نتایج جستجو
از الکتاب
- النساء ١٢١ (رده گمراهان در جهنم)عوامل شقاوت ۳ شیطان: اغواگرى شیطان ۱ ; قبول ولایت شیطان ۲ گمراهان: فرجام گمراهان ۱ ; گمراهان در جهنم ۱، ۶ موجودات: تغییر موجودات ۴۱۴ کیلوبایت (۸۹۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
- الشورى ٤٥ (رده رؤیت گمراهان در جهنم)قیامت ۱۲ گمراهان: رؤیت گمراهان در جهنم ۱۱; زیانکارى اخروى گمراهان ۱۲; سرزنش اخروى گمراهان ۹; سرنوشت خانواده گمراهان ۱۴; سرنوشت گمراهان ۱۴; گمراهان در قیامت۴۷ کیلوبایت (۳٬۲۸۴ واژه) - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۵۷
- الشورى ٤٦ (رده گمراهان در جهنم)۷، ۸ قیامت: ظهور حقایق در قیامت ۳; ویژگیهاى قیامت ۳ گمراهان: گمراهان در جهنم ۲; موانع نجات اخروى گمراهان ۵; هدایت ناپذیرى گمراهان ۸ گمراهى: منشأ گمراهى۲۸ کیلوبایت (۲٬۱۴۵ واژه) - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۵۸
- الواقعة ٩٣ (رده آب داغ جهنم)مى فرمود: ...«فنزل من حمیم» در قبر میّت است. جهنم: آب داغ جهنم ۱ قبر: آب داغ در قبر ۳ گمراهان: آشامیدنیهاى اخروى گمراهان ۱; بى ارزشى گمراهان ۲ مکذبان: آشامیدنیهاى۱۵ کیلوبایت (۱٬۲۵۲ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۵۸
- البقرة ١٧٥ (رده دین فروشان در جهنم)راستى چقدر در برابر عذاب خداوند تحمّل دارند؟ براى گناه كتمان، هشت تهديد پى در پى آمده است؛ پنج تهديد در آيه قبل، دو تهديد در اين آيه و يك تهديد در آيه بعد۲۶ کیلوبایت (۱٬۸۵۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- غافر ٤٧ (رده احتجاج در جهنم)ظلم ستیزى انبیا ۱۰ تقلید: آثار تقلید کورکورانه ۶ جهنم: احتجاج در جهنم ۱، ۲; جاودانگى در جهنم ۳; موجبات جهنم ۶، ۷ جهنمیان: اقرار جهنمیان ۵; بى تأثیرى استمداد۳۶ کیلوبایت (۲٬۵۵۹ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۵۴
- آنگاه كه در خورشان انبياء نباشد قهراً موقعيّت خويش را از دست مىدهد. [شعراء:224-227]. يعنى گمراهان از شعراء پيروى مىكنند، نمىدانى كه شاعران در هر ودايى۱۴ کیلوبایت (۱٬۲۸۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۴
- فصلت ٤٠ (رده مشرکان در جهنم)باشد از آتش جهنم روز قيامت، يعنى در روز قيامت هرگز اين دو مساوى نيستند، زيرا اولى در مرتبه سفلا آتش سوزان، و دومى در درجه عليا در مهدامن و امان. بعد از آن۴۷ کیلوبایت (۳٬۸۱۷ واژه) - ۱۵ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۵۵
- الواقعة ٥٥ (رده اصحاب شمال در جهنم)اصحاب شمال در جهنم ۱، ۲ تشبیهات قرآن: تشبیه اصحاب شمال ۱; تشبیه به شتر تشنه ۱; تشبیه جهنمیان ۱ جهنم: آب داغ جهنم ۱; آثار آب داغ جهنم ۲; آشامیدنیهاى جهنم ۱; تداوم۱۹ کیلوبایت (۱٬۴۹۳ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۳۷
- الواقعة ٥٦ (رده آشامیدنیهاى جهنم)اصحاب شمال ۳ جهنم: آشامیدنیهاى جهنم ۳; خوردنیهاى جهنم ۳; عذابهاى جهنم ۳ جهنمیان: بى ارزشى جهنمیان ۱; عذاب جهنمیان ۳ عذاب: عذاب با آب داغ جهنم ۳; عذاب با۱۸ کیلوبایت (۱٬۴۴۱ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۳۷
- الزخرف ٣٩ (رده بى تأثیرى پشیمانى اخروى گمراهان)۶; گناه کفر به قرآن ۶ گمراهان: بى تأثیرى پشیمانى اخروى گمراهان ۱; حتمیت عذاب گمراهان ۱۰; عذاب اخروى گمراهان ۸; همنشینان گمراهان ۱۰ گمراهگران: عذاب اخروى۲۸ کیلوبایت (۲٬۲۶۱ واژه) - ۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۰۳
- الشعراء ١٠٣ (رده عبرت از فرجام گمراهان)تاریخ و در بردارنده آموزه هاى گرانسنگى براى انسان ها است. گفتنى است که واژه «آیة» در این جا معادل «عبرة» مى باشد. ۲ - مطالعه در فرجام شوم گمراهان شرک پیشه۴۵ کیلوبایت (۴٬۱۶۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- غافر ٣٣ (رده محرومیت گمراهان)برگردانيده شويد از موقف حساب در حالتى كه بازگشتگان باشيد از آنجا بسوى جهنم، يا در حينى كه فرار كنندگان باشيد از راه جهنم اگرچه آن فرار فايده ندهد شما را۳۳ کیلوبایت (۲٬۶۲۶ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۴۷
- الزخرف ٣٨ (رده گمراهان در قیامت)حسرت اخروى گمراهان ۱; عذابهاى اخروى گمراهان ۹; گمراهان در قیامت ۲، ۳، ۴، ۷; گمراهان در محضر خدا ۲; گمراهان و شیاطین ۳; نفرت گمراهان ۴ گمراهگران: گمراهگران۲۹ کیلوبایت (۲٬۲۷۸ واژه) - ۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۰۳
- الشورى ٤٤ (رده بى پناهى گمراهان)آثار عمل ۳ قیامت: ظهور حقایق در قیامت ۱۱ گمراهان: بى پناهى گمراهان ۱۰; بى یاورى گمراهان ۱; گمراهان هنگام عذاب ۱۰; محرومیت گمراهان ۱ گمراهى: عوامل گمراهى ۳،۳۷ کیلوبایت (۲٬۸۰۲ واژه) - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۵۶
- النمل ٨١ (رده کوردلى گمراهان)کفر ۵ کوردلان :۱ هدایت ناپذیرى کوردلان ۱ ۲ گمراهان: کوردلى گمراهان ۱; هدایت گمراهان ۴; هدایت ناپذیرى گمراهان ۱، ۲ محمد(ص): زمینه تأثیر هدایتهاى محمد(ص)۳۹ کیلوبایت (۳٬۳۳۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- الواقعة ٤٣ (رده دود سیاه جهنم)و شقاوتند و در آيات اوليّه اين سوره بيان شد جاى تعجّب است از حال آنها كه در باد سام مولود از حرارت آتش جهنم كه در نهايت سوزندگى و نافذ در مسامات بدن است۱۵ کیلوبایت (۱٬۱۴۵ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۳۱
- الزخرف ٨٩ (رده شرایط هدایت گمراهان)جهان است در سوره فصّلت آمده و يك بار كه به پايان جهان اشاره دارد در آيه ده همين سوره آمده است. بيشتر مطالب اين سوره در بيان عظمت قرآن و نزول آن در شب قدر۳۱ کیلوبایت (۲٬۶۵۲ واژه) - ۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۳۴
- الواقعة ٤٢ (رده اصحاب شمال در جهنم)و شقاوتند و در آيات اوليّه اين سوره بيان شد جاى تعجّب است از حال آنها كه در باد سام مولود از حرارت آتش جهنم كه در نهايت سوزندگى و نافذ در مسامات بدن است۱۶ کیلوبایت (۱٬۳۰۶ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۳۰
- الصافات ٣٨ (رده دردناکى عذاب جهنم)مقصود از «عذاب» در آیه شریفه، عذاب دوزخ است. استکبار: آثار استکبار ۲ انبیا: آثار تکذیب انبیا ۲ جهنم: دردناکى عذاب جهنم ۳; ویژگیهاى عذاب جهنم ۳ حق: آثار حق۱۹ کیلوبایت (۱٬۴۰۱ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۰۹
- النحل ٢٩ (رده جاودانان در جهنم)المتکبّرین) جهنم: تعدد درهاى جهنم ۳، ۴; تنوع عذابهاى جهنم ۵; جاودانان در جهنم ۶; جاودانگى جهنم ۷; جاودانگى در جهنم ۸; عذابهاى جهنم ۸; موجبات جهنم ۸ جهنمیان۳۳ کیلوبایت (۲٬۶۸۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
- طه ١٢٤ (رده کورى اخروى گمراهان)است، يا در قبر، يا در آخرت و در جهنم، يا در تمام اينها، يا در اكثر. اما اول: جمعى از مفسرين قائلند، زيرا مسلمان بواسطه توكل بر خدا در دنيا زندگانى نمايد به۴۱ کیلوبایت (۳٬۶۶۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- مريم ٣٨ (رده گمراهان)امروز ستمگران در گمراهی آشکارند چه شنوا و چه بينايند آن روز كه نزد ما آيند! ليكن ستمكاران در آن روز در گمراهى آشكارند. (کافران انگار در این جهان کر و کورند،۳۱ کیلوبایت (۲٬۶۳۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- الأعراف ١٨ (رده ابلیس در جهنم)ابلیس مى کشاند. ۵- جهنم مملو از ابلیس و همه پیروانى که در زمره ابلیسیان درآمده باشند. (لمن تبعک منهم لأملأن جهنم منکم أجمعین) خطاب در «منکم» مى تواند بیانگر۳۷ کیلوبایت (۳٬۱۳۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- ابراهيم ٣ (رده گمراهان)موسى (ع ) روشنترين مصداق عزت الهى در ميان انبياء مراد از ((ايام الله )) در جمله ((و ذكرهم به ايام الله )) (روايتى در بيان مراد از ايام الله ) تفسیر آیات۳۸ کیلوبایت (۳٬۰۴۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
- الفاتحة ٧ (رده الگوگیرى در هدایت)خداوند در آخرت هم كور محشور ميشوند چون اعراض از ذكر حقيقى حق كردند پس بفرموده خداوند هم در دنيا كورند هم در آخرت زيرا هر كس در دنيا كور باشد در آخرت هم۲۲۰ کیلوبایت (۲۰٬۹۶۶ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۴۰
- البقرة ٨١ (رده جاودانان در جهنم)۶، ۷; جاودانان در جهنم ۱۰; جاودانگى جهنم ۹; عوامل جاودانگى در جهنم ۳، ۴، ۶، ۷، ۸; موجبات جهنم ۶ خدا: عذابهاى خدا ۳ خطیئه: مراد از خطیئه ۱۰ سیئه: مراد از۴۹ کیلوبایت (۴٬۶۸۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
- البقرة ١٥ (رده مهلت به گمراهان)میدهد. در آیههای و ، صنعت مُشاکله به کار رفته است که اتّفاق در لفظ و اختلاف در معنی است. مثلاً در شعر زیر، «ظلم»، در مصرع اوّل، به معنی ستم، و در مصرع دوم،۵۹ کیلوبایت (۴٬۹۴۰ واژه) - ۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۷:۰۴
- الواقعة ٤١ (رده اصحاب شمال در قیامت)و شقاوتند و در آيات اوليّه اين سوره بيان شد جاى تعجّب است از حال آنها كه در باد سام مولود از حرارت آتش جهنم كه در نهايت سوزندگى و نافذ در مسامات بدن است۱۸ کیلوبایت (۱٬۴۰۶ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۳۰
- النساء ١١٩ (رده گمراهان)معلوم ميشود در مقام حدوث جزء خلق و در مقام بقاء از زوايد است و جزء خلق نيست مانند بعضى ستونها و آلات كه در مقام حدوث براى بنا لازم است و در مقام بقا زائد۵۵ کیلوبایت (۴٬۵۳۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
- اعتبارى در آن روز است وجوه مختلف در باره مفاد و نوع استثناء ((الا من اتى اللّه بقلب سليم )) در آيه : يوم لاينفع ...)) فرجام بد مشركان و جنود ابليس در قيامت۴۶ کیلوبایت (۴٬۳۰۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- عَظِيمٌ: و براى ايشان است عذابى بزرگ در دنيا به كشتن و اسير شدن و در آخرت به مخلد بودن در آتش جهنم. تنبيه: اين مطلب در محل خود ثابت شده كه حق تعالى منزه است۱۲۸ کیلوبایت (۱۱٬۳۶۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
- ق ٢٩ (رده اتمام حجت با گمراهان)مشرك است در جهنّم و در هر حال تكرار خطاب براى تأكيد استحقاق چنين كسى است و در اين حال قرين سابق الذّكر يا غير آن در هر حال شيطان يا انسانيكه با او در دنيا۲۸ کیلوبایت (۲٬۵۳۷ واژه) - ۱۹ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۶
- يس ٦٢ (رده اکثریت گمراهان)وسوسه هاى شیطان ۳ عبرت: عوامل عبرت ۶ گمراهان: اکثریت گمراهان ۱; سرزنش گمراهان ۴; عبرت از گمراهان ۶; عدم تعقل گمراهان ۴ گمراهى: زمینه گمراهى ۵; عوامل گمراهى۲۷ کیلوبایت (۱٬۸۶۰ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۵
- الإسراء ٧٢ (رده گمراهان در آخرت)شوم ۴ کوردلان: کوردلان در آخرت ۱، ۷، ۸; کوردلان در دنیا ۱، ۷، ۸; گمراهى اخروى کوردلان ۱ گمراهان: گمراهان در آخرت ۳; گمراهان در دنیا ۳ گمراهى: مراتب گمراهى۴۰ کیلوبایت (۳٬۷۱۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- يس ٦١ (رده سرزنش گمراهان)ملازم با عذاب باشيد در آن براى كفرتان بخدا و تكذيبتان انبياء و اولياء را در دنيا و بعدا خداوند روى سخن را از آنها گردانده ميفرمايد در اين روز ما مهر خاموشى۲۲ کیلوبایت (۱٬۷۹۰ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۴
- الشعراء ١٠١ (رده دوستان در قیامت)اعتبارى در آن روز است وجوه مختلف در باره مفاد و نوع استثناء ((الا من اتى اللّه بقلب سليم )) در آيه : يوم لاينفع ...)) فرجام بد مشركان و جنود ابليس در قيامت۵۰ کیلوبایت (۴٬۷۸۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- اعتبارى در آن روز است وجوه مختلف در باره مفاد و نوع استثناء ((الا من اتى اللّه بقلب سليم )) در آيه : يوم لاينفع ...)) فرجام بد مشركان و جنود ابليس در قيامت۴۸ کیلوبایت (۴٬۵۱۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- الزخرف ٨٣ (رده اتمام حجت بر گمراهان)پوچى کفر ۳; حقیقت کفر ۳; مادیگریى کفر ۳ گمراهان: اتمام حجت بر گمراهان ۲; اعراض از گمراهان ۲; حق ناپذیرى گمراهان ۲ محمد(ص): محدوده مسؤولیت محمد(ص) ۱ مشرکان:۲۸ کیلوبایت (۲٬۲۸۹ واژه) - ۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۳۲
- النحل ٣٢ (رده الگوها در تربیت)لذيذه و هر چه فوق آن تصور نشود در لذت بخشى و سودمندى و گوارائى و بىضررى و زحمتى و در شأن جنات عدن اخبارى در سوره توبه گذشت در امالى از امير المؤمنين عليه۴۶ کیلوبایت (۳٬۶۸۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
- طه ١٢٥ (رده حشر گمراهان)۱۴ قیامت: پرسش در قیامت ۴; درک کمبودها در قیامت ۵; ظهور حقایق در قیامت ۵، ۱۰ کورى: منشأ کورى ۷ گمراهان: حشر گمراهان ۱; کورى اخروى گمراهان ۱ معاد: معاد جسمانى۳۳ کیلوبایت (۲٬۷۷۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- النحل ٣١ (رده جاودانان در بهشت)مىدهد. که باغهای بهشت عدن باشد که در زیر درختانش نهرها جاری است، متقیان در آن داخل شوند در حالی که هر چه بخواهند و میل کنند در آنجا بر ایشان حاضر است. باری۳۴ کیلوبایت (۲٬۶۹۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
- الشعراء ٧٣ (رده ارائه نمونه عینى در هدایت)اعتبارى در آن روز است وجوه مختلف در باره مفاد و نوع استثناء ((الا من اتى اللّه بقلب سليم )) در آيه : يوم لاينفع ...)) فرجام بد مشركان و جنود ابليس در قيامت۴۰ کیلوبایت (۳٬۷۸۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- الشعراء ٦٩ (رده اهمیت تفکر در معبود)اعتبارى در آن روز است وجوه مختلف در باره مفاد و نوع استثناء ((الا من اتى اللّه بقلب سليم )) در آيه : يوم لاينفع ...)) فرجام بد مشركان و جنود ابليس در قيامت۳۸ کیلوبایت (۳٬۵۸۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- عبور ميكند از صراطى كه پل جهنم است در آخرت و كسيكه نشناسد او را در دنيا مىلغزد پايش در وقت گذشتن از صراط آخرت و مىافتد در آتش جهنم و نيز از آنحضرت مروى است۱۸۴ کیلوبایت (۱۶٬۸۴۸ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۰:۳۹
- فرموده اند: در باره ابوبكر و عمر و على نازل شده. باز در روايت ديگرى آمده كه در حق على و زبير و طلحه نازل شده. و نيز در روايت ديگرى آمده كه در باره على و۴۰ کیلوبایت (۴٬۵۹۲ واژه) - ۲۶ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۴۸
- اعتبارى در آن روز است وجوه مختلف در باره مفاد و نوع استثناء ((الا من اتى اللّه بقلب سليم )) در آيه : يوم لاينفع ...)) فرجام بد مشركان و جنود ابليس در قيامت۴۱ کیلوبایت (۳٬۸۳۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- الصافات ٣٩ (رده موجبات جهنم)مراد از محشور شدن کافران با ازواج خود، در دوزخ چیست؟ وجه تعبير به «هدايت»، در راندن کافران به سوی جحیم کافران در قیامت، از چه چیز بازخواست می شوند؟ جایگاه۱۹ کیلوبایت (۱٬۳۶۴ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۱۰
- اعتبارى در آن روز است وجوه مختلف در باره مفاد و نوع استثناء ((الا من اتى اللّه بقلب سليم )) در آيه : يوم لاينفع ...)) فرجام بد مشركان و جنود ابليس در قيامت۴۰ کیلوبایت (۳٬۷۲۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- الشعراء ١٠٠ (رده شفاعت در قیامت)اعتبارى در آن روز است وجوه مختلف در باره مفاد و نوع استثناء ((الا من اتى اللّه بقلب سليم )) در آيه : يوم لاينفع ...)) فرجام بد مشركان و جنود ابليس در قيامت۴۶ کیلوبایت (۴٬۲۶۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- اعتبارى در آن روز است وجوه مختلف در باره مفاد و نوع استثناء ((الا من اتى اللّه بقلب سليم )) در آيه : يوم لاينفع ...)) فرجام بد مشركان و جنود ابليس در قيامت۴۳ کیلوبایت (۳٬۹۱۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- الشعراء ٧٠ (رده اهمیت تفکر در معبود)اعتبارى در آن روز است وجوه مختلف در باره مفاد و نوع استثناء ((الا من اتى اللّه بقلب سليم )) در آيه : يوم لاينفع ...)) فرجام بد مشركان و جنود ابليس در قيامت۴۴ کیلوبایت (۴٬۱۸۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- النحل ٣٣ (رده دشمنان دین در تاریخ)آیند، یا فرمان پروردگارت [در مورد عذابشان] در رسد، انتظار می برند؟ کسانی هم که پیش از آنان بودند [در برابر حق] چنین کردند، و خدا [در عذاب کردنشان] به آنان۴۴ کیلوبایت (۳٬۴۳۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
- الشعراء ٧٥ (رده تعقل در بطلان بت پرستى)اعتبارى در آن روز است وجوه مختلف در باره مفاد و نوع استثناء ((الا من اتى اللّه بقلب سليم )) در آيه : يوم لاينفع ...)) فرجام بد مشركان و جنود ابليس در قيامت۵۰ کیلوبایت (۴٬۶۴۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- الشعراء ١٠٢ (رده انسان ها در قیامت)اعتبارى در آن روز است وجوه مختلف در باره مفاد و نوع استثناء ((الا من اتى اللّه بقلب سليم )) در آيه : يوم لاينفع ...)) فرجام بد مشركان و جنود ابليس در قيامت۴۹ کیلوبایت (۴٬۵۴۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- الفاتحة ٥ (رده اختیار در عبادت)اختیار در عبادت ۱۵; اخلاص در عبادت ۱۴; حضور قلب در عبادت ۸; دلایل عبادت خدا ۲; زمینه عبادت ۹، ۱۰; عبادت خدا ۱، ۹، ۱۰; عوامل عبادت ۳ عمل: اخلاص در عمل ۲۲۱۷۰ کیلوبایت (۱۵٬۱۹۰ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۰:۳۱
- الصافات ٢٧ (رده رهبران شرک در قیامت)مراد از محشور شدن کافران با ازواج خود، در دوزخ چیست؟ وجه تعبير به «هدايت»، در راندن کافران به سوی جحیم کافران در قیامت، از چه چیز بازخواست می شوند؟ جایگاه۲۰ کیلوبایت (۱٬۵۶۰ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۰۴
- پيدا كنند و اين بمنزله پيش اگهى باشد براى حضورشان در محشر و دخولشان در جهنم و اهانت و تحقيرى از آنها در مقابل اعراضشان از ذكر و رو گرداندن از بيانات انبيا۴۸ کیلوبایت (۴٬۲۵۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- لذيذه و هر چه فوق آن تصور نشود در لذت بخشى و سودمندى و گوارائى و بىضررى و زحمتى و در شأن جنات عدن اخبارى در سوره توبه گذشت در امالى از امير المؤمنين عليه۵۰ کیلوبایت (۳٬۹۷۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
- ق ٢٨ (رده نهى از مجادله در محضر خدا)مشرك است در جهنّم و در هر حال تكرار خطاب براى تأكيد استحقاق چنين كسى است و در اين حال قرين سابق الذّكر يا غير آن در هر حال شيطان يا انسانيكه با او در دنيا۲۶ کیلوبایت (۲٬۲۶۴ واژه) - ۱۹ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۵
- الحديد ٢٠ (رده تکاثر در پیرى)مواظب باشد تا در دام آن گرفتار نشود. و این در صورتى است که انسان، در معرض و خطر فریفته شدن به زندگانى دنیا قرار داشته باشد. ۲۱ - زندگانى دنیا، در مقایسه با۷۴ کیلوبایت (۶٬۰۸۹ واژه) - ۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۸
- با شما باشد در قبر و قيامت و با آن عبور نمائيد از پل صراط يا دو بهره از رحمت خود بشما عنايت فرمايد يكى غفران معاصى گذشته و داخل نشدن در جهنم است و ديگر۴۰ کیلوبایت (۳٬۳۵۶ واژه) - ۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۳
- نفرى كه از جنگ تبوك تخلف كردند در آيه وارد شده وبيان مراد از توبه خدا در اين موارد بيان مقصود از توبه در هر يك از مواردى كه در آيات مورد بحث تكرار شده معناى۳۸ کیلوبایت (۳٬۲۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۰
- الشورى ٤٠ (رده اهمیت عدالت در انتقام)که جامعه را در بر می گیرد بیان برخی از صفات نيك مؤمنان: اجتناب از كبائر و فواحش و... مؤمنان در کارهای خود، با یکدیگر مشورت می کنند چرا در آیه شریفه، عمل۳۷ کیلوبایت (۲٬۹۷۴ واژه) - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۵۴
- الصافات ٤٠ (رده اخلاص در عبادت)مراد از محشور شدن کافران با ازواج خود، در دوزخ چیست؟ وجه تعبير به «هدايت»، در راندن کافران به سوی جحیم کافران در قیامت، از چه چیز بازخواست می شوند؟ جایگاه۲۰ کیلوبایت (۱٬۵۲۴ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۱۰
- آب نهر رس بود كه آباديهاشان در كنار آن بود و در هر ماهى از سال در يكى از آن بلاد عيدى قرار داده بودند كه مردم در آنروز در آن بلد جمع ميشدند و پوششى از۵۰ کیلوبایت (۴٬۶۸۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- الفرقان ٤٠ (رده آثارباستانى در صدراسلام)آب نهر رس بود كه آباديهاشان در كنار آن بود و در هر ماهى از سال در يكى از آن بلاد عيدى قرار داده بودند كه مردم در آنروز در آن بلد جمع ميشدند و پوششى از۵۴ کیلوبایت (۵٬۰۴۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- گفت: سلطنت ابليس را گمراهان به او داده اند باز با تسليط خدايى منافات ندارد و همه اين ها در سابق گذشت لذا تكرار نمى كنيم. آنچه در اينجا در اشكال بر توجيه بالا۴۱ کیلوبایت (۴٬۹۵۹ واژه) - ۲۶ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۴۷
- آیات ما ستم میکردهاند. و بهراستی ما شما را در زمین همواره تمکین (در حد امکان و توانتان) دادیم و برای شما در آن وسایلی برای معیشت نهادیم؛ (اما) چهکم سپاسگزاری۱۳۰ کیلوبایت (۶٬۷۱۱ واژه) - ۲۲ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۲:۳۷
- اگرچه در آیه پیشین به صورت (شَیْطاناً) و مفرد آمده است، در واقع معنی جمعی دارد. «لَیَصُدُّونَهُمْ»: شیاطین کفّار را باز میدارند. یعنی زشتیها را در نظرشان۲۸ کیلوبایت (۲٬۱۷۷ واژه) - ۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۰۲
- الشعراء ٢١٤ (رده اولویتها در اصلاح)تنبيه: طبرسى رحمه اللّه در مجمع فرمايد: تخصيص نزديكان به ذكر به جهت تنبيه است بر آنكه هرگاه نسبت به خويشان مداهنه در انذار نباشد، پس در بيگانگان به طريق اولى۴۳ کیلوبایت (۴٬۲۱۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- النحل ٣٩ (رده ظهور حقایق در دنیا)خدا در ذيل (اننقول له كن فيكون ) بحث روايتى (رواياتى در ذيل : ((الذين اتوا العلم ))، ((... قالوا خيرا))، ((قالوااساطير الاولين )) و...) نقشه قريش در برابر۳۱ کیلوبایت (۲٬۳۸۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
- الكهف ٥٠ (رده محبت در ولایت)مواصلت آنها در دنيا با يكديگر موجب هلاكتشان در آخرت خواهد شد و بنابر اين موبق مصدر است و ضمير در بينهم راجع بكفّار است كه با يكديگر مودّت و اتّحاد در كفر و الحاد۶۰ کیلوبایت (۴٬۷۷۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
- الشعراء ٢٢٠ (رده توکل در سختى)ايمان چون خفض جناح كه معمولا در انداختن پرنده بال خود را بزير در وقت فرود آمدن استعمال ميشود كنايه از اين معنى قرار داده شده و در پيشرفت دعوت و جلب محبّت زير۳۸ کیلوبایت (۳٬۷۷۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- ايمان چون خفض جناح كه معمولا در انداختن پرنده بال خود را بزير در وقت فرود آمدن استعمال ميشود كنايه از اين معنى قرار داده شده و در پيشرفت دعوت و جلب محبّت زير۳۹ کیلوبایت (۳٬۷۴۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- الأنعام ٣٦ (رده ها در قیامت)زندگان: واقعى ۴ قرآن: تشبیهات قرآن ۳ قیامت: حسابرسى در قیامت ۱۰ ; ظهور حقایق در قیامت ۸ ; ویژگى قیامت ۱۰ گمراهان: هدایتخناپذیر ۶ گمراهى: مراتب گمراهى ۶ مؤمنان:۴۲۸ کیلوبایت (۲٬۰۴۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- ايمان چون خفض جناح كه معمولا در انداختن پرنده بال خود را بزير در وقت فرود آمدن استعمال ميشود كنايه از اين معنى قرار داده شده و در پيشرفت دعوت و جلب محبّت زير۳۸ کیلوبایت (۳٬۸۱۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- ايمان چون خفض جناح كه معمولا در انداختن پرنده بال خود را بزير در وقت فرود آمدن استعمال ميشود كنايه از اين معنى قرار داده شده و در پيشرفت دعوت و جلب محبّت زير۴۳ کیلوبایت (۴٬۰۸۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- عَشِيرَتَكَ» 2- در مكتب وحى، همهى مردم در برابر قانون خدا يكسانند ونزديكان پيامبر نيز مورد هشدار قرار مىگيرند. «وَ أَنْذِرْ عَشِيرَتَكَ» 3- در تبليغ و نهى۴۴ کیلوبایت (۴٬۱۹۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- الشعراء ٢١٩ (رده اهمیت خضوع در عبادت)السّلام در بهشت بود؟ فرمود: من در صلب او بودم، و هبوط به زمين نمود و من در صلب او بودم، و سوار كشتى شدم در صلب نوح عليه السّلام و انداخته شدم در آتش در صلب۴۲ کیلوبایت (۴٬۱۷۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- ايمان چون خفض جناح كه معمولا در انداختن پرنده بال خود را بزير در وقت فرود آمدن استعمال ميشود كنايه از اين معنى قرار داده شده و در پيشرفت دعوت و جلب محبّت زير۴۹ کیلوبایت (۴٬۷۸۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- ايمان چون خفض جناح كه معمولا در انداختن پرنده بال خود را بزير در وقت فرود آمدن استعمال ميشود كنايه از اين معنى قرار داده شده و در پيشرفت دعوت و جلب محبّت زير۴۶ کیلوبایت (۴٬۳۸۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- الشعراء ٢١٣ (رده اخلاص در عبادت خدا)نزدیکت را به اسلام دعوت کن: در تعقیب بحثهایی که در آیات گذشته در زمینه موضع گیریهای مشرکان در برابر اسلام و قرآن آمد، خداوند در اینجا برنامه و خط مشی پیامبر۴۶ کیلوبایت (۴٬۴۶۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- الشعراء ٢١٧ (رده توکل در عمل به تکلیف)عَشِيرَتَكَ» 2- در مكتب وحى، همهى مردم در برابر قانون خدا يكسانند ونزديكان پيامبر نيز مورد هشدار قرار مىگيرند. «وَ أَنْذِرْ عَشِيرَتَكَ» 3- در تبليغ و نهى۴۷ کیلوبایت (۴٬۶۰۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- ام الفساد و حجاب در برابر ديدگان حق بين انسان و عامل مقاومت در برابر انبياء و اصرار در مسير باطل است . در اين آيه باز به « ابواب جهنم » (درهاى دوزخ ) برخورد۴۶ کیلوبایت (۵٬۳۶۷ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۱۲
- اللّه حصب جهنم » كه بت پرستان و بتهاى ايشان را هيزم جهنم خوانده است و اينان يكى از سه طايفهاى هستند كه آيه شريفه درباره آنان فرموده كه به رو در جهنم ميافتد،۴۰ کیلوبایت (۴٬۴۵۸ واژه) - ۱ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۲۳
- آنان ، در ميان ابرها به سراغشان بيايند و آنها را به سوى حق دعوت كنند، در اسطوره هاى يهود نيز آمده كه گاه خداوند در لابلاى ابرها ظاهر مى شد!. قرآن در پاسخ۴۹ کیلوبایت (۵٬۸۷۰ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۱۵
- تكذيبكنندگان گمراهان باشد، پس او را است پيشكشى در قبر، از آب گرم كرده در دوزخ، و درآوردن در آتش سوزان در روز قيامت». و حضرت فرمود: «اين گروه مشركانند. و در سوره۱۴۹ کیلوبایت (۱۰٬۷۸۰ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۳۸
- صفحه : ۳۹۱ گمراهان و گمراه شدگان به رو در جهنم انداخته شوند(۹۴) و سپاهيان ابليس عموما(۹۵) در آنجا با يكديگر مخاصمه كنند و گويند(۹۶) قسم به خدا كه در ضلالتى۳۹ کیلوبایت (۴٬۲۸۸ واژه) - ۱ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۲۲
- مفاسد در مفهوم ظلم و ستم جمع است و ظالم مفهوم وسيعى دارد كه تمام گنهكاران ، مخصوصا گمراهان گمراه كننده را در بر مى گيرد. اين ندا دهنده كيست ؟ در اينكه۴۱ کیلوبایت (۴٬۸۱۱ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۱۵
- ، و در آيه ۱۰۹ سلام على ابراهيم ، و در آيه ۱۲۰ سلام على موسى و هارون و در آيه ۱۳۰ سلام على الياسين . اما در اينجا تمام اين سلامها و غير اينها را در يك جمله۲۹ کیلوبایت (۳٬۵۱۰ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۵۶
- به طور مطلق در اين دنيا در گفتار، در عمل ، در طرز انديشه و تفكر نسبت به دوستان ، و نسبت به بيگانگان ، نتيجه اش برخوردارى از پاداش عظيم در هر دو جهان است۴۶ کیلوبایت (۵٬۲۹۲ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۰۱
- ۴۲۴ مؤ لف : و در اين معنا روايات ديگرى نيز هست ، و گويا امر به در آتش شدن كنايه از داخل شدن در حظيره عبوديت و انقياد و طاعت است . و نيز در همان كتاب به۴۹ کیلوبایت (۵٬۸۱۴ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۱:۱۵
- كردند، به سوى دوزخ بر مى گردند، و در آن جا مى مانند، تا عذاب ببينند. در اين آيه، اشاره است به اين كه: حميم مذكور، در داخل جهنم نيست. «إنّهُم ألفَوا آبَاءَهُم۴۰ کیلوبایت (۴٬۳۹۶ واژه) - ۲۱ دی ۱۴۰۱، ساعت ۰۱:۳۹
- تشريع ، در اين جهت چيزى كه ميتوان گفت ، اين استكه مفهوم شفاعت با در نظر گرفتن آن تجزيه و تحليل كه كرديم ، در اين مورد هم صادق است ، و هيچ محذورى در آن نيست۴۳ کیلوبایت (۴٬۹۸۶ واژه) - ۱ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۱
- (۴۲) و بدرستى جهنم وعده گاه همه آنان است (۴۳) جهنم كه داراى هفت در است و براى هر درى جزئى از ايشان اختصاص يافته (۴۴) بدرستى كه پرهيزگاران در بوستانها و۴۰ کیلوبایت (۴٬۷۰۴ واژه) - ۱۴ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۳۲
- خوابی؛ آنچه در آسمانها و آنچه در زمین است، تنها از آنِ اوست؛ کیست آن کس که جز به اذن او در پیشگاهش شفاعت کند؟ آنچه را در پیش روی آنان و آنچه را در پشت سرشان۲۳۴ کیلوبایت (۱۳٬۲۷۰ واژه) - ۲۲ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۲:۳۶
- شدند. تفسير: از آنجا كه در آيه گذشته سلب مسئوليت از پيامبر (صلى اللّه عليه و آله و سلم ) در برابر گمراهان لجوج مى كند، آيات فوق در ادامه همين بحث به پيامبر۴۵ کیلوبایت (۵٬۰۵۴ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۰۹
- قدم به تمام معنا هستند. هم در فعل، و هم در قول، هم در ظاهر، و هم در باطن. و ممكن نيست كه نامبردگان بر غير اين صفت ديده شوند، و در همه احوال خدا و رسول را۴۴ کیلوبایت (۵٬۱۱۵ واژه) - ۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۵۳
- تفسیر:المیزان جلد۱ بخش۱۲ (بخش آدمى در جهان ديگر، جز آنچه خودش در اين جهان براى خود تهيه كرده، چيزى ندارد)آتش در درون خود نمى كنند). «إنّما يأكلون فى بطونهم نارا»: (آن ها كه ربا مى خورند، در شكم خود آتش فرو مى كنند). و به جان خودم، اگر در قرآن كريم در اين باره،۴۴ کیلوبایت (۵٬۱۳۵ واژه) - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۴۴
- دارد قبول شده. و در تفسير قمى در ذيل جمله ((و لذكر الله اكبر(( مى گويد: در روايت ابى الجارود از امام باقر (عليه السلام ) آمده كه آن جناب در معناى اين جمله۳۹ کیلوبایت (۴٬۵۶۰ واژه) - ۱۹ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۳۴
- تفسیر:المیزان جلد۲۰ بخش۲۹ (بخش توجيه نحوى توالى دو حرف عطف در «وَ فِى ذَلِكَ فَليَتَنَافَسِ المُتَنَافِسُون...»)وعده داديم و مؤمنان، در طلب آنند. و در مجمع البيان، در ذيل آيه: «وَ إذَا مَرُّوا بِهِم يَتَغَامَزُون» مى گويد: بعضى گفته اند اين آيه در شأن على بن ابى طالب۴۴ کیلوبایت (۴٬۷۸۳ واژه) - ۷ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۵۹