نتایج جستجو
از الکتاب
- پیوسته است قراردارند، |بر تختهايى زربافت جواهر نشان بر تختهايى جواهرنشان، آنان بر سریرهای زربفت مرصّع به انواع جواهر تکیه زنند. بر تخت هایی زربافت، بر تختهايى۲۷ کیلوبایت (۲٬۳۲۴ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۳
- و نگاهبان آنان بودیم و از ديوان، كسانى براى او به دريا فرو مىشدند. [تا جواهر آرند]، و جز آن كارها مىكردند- ساختن محرابها، مجسمهها، ظروف سنگى آب و .۳۳ کیلوبایت (۲٬۸۵۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
- شيخ مفيد ره استفاده مىشود رجوع شود به مختلف علّامه و شرايع و شرح لمعه و جواهر. البته: دار زدن در صورت صلاح ديدن حاكم، براى آن است كه مردم او را مصلوب ديده۶ کیلوبایت (۵۸۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۱۸
- استقرار «عَدَنَ به مكان كذا: اِسْتَقَرَّ» و از آن است معدن به معنى مستقُّر جواهر در مجمع فرموده: عدن و اقامت و خلود نظير هماند. در نهايه آمده: «عدن باالمكان:۵ کیلوبایت (۳۷۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۲۹
- شيخ مفيد ره استفاده مىشود رجوع شود به مختلف علّامه و شرايع و شرح لمعه و جواهر. البته: دار زدن در صورت صلاح ديدن حاكم، براى آن است كه مردم او را مصلوب ديده۷ کیلوبایت (۶۱۴ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۱
- مىنمود هر آينه نائل مىشد آن را و مىآمد از وجهش كه روزى حلال باشد. 3- جواهر السنيه- از فرمايشات خداى تعالى به حضرت موسى عليه السّلام: ما دمت لا ترى كنوزى۲۹ کیلوبایت (۲٬۶۸۴ واژه) - ۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۸:۲۹
- بود خواست فرعون امتحان كند يك دانه جواهر و يك قطعه آتش مقابل او گذاشت موسي خواست دانه جواهر را بر دارد جبرئيل دست او را برد۲۵ کیلوبایت (۲٬۱۸۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۴
- دانه جواهر جلد 15 - صفحه 276 را در يك ظرف خزف در يك پارچه پنبه گذارند دليل ميشود که آن قطعه نجاست بهتر از آن دانه جواهر است۲۶ کیلوبایت (۲٬۲۵۰ واژه) - ۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۲۶
- طلا و خشتى از نقره به كار بردند. فرجهاى آن را جواهر نصب [كردند]. هر روز چهار هزار بار طلا و نقره و جواهر به كار [برد]. بوستانى بنا نمود با هزار قصر؛ و۴۶ کیلوبایت (۴٬۵۳۸ واژه) - ۲۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۲:۰۶
- بود خواست فرعون امتحان كند يك دانه جواهر و يك قطعه آتش مقابل او گذاشت موسي خواست دانه جواهر را بر دارد جبرئيل دست او را برد۳۱ کیلوبایت (۲٬۷۲۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۴
- جلد 16 - صفحه 2 فخر المحققين، محقق كركي شهيدين، صاحب رياض، مستند جواهر، متاجر و غير اينها از كتاب استدلاليه و بجميع لغات فتاوي خود را۱۵ کیلوبایت (۱٬۳۵۶ واژه) - ۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۳۵
- نشان مىدهند. «لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ» «1». تفسير روحالبيان. «2». صاحب جواهر، نقل از آيةاللَّه جوادى. «3». تفسير مراغى. «4». تفسير مراغى. «5». كافى، ج۳۸ کیلوبایت (۳٬۱۱۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- پاداش داده ميشود بر آن پاداش تمامترى. تفسير آنچه در آسمانها و زمين است از جواهر و اعراض و مادّى و مجرّد مخلوق و مملوك خدا است و او آنها را خلق فرموده تا۲۷ کیلوبایت (۲٬۵۶۶ واژه) - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۲۸
- پاداش داده ميشود بر آن پاداش تمامترى. تفسير آنچه در آسمانها و زمين است از جواهر و اعراض و مادّى و مجرّد مخلوق و مملوك خدا است و او آنها را خلق فرموده تا۲۴ کیلوبایت (۲٬۱۱۸ واژه) - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۲۹
- پاكيزهاى كه در بوستانهاى هميشه بهار بىزوال براى ايشان بنا شده از انواع جواهر جاى گزين ابدى خواهند بود و اين كاميابى بزرگ است نه نعيم موّقت مشوب بآلام۲۲ کیلوبایت (۱٬۷۲۰ واژه) - ۱۹ خرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۱۸
- پاداش داده ميشود بر آن پاداش تمامترى. تفسير آنچه در آسمانها و زمين است از جواهر و اعراض و مادّى و مجرّد مخلوق و مملوك خدا است و او آنها را خلق فرموده تا۲۸ کیلوبایت (۲٬۷۴۹ واژه) - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۲۹
- پاداش داده ميشود بر آن پاداش تمامترى. تفسير آنچه در آسمانها و زمين است از جواهر و اعراض و مادّى و مجرّد مخلوق و مملوك خدا است و او آنها را خلق فرموده تا۲۸ کیلوبایت (۲٬۵۴۵ واژه) - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۱
- خشكى براى او عمارات رفيعه بنا مينمودند و يكدسته در دريا غوص نموده مرواريد و جواهر براى او جلد 4 صفحه 470 بيرون مىآوردند و بعضى از آنها را هم اسير نموده در۲۵ کیلوبایت (۲٬۲۶۳ واژه) - ۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۴۹
- تابع مقابل مستقل است لذا اعراض را ميگويند وجود تبعي دارند مقابل جواهر که وجود استقلالي دارند که تعريف كردند عرض را که اذا وجد وجد في۲۴ کیلوبایت (۱٬۷۳۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
- خشكى براى او عمارات رفيعه بنا مينمودند و يكدسته در دريا غوص نموده مرواريد و جواهر براى او جلد 4 صفحه 470 بيرون مىآوردند و بعضى از آنها را هم اسير نموده در۲۶ کیلوبایت (۲٬۲۷۹ واژه) - ۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۴۸
- عليه السّلام روايت شده است كه خداوند تعالى رويانيد در كوهها طلا و نقره و جواهر و روى و مس و آهن و ارزيز و سنگ سرمه و زرنيخ و امثال آنها را كه فروخته نشوند۲۷ کیلوبایت (۲٬۳۳۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
- خداست، و دليل بر اين مدعا آنكه خدا فرموده در كلام مجيد خود: «1» در كتاب جواهر الكلام، جلد 41، صفحه 581 به اين روايت اشاره شده است. تفسير اثنا عشرى، ج3،۳۰ کیلوبایت (۲٬۵۵۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
- خشكى براى او عمارات رفيعه بنا مينمودند و يكدسته در دريا غوص نموده مرواريد و جواهر براى او جلد 4 صفحه 470 بيرون مىآوردند و بعضى از آنها را هم اسير نموده در۳۵ کیلوبایت (۳٬۲۸۴ واژه) - ۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۵۰
- خشكى براى او عمارات رفيعه بنا مينمودند و يكدسته در دريا غوص نموده مرواريد و جواهر براى او جلد 4 صفحه 470 بيرون مىآوردند و بعضى از آنها را هم اسير نموده در۳۱ کیلوبایت (۲٬۹۱۷ واژه) - ۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۵۱
- در قوت روزى و بنده نوازيش قصورى، جلّت قدرته و عظمت قوته. «1» مضمون حديث: جواهر السنيه (مكتبة المفيد- قم) ص 64- 63 و علل الشرايع ص 13 حديث 9. جلد 12 - صفحه۳۹ کیلوبایت (۳٬۳۰۰ واژه) - ۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۸:۵۰
- خشكى براى او عمارات رفيعه بنا مينمودند و يكدسته در دريا غوص نموده مرواريد و جواهر براى او جلد 4 صفحه 470 بيرون مىآوردند و بعضى از آنها را هم اسير نموده در۳۲ کیلوبایت (۲٬۷۸۰ واژه) - ۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۵۰
- به اندازهاى اين ملعونه با عدوات بود كه طوق و گردن بند فاخر قيمتى داشت از جواهر. گفت اين را مىفروشم و قيمت او را در عداوت پيغمبر خرج مىكنم و مطابق آن زنجير۳۸ کیلوبایت (۳٬۹۷۲ واژه) - ۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۰۷
- درك نمايد ابصار را، يعنى احاطه علميه دارد به آنچه ابصار ادراك نمىكند از جواهر لطيفه مانند ابصار، يا درك كند صاحبان بصر را. حضرت باقر عليه السّلام خطاب۳۹ کیلوبایت (۳٬۵۴۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
- پاكيزهاى كه در بوستانهاى هميشه بهار بىزوال براى ايشان بنا شده از انواع جواهر جاى گزين ابدى خواهند بود و اين كاميابى بزرگ است نه نعيم موّقت مشوب بآلام۳۷ کیلوبایت (۲٬۹۴۳ واژه) - ۱۹ خرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۱۹
- فضيلت آن قائم است و ما در اينکه موضع بنقل كلام مرحوم صاحب جواهر که مستفاد از مضامين آيات و اخبار است اكتفاء ميكنيم: «قال في۴۲۸ کیلوبایت (۳۹٬۴۴۵ واژه) - ۲۶ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۵۶
- پايهاى تا پايه ديگر به اندازه تاختن اسب در مدّت يك ماه است. يك پايه از جواهر، ديگرى از زبرجد، ديگرى از ياقوت و يكى از زر و ديگرى از سيم، و روز قيامت آنرا۳۹ کیلوبایت (۳٬۴۱۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
- يحضره الفقيه تهذيب استبصار، كتب عقائد و احكام كتاب بحار وسائل وافي جواهر رياض، كتب اخلاقي و غير اينها تمام بتوسط جلد 17 - صفحه 122 قلم در۴۸ کیلوبایت (۴٬۷۲۸ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۱۹
- بين زانى و مشرك، دال است بر بزرگى شناعت آن و قباحت فاعل آن. تبصره: صاحب جواهر رحمه اللّه فرمايد: ظاهر اينست كه مراد به آيه شريفه خبر و اخبار باشد نه نهى،۳۹ کیلوبایت (۳٬۳۳۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
- تأكيدات وارده شرع مقدس در كسب حلال اين مطلب را مؤيد باشد از جمله: 1- در جواهر السنيه- از جمله احاديث اسرائيليات خطاب به حضرت نبوى صلّى اللّه عليه و آله:۴۱ کیلوبایت (۳٬۵۰۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
- قرآن نزد من محبوب نیست و باید آن را در راه خدا انفاق کنم، کسی را به دنبال جواهر فروشان فرستاد و تزیینات و جواهرات آن را بفروخت و بهای آن را در بیابانهای۴۸ کیلوبایت (۴٬۲۹۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- برهان ج 4 ص 114 بنقل از على بن ابراهيم. جلد 11 - صفحه 391 دامعه؛ در آفاق، جواهر و معادن؛ در انفس، ظواهر و بواطن؛ پس آنچه مفصلا در دو عالم است مجملا در نشأه۵۰ کیلوبایت (۴٬۰۵۶ واژه) - ۱۵ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۰۴
- ربعى را مسكونى نمود. 3- خلق كوهها داراى منافع بسيار از جمله معادن فلزات و جواهر. 4- اختلاف اجزاء زمين در طبع و طعم و لون و رائحه، هر آينه اين آثار غريبه۵۳ کیلوبایت (۴٬۰۸۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
- حضرت يوسف در سال اوّل، گندم را با طلا و نقره، در سال دوم، گندم را در مقابل جواهر و زيورآلات، در سال سوم، گندم را با چهارپايان، در سال چهارم، گندم را در مقابل۵۸ کیلوبایت (۵٬۵۰۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
- بشناسيد» اين است كه خدا، اشخاص و انوار و جواهر و اعيان را آفريده و مقصود از اعيان ابدان است (هر موجود جسمانى) و جواهر عبارت از ارواحند و آن خداى جل و عز مانند۷ کیلوبایت (۶۰۹ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۰
- باشد كه امت اسلامى همواره مراقب توطئههاى منافقان باشند. در كتب فقهى مانند جواهر الكلام آمده است: اگر امام جمعه بعد از سوره حمد، سوره ديگرى را شروع كرد، تا۶۲ کیلوبایت (۵٬۷۲۹ واژه) - ۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۴۳
- مشعرى ندارد،- و مانند موجودات زنده، داراى حواسّ معمولى نيست،- (و به جوهريت جواهر شناخته شد كه جوهر نباشد) و به مضاده بين اشياء، شناخته شد كه ضدى ندارد. و۶۶ کیلوبایت (۵٬۷۴۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- اتفاقا «هم : قصد كردن » معنايى است كه هميشه با معانى سر و كار دارد نه با جواهر، و ناگزير در آيه شريفه بايستى از مقوله معانى چيزى نظير مخالطت در تقدير بگيريم۴۳ کیلوبایت (۵٬۲۶۱ واژه) - ۴ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۱۶:۰۴
- و مثوبات آن و عقوبت تارك آن بسيار است، در اول كتاب حج در جواهر نقل فرموده مراجعه شود و نقل آنها از عهده اينکه تفسير خارج است۸۱ کیلوبایت (۷٬۷۱۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- اسلام از كجا براي او فراهم ميشد. جواب- اولا ما نميخواهيم بازار جواهر فروشان برويم و انگشتر علي (ع) را بفروشيم فرض كنيد يك فلس قيمتش۸۱ کیلوبایت (۷٬۹۸۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- پاداش داده ميشود بر آن پاداش تمامترى. تفسير آنچه در آسمانها و زمين است از جواهر و اعراض و مادّى و مجرّد مخلوق و مملوك خدا است و او آنها را خلق فرموده تا۸۹ کیلوبایت (۸٬۰۰۹ واژه) - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۲۳
- و جوهر و مثل مانند، بلكه او است مجسم الاجسام و مصور الصور و خالق اعراض و جواهر و يكتا و فرد است در ذات و صفات. اللَّهُ لا إِلهَ إِلاَّ هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّومُ۱۴۲ کیلوبایت (۱۱٬۵۴۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- بدون طلاق از شوهر كافر جدا مى شود، ولى بايد عده نگهدارد. فقيه معروف «صاحب جواهر» در شرح كلام محقق در شرايع كه گفته است «در غير زن و مردى كه اهل كتاب هستند۳۵ کیلوبایت (۴٬۰۹۲ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۶:۴۹
- اَلْكَرِيمِ أَزِيدُكَ وُضُوحاً أَ رَأَيْتَ لَوْ كَانَ مَعَكَ كِيسٌ فِيهِ جَوَاهِرُ فَقَالَ لَكَ قَائِلٌ هَلْ فِي اَلْكِيسِ دِينَارٌ فَنَفَيْتَ كَوْنَ اَلدِّينَارِ۵۴ کیلوبایت (۱٬۸۷۰ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۰
- بسنجند و همانطور كه على (عليه السلام ) مى فرمايد: «فى تقلب الاحوال يعلم جواهر الرجال ؛ دگرگونيهاى روزگار و حوادث سخت زندگى حقيقت اشخاص را روشن مى سازد۴۲ کیلوبایت (۴٬۷۹۱ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۴۰
- اَلتَّجَارِبِ عِلْمٌ مُسْتَأْنَفٌ وَ فِي تَقَلُّبِ اَلْأَحْوَالِ عِلْمُ جَوَاهِرِ اَلرِّجَالِ اَلْأَيَّامُ تَهْتِكُ لَكَ عَنِ اَلسَّرَائِرِ اَلْكَامِنَةِ۶۸ کیلوبایت (۲٬۴۷۳ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۱۱:۵۶
- قرآن نزد من محبوب نيست و بايد آن را در راه خدا انفاق كنم ، كسى را به دنبال جواهر فروشان فرستاد و تزيينات و جواهرات آن را بفروخت و بهاى آن را در بيابانهاى۴۶ کیلوبایت (۵٬۴۶۹ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۳۷
- رجوع بعد از رجوع است ، هر چند از نظر كثرت خيلى زياد شود. طنطاوى در تفسير جواهر در ذيل جمله «زوجين اثنين » گفته است : خداوند در زمين از هر صنفى از ميوه ها۴۶ کیلوبایت (۵٬۵۸۱ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۲:۳۷