نتایج جستجو
از الکتاب
- يونس ١٧ (رده افترا به قرآن)خدا ۱۲ افترا: افترا به خدا ۸ ; ظلم افترا به خدا ۱ خدا: دلایل خدا شناسى ۵ ; کتاب خدا ۴ ظلم: مراتب ظلم ۱، ۲، ۳ قرآن: افترا به قرآن ۷ ; تکذیب قرآن ۹ ; روحیه۳۰ کیلوبایت (۲٬۲۵۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۰
- النحل ١٠٥ (رده کیفر افترا به قرآن)کیفر افترا به قرآن ۸; مفتریان به قرآن ۲ کفر: آثار کفر ۳ محمد(ص): تنزیه محمد(ص) ۵; تهمت افترا به محمد(ص) ۱; تهمت دروغگویى به محمد(ص) ۱; تهمتهاى مخالفان محمد(ص)۳۳ کیلوبایت (۲٬۶۴۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
- السجدة ٣ (رده افترا به قرآن)ربوبیت خدا ۵ قرآن: افترا به قرآن ۲; انذارهاى قرآن ۱۱; تهمت به قرآن ۴; حقانیت قرآن ۴، ۶; مکذبان وحیانیت قرآن ۱; منشأ نزول قرآن ۱، ۵، ۶; نقش قرآن ۱۱، ۱۵; وحیانیت۳۹ کیلوبایت (۳٬۱۷۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۸
- الأنبياء ٥ (رده افترا به قرآن)اسلام ۱، ۷، ۱۱ افترا: افترا به قرآن ۳ قرآن: تبلیغ علیه قرآن ۲; تهمت آشفتگى به قرآن ۲; تهمت رؤیاى آشفته به قرآن ۱; تهمت شعر به قرآن ۴; جذابیت قرآن ۵; روش مبارزه۳۷ کیلوبایت (۲٬۹۰۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- النحل ١٠٣ (رده افترا به قرآن)افشاگرى خدا ۱ قرآن: افترا به قرآن ۱۰; افشاى توطئه علیه قرآن ۱; بی نظیرى قرآن ۵; دلایل وحیانیت قرآن ۸; رد عجمیت قرآن ۸; عربیت قرآن ۷; فصاحت قرآن ۷، ۸; کتمان۴۱ کیلوبایت (۳٬۴۳۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
- الإسراء ٨٨ (رده افترا به قرآن)خدا ۶ قرآن: آثار تحدى قرآن ۷; ابعاد اعجاز قرآن ۱۱; ابعاد تحدى قرآن ۱۱; اعجاز قرآن ۲; افترا به قرآن ۱۲; اهمیت قرآن ۶; بى نظیرى قرآن ۳، ۵، ۱۳; تحدى قرآن ۲;۴۵ کیلوبایت (۳٬۸۱۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- يونس ١٥ (رده افترا به قرآن)آثار عقیده به ربوبیت خدا ۲۴ قرآن: آیات قرآن ۲ ; افترا به قرآن ۸ ; تحریف قرآن ۱۳ ; درخواست تبدیل قرآن ۷، ۹ ; ساختار قرآن ۲ ; سهولت فهم قرآن ۳ ; قرآن و ابهام۵۸ کیلوبایت (۴٬۳۸۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۰
- اينگونه آيات به معنى دانستن و درك است. [كهف:19]. اشعار به معنى اعلام است يعنى ناشناسى كند و كسى را به وضع شما با خبر ننمايد. شعائر: جمع شعيره است به معنى علامت۱۴ کیلوبایت (۱٬۲۸۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۴
- الجاثية ٧ (رده منشأ افترا به آیات خدا)استماع آیات خدا ۲ افترا: منشأ افترا به آیات خدا ۴; منشأ افترا به دین ۴ خدا: تهدیدهاى خدا ۱; نفرین خدا ۱ دروغ: گناه دروغ ۳ دروغگویان: نفرین به دروغگویان ۱ کفر:۱۶ کیلوبایت (۱٬۲۱۹ واژه) - ۵ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۳۰
- الزمر ٦٠ (رده افترا به ائمه)گردید». آخرت: نامهاى آخرت ۳ ائمه(ع): افترا به ائمه(ع) ۸ افترا: آثار افترا به خدا ۱، ۲، ۴; افترا به خدا ۸; عوامل افترا به خدا ۶ تکبر: آثار تکبر ۶، ۷ جهنم: جاودانان۳۱ کیلوبایت (۲٬۴۹۸ واژه) - ۱۶ دی ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۱
- الصف ٧ (رده افترا به خدا)هدایت، به دست خداوند است. (و اللّه لایهدى القوم الظلمین) اسلام :۶ افترا: افترا به خدا ۲; ظلم افترا به خدا ۱; گناه افترا به خدا ۱ تسلیم: دعوت به تسلیم به۳۲ کیلوبایت (۲٬۶۰۴ واژه) - ۱۹ خرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۱۴
- سوره هود (رده سورههای قرآن)کارساز است. یا میگویند: «آن [:قرآن] را به دروغ به خدا نسبت داده.» بگو: «اگر راستگو بودهاید، پس ده سورهی افترا بسته همچون قرآن بیاورید و غیر از خدا هر که۷۲ کیلوبایت (۳٬۹۱۰ واژه) - ۲۲ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۲:۳۷
- العنكبوت ٦٨ (رده افترا به خدا)عذاب ۱۰ قرآن: حقانیت قرآن ۷; ظلم تکذیب قرآن ۶ کافران :۹ کافران ۹ در جهنم ۸ مردم: ظالمترین مردم ۱ مفتریان به خدا: کفر مفتریان به خدا ۹; مفتریان به خدا در۳۴ کیلوبایت (۲٬۸۰۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- النساء ١٥٦ (رده افترا به عفیف)یوسف ... . احکام:۹ افترا: حرمت افترا ۹ برگزیدگان: تهمت به برگزیدگان ۶ ; فضایل برگزیدگان ۶ خدا: لعن خدا ۷، ۸ زنان: عفیف ۵ عفیف: افترا به عفیف ۹ عیسى (ع):۲۱ کیلوبایت (۱٬۶۵۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
- طه ٦١ (رده آثار افترا به خدا)بیان شده است. افترا: آثار افترا به خدا ۵; افترا به خدا ۳; بى ثمرى افترا به خدا ۸; فرجام شوم افترا ۹; گناه افترا به خدا ۵; ناپسندى افترا ۹ اقوام پیشین:۴۲ کیلوبایت (۳٬۵۶۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- النحل ٥٦ (رده آثار افترا به خدا)قائل شدن به ابزار و عوامل، افترایى است که مؤاخذه در پى دارد. (و یجعلون لما لایعلمون نصیبًا ... تالله لتسئلنّ عمّا کنتم تفترون) افترا: آثار افترا به خدا ۱۴;۴۰ کیلوبایت (۳٬۰۸۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
- آل عمران ٩٤ (رده افترا به خدا)سخت ستمگر (قل فاتوا بالتوریة ... فمن افترى ... فاولئک هم الظالمون) افترا: افترا به خدا ۱، ۲ بدعتگذارى: ظلم بدعتگذارى ۲ تحریف: ۱ ظالمان: ۳ ظلم: ۲ کیفر:۱۵ کیلوبایت (۱٬۰۵۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- هود ١٨ (رده حرمت افترا به خدا)اینانند کسانى که به پروردگار خود دروغ بستند. آگاه باشید لعنت خدا بر ستمکاران باد». احکام: ۲ افترا: احکام افترا ۲; حرمت افترا به خدا ۲; ظلم افترا به خدا ۱ انسان:۴۷ کیلوبایت (۳٬۶۳۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
- الأعراف ١٥٢ (رده آثار افترا به خدا)انحصار معرفت به خدا در فكر واستدلال ، خودجهل به خدا و شرك خفى به او است در علم به هر چيزى نخست علم به آفريدگار آنحاصل مى شود و محال است كه خداى تعالى شناخته۳۵ کیلوبایت (۲٬۶۲۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- الكهف ٥ (رده افترا به خدا)دارد. ۱۱- افترا بستن بر خدا، گناهى بزرگ است. (قالوا اتخذ اللّه ولدًا ... کبرت کلمة ... إن یقولون إلاّ کذبًا) ارزشها: ملاک ارزشها ۷ افترا: افترا به خدا ۹;۳۵ کیلوبایت (۲٬۹۰۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- الشورى ٢٤ (رده آثار افترا به خدا)نابودى باطل ۱۰، ۱۴ قرآن: حقانیت قرآن ۱۴; فضیلت قرآن ۱۳; نقش قرآن ۱۲ کفر: منشأ شکست کفر ۱۷ محمد(ص): آثار دعوتهاى محمد(ص) ۲; افترا به محمد(ص) ۱; افتراهاى۵۹ کیلوبایت (۵٬۲۲۱ واژه) - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۳۷
- آل عمران ١٦٢ (رده افترا به محمد)است كه به خشمى از خدا دچار گرديده و جايگاهش جهنم است؟ و چه بد بازگشتگاهى است. آیا کسی که (به ایمان) در راه رضای خدا قدم بردارد مانند کسی است که (به کفر)۲۸ کیلوبایت (۲٬۱۳۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- سبإ ٤٣ (رده افترا به خدا)عقیده ۱ قرآن: تعالیم قرآن ۱۲; تهمت جادو به قرآن ۱۵; تهمت ساختگى به قرآن ۱۳; حقانیت قرآن ۱۹; سهولت فهم قرآن ۳; عوامل مبارزه با قرآن ۱۶; وضوح قرآن ۳ کافران۴۶ کیلوبایت (۳٬۴۳۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۱
- الكهف ١٥ (رده افترا به خدا)کهف ۶ افترا: افترا به خدا ۱۰، ۱۳ بت پرستى: بت پرستى در دوران اصحاب کهف ۱۴; تاریخ بت پرستى ۱۴ جامعه: تأثیرپذیرى از جامعه ۴; جوامع مشرک ۱ خدا: شرک به خدا ۱۳;۴۴ کیلوبایت (۳٬۳۹۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- بالاتر از آن گفتند!. گفتند افترا است، بعد بالاتر از آن، گفتند افترا است ،بعد بالاتر از آن، گفتند: دروغگوست زيرا شاعر در قرآن كسى است كه طبع دروغگوئى دارد۲۳ کیلوبایت (۵۳۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۰
- هود ٢١ (رده آثار افترا به خدا)آخرت: آثار تکذیب آخرت ۲ افترا: آثار افترا به خدا ۱ ایمان: آثار ایمان به معبودان باطل ۴ خود: آگاهى از عقیده باطل خود ۵; زیان به خود ۱، ۲، ۴ زیان: عوامل۲۶ کیلوبایت (۲٬۰۵۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
- مريم ٨٨ (رده افترا به خدا)صفات: رحمان ۳ افترا: افترا به خدا ۱ اقرار: اقرار به رحمانیت خدا ۴ جاهلیت: افتراهاى مشرکان جاهلیت ۱; اقرار مشرکان جاهلیت ۴ خدا: انتساب فرزند به خدا ۱; خدا۲۴ کیلوبایت (۲٬۰۵۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۴
- الصافات ١٤٩ (رده افترا به خدا)عقیده به ربوبیت او است. (فاستفتهم ألربّک البنات و لهم البنون) برداشت یاد شده از تصریح به اسم «ربّ» در آیه شریفه، به دست مى آید. افترا: افترا به خدا ۶ پسر:۲۵ کیلوبایت (۱٬۹۵۳ واژه) - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۸
- المؤمنون ٩٢ (رده افترا به خدا)۱۴۶، ح ۱; نورالثقلین، ج ۳، ص ۵۵۱، ح ۱۰۹. اسماء و صفات: صفات جلال ۴ افترا: افترا به خدا ۳ جهان بینى: جهان بینى توحیدى ۴ خدا: احاطه علمى خدا ۱، ۲; تنزیه۲۶ کیلوبایت (۲٬۲۷۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
- النحل ١٠١ (رده آثار نسخ در قرآن)شرک: منشأ شرک ۹ قرآن: آثار نسخ در قرآن ۲; جهل مکذبان قرآن ۷; حقیقت نسخ در قرآن ۷; فلسفه نسخ در قرآن ۶، ۷; نزول تدریجى قرآن ۴، ۵; نسخ در قرآن ۱، ۳، ۵ کفر:۳۹ کیلوبایت (۳٬۲۰۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
- هود ١٩ (رده آثار افترا به خدا)آخرت ۷; محرومیت مکذبان آخرت ۷ احکام: تنزیه احکام ۵ افترا: آثار افترا به خدا ۹ ایمان: آثار ایمان به آخرت ۸ دین: آثار پیروى از دین ۸; آثار تکذیب دین ۳; آثار۳۴ کیلوبایت (۲٬۷۲۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
- النحل ٥٧ (رده افترا به خدا)اسماء و صفات: صفات جلال ۳، ۴، ۵ افترا: افترا به خدا ۶ جاهلیت: عقیده مشرکان جاهلیت ۱; مشرکان جاهلیت ۶، ۹ خدا: اسناد دختر به ۱، ۶، ۹، ۱۰; تنزیه خدا ۳، ۴، ۵;۳۵ کیلوبایت (۲٬۸۱۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
- هود ٢٠ (رده افترا به خدا)طارى شود تمام به استحقاق است نه جزاف. يا زياد شود عذاب رؤسا به سبب كفرشان و منع مردمان از راه حق و دعوت به باطل و كتمان. اين عذاب و زيادتى آن به جهت آن است۴۵ کیلوبایت (۳٬۶۰۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
- النحل ٦٣ (رده منشأ افترا به خدا)عمل ناپسند ۳، ۴; عمل شیطانى ۷; عمل ناپسند ۷ قرآن: سوگندهاى قرآن ۱ گرایشها: گرایش به زیبایى ۵ محمد(ص): دلدارى به محمد(ص) ۱۰ مشرکان: افتراهاى مشرکان ۱۰; منشأ۴۲ کیلوبایت (۳٬۱۵۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
- آل عمران ٩٣ (رده افترا به تورات)على نفسه لحم الابل و ذلک قبل ان تنزّل التوراة. احکام: تشریع احکام ۳ افترا: افترا به تورات ۱۰ انبیا: قلمرو مسؤولیت انبیا ۳ بنى اسرائیل: ۶، ۱۰، ۱۲ خوردنیهاى۴۷ کیلوبایت (۳٬۸۸۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- هود ٥٠ (رده آیات قرآن)«1» شفيع قرار دادن بتها، هم افترا به خداوند است كه بتها را شريك او مىدانند و هم تهمت به بتهاست كه آنها را صاحب نفع و ضرر به حساب مىآورند. 1- رسالت حضرت۴۲ کیلوبایت (۳٬۶۳۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
- آل عمران ١٦١ (رده افترا به محمد)خیانت کند روز قیامت با همان خیانت بیاید (و به کیفر آن برسد) و هر کس هر عمل به جا آرد به جزای کامل آن میرسد و به هیچ کس ستمی نخواهد شد. هیچ پیامبری را نَسِزد۴۳ کیلوبایت (۳٬۸۵۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- پياده كند شيطان درباره سخنان او شبهاتى به ذهن منكران القا مىكند كه با او مقابله كنند و به او نسبت دروغ و افترا بدهند ولى خدا آن شبهات را از بين مىبرد۹ کیلوبایت (۸۶۶ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۲۲
- الأعراف ١٦٩ (رده افترا به خدا)جزم به مغفرت با عدم توبه، و دال است بر افتراى به خداى تعالى و خروج از ميثاق كتاب؛ پس در جزم به غفران با عدم توبه، محض افترا، و حق تعالى نفرموده و به اين۷۱ کیلوبایت (۵٬۸۱۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- طه ٦٢ (رده آیات قرآن)[ساحران] ميان خود، در باره كارشان به نزاع برخاستند و به نجوا پرداختند. پس آنها در کارشان به گفت و شنید پرداختند و (در نتیجه گفتند که کار موسی سحر و ساحری۳۴ کیلوبایت (۲٬۹۷۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- يونس ١٦ (رده تازگى قرآن)نشانه هاى بىعقلى ۹ ; نقش عقل ۱۱ قرآن: تازگى قرآن ۵ ; تکذیب قرآن ۹ ; دلایل وحیانیت قرآن ۸ ; سرزنش مکذبان قرآن ۱۰ ; ویژگیهاى قرآن ۱ مبلغان: مبلغان و مردم ۴ ;۳۷ کیلوبایت (۲٬۹۹۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۰
- الفرقان ٦ (رده اهمیت قرآن)آثار رحمت خدا ۹; نشانه هاى علم خدا ۲ قرآن: اهمیت قرآن ۴; رازهاى قرآن ۵; فضیلت قرآن ۲; وحیانیت قرآن ۴; ویژگیهاى قرآن ۳، ۵ کافران: رد تهمتهاى کافران ۱ گناهکاران:۴۶ کیلوبایت (۴٬۱۶۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- الممتحنة ١٢ (رده آیات قرآن)- فرمان خداوند به پیامبر(ص)، در پذیرش بیعت زنان گرویده به ایمان و پایبند به لوازم آن (یأیّها النبىّ إذا جاءک ... فبایعهنّ) ۲ - پیوستن به صف مؤمنان در صدراسلام،۷۳ کیلوبایت (۵٬۹۲۵ واژه) - ۴ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۳۲
- اينگونه آيات به معنى دانستن و درك است. [كهف:19]. اشعار به معنى اعلام است يعنى ناشناسى كند و كسى را به وضع شما با خبر ننمايد. شعائر: جمع شعيره است به معنى علامت۱۱ کیلوبایت (۱٬۲۰۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۰۳
- الزخرف ٢٠ (رده آیات قرآن)است که ما به پرستش آنان پرداختهایم! (وَ قالُوا لَوْ شاءَ الرَّحْمنُ ما عَبَدْناهُمْ). این تعبیر ممکن است به این معنی باشد که آنها معتقد به جبر بودند،۳۱ کیلوبایت (۲٬۴۲۲ واژه) - ۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۴۷
- السجدة ٢ (رده اتقان قرآن)خدا ۴، ۶ قرآن: اتقان قرآن ۵; تاریخ قرآن ۳; تعالیم قرآن ۴; جمع قرآن ۳; قرآن در صدراسلام ۳; منشأ نزول قرآن ۱، ۲، ۴، ۵; نقش قرآن ۴; وحیانیت قرآن ۱، ۲۲۷ کیلوبایت (۲٬۲۶۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۸
- السجدة ١ (رده متشابهات قرآن)و نسبت افترا و كذبى كه مخالفان قرآن اظهار مىداشتند و بعضى آيات نيز به آن اشاره مىكند، چگونه اين آيه مىفرمايد: «لا رَيْبَ فِيهِ»؟ پاسخ: آيه مىفرمايد:۱۵ کیلوبایت (۱٬۱۶۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۸
- الفرقان ٨ (رده رهبران شرک و قرآن)رهبران کفر ۱۳; رهبران شرک و قرآن ۱۴; رهبران شرک و نبوت ۵; رهبران کفر و قرآن ۱۴; رهبران کفر و نبوت ۵ ظالمان ۸، ۹: قرآن : جذابیت قرآن ۱۴ کافران: بینش کافران ۴;۵۲ کیلوبایت (۴٬۶۶۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- سوره السجدة (رده سورههای قرآن)میدادهاید عذاب جاودان را بچشید.» تنها کسانی به آیاتمان میگروند که اگر هنگامی آنها را به ایشان یادآوری کنند، سجدهکنان به روی درمیافتند و با ستایش پروردگارشان،۱۵ کیلوبایت (۶۹۹ واژه) - ۲۲ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۲:۳۸
- هود ٢٢ (رده آیات قرآن)هستند (چرا که سعادت خود را باختهاند، و باقی را به فانی، و نعمت را به نقمت، و جنان را به نیران دادهاند). به ناچار آنان در آخرت، (هم)آنان زیانکارترین (مکلفان)اند۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۹۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
- اينگونه آيات به معنى دانستن و درك است. [كهف:19]. اشعار به معنى اعلام است يعنى ناشناسى كند و كسى را به وضع شما با خبر ننمايد. شعائر: جمع شعيره است به معنى علامت۱۲ کیلوبایت (۱٬۳۲۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۵
- الأنبياء ٤ (رده آیات قرآن)) ترقى درجه به درجه افترائات كفار عليه پيامبر اسلام (ص ) پاسخ خداوند به احتجاج مشركين بر نفى نبوت به بشر بودن پيامبر(ص ) انحلال آيه شريفه به دو حجت حلى۲۶ کیلوبایت (۱٬۹۸۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- الواقعة ٢٠ (رده آیات قرآن)درباره مقصود از «حنث عظيم» پاسخ خداوند به استبعاد معاد مشركان و بيان حالشان در قيامت بحث روايتى توضیحی راجع به نسخ آيه: «ثُلّة من الأوّلين و ثُلّة من الآخرين»۱۳ کیلوبایت (۸۹۷ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۶
- الواقعة ٢٢ (رده آیات قرآن)درباره مقصود از «حنث عظيم» پاسخ خداوند به استبعاد معاد مشركان و بيان حالشان در قيامت بحث روايتى توضیحی راجع به نسخ آيه: «ثُلّة من الأوّلين و ثُلّة من الآخرين»۱۳ کیلوبایت (۹۰۲ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۷
- الواقعة ٢١ (رده آیات قرآن)میوه بر گوشت، به خاطر آن است که از نظر تغذیه بهتر و عالیتر است، به علاوه میوه قبل از غذا لطف دیگری دارد. البته از بعضی دیگر از آیات قرآن استفاده میشود۱۴ کیلوبایت (۱٬۱۳۵ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۶
- طه ٦٠ (رده آیات قرآن)آورد، سپس به وعده گاه باز آمد. فرعون بازگشت و ياران حيلهگر خويش را گرد كرد و باز آمد. فرعون برگشت و همه مکر و تدبیر خود را به کار برد و به میان آمد پس۳۰ کیلوبایت (۲٬۶۹۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- الفرقان ٥ (رده تهمت افسانه به قرآن)نه تنها منکر اصالت قرآن بودند; بلکه آن را فاقد هر گونه نوآورى نیز مى دانستند. قرآن: تهمت افسانه به قرآن ۱، ۲، ۴، ۵; مکذبان نوآورى قرآن ۶ کافران: ادعاى کافران۳۸ کیلوبایت (۳٬۳۲۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- الصافات ١٧٠ (رده تهدید مکذبان قرآن)شد،) به آن کافر شدند؛ ولی بزودی (نتیجه کار خود را) خواهند دانست! ولى [وقتى قرآن آمد] به آن كافر شدند پس به زودى خواهند دانست ولى [وقتى قرآن آمد] به آن كافر۱۸ کیلوبایت (۱٬۴۹۵ واژه) - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۷
- طه ٦٥ (رده آیات قرآن)خواهى شد به آن در حال بزرگى، «1» يعنى آداب حسنه به سبب عادت به آن وقتى ملكه براى شخص گرديد، نتيجه آن البته عايد انسان شود، اگرچه كافر و معتقد به معادى نباشد۳۲ کیلوبایت (۲٬۶۸۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- الواقعة ١٧ (رده آیات قرآن)پسرانى هميشگى [به خدمت] مىگردند بر گردشان پسرانى جاودان [به خدمت] مىگردند، و پسرانی زیبا که حسن و جوانیشان همیشگی و ابدی است گرد آنها به خدمت میگردند۱۸ کیلوبایت (۱٬۲۹۸ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۴
- الواقعة ١٩ (رده آیات قرآن)درباره مقصود از «حنث عظيم» پاسخ خداوند به استبعاد معاد مشركان و بيان حالشان در قيامت بحث روايتى توضیحی راجع به نسخ آيه: «ثُلّة من الأوّلين و ثُلّة من الآخرين»۱۶ کیلوبایت (۱٬۱۹۶ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۵
- طه ٥٩ (رده آیات قرآن)آن حضرت نیز «یوم الزینة» را به عنوان زمان موعود مطرح کرد. به نطر مى رسد به خاطر معین بودن مکان اجتماع روز عید، دیگر نیازى به ذکر خصوص مکان نبوده است. ۲۳۱ کیلوبایت (۲٬۷۲۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- الأحزاب ٦٢ (رده آیات قرآن)جامعه به وجود مىآوردند) و هرگز براى سنّت خداوند تغييرى نخواهى يافت. «ثُقِفُوا» از «ثقافة» به معناى دست يافتن و چيره شدنِ دقيق و ماهرانه است، لذا به علم۳۴ کیلوبایت (۲٬۹۱۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۰
- الأحزاب ٦١ (رده آیات قرآن)گرفته و جدّا به قتل رساند. [این چند گروه به علت اعمال ناهنجارشان] طردشدگان [از رحمت خدای] اند، هرجا که یافت شوند باید دستگیر شوند، و به سختی به قتل برسند۳۲ کیلوبایت (۲٬۶۹۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۰
- الواقعة ١٨ (رده آیات قرآن)درباره مقصود از «حنث عظيم» پاسخ خداوند به استبعاد معاد مشركان و بيان حالشان در قيامت بحث روايتى توضیحی راجع به نسخ آيه: «ثُلّة من الأوّلين و ثُلّة من الآخرين»۱۷ کیلوبایت (۱٬۲۳۳ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۴
- الفرقان ٩ (رده تهمت به قرآن)دینى: اهمیت تعقل رهبران دینى ۲ قرآن: آثار دشمنى با قرآن ۴; تهمت به قرآن ۷; شکست توطئه دشمنان قرآن ۶; شکست توطئه علیه قرآن ۷ گمراهى: عوامل گمراهى ۵ محمد(ص):۴۱ کیلوبایت (۳٬۶۲۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- طه ٦٣ (رده آیات قرآن)بِسِحْرِهِما). سرزمینی که همچون جان شما عزیز است و به آن تعلق دارید آن هم به شما تعلق دارد. به علاوه اینها تنها به بیرون کردن شما از وطنتان قانع نیستند، اینها۳۸ کیلوبایت (۳٬۱۰۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- طه ٦٤ (رده آیات قرآن)رویهم بریزید و یکپارچه به کار گیرید. سپس همگی در یک صف (به میدان مبارزه) گام نهید. امروز کسی پیروز میگردد که بتواند برتری خود را (به حریف) نشان دهد. «پس۳۶ کیلوبایت (۳٬۰۵۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- الذاريات ٨ (رده تکذیب قرآن)تَسْتَعْجِلُونَ «14» ترجمه سوگند به پراكندهكنندگان پراكنده كردنى پس به حمل- كنندگان بار گران را پس به روندگان بآسانى پس به قسمتكنندگان كار را همانا آنچه۲۵ کیلوبایت (۲٬۰۹۰ واژه) - ۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۵
- الجن ٣ (رده استماع قرآن جن)خدا ۱، ۳ شرک: بطلان شرک ۳ عقیده: عقیده به شرک ۶; عقیده به فرزنددارى خدا ۶; عقیده به همسردارى خدا ۶ قرآن: تعالیم قرآن ۳۳۱ کیلوبایت (۲٬۳۵۸ واژه) - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۱:۴۳
- البقرة ٤٢ (رده بنى اسرائیل و قرآن)شبهه ۱ علما: علماى دین و کتمان حق ۵ قرآن: حرمت کتمان قرآن ۶; حقانیت قرآن ۶، ۷; قرآن در کتب آسمانى ۷، ۸; کتمان حقیقت قرآن ۸ کتب آسمانى: تحریف کتب آسمانى ۸;۲۷ کیلوبایت (۲٬۲۴۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
- الجاثية ٦ (رده تنزیه آیات قرآن)دلایل توحید ۴ قرآن: تنزیه آیات قرآن ۱; حقانیت آیات قرآن ۱; حق ناپذیرى مکذبان قرآن ۸; منشأ تکذیب قرآن ۸; وحیانیت الفاظ قرآن ۹; وضوح قرآن ۸ معرضان ازخدا:۳۰ کیلوبایت (۲٬۳۶۷ واژه) - ۵ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۲۹
- الشورى ٢٥ (رده آیات قرآن)اهل بیت خود به مردم سفارش کند و به یارى آنها برخیزد سپس آیه ۲۴ به همین سبب نازل شد و در قبال این خیال که مى گفتند: محمد میخواهد مردم به اهل بیت وى رغبت۴۶ کیلوبایت (۴٬۳۳۴ واژه) - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۳۸
- الفرقان ٧ (رده آیات قرآن)نعوذ باللّه قرآن دروغ و افترا است و اشخاصى در ساختن آن با پيغمبر صلّى اللّه عليه و اله و سلّم كمك كردند غير از قول آنها است كه ميگفتند قرآن افسانه پيشينيان۴۷ کیلوبایت (۴٬۱۳۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- الفرقان ١٠ (رده آیات قرآن)نعوذ باللّه قرآن دروغ و افترا است و اشخاصى در ساختن آن با پيغمبر صلّى اللّه عليه و اله و سلّم كمك كردند غير از قول آنها است كه ميگفتند قرآن افسانه پيشينيان۵۰ کیلوبایت (۴٬۶۰۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- النحل ١٠٤ (رده آیات قرآن)خداوند کسانی را (به سوی حق و حقیقت و راه نجات و سعادت) رهنمود نمیسازد که به آیات خدا ایمان نیاورند، (و ایشان به سبب کفرشان به آیات قرآن، در آخرت) عذاب دردناکی۳۰ کیلوبایت (۲٬۵۰۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
- المؤمنون ٣٤ (رده آیات قرآن)function. آيات ۲۳ - ۵۴، سوره مؤ منون اشاره به عقيده بت پرستان درباره عبادت آلهه و معناى خطاب نوح عليه السلام به قوم خود: ((اعبدوا الله ...)) افترائات و احتجاجات۲۲ کیلوبایت (۱٬۶۱۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
- الجن ٨ (رده آثار نزول قرآن)از جنّ، از شنیدن آیات قرآن كريم گفتاری پیرامون جنّ: (آنچه درباره جنّ، در آيات قرآن آمده است) مراد از پناهنده شدن مردانى از إنس، به مردانى از جنّ توضيح معناى۳۰ کیلوبایت (۲٬۵۶۱ واژه) - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۱:۴۷
- الجن ٤ (رده آیات قرآن)از جنّ، از شنیدن آیات قرآن كريم گفتاری پیرامون جنّ: (آنچه درباره جنّ، در آيات قرآن آمده است) مراد از پناهنده شدن مردانى از إنس، به مردانى از جنّ توضيح معناى۲۸ کیلوبایت (۲٬۵۱۱ واژه) - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۱:۴۳
- الجن ٩ (رده جن قبل از نزول قرآن)بر شناخت قرآن، به ضعف خود و عظمت قدرت الهى و قدرت انتخاب و اختيار خود پى بردهاند. 1- نزول قرآن، در آسمانها نيز اثر گذاشت. جنّ قبل از نزول قرآن، اخبار آسمانى۳۲ کیلوبایت (۲٬۷۴۰ واژه) - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۱:۴۸
- الأنعام ١٤٨ (رده پیشگویى قرآن)است نه اجبار آنان به ايمان آوردن. در قرآن بارها آمده است كه: اگر خدا مىخواست، همه را هدايت مىكرد و پيامبر هم حقّ اكراه و اجبار مردم به ايمان را ندارد.۴۸ کیلوبایت (۳٬۵۴۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
- الجن ٢ (رده ایمان به قرآن)بردن به راهنما بودن قرآن به سوى رشد و درستى - مى تواند گویاى برداشت یاد شده باشد. ایمان: ایمان به قرآن ۴; زمینه ایمان به قرآن ۵، ۶; موانع ایمان به قرآن۴۱ کیلوبایت (۳٬۶۲۹ واژه) - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۱:۴۴
- الأحقاف ٣٠ (رده اهمیت قرآن)واقعیت صداقت ۱۲ قرآن: اهمیت قرآن ۷; تبلیغ قرآن ۱، ۲; دلایل وحیانیت قرآن ۱۰; نقش قرآن ۷، ۸; ویژگیهاى قرآن ۱۱; هدایتگرى قرآن ۱۱، ۱۳; هماهنگى قرآن با کتب آسمانى۳۶ کیلوبایت (۲٬۹۵۴ واژه) - ۵ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۴۰
- المؤمنون ٣٥ (رده آیات قرآن)function. آیا او به شما وعده میدهد هنگامی که مردید و خاک و استخوانهایی (پوسیده) شدید، بار دیگر (از قبرها) بیرون آورده میشوید؟! |آيا به شما وعده مىدهد۲۶ کیلوبایت (۲٬۰۰۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
- الأعراف ٣٩ (رده آیات قرآن)امتيازى نيست، پس به سزاى آنچه انجام مىداديد عذاب را بچشيد و پيشوايانشان به پيروانشان مىگويند: «شما را بر ما امتيازى نيست. پس به سزاى آنچه به دست مىآورديد۲۴ کیلوبایت (۱٬۵۶۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- سوره العنكبوت (رده سورههای قرآن)برهان)، ما کتاب [:قرآن] را بر تو نازل کردیم. پس آنان را که کتاب دادیم بدان (قرآن) ایمان میآورند. و از میان مشرکان (نیز) کسانیاند که به آن میگروند و جز۴۰ کیلوبایت (۱٬۹۸۴ واژه) - ۲۲ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۲:۳۸
- هود ٢٣ (رده آیات قرآن)متنعم به نعم ابدى، و باقى به بقاى سرمدى. تنبيه: قوله «إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا» مندرج است در تحت آن هر چه را كه ايمان به آن واجب باشد از اعتقاد به خدا و۲۹ کیلوبایت (۲٬۱۱۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
- الجن ١ (رده عقیده به قرآن)ویژگیهاى جن۶ حق: تمییز حق و باطل ۶ عقیده: عقیده به قرآن ۳ قرآن: شگفتى تعالیم قرآن ۴; فهم قرآن ۵ محمد(ص): تلاوت قرآن محمد(ص) ۱; مسؤولیت محمد(ص) ۳; منشأ علم محمد(ص)۲۴۳ کیلوبایت (۳٬۹۵۵ واژه) - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۱:۴۰
- يونس ٢٠ (رده مشرکان صدر اسلام و قرآن)سخن آن است که: ما قرآن را به عنوان آیت و نشانه اى الهى براى صدق ادعاى پیامبر(ص) قبول نداریم و این در واقع تحقیر شأن قرآن و استخفاف به امر کتاب خداست. ۲۳۴ کیلوبایت (۲٬۶۴۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۰
- العنكبوت ٦٦ (رده آیات قرآن)كس ظالم و ستمكارتر است از كسيكه افترا و دروغ به بندد بخدا و بگويد شفاعت و عبادت بتها را خدا مرخّص فرموده و تكذيب كند قرآن و آورنده آنرا كه حقّ محض است چون۳۱ کیلوبایت (۲٬۶۰۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- الأحزاب ٦٠ (رده آیات قرآن)بِهِمْ: هر آينه برگماريم، يعنى امر كنيم تو را به قتال ايشان و جلاى آنها از اوطان به آن چيزى كه مضطرب سازد ايشان را به طلب جلاى وطن و غير آن از افعالى كه غمگين۵۳ کیلوبایت (۴٬۳۴۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۰
- الجن ١٠ (رده آیات قرآن)بر شناخت قرآن، به ضعف خود و عظمت قدرت الهى و قدرت انتخاب و اختيار خود پى بردهاند. 1- نزول قرآن، در آسمانها نيز اثر گذاشت. جنّ قبل از نزول قرآن، اخبار آسمانى۳۵ کیلوبایت (۳٬۰۲۸ واژه) - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۱:۴۸
- العنكبوت ٦٢ (رده آیات قرآن)كس ظالم و ستمكارتر است از كسيكه افترا و دروغ به بندد بخدا و بگويد شفاعت و عبادت بتها را خدا مرخّص فرموده و تكذيب كند قرآن و آورنده آنرا كه حقّ محض است چون۳۲ کیلوبایت (۲٬۷۲۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- الصف ٩ (رده پیشگوییهاى قرآن)اراده خدا ۱۰ رسولان خدا :۱ قرآن: پیشگوییهاى قرآن ۱۴; تنزیه قرآن ۶; ویژگیهاى قرآن ۵; ویژگیهاى هدایتگرى قرآن ۶; هدایتگرى قرآن ۵ محمد(ص): رسالت محمد(ص) ۱،۴۲ کیلوبایت (۳٬۶۵۵ واژه) - ۱۹ خرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۱۶
- العنكبوت ٦٤ (رده آیات قرآن)آخرت را حيات ناميده به جهت آنكه نعيم بهشتى خالد و دائم و باقى است به بقاى الهى به خلاف دنيا، زيرا زندگانى در آن منقطع، و به علاوه مشوب به همّ و غم و مرض و۳۶ کیلوبایت (۳٬۱۷۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- الجاثية ٣٢ (رده آیات قرآن)اثباتى و قطعى ندارند; بلکه به گونه ضمنى امکان آن را معترف اند (و ما نحن بمستیقنین). ۹ - انکار قیامت و اظهار ناباورى به آن، به رغم پیام هاى مکرر وحى، معلول۳۱ کیلوبایت (۲٬۳۴۷ واژه) - ۵ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۵۳
- المنافقون ٢ (رده آیات قرآن)منافقون معنای كاذب بودن شهادت منافقان به رسالت پيامبر«ص» معناى اين كه خداوند بر دل هاى منافقان، مُهر زده توصيف منافقان به «چوب ها و اشباح بی روح» اوصاف و احوالى۳۱ کیلوبایت (۲٬۵۰۶ واژه) - ۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۰۵
- سبإ ٤٢ (رده آیات قرآن)نسبت به دیگری مالک سود و زیانی نیست! و به ظالمان میگوییم: «بچشید عذاب آتشی را که تکذیب میکردید!» |پس امروز براى يكديگر سود و زيانى نداريد، و به كسانى۳۶ کیلوبایت (۲٬۸۶۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۱
- العنكبوت ٦٥ (رده آیات قرآن)چون به کشتی نشینند (و به دست امواج خطر افتند در آن حال) تنها خدا را به اخلاص کامل در دین میخوانند، و چون از خطر دریا به ساحل نجاتشان رساند (باز به خدای۳۶ کیلوبایت (۳٬۰۵۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- السجدة ٥ (رده آیات قرآن)برمىشماريد- هزار سال است، به سوى او بالا مىرود. اوست که امر عالم را (به نظام احسن و اکمل) از آسمان تا زمین تدبیر میکند سپس در روزی که مقدارش به حساب شما بندگان۳۵ کیلوبایت (۲٬۹۵۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۸
- الأعراف ١٥٣ (رده آیات قرآن)انحصار معرفت به خدا در فكر واستدلال ، خودجهل به خدا و شرك خفى به او است در علم به هر چيزى نخست علم به آفريدگار آنحاصل مى شود و محال است كه خداى تعالى شناخته۳۶ کیلوبایت (۲٬۸۰۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- الأنعام ٣٢ (رده آیات قرآن)بودن آخرت به خاطر آن است كه هم لذّتهايش آميخته به رنج نيست و هم زودگذر و موهوم و خيالى نيست. با توجّه به آيات ديگر قرآن، نبايد اين آيه را دعوت به رهبانيّت۳۴ کیلوبایت (۲٬۶۴۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- العنكبوت ٦٧ (رده آیات قرآن)آن هجرت نماییم زندگی ما مختل گردد که قرآن از طرق مختلف به آنها پاسخ گفت. در این آیه قرآن از طریق دیگری به آنها پاسخ داده، میفرماید: «آیا ندیدند که ما (برای۴۰ کیلوبایت (۳٬۲۷۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- سوره الإسراء (رده سورههای قرآن)میکند. (و به او میگوییم) : «کارنامهات را بخوان؛کافی است (که) امروز خودت حسابگر (خود) باشی.» هر کس (به شایستگی) به راه آید، تنها به سود خود به راه آمده،۶۴ کیلوبایت (۳٬۳۳۸ واژه) - ۲۲ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۲:۳۷
- طه ١٢ (رده آیات قرآن)داستانهاى قرآن است، زيرا حدود نهصد آيه از قرآن را به خود اختصاص داده است. كلمه «ربّ» كه از اسماى حسناى الهى است، بيش از 970 مرتبه در قرآن آمده است و خداوند۴۱ کیلوبایت (۳٬۷۲۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۴
- هود ٣٦ (رده آیات قرآن)اطمينان انسان به حس و تمايل او به تشبيه وتمثيل غير محسوس به محسوس ۲ - توجه به خدا از راه عبادت ، بر مبناى اصل كلى و فطرى خضوع ضعيف در برابرقوى در قرآن كريم ،۴۲ کیلوبایت (۳٬۲۹۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
- المنافقون ٣ (رده آیات قرآن)حال آنها از نفاق و دروغ، به سبب آنست كه ايشان ايمان آوردند به زبان، يعنى به كلمه شهادتين ناطق شدند و خود را در زىّ اهل اسلام به مسلمانان نمودند، ثُمَّ كَفَرُوا:۳۵ کیلوبایت (۲٬۹۱۴ واژه) - ۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۰۶
- العنكبوت ٦٩ (رده آیات قرآن)آينه هدايت نمائيم ايشان را به راههاى خود كه آن طريق مسير است به مجازات و وصول به نجات. و يا آنكه زياد سازيم هدايت ايشان را به سبيل خير و بركت و توفيق در۴۲ کیلوبایت (۳٬۹۶۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- الأعراف ٤٠ (رده تشبیهات قرآن)هرگز درهای آسمان به روی آنان باز نشود و به بهشت در نیایند تا آنکه شتر در چشمه سوزن در آید (یعنی داخل شدنشان به بهشت بدان ماند که شتر به چشمه سوزن رود و۴۶ کیلوبایت (۳٬۶۳۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- العنكبوت ٦١ (رده آیات قرآن)اللَّهُ» 4- گرايش به حقّ، فطرى است و انحراف مشركان خلاف فطرت و به خاطر القائات بيرونى است. «يُؤْفَكُونَ» به صورت مجهول آمده كه به معناى به انحراف كشيده شدن۴۰ کیلوبایت (۳٬۴۱۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- الأعراف ١٦٨ (رده آیات قرآن)«بلوناهم» به ناصالحان برگردد، ارجاع ضمیر «لعلهم» به آنان طبیعى و روشن است. و اگر ضمیر در «بلوناهم» به همگان، صالح و ناصالح، برگردد، مرجع ضمیر «لعلهم» به طریقه۳۹ کیلوبایت (۳٬۲۸۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- يونس ٢٨ (رده آیات قرآن)طرفین به داوری میپردازیم) و معبودهایشان میگویند: شما ما را نپرستیدهاید (بلکه به وسوسهی اهریمن و به سخن دل گوش فرا دادهاید و مجسّمهی ما را به خاطر۳۷ کیلوبایت (۲٬۷۵۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۰
- فاطر ٣ (رده آیات قرآن)پس به كجا گردانيده مىشويد از راه توحيد، يعنى به چه جهت منصرف مىشويد از توحيد به شرك. تنبيه: خداوند رحمان از راه لطف و مرحمت براى ارشاد بندگان، به طريق۳۶ کیلوبایت (۲٬۹۳۵ واژه) - ۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۲۱
- يونس ١٩ (رده آیات قرآن)مشركين و بيان اينكه پيامبر (ص ) حق و اختيارى در تعويض وتبديل قرآن ندارد ظلمى بالاتر از افترا بستن به خدا يا تكذيب آيات او نيست فلسفه بت پرستى و مبناى عقايد بت۳۹ کیلوبایت (۳٬۱۴۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۰
- المؤمنون ٣٣ (رده آیات قرآن)كَذَّبُوا بِلِقاءِ الْآخِرَةِ: آنانكه كافر شدند به خدا و دروغ شمردند ملاقات نمودن به قيامت و رسيدن به آنرا، يعنى به بعث و حشر و ثواب و عقاب ايمان نياوردند. وَ۳۹ کیلوبایت (۲٬۸۹۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- الأنعام ١٥٠ (رده آیات قرآن)آخرت ۱۲ آیات خدا: مکذّبان آیات خدا ۱۲ احتجاج: با بدعتگذاران ۱ احکام:۴ افترا: به خدا ۲ بدعت: بیخاعتبارى بدعت ۶، ۷ ; عوامل بدعت ۷ ; منشأ بدعت ۱۰ بدعتگذاران:۴۱ کیلوبایت (۲٬۸۴۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- العنكبوت ٦٣ (رده آیات قرآن)كس ظالم و ستمكارتر است از كسيكه افترا و دروغ به بندد بخدا و بگويد شفاعت و عبادت بتها را خدا مرخّص فرموده و تكذيب كند قرآن و آورنده آنرا كه حقّ محض است چون۴۴ کیلوبایت (۳٬۶۵۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- يونس ١٨ (رده آیات قرآن)علم به آن ندارد؟ خدا از آنچه شریک او قرار میدهند منزه و برتر است. و آنان به جای خدا چیزهایی را می پرستند که نه زیانی به آنان می رسانند و نه سودی به آنان۴۷ کیلوبایت (۳٬۷۳۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۰
- المنافقون ١ (رده آیات قرآن)گواهى خود به جهت موافق نبودن اعتقاد آنها با گفتارشان. پس شهادت ايشان به آنكه دل ما معتقد باشد به رسالت تو، دروغ باشد. تنبيه: آيه دال است به آنكه حقيقت۵۶ کیلوبایت (۴٬۲۹۰ واژه) - ۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۰۴
- الأنبياء ١١٢ (رده آیات قرآن)باطل و شرك به راستى، يعنى به عدل كه مقتضى استعجال عذاب و تشديد عقابشان است، زيرا آنها مستوجب شدهاند نه به فضل كه مستلزم محابات است. اين دعا به امر حق تعالى۵۲ کیلوبایت (۴٬۸۷۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
- نوح ٢٨ (رده آیات قرآن)ناپیدائی به نام «جنّ» سخن میگوید، سخن از ایمان آنها به پیامبر اسلام صلّی اللّه علیه و آله، و خضوع در برابر قرآن مجید، و ایمان و اعتقاد آنها به معاد، و۵۴ کیلوبایت (۴٬۸۶۲ واژه) - ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۵
- السجدة ٤ (رده آیات قرآن)لاشفیع) «شفع» ریشه «شفیع» به معناى «ضمیمه کردن چیزى به دیگرى» است (مفردات راغب). شفاعت، به معناى «پیوستن چیزى به دیگرى، جهت کمک به او» است (مفردات راغب).۴۷ کیلوبایت (۳٬۹۳۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۸
- النور ٢٦ (رده آیات قرآن)و شايبه كدرت به آن راه ندارد و اهل آن باقى هستند به بقاء اللّه و متنعم به نعمتهائى كه بوصف در نيايد، نه چشمى ديده و نه گوشى شنيده و نه به قلب بشرى خطور۵۵ کیلوبایت (۴٬۴۸۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
- الكهف ١٤ (رده آیات قرآن)انحصار علم حقيقى به معناى احاطه بر عين موجوداتوحوادث ، به خداى تعالى را افاده مى كند گفتگوى اصحاب كهف بعد از بيدار شدن درباره رفتن به شهر نگرانى اصحاب۴۹ کیلوبایت (۳٬۸۹۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- الأعراف ١٦٧ (رده آیات قرآن)«بعث» (مصدر «لیبعثن») به معناى فرستادن است و چون به «على» متعدى شده، معناى مسلط ساختن در آن تضمین شده است. «سَوْم» (مصدر «یسومون») به معناى تحمیل کردن است۵۰ کیلوبایت (۴٬۱۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- الحج ٢٧ (رده آیات قرآن)مفردات و جملات آيات مربوط به مناسك حج تحريك و تشويق مردم به تعظيم حرمات خدا اشاره به اينكه ((تقوى (( امرى معنوى و قلبى است و قائم به اعمال خارجى نيست حكمت۵۷ کیلوبایت (۵٬۶۰۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- هود ٢٧ (رده آیات قرآن)اراده و اشاره به تفاوت بين اراده ما واراده خدا بيان جواز انتساب اغواى مجازاتى به خداى تعالى و اشاره به اينكه غذاباستيصال قوم نوح (ع ) مسبوق به اغواى خداوند۴۹ کیلوبایت (۳٬۸۷۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
- الأنعام ٣١ (رده آیات قرآن)باطنى به آن لباس در مىآيند. و گاهى آن صورت به حسب اختلاف موطن و تبدل مكان، تغيير مىيابد به صورت ديگر، و آن اصل به حال خود است كه در هر مكانى به لباسى۵۰ کیلوبایت (۴٬۰۱۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- الحج ٢٦ (رده آیات قرآن)مفردات و جملات آيات مربوط به مناسك حج تحريك و تشويق مردم به تعظيم حرمات خدا اشاره به اينكه ((تقوى (( امرى معنوى و قلبى است و قائم به اعمال خارجى نيست حكمت۶۲ کیلوبایت (۵٬۷۶۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- الحج ٢٨ (رده آیات قرآن)بذل جان. به هر حال قرآن با این گفتار برنامه شرک آلود بت پرستان را نفی میکند که به هنگام قربانی نام بتها را میبردند، و این مراسم توحیدی را به شرک آلوده۷۲ کیلوبایت (۶٬۷۲۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- سوره آل عمران (رده سورههای قرآن)است. و خدا به (امور) بندگان بسی بیناست. بیگمان کسانیکه به آیات خدا کفر میورزند، و پیامبران برجسته را به ناحق میکشند و مردمانی را (هم) که به فضیلت فرمان۱۳۳ کیلوبایت (۶٬۹۶۴ واژه) - ۲۲ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۲:۳۷
- سوره الأعراف (رده سورههای قرآن)فرعونیان را بیچون به خشکسالی و کمبودی از محصولات دچار کردیم، شاید به خوبی (حقیقت را) یاد کنند. پس هنگامی که (حالت) نیکی (به دلخواهشان) به آنان روی آورد گویند:۱۳۰ کیلوبایت (۶٬۷۱۱ واژه) - ۲۲ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۲:۳۷
- الحج ٢٥ (رده آیات قرآن)حاجیان: تجاوز به حقوق حاجیان ۸ حج: تاریخ حج ۱۰ حقوق: تجاوز به حقوق دیگران ۱۲; کیفر تجاوز به حقوق دیگران ۱۵; گناه تجاوز به حقوق دیگران ۱۴ خود: ظلم به خود ۱۷ سبیل۷۶ کیلوبایت (۶٬۹۳۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- است كه خدا عالم به آن بوده و به عبارت ديگر علم خدا به قرآن قديم بوده اين اختصاص به قرآن ندارد تا منتش را بر قرآن بگذاريم بلكه علم خدا به تمامى موجودات قديم۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۶۶ واژه) - ۶ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۵۵
- گفت:عريضه به خدمت امام جعفر صادق عليه السلام نوشتم و به دست عبدالملك بن اعيَن دادم كه به آن حضرت برساند، به اين مضمون كه: گروهى در عراق، خداى تعالى را به صورت۱۰ کیلوبایت (۵۸۶ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۰
- آنان را كه گفتند: به درستى كه خدا عهد كرده به سوى __________________________________________________ (۳). آل عمران، ۱۸۳. و در قرآن «أَلّا نُؤْمِنَ» است،۱۰ کیلوبایت (۶۱۹ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۳۰
- است كه به پيروى از منطق و عقل ، و الهام از قرآن و سنت ، باب اجتهاد را مفتوح مى داند، و به فقه اسلام تحرك مى بخشد و مى گويد: چه دليلى دارد كه فهم قرآن و سنت۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۴۲ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۱۱
- مسلمون»؟ و يا می گويند: اين قرآن را وى به خدا افترا بسته، بگو اگر چنين چيزى ممكن است، شما هم ده سوره مثل آن را به خدا افترا ببنديد و حتى غير خدا، هر كسى۴۴ کیلوبایت (۵٬۲۵۵ واژه) - ۲۹ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۰۲:۰۶
- منظور قرآن است . در بعضى از روايات هنگامى كه از امام صادق (عليه السلام ) مى پرسند كه آيا ميان قرآن و فرقان فرقى است ؟ مى فرمايد: «قرآن اشاره به مجموع اين۴۳ کیلوبایت (۵٬۰۶۵ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۱۴
- بنابراين كلمه سحر مى تواند به معنى هر چيز عارى از حقيقت به كار رود. اما اينكه بعضى گفته اند هذا اشاره به قرآن مجيد است ، زيرا قرآن نفوذ و جاذبه سحرانگيزى در۴۹ کیلوبایت (۵٬۸۳۴ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۰۹
- كرد، حسن به او گفت : استغفار كن ، ديگرى آمد از فقر شكايت كرد، به او نيز گفت استغفار كن ، سومى آمد و به او گفت : دعا كن خداوند پسرى به من بدهد به او نيز گفت۴۵ کیلوبایت (۵٬۳۵۰ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۱۱
- تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۱۹ (بخش بيان تناسب جواب موسى «ع» با مقتضاى مقام و اشاره به وجوه نادرست مفسران در معناى آيه)خود آيه به شهادت آيه بعدى اين است كه ((موعد(( اسم زمان باشد و ((خلف وعده (( به معناى عمل نكردن به مقتضاى وعده است و ((مكان سوى (( - به ضم سين - به معناى۴۲ کیلوبایت (۵٬۰۵۷ واژه) - ۷ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۴۳
- خدا افترا بستند، رانده شدن كافران به سوى جهنم ، ملامت و سرزنش فرشتگان عذاب نسبت به آنها، و دعوت بهشتيان به سوى بهشت و تبريك و تهنيت فرشتگان رحمت به آنها۴۲ کیلوبایت (۵٬۰۶۷ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۰۰
- مى كند، و به اصطلاح دست آدمى را گرفته پا به پا ميبرد و او را منزل به منزل نزديك مى كند، تا در آخر به سر منزل مقربين رسانيده به فوز مخصوص به مخلصين رستگار۴۱ کیلوبایت (۴٬۷۹۳ واژه) - ۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۶:۲۳
- اين ماجرا تصميم به قطع كمكهاى خود از اين مجرمان گرفته بودند و آيه آنها را از اين كار نهى كرد. ولى به هر حال مى دانيم آيات قرآن اختصاص به شاءن نزول ندارد،۳۴ کیلوبایت (۳٬۹۹۳ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۰۹
- واژه «حج » در اصل به معنى قصد است و به همين جهت به جاده و راه «محجة » (بر وزن مودة ) گفته مى شود، زيرا انسان را به مقصد مى رساند، و به دليل و برهان «حجت۴۶ کیلوبایت (۵٬۴۶۹ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۳۷
- تفسیر:المیزان جلد۱۰ بخش۸ (بخش تحدى قرآن كريم به اينكه سوره اى مانند قرآن بياوريد اختصاص به سور معينى ندارد)تحدى به سوره معينى نيست ، چون منظور مشركين از اينكه گفتند: «آن را به خدا افترا بسته » جاى معينى از قرآن نبوده ، بلكه منظورشان همه قرآن بوده ، و قرآن كريم۴۱ کیلوبایت (۴٬۶۹۱ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۱:۴۷
- تفسیر:المیزان جلد۲ بخش۲۲ (بخش اعتقاد به تاءثير اعمال انسان در پيدايش حوادث عمومى به معناى انكار نظام عليت در جهان طبيعت نيست)عدم توجه به منطق قرآن است ، و اهل قرآن خيال كرده اند اينكه قرآن و اهل آن اعمال نيك و بد مردم را باعث حدوث حوادثى نيك و بد مى دانند، مى خواهند به كلى علل۴۴ کیلوبایت (۵٬۲۰۵ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۷:۳۱
- مورد در قرآن مجيد به مساله اسراف اشاره شده و از آن نكوهش گرديده است (درباره اسراف در ذيل آيات متناسب مشروحا سخن خواهيم گفت ). به هر حال روش قرآن و اسلام۴۱ کیلوبایت (۴٬۸۰۸ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۱۵
- از غيب ولو به تعليم الهى از آنها نفى شود اين بر خلاف نصوص صريح قرآن مجيد است ، و اگر منظور او نفى توسل به پيامبران و اولياى الهى باشد - به اين صورت كه۵۱ کیلوبایت (۶٬۰۷۲ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۱۰
- است كه به وسيلۀ آن، به مقصد و هدف دور خود برسى. و جملۀ «لَعَلّى أبلُغُ الأسبَاب»، به منزلۀ تعليلى است براى دستور مزبور، و معنايش اين است كه: اگر به تو دستور۳۸ کیلوبایت (۴٬۳۴۳ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۴۳
- حوادثى كه مربوط به اوست و امورى كه انسان به آن تماس دارد دخيل و موثر است . ۸ - بنابراين جا دارد كسانى را كه به عرفان نفس اشتغال دارند فى الجمله به دو طائفه تقسيم۴۱ کیلوبایت (۴٬۷۹۱ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۰۸
- است، اين معنا را به دست مى دهد كه گويا رسول خدا «صلّى اللّه عليه و آله و سلّم» به كفّار فرموده: پروردگار من مرا دستور داده به اين كه به طور دائم او را بپرستم؛۴۵ کیلوبایت (۵٬۳۶۴ واژه) - ۲۸ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۴:۰۲
- است و به محمد (ص) فرمود: (۱۶۳ سوره نساء): «به راستى ما به تو وحى كرديم چونان كه وحى كرديم به نوح و پيغمبران بعد از او» و به هر پيغمبرى فرمان داد تا به راه۱۴۹ کیلوبایت (۱۰٬۷۸۰ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۳۸
- تفسیر:المیزان جلد۲ بخش۲۳ (بخش دو نكته در آيه : ۱ تشويق مردم به تفكر پيرامون حقايق وجود ۲ عدم رضايت به تقليد و اطاعت كوركورانه)مربوط به سعادت و شقاوت انسان است بكار بگيرند. دوم اينكه قرآن كريم هر چند كه بشر را به اطاعت مطلقه و بى چون و چراى خدا و رسول دعوت مى كند، الا اينكه به اين۴۲ کیلوبایت (۵٬۰۵۸ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۷:۳۱