نتایج جستجو

از الکتاب
نتایج ۱ - ۱۰۰ از ۱۵۲
جستجوی پیشرفته

جستجو در فضاهای نام:

  • فرزند، و همسر پدر). نسب‌ (۳ بار) [فرقان:54]. نسب و نسبت اشتراكى است از طرف يكى از والدين نسب طولى مثل اشتراك از حيث پدران و فرزندان و نسب عرضى مانند نسبى كه
    ۵ کیلوبایت (۴۹۳ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۳۳
  • گلوى بعضى از گوسفندان آويزان مى‏شود (مفردات) و از آن كسى اراده مى‏شود كه در نسب متّهم است و به قومى چسبانده شده در روايت است كه امام حسين عليه السلام ابن
    ۳ کیلوبایت (۲۴۶ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۵۵
  • مراد از «يَصِلُونَ» وجود نسب است گويند: فلانى به فلانى متصل است يعنى ميان آنها نسبى يا مصاهرتى است. يعنى: مگر آنانكه در نسب به قومى مى‏رسند كه ميان شما
    ۴ کیلوبایت (۲۷۵ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۰
  • ‌او‌ ‌است‌ خداوند ‌که‌ خلق‌ فرمود ‌از‌ آب‌ بشر ‌را‌ ‌پس‌ قرار داد بشر ‌را‌ نسب‌ و صهر و هست‌ پروردگار تو قادر متعال‌، مفسرين‌ بعضي‌ گفتند: مراد ‌از‌ ماء
    ۵۳ کیلوبایت (۵٬۴۸۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
  • ‌از‌ بعثت‌ و چه‌ ‌بعد‌ ‌از‌ ‌آن‌ و حضرت‌ لوط ‌هم‌ ‌از‌ انبياء ‌بود‌ و حسب‌ و نسب‌ ‌او‌ ‌با‌ ابراهيم‌ متصل‌ ميشود ‌تا‌ آدم‌ (ع‌) تمام‌ ‌ يا ‌ ‌از‌ انبياء بودند
    ۱۷ کیلوبایت (۱٬۳۶۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
  • مريم ٥٨ (رده نسب ابراهیم)
    و از ذريه يعقوب. تنبيه: تفريق ذكر نسب انبياء مذكوره با آنكه همه از ذريه آدمند، به جهت تبيان مراتب ايشان است در شرف نسب، زيرا ادريس شرف قرب دارد به آدم عليه
    ۶۹ کیلوبایت (۵٬۵۰۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۴
  • فقهاء در مباحث نکاح از آن تعبیر به «نسب» و «سبب» مى کنند. در قرآن مجید، در سوره «نساء» به هفت مورد از محارم که از طریق نسب به وجود مى آیند اشاره شده (مادر،
    ۲ کیلوبایت (۱۲۲ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۳۳
  • بزرگي‌ تصور ميكند ‌ يا ‌ ‌از‌ جهت‌ مال‌ و جاه‌ و مقام‌ ‌ يا ‌ ‌از‌ جهت‌ حسب‌ و نسب‌ و عشيره‌ و قبيله‌ و اتباع‌ و انصار ‌در‌ خبر ‌است‌: «‌لا‌ يدخل‌ الجنة ‌من‌
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۳۶۶ واژه) - ‏۵ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۳۰
  • به نصب کردن، بالا بردن و برپا داشتن است. «فَانْصَب» از مادّه «نصب» (بر وزن نسب) به معناى تعب و زحمت است، آیه بیانگر یک اصل کلى و فراگیر است، و هدف آن است
    ۲ کیلوبایت (۱۱۹ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۵۲
  • ازدواجى است. در قاموس و اقرب معناى اولى آن را قرابت گفته. در مجمع فرموده: نسب راجع به ولادت نزديك است، صهر خلطه‏اى است شبيه قرابت مصاهره در نكاح به معنى
    ۳ کیلوبایت (۲۵۱ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۲
  • مريم ٦ (رده نسب زکریا)
    ‌باشد‌. توضيح‌ آنكه‌ حضرت‌ زكريّا نسب‌ ‌او‌ منتهي‌ ميشود بلاوي‌ فرزند حضرت‌ يعقوب‌ و عيال‌ ‌او‌ خواهر مريم‌ مادر عيسي‌ نسب‌ ‌آن‌ منتهي‌ مي‌شود بحضرت‌ سليمان‌
    ۴۰ کیلوبایت (۳٬۴۷۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
  • ازدواجى است. در قاموس و اقرب معناى اولى آن را قرابت گفته. در مجمع فرموده: نسب راجع به ولادت نزديك است، صهر خلطه‏اى است شبيه قرابت مصاهره در نكاح به معنى
    ۳ کیلوبایت (۲۵۶ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۲۲
  • که نسبت به دیگرى قرابت و نزدیکى داشته باشد، خواه از نظر مکان یا زمان، یا نسب و یا مقام، «ولىّ» گفته مى شود. استعمال این کلمه به معناى «سرپرست» و «دوست»
    ۸ کیلوبایت (۳۸۲ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۳۸
  • مراد از «يَصِلُونَ» وجود نسب است گويند: فلانى به فلانى متصل است يعنى ميان آنها نسبى يا مصاهرتى است. يعنى: مگر آنانكه در نسب به قومى مى‏رسند كه ميان شما
    ۳ کیلوبایت (۲۰۷ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۶
  • علاوه‌ ‌بر‌ شرائطي‌ ‌که‌ ‌در‌ انبياء و اوصياء ‌از‌ عصمت‌ و طهارت‌ حسب‌ و نسب‌ و ساير شرائط هست‌ بايد مدركي‌ ‌براي‌ نبوت‌ ‌خود‌ داشته‌ ‌باشد‌ و ‌آن‌ يكي‌
    ۲۳ کیلوبایت (۱٬۸۰۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
  • ‌اينکه‌ ‌است‌ ‌که‌ نسب‌ ‌آنها‌ ‌تا‌ آدم‌ ابو البشر پاك‌ تمام‌ مؤمن‌ و صالح‌ ‌ يا ‌ ‌از‌ انبياء بودند ‌ يا ‌ اوصياء ‌ يا ‌ صلحاء، و گفتيم‌: نسب‌ پيغمبر اسلام‌
    ۵۴ کیلوبایت (۴٬۸۶۲ واژه) - ‏۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۵
  • الفرقان ٣٨ (رده نسب محمد)
    ثمود ۲; هلاکت قوم ثمود ۱ قوم عاد: ظلم قوم عاد ۲; هلاکت قوم عاد ۱ محمد(ص): نسب محمد(ص) ۵
    ۵۶ کیلوبایت (۵٬۷۳۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
  • حيد رجع سبح جرم فزع دکک وحد هن الله غيب بعض کلل صير شهد وعد جبل فتح فوج جىء نسب وقت ربع امن رکب جعل رحم طيب کلا عدل اهل ها عن الک عرض کيف بعث زرق جهنم خفت
    ۳ کیلوبایت (۱۱۲ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۰
  • يك‌ صفت‌ خبيثه‌ ‌است‌ ‌در‌ قلب‌ ‌که‌ تصور يك‌ بزرگي‌ ‌در‌ ‌خود‌ ميكند مثل‌ نسب‌ و حسب‌ و دولت‌ و ثروت‌ و رياست‌ و نحو اينها تكبر ‌اينکه‌ صفت‌ خبيثه‌ ‌را‌
    ۲۷ کیلوبایت (۲٬۲۵۴ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۱
  • عصمت‌ و طهارت‌ ‌آنها‌ و صفاتي‌ ‌که‌ ‌در‌ امامت‌ شرط ‌است‌ ‌از‌ حيث‌ حسب‌ و نسب‌ و ساير شئونات‌. أُولئِك‌َ أَصحاب‌ُ النّارِ مصاحب‌ آتش‌ هستند و ‌از‌ آتش‌
    ۳۲ کیلوبایت (۲٬۷۰۹ واژه) - ‏۲ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۵
  • السلام نقل كرده از ابو عبيده نقل شده: شعوب عجم است و اصل آن از تشعّب است كه نسب عجم بسيار پراكنده است. و نيز به معنى قبائل مختلط آمده است چنانكه در اقرب هست
    ۵ کیلوبایت (۴۷۲ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۴۴
  • ‌بين‌ شيعه‌ و سني‌ و مشركين‌ ‌از‌ جهاتي‌ اختلاف‌ شديدي‌ ‌است‌. اولا ‌در‌ نسب‌ ابراهيم‌ اهل‌ تسنن‌ ‌او‌ ‌را‌ فرزند آزر ‌که‌ مشرك‌ و بت‌ پرست‌ ‌بود‌ ميدانند
    ۳۵ کیلوبایت (۳٬۱۲۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
  • ‌که‌ آباء ‌آنها‌ ‌تا‌ حضرت‌ آدم‌ تمام‌ ‌بر‌ طريقه حقّه‌ بودند ‌که‌ گفتند: نسب‌ حضرت‌ رسالت‌ ‌تا‌ آدم‌ پنجاه‌ و يك‌ واسطه‌ سه‌ هفده‌، يك‌ هفده‌ انبياء بودند،
    ۳۳ کیلوبایت (۲٬۸۳۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
  • انتخاب‌ كردند ‌که‌ ‌ما بزرگ‌ قبائل‌ هستيم‌ ‌از‌ جهت‌ ثروت‌ و مال‌ و حسب‌ و نسب‌ و كثرت‌ افراد نسبت‌ بساير قبائل‌. ] (آیه 1)- از آنجا که در سوره قبل شرح نابودی
    ۳۳ کیلوبایت (۳٬۰۰۷ واژه) - ‏۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۲:۰۲
  • ‌است‌ و ‌از‌ تكبر بدتر ‌است‌ زيرا تكبر يك‌ چيزي‌ ‌در‌ ‌خود‌ ‌از‌ حيث‌ حسب‌ و نسب‌ و قوه‌ و قدرت‌ و رياست‌ و سلطنت‌ مي‌بيند تصور بزرگي‌ ميكند و استكبار هيچ‌
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۳۹۰ واژه) - ‏۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۲۵
  • مرتكب‌ نشده‌. وَ لُوطاً عطف‌ ‌به‌ نوحا ‌است‌ مدخول‌: وَ لَقَد أَرسَلنا ‌است‌ و نسب‌ لوط و قرابتش‌ ‌با‌ ابراهيم‌ ‌را‌ قبلا متذكر شده‌ايم‌. إِذ قال‌َ لِقَومِه‌ِ
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۵۳۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
  • مسلم و او از امام صادق علیه‌السلام روایت کنند که یهود از پیامبر خواستند که نسب خداوند را براى آن‌ها بیان نماید. پیامبر سه روز در جواب آن‌ها تأمل فرمود سپس
    ۳۷ کیلوبایت (۳٬۷۳۹ واژه) - ‏۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۲:۲۳
  • از جنّ جعل كرده‏اند، مؤيد ابن مطلب آيه [صافات:158] است. يعنى ميان خدا و جن نسب قرار دادند، بنا به اين احتمال گفتند: ملائكه دختران خدا و جنّ پسران خدايند
    ۷ کیلوبایت (۷۳۰ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۳۵
  • كل كه عدد را احاطه مى‏كند، پس كلاله آن است كه نسبت اصلى را احاطه كرده زيرا نسب اصلى پدر و مادر و فرزندان است و در ذيل آيه 176 سوره فوق فرموده: كلالة نامى
    ۵ کیلوبایت (۵۵۹ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۴۸
  • حَمِيماً (سوره‌ معارج‌ ‌آيه‌ 10) و ‌از‌ پيغمبر ‌است‌ فرموده‌ «‌کل‌ حسب‌ و نسب‌ منقطع‌ يوم القيامة الا حسبي‌ و نسبي‌». «6» جمله‌ «و ‌لو‌ ‌ان‌ لنا كرة فنكون‌
    ۴۶ کیلوبایت (۴٬۲۶۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
  • و مرد سبب و نسب و بعد تزويج نمود آنزن را بآنمرد و جارى نمود ميان آن دو باين سبب مصاهرت را و اين است مراد از قول خداوند نسبا و صهرا پس نسب بسبب مردان حاصل
    ۳۹ کیلوبایت (۳٬۷۵۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
  • مسلم و او از امام صادق علیه‌السلام روایت کنند که یهود از پیامبر خواستند که نسب خداوند را براى آن‌ها بیان نماید. پیامبر سه روز در جواب آن‌ها تأمل فرمود سپس
    ۵۱ کیلوبایت (۵٬۵۶۹ واژه) - ‏۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۲:۲۵
  • و مرد سبب و نسب و بعد تزويج نمود آنزن را بآنمرد و جارى نمود ميان آن دو باين سبب مصاهرت را و اين است مراد از قول خداوند نسبا و صهرا پس نسب بسبب مردان حاصل
    ۴۳ کیلوبایت (۴٬۲۰۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
  • حَمِيماً (سوره‌ معارج‌ ‌آيه‌ 10) و ‌از‌ پيغمبر ‌است‌ فرموده‌ «‌کل‌ حسب‌ و نسب‌ منقطع‌ يوم القيامة الا حسبي‌ و نسبي‌». «6» جمله‌ «و ‌لو‌ ‌ان‌ لنا كرة فنكون‌
    ۵۰ کیلوبایت (۴٬۷۸۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
  • حَمِيماً (سوره‌ معارج‌ ‌آيه‌ 10) و ‌از‌ پيغمبر ‌است‌ فرموده‌ «‌کل‌ حسب‌ و نسب‌ منقطع‌ يوم القيامة الا حسبي‌ و نسبي‌». «6» جمله‌ «و ‌لو‌ ‌ان‌ لنا كرة فنكون‌
    ۴۹ کیلوبایت (۴٬۵۴۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
  • حَمِيماً (سوره‌ معارج‌ ‌آيه‌ 10) و ‌از‌ پيغمبر ‌است‌ فرموده‌ «‌کل‌ حسب‌ و نسب‌ منقطع‌ يوم القيامة الا حسبي‌ و نسبي‌». «6» جمله‌ «و ‌لو‌ ‌ان‌ لنا كرة فنكون‌
    ۴۸ کیلوبایت (۴٬۵۱۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
  • ‌از‌ همه ‌آنها‌ اينست‌ ‌که‌ اولا بايد ‌رسول‌ ‌از‌ بشر ‌باشد‌ ‌که‌ حسب‌ و نسب‌ ‌او‌ معلوم‌ ‌باشد‌ و شرايط رسالت‌ ‌در‌ ‌او‌ مشاهده‌ شود بلكه‌ بايد ‌به‌ لسان‌
    ۳۹ کیلوبایت (۲٬۸۵۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
  • عليه السّلام از نسل اسرائيل يعنى حضرت يعقوبند و اينكه بعناوين متعدده ذكر نسب ايشان را فرموده با آنكه همه از نسل حضرت آدمند براى بيان آنستكه بعضى‌ جلد 3
    ۲۳ کیلوبایت (۲٬۰۸۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۴
  • مسلم و او از امام صادق علیه‌السلام روایت کنند که یهود از پیامبر خواستند که نسب خداوند را براى آن‌ها بیان نماید. پیامبر سه روز در جواب آن‌ها تأمل فرمود سپس
    ۴۸ کیلوبایت (۴٬۹۹۲ واژه) - ‏۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۲:۲۱
  • و مرد سبب و نسب و بعد تزويج نمود آنزن را بآنمرد و جارى نمود ميان آن دو باين سبب مصاهرت را و اين است مراد از قول خداوند نسبا و صهرا پس نسب بسبب مردان حاصل
    ۵۱ کیلوبایت (۴٬۹۶۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
  • كتاب‌ ‌او‌ و اوصياء ‌او‌ و محل‌ ظهور ‌او‌ و اقامت‌ ‌او‌ و سيرت‌ ‌او‌ و حسب‌ و نسب‌ و اسم‌ و القاب‌ ‌او‌ و ساير خصوصيات‌ ‌او‌ ‌است‌ و قبلا ‌بر‌ جمله‌ ‌از‌ ‌آنها‌
    ۴۱ کیلوبایت (۳٬۲۴۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
  • مسلم و او از امام صادق علیه‌السلام روایت کنند که یهود از پیامبر خواستند که نسب خداوند را براى آن‌ها بیان نماید. پیامبر سه روز در جواب آن‌ها تأمل فرمود سپس
    ۵۹ کیلوبایت (۵٬۹۴۴ واژه) - ‏۱۴ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۵۴
  • مؤمنين‌ ‌آن‌ عزّت‌ ‌است‌، و اما عشيره‌ و فاميل‌ و دولت‌ و ثروت‌ و حسب‌ و نسب‌ ‌در‌ صورتي‌ ‌که‌ ايمان‌ نباشد موجب‌ ذلّت‌ و خفّت‌ ‌است‌ نه‌ عزت‌ و شرافت‌
    ۴۷ کیلوبایت (۴٬۲۰۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
  • از حسب و نسب خود چيزى مى‌گفتند. چون حضرت فاطمه زهرا سلام اللّه عليها بر ايشان وارد شد، همه ساكت شدند. يكى گفت: چرا خاموش شديد؟ گفتند: حسب و نسب ما، نزد
    ۴۲ کیلوبایت (۳٬۶۳۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
  • درباره مال، كلمه خير را به كار برده است. «1» «زَنِيمٍ» به كسى گويند كه اصل و نسب روشنى ندارد و به قومى نسبت داده نمى‌شود (زنازاده). امام صادق عليه السلام فرمود:
    ۳۶ کیلوبایت (۳٬۲۰۷ واژه) - ‏۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۲۸
  • درباره مال، كلمه خير را به كار برده است. «1» «زَنِيمٍ» به كسى گويند كه اصل و نسب روشنى ندارد و به قومى نسبت داده نمى‌شود (زنازاده). امام صادق عليه السلام فرمود:
    ۳۴ کیلوبایت (۳٬۲۶۶ واژه) - ‏۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۲۴
  • عليه السّلام از نسل اسرائيل يعنى حضرت يعقوبند و اينكه بعناوين متعدده ذكر نسب ايشان را فرموده با آنكه همه از نسل حضرت آدمند براى بيان آنستكه بعضى‌ جلد 3
    ۲۷ کیلوبایت (۲٬۳۰۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۴
  • اثني‌ عشر ذكرا فاخبرهم‌ بصاحبهم‌ الا و انّي‌ اخبركم‌ بصاحبكم‌ الحديث‌»«. « و نسب‌ بني‌ اسرائيل‌ باين‌ دوازده‌ پسر يعقوب‌ منتهي‌ ميشود و حضرت‌ موسي‌ بزرگترين‌
    ۵۱ کیلوبایت (۴٬۳۲۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
  • درباره مال، كلمه خير را به كار برده است. «1» «زَنِيمٍ» به كسى گويند كه اصل و نسب روشنى ندارد و به قومى نسبت داده نمى‌شود (زنازاده). امام صادق عليه السلام فرمود:
    ۳۶ کیلوبایت (۳٬۴۰۲ واژه) - ‏۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۲۴
  • بوده‌ و تمام‌ آباء ‌آنها‌ ‌از‌ انبياء و اوصياء و صلحاء بودند چنانچه‌ ‌در‌ نسب‌ انبياء و اوصياء گفتيم‌ ‌در‌ اصلاب‌ شامخه‌ و ارحام‌ مطهره‌ بودند. الَّتِي‌
    ۵۴ کیلوبایت (۴٬۸۴۴ واژه) - ‏۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۱۷
  • توبه كند. تنبيه: نزد اماميه تبنّى امر عرضى و اعتبارى است نه اصلى، پس نه موجب نسب و ارث و نه موجب عتق است؛ و آيه شريفه دلالت دارد بر آن و سنت هم نيز در تأكيد
    ۵۳ کیلوبایت (۴٬۴۹۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۹
  • درباره مال، كلمه خير را به كار برده است. «1» «زَنِيمٍ» به كسى گويند كه اصل و نسب روشنى ندارد و به قومى نسبت داده نمى‌شود (زنازاده). امام صادق عليه السلام فرمود:
    ۳۵ کیلوبایت (۳٬۲۸۰ واژه) - ‏۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۲۷
  • درباره مال، كلمه خير را به كار برده است. «1» «زَنِيمٍ» به كسى گويند كه اصل و نسب روشنى ندارد و به قومى نسبت داده نمى‌شود (زنازاده). امام صادق عليه السلام فرمود:
    ۳۳ کیلوبایت (۳٬۱۶۶ واژه) - ‏۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۲۸
  • ‌هم‌ ‌از‌ ‌اينکه‌ قبيله‌ ‌بود‌ لذا ميفرمايد أَخاهُم‌ صالِحاً ‌که‌ برادر ‌در‌ نسب‌ نه‌ برادر ديني‌، و ‌از‌ كافي‌ كليني‌ روايت‌ مفصلي‌ ‌از‌ ابي‌ حمزه‌ ‌از‌ حضرت‌
    ۵۹ کیلوبایت (۴٬۸۹۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
  • تفسير اثنا عشرى، ج‌2، ص: 583 عمر و اولاد و اصحاب خود، و افتخار كنى به علم و نسب، و بسا گمان كنى نصيحت خلق مى‌نمائى و حال آنكه فى الحقيقه قصد مدح خود دارى،
    ۱۸ کیلوبایت (۱٬۳۷۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
  • او نبوده است. جمله «عرفهم» نیز دلالت مى کند که دربان و حاجبى که از حسب و نسب مراجعه کنندگان پرسش کند و به یوسف(ع) گزارش دهد و اجازه ملاقات بخواهد در میان
    ۴۳ کیلوبایت (۳٬۹۰۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
  • پرسيد و گفت: يا رسول الله پدر من كيست؟ و اين مرد از افرادى بود كه داراى حسب و نسب صحيحى نبود و از اين حيث مورد طعن و سرزنش مردم قرار داشت. پيامبر فرمود: پدر
    ۵۰ کیلوبایت (۴٬۲۹۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
  • روايات مربوط به برزخ و احوال آن در قيامت هر حسب و نسبى منقطع است جز حسب و نسب رسول اللّه (ص ) روايتى ديگرى درباره بهشت و دوزخ و ساكنان آنها تفسیر آیات قالَ
    ۲۶ کیلوبایت (۲٬۰۲۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
  • بودند ‌که‌ ‌در‌ مجلد سوم‌ كلم‌ الطيب‌ بعنوان‌ جلد 6 - صفحه 320 وجيزه‌ ‌في‌ نسب‌ المؤلّف‌ اشاره‌ باسماء شريفه‌ ‌آنها‌ ‌شده‌ مثل‌ (ابو الفتح‌ ‌محمّد‌) ‌که‌
    ۷۱ کیلوبایت (۵٬۳۱۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
  • و اين اشتباه بزرگى است چون شرف مرد بعلم و تقوى و ادب است نه بمال و حسب و نسب و در خاتمه كلام آنحضرت و اتباع او را تكذيب نمودند بمقتضاى گمان خودشان كه سيره
    ۲۵ کیلوبایت (۲٬۰۱۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
  • عبد اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلّم است و در كمال عقل و فطانت و به حسب و نسب از همه برتر و از حيث خلق و خلق به نهايت مرتبه رسيده. لكن دعوى دينى كند كه
    ۲۸ کیلوبایت (۲٬۸۶۱ واژه) - ‏۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۰۳
  • أَخُوهُمْ صالِحٌ‌: يادكن زمانى را كه گفت مر ايشان را برادر ايشان از حيثيت قرابت و نسب، صالح بن عبيد، أَ لا تَتَّقُونَ‌: آيا نمى‌ترسيد از عذاب خدا كه به او شرك مى‌آوريد
    ۲۴ کیلوبایت (۱٬۹۷۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
  • لوط را مانند انبياء سلف زمانى را كه گفت قوم خودش را كه اهل سدوم بودند. و نسب آن حضرت: لوط بن هاران بن تارخ بن ابراهيم الخليل عليهم السّلام. و ناميده شد
    ۲۷ کیلوبایت (۲٬۰۸۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
  • روايات مربوط به برزخ و احوال آن در قيامت هر حسب و نسبى منقطع است جز حسب و نسب رسول اللّه (ص ) روايتى ديگرى درباره بهشت و دوزخ و ساكنان آنها تفسیر آیات أَ
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۵۴۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
  • روايات مربوط به برزخ و احوال آن در قيامت هر حسب و نسبى منقطع است جز حسب و نسب رسول اللّه (ص ) روايتى ديگرى درباره بهشت و دوزخ و ساكنان آنها تفسیر آیات فَتَعالَى
    ۲۶ کیلوبایت (۱٬۹۷۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
  • روايات مربوط به برزخ و احوال آن در قيامت هر حسب و نسبى منقطع است جز حسب و نسب رسول اللّه (ص ) روايتى ديگرى درباره بهشت و دوزخ و ساكنان آنها تفسیر آیات وَ
    ۲۹ کیلوبایت (۲٬۱۰۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
  • روايات مربوط به برزخ و احوال آن در قيامت هر حسب و نسبى منقطع است جز حسب و نسب رسول اللّه (ص ) روايتى ديگرى درباره بهشت و دوزخ و ساكنان آنها تفسیر آیات وَ
    ۲۹ کیلوبایت (۲٬۵۴۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
  • اينكه دخترزادگان هم از ذريه انسان بشمار مى روند. مساءله قرابت و ترتب آثار نسب در مورد زنان ، و دخترزادگان مساءله اى حقوقى واجتماعى است كه در اسلام شناخته
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۲۷۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
  • فرموده وعده بده بآنها وعده‌هاى دروغ از قبيل شفاعت بتها و توفيق توبه و شرافت نسب و انكار حشر و خلود در آتش و امثال اينها هر كس را بحسب مقام و مرتبه كمالش و
    ۲۹ کیلوبایت (۲٬۳۴۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
  • که تو عزیز و مقتدر در میان قوم و قبیله خود، و بزرگوار و نجیب در میان حسب و نسب خویش بودی. يَوْمَ‌ يُحْمَى‌ عَلَيْهَا فِي‌ نَارِ... (۱) يَتَجَرَّعُهُ‌ وَ
    ۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۴۸ واژه) - ‏۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۵
  • به سبب آن، فوز و فلاح و قرب حاصل شود. و لحمه نسب يا وصلت مصاهرت، هيچ نفع نخواهد داشت، اگرچه آن سبب و نسب با انبياء باشد، زيرا كفر و نفاق و شقاق، قاطع علايق
    ۶۱ کیلوبایت (۵٬۲۲۸ واژه) - ‏۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۱۵
  • پنداشته اند و معتقدند که آیات بعد از آن از آیه ۱۸ تا آیه ۲۳ در تعریف حسب و نسب آن بزرگوار است و همچنین از آیه ۲۳ در دنباله همان تعریف نتیجه رجعت گرفته اند
    ۳۳ کیلوبایت (۳٬۰۵۰ واژه) - ‏۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۲۹
  • اينكه دخترزادگان هم از ذريه انسان بشمار مى روند. مساءله قرابت و ترتب آثار نسب در مورد زنان ، و دخترزادگان مساءله اى حقوقى واجتماعى است كه در اسلام شناخته
    ۳۵ کیلوبایت (۲٬۵۷۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
  • و نام او در انجيل احمد است و تمام اعتماد در تعيين خارجى بذكر اوصاف و بيان نسب بوده كه مكرّر نقل شده است و بين حضرت عيسى و خاتم انبياء صلّى اللّه عليه و
    ۳۲ کیلوبایت (۲٬۶۰۴ واژه) - ‏۱۹ خرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۱۴
  • و نام او در انجيل احمد است و تمام اعتماد در تعيين خارجى بذكر اوصاف و بيان نسب بوده كه مكرّر نقل شده است و بين حضرت عيسى و خاتم انبياء صلّى اللّه عليه و
    ۲۹ کیلوبایت (۲٬۲۱۶ واژه) - ‏۱۹ خرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۱۵
  • روايات مربوط به برزخ و احوال آن در قيامت هر حسب و نسبى منقطع است جز حسب و نسب رسول اللّه (ص ) روايتى ديگرى درباره بهشت و دوزخ و ساكنان آنها آيه و ترجمه
    ۳۴ کیلوبایت (۲٬۹۶۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
  • به ريسمان‌هاى گوناگونى چنگ مى‌زند، مانند: قدرت، ثروت، مقام، فاميل، دوست، نَسَب و ... ولى همه‌ى اين طناب‌ها روزى پاره مى‌شوند و اين تكيه‌گاه‌ها كارايى خود
    ۳۶ کیلوبایت (۳٬۰۱۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۸
  • شهادت مى‌دهند. «شَهِدَ شاهِدٌ مِنْ أَهْلِها» 7- در شهادت و داورى، مراعات حسب، نسب، موقعيّت و خويشاوندى متّهم، جايز نيست. «شَهِدَ شاهِدٌ مِنْ أَهْلِها» 8- شهادت
    ۴۰ کیلوبایت (۳٬۴۲۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
  • و اين اشتباه بزرگى است چون شرف مرد بعلم و تقوى و ادب است نه بمال و حسب و نسب و در خاتمه كلام آنحضرت و اتباع او را تكذيب نمودند بمقتضاى گمان خودشان كه سيره
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۴۹۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
  • حرام مى‌شود از جهت رضاع آن كسانى كه حرام مى‌شوند از جهت نسب، مثلا مادر و دختر و خواهر كه از جهت نسب حرام هستند اگر يكى از اين عناوين حاصل شد از جهت رضاع نيز
    ۱۲۴ کیلوبایت (۱۰٬۷۰۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
  • فرموده وعده بده بآنها وعده‌هاى دروغ از قبيل شفاعت بتها و توفيق توبه و شرافت نسب و انكار حشر و خلود در آتش و امثال اينها هر كس را بحسب مقام و مرتبه كمالش و
    ۳۶ کیلوبایت (۳٬۰۱۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
  • خود را در ميان پسران ديگر. به خدا قسم من به رسالت پيغمبر متيقن‌ترم از صحت نسب پسر خود، چه اين را حق تعالى به ما خبر داده در كتاب تورات، و اما آن را معلوم
    ۳۴ کیلوبایت (۲٬۷۱۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
  • إِلى‌ مَدْيَنَ أَخاهُمْ شُعَيْباً: و فرستاديم بسوى اهل مدين برادر ايشان در نسب كه شعيب بود، فَقالَ يا قَوْمِ اعْبُدُوا اللَّهَ‌: پس گفت به ايشان كه اى قوم
    ۳۶ کیلوبایت (۲٬۸۱۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
  • غيرها كه دوام و بقاء و وقر نزد دانشمندان ندارد و مفاخره بر يكديگر است بحسب و نسب و منصب و جاه و جلال كه قبيح و ناپسند نزد عقلا و مذموم در اخلاق است و جز ايجاد
    ۳۷ کیلوبایت (۳٬۱۵۵ واژه) - ‏۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۷
  • كه اهل بلد مدين بودند و اطلاق برادر بمناسبت قوميّت است و شمه‌اى از حالات و نسب آنحضرت در سوره اعراف گذشت و مأموريّت او مانند ساير أنبياء عظام اوّلا دعوت
    ۳۶ کیلوبایت (۳٬۳۱۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
  • راهوار و غير آن، وَ تَفاخُرٌ بَيْنَكُمْ‌: و مفاخرت نمودن نسبت به يكديگر به سبب نسب عالى و جاه و منازل، وَ تَكاثُرٌ فِي الْأَمْوالِ‌: و مباهات كردن در كثرت مالها
    ۷۴ کیلوبایت (۶٬۰۸۹ واژه) - ‏۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۸
  • عَلَى اللَّهِ كَذِباً «15» هؤُلاءِ قَوْمُنَا: آن گروه كه كسان ما هستند در نسب، يعنى جمعى از اهل [شهر] افسوس. اتَّخَذُوا مِنْ دُونِهِ آلِهَةً: فراگرفتيد
    ۴۴ کیلوبایت (۳٬۳۹۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
  • و نام او در انجيل احمد است و تمام اعتماد در تعيين خارجى بذكر اوصاف و بيان نسب بوده كه مكرّر نقل شده است و بين حضرت عيسى و خاتم انبياء صلّى اللّه عليه و
    ۴۲ کیلوبایت (۳٬۶۵۵ واژه) - ‏۱۹ خرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۱۶
  • پسر تو بنيامين دزديده صاع ملك را به حسب ظاهر. در قرائت شاذ «سرق» مجهول (اى نسب الى السّرقة) يعنى: او را دزد كردند و بر او تهمت دزدى نهادند. وَ ما شَهِدْنا
    ۴۵ کیلوبایت (۳٬۹۹۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
  • غيب را درنگ نميكردند در عذاب خوار كننده. تفسير خداوند متعال بحضرت داود كه نسب و حسب او در سوره بقره ذيل قصّه طالوت و قتل جالوت بدست آن حضرت گذشت از بين
    ۳۹ کیلوبایت (۳٬۵۱۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۰
  • اينكه دخترزادگان هم از ذريه انسان بشمار مى روند. مساءله قرابت و ترتب آثار نسب در مورد زنان ، و دخترزادگان مساءله اى حقوقى واجتماعى است كه در اسلام شناخته
    ۴۵ کیلوبایت (۳٬۵۰۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
  • براى من عزّت است. جلد 4 - صفحه 278 حالا مردم مى‌دانند كه من برده و بى‌اصل و نسب نبوده‌ام. من برادرانى مثل شما و پدرى همانند يعقوب داشته‌ام، ولى غريب افتاده
    ۴۸ کیلوبایت (۴٬۲۵۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
  • كه اهل بلد مدين بودند و اطلاق برادر بمناسبت قوميّت است و شمه‌اى از حالات و نسب آنحضرت در سوره اعراف گذشت و مأموريّت او مانند ساير أنبياء عظام اوّلا دعوت
    ۴۸ کیلوبایت (۴٬۳۰۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
  • به قولى به غير از نوح و سه پسرش، ديگر از اهل كشتى نسلى باقى نماند، و تمام نسب عالم بدين سه كس منتهى شود. سام، پدر عرب و فرس؛ يافث، پدر تركان؛ و حام، پدر
    ۵۳ کیلوبایت (۴٬۴۹۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
  • مهاجرت و مظاهرت و نصرت، ميراث گرفتند و آيه شريفه دال است بر آنكه هر كه در نسب نزديكتر به ميت است، اولى به ارث مى‌باشد، خواه آنكه صاحب سهم باشد يا نه، و
    ۶۵ کیلوبایت (۴٬۶۷۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
  • غيب را درنگ نميكردند در عذاب خوار كننده. تفسير خداوند متعال بحضرت داود كه نسب و حسب او در سوره بقره ذيل قصّه طالوت و قتل جالوت بدست آن حضرت گذشت از بين
    ۵۰ کیلوبایت (۴٬۹۲۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۰
  • غيرها كه دوام و بقاء و وقر نزد دانشمندان ندارد و مفاخره بر يكديگر است بحسب و نسب و منصب و جاه و جلال كه قبيح و ناپسند نزد عقلا و مذموم در اخلاق است و جز ايجاد
    ۵۰ کیلوبایت (۴٬۰۸۳ واژه) - ‏۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۷
  • كه اهل بلد مدين بودند و اطلاق برادر بمناسبت قوميّت است و شمه‌اى از حالات و نسب آنحضرت در سوره اعراف گذشت و مأموريّت او مانند ساير أنبياء عظام اوّلا دعوت
    ۴۹ کیلوبایت (۴٬۳۸۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
  • و اين اشتباه بزرگى است چون شرف مرد بعلم و تقوى و ادب است نه بمال و حسب و نسب و در خاتمه كلام آنحضرت و اتباع او را تكذيب نمودند بمقتضاى گمان خودشان كه سيره
    ۴۹ کیلوبایت (۳٬۸۷۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
  • كه اهل بلد مدين بودند و اطلاق برادر بمناسبت قوميّت است و شمه‌اى از حالات و نسب آنحضرت در سوره اعراف گذشت و مأموريّت او مانند ساير أنبياء عظام اوّلا دعوت
    ۵۰ کیلوبایت (۴٬۳۸۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
نمایش (۱۰۰تای قبلی | ) (۲۰ | ۵۰ | ۱۰۰ | ۲۵۰ | ۵۰۰)