نتایج جستجو
از الکتاب
- بعد فسد حيى کثر قوم نصب هو ضلل جرم خسر تبع هدى اتى مکر ذلک مثل صبر وقى عظم بدء کلم فرى عمل حبب سحر صرف امن موت اول نفس رجل سلم يسر عطو بنو۵ کیلوبایت (۱۷۲ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۰
- تکرار در قرآن: ۱۵(بار) لیست کلمات مشتق شده در حال بارگیری... شروع. [يوسف:76] شروع كرد به ظروف آنان پيش از ظرف برادرش. ه خلق عود ثم وله اله الله ما من هو۲ کیلوبایت (۱۲۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۱
- عمل ايى نفس عذب عود کيف بعث ترب اخذ اوى شرک قدر دبر عن قد خرج الا غفر کبر بدء متع ائى حسن وقى سوء ا شىء علق جىء دعو حکم موسى کتب وجد اجل بلغ شهد امر شدد۹ کیلوبایت (۲۸۴ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۰
- آیات شامل این کلمه بدء (۱۵ بار) ف (۲۹۹۹ بار) شروع. [يوسف:76] شروع كرد به ظروف آنان پيش از ظرف برادرش. الظّالِمِين بِأَوْعِيَتِهِم نَجْزِي وِعَاء کَذٰلِک۱ کیلوبایت (۴۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۴۵
- آیات شامل این کلمه بدء (۱۵ بار) ثُم الْخَلْق يُعِيدُه اللّه وَ قُل مَن مِن هُو شُرَکَائِکُم هَل يَسْتَهْزِءُون إِنّه يُشْرِکُون أَمّن الّذِي عَمّا بِهَا۲ کیلوبایت (۶۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۳۲
- انا ذهب الى خير فرعون قوم ف کم يمن سمع سبح طغو ربب قبض جمع نعل هذا طغى علو بدء وحى عن ندى ارض نا ندو قدر اذ شرک اول خلع۲ کیلوبایت (۱۲۶ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۵۰
- ما ذهب حفظ ذو هل رود غفر من ق انن عن بيت حوط عود ابراهيم اتى ورى ک روع نذر بدء اهل کم على برک۳ کیلوبایت (۱۸۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۲
- قضى بشر هامان سوى رئى هبط حجر سخر نطف اذ يا انجيل ذکر سرف سجد ذا نا ن اذن بدء ان صرح توراة قرر هو سمو عدل لا ب ملک جرم رسل هذا لعل وقد مکن ما وسم حکم کون۳ کیلوبایت (۲۲۴ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۰
- در مكه ساكن و ملازم باشد، بادى آن است كه از كنار آيد (و ظاهر شود چنانكه در بدء گذشت). يعنى مسجد محترمى كه آن را براى مقيم و مسافر يكسان كردهايم. [طه:97]۴ کیلوبایت (۴۱۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۱۶
- لم یعرفه بالبداء «آن کس که خدا را با بداء نشناسد او را درست نشناخته است». بدء (۱۵ بار) ثُم اللّه مِن خَلْق الْخَلْق کَيْف وَ خَلَقَه الْإِنْسَان فَانْظُرُوا۳ کیلوبایت (۱۹۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۴۴
- (احسنكل شى ء خلقه ) و زشتى و بدى ذاتى مخلوقات نيست مراد از انسان در جمله : ((و بدء خلق الانسان من طين )) سخن كفار در مقام استعباد معاد، و جواب به آن بيان اينكه۱۵ کیلوبایت (۱٬۱۶۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۸
- (احسنكل شى ء خلقه ) و زشتى و بدى ذاتى مخلوقات نيست مراد از انسان در جمله : ((و بدء خلق الانسان من طين )) سخن كفار در مقام استعباد معاد، و جواب به آن بيان اينكه۲۱ کیلوبایت (۱٬۷۹۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۹
- (احسنكل شى ء خلقه ) و زشتى و بدى ذاتى مخلوقات نيست مراد از انسان در جمله : ((و بدء خلق الانسان من طين )) سخن كفار در مقام استعباد معاد، و جواب به آن بيان اينكه۲۳ کیلوبایت (۱٬۸۶۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۸
- (احسنكل شى ء خلقه ) و زشتى و بدى ذاتى مخلوقات نيست مراد از انسان در جمله : ((و بدء خلق الانسان من طين )) سخن كفار در مقام استعباد معاد، و جواب به آن بيان اينكه۲۵ کیلوبایت (۲٬۱۵۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۹
- فكر متابعت از تو نمودهاند اگر بادى مأخوذ از بدو بمعنى ظهور باشد و اگر از بدء بمعنى ابتداء باشد يعنى بنظر سطحى ابتدائى پيروى از تو نمودند و بنظر حقير مئال۲۵ کیلوبایت (۲٬۰۱۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
- (احسنكل شى ء خلقه ) و زشتى و بدى ذاتى مخلوقات نيست مراد از انسان در جمله : ((و بدء خلق الانسان من طين )) سخن كفار در مقام استعباد معاد، و جواب به آن بيان اينكه۲۷ کیلوبایت (۲٬۲۶۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۸
- «بادِيَ الرَّأْيِ» ابو عمرو و نصر به همزه قرائت و بقيه بىهمزه. «1» اوّلى از بدء به معنى الابتداء، يعنى ما كه به اول رأى انديشه مىكنيم چنين مىبينيم و مىدانيم۴۹ کیلوبایت (۳٬۸۷۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
- السّلام فرمود: اسرع الدّعاء نجاحا للاجابة دعاء الاخ لاخيه بظهر الغيب فاذا بدء بالدّعاء لاخيه فيقول ملك موكّل امين و لك مثلاه. «4» يعنى: سريعترين دعا به۳۰ کیلوبایت (۲٬۶۵۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- (احسنكل شى ء خلقه ) و زشتى و بدى ذاتى مخلوقات نيست مراد از انسان در جمله : ((و بدء خلق الانسان من طين )) سخن كفار در مقام استعباد معاد، و جواب به آن بيان اينكه۳۶ کیلوبایت (۲٬۶۰۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۹
- (احسنكل شى ء خلقه ) و زشتى و بدى ذاتى مخلوقات نيست مراد از انسان در جمله : ((و بدء خلق الانسان من طين )) سخن كفار در مقام استعباد معاد، و جواب به آن بيان اينكه۳۸ کیلوبایت (۳٬۲۳۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۹
- فكر متابعت از تو نمودهاند اگر بادى مأخوذ از بدو بمعنى ظهور باشد و اگر از بدء بمعنى ابتداء باشد يعنى بنظر سطحى ابتدائى پيروى از تو نمودند و بنظر حقير مئال۳۱ کیلوبایت (۲٬۴۹۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
- منكرين معاد سير كنيد و گردش نمائيد در زمين پس نظر كنيد چگونه خداوند بدء خلقت نمود پس از اينکه خداوند انشاء ميفرمايد نشئه آخرت را بدرستي۳۵ کیلوبایت (۲٬۷۳۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
- (احسنكل شى ء خلقه ) و زشتى و بدى ذاتى مخلوقات نيست مراد از انسان در جمله : ((و بدء خلق الانسان من طين )) سخن كفار در مقام استعباد معاد، و جواب به آن بيان اينكه۳۷ کیلوبایت (۳٬۰۱۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۹
- (احسنكل شى ء خلقه ) و زشتى و بدى ذاتى مخلوقات نيست مراد از انسان در جمله : ((و بدء خلق الانسان من طين )) سخن كفار در مقام استعباد معاد، و جواب به آن بيان اينكه۳۵ کیلوبایت (۲٬۹۵۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۸
- (احسنكل شى ء خلقه ) و زشتى و بدى ذاتى مخلوقات نيست مراد از انسان در جمله : ((و بدء خلق الانسان من طين )) سخن كفار در مقام استعباد معاد، و جواب به آن بيان اينكه۳۹ کیلوبایت (۳٬۲۲۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۹
- (احسنكل شى ء خلقه ) و زشتى و بدى ذاتى مخلوقات نيست مراد از انسان در جمله : ((و بدء خلق الانسان من طين )) سخن كفار در مقام استعباد معاد، و جواب به آن بيان اينكه۳۹ کیلوبایت (۳٬۱۷۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۸
- (احسنكل شى ء خلقه ) و زشتى و بدى ذاتى مخلوقات نيست مراد از انسان در جمله : ((و بدء خلق الانسان من طين )) سخن كفار در مقام استعباد معاد، و جواب به آن بيان اينكه۴۳ کیلوبایت (۳٬۳۷۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۹
- (احسنكل شى ء خلقه ) و زشتى و بدى ذاتى مخلوقات نيست مراد از انسان در جمله : ((و بدء خلق الانسان من طين )) سخن كفار در مقام استعباد معاد، و جواب به آن بيان اينكه۴۲ کیلوبایت (۳٬۷۱۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۹
- معاد و احیاى مجدد وى (أمّن یبدؤا الخلق ثمّ یعیده) سخن گفتن خداوند درباره «بدء» و پدید آوردن خلق در کنار مسأله معاد، مى تواند از آن جهت باشد که به انسان۴۶ کیلوبایت (۳٬۸۱۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- (احسنكل شى ء خلقه ) و زشتى و بدى ذاتى مخلوقات نيست مراد از انسان در جمله : ((و بدء خلق الانسان من طين )) سخن كفار در مقام استعباد معاد، و جواب به آن بيان اينكه۴۷ کیلوبایت (۳٬۹۳۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۸
- و مالكيّت مولي که مالك عبد و مملوكات او است (العبد و ما في بدء کان لمولاه) زيد مالك دار، امام مالك زيد و دار، خدا مالك امام و زيد۷۱ کیلوبایت (۶٬۵۶۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- صادق(ع) روایت شده که فرمودند: «ان الصفا و المروة من شعائر اللّه» فأبدء بما بدء اللّه تعالى به و ان المسلمین کانوا یظنون ان السعى بین الصفا و المروة شىء صنعه۶۸ کیلوبایت (۶٬۵۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- پرسيدند: اگر ديگرى را نيز بكشد؟ فرمود: عذابش مضاعف مىشود. شرح: «ظاهر خبر در بدء نظر صدر و ذيلش با هم سازگار نيست، چون صدر كشتن يكتن را مساوى با كشتن همه مردم۳ کیلوبایت (۱۵۰ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۱۱:۵۰
- هر که را اراده كنيم و فوق هر صاحب علمي عالمي است. فبدء فاعل بدء يوسف است با اينكه مسلما يوسف مباشر نبوده لكن چون بامر او و دستور۷۳ کیلوبایت (۶٬۱۷۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
- بخش : كتاب الصلاة عنوان : حدیث در کتاب الكافي جلد ۳ كِتَابُ الصَّلَاة بَابُ بَدْءِ الْأَذَانِ وَ الْإِقَامَةِ وَ فَضْلِهِمَا وَ ثَوَابِهِمَا موضوعات :۲ کیلوبایت (۲۴ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۴۱
- عنوان : حدیث امام جعفر صادق (ع) در کتاب الكافي جلد ۳ كِتَابُ الصَّلَاة بَابُ بَدْءِ الْأَذَانِ وَ الْإِقَامَةِ وَ فَضْلِهِمَا وَ ثَوَابِهِمَا موضوعات :۲ کیلوبایت (۲۵ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۴۱
- عنوان : حدیث امام جعفر صادق (ع) در کتاب الكافي جلد ۳ كِتَابُ الصَّلَاة بَابُ بَدْءِ الْأَذَانِ وَ الْإِقَامَةِ وَ فَضْلِهِمَا وَ ثَوَابِهِمَا موضوعات :۲ کیلوبایت (۲۲ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۴۱
- عنوان : حدیث امام جعفر صادق (ع) در کتاب الكافي جلد ۳ كِتَابُ الصَّلَاة بَابُ بَدْءِ الْأَذَانِ وَ الْإِقَامَةِ وَ فَضْلِهِمَا وَ ثَوَابِهِمَا موضوعات :۲ کیلوبایت (۲۵ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۴۱
- عنوان : حدیث امام موسى كاظم (ع) در کتاب الكافي جلد ۳ كِتَابُ الصَّلَاة بَابُ بَدْءِ الْأَذَانِ وَ الْإِقَامَةِ وَ فَضْلِهِمَا وَ ثَوَابِهِمَا موضوعات :۲ کیلوبایت (۲۵ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۴۱
- عنوان : حدیث امام جعفر صادق (ع) در کتاب الكافي جلد ۳ كِتَابُ الصَّلَاة بَابُ بَدْءِ الْأَذَانِ وَ الْإِقَامَةِ وَ فَضْلِهِمَا وَ ثَوَابِهِمَا موضوعات :۲ کیلوبایت (۳۰ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۴۱
- عنوان : حدیث امام جعفر صادق (ع) در کتاب الكافي جلد ۳ كِتَابُ الصَّلَاة بَابُ بَدْءِ الْأَذَانِ وَ الْإِقَامَةِ وَ فَضْلِهِمَا وَ ثَوَابِهِمَا موضوعات :۲ کیلوبایت (۳۱ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۴۱
- عنوان : حدیث امام جعفر صادق (ع) در کتاب الكافي جلد ۳ كِتَابُ الصَّلَاة بَابُ بَدْءِ الْأَذَانِ وَ الْإِقَامَةِ وَ فَضْلِهِمَا وَ ثَوَابِهِمَا موضوعات :۲ کیلوبایت (۳۶ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۴۱
- سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اَللَّهِ ع عَنْ أَصْلِ اَلْخَمْرِ كَيْفَ كَانَ بَدْءُ حَلاَلِهَا وَ حَرَامِهَا وَ مَتَى اُتُّخِذَ اَلْخَمْرَ فَقَالَ إِنَ آدَمَ۶ کیلوبایت (۳۶ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۱۹
- جعفر صادق (ع) در کتاب من لا يحضره الفقيه جلد ۳ كِتَابُ النِّكَاح بَابُ بَدْءِ النِّكَاحِ وَ أَصْلِه موضوعات :۸ کیلوبایت (۲۴۳ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۲۵
- عنوان : حدیث امام جعفر صادق (ع) در کتاب الكافي جلد ۳ كِتَابُ الصَّلَاة بَابُ بَدْءِ الْأَذَانِ وَ الْإِقَامَةِ وَ فَضْلِهِمَا وَ ثَوَابِهِمَا موضوعات :۴ کیلوبایت (۳۶ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۴۱
- حدیث امام محمّد باقر (ع) در کتاب الكافي جلد ۶ كِتَابُ الْعَقِيقَة بَابُ بَدْءِ خَلْقِ الْإِنْسَانِ وَ تَقَلُّبِهِ فِي بَطْنِ أُمِّه موضوعات :۱۲ کیلوبایت (۳۳ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۲۵
- وَلَدَنِي رَسُولُ اَللَّهِ ص وَ أَنَا أَعْلَمُ كِتَابَ اَللَّهِ وَ فِيهِ بَدْءُ اَلْخَلْقِ وَ مَا هُوَ كَائِنٌ إِلَى يَوْمِ اَلْقِيَامَةِ وَ فِيهِ خَبَرُ۷ کیلوبایت (۳۸۲ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۱۹
- آورنده و برگشت دهنده، قرينه است بر اين كه منظور از كلمۀ «ابداء»، همان واژۀ «بدء» است، كه به معناى افتتاح و آغاز كردن چيزى است. چون از عرب شنيده نشده كلمۀ۴۰ کیلوبایت (۴٬۵۸۰ واژه) - ۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۹
- جعفر صادق (ع) در کتاب من لا يحضره الفقيه جلد ۳ كِتَابُ النِّكَاح بَابُ بَدْءِ النِّكَاحِ وَ أَصْلِه موضوعات :۱۶ کیلوبایت (۵۹۱ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۲۵
- أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ ع اَلنَّاسَ فَقَالَ أَيُّهَا اَلنَّاسُ إِنَّمَا بَدْءُ وُقُوعِ اَلْفِتَنِ أَهْوَاءٌ تُتَّبَعُ وَ أَحْكَامٌ تُبْتَدَعُ يُخَالَفُ۸ کیلوبایت (۴۵۸ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۱۹
- السبيل إمّا شاكرا و إمّا كفورا». «و إنّ لنا للآخرة و الأولى»: يعنى: عالم «بدء» و عالم «عود» - و يا به عبارت ديگر: خلقت نخستين و خلقت در معاد - هر دو از۴۵ کیلوبایت (۵٬۲۹۹ واژه) - ۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۴
- انسان است ، به دليل اينكه در جاى ديگر در باره خلقت آدمى از گل مى فرمايد: «و بدء خلق الانسان من طين ثم جعل نسله من سلالة من ماء مهين » بنا بر اين ، آيه شريفه۴۰ کیلوبایت (۴٬۷۰۴ واژه) - ۱۴ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۳۲
- مؤذّنا لمن ينساها و انّما يقال له لانه يؤذن بالاذان في الصلاة و انّما بدء با لتكبير و ختم بالتهليل للبدء باسم اللّه و الختم به الحديث» (خداوند۴۲۸ کیلوبایت (۳۹٬۴۴۵ واژه) - ۲۶ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۵۶
- و تقدير كلام «وَ قَدّرَ الأقوَاتَ فِى تَتِمّةِ أربَعَة أيّامٍ مِن حِينَ بَدَءَ الخَلقَ» مى باشد. يعنى: خداوند، ارزاق روزى خواران را، در تتمّه چهار روز۴۸ کیلوبایت (۵٬۵۰۰ واژه) - ۶ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۰۷