روایت:من لايحضره الفقيه جلد ۱ ش ۲۱۵۷: تفاوت میان نسخهها
(Edited by QRobot) |
جز (Move page script صفحهٔ من لايحضره الفقيه جلد ۱ ش ۲۱۵۷ را بدون برجایگذاشتن تغییرمسیر به روایت:من لايحضره الفقيه جلد ۱ ش ۲۱۵۷ منتقل کرد) |
(بدون تفاوت)
|
نسخهٔ کنونی تا ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۴:۵۵
آدرس: من لا يحضره الفقيه، جلد ۱، أَبْوَابُ الصَّلَاةِ وَ حُدُودِهَا-بَابُ فَرْضِ الصَّلَاة
و روي عن مسعده بن صدقه انه قال :
من لايحضره الفقيه جلد ۱ ش ۲۱۵۶ | حدیث | من لايحضره الفقيه جلد ۱ ش ۲۱۵۸ | |||||||||||||
|
ترجمه
محمد جواد غفارى, من لا يحضره الفقيه - جلد ۱ - ترجمه على اكبر و محمد جواد غفارى و صدر بلاغى, ۳۰۶
از مسعدة بن صدقه روايت شده كه حضرت صادق عليه السّلام پرسيدند: چرا زناكار را كافر نمينامى در صورتى كه تارك نماز را كافر ميخوانى؟ برهان و دليل اين امر چيست؟ آن حضرت فرمود: براى اينكه زناكار و امثال او چنين اعمال ناروايى را فقط بخاطر شهوت انجام ميدهد زيرا شهوت بر او دست يافته و اختيارش را سست كرده است، ولى ترككننده نماز، ترك نماز نميكند مگر از روى كوچك شمردن و خفيف داشتن آن و دليل اين سخن آنست كه تو زناكارى را نمييابى كه با زنى نزديكى كند مگر اينكه از نزديكى با آن زن قصد لذّتجوئى و كاميابى داشته باشد و باين منظور باو ميل كرده باشد، ولى هر كس كه نماز را از روى قصد ترك ميكند منظورش از ترك آن دستيابى بلذّت نيست، پس وقتى لذّتى نباشد بناچار خفيف شمردن نماز واقع گردد، و چون خفيف شمردن واقع شد كفر واقع گشته است. (شايد كفر در اين خبر به معنى كفر در طاعت يا بمعنى مصطلح باشد يعنى نافرمانى و ترك امر خداوند).