نتایج جستجو

از الکتاب
نتایج ۱ - ۱۰۰ از ۹۸۱
جستجوی پیشرفته

جستجو در فضاهای نام:

  • 2
    قبل قتر قتل قدر قدس قدم قرء قرآن قرب قرر قريش قسر قسط قسم قسور قصر قضب قضى قطع قلب قلل قلى قمر قهر قوب قوس قول قوم قوى ل لات لبث لبس لحم لسن لظى لعل لغو
    ۲ کیلوبایت (۲٬۷۸۷ واژه) - ‏۲۴ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۱۴
  • اشعار غير مسؤل و مضرّ و محصول خيالبافى موردحمله قرآن است و قرآن نسل آنها را قطع كرد ولى بعدها خلفا آن را زنده كردند و به شاعران مطرب كيسه‏هاى زر دادند. و
    ۱۴ کیلوبایت (۱٬۲۸۸ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۴
  • مى شود. قطع. بريدن (مفردات) [نباء:9]. راغب گويد يعنى خواب را بريدن عمل قرار داديم نا گفته نماند سبات در آيه آرامش و استراحت است و ان نوعى قطع عمل است يعنى
    ۱۴ کیلوبایت (۱٬۴۷۵ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۳
  • پيوستن آن فرمان داده پيوسته مى‏دارند و از خدايشان مى‏ترسند. [بقره:27]. و قطع مى‏كنند رشته‏اى را كه خدا فرمان به پيوستن آن داده و در زمين فساد مى‏كنند.
    ۴ کیلوبایت (۲۷۵ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۰
  • مى‏كند كه خدا پيغمبرش را يارى نخواهد كرد ريسمانى به آسمان بكشد و سپس آن را قطع كند و بيافتد و ببيند آيا حيله‏اش غيظ و كينه او را از بين مى‏برد. آيه در شرح
    ۴ کیلوبایت (۳۱۲ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۶
  • گويد: اصل حلق به معنى گلو است و گويند: «حَلَقَهُ» يعنى گلوى او را بريد سپس در قطع مو (تراشيدن) به كار رفته است. [بقره:196] سر خود را نتراشيد (و از احرام خارج
    ۲ کیلوبایت (۱۳۶ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۶
  • ان قدم عن ى ها نا الذى فى صدق علم رجل کون شىء على يدى امن اذا کتب بسط رسل قطع رئى رحم اتى ا بشر وقى هدى ظلم هن توراة ربب قوم ملک عذب کلل هو غلل قتل انس
    ۶ کیلوبایت (۱۱۲ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۳
  • صلى صهر صبب ولى کذب طعم اخر صدق جزى فدى سحب انى هنا ايى قول موه رجع عتل وفق قطع سقى هو سلسل نزل انت معى شکل علم طوع ضلل ظلم هيم کان شوب يوم غسل خون عنق سجر
    ۴ کیلوبایت (۲۶۴ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۴
  • السلام» است ظاهراً مراد از قطع سبيل قطع تناسل است كه آنها با توجه به لواط و اعراض از زنان راه تناسل را قطع مى‏كردند، به قولى مراد قطع راه مسافرين و منع عبور
    ۳ کیلوبایت (۲۵۲ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۴۴
  • شكافتن درنده و خواه براى اصلاح باشد مثل قطع چرم به وسيله خياط. راغب گويد: فرى قطع براى دوختن و اصلاح و افراء قطع براى افساد است همچنين است قول طبرسى ذيل
    ۵ کیلوبایت (۳۷۶ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۴۱
  • جلوگیرى کنند (و لذا این تعبیر در مورد سال هایى که باران قطع مى شود، یا شترى که شیر آن نیز قطع شده به کار مى رود). حرد (۱ بار) (بروزن فلس) منع [قلم:25]
    ۲ کیلوبایت (۱۳۹ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۳۶
  • السلام» است ظاهراً مراد از قطع سبيل قطع تناسل است كه آنها با توجه به لواط و اعراض از زنان راه تناسل را قطع مى‏كردند، به قولى مراد قطع راه مسافرين و منع عبور
    ۲ کیلوبایت (۱۳۶ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۰۰
  • المائدة ٣٨ (رده قطع دست دزد)
    بايد از قانون قطع دست مطلع باشد، وگرنه دست او قطع نمى‌شود. همچنين اگر كسى در سال‌هاى قحطى از روى اضطرار، مواد غذايى را سرقت كند دستش قطع نمى‌شود. البتّه
    ۴۳ کیلوبایت (۳٬۷۷۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
  • این کلمه «أَجرام» از مادّه «جُرم» در اصل، به معناى قطع کردن است و از آنجا که افراد گنهکار پیوندها را قطع مى کنند، و خود را از اطاعت فرمان خدا جدا مى سازند،
    ۲ کیلوبایت (۱۲۵ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۱۱
  • السلام» است ظاهراً مراد از قطع سبيل قطع تناسل است كه آنها با توجه به لواط و اعراض از زنان راه تناسل را قطع مى‏كردند، به قولى مراد قطع راه مسافرين و منع عبور
    ۲ کیلوبایت (۱۴۷ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۶
  • الحشر ٥ (رده آثار قطع درختان خرماى بنى نضیر)
    باارزش نخل را قطع کردید یا آن را به حال خود واگذاشتید، همه به فرمان خدا بود؛ و برای این بود که فاسقان را خوار و رسوا کند! هر نخله‌اى را كه قطع كرديد يا آن
    ۳۸ کیلوبایت (۳٬۳۹۰ واژه) - ‏۱۱ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۱:۵۵
  • آیات شامل این کلمه فرض‌ (۱۸ بار) قطع. تعيين. در نهايه گويد: اصل فرض به معنى قطع است راغب قطع شى‏ء محكم و تأثير در آن، گفته است، اقرب عين لفظ راغب را آورده
    ۴ کیلوبایت (۳۸۴ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۸
  • الشعراء ٤٩ (رده تهدید به قطع پا)
    موسى(ع)، مورد تهدید فرعون به قطع دست و پا و کشیده شدن بر صلیب (لأُقطّعنّ أیدیکم و أرجلکم من خلف و لأُصلّبنّکم أجمعین) ۱۰ - قطع یک دست و یک پا بر عکس یکدیگر،
    ۵۰ کیلوبایت (۴٬۱۶۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
  • به معناى چیدن و قطع کردن میوه از درخت است، و هنگامى که «لا» بر سر آن در آید، مفهومش این مى شود که هیچ چیزى نمى تواند این موضوع را قطع کند، و از آن جلوگیرى
    ۳ کیلوبایت (۱۹۵ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۳۶
  • [قلم:19-20]. صريم به معنى مصروم است: چيده شده و قطع شده. به شب و روز نيز صريم گويند كه هر يك از ديگرى قطع و بريده مى‏شود. ايضاً شب تاريك و تل خاك كه از تل
    ۳ کیلوبایت (۲۴۱ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۳۶
  • ۱۸(بار) لیست کلمات مشتق شده در حال بارگیری... قطع. تعيين. در نهايه گويد: اصل فرض به معنى قطع است راغب قطع شى‏ء محكم و تأثير در آن، گفته است، اقرب عين لفظ
    ۵ کیلوبایت (۴۳۱ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۳
  • رابه يك مطلب اساسى دعوت مى‏كند و آن اينكه هرجا كه قرآن خوانده شد فورا سخن را قطع كرده و به كلام خدا كه با بندگان سخن مى‏گويد و صلاح دنيا و آخرت آنها رابيان
    ۵ کیلوبایت (۴۳۴ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۵
  • است که بر من سخت مگیر و مرا به زحمت میفکن، و به خاطر این کار، فیض خود را قطع منما! رهق‌ (۱۰ بار) ن‌ (۲۳۵ بار) ى‌ (۱۰۴۴ بار) لا مِن وَ أَمْرِي فَانْطَلَقَا
    ۲ کیلوبایت (۷۹ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۰۷
  • شكافتن درنده و خواه براى اصلاح باشد مثل قطع چرم به وسيله خياط. راغب گويد: فرى قطع براى دوختن و اصلاح و افراء قطع براى افساد است همچنين است قول طبرسى ذيل
    ۳ کیلوبایت (۲۴۷ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۱۴
  • این کلمه «جُرُز» (بر وزن شتر) در اصل از مادّه «جرز» (بر وزن مرض) به معناى قطع کردن و بریدن، به معناى زمینى است که گیاهى در آن نمى روید، گویى گیاهان خود
    ۲ کیلوبایت (۸۴ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۰۳
  • معناى تحریک کردن و برانگیختن است. تحریکى سریع و ساده، ولى در اصل به معناى قطع و بریدن چیزى است; لذا هر گاه پارچه یا لباسى پاره شود، عرب مى گوید: «تفزّز
    ۲ کیلوبایت (۸۳ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۰۰
  • الروم ١٤ (رده قطع دوستى در قیامت)
    هستند، اشاره به نکته یاد شده دارد. الساعة :۵ قیامت: اهوال قیامت ۶; قطع دوستى در قیامت ۲; قطع روابط در قیامت ۲; نامهاى قیامت ۵; ویژگیهاى قیامت ۲ کافران: کافران
    ۲۳ کیلوبایت (۱٬۹۳۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
  • طه ٧١ (رده قطع پاى جادوگران فرعون)
    فرعون ۱; شکست جادوگران فرعون ۱۰; شکنجه جادوگران فرعون ۱۵، ۱۸; قطع پاى جادوگران فرعون ۱۳; قطع دست جادوگران فرعون ۱۳; کیفر جادوگران فرعون ۱۳ حکومت: نظام حکومت
    ۶۲ کیلوبایت (۵٬۰۴۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
  • ترجمه Tabber requires Javascript to function. که هرگز قطع و ممنوع نمی‌شود، |نه تمام شدنى و نه منع شدنى نه بريده و نه ممنوع. که هیچ وقت منقطع نشود و هیچ
    ۱۶ کیلوبایت (۱٬۲۹۱ واژه) - ‏۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۶
  • ارباب لغت نیز، آن را به معناى «قطع کردن» تفسیر کرده اند، و این شاید به خاطر آن است که زیان مستمر و منتهى به هلاکت طبعاً سبب قطع و بریدگى مى شود، و از مجموع
    ۸ کیلوبایت (۸۲۶ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۰۶
  • آیات شامل این کلمه «تَقَطَّعُوا» از مادّه «قطع» مى باشد و به معناى جدا کردن قطعه هایى از یک موضوع به هم پیوسته است، و با توجّه به این که از باب «تفعّل»
    ۲ کیلوبایت (۱۰۴ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۲۰
  • آیات شامل این کلمه «یَقُصُّ» از مادّه «قَصّ» در لغت به معناى «قطع کردن» و بریدن چیزى است و این که در آیه فوق مى خوانیم: یَقُصُّ الْحَقَّ: «خداوند حق را
    ۲ کیلوبایت (۱۲۰ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۰۷
  • شما با مردان نزديكى ميكنيد و راه نسل بشر را قطع ميكنيد بترك نزديكى نمودن با زنان يا راه مردم مسافر را قطع ميكنيد براى تعرّض بنواميس آنها چون گفته‌اند آنها
    ۴۵ کیلوبایت (۳٬۶۷۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
  • آیات شامل این کلمه قرض‌ (۱۳ بار) نوعى است از بريدن، قطع مكان و گذشتن از آن را قطع مكان و قرض مكان گويند (راغب). [كهف:17]. چون آفتاب غروب مى‏كرد از آنها
    ۳ کیلوبایت (۲۶۳ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۳۳
  • قاموس نيز، قطع يكى از معانى اين كلمه آمده است. قول مجمع البيان از همه جا معتر و عاليتر است كه در ذيل آيه 3 سوره جنّ مى‏گويد: اصل جدّ به معنى قطع است، عظمت
    ۶ کیلوبایت (۶۵۲ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۳۹
  • الضحى ٣ (رده قطع رابطه خدا)
    اكرم صلى الله عليه و آله قطع شد. مخالفان سرزنش كردند كه خدا تو را رها كرده است. اين آيات نازل شد و حضرت را دلدارى داد. شايد دليل قطع وحى آن بود كه خداوند به
    ۳۵ کیلوبایت (۳٬۴۰۱ واژه) - ‏۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۰۴
  • المائدة ٣٣ (رده قطع پا)
    است، كيفر ارعاب، تبعيد است، كيفر راهزنى و سرقت، قطع دست و پا است و كيفر قتل و راهزنى وسرقت مسلحانه، قطع دست و پا و به دار آويختن است. «2» اجراى احكام و
    ۷۲ کیلوبایت (۶٬۴۳۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
  • الروم ١٢ (رده قطع عذر در قیامت)
    مجرمان و تبهکاران، در روز قیامت، قطع مى شود. (و یوم تقوم الساعة یبلس المجرمون) گفته شده که معناى «إبلاس»، سکوت و قطع شدن حجت است (مفردات راغب). ۶ - تکذیب کنندگان
    ۲۳ کیلوبایت (۱٬۹۵۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
  • معنى قطع است و از آن است [فصّلت:8]. يعنى براى آنهاست پاداش غير مقطوع و ابدى. منت نهادن و به رخ كشيدن نعمت را از آن منة گويند كه وظيفه نعمت شده را قطع مى‏كند
    ۹ کیلوبایت (۹۲۹ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۳۵
  • اساس در فطرت انسان، توحید و خداپرستى است، و شرک امر عارضى است که وقتى از آن قطع امید مى کند خواه ناخواه به سوى ایمان و توحید بازمى گردد. «مُنِیْبِین» از مادّه
    ۳ کیلوبایت (۱۸۶ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۴۶
  • اوّلى‏ها گويند: خدايا اينها ما را گمراه كردند. [نمل:66] علم‏شان درباره آخرت قطع شده. در الميزان مى‏گويد: تدارك آن است كه اجزاء شى‏ء پشت سر هم آيند تا چيزى
    ۷ کیلوبایت (۶۴۰ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۲
  • (۳۸۴۲ بار) نن‌ (۲۴۱ بار) قطع. [نساء:119] حتماً و به طور يقين گوشهاى چهار پايان را مى‏برند راغب گويد: بتك در معنى قريب به بَتّ در قطع ريسمان و چيز متصّل به
    ۲ کیلوبایت (۱۱۸ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۵۵
  • الدخان ٤١ (رده قطع روابط در قیامت)
    در قیامت ۳، ۴، ۵; تجمع در قیامت ۵; تنهایى در قیامت ۴، ۵; دوستى در قیامت ۱; قطع روابط در قیامت ۱; ویژگیهاى قیامت ۱، ۳، ۴، ۵ یوم الفصل :۴
    ۲۱ کیلوبایت (۱٬۵۶۲ واژه) - ‏۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۱
  • ورزيد و اندكى بخشيد و [از باقى‌] امتناع ورزيد. و اندک صدقه‌ای داد سپس به کلّی قطع احسان کرد؟ (مفسّرین گفتند: آیات مربوط به عثمان است که شتری با بار به عبد اللّه
    ۲۸ کیلوبایت (۲٬۷۴۹ واژه) - ‏۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۲۹
  • می‌کنند). آن کافران بدان سان که از مردگان قطع امید کرده‌اند (که زنده نمی‌شوند و به دنیا برنمی‌گردند) از آخرت قطع امید کرده‌اند (و به وجود آن و طبعاً به حساب
    ۴۳ کیلوبایت (۳٬۷۷۱ واژه) - ‏۴ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۳۲
  • کار رفته است. بعضى نیز آن را از «ثَلَّ عَرْشُهُ» (تختش فرو ریخت و حکومتش قطع شد) گرفته و آن را به معناى «قَطَعَهُ» مى دانند; و در اینجا به قرینه مقابله
    ۸ کیلوبایت (۸۲۱ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۲۶
  • [قلم:19-20]. صريم به معنى مصروم است: چيده شده و قطع شده. به شب و روز نيز صريم گويند كه هر يك از ديگرى قطع و بريده مى‏شود. ايضاً شب تاريك و تل خاك كه از تل
    ۳ کیلوبایت (۲۲۱ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۵۵
  • طه ٩٧ (رده قطع رابطه با سامرى)
    آیات ۱ - موسى(ع) درپى محاکمه سامرى، وى را به خروج فورى از جامعه و انزوا و قطع رابطه با مردم در طول زندگى محکوم کرد. (قال فاذهب فإنّ لک فى الحیوة أن تقول
    ۵۳ کیلوبایت (۴٬۵۴۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
  • مى‏آيد. اصمعى گفته دابره يعنى خدا ريشه و اصل او را قطع كرد معنى آيه چنين مى‏شود: آخر قوم ستمگر قطع گرديد به معنى طورى مستأصل شدند كه كسى از آنها باقى نماند
    ۱۱ کیلوبایت (۹۹۹ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۱
  • دستور پروردگارشان سرپيچى كردند «عَقَرُوا» ظاهراً اشاره است كه كشتن شتر با قطع پاهايش بوده است. عاقر: زن عقيم و مرد عقيم [مريم:8]. عاقر در قرآن فقط در زن
    ۳ کیلوبایت (۲۱۹ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۰۹
  • هود ٤٦ (رده عوامل قطع رحم)
    دعا: شرایط دعا ۱۷; دعاى بیجا ۱۷ صفات: صفات ناپسند ۱۹ صله رحم: عوامل قطع رحم ۱۱; قطع رحم در ادیان ۱۱ عمل: آثار عمل ناپسند ۱۱; اجتناب از عمل ناپسند ۱۵ عمل
    ۶۰ کیلوبایت (۵٬۰۴۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
  • هارون منت نهادیم [و نعمت دادیم‌] و هر آينه بر موسى و هارون منت نهاديم- به قطع گزندها و آسيب‌ها از ايشان، يا به نعمت نبوت-. ما به موسی و هارون واقعاً نعمتهای
    ۱۲ کیلوبایت (۹۱۶ واژه) - ‏۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۴۵
  • هر دو به يك معنى است. در مجمع فرموده: اصل آن به معنى قطع است فرد را از آن وتر گويند كه از غير قطع شده و تنها مانده است. * [محمّد:35]. وتر در آن به معنى
    ۴ کیلوبایت (۳۷۳ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۲
  • «صلى اللَّه عليه و آله» وحى قطع گرديد مشركان گفتند: پروردگار محمد او را ترك كرده و دشمن داشته است اگر كارش از جانب خدا بود وحى قطع نمى‏شد سوره ضحى در اين باره
    ۳ کیلوبایت (۲۷۷ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۵۲
  • قرآن: ۱(بار) لیست کلمات مشتق شده در حال بارگیری... امم عشر ه ثنى وحى الى هم قطع عدل موسى اذ ب سقى حقق قوم
    ۱ کیلوبایت (۲۷ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۱
  • اكرم صلى الله عليه و آله قطع شد. مخالفان سرزنش كردند كه خدا تو را رها كرده است. اين آيات نازل شد و حضرت را دلدارى داد. شايد دليل قطع وحى آن بود كه خداوند به
    ۲۴ کیلوبایت (۲٬۴۰۳ واژه) - ‏۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۰۲
  • جوشيدن آب مانع است «اَكْدى فُلانٌ: قَطَعَ الْعَطاءَ وَ بَخِلَ» يعنى آيا ديدى آنكس را كه از حق رو گرداند و كمى انفاق كرد و قطع نمود؟ اين لفظ فقط يكبار در قرآن
    ۲ کیلوبایت (۸۶ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۲۲
  • به واسطه علل قابل قطع است و ادامه آن بسته به افاضه خدا است نظير روشن بودن لامپ كه محتاج به ادامه جريان برق است و هر آن كه جريان برق قطع شود روشن بودن لامپ
    ۱۳ کیلوبایت (۱٬۲۷۳ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۴
  • ابراهیم! از این (درخواست) صرف‌نظر کن، که فرمان پروردگارت فرا رسیده؛ و بطور قطع عذاب (الهی) به سراغ آنها می‌آید؛ و برگشت ندارد! |اى ابراهيم! از اين [درخواست‌]
    ۳۳ کیلوبایت (۲٬۷۴۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
  • امروز يك دفعه و اثبورا و واهلاكا نگوئيد و واثبوا را بسيار گويند زيرا عذاب قطع شدنى نيست [انشقاق:11] يعنى آنكه نامه‏اش از پشت سر داده شده و اهلاكتا و واويلا
    ۲ کیلوبایت (۸۵ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۰۲
  • جوشيدن آب مانع است «اَكْدى فُلانٌ: قَطَعَ الْعَطاءَ وَ بَخِلَ» يعنى آيا ديدى آنكس را كه از حق رو گرداند و كمى انفاق كرد و قطع نمود؟ اين لفظ فقط يكبار در قرآن
    ۲ کیلوبایت (۸۷ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۵۴
  • اتى ف بنو ل اخو لا رضع ب امم ربب خول ان وله ه دخل حجر هجر اله کتب هون الله قطع على عذب خوف يتم بول رجو زوج اجر نشز فحش ها قعد يدى حکم نکح حفظ مع مرء انن
    ۲ کیلوبایت (۸۷ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۱
  • پیروز شوید)؛ ولی خداوند می‌خواهد حق را با کلمات خود تقویت، و ریشه کافران را قطع کند؛ (از این رو شما را بر خلاف میلتان با لشکر قریش درگیر ساخت، و آن پیروزی
    ۷۲ کیلوبایت (۶٬۸۱۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
  • در لغت آمده:«هَجَرَ الشَّىْ‏ءَ: تَرَكَهُ وَ اَعْرَضَ عَنْهُ» طبرسى آن را قطع مواصلت گفته است. [مريم:46]. مدتى دراز از من دورشو. [مدثر:5]. از تزلزل بدور
    ۸ کیلوبایت (۸۰۳ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۱۱
  • در شريعت پيشينيان اگر به بدن يا لباس كسى نجاستى مى‏رسيد لازم بود آن محل را قطع كنند. در وسائل كتاب طهارت باب اول از تهذيب از امام صادق عليه السلام نقل شده:
    ۷ کیلوبایت (۶۹۵ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۶
  • از طول. طبرسى فرموده: «اَلْقَدُّ شَقُّ الشَّىْ‏ءِ طُولاً» راغب به جاى شقّ قطع گفته است. پس معناى «قَدَّهُ بِنِصْفَيْنِ» آن است كه آن را از طول بريد و دو
    ۲ کیلوبایت (۱۵۲ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۴۲
  • اكرم صلى الله عليه و آله قطع شد. مخالفان سرزنش كردند كه خدا تو را رها كرده است. اين آيات نازل شد و حضرت را دلدارى داد. شايد دليل قطع وحى آن بود كه خداوند به
    ۲۸ کیلوبایت (۲٬۸۶۱ واژه) - ‏۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۰۳
  • عطف جعل فرد ذنب فوق صبح جنح شىء صحب ثمن ثم قرآن قشعر ذوا شبه نقب انس اخذ قطع اول سبع قرء کذب سبط غشى نهر غير ى
    ۳ کیلوبایت (۱۱۲ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۲
  • که کافرند، دوستان و یاران یکدیگرند [و] اگر شما فرمان پیوند [با اهل ایمان و قطع رابطه با کافران] را به اجرا نگذارید فتنه و فسادی بزرگ در زمین پیدا خواهد شد
    ۲۷ کیلوبایت (۲٬۰۶۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
  • ترتیل: ترجمه: «فَلَیُبَتِّکُنَّ»: قطع می‌کردند از مصدر (تَبْتیک) به معنی قطع‌کردن. عربها گوش چهارپایان را قطع می‌کردند و با قطع آن، حیوان متعلّق به بتها می‌شد
    ۵۵ کیلوبایت (۴٬۵۳۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
  • و ميان شريكان و آنها مكانى پر از هلاكت قرار داده‏ايم و رابطه موهوم دنيايى قطع شده وهيچ نتوانند آن فاصله را پيموده و بهم ديگر برسند. از اين ماده دو لفظ بيشتر
    ۳ کیلوبایت (۲۲۵ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۰۹
  • آن مانند چوبهاى شكسته حظيره ساز شدند. ظاهراً مراد شكسته شدن چوبها در حين قطع از اشجار است نه شكسته شدن در آغل. اين لفظ فقط دوبار در قرآن مجيد آمده است
    ۳ کیلوبایت (۱۸۱ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۹
  • پيوستن آن فرمان داده پيوسته مى‏دارند و از خدايشان مى‏ترسند. [بقره:27]. و قطع مى‏كنند رشته‏اى را كه خدا فرمان به پيوستن آن داده و در زمين فساد مى‏كنند.
    ۳ کیلوبایت (۲۰۷ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۶
  • التوبة ٢٤ (رده قطع رابطه با کافران)
    و عشاير خوديم و به معاملات و تجارات اشتغال داريم، اگر هجرت كنيم به ضرورت قطع پدر و مادر و فرزند شده و تجارت از دست برود؛ آيه شريفه نازل شد: قُلْ إِنْ كانَ
    ۵۷ کیلوبایت (۴٬۲۸۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
  • اذا فلح صحب يا دين امد بعث حدد نحن سعر امر ثم عدد فرق قصص رسل مسس سنو ها قطع کفر انس وذر نسى اخذ على
    ۳ کیلوبایت (۲۱۶ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۳
  • و ميان شريكان و آنها مكانى پر از هلاكت قرار داده‏ايم و رابطه موهوم دنيايى قطع شده وهيچ نتوانند آن فاصله را پيموده و بهم ديگر برسند. از اين ماده دو لفظ بيشتر
    ۳ کیلوبایت (۲۳۶ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۹
  • نُه، ولى آنچه گفتیم مشهورتر است. بضع‌ (۷ بار) مقدارى از زمان. اصل آن به معنى قطع است (مجمع البيان) [يوسف:42]، پس چند سال در زندان ماند طبرسى فرموده: در معنى
    ۲ کیلوبایت (۱۴۶ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۴۳
  • [علق:3-4]. بخوان خداى محترم تو همان است كه با قلم بياموخت. اصل قَلْم (بر وزن فلس) قطع گوشه چيزى است مثل گرفتن ناخن و تراشيدن نى، در اقرب الموارد گفته تا تراشيده
    ۴ کیلوبایت (۲۹۷ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۵۲
  • ب حسن بين جعل خسء قرد جزى عذب ذلک عبر الم يوم مهل اخذ علو نعم هما کم کفر قطع خلف نصب الذين عزز وعظ سرق حکم
    ۳ کیلوبایت (۲۲۵ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۳
  • التوبة ٣ (رده قطع رابطه با مشرکان)
    فَإِنْ تُبْتُمْ‌ ... خَيْرٌ لَكُمْ وَ إِنْ تَوَلَّيْتُمْ فَاعْلَمُوا 4- هنگام قطع روابط، روزنه‌اى براى پيوند باقى گذاريد. «فَإِنْ تُبْتُمْ» 5- مهلت چهار ماهه،
    ۶۵ کیلوبایت (۵٬۲۹۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
  • اكرم صلى الله عليه و آله قطع شد. مخالفان سرزنش كردند كه خدا تو را رها كرده است. اين آيات نازل شد و حضرت را دلدارى داد. شايد دليل قطع وحى آن بود كه خداوند به
    ۲۹ کیلوبایت (۲٬۸۸۴ واژه) - ‏۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۰۵
  • نعم ان نا کم سمو ف نشء جعل بنى منع بطن رفع وسع على انس حمل اکل بثث وکء کذب قطع کما جبل سرف نزل يوم کثر قرع هن ربب فکه استبرق عهن مهد رزق حبب کلل ايد برق
    ۴ کیلوبایت (۳۳۵ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۲۹
  • کون هدى دين متع غشى وقى جمع مع بلغ ولى على رحم وجد شهد اذا فرق اما وجه ذلکم قطع صرط دبر نعم سجن ذکر ايى ذلل
    ۴ کیلوبایت (۳۱۴ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۰
  • آن مانند چوبهاى شكسته حظيره ساز شدند. ظاهراً مراد شكسته شدن چوبها در حين قطع از اشجار است نه شكسته شدن در آغل. اين لفظ فقط دوبار در قرآن مجيد آمده است
    ۳ کیلوبایت (۲۲۳ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۰۵
  • ابراهيم ٣١ (رده قطع روابط در آخرت)
    فرموده: ینفقوا ممّا رزقناهم سرّاً و علانیة ...». آخرت: دوستى در آخرت ۱۶; قطع روابط در آخرت ۱۶; معامله در آخرت ۱۶; ویژگیهاى آخرت ۱۶ احکام ۱۷: امکانات مادى:
    ۵۰ کیلوبایت (۴٬۰۵۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
  • بازگردانديم. مگر كسانى كه ايمان آوردند و كارهاى نيك انجام دادند كه براى آنان پاداشى قطع ناشدنى و هميشگى است. پس بعد از اين، چه چيز سبب مى‌شود قيامت را تكذيب كنى؟
    ۳۲ کیلوبایت (۳٬۰۰۶ واژه) - ‏۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۹:۱۸
  • Tabber requires Javascript to function. ما قرآن را نازل کردیم؛ و ما بطور قطع نگهدار آنیم! بى‌ترديد ما خود اين قرآن را نازل كرديم و قطعا ما خود نگهدار آنيم
    ۳۶ کیلوبایت (۲٬۸۵۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
  • النحل ٩٠ (رده آثار قطع رحم)
    الفحشاء و المنکر و البغى) ۱۱- رعایت نکردن عدالت در جامعه، خوددارى از احسان و قطع رابطه با خویشاوندان، زمینه ساز رواج فحشا، بزهکارى، ستم و سرکشى در جامعه است
    ۶۴ کیلوبایت (۵٬۵۴۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
  • شما با مردان نزديكى ميكنيد و راه نسل بشر را قطع ميكنيد بترك نزديكى نمودن با زنان يا راه مردم مسافر را قطع ميكنيد براى تعرّض بنواميس آنها چون گفته‌اند آنها
    ۲۷ کیلوبایت (۲٬۲۸۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
  • درختان خرماى آنها را قطع نمايند و آنها بجزع درآمدند و گفتند اى محمد آيا خدا تو را امر بفساد نموده اگر اين درختان از آن تو است قطع كن و اگر از ما است بگذار
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۵۶۷ واژه) - ‏۱۱ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۱:۵۴
  • درختان خرماى آنها را قطع نمايند و آنها بجزع درآمدند و گفتند اى محمد آيا خدا تو را امر بفساد نموده اگر اين درختان از آن تو است قطع كن و اگر از ما است بگذار
    ۳۳ کیلوبایت (۲٬۷۹۱ واژه) - ‏۱۱ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۱:۵۵
  • [حاقة:44]. اگر از خود دروغى بر ما ببندد از دست راستش مى‏گيريم و رگ قلبش را قطع مى‏كنيم. [طور:33]. يا مى‏گويند قرآن را از جانب خويش گفته و بر خدا بسته بلكه
    ۵ کیلوبایت (۴۷۹ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۵۶
  • براى خويش صديق و سرپرست اخذ نكنند. هر كه اينكار كند رابطه‏اش بطور كلى از خدا قطع شده، مگر آنكه از آنها پرهيز و تقيه كند پرهيز بخصوصى، خداشمارا از خويش مى‏ترساند
    ۵ کیلوبایت (۴۸۰ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۹
  • [يس:39]. اين كلمه فقط يكبار در قرآن آمده است. عرجون: بند خوشه خرماست كه بعد از قطع خوشه در درخت مى‏ماند و پس از چندى خشكيده و كج شده مثل هلال مى‏گردد و رنگش
    ۳ کیلوبایت (۲۳۲ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۵۶
  • گسترده شده‌ و آبى از بالا ريخته شده‌ جلد 5 صفحه 129 و ميوه‌اى بسيار كه نه قطع ميشود و نه منع ميگردد و گستردنيهاى قيمتى اعلا همانا ما آفريديم آن زنان را
    ۱۴ کیلوبایت (۱٬۱۵۶ واژه) - ‏۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۶
  • مى‏دارد. ظاهر آيه آن است كه عدم انفاق در راه خدا القاء نفس در تهلكه است ولى قطع نظر از آن جمله «لاتُلْقُوا بِأَيْديكُمْ اِلَى التَّهْلُكَةِ» يك قاعده كلى
    ۶ کیلوبایت (۵۳۰ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۳۹
  • مى‏شود و چاره را از ياد مى‏برد گويند: اَبْلَسَ فلان يعنى ساكت شد و حجّتش قطع گرديد. بايد دانست تحيّر و يأس و اندوه از هم جدا نيستند و اگر معناى اصلى را
    ۳ کیلوبایت (۲۸۵ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۴۵
  • بازگردانديم. مگر كسانى كه ايمان آوردند و كارهاى نيك انجام دادند كه براى آنان پاداشى قطع ناشدنى و هميشگى است. پس بعد از اين، چه چيز سبب مى‌شود قيامت را تكذيب كنى؟
    ۲۵ کیلوبایت (۲٬۲۸۲ واژه) - ‏۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۹:۱۹
  • دست سارق بايد از مچ قطع شود، زيرا در آيه تيمم مى‌خوانيم: «فَامْسَحُوا بِوُجُوهِكُمْ وَ أَيْدِيكُمْ» «2»* ديگرى گفت: دست را از آرنج قطع كنيد زيرا قرآن در
    ۳۳ کیلوبایت (۲٬۷۸۶ واژه) - ‏۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۲:۰۴
  • گردند. |تا وقتى كه درى از عذاب سخت به رويشان مى‌گشاييم، كه به ناگاه از همه جا قطع اميد كنند تا وقتى كه درى از عذاب دردناك بر آنان گشوديم، بناگاه ايشان در آن
    ۲۸ کیلوبایت (۲٬۳۹۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
نمایش (۱۰۰تای قبلی | ) (۲۰ | ۵۰ | ۱۰۰ | ۲۵۰ | ۵۰۰)