نتایج جستجو
از الکتاب
- الأنعام ٤٢ (رده آثار ابتلا به سختى)خدا ۶ رسولان خدا:۱ رشد: عوامل رشد ۵ سختى: آثار ابتلا به سختى ۵، ۶، ۸ ; عوامل ابتلا به سختى ۳ ; فلسفه ابتلا به سختى ۴، ۶ فطرت: احیاى فطرت ۱۰ ; اختفاى فطرت۲۹ کیلوبایت (۲٬۰۹۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- البقرة ١٥٥ (رده ابتلا به ترس)رستگار گشته اند. ابتلا: ابتلا به ترس ۲، ۴; ابتلا به جهاد ۴; ابتلا به زیان جانى ۴; ابتلا به زیان مالى ۴; ابتلا به کمبود محصول ۴; ابتلا به گرسنگى ۲، ۴ امتحان:۵۹ کیلوبایت (۴٬۸۰۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- الأعراف ٩٥ (رده آثار ابتلا به سختى)یشعرون) آسایش: آثار آسایش ۵، ۹ ; تحلیل نادرست آسایش ۶، ۷ ابتلا: آثار ابتلا به سختى ۱ ; ابتلا به سختى ۶ امتها: ى بیتقواى پیشین ۱ ; امتهاى کافر پیشین ۱۳۶ کیلوبایت (۲٬۷۵۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
- لقمان ٣٢ (رده آثار ابتلا به سختى)خدا ۱۷ ۱۳; مکذبان آیات خدا ۱۷ ۱۶; مکر مکذبان آیات خدا ۱۷ ۱۶ ابتلا: آثار ابتلا به سختى ۸; ابتلا به سختیهاى دریا ۱ انسان: فطرت انسان ۲، ۵; کفران انسان ۱۲ ایمان:۵۶ کیلوبایت (۴٬۸۴۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۸
- الأحزاب ١٧ (رده ابتلا به سختى)اللّه إن أراد بکم سوءًا... و لایجدون لهم من دون اللّه ولیًّا و لانصیرًا ابتلا: ابتلا به سختى ۳، ۷ اسماء و صفات: نصیر ۸; ولى ۸ خدا: افعال خدا ۹; حتمیت اراده۳۳ کیلوبایت (۲٬۶۳۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۹
- المؤمنون ٧٥ (رده ابتلا به سختى)رحمنهم ...فى طغینهم یعمهون) آخرت: آثار تکذیب آخرت ۹ آسایش: منشأ آسایش ۲ ابتلا: ابتلا به سختى ۴ اسلام: تاریخ صدر اسلام ۴ خدا: آثار اراده خدا ۱; آثار مشیت خدا۳۲ کیلوبایت (۲٬۵۹۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
- الأنعام ٤٠ (رده آثار ابتلا به سختى)اثبات توحید ۱۰ ; موانع توحید ۶ خدا: عذابهاى خدا ۳ ذکر: خدا ۲ سختى: آثار ابتلا به سختى ۵، ۷، ۸، ۹، ۱۱ شرک: ظهور بطلان شرک ۷ صداقت: آثار صداقت ۹، ۱۱ عذاب:۳۱ کیلوبایت (۲٬۳۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- الأنعام ٤١ (رده آثار ابتلا به سختى)۷ ; شرایط اجابت دعا ۵ ; عوامل اجابت دعا ۷، ۸ ذکر: آثار ذکر ۴ سختى: آثار ابتلا به سختى ۱، ۲ ; عوامل تسهیل سختى ۶، ۸ شرک: بیگانگى شرک با فطرت ۱۳ عذاب: آثار۳۱ کیلوبایت (۲٬۳۳۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- الروم ٣٣ (رده آثار ابتلا به سختى)منشأ همه امور را، خداوند بدانند، عوامل ظاهرى را نجات بخش مى دانند. ابتلا: آثار ابتلا به سختى ۱۲ اخلاص: آثار اخلاص ۱۰ استعاذه: استعاذه به خدا ۵; استعاذه۴۰ کیلوبایت (۳٬۲۳۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- هود ٧ (رده ابزار ابتلا)قبل از آسمانها ۴; آفریده قبل از زمین ۴ آفرینش: حاکم آفرینش ۶ ابتلا: ابزار ابتلا ۱۴; فلسفه ابتلا ۲۰، ۲۳ اعداد: عدد شش ۲ انسان: ابتلاى انسان ها ۷، ۱۳; انسان۸۱ کیلوبایت (۷٬۳۱۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
- الإسراء ٦٧ (رده آثار ابتلا به سختى)انسانهاست - به منزله تعلیل براى مطالب قبل است. آسایش: آثار آسایش ۸ ابتلا: آثار ابتلا به سختى ۳، ۴ امنیت: آثار امنیت ۸ انسان: آثار کفران انسان ۱۰; صفات انسان۴۰ کیلوبایت (۳٬۱۸۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- الأعراف ٩٦ (رده عوامل ابتلا به سختى)ناشایست خود آنان است. (فأخذنهم بما کانوا یکسبون) آسمان: برکات آسمان ۳ ابتلا: عوامل ابتلا به سختى ۱۱ ادیان: خیرخواهى ادیان ۷ انبیا: آثار تکذیب انبیا ۱۱ ; ابتلائات۴۲ کیلوبایت (۳٬۳۱۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
- الأنعام ٣١ (رده ابتلا در قیامت)۱۳ فرجام: شوم ۱۶ فرصت: آثار تباهى فرصت ۹ قیامت: آثار بى توجهى به قیامت ۸; ابتلا در قیامت ۱۳; برپایى قیامت ۴; حسرت در قیامت ۷، ۸; ظهور حقایق در قیامت ۶; ناگهانى۵۰ کیلوبایت (۴٬۰۱۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- (جعلنا ... زینة لها لنبلوهم) در آیه شریف، زینت و زیبایى موهبت هاى زمین، زمینه ابتلا و آزمایش دانسته شده است. شرح آن چنین است که زیبایى ها و جلوه هاى زندگى، موجب۳۳ کیلوبایت (۲٬۶۸۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- شده بر این اساس قرار دارد که مقصود از جدایى مجرمان، جدایى آنان از یکدیگر و ابتلا به درد فراق باشد که این خود عذاب و درد بزرگ روحى و روانى براى آنان خواهد۲۴ کیلوبایت (۲٬۱۰۲ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۳
- را مو سفید و پیر مى سازد. (یومًا یجعل الولدن شیبًا) ۴ - کفر و تکذیب، موجب ابتلا به سختى و اندوه توان سوز و طاقت فرسا در روز محشر (فکیف تتّقون إن کفرتم یومًا۲۴ کیلوبایت (۱٬۸۸۴ واژه) - ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۶:۱۱
- بیایمان و طغیانگر در حقیقت یک نوع استهزاء است. تفسیر آیات ۱- کفر به آخرت، مایه ابتلا به عذاب دردناک الهى است. (و أن الذین لایؤمنون بالأخرة أعتدنا لهم عذابًا ألیمًا)۲۷ کیلوبایت (۲٬۰۱۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- ناظر و گواه است و همانا كفارى كه مبتلا و معذب نمودند اهل ايمان را بانواع ابتلا و عذاب از قبيل سوزاندن و داغ نمودن و شكنجه كردن و غيرها پس توبه ننمودند بقبول۲۷ کیلوبایت (۲٬۵۱۹ واژه) - ۲ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۵:۵۲
- فرزند و اسكان ذريه در سرزمين خشك و تفتيده مكّه و نظائر آنها ظاهراً همان ابتلا و امتحان است كه ابراهيم «عليهالسلام» به امامت رسانيد [بقره:124]. دستورات۱۶ کیلوبایت (۱٬۴۱۶ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۱
- ناظر و گواه است و همانا كفارى كه مبتلا و معذب نمودند اهل ايمان را بانواع ابتلا و عذاب از قبيل سوزاندن و داغ نمودن و شكنجه كردن و غيرها پس توبه ننمودند بقبول۲۷ کیلوبایت (۲٬۵۳۶ واژه) - ۲ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۵:۵۴
- ناظر و گواه است و همانا كفارى كه مبتلا و معذب نمودند اهل ايمان را بانواع ابتلا و عذاب از قبيل سوزاندن و داغ نمودن و شكنجه كردن و غيرها پس توبه ننمودند بقبول۲۹ کیلوبایت (۲٬۶۵۱ واژه) - ۲ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۵:۵۳
- ناظر و گواه است و همانا كفارى كه مبتلا و معذب نمودند اهل ايمان را بانواع ابتلا و عذاب از قبيل سوزاندن و داغ نمودن و شكنجه كردن و غيرها پس توبه ننمودند بقبول۳۰ کیلوبایت (۲٬۷۵۸ واژه) - ۲ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۵:۵۵
- توجه جوامع بشرى به فرجام شوم تکذیب کنندگان انبیا، زمینه ساز نگرانى ایشان در ابتلا به عذاب الهى و مایه گرایش آنان به ایمان و تقواست. (و لو أن أهل القرى ...۲۶ کیلوبایت (۱٬۹۷۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
- أَحَدٌ: از عذاب خدا هيچكس، يعنى اگر خدا خواهد به من ضررى رساند از مرض و انواع ابتلا و محن، كسى حمايت نتواند كرد و از آن نتواند رهانيد. وَ لَنْ أَجِدَ مِنْ دُونِهِ۲۸ کیلوبایت (۲٬۲۸۷ واژه) - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۲:۰۵
- النساء) فعل مضارع «تأتون» حکایت از استمرار لواط دارد که در برداشت از آن به «ابتلا» تعبیر شد. ۲- قوم لوط به سبب گرایش شدید به لواط، همبسترى با زنان خویش را۲۷ کیلوبایت (۲٬۳۰۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
- ناظر و گواه است و همانا كفارى كه مبتلا و معذب نمودند اهل ايمان را بانواع ابتلا و عذاب از قبيل سوزاندن و داغ نمودن و شكنجه كردن و غيرها پس توبه ننمودند بقبول۳۰ کیلوبایت (۲٬۷۷۳ واژه) - ۲ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۵:۵۸
- ناظر و گواه است و همانا كفارى كه مبتلا و معذب نمودند اهل ايمان را بانواع ابتلا و عذاب از قبيل سوزاندن و داغ نمودن و شكنجه كردن و غيرها پس توبه ننمودند بقبول۳۲ کیلوبایت (۳٬۰۸۹ واژه) - ۲ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۶:۰۰
- ناظر و گواه است و همانا كفارى كه مبتلا و معذب نمودند اهل ايمان را بانواع ابتلا و عذاب از قبيل سوزاندن و داغ نمودن و شكنجه كردن و غيرها پس توبه ننمودند بقبول۳۱ کیلوبایت (۲٬۸۷۵ واژه) - ۲ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۵:۵۱
- موكّلند و قرار نداديم ملازمان آتش را مگر فرشتگانى و قرار نداديم عددشانرا مگر ابتلا و محنت و عذاب براى آنانكه كافر شدند تا يقين نمايند آنانكه داده شد آنها را۳۳ کیلوبایت (۳٬۳۳۵ واژه) - ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۴۶
- ناظر و گواه است و همانا كفارى كه مبتلا و معذب نمودند اهل ايمان را بانواع ابتلا و عذاب از قبيل سوزاندن و داغ نمودن و شكنجه كردن و غيرها پس توبه ننمودند بقبول۳۱ کیلوبایت (۲٬۸۷۲ واژه) - ۲ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۵:۵۶
- ناظر و گواه است و همانا كفارى كه مبتلا و معذب نمودند اهل ايمان را بانواع ابتلا و عذاب از قبيل سوزاندن و داغ نمودن و شكنجه كردن و غيرها پس توبه ننمودند بقبول۳۳ کیلوبایت (۲٬۹۴۸ واژه) - ۲ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۵:۵۷
- ناظر و گواه است و همانا كفارى كه مبتلا و معذب نمودند اهل ايمان را بانواع ابتلا و عذاب از قبيل سوزاندن و داغ نمودن و شكنجه كردن و غيرها پس توبه ننمودند بقبول۳۳ کیلوبایت (۲٬۸۹۴ واژه) - ۲ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۵:۵۰
- موكّلند و قرار نداديم ملازمان آتش را مگر فرشتگانى و قرار نداديم عددشانرا مگر ابتلا و محنت و عذاب براى آنانكه كافر شدند تا يقين نمايند آنانكه داده شد آنها را۳۷ کیلوبایت (۳٬۶۶۱ واژه) - ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۴۵
- موكّلند و قرار نداديم ملازمان آتش را مگر فرشتگانى و قرار نداديم عددشانرا مگر ابتلا و محنت و عذاب براى آنانكه كافر شدند تا يقين نمايند آنانكه داده شد آنها را۳۵ کیلوبایت (۳٬۵۴۹ واژه) - ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۴۷
- موكّلند و قرار نداديم ملازمان آتش را مگر فرشتگانى و قرار نداديم عددشانرا مگر ابتلا و محنت و عذاب براى آنانكه كافر شدند تا يقين نمايند آنانكه داده شد آنها را۳۸ کیلوبایت (۳٬۶۸۳ واژه) - ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۴۷
- سخن چینى، مانع خیر شدن، گناه پیشگى، درشت خویى و بى تبارى)، از زمینه هاى ابتلا به عذاب خفّت بار الهى (فلاتطع المکذّبین ... کلّ حلاّف مهین ... عتلّ بعد ذلک۳۳ کیلوبایت (۳٬۱۶۶ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۲۸
- نموديم. از حضرت صادق عليه السلام، فرمود: حق تعالى اولاد ايوب را آنچه پيش از ابتلا و آنچه در آن اثنا فوت شده بودند، همه را با دو برابر زنده نمود «1». رَحْمَةً۳۰ کیلوبایت (۲٬۵۵۰ واژه) - ۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۰۲
- جمله «نبلوکم...» و «إلینا ترجعون»، به دست مى آید که جمله اخیر، فلسفه و غایت ابتلا و امتحان را بیان کرده است. ۹- «عن أبى عبداللّه(ع) (فى قوله تعالى): «کلّ نفس۳۴ کیلوبایت (۲٬۸۲۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- سخت به قدرت خداوند سوءظن مىبرند. «تَظُنُّونَ بِاللَّهِ» 5- مؤمن در معرض ابتلا و آزمايش است. «ابْتُلِيَ الْمُؤْمِنُونَ» 6- جنگ، ترس، وحشت و شرايط سخت، وسيله۳۶ کیلوبایت (۳٬۴۰۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۹
- وادى بودى، همه چهار پايان به پائين وادى آمدى. و در زمستان به عكس، و اين ابتلا و امتحانى بود از حق تعالى برايشان. خلاصه بدين جهت چهار پايان آنها لاغر شدند۳۶ کیلوبایت (۳٬۱۸۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
- موكّلند و قرار نداديم ملازمان آتش را مگر فرشتگانى و قرار نداديم عددشانرا مگر ابتلا و محنت و عذاب براى آنانكه كافر شدند تا يقين نمايند آنانكه داده شد آنها را۴۰ کیلوبایت (۳٬۹۸۰ واژه) - ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۴۳
- موكّلند و قرار نداديم ملازمان آتش را مگر فرشتگانى و قرار نداديم عددشانرا مگر ابتلا و محنت و عذاب براى آنانكه كافر شدند تا يقين نمايند آنانكه داده شد آنها را۳۸ کیلوبایت (۳٬۷۴۰ واژه) - ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۴۶
- یومکم هذا ... و ذوقوا ... بما کنتم تعملون) ۹ - مداومت بر اعمال ناشایست، عامل ابتلا به عذاب ابدى است. (و ذوقوا عذاب الخلد بما کنتم تعملون) ۱۰ - عذاب فراموش کاران۳۷ کیلوبایت (۳٬۰۱۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۹
- بندگان به درگاه خداوند بود - مطلب بالا استقاده مى شود. ۳ - نقش خود ظالمان در ابتلا به کیفر و نقمت، به جاى بهرهورى از روزى و نعمت خداوند (إنّ اللّه هو الرزّاق۳۶ کیلوبایت (۳٬۱۴۵ واژه) - ۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۸:۵۰
- انجام رسالت الهى، پناهى براى خود بیابم. ۶ - نافرمانى از خدا و رسول او، موجب ابتلا به آتش دوزخ (و من یعص اللّه و رسوله فإنّ له نار جهنّم) ۷ - عذاب آتش براى۳۵ کیلوبایت (۲٬۹۲۵ واژه) - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۲:۰۶
- دارد. (و یأتیه الموت من کلّ مکان) ۵- کافران جبّار گرفتار در جهنّم، با وجود ابتلا به انواع عذابهاى مرگبار، هیچ گاه نمى میرند و از عذاب رهایى نمى یابند. (یأتیه۴۱ کیلوبایت (۳٬۴۶۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
- ناظر و گواه است و همانا كفارى كه مبتلا و معذب نمودند اهل ايمان را بانواع ابتلا و عذاب از قبيل سوزاندن و داغ نمودن و شكنجه كردن و غيرها پس توبه ننمودند بقبول۴۰ کیلوبایت (۳٬۳۳۵ واژه) - ۲ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۵:۴۹
- مجزوم بلا ناهيه و بنابر اين معنى واضح است و بدانيد محقّقا اموال و اولاد شما ابتلا و امتحان الهى است از براى شما چون شما را از ياد خدا غافل ميكند و معلوم ميشود۴۲ کیلوبایت (۳٬۷۰۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- و این آیه) مى تواند مشعر به حقیقت یاد شده باشد. ۹- انسان، همواره در معرض ابتلا به شرک و نیازمند به هشدار است. * ( لاتجعل مع الله إلهًاءاخر ... و قضى ربّک۴۳ کیلوبایت (۳٬۵۲۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- ناظر و گواه است و همانا كفارى كه مبتلا و معذب نمودند اهل ايمان را بانواع ابتلا و عذاب از قبيل سوزاندن و داغ نمودن و شكنجه كردن و غيرها پس توبه ننمودند بقبول۴۹ کیلوبایت (۴٬۵۶۰ واژه) - ۲ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۵:۴۷
- برداشت فوق به دست مى آید. ۱۳ - منافقان، مورد تهدید خداوند به بازگشت قهرى و ابتلا به عذاب بزرگ در قیامت (ثم یردون إلى عذاب عظیم) ۱۴ - شهرنشینى با وجود در پى۴۶ کیلوبایت (۳٬۴۸۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۰
- امورى است كه ناچار بايد عازم و ثابت بر آن بود چون دنيا دار مصيبت و بلا و ابتلا است و اگر انسان صبور نباشد نميتواند در آن زيست نمايد و ضرر بىصبرى بر خودش۵۰ کیلوبایت (۴٬۷۲۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۸
- اخلاص و صداقت از او استمداد بطلبد» استفاده مى شود که اعمال آدمى در معرض ابتلا به ریاست. ۱۱- همه انسانها، حتى پیامبر(ص) براى داشتن اخلاص و صداقت در عمل،۴۵ کیلوبایت (۳٬۹۲۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- مجزوم بلا ناهيه و بنابر اين معنى واضح است و بدانيد محقّقا اموال و اولاد شما ابتلا و امتحان الهى است از براى شما چون شما را از ياد خدا غافل ميكند و معلوم ميشود۵۲ کیلوبایت (۴٬۸۱۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- الملأ ... ما نریک اتبعک إلاّ الذین هم أراذلنا) ۹- اشرافیت و رفاه ، زمینه هاى ابتلا به خود برتربینى و خوى استکبارى است. (فقال الملأ ... ما نریک اتبعک إلاّ الذین۴۹ کیلوبایت (۳٬۸۷۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
- ناظر و گواه است و همانا كفارى كه مبتلا و معذب نمودند اهل ايمان را بانواع ابتلا و عذاب از قبيل سوزاندن و داغ نمودن و شكنجه كردن و غيرها پس توبه ننمودند بقبول۵۰ کیلوبایت (۴٬۱۸۹ واژه) - ۲ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۵:۴۸
- امورى است كه ناچار بايد عازم و ثابت بر آن بود چون دنيا دار مصيبت و بلا و ابتلا است و اگر انسان صبور نباشد نميتواند در آن زيست نمايد و ضرر بىصبرى بر خودش۵۹ کیلوبایت (۴٬۸۷۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۸
- ۲۲ - اصرار بر ظلم و گناه، عامل نزول عذاب الهى (و لکن کانوا أنفسهم یظلمون) ابتلا: ابتلاى به عذاب دنیوى ۶ اتمام حجت: ۱۲، ۱۷ ادیان: برهان در ادیان ۱۴; ویژگیهاى۵۹ کیلوبایت (۴٬۴۲۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- یسئلونک عن الیتامى قل) ۴ - ایتام و کیفیّت معاشرت با آنان، از مسائل مورد ابتلا در صدر اسلام (و یسئلونک عن الیتامى قل اصلاح لهم خیر) فعل مضارع «یسئلونک»۶۲ کیلوبایت (۵٬۱۳۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- قول است: تفسير اثنا عشرى، ج2، ص: 29 1- آنكه مزين، حق تعالى باشد به جهت ابتلا و امتحان كه متضمن شدّت تكليف است، تزيين آن نمود در نظر مردمان؛ چنانچه در۷۱ کیلوبایت (۵٬۸۹۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- برساند، و براى رساندنش به آن غايت نخست او را دعوت و ارشاد كند، و سپس امتحان و ابتلا را در كارش اعمال كند، و اگر از اين راه هم نشد آن كسى كه غايت خلقت در او۴۴ کیلوبایت (۵٬۲۰۵ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۷:۳۱
- . و اين آيه همانطور كه قبلا هم اشاره كرديم دلالت مى كند بر اينكه مساءله ابتلا و امتحان در امت اسلام نيز جريان دارد، و اين سنت هميشگى است . و نيز دلالت۴۳ کیلوبایت (۴٬۹۸۳ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۷:۲۹