (۲۶۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۳
- لِلْمُصَلِّينَ» 7- سهو اگر برخاسته از تقصير و بىاعتنائى باشد، سرزنش دارد. «عَنْ صَلاتِهِمْ ساهُونَ» 8- سهو در نماز قابل جبران و بخشش است ولى سهو از نماز، به۳۲ کیلوبایت (۲٬۹۱۵ واژه) - ۴ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۰۳
- لِلْمُصَلِّينَ» 7- سهو اگر برخاسته از تقصير و بىاعتنائى باشد، سرزنش دارد. «عَنْ صَلاتِهِمْ ساهُونَ» 8- سهو در نماز قابل جبران و بخشش است ولى سهو از نماز، به۳۶ کیلوبایت (۳٬۳۹۸ واژه) - ۴ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۰۳
- تکرار در قرآن: ۱(بار) لیست کلمات مشتق شده در حال بارگیری... هم رئى منع سهو الذين صلو۱ کیلوبایت (۱۸ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۵۷
- لِلْمُصَلِّينَ» 7- سهو اگر برخاسته از تقصير و بىاعتنائى باشد، سرزنش دارد. «عَنْ صَلاتِهِمْ ساهُونَ» 8- سهو در نماز قابل جبران و بخشش است ولى سهو از نماز، به۳۴ کیلوبایت (۳٬۱۴۷ واژه) - ۴ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۰۴
- لِلْمُصَلِّينَ» 7- سهو اگر برخاسته از تقصير و بىاعتنائى باشد، سرزنش دارد. «عَنْ صَلاتِهِمْ ساهُونَ» 8- سهو در نماز قابل جبران و بخشش است ولى سهو از نماز، به۳۱ کیلوبایت (۲٬۸۰۷ واژه) - ۴ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۰۲
- لِلْمُصَلِّينَ» 7- سهو اگر برخاسته از تقصير و بىاعتنائى باشد، سرزنش دارد. «عَنْ صَلاتِهِمْ ساهُونَ» 8- سهو در نماز قابل جبران و بخشش است ولى سهو از نماز، به۳۴ کیلوبایت (۳٬۲۰۱ واژه) - ۴ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۰۰
- لِلْمُصَلِّينَ» 7- سهو اگر برخاسته از تقصير و بىاعتنائى باشد، سرزنش دارد. «عَنْ صَلاتِهِمْ ساهُونَ» 8- سهو در نماز قابل جبران و بخشش است ولى سهو از نماز، به۳۵ کیلوبایت (۳٬۱۵۹ واژه) - ۴ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۰۲
- مسلميات تمام شيعه است. دوم عصمت از خطاء و سهو و نسيان و شك و ريب. بعضي منكر شدند حتي كتاب سهو النبي نوشتند و استناد بظواهر بعض آيات و اخبار۵۵ کیلوبایت (۴٬۳۱۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- اجزاء و شرايط و رفع منافيات و موانع و مراعات حالات از علم و شك و سهو و ظن طبق دستور و از همه بالاتر شرايط قبول که درجاتش بالاتر ميشود۱۶ کیلوبایت (۱٬۲۳۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
- مرادف با عصمت است حتي از خيال معصيت، و فوق آن تقواي از خطا و سهو و نسيان و شك و شبهه است که خاص انبياء و ائمه طاهرين است، و فوق۱۷ کیلوبایت (۱٬۳۵۰ واژه) - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۷
- مرادف با عصمت است حتي از خيال معصيت، و فوق آن تقواي از خطا و سهو و نسيان و شك و شبهه است که خاص انبياء و ائمه طاهرين است، و فوق۲۰ کیلوبایت (۱٬۶۰۱ واژه) - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۶
- تبليغ فرامين سبحانى به بندگان، و البته به حكم عقل، اين مقام منيع با فراموشى و سهو و عصيان سازگارى نخواهد داشت. «1» الخصال، ابواب العشرين و مافوقه، روايت 4،۴۱ کیلوبایت (۳٬۹۵۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- نفس است که حالات مختلفه بر او عارض ميشود، ظن و شك و نسيان و سهو و وهم و خداوند محل عوارض نيست حتي علم که در حق او قائليم عين۳۹ کیلوبایت (۳٬۵۵۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۴
- عمر ايشان، كه هيچ گناه نه صغيره و نه كبيره از آنها صادر نشده، بلكه خطا و سهو هم ننمودهاند. و اين اعتقاد از اصول مذهب است، نظر به اينكه عامه، پيغمبران۲۵ کیلوبایت (۱٬۹۴۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
- اتّعاظ است و براى اعاده آگاه نمودن و بيدار كردن است تا غلبه ننمايد بر آنها سهو و غفلت و همچنين است تكرار قول خداوند فبأى آلاء ربّكما تكذّبان و ويل للمكذّبين۲۲ کیلوبایت (۱٬۶۳۳ واژه) - ۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۳۸
- اتّعاظ است و براى اعاده آگاه نمودن و بيدار كردن است تا غلبه ننمايد بر آنها سهو و غفلت و همچنين است تكرار قول خداوند فبأى آلاء ربّكما تكذّبان و ويل للمكذّبين۲۲ کیلوبایت (۱٬۶۳۲ واژه) - ۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۲۳
- انبياء است زيرا معناي معصوم مجرد عصمت از معاصي نيست بلكه از خطا و سهو و اشتباه و نسيان هم معصوم بودند خوف فراموشي در حق او غلط است،۲۶ کیلوبایت (۲٬۳۰۶ واژه) - ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۱۰
- بر اين بيان وارد نيست اشكالاتيكه بعضى از مخالفان نمودهاند كه معلوم ميشود سهو و نسيان بر انبيا جائز است و شيطان بر آنها مسلط ميشود و تقيّه نبايد كرد چون۲۵ کیلوبایت (۲٬۱۲۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- اتّعاظ است و براى اعاده آگاه نمودن و بيدار كردن است تا غلبه ننمايد بر آنها سهو و غفلت و همچنين است تكرار قول خداوند فبأى آلاء ربّكما تكذّبان و ويل للمكذّبين۲۳ کیلوبایت (۱٬۶۹۶ واژه) - ۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۳۷
- و شرمسارى و مؤاخذه بر خلاف عهدى كه سهوا از من صادر شد چون عصمت انبياء از سهو و نسيان در احكام شرعيّه و اموريست كه موجب سلب اطمينان از اقوال و افعال ايشان۲۸ کیلوبایت (۲٬۴۸۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
- فراموش شده که پس از سلام بدون انجام منافي بايد قضا كرد، و سجده سهو که در پنج مورد واجب است: كلام بيجا سلام بيجا قيام بيجا تشهد فراموش۵۵ کیلوبایت (۵٬۳۶۰ واژه) - ۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۲۰
- عمل ميكنيد كوچك و بزرگ که به حس و و جدان مشاهده كردهاند و غفلت و سهو و نسيان نكردهاند و شك و ظن و جلد 18 - صفحه 28 وهم هم نبوده که احتمال۳۳ کیلوبایت (۳٬۱۴۳ واژه) - ۹ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۳۶
- السّلام و تصوّر نشود كه چگونه ممكن است پيغمبر و وصى او چيزى را فراموش كنند چون سهو و نسيان از لوازم بشريّت است خصوصا در اين قبيل امور و با عصمت انبياء منافات۳۰ کیلوبایت (۲٬۷۶۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
- وحى كه تدبير عالم اجتماع به توسط صاحبان وحى شود، زيرا عقل بشر، مورد خطا و سهو، و محتاج است به مددى، يعنى بايد متصل شود به مرتبه معصوم از خطا كه آن ناموس۳۸ کیلوبایت (۳٬۸۶۷ واژه) - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۶
- شامخ حضرت رسالت صلّى اللّه عليه و آله و سلّم اعلى و اجلّ است از خطا و خطل و سهو زلل. زيرا معصوم [است] و به هيچ وجه خلاف رضاى سبحانى از او صادر نگردد. بنابراين۳۴ کیلوبایت (۳٬۲۵۷ واژه) - ۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۵۴
- ما يحتاج اليه الامة و الرعية معصوم از جميع معاصي و خطاء و اشتباه و سهو و نسيان باشد و اينکه امور باطنيه را جز ذات اقدس پروردگار كسي اطلاع۳۵ کیلوبایت (۲٬۵۷۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
- ناحيه او به كسى برسد بخل مىورزد، به لهو و لعب تمايل شديد دارد، از غفلت و سهو و اشتباه پر شده است، به سوى گناه سرعتم مىبخشد و براى توبه، مرا به طفره وا۳۵ کیلوبایت (۳٬۲۲۱ واژه) - ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۵۶
- ناحيه او به كسى برسد بخل مىورزد، به لهو و لعب تمايل شديد دارد، از غفلت و سهو و اشتباه پر شده است، به سوى گناه سرعتم مىبخشد و براى توبه، مرا به طفره وا۳۵ کیلوبایت (۳٬۳۴۳ واژه) - ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۵۶
- ناحيه او به كسى برسد بخل مىورزد، به لهو و لعب تمايل شديد دارد، از غفلت و سهو و اشتباه پر شده است، به سوى گناه سرعتم مىبخشد و براى توبه، مرا به طفره وا۳۶ کیلوبایت (۳٬۴۵۶ واژه) - ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۵۷
- آنچه مأمور هستى از ذكر و دعا. خطاب به پيغمبر و مراد امتند، چه آن حضرت از سهو و غفلت مبرا باشد به براهين قاطعه. در كافى- از حضرت صادق عليه السّلام قال رسول۳۷ کیلوبایت (۳٬۳۷۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- تَعمَلُونَ غفلت از عوارض است که بسا بر انسان عارض ميشود مثل سهو و نسيان و شك و بكلّي از ذهن خارج ميشود که هيچ توجه ندارد و خداوند۳۳ کیلوبایت (۲٬۶۳۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- تنفر ناس ميشود در او نباشد و بر او عارض نشود، و معصوم از خطا و سهو و نسيان و شك و شبهه و اشتباه و كذب و از كليه معاصي در جميع عمر۳۹ کیلوبایت (۳٬۳۵۰ واژه) - ۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۰:۳۹
- حاجب نداشته باشد و امثال اينها و سجده فراموش شده در نماز و سجده سهو و سجده تلاوت که ذكر شد و سجده شكر که در چهار مورد رسيده موردي که۴۰ کیلوبایت (۳٬۲۵۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۹
- شرائط خاصه هم از براي تكاليف داريم مثل اكراه و اضطرار و نسيان و سهو که بايد نباشد که اگر باشد مؤاخذه نميشود چنانچه مفاد حديث رفع است۳۸ کیلوبایت (۳٬۲۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۰
- و شرمسارى و مؤاخذه بر خلاف عهدى كه سهوا از من صادر شد چون عصمت انبياء از سهو و نسيان در احكام شرعيّه و اموريست كه موجب سلب اطمينان از اقوال و افعال ايشان۳۶ کیلوبایت (۳٬۱۳۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
- ثابت گرديده كه انبياء از اول عمر تا آخر عمر معصوم مىباشند و گناه و خطا و سهو و نسيان از آنها صادر نگردد؛ زيرا قابل شأن و رتبه نبوّت كسى است كه جميع قواى۴۸ کیلوبایت (۴٬۲۵۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
- ما يحتاج اليه الامة و الرعية معصوم از جميع معاصي و خطاء و اشتباه و سهو و نسيان باشد و اينکه امور باطنيه را جز ذات اقدس پروردگار كسي اطلاع۴۵ کیلوبایت (۳٬۵۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
- السّلام و تصوّر نشود كه چگونه ممكن است پيغمبر و وصى او چيزى را فراموش كنند چون سهو و نسيان از لوازم بشريّت است خصوصا در اين قبيل امور و با عصمت انبياء منافات۴۷ کیلوبایت (۴٬۲۷۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
- و از حكيم على الاطلاق محال مىباشد، پس بايد پيغمبر معصوم از خطا و عصيان و سهو و نسيان باشد، خصوصا پيغمبر آخر الزمان صلّى اللّه عليه و آله و سلّم كه اشرف۴۷ کیلوبایت (۴٬۱۴۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- بودند از عصمت چه از كليه معاصي و چه از خطاء و نسيان و اشتباه و سهو و شك و طهارت طينت در اصلاب شامخه و ارحام مطهّره و افضليّت در جميع۵۰ کیلوبایت (۴٬۰۸۳ واژه) - ۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۷
- اجزاء و شرايط و رفع منافيات و موانع و مراعات حالات از علم و شك و سهو و ظن طبق دستور و از همه بالاتر شرايط قبول که درجاتش بالاتر ميشود۴۹ کیلوبایت (۴٬۴۳۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
- صورت است صحت و مرض حسن، و قبح رنگ برنگ و چون اشتباه و خطا و جهل و سهو در ساحت قدس ربوبي نيست سنت الهي در همه جا جاريست مگر مصلحت تغيير۵۰ کیلوبایت (۴٬۲۴۷ واژه) - ۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۵
- ما يحتاج اليه الامة و الرعية معصوم از جميع معاصي و خطاء و اشتباه و سهو و نسيان باشد و اينکه امور باطنيه را جز ذات اقدس پروردگار كسي اطلاع۴۸ کیلوبایت (۳٬۴۴۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
- معنى حقيقى باشد، يعنى پروردگارا ما را مؤاخذه مفرما بر آنچه بر سبيل فراموشى و سهو از ما صادر گردد. و حق تعالى اجابت فرمود، چنانچه حديث مشهور نبوى صلّى اللّه۱۱۰ کیلوبایت (۱۰٬۱۳۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- عمار الساباطي : و عمّار ساباطى از آن حضرت عليه السّلام پرسيد: در دو سجده سهو گفتن اللَّه اكبر و سبحان اللَّه لازم است؟ فرمود: نه، اين دو تنها دو سجدهاند،۳ کیلوبایت (۹۶ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۴:۵۸
- رحیم است» (وَ کانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحِیماً). گذشتهها را بر شما میبخشد، سهو و نسیان و اشتباه و خطا را مورد عفو قرار میدهد. تفسیر آیات ۱ - هر فرزندى،۵۳ کیلوبایت (۴٬۴۹۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۹
- گناهان صغيره و كبيره «1» تفسير برهان ج 2 ص 271. جلد 6 - صفحه 297 و خطا و سهو. خلاصه چون بهم رسيدند: آوى إِلَيْهِ أَبَوَيْهِ: پدر و مادر را به خود چسبانيد۵۷ کیلوبایت (۴٬۶۴۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
- ركعت سوّم بخوان، گويد: عرضكردم من در همه نماز سهو مىكنم؟ فرمود: اگر ركوع و سجود را حفظ كنى و در اين دو سهو نكنى نمازت درست است.۴ کیلوبایت (۱۰۰ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۴:۵۸
- رساند و بعد از فراغ آن (سجده فراموش شده) را بجاى آورد و سهو سبب بطلان نماز او نشده است، يا سجده سهو بر او نيست.۳ کیلوبایت (۹۹ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۴:۵۸
- صادق عليه السّلام روايت كرده چنين است كه: از آن حضرت در باره وقت سجدههاى سهو پرسيدم، فرمود: اگر براى نقص و ناتمام انجام دادن يكى از واجبات نماز تو است۳ کیلوبایت (۱۲۵ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۴:۵۸
- است به آنكه متصدى تبليغات فرامين الهيه، بايد شخصى باشد منزه از گناه و خطا و سهو و نسيان، تا قابليت واسطه فيوضات رحمان و موجب وثوق و اطمينان خلقان گردد؛ زيرا۵۷ کیلوبایت (۴٬۹۷۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- است حمد. فرمود: راست گفتى، چهارم نعمت چيست؟ عرض كرد: قرار داد مرا متذكر نه سهو كننده، فرمود: راست گفتى، پنجم نعمت چيست؟ عرض كرد: قرار داد براى من مشاعر ادراك۵۹ کیلوبایت (۴٬۸۷۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۸
- (كه اگر شخص نمازى را پيش از وقت بخواند كه هيچ جزء آن داخل وقت نباشد اگر چه سهو باشد آن نماز باطل است و بايد اگر در وقت است دوباره بخواند و اگر وقت گذشته۵ کیلوبایت (۳۶۶ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۴:۵۸
- قادر و عالمى عاجز است از چيزى و جاهل است به چيزى، و آنچه را كه عالم است قابل سهو و نسيان و زوال مىباشد، لكن ذات ذو الجلال هميشه عالم و قادر بوده و خواهد بود،۶۲ کیلوبایت (۵٬۶۵۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- که بر خود اينکه عناوين بار شود رفع نميكند مثل قتل خطاء و سجده سهو زيرا رفعش موجب لغويت حكم ميشود و آثاري که بر موضوع عمد و علم و۶۸ کیلوبایت (۶٬۰۴۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- پيامبر اسلام، گواه بودن خداوند كافى است. «قُلِ اللَّهُ شَهِيدٌ» 2- غفلت و سهو و فراموشى و محدوديّت، هم قدرت خبرگيرى انسان را كم مىكند، هم قدرت گواه بودن۶۷ کیلوبایت (۵٬۵۴۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- را عصمت ميدانيم و نه فقط معصوم از گناه باشند بلكه غفلت، نسيان، سهو، شك در آنها راه ندارد و ادلّه عصمت را در محل خود بيان كردهايم۸۱ کیلوبایت (۷٬۹۸۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- قال امير المومنين ع : و امير المؤمنين عليه السّلام ميفرمود: زمان سجدههاى سهو پس از سلام نماز است قبل از آنكه سخنى بگويد.۲ کیلوبایت (۴۰ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۴:۵۸
- ميان سه ركعت و چهار ركعت است در دو ركعت آخر نه در دو ركعت اوّل. و دو سجده سهو واجب نيست مگر بر كسى كه بنشيند در موضعى كه بايد بايستد يا بايستد در جايى كه۲ کیلوبایت (۱۰۷ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۴:۵۸
- امام ابو الحسن عليه السّلام در باره كسى سؤال كردند كه در طواف بيت دستخوش سهو شده، تا بشهر خود بازگشته است. پس امام عليه السّلام فرمود: اگر اين عمل او از۳ کیلوبایت (۸۰ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۱۷
- موسي : و امام صادق عليه السّلام به عمّار ساباطى فرمود: تمامى مسائل و احكام سهو را براى تو در دو كلمه جمع مىكنم هر گاه شك كنى بنا را بر بيشتر گذار پس چون۳ کیلوبایت (۷۴ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۴:۵۸
- نمازش درست است، و چيزى بر او نيست چنانچه پشت سر امام نماز كند، و سجدههاى سهو هم بر او نيست، زيرا امام ضامن نماز كسانى است كه پشت سر او نماز مىكنند.۴ کیلوبایت (۹۹ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۴:۵۹
- حالى كه شايسته نيست آهسته بخواند آهسته بخواند؟ فرمود: اگر از روى فراموشى يا سهو يا ندانستن باشد باكى بر او نيست و نماز بىترديد صحيح و تمام است، گويد: عرض۵ کیلوبایت (۱۱۱ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۴:۵۸
- نكرده است برخيزد و يك ركعت با ركوع و دو سجده بجاى آورد، و (از گناه يا سجده سهو يا اعاده نماز) بر او تكليفى نيست.۴ کیلوبایت (۱۵۲ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۴:۵۸
- در اوّل نماز هفت تكبير را با هم بگويد آنگاه در نماز تكبيرى را فراموش و يا سهو كند نقصى از اين جهت متوجّه نماز او نمىشود. و اين علتهاى گوناگون كه ذكر شد۵ کیلوبایت (۱۸۴ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۴:۵۷
- فقال له : حبيب بن معلّى از امام صادق عليه السّلام سؤال كرده گفت: من آدمى پر سهو و فراموشكار هستم و نميتوانم حساب ركعات نماز را نگه دارم مگر بكمك انگشترى خود۳ کیلوبایت (۹۳ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۴:۵۶
- انه قال : و حلبى از امام صادق عليه السّلام روايت كرده كه فرمود: در سجدههاى سهو ميگوئى: «بسم اللَّه و باللَّه و صلّى اللَّه على محمّد و آل محمّد»، و نيز گويد:۵ کیلوبایت (۲۹۱ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۴:۵۸
- ظاهرتر باشد از معنى اول، و آن كه گمان كرده كه اين معنى به آن وفا نمىكند، سهو كرده). و نيز حمّاد بن عثمان، از ابن ابى يعفور مثل اين را روايت كرده و در آن،۷ کیلوبایت (۴۰۹ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۱۵
- 1- حصول غرض الهى از بعثت انبياء، موقوف است به عصمت ايشان از گناه و خطا و سهو و نسيان؛ پس اگر معصوم نباشند، نقض غرض الهى لازم آيد، لكن نقض غرض الهى ممتنع۹۲ کیلوبایت (۷٬۹۴۱ واژه) - ۴ آذر ۱۴۰۰، ساعت ۰۵:۵۷
- نماز را ترك كنند. زيرا اگر صرف سهو، آدمى را مستوجب ويل سازد، بايد همه مستوجب باشند. چون هر انسانى و مسلمانى در نمازش سهو مى كند. امام صادق «عليه السلام»،۴۳ کیلوبایت (۵٬۱۱۴ واژه) - ۲۸ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۵۶
- فَلْيَمْضِ عَلَى صَلاَتِهِ فَإِذَا اِنْصَرَفَ قَضَاهَا وَ لَيْسَ عَلَيْهِ سَهْوٌ۲ کیلوبایت (۱۵ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۰۹
- سَجْدَةً وَاحِدَةً وَ تَضَعُ وَجْهَكَ مَرَّةً وَاحِدَةً وَ لَيْسَ عَلَيْكَ سَهْوٌ۲ کیلوبایت (۱۹ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۰۹
- وُضُوءَ اَلْفَرِيضَةِ بِغُسْلِ يَوْمِ اَلْجُمُعَةِ مَا كَانَ فِي ذَلِكَ مِنْ سَهْوٍ أَوْ تَقْصِيرٍ أَوْ نِسْيَانٍ أَوْ نُقْصَانٍ۳ کیلوبایت (۲۷ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۴۶
- سَجْدَةً وَاحِدَةً وَ تَضَعُ وَجْهَكَ مَرَّةً وَاحِدَةً وَ لَيْسَ عَلَيْكَ سَهْوٌ۲ کیلوبایت (۲۵ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۵۷
- عَشْرَ رَكَعَاتٍ وَ فِيهِنَّ اَلْقِرَاءَةُ وَ لَيْسَ فِيهِنَّ وَهْمٌ يَعْنِي سَهْوٌ فَزَادَ رَسُولُ اَللَّهِ ص سَبْعاً وَ فِيهِنَّ اَلسَّهْوُ وَ لَيْسَ فِيهِنَّ۴ کیلوبایت (۱۶۲ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۴:۵۵
- كُلُّ سَهْوٍ فِي اَلصَّلاَةِ يُطْرَحُ مِنْهَا غَيْرَ أَنَّ اَللَّهَ تَعَالَى يُتِمُّ بِالنَّوَافِلِ إِنَّ أَوَّلَ مَا يُحَاسَبُ بِهِ اَلْعَبْدُ اَلصَّلاَةُ۴ کیلوبایت (۳۴ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۵۲
- حدیث امام جعفر صادق (ع) در کتاب الكافي جلد ۲ كتاب الإيمان و الكفر بَابُ سَهْوِ الْقَلْب موضوعات :۵ کیلوبایت (۲۸۳ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۳۰
- حدیث امام محمّد باقر (ع) در کتاب الكافي جلد ۲ كتاب الإيمان و الكفر بَابُ سَهْوِ الْقَلْب موضوعات :۳ کیلوبایت (۱۷۳ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۳۰
- حدیث امام موسى كاظم (ع) در کتاب الكافي جلد ۲ كتاب الإيمان و الكفر بَابُ سَهْوِ الْقَلْب موضوعات :۵ کیلوبایت (۳۱۶ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۳۰
- حدیث امام جعفر صادق (ع) در کتاب الكافي جلد ۲ كتاب الإيمان و الكفر بَابُ سَهْوِ الْقَلْب موضوعات :۵ کیلوبایت (۲۹۱ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۳۰
- به وضعى كه يك فرد از افراد آن، خواه صغيره باشد و خواه كبيره و خواه از روى سهو و فراموشى باشد و خواه از روى عمد، از شما به وجود نيايد، تا دامن عصمت شما را۴۲ کیلوبایت (۲٬۸۸۲ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۴
- ، و نه غفلت ، و نه عصيان ... خواب بر آنها چيره نميگردد و عقل آنها گرفتار سهو و نسيان نمى شود، بدن آنها به سستى نمى گرايد، و در صلب پدران و رحم مادران قرار۳۶ کیلوبایت (۴٬۱۶۲ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۰۸
- القاى فرشته القاى فرشته باعث نرمى قلب و فزونى فهم مى شود، و القاى شيطانى موجب سهو و قساوت قلب مى گردد. تفسير نمونه جلد ۱۹ صفحه ۴۲۹ به هر حال براى به دست آوردن۴۰ کیلوبایت (۴٬۶۶۶ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۰۲
- البيان و ابو الفتوح در تفسير معروف خود، پاسخ ديگرى داده اند كه حاصلش اين است سهو و فراموشى در احكام و در مقام رسالت از طرف خداوند در مورد انبياء جايز نيست۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۳۳ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۰۵
- ________ (۱). منافقون، ۴. ترس خدا و تعظيم رسول خدا صلى الله عليه و آله و سهو و فراموشى او را دست نداده، بلكه آنچه را كه شنيده، به وضعى كه بوده، حفظ نموده۵۴ کیلوبایت (۳٬۹۰۰ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۱۹
- شود كه عمدا به سراغ كار خطا مى رود، ولى «مخطى » هم به عمد گفته مى شود هم به سهو، بنابراين اين غذاى دوزخى مخصوص كسانى است كه با تعمد و آگاهى و به عنوان طغيان۴۶ کیلوبایت (۵٬۲۴۵ واژه) - ۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۲۱
- دريا در اين آيات همان رود عظيم نيل است مفسران و ارباب لغت براى «رهو» (بر وزن سهو) دو معنى ذكر كرده اند: «آرام بودن » و «گشاده و باز بودن » و جمع هر دو معنى۵۰ کیلوبایت (۵٬۷۶۰ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۴۳
- خالق اين زمين و كسى كه آن را گسترانيده است . «طحاها» از ماده طحو (بر وزن سهو) هم به معنى انبساط و گستردگى آمده است ، و هم به معنى راندن و دور كردن و از۵۴ کیلوبایت (۶٬۵۰۵ واژه) - ۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۴۱
- شود) و سجده بر شش قسم است: سجده نماز، سجده فراموش شده، سجده سهو، سجده تلاوت، سجده شكر، سجده تعظيم و هر كدام از اينها احكام و خصوصياتي۴۲۸ کیلوبایت (۳۹٬۴۴۵ واژه) - ۲۶ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۵۶
- مى گويند و دچار خستگى نمى شوند و ديدگانشان را خواب نمى گيرد و عقلشان دچار سهو و فراموشى نمى شود، بدنهايشان سست و ناتوان نگشته و غفلت و نسيان عارضشان نمى۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۳۶ واژه) - ۶ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۱۷