نتایج جستجو
از الکتاب
- لَهُ نَصْتاً: سَكَتَ مُسْتَمِعاً لِحَديثِهِ» همچنين است انصات و آن از نصت ابلغ است (اقرب) در نهج البلاغه خطبه 120 هست كه به خوارج فرمود: «اَمْسِكُوا عَنِ۵ کیلوبایت (۴۳۴ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۵
- آجر، لَعَلِّي أَبْلُغُ الْأَسْبابَ: شايد كه من برسم براهها يا به طريق موصله. وَ قالَ فِرْعَوْنُ يا هامانُ ابْنِ لِي صَرْحاً لَعَلِّي أَبْلُغُ الْأَسْبابَ۲۵ کیلوبایت (۱٬۹۳۶ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۴۹
- آیات شامل این کلمه سبب (۱۱ بار) الْأَسْبَاب السّمَاوَات أَبْلُغ لَعَلّي فَأَطّلِع صَرْحا إِلَى لِي إِلٰه ابْن مُوسَى هَامَان وَ يَا إِنّي لَأَظُنّه کَاذِبا۱ کیلوبایت (۲۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۰۵
- (۱۹ بار) ف (۲۹۹۹ بار) إِلَى السّمَاوَات وَ إِلٰه الْأَسْبَاب أَسْبَاب أَبْلُغ مُوسَى لَعَلّي صَرْحا إِنّي لَأَظُنّه لِي کَاذِبا ابْن کَذٰلِک در حال بارگیری۱ کیلوبایت (۲۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۰۵
- (۱ بار) [يوسف:23]. اسم فعل است به معنى: بيا. در مجمع از شاعرى نقل كرده. أَبْلِغْ اَميرَالْمُؤْمِنينَ أَخَا الْعِراقِ اِذا أَتَيْتا اِنَّ الْعِراقَ وَ أَهْلَهُ۲ کیلوبایت (۱۰۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۴۲
- سُلْطَان لَهُم غَيْرِي خَاطِئِين إِلٰه حَزَنا فَلَمّا قَالَت مُتَکَبّر أَبْلُغ بِالْبَيّنَات کَذّاب مُسْتَبْصِرِين قَلْب فَاسْتَکْبَرُوا الْأَسْبَاب أَسْبَاب۳ کیلوبایت (۲۱۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۴۰
- اسقاء آن است كه در اختيار وى بگذارى تا هر طور خواست ميل كند. السقاء از سقى ابلغ است زيرا مشروب را در اختيار طرف مىدهى خواه خودش بنوشد يا ديگرى به او بنوشاند۴ کیلوبایت (۳۵۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۴۴
- اسقاء آن است كه در اختيار وى بگذارى تا هر طور خواست ميل كند. السقاء از سقى ابلغ است زيرا مشروب را در اختيار طرف مىدهى خواه خودش بنوشد يا ديگرى به او بنوشاند۴ کیلوبایت (۳۵۶ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۵۲
- اسقاء آن است كه در اختيار وى بگذارى تا هر طور خواست ميل كند. السقاء از سقى ابلغ است زيرا مشروب را در اختيار طرف مىدهى خواه خودش بنوشد يا ديگرى به او بنوشاند۴ کیلوبایت (۳۵۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۵۱
- است كه بااعرض و اكتسابى باشد در مجمع فرمايد: ضياء در كشف تاريكىها از نور ابلغ است زمخشرى نيز مثل مجمع گفته. بيضاوى قول اقرب الموارد را نقل مىكند. شايد۴ کیلوبایت (۳۲۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۵۷
- خيانت است در اقرب مىگويد اختنان همان خيانت است الّا اين كه اختنان از خيانت ابلغ و رساتر است: راغب مىگويد: آن تحرّك ميل انسان به خيانت است نه خود خيانت.۵ کیلوبایت (۵۳۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۵۵
- است. در مجمع فرموده: مَلَكُوت مانند مُلْك (بروزن قفل) است ولى ملك رساتر و ابلغ است زيرا واو و تاء براى مبالغه اضافه مىشوند. در صحاح گويد: مَلَكُوت از مُلْك۴ کیلوبایت (۳۰۶ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۰۸
- است كه بااعرض و اكتسابى باشد در مجمع فرمايد: ضياء در كشف تاريكىها از نور ابلغ است زمخشرى نيز مثل مجمع گفته. بيضاوى قول اقرب الموارد را نقل مىكند. شايد۴ کیلوبایت (۴۰۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۳۲
- معنى برخاسته از همان است رسول گاهى به پيام اطلاق مىشود مثل قول شاعر «الا ابلغ ابا حفض رسولا» و گاهى به شخص پيام آور (مفردات) ارسال به معنى فرستادن و تسليط۲۸ کیلوبایت (۲٬۰۶۶ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۴
- واللَّه برادر پدر و مادرى بودند ولى هارون پسر مادرم گفت كه آن در تحريك عاطفه ابلغ است. بيضاوى نيز به پدر و مادرى بودن آنها تصريح كرده است. 5 در تفسير الميزان۹ کیلوبایت (۸۵۴ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۸
- در مفردات گويد: عبوديّت اظهار تذلّل و عبادت غايت تذلّل است و از عبوديّت ابلغ مىباشد. در مجمع فرموده:«اَلعِبادَةُ فِى اللُّغَةِ هِىَ الذِّلَّةُ» و راهى۱۱ کیلوبایت (۱٬۲۱۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۱۰
- مقصود از فرعون، كه به وزير خود گفت: «يَا هَامَانُ ابنِ لِى صَرحاً لَعَلّی أبلُغُ الأسبَاب...» اركان دين حق و راه سعادت، در بیان مؤمن آل فرعون اشاره به مقامات۴۷ کیلوبایت (۳٬۸۶۸ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۴۹
- كَفّار: (به فتح كاف) مبالغه كافر وبه قول راغب آن در افاده مبالغه از كفور ابلغ است. ظاهر قرآن آن است كه در كفر دين و كفر نعمت به كار رفته [ق:24]. در كفر۱۸ کیلوبایت (۲٬۰۹۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۲۰
- مقصود از فرعون، كه به وزير خود گفت: «يَا هَامَانُ ابنِ لِى صَرحاً لَعَلّی أبلُغُ الأسبَاب...» اركان دين حق و راه سعادت، در بیان مؤمن آل فرعون اشاره به مقامات۳۶ کیلوبایت (۲٬۹۷۰ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۴۶
- عینى فکلّ بصرى و غشى عن النظر، فجعلت أبصر بقلبى کما أبصر بعینى بل أبعد و أبلغ، فذلک قوله تعالى «ما زاغ البصر و ماطغى لقد رأى من آیات ربّه الکبرى» و إنّما۲۴ کیلوبایت (۲٬۱۵۰ واژه) - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۱۳
- شما را عذاب روز بزرگ. نكته: عظم يوم به جهت عظم آنچه واقع شود در آن، و اين ابلغ است از تعظيم عذاب؛ چه هرگاه وقت موصوف به عظمت باشد به سبب وقوع عذاب در آن،۲۲ کیلوبایت (۱٬۸۸۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- مقصود از فرعون، كه به وزير خود گفت: «يَا هَامَانُ ابنِ لِى صَرحاً لَعَلّی أبلُغُ الأسبَاب...» اركان دين حق و راه سعادت، در بیان مؤمن آل فرعون اشاره به مقامات۲۶ کیلوبایت (۲٬۰۹۱ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۴۷
- مقصود از فرعون، كه به وزير خود گفت: «يَا هَامَانُ ابنِ لِى صَرحاً لَعَلّی أبلُغُ الأسبَاب...» اركان دين حق و راه سعادت، در بیان مؤمن آل فرعون اشاره به مقامات۲۴ کیلوبایت (۱٬۹۷۵ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۴۶
- فرعون تمنّا كرد وَ قالَ فِرعَونُ يا هامانُ ابنِ لِي صَرحاً لَعَلِّي أَبلُغُ الأَسبابَ أَسبابَ السَّماواتِ- الآيه- مؤمن آيه 38- نحوه ديگر۲۸ کیلوبایت (۲٬۳۲۰ واژه) - ۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۲۱
- مقصود از فرعون، كه به وزير خود گفت: «يَا هَامَانُ ابنِ لِى صَرحاً لَعَلّی أبلُغُ الأسبَاب...» اركان دين حق و راه سعادت، در بیان مؤمن آل فرعون اشاره به مقامات۲۵ کیلوبایت (۱٬۷۷۷ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۵۴
- مقصود از فرعون، كه به وزير خود گفت: «يَا هَامَانُ ابنِ لِى صَرحاً لَعَلّی أبلُغُ الأسبَاب...» اركان دين حق و راه سعادت، در بیان مؤمن آل فرعون اشاره به مقامات۲۷ کیلوبایت (۱٬۹۵۵ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۵۵
- داديم. جلد 14 - صفحه 66 (إِذ قالَ لَهُم أَخُوهُم هُودٌ) تعبير به اخ ابلغ در تأثير است. (أَ لا تَتَّقُونَ) چرا دست از شرك و بت پرستي برنميداريد۲۲ کیلوبایت (۱٬۸۱۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- گفت بهامان: وَ قالَ فِرعَونُ يا هامانُ ابنِ لِي صَرحاً لَعَلِّي أَبلُغُ الأَسبابَ أَسبابَ السَّماواتِ فَأَطَّلِعَ إِلي إِلهِ مُوسي وَ إِنِّي۳۲ کیلوبایت (۲٬۹۰۰ واژه) - ۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۵۷
- مقصود از فرعون، كه به وزير خود گفت: «يَا هَامَانُ ابنِ لِى صَرحاً لَعَلّی أبلُغُ الأسبَاب...» اركان دين حق و راه سعادت، در بیان مؤمن آل فرعون اشاره به مقامات۳۰ کیلوبایت (۲٬۱۲۳ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۵۵
- برفتند تا نزديك خضر رسيدند. وَ إِذْ قالَ مُوسى لِفَتاهُ لا أَبْرَحُ حَتَّى أَبْلُغَ مَجْمَعَ الْبَحْرَيْنِ أَوْ أَمْضِيَ حُقُباً (60) فَلَمَّا بَلَغا مَجْمَعَ۳۰ کیلوبایت (۲٬۷۶۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
- مسمى شده است به آن، و اصل آن «حييان» است كه قلب ياء ثانيه به واو شده و اين ابلغ است از حياة به جهت آنچه در بناى فعلان است از حركت و اضطراب كه لازم حياة است۳۶ کیلوبایت (۳٬۱۷۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- ثواب و عقاب، ايمان ندارند. اين اضراب است از قول آنها و انكار بعث به آنچه ابلغ است در كفر، كه آن انكار آنهاست به جميع آنچه در عاقبت باشد از بعث و ثواب و۳۶ کیلوبایت (۲٬۶۰۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۹
- در سوره بقره به لفظ تحريم، و در اينجا به لفظ نهى، به سبب آنكه تحريم آن بر ابلغ وجوه باشد، چه راه منع حكيم در تكليف از اين دو بيرون نيست. و فرمايش: اضعافا۳۲ کیلوبایت (۲٬۵۷۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- يعنى معطى ثواب مىباشد. و جزاى نفى كفران به عنوان نفى جنس به جهت آنست كه آن ابلغ است از اينكه گويند «فلا نكفر سعيه» زيرا معنى راجع است به اينكه عمل او به۳۴ کیلوبایت (۲٬۹۱۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
- مقصود از فرعون، كه به وزير خود گفت: «يَا هَامَانُ ابنِ لِى صَرحاً لَعَلّی أبلُغُ الأسبَاب...» اركان دين حق و راه سعادت، در بیان مؤمن آل فرعون اشاره به مقامات۳۳ کیلوبایت (۲٬۶۲۶ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۴۷
- 10 - صفحه 492 كشته شوند، يعنى بايد بكشيد ايشان را كشتنى بخوارى و زارى بر ابلغ و اقبح وجوه. إِنَّ الَّذِينَ يُؤْذُونَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّهُ۳۲ کیلوبایت (۲٬۶۹۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۰
- (قصص آيه 38) وَ قالَ فِرعَونُ يا هامانُ ابنِ لِي صَرحاً لَعَلِّي أَبلُغُ الأَسبابَ أَسبابَ السَّماواتِ فَأَطَّلِعَ إِلي إِلهِ مُوسي وَ إِنِّي۳۷ کیلوبایت (۳٬۳۰۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- مضارع و ايقاع آن با كلمه «اذ» بنابر حكايت حال ماضيه است به جهت استحضار، و اين ابلغ است در تبكيت؛ پس حقيقت معنى آنكه: ابراهيم عليه السّلام فرمود مستحضر سازيد۴۱ کیلوبایت (۳٬۸۳۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- هامان گفت: [وَ قالَ فِرعَونُ يا هامانُ ابنِ لِي صَرحاً لَعَلِّي أَبلُغُ الأَسبابَ الاية] و تير رها كرد که بخداي موسي بزند نگاه كنيد تكبر۳۱ کیلوبایت (۲٬۳۷۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
- جليل القدر است، به كنه صفاى آن نمىتوان رسيد مگر به شرح طويل، پس ابهام آن ابلغ باشد. 2- قرة العيون (آنچه چشم به آن روشنى يابد) غير متناهيند، پس ممكن نباشد۳۵ کیلوبایت (۲٬۹۷۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۹
- مقصود از فرعون، كه به وزير خود گفت: «يَا هَامَانُ ابنِ لِى صَرحاً لَعَلّی أبلُغُ الأسبَاب...» اركان دين حق و راه سعادت، در بیان مؤمن آل فرعون اشاره به مقامات۳۵ کیلوبایت (۲٬۷۹۶ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۵۳
- تهجد و تعبير از آن به تلاوت و در ساعات شب، يا سجود به سبب آنكه اين، ابين و ابلغ است در مدح، يعنى با آنكه تلاوت قرآن نمايند، سجده مىكنند؛ يعنى نماز يا سجده۳۴ کیلوبایت (۲٬۸۶۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- مقصود از فرعون، كه به وزير خود گفت: «يَا هَامَانُ ابنِ لِى صَرحاً لَعَلّی أبلُغُ الأسبَاب...» اركان دين حق و راه سعادت، در بیان مؤمن آل فرعون اشاره به مقامات۳۶ کیلوبایت (۲٬۵۵۹ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۵۴
- روز و وقوع آن لا محاله و تنبيه بر آنكه مردمان از آن منفك نخواهند شد، پس اين ابلغ است از كريمه «يَوْمَ يَجْمَعُكُمْ لِيَوْمِ الْجَمْعِ». و معنى جمع براى آن۴۰ کیلوبایت (۳٬۳۴۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- منهج- بنا بقولى مراد به غضب آتش جهنم است و ذكر آن به عنوان غضب جهت آنست كه ابلغ باشد در زجر از قبيح، و مراد به ذلت قتل ايشان است نفوس خود را يا زجر. وَ كَذلِكَ۳۵ کیلوبایت (۲٬۶۲۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- ايشان مرده است به سبب كفر و شرك. اين تمثيل ديگر است براى مؤمنان و كافران ابلغ از تمثيل اول، و لهذا تكرير فعل شده. نزد بعضى تمثيل اول براى مؤمنان و كافران،۴۰ کیلوبایت (۳٬۵۱۲ واژه) - ۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۳۹
- دعوت عمّ خود نمود به هدايت و تبيين ضلالت او، و حجت را بر او لازم ساخت به ابلغ احتجاج با مراعات رفق و حسن ادب؛ زيرا تصريح به گمراهى او ننمود، بلكه از او۴۳ کیلوبایت (۳٬۹۰۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- متذكر شود قضيه ماهى را «1». وَ إِذْ قالَ مُوسى لِفَتاهُ لا أَبْرَحُ حَتَّى أَبْلُغَ مَجْمَعَ الْبَحْرَيْنِ أَوْ أَمْضِيَ حُقُباً (60) فَلَمَّا بَلَغا مَجْمَعَ۴۷ کیلوبایت (۴٬۲۷۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
- مىشد از اشك، يعنى اشك از ديدگان آنها مىريخت و جارى بود. نكته- اين عبارت ابلغ است از تفيض دمعها، زيرا دال است بر آنكه اشك چشم فياض شده. حَزَناً: به جهت۴۳ کیلوبایت (۳٬۵۳۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- نيست كه آتش دائمى الى الابد از اعظم عقوبات است، پس شدت و غايت عذاب را به ابلغ وجه بيان فرمايد: «هِيَ حَسْبُهُمْ» يعنى اين عقوبت كافى است براى ايشان. بعد۳۹ کیلوبایت (۳٬۰۱۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- تحذير است از ارتكاب ساير معاصى. پس نيكو باشد در منهى عنه براى آنكه زجر و منع، ابلغ باشد. و نيز چون مورد مخاطره و هلاك، نفس است، البته تكرار مستحسن باشد. وَ۴۷ کیلوبایت (۳٬۹۰۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- فرمايد به تو در آخرت بهشتهائى كه جارى باشد از زير درختان آن نهرها تا باشد ابلغ در نزهت عالى و مسكنهاى رفيع. ابن عباس نقل نموده كه: چون مشركان حضرت رسول۵۰ کیلوبایت (۴٬۶۰۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- مقصود از فرعون، كه به وزير خود گفت: «يَا هَامَانُ ابنِ لِى صَرحاً لَعَلّی أبلُغُ الأسبَاب...» اركان دين حق و راه سعادت، در بیان مؤمن آل فرعون اشاره به مقامات۴۵ کیلوبایت (۳٬۵۶۲ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۴۸
- كرده نشويد، چه حكمت سبحانى موجب تعذيب ظلمه و ستمكاران است. تنبيه: آيه شريفه ابلغ است در نهى از ظلم و تهديد بر آن، و خطاب به مؤمنان است به جهت تثبّت آنان بر۵۴ کیلوبایت (۴٬۸۵۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- مقصود از فرعون، كه به وزير خود گفت: «يَا هَامَانُ ابنِ لِى صَرحاً لَعَلّی أبلُغُ الأسبَاب...» اركان دين حق و راه سعادت، در بیان مؤمن آل فرعون اشاره به مقامات۴۶ کیلوبایت (۳٬۶۶۳ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۴۵
- ماكران را. يا بهترين رسانندگان عذاب و عقوبت است به كافران بر وجه اخفا كه آن ابلغ باشد. وَ إِذْ يَمْكُرُ بِكَ الَّذِينَ كَفَرُوا لِيُثْبِتُوكَ أَوْ يَقْتُلُوكَ۵۱ کیلوبایت (۴٬۷۳۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- مقصود از فرعون، كه به وزير خود گفت: «يَا هَامَانُ ابنِ لِى صَرحاً لَعَلّی أبلُغُ الأسبَاب...» اركان دين حق و راه سعادت، در بیان مؤمن آل فرعون اشاره به مقامات۵۱ کیلوبایت (۴٬۱۰۵ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۴۸
- النّارَ اكله و اكل في بطنه داراي يك معني است ولي استعمال دوم ابلغ است و بعضي گفتند اكل في بطنه بمعني ملاء بطنه ميباشد و ممكن است۵۲ کیلوبایت (۳٬۹۴۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- تمام است و جاى عذرى براى ترك امتثال باقى نمانده است و اين خود تأكيدى است ابلغ از تمام تأكيدات .. إِنَّما يُرِيدُ الشَّيطانُ أَن يُوقِعَ بَينَكُمُ العَداوَةَ۶۳ کیلوبایت (۵٬۶۸۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- تفسیر:المیزان جلد۱۷ بخش۳۹ (بخش مقصود فرعون، كه به وزير خود گفت: «يَا هَامَانُ ابنِ لِى صَرحاً لَعَلّی أبلُغُ الأسبَاب...»)هر چيزى است كه به وسيلۀ آن، به مقصد و هدف دور خود برسى. و جملۀ «لَعَلّى أبلُغُ الأسبَاب»، به منزلۀ تعليلى است براى دستور مزبور، و معنايش اين است كه: اگر۳۸ کیلوبایت (۴٬۳۴۳ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۴۳
- طريق اتفاق ايجاد شده، به خلاف احداث آن شيئى، بعد از شيئى، كه در انظار خلق ابلغ در قدرت و حكمت، و اقوى در دلالت مىباشد. 3- هرگاه عاقلى معاينه كند تخليق۸۴ کیلوبایت (۷٬۴۵۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- مَا مِنْ كَلِمَةٍ أَخَفَّ عَلَى اَللِّسَانِ مِنْهَا وَ لاَ أَبْلَغَ مِنْ سُبْحَانَ اَللَّهِ قَالَ قُلْتُ يُجْزِئُنِي فِي اَلرُّكُوعِ وَ اَلسُّجُودِ أَنْ۳ کیلوبایت (۲۴ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۴۲
- اَلتَّعْقِيبُ أَبْلَغُ فِي طَلَبِ اَلرِّزْقِ مِنَ اَلضَّرْبِ فِي اَلْبِلاَدِ۲ کیلوبایت (۳۵ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۵۵
- سَخَطِكَ وَ أَعُوذُ بِرَحْمَتِكَ مِنْ نَقِمَتِكَ وَ أَعُوذُ بِكَ مِنْكَ لاَ أَبْلُغُ مَدْحَكَ وَ اَلثَّنَاءَ عَلَيْكَ أَنْتَ كَمَا أَثْنَيْتَ عَلَى نَفْسِكَ۵ کیلوبایت (۳۶ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۴۲
- أَبْلِغْ عَنِّي كَذَا وَ كَذَا فِي أَشْيَاءَ أَمَرَ بِهَا قُلْتُ فَأُبَلِّغُهُمْ عَنْكَ وَ أَقُولُ عَنِّي مَا قُلْتَ لِي وَ غَيْرَ اَلَّذِي قُلْتَ قَالَ۵ کیلوبایت (۳۰۰ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۳۹
- جَنْبِهِ فَأَخَذَهَا وَ أَرَادَ أَنْ يَبُثَّ فَقَالَ وَ كَيْفَ وَ لَمْ أَبْلُغِ اَلْمَاءَ ثُمَّ حَفَرَ فَلَمْ يَحْفِرْ شِبْراً حَتَّى بَدَا لَهُ قَرْنُ۲۴ کیلوبایت (۲۸ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۰۲
- حَمِيداً اِنْتَفِعُوا بِمَوْعِظَةِ اَللَّهِ وَ اِلْزَمُوا كِتَابَهُ فَإِنَّهُ أَبْلَغُ اَلْمَوْعِظَةِ وَ خَيْرُ اَلْأُمُورِ فِي اَلْمَعَادِ عَاقِبَةً وَ لَقَدِ۲۷ کیلوبایت (۳۶ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۴۴
- بِحُجَجِكُمْ فَأَسْنَدُوا أَمْرَهُمْ إِلَى عَمْرِو بْنِ عُبَيْدٍ فَتَكَلَّمَ وَ أَبْلَغَ وَ أَطَالَ فَكَانَ فِيمَا قَالَ قَدْ قَتَلَ أَهْلُ اَلشَّامِ خَلِيفَتَهُمْ۳۵ کیلوبایت (۳۲ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۴:۲۱
- خلخال خود را به گوش اجنبى نرسانند تا موجب ميل مردان بر ايشان نشود. و اين ابلغ است از نهى اظهار زينت، و ادل بر منع از رفع صورت. تنبيه: عبد اللّه بن عباس۱۳۱ کیلوبایت (۱۱٬۱۹۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
- ۱۲ صفحه ۴۷۸ آيه و ترجمه وَ إِذْ قَالَ مُوسى لِفَتَاهُ لا أَبْرَحُ حَتى أَبْلُغَ مَجْمَعَ الْبَحْرَيْنِ أَوْ أَمْضىَ حُقُباً(۶۰) فَلَمَّا بَلَغَا مجْمَعَ۴۴ کیلوبایت (۴٬۸۸۰ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۱۲
- يَغُرَّنَّكُمْ بِاللََّهِ اَلْغَرُورُ إِنَّ أَحْسَنَ اَلْحَدِيثَ ذِكْرُ اَللَّهِ وَ أَبْلَغَ مَوْعِظَةِ اَلْمُتَّقِينَ كِتَابُ اَللَّهِ أَعُوذُ بِاللَّهِ مِنَ اَلشَّيْطَانِ۳۳ کیلوبایت (۱٬۲۰۳ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۰۱
- مَعِيشَتِي مَا أَبْقَيْتَنِي مَعِيشَةً أَقْوَى بِهَا عَلَى طَاعَتِكَ وَ أَبْلُغُ بِهَا رِضْوَانَكَ وَ أَصِيرُ بِهَا إِلَى دَارِ اَلْحَيَوَانِ غَداً وَ لاَ۳۵ کیلوبایت (۲٬۲۹۲ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۳۳
- مُتَكَبرٍ جَبَّارٍ(۳۵) وَ قَالَ فِرْعَوْنُ يَا هَامَانُ ابْنِ لى صرْحاً لَّعَلى أَبْلُغُ الاَسبَاب (۳۶) أَسبَابَ السّمَاوَاتِ فَأَطلِعَ إِلى إِلَهِ مُوسى وَ إِنّى۴۴ کیلوبایت (۴٬۷۴۳ واژه) - ۱۹ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۱۴
- عَزِيمَةٌ مِنَ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ بَتْلَةً أَوْعَدَنِي إِنْ لَمْ أُبَلِّغْ أَنْ يُعَذِّبَنِي فَنَزَلَتْ يََا أَيُّهَا اَلرَّسُولُ بَلِّغْ مََا أُنْزِلَ۴۱ کیلوبایت (۲٬۶۷۱ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۴
- قرآن كريم در جاى ديگر آن را چنين حكايت فرموده : ((يا هامان ابن لى صرحا لعلى ابلغ الاسباب ، اسباب السموات فاطلع الى اله موسى ، و انى لاظنه كاذبا(( «و انى لاظنه۴۳ کیلوبایت (۴٬۹۷۹ واژه) - ۲۸ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۲۳