نتایج جستجو

از الکتاب
نتایج ۱ - ۱۳۷ از ۱۳۷
جستجوی پیشرفته

جستجو در فضاهای نام:

  • المجادلة ٨ (رده اهانت به محمد)
    محمد(ص): اهانت به محمد(ص) ۵; تحیت به محمد(ص) ۵، ۶، ۷; دلایل مکذبان محمد(ص)۱۰; عذاب اخروى مکذبان محمد(ص) ۱۱; کیفر اخروى اهانت به محمد(ص) ۱۱; کیفر اهانت به محمد(ص)
    ۶۸ کیلوبایت (۵٬۷۲۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۴۶
  • المؤمنون ٣٣ (رده اهانت به صالح)
    انبیا ۲; مکذبان انبیا ۹ انسان: ابعاد انسان ۱۲ خدا: نعمتهاى خدا ۵ صالح(ع) : اهانت به صالح(ع) ۸; دشمنان صالح(ع) ۲; عوامل تکذیب صالح(ع) ۱۲ قوم ثمود: اخلالگرى
    ۳۹ کیلوبایت (۲٬۸۹۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
  • المؤمنون ١١٦ (رده اهانت به خدا)
    الْعَرْشِ الْکَرِیمِ). تفسیر آیات ۱ - انکار معاد و بیهوده شمردن آفرینش انسان، اهانت به ساحت آفریننده جهان (خدا) است. (أفحسبتم أنّما خلقنکم عبثًا ... لاترجعون
    ۲۶ کیلوبایت (۱٬۹۷۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
  • بر عثمان شوريدند و او را كشتند و نگفتند از مهاجرين اوليه است بلكه هر گونه اهانت و شورش را برعليه او جايز بلكه واجب مى‏دانستند. عايشه خود مردم را بر عثمان
    ۱۰ کیلوبایت (۸۹۰ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۵
  • التوبة ٦٥ (رده جرم اهانت به دین)
    احکام: ۶ اسلام: تاریخ صدر اسلام ۳ خدا: افشاگرى خدا ۴ دین: بازى با دین ۷ ; جرم اهانت به دین ۶ ; حرمت بازى با دین ۶ قرآن: پیشگوییهاى قرآن ۴ محرمات: ۶ محمّد(ص):
    ۳۷ کیلوبایت (۲٬۹۸۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
  • و به میان دوزخ پرتابش کنید. او [:گناه‌پیشه] را بگیرید؛ پس با قوت و شدت و اهانت گریبانش را برگیرید و در میان دوزخش بکشانید. بگیریدش پس بکشیدش به میان دوزخ‌
    ۱۹ کیلوبایت (۱٬۴۰۴ واژه) - ‏۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۴
  • طرد و دفع مى‏كنند در نهايه مى‏گويد: دحر دفع كردنست به قهر و براى اذلال و اهانت، قول مجمع نيز چنين است. وَ جَهَنّم أَ مَذْمُوما فَأَصْفَاکُم مَذْءُوما لَمَن
    ۳ کیلوبایت (۱۷۹ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۱۳
  • النساء ١٤٠ (رده اهانت به مقدسات)
    در گناه و با اهل ايمان نفاق نموده و با مخالفين وفاق و اتفاق كرده است در اهانت بمقدسات دينى و ممكن است استفاده شود از اين آيه حرمت حضور در هر مجلس معصيتى
    ۵۳ کیلوبایت (۴٬۲۰۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
  • المنافقون ٨ (رده اهانت به محمد)
    منشأ پیروزى مؤمنان ۱۱ محمد(ص): ادعاى ذلت محمد(ص) ۵; ادعاى شکست محمد(ص) ۵; اهانت به محمد(ص) ۳; توطئه اخراج محمد(ص) ۱; توطئه براندازى حکومت محمد(ص) ۲; حتمیت
    ۴۷ کیلوبایت (۳٬۶۳۲ واژه) - ‏۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۱۲
  • طرد و دفع مى‏كنند در نهايه مى‏گويد: دحر دفع كردنست به قهر و براى اذلال و اهانت، قول مجمع نيز چنين است. من ل ها هم جهنم ف کم اخر سعى ا رود جنب کلل صفو لوم
    ۳ کیلوبایت (۱۷۷ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۱
  • از بت شكستن است و ضمير «له» به عمل بر مى‏گردد: يعنى راى آن كار (بت شكنى و اهانت به خدايان) قانون مخصوصى (سوزاندن به آتش) جعل كنيد پس او را درآتش اندازيد
    ۴ کیلوبایت (۳۳۳ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۴۶
  • بفرستاده‏اش احترام نمود ولى پادشاه فارس نامه آن حضرت را پاره كرد و به نماينده‏اش اهانت نمود و در آن موقع فارس و روم در جنگ بودند مسلمانان دوست مى‏داشتند كه روميان
    ۵ کیلوبایت (۵۳۸ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۴۵
  • که یتیم را به خشونت و جفا از خود می راند، او همان كسى است كه يتيم را به اهانت مى‌راند، این همان کسی است که یتیم را می‌راند پس آن، كسى است كه يتيم را به
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۸۰۷ واژه) - ‏۴ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۰۲
  • هنگامی که بیازمایدش، پس روزی‌اش را بر او تنگ گرداند، گوید: «پروردگارم به من اهانت کرده است.» هرگز نه (چنین و نه چنان است)! بلکه یتیم را گرامی نمی‌دارید؛ و
    ۸ کیلوبایت (۲۹۶ واژه) - ‏۲۲ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۲:۳۸
  • بر عثمان شوريدند و او را كشتند و نگفتند از مهاجرين اوليه است بلكه هر گونه اهانت و شورش را برعليه او جايز بلكه واجب مى‏دانستند. عايشه خود مردم را بر عثمان
    ۸ کیلوبایت (۸۰۷ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۱۶
  • ورود كفّار به دوزخ با تحقير همراه است. (فرمان‌ «اصْلَوْهَا» براى تحقير و اهانت است.) 4- كفّار و دوزخيان هرگز از آتش جدا نخواهند شد. «اصْلَوْهَا الْيَوْمَ»
    ۲۱ کیلوبایت (۱٬۶۳۷ واژه) - ‏۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۶
  • استهزاء نگرفته (و گویند) آیا این شخص است که بتان را که خدایان شما هستند (به اهانت و بدی) یاد می‌کند؟ و (ای رسول ما بدان که) محققا آنها به ذکر خدای مهربان (و
    ۳۵ کیلوبایت (۲٬۸۹۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
  • قرآن مجيد ذكر شده است تورات فعلى نيز حال او را نقل كرده است ولى به آن حضرت اهانت نموده است چنانكه در «تورات» گذشت. او پيامبرى صاحب فضيلت بود [انعام:86]. خداوند
    ۱۱ کیلوبایت (۱٬۱۰۷ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۱
  • را در ترجمه آورديم و معناى دوم آن است كه مردم مكّه اهانت تو را در آن حلال مى‌دانند، پس به شهرى كه اهانت تو را جلد 10 - صفحه 484 حلال مى‌شمرند سوگند نمى‌خورم
    ۲۷ کیلوبایت (۲٬۶۵۶ واژه) - ‏۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۲:۵۵
  • كردن، يا فعلى باشد مثل پاره نمودن يا به زمين انداختن يا پا بر آن زدن به جهت اهانت و استخفاف. در كتاب كافى- از حضرت صادق عليه السّلام مروى است: زمانى كه جمع
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۶۹۱ واژه) - ‏۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۴۷
  • بر اين وجه ديده و دانسته بودند و از رفع آن اطلاع نداشتند و فرعون به جهت اهانت آن را ذكر نمود. و چون آن زمان رسم بود هر كه را پيشواى خود مى‌گردانيدند دستوانهاى
    ۲۸ کیلوبایت (۲٬۴۵۲ واژه) - ‏۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۱۲
  • را در ترجمه آورديم و معناى دوم آن است كه مردم مكّه اهانت تو را در آن حلال مى‌دانند، پس به شهرى كه اهانت تو را جلد 10 - صفحه 484 حلال مى‌شمرند سوگند نمى‌خورم
    ۳۳ کیلوبایت (۳٬۲۰۱ واژه) - ‏۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۳:۰۳
  • را در ترجمه آورديم و معناى دوم آن است كه مردم مكّه اهانت تو را در آن حلال مى‌دانند، پس به شهرى كه اهانت تو را جلد 10 - صفحه 484 حلال مى‌شمرند سوگند نمى‌خورم
    ۳۴ کیلوبایت (۳٬۲۵۵ واژه) - ‏۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۳:۰۴
  • بودن خود از ديگران مى گذارد حکایت انسانی که آزمايش خدا با فقر و تنگدستى را، اهانت و خوارى مى پندارد مراد از آمدن پروردگار در قيامت: «و جاء ربّك و الملك...»
    ۳۴ کیلوبایت (۳٬۵۴۳ واژه) - ‏۲۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۲:۰۲
  • بودن خود از ديگران مى گذارد حکایت انسانی که آزمايش خدا با فقر و تنگدستى را، اهانت و خوارى مى پندارد مراد از آمدن پروردگار در قيامت: «و جاء ربّك و الملك...»
    ۳۶ کیلوبایت (۳٬۴۶۳ واژه) - ‏۲۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۲:۰۳
  • به حساب ممتاز بودنخود از ديگران مى گذارد و آزمايش خدا با فقر و تنگدستى را اهانت و خوارى از ناحيه خدا مى پندارد مراد از آمدن پروردگار در قيامت (و جاء ربّك
    ۳۵ کیلوبایت (۳٬۳۶۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۵۴
  • را در ترجمه آورديم و معناى دوم آن است كه مردم مكّه اهانت تو را در آن حلال مى‌دانند، پس به شهرى كه اهانت تو را جلد 10 - صفحه 484 حلال مى‌شمرند سوگند نمى‌خورم
    ۳۴ کیلوبایت (۳٬۲۶۳ واژه) - ‏۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۳:۰۶
  • بودن خود از ديگران مى گذارد حکایت انسانی که آزمايش خدا با فقر و تنگدستى را، اهانت و خوارى مى پندارد مراد از آمدن پروردگار در قيامت: «و جاء ربّك و الملك...»
    ۳۸ کیلوبایت (۳٬۷۳۲ واژه) - ‏۲۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۲:۰۵
  • به حساب ممتاز بودنخود از ديگران مى گذارد و آزمايش خدا با فقر و تنگدستى را اهانت و خوارى از ناحيه خدا مى پندارد مراد از آمدن پروردگار در قيامت (و جاء ربّك
    ۴۲ کیلوبایت (۳٬۷۷۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۵۴
  • به حساب ممتاز بودنخود از ديگران مى گذارد و آزمايش خدا با فقر و تنگدستى را اهانت و خوارى از ناحيه خدا مى پندارد مراد از آمدن پروردگار در قيامت (و جاء ربّك
    ۴۱ کیلوبایت (۳٬۶۷۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۵۴
  • را در ترجمه آورديم و معناى دوم آن است كه مردم مكّه اهانت تو را در آن حلال مى‌دانند، پس به شهرى كه اهانت تو را جلد 10 - صفحه 484 حلال مى‌شمرند سوگند نمى‌خورم
    ۳۷ کیلوبایت (۳٬۷۲۹ واژه) - ‏۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۳:۰۱
  • را در ترجمه آورديم و معناى دوم آن است كه مردم مكّه اهانت تو را در آن حلال مى‌دانند، پس به شهرى كه اهانت تو را جلد 10 - صفحه 484 حلال مى‌شمرند سوگند نمى‌خورم
    ۳۶ کیلوبایت (۳٬۴۱۱ واژه) - ‏۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۳:۰۵
  • بودن خود از ديگران مى گذارد حکایت انسانی که آزمايش خدا با فقر و تنگدستى را، اهانت و خوارى مى پندارد مراد از آمدن پروردگار در قيامت: «و جاء ربّك و الملك...»
    ۴۱ کیلوبایت (۳٬۸۳۰ واژه) - ‏۲۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۲:۰۴
  • بنابراين امتنان تو بر من به سبب تعبيد قوم من و تذليل و ذبح آنها باشد كه محض اهانت و تحقير و ايذاى من است و حبط كننده انعام تو بر من. «1» 2- «همزه انكار» مقدر
    ۴۱ کیلوبایت (۳٬۷۱۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
  • متعدى از جميع حدود راست عذابى خوار كننده، يعنى عذاب او بر وجه استخفاف و اهانت است، چنانچه ثواب مطيع، بر وجه كرامت است. تنبيه: بدان كه چون مؤمن عاصى در
    ۳۲ کیلوبایت (۲٬۹۱۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
  • دوزخ، همراه با ملامت، طرد و اهانت است. (فتلقى فى جهنّم ملومًا مدحورًا) «مدحوراً» به معناى «مطرود» است که در آن معناى اهانت و استخفاف اشراب شده است. ۱۳-
    ۴۳ کیلوبایت (۳٬۵۲۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
  • بودن خود از ديگران مى گذارد حکایت انسانی که آزمايش خدا با فقر و تنگدستى را، اهانت و خوارى مى پندارد مراد از آمدن پروردگار در قيامت: «و جاء ربّك و الملك...»
    ۴۶ کیلوبایت (۴٬۵۳۸ واژه) - ‏۲۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۲:۰۶
  • به حساب ممتاز بودنخود از ديگران مى گذارد و آزمايش خدا با فقر و تنگدستى را اهانت و خوارى از ناحيه خدا مى پندارد مراد از آمدن پروردگار در قيامت (و جاء ربّك
    ۴۹ کیلوبایت (۴٬۹۶۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۵۴
  • ناتوانند. بِأَصْحابِ الْفِيلِ‌ ... كَعَصْفٍ مَأْكُولٍ‌ 9- سخت‌ترين كيفر براى اهانت به مقدسات است. (اقوام ديگر كه هلاك شدند هيچ كدام مثل كاه جويده نشدند، بلكه
    ۲۴ کیلوبایت (۲٬۱۶۵ واژه) - ‏۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۱۰
  • غضب فرمود، حضرت الياس هر چند آنها را موعظه نمود فايده نبخشيد. آن حضرت را اهانت و تهديد قتل نمودند، طغيان و فساد آنها زيادتر شد. حق تعالى سوگند به ذات مقدس
    ۲۴ کیلوبایت (۲٬۱۹۹ واژه) - ‏۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۲
  • ناتوانند. بِأَصْحابِ الْفِيلِ‌ ... كَعَصْفٍ مَأْكُولٍ‌ 9- سخت‌ترين كيفر براى اهانت به مقدسات است. (اقوام ديگر كه هلاك شدند هيچ كدام مثل كاه جويده نشدند، بلكه
    ۲۳ کیلوبایت (۲٬۰۹۱ واژه) - ‏۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۱۱
  • از گناه و توبه است كه بنده بگويد پروردگارا اينكه من مرتكب گناه شدم براى اهانت بامر تو نبود بلكه براى اميدوارى بكرم تو بود و در مجمع از پيغمبر صلّى اللّه
    ۲۹ کیلوبایت (۲٬۶۳۵ واژه) - ‏۹ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۳۵
  • كنند و اين بمنزله پيش اگهى باشد براى حضورشان در محشر و دخولشان در جهنم و اهانت و تحقيرى از آنها در مقابل اعراضشان از ذكر و رو گرداندن از بيانات انبيا و
    ۲۷ کیلوبایت (۲٬۳۱۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
  • ناتوانند. بِأَصْحابِ الْفِيلِ‌ ... كَعَصْفٍ مَأْكُولٍ‌ 9- سخت‌ترين كيفر براى اهانت به مقدسات است. (اقوام ديگر كه هلاك شدند هيچ كدام مثل كاه جويده نشدند، بلكه
    ۲۹ کیلوبایت (۲٬۳۸۵ واژه) - ‏۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۱۱
  • از گناه و توبه است كه بنده بگويد پروردگارا اينكه من مرتكب گناه شدم براى اهانت بامر تو نبود بلكه براى اميدوارى بكرم تو بود و در مجمع از پيغمبر صلّى اللّه
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۷۶۸ واژه) - ‏۹ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۳۶
  • از گناه و توبه است كه بنده بگويد پروردگارا اينكه من مرتكب گناه شدم براى اهانت بامر تو نبود بلكه براى اميدوارى بكرم تو بود و در مجمع از پيغمبر صلّى اللّه
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۸۲۲ واژه) - ‏۹ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۳۷
  • قمّى ره و جمعى از مفسّرين آنرا بعالم تفسير نموده‌اند و در اين موقع مقصودشان اهانت نبوده و در هر حال استدعا نمودند از حضرت موسى كه از خداوند بخواهد بر حسب عهدى
    ۲۶ کیلوبایت (۲٬۰۱۵ واژه) - ‏۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۱۲
  • 6- انكار ضرورى دين. 7- انكار معاد. 8- ردّ حكمى از احكام الهى. 9- توهين و اهانت مقدسات اسلامى. 10- انكار حرمتى از محرمات سبحانى مانند حرمت زنا و شراب و ربا
    ۲۹ کیلوبایت (۲٬۴۳۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
  • (30) جلد 10 - صفحه 398 فَأَعْرِضْ عَنْهُمْ‌: پس روى بگردان از ايشان از روى اهانت، زيرا دعوت تو فايده به ايشان نرساند. وَ انْتَظِرْ: و منتظر باش نصرت الهى
    ۲۷ کیلوبایت (۲٬۴۷۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۹
  • از گناه و توبه است كه بنده بگويد پروردگارا اينكه من مرتكب گناه شدم براى اهانت بامر تو نبود بلكه براى اميدوارى بكرم تو بود و در مجمع از پيغمبر صلّى اللّه
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۸۸۴ واژه) - ‏۹ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۳۸
  • از گناه و توبه است كه بنده بگويد پروردگارا اينكه من مرتكب گناه شدم براى اهانت بامر تو نبود بلكه براى اميدوارى بكرم تو بود و در مجمع از پيغمبر صلّى اللّه
    ۳۳ کیلوبایت (۳٬۱۴۳ واژه) - ‏۹ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۳۶
  • قمّى ره و جمعى از مفسّرين آنرا بعالم تفسير نموده‌اند و در اين موقع مقصودشان اهانت نبوده و در هر حال استدعا نمودند از حضرت موسى كه از خداوند بخواهد بر حسب عهدى
    ۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۸۸ واژه) - ‏۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۱۳
  • ناتوانند. بِأَصْحابِ الْفِيلِ‌ ... كَعَصْفٍ مَأْكُولٍ‌ 9- سخت‌ترين كيفر براى اهانت به مقدسات است. (اقوام ديگر كه هلاك شدند هيچ كدام مثل كاه جويده نشدند، بلكه
    ۳۲ کیلوبایت (۲٬۹۵۷ واژه) - ‏۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۱۳
  • كنند و اين بمنزله پيش اگهى باشد براى حضورشان در محشر و دخولشان در جهنم و اهانت و تحقيرى از آنها در مقابل اعراضشان از ذكر و رو گرداندن از بيانات انبيا و
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۵۵۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
  • انواع كرامت، و دومى در دنيا به طريق شقاوت و در آخرت مقيم در كات به اصناف اهانت و ذلت. قَلِيلًا ما تَتَذَكَّرُونَ‌: كمى پند مى‌پذيرند مردمان از آيات قرآن
    ۲۸ کیلوبایت (۲٬۲۴۴ واژه) - ‏۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۳:۰۰
  • مينموديد و انبياء و ائمه و علماء كه داعيان بتوحيد بودند براى شماتت و مزيد اهانت آنها ميگويند امروز روز رسوائى و ذلت و خوارى و عذاب اين كافران است كه بحال
    ۳۳ کیلوبایت (۲٬۶۸۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
  • بر آنكه قصد ايشان به تحكيم معرفت و اقامت شرع نيست، بلكه مقصود آنان از آن اهانت به امر است، اگرچه زعمشان آن باشد كه حق تعالى فرموده است‌ ثُمَّ يَتَوَلَّوْنَ
    ۲۵ کیلوبایت (۱٬۹۵۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
  • از گناه و توبه است كه بنده بگويد پروردگارا اينكه من مرتكب گناه شدم براى اهانت بامر تو نبود بلكه براى اميدوارى بكرم تو بود و در مجمع از پيغمبر صلّى اللّه
    ۳۳ کیلوبایت (۲٬۹۸۲ واژه) - ‏۹ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۳۴
  • و خوارى خود در دهد يا آنكه او را زنده بگور كند و بپوشاند از انظار تا از اهانت بيرون آيد حال ملاحظه كنيد چه توهمات و احكام بدى كردند كه دخترى را كه اين
    ۳۵ کیلوبایت (۲٬۸۱۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
  • تقدير كرد. اين تعجيب است از تقدير كردن وليد امر باطل را به جهت استهزاء و اهانت او به پيغمبر و قرآن، يا تعجب از نهايت گفتار او باشد در ابطال كلام پروردگار
    ۳۷ کیلوبایت (۳٬۶۶۱ واژه) - ‏۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۴۵
  • كنند و اين بمنزله پيش اگهى باشد براى حضورشان در محشر و دخولشان در جهنم و اهانت و تحقيرى از آنها در مقابل اعراضشان از ذكر و رو گرداندن از بيانات انبيا و
    ۳۴ کیلوبایت (۲٬۸۶۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
  • كنند و اين بمنزله پيش اگهى باشد براى حضورشان در محشر و دخولشان در جهنم و اهانت و تحقيرى از آنها در مقابل اعراضشان از ذكر و رو گرداندن از بيانات انبيا و
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۶۳۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
  • كنند و اين بمنزله پيش اگهى باشد براى حضورشان در محشر و دخولشان در جهنم و اهانت و تحقيرى از آنها در مقابل اعراضشان از ذكر و رو گرداندن از بيانات انبيا و
    ۳۴ کیلوبایت (۲٬۸۸۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
  • فرعون در مصر بوجود آمد فرعون بر شدت خفقان افزود و پيروان موسى را مورد اذيت و اهانت قرار داد [شعراء:53-56]. فرعون مأمورانى براى جمع لشگريان در شهر فرستاد و به
    ۶۱ کیلوبایت (۴٬۷۸۳ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۷
  • قمّى ره و جمعى از مفسّرين آنرا بعالم تفسير نموده‌اند و در اين موقع مقصودشان اهانت نبوده و در هر حال استدعا نمودند از حضرت موسى كه از خداوند بخواهد بر حسب عهدى
    ۳۴ کیلوبایت (۲٬۷۸۷ واژه) - ‏۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۱۱
  • فرعون در مصر بوجود آمد فرعون بر شدت خفقان افزود و پيروان موسى را مورد اذيت و اهانت قرار داد [شعراء:53-56]. فرعون مأمورانى براى جمع لشگريان در شهر فرستاد و به
    ۴۳ کیلوبایت (۴٬۷۰۲ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۱۸
  • كنند و اين بمنزله پيش اگهى باشد براى حضورشان در محشر و دخولشان در جهنم و اهانت و تحقيرى از آنها در مقابل اعراضشان از ذكر و رو گرداندن از بيانات انبيا و
    ۳۹ کیلوبایت (۳٬۳۳۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
  • حقير براى اشعار بآنستكه منهى عنه را وضع نمودند بجاى مأمور به چون استهزاء و اهانت نمودند علاوه بر آنكه اطاعت و امتثال ننمودند پس دو ظلم بنفس كردند يكى آنكه
    ۳۴ کیلوبایت (۲٬۷۲۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
  • «1» 10- هر چه به خدا منسوب باشد، مقدّس است و بايد مورد احترام قرار گيرد و اهانت به آن، كيفر الهى را به دنبال دارد. «ناقَةَ اللَّهِ‌، فَعَقَرُوها، فَدَمْدَمَ»
    ۴۰ کیلوبایت (۳٬۶۷۸ واژه) - ‏۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۲۷
  • «1» 10- هر چه به خدا منسوب باشد، مقدّس است و بايد مورد احترام قرار گيرد و اهانت به آن، كيفر الهى را به دنبال دارد. «ناقَةَ اللَّهِ‌، فَعَقَرُوها، فَدَمْدَمَ»
    ۳۷ کیلوبایت (۳٬۴۲۷ واژه) - ‏۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۲۸
  • «1» 10- هر چه به خدا منسوب باشد، مقدّس است و بايد مورد احترام قرار گيرد و اهانت به آن، كيفر الهى را به دنبال دارد. «ناقَةَ اللَّهِ‌، فَعَقَرُوها، فَدَمْدَمَ»
    ۴۱ کیلوبایت (۴٬۱۶۰ واژه) - ‏۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۲۹
  • الكافي جلد ۱ كِتَابُ التَّوْحِيدِ‏ بَابُ النَّوَادِر موضوعات : ناسزاگویی، اهانت
    ۳ کیلوبایت (۴۲ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۳۸
  • و خوارى خود در دهد يا آنكه او را زنده بگور كند و بپوشاند از انظار تا از اهانت بيرون آيد حال ملاحظه كنيد چه توهمات و احكام بدى كردند كه دخترى را كه اين
    ۴۰ کیلوبایت (۳٬۰۸۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
  • شد و قمّى ره نقل فرموده كه همزه آنست كه برنجاند و ببدى ياد كند مردم را و اهانت نمايد از فقراء و لمزه كسى است كه بر ميگرداند گردن و سر خود را و غضب ميكند
    ۴۵ کیلوبایت (۴٬۷۶۰ واژه) - ‏۷ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۱:۰۸
  • شريك قرار داده بودند. و در كيفيت انكار عابدين دو قول است: اول- آنكه بر وجه اهانت و رد گويند: عذر نداريم ما به اين پرستش براى شما. دوم- آنكه گويند شما ما را
    ۳۷ کیلوبایت (۲٬۷۵۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۰
  • يعنى اين عقوبت كافى است براى ايشان. بعد ملحق فرمايد به اين عقوبت شديده، اهانت و مذمت و لعنت را كه: وَ لَعَنَهُمُ اللَّهُ‌: و دور فرموده است خداوند متعال
    ۳۹ کیلوبایت (۳٬۰۱۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
  • يَعْقِلُونَ» 4- حساب افرادى كه بر اساس عادت بلند سخن مى‌گويند، (نه بر اساس اهانت و تحقير،) از افراد بى‌ادب و مغرِض جداست. «أَكْثَرُهُمْ لا يَعْقِلُونَ» 5-
    ۴۰ کیلوبایت (۳٬۴۹۶ واژه) - ‏۱۳ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۷
  • ديگر. جلد 16 - صفحه 110 فَبَشِّره‌ُ تعبير ‌به‌ بشارت‌ يك‌ نوع‌ سرزنش‌ و اهانت‌ ‌است‌. بِعَذاب‌ٍ أَلِيم‌ٍ عذاب‌هاي‌ الهي‌ تمام‌ مولم‌ ‌است‌، و اليم‌ ثبات‌
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۳۶۶ واژه) - ‏۵ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۳۰
  • سبب احترام بر آنها، و استخفاف ننمايند اولياء مرا به كشتن يا زدن يا دشنام و اهانت و عدم متابعت و اعراض از مواعظ ايشان، زيرا خاصه ذات احديت من است سطواتى نزد
    ۴۳ کیلوبایت (۳٬۲۴۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
  • آب دهان كه در دهان انسان نعمت است؛ امّا اگر خارج شود، به هر كجا بيفتد يك اهانت است.) 5- همه چيز آفريده‌ى خداست. «كُلَّ شَيْ‌ءٍ خَلَقَهُ» 6- ذكر جداگانه‌ى
    ۴۲ کیلوبایت (۳٬۷۱۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۹
  • تَرْهَقُهُمْ ذِلَّةٌ: و ملحق شود ايشان را خوارى و ذلت، زيرا عقاب ملازم با اهانت و اذلال است. امر سوم: ما لَهُمْ مِنَ اللَّهِ مِنْ عاصِمٍ‌: نيست براى ايشان
    ۴۲ کیلوبایت (۳٬۰۳۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۰
  • الْكافِرِينَ وَ الْمُنافِقِينَ‌: و اطاعت مكن كفار و منافقين را در هر چه موجب اهانت باشد در دين، يعنى رأى و مشورت ايشان را استماع مكن در باب دين، چه ايشان دشمن
    ۴۸ کیلوبایت (۴٬۴۹۵ واژه) - ‏۴ آذر ۱۴۰۰، ساعت ۰۵:۴۹
  • لهذا در عقوبت شما مسارعت ننمايد با وجود كمال قدرت او بر آن، و استخفاف و اهانت شما نسبت به رسول حضرت سبحان و كلام مجيد قرآن. تبصره: آيه شريفه اثبات نمايد
    ۴۶ کیلوبایت (۴٬۱۶۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
  • نيز در برابر همه يكى را بر ديگران برترى ندهيم ، بطورى كه به شخصيت ديگران اهانت شده پدر را محكوم كنند به اينكه از روى هوا و هوس آن ديگرى را بيشتر دوست مى
    ۴۰ کیلوبایت (۴٬۸۶۵ واژه) - ‏۴ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۱۵:۳۶
  • ناتوانند. بِأَصْحابِ الْفِيلِ‌ ... كَعَصْفٍ مَأْكُولٍ‌ 9- سخت‌ترين كيفر براى اهانت به مقدسات است. (اقوام ديگر كه هلاك شدند هيچ كدام مثل كاه جويده نشدند، بلكه
    ۵۴ کیلوبایت (۵٬۱۱۵ واژه) - ‏۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۰۹
  • كنند و اين بمنزله پيش اگهى باشد براى حضورشان در محشر و دخولشان در جهنم و اهانت و تحقيرى از آنها در مقابل اعراضشان از ذكر و رو گرداندن از بيانات انبيا و
    ۴۸ کیلوبایت (۴٬۲۵۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
  • «1» 10- هر چه به خدا منسوب باشد، مقدّس است و بايد مورد احترام قرار گيرد و اهانت به آن، كيفر الهى را به دنبال دارد. «ناقَةَ اللَّهِ‌، فَعَقَرُوها، فَدَمْدَمَ»
    ۵۰ کیلوبایت (۴٬۴۵۲ واژه) - ‏۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۲۸
  • كند و ‌اينکه‌ مشتمل‌ ‌بر‌ معاصي‌ بسياري‌ ‌است‌: ظلم‌، اذيت‌، نفاق‌، غيبت‌، اهانت‌، تمامي‌ و ‌غير‌ اينها ‌از‌ صفات‌ خبيثه‌ و اعمال‌ سيئه‌ و لذا ميفرمايد إِن‌َّ
    ۲۵ کیلوبایت (۱٬۹۴۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
  • عقوبت نبوده؛ زيرا عقاب عبارت است از زجر و مضرتى كه بالاستحقاق و مقرون به اهانت و استخفاف باشد. بنابراين فوت اجر و بهره و نفع از شخصى، عقاب نخواهد بود، و
    ۵۱ کیلوبایت (۴٬۱۰۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
  • ظلم‌ بنفس‌ ظلم‌ بدين‌ اينست‌ ‌که‌ دين‌ حق‌ ‌را‌ ترك‌ كنند و بمقدسات‌ دين‌ اهانت‌ كنند مثل‌ قرآن‌ مجيد احكام‌ الهيه‌ دستورات‌ دينيه‌ و نحو اينها ظلم‌ بغير
    ۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۶۳ واژه) - ‏۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۰۲
  • اكرام در محلى باشد همان كار در موضع ديگر استخفاف محسوب شود، و آنچه در محلى اهانت باشد در موضعى اكرام گردد «1». 2- شيخ مفيد اعلى اللّه مقامه فرموده: موسى عليه
    ۵۷ کیلوبایت (۵٬۰۷۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
  • شده براى توهين و استهزاء يا او دروغ گفته چنانچه قمى ره فرموده و براى آنكه اهانت نموده مستحق عقوبت شده چون ظاهر آنستكه حضرت تعبير خواب آن دو را فرموده و واقع
    ۵۸ کیلوبایت (۵٬۳۹۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
  • منكر شود ‌ يا ‌ بدعتي‌ ‌در‌ دين‌ بگذارد ‌ يا ‌ بيكي‌ ‌از‌ مقدسات‌ ديني‌ اهانت‌ كند ‌از‌ ايمان‌ خارج‌ ميشود و اينست‌ مفاد اخبار ‌که‌ تعبير ‌به‌ ولايت‌ و
    ۲۹ کیلوبایت (۲٬۴۸۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
  • ‌بود‌ اينها مطالبه‌ ميكردند ‌اگر‌ انجام‌ ندهد باعث‌ تجري‌ ‌آنها‌ ميشد و اهانت‌ ‌آن‌ حضرت‌ زياد ميگرديد و بهلاكت‌ جلد 7 - صفحه 90 ‌آنها‌ منجر ميشد و ‌اگر‌
    ۲۷ کیلوبایت (۱٬۹۷۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
  • أَمرِهِم‌ ‌در‌ اثر تكذيب‌ انبياء و شرك‌ و كفر و افعال‌ و اعمال‌ شنيعه‌ و ايذاء و اهانت‌ بانبياء ‌خود‌ ‌شما‌ ‌هم‌ منتظر باشيد ‌که‌ بچه‌ بلاهايي‌ گرفتار خواهيد شد
    ۲۸ کیلوبایت (۲٬۲۲۶ واژه) - ‏۲ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۸
  • اهل‌ باطل‌ اينها ‌را‌ استهزاء و سخريه‌ مي‌كنند و متلك‌ گويي‌ و جسارت‌ و اهانت‌ مينمايند. (وَ إِذا رَأَوك‌َ إِن‌ يَتَّخِذُونَك‌َ إِلّا هُزُواً) استهزاء
    ۳۶ کیلوبایت (۳٬۲۹۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
  • ‌از‌ رحمت‌ حشر ‌با‌ شياطين‌ لعن‌ الهي‌ و أمثال‌ اينها ‌که‌ يكي‌ ‌از‌ ‌آنها‌ اهانت‌ و بي‌اعتنايي‌ بآنها ‌است‌ و رسوايي‌ پيش‌ خلايق‌ و جدايي‌ ‌از‌ حشر ‌با‌ أولياء
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۳۷۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
  • ايمان‌ بجميع‌ عقايد حقه‌ ‌باشد‌ ‌حتي‌ ضروريات‌ دين‌ و ضروريات‌ مذهب‌، ‌حتي‌ اهانت‌ بمقدسات‌ دين‌ و ارتكاب‌ معاصي‌ ‌که‌ باعث‌ زوال‌ ايمان‌ ميشود شامل‌ ميشود
    ۳۴ کیلوبایت (۳٬۲۰۱ واژه) - ‏۴ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۰۰
  • وسیله اى براى رسوا کردن آنان است. ۱۴- ضرورت برگزیدن شیوه اى ذلت آفرین و اهانت آمیز در اجراى حد بر محارب مفسد (ذلک لهم خزى فى الدنیا) «لهم خزى» مى تواند
    ۷۲ کیلوبایت (۶٬۴۳۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
  • بشارت بده آنها را به عذابى دردناك. لطيفه- استعمال بشارت در مقام انذار به جهت اهانت و توبيخ است، چنانچه در عرف نسبت به توعيد كسى گويند تحيت او زدن، و اكرام او
    ۷۰ کیلوبایت (۵٬۸۷۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
  • دوستي‌ و محبت‌ مينمايند ولي‌ ‌در‌ باطن‌ ‌در‌ مقام‌ ايذاء و ظلم‌ و احتقار و اهانت‌ بآنها و بدگويي‌ و غيبت‌ و نمامي‌ و تهمت‌ بآنها و طلب‌ عورات‌ و عثرات‌ ‌آنها‌
    ۲۰۳ کیلوبایت (۱۸٬۴۵۳ واژه) - ‏۲۷ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۳۳
  • طلبي‌ ‌از‌ ‌خدا‌ ندارد و نيز ادخال‌ ‌با‌ اصلي‌ فرق‌ دارد اصلي‌ ‌از‌ روي‌ اهانت‌ ‌است‌ بمعني‌ القاء و انداختن‌، جلد 5 - صفحه 110 ادخال‌ اعم‌ ‌است‌. جَنّات‌ٍ
    ۳۲ کیلوبایت (۲٬۲۸۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
  • خبيثه‌ ‌است‌ و معصيت‌ بزرگ‌ و مشتمل‌ ‌بر‌ معاصي‌ بسيار ‌از‌ ظلم‌ و ايذاء و اهانت‌ و ‌غير‌ اينها، و ‌از‌ ‌رسول‌ اكرم‌ ‌صلي‌ اللّه‌ ‌عليه‌ و آله‌ و ‌سلّم‌ ‌است‌
    ۳۴ کیلوبایت (۲٬۵۱۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
  • ضلال‌ امروزه‌ ‌در‌ اضلال‌ عوام‌ و انداختن‌ نظر ‌آنها‌ ‌را‌ ‌از‌ علماء دين‌ و اهانت‌ بآنها و القاء شبهات‌، و مثل‌ ظلمه‌ ‌در‌ كيفيت‌ ظلم‌ و سارقين‌ ‌در‌ كيفيت‌
    ۴۰ کیلوبایت (۳٬۹۸۰ واژه) - ‏۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۴۳
  • شده‌اند. فَإِن‌َّ لِلَّذِين‌َ ظَلَمُوا چه‌ ظلم‌ ‌به‌ دين‌ ‌از‌ كفر و شرك‌ و اهانت‌ ‌به‌ مقدسات‌ دين‌ و ‌به‌ قرآن‌ مجيد و احكام‌ شرع‌ مبين‌ و چه‌ ظلم‌ ‌به‌
    ۳۹ کیلوبایت (۳٬۶۳۹ واژه) - ‏۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۸:۵۱
  • ‌آنها‌ خارج‌ ميشود نميگويند مگر كذب‌ بلكه‌ افتراء بخداوند عالم‌ ‌است‌ و اهانت‌ بمقام‌ قدس‌. (آیه 5)- سپس به یک اصل اساسی برای ابطال این گونه ادعاهای پوچ
    ۳۵ کیلوبایت (۲٬۹۰۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
  • زندگيش را تنگ بگيرد، او خيال مى كند كه خداى تعالى با او دشمنى دارد و به وى اهانت مى كند. در نتيجه، به كفر و جزع مى پردازد. پس مراد از جملۀ «فأمّا الإنسان»
    ۴۴ کیلوبایت (۵٬۱۰۰ واژه) - ‏۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۴۷
  • جسماني‌ نيست‌ بلكه‌ عذاب‌ روحي‌ ‌هم‌ دارند بواسطه‌ كلمه‌ (مهينا) ‌که‌ مورد اهانت‌ و خفت‌ و ذلت‌ و حقارت‌ ميشوند. تفسیر آیات ۱- بخیلان، محروم از محبت خداوند
    ۳۷ کیلوبایت (۳٬۰۴۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
  • شده‌اند. فَإِن‌َّ لِلَّذِين‌َ ظَلَمُوا چه‌ ظلم‌ ‌به‌ دين‌ ‌از‌ كفر و شرك‌ و اهانت‌ ‌به‌ مقدسات‌ دين‌ و ‌به‌ قرآن‌ مجيد و احكام‌ شرع‌ مبين‌ و چه‌ ظلم‌ ‌به‌
    ۳۶ کیلوبایت (۳٬۱۴۵ واژه) - ‏۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۸:۵۰
  • را آزار می‌رسانند، خدا آنان را در دنیا و آخرت لعنت کرده و برایشان عذابی اهانت‌بار آماده ساخته است. و کسانی که مردان و زنان مؤمن را - بی‌آنکه مرتکب عمل
    ۴۹ کیلوبایت (۲٬۵۳۳ واژه) - ‏۲۲ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۲:۳۸
  • ‌است‌ ‌ يا ‌ بكتابت‌ ‌باشد‌ و چه‌ ‌در‌ حضور ‌او‌ ‌باشد‌ ‌که‌ موجب‌ ايذاء و اهانت‌ و بردن‌ آبروي‌ ‌او‌ شود. إِلّا مَن‌ ظُلِم‌َ ‌که‌ عنوان‌ شكايت‌ ‌است‌ ‌که‌
    ۳۷ کیلوبایت (۳٬۲۲۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
  • كسى كه آنچه را خدا نسبت بعترت من محترم دانسته روا شمرد (آنها را بكشد يا اهانت و انكار كند) ۵- غنيمت جنگى را (كه ديگران هم در آن شركت دارند) بخود اختصاص
    ۵ کیلوبایت (۲۸۶ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۷
  • مانند رشوه و جاه و دوست‌يابى و غير اينها مبادله ننمايند و آنها كه از باب اهانت يا انكار و استكبار حكم ننمايند بر طبق احكام الهى كافرند بخدا و پيغمبر (ص)
    ۸۵ کیلوبایت (۶٬۷۳۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
  • نمي‌كنند نشنيده‌ و نديده‌ مي‌گيرند و مي‌گذرند ‌اگر‌ كسي‌ ‌به‌ ‌آنها‌ جسارت‌ و اهانت‌ و بي‌احترامي‌ نمود ‌در‌ مقام‌ تلافي‌ ‌بر‌ نمي‌آيند چنانچه‌ ‌در‌ خبر ‌است‌
    ۴۱ کیلوبایت (۳٬۸۳۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
  • ‌به‌ اينكه‌ بدعتي‌ ‌در‌ دين‌ نگذارند، منكر ضروريات‌ ديني‌ و مذهبي‌ نباشند، اهانت‌ بمقدّسات‌ دين‌ نكنند، اعمالي‌ ‌که‌ موجب‌ كفر و ضلالت‌ ‌است‌ مرتكب‌ نشوند
    ۴۷ کیلوبایت (۴٬۱۵۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
  • سؤالات‌ نمود و جواب‌ وافي‌ كافي‌ شنيد و پي‌ برد بمقام‌ علم‌ و عقل‌ و ديانت‌ و اهانت‌ ‌او‌ ‌گفت‌ محققا امروز ‌شما‌ نزد ‌من‌ مكانت‌ و جاه‌ بزرگي‌ داري‌ و امين‌
    ۵۵ کیلوبایت (۵٬۱۶۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
  • ‌آنها‌ اعتقاد بامامت‌ دوازده‌ امام‌ بدون‌ بدعت‌ ‌در‌ دين‌ و انكار ضروري‌ و اهانت‌ بمقدسات‌ ديني‌ و معاصي‌ ‌که‌ باعث‌ زوال‌ دين‌ ميشود. ] (آیه 5)- سپس «اهل
    ۵۱ کیلوبایت (۴٬۲۸۸ واژه) - ‏۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۰:۴۲
  • سلب نمى‌شود. «لا تُخْرِجُوهُنَّ مِنْ بُيُوتِهِنَّ» 11- طلاق نبايد همراه با اهانت و تحقير زن باشد. «لا تُخْرِجُوهُنَّ مِنْ بُيُوتِهِنَّ» 12- راه‌هاى منّت گذاردن
    ۱۰۵ کیلوبایت (۹٬۶۳۹ واژه) - ‏۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۱۴
  • دنيا رود و كاري‌ نكند ‌که‌ باعث‌ سلب‌ ايمان‌ شود ‌از‌ انكار ضروري‌ ‌ يا ‌ اهانت‌ بمقدسات‌ ديني‌ ‌ يا ‌ ارتكاب‌ عملي‌ ‌که‌ باعث‌ سلب‌ ايمان‌ شود ‌که‌ ‌در‌
    ۵۲ کیلوبایت (۴٬۱۱۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
  • ‌اينکه‌ دستور ‌است‌ ‌که‌ نبايد ‌در‌ مجالس‌ معصيت‌ بالاخص‌ همچه‌ مجلسي‌ ‌که‌ اهانت‌ بدين‌ و قرآن‌ بكنند حاضر شد و ‌اگر‌ حاضر ‌است‌ بايد برخواست‌ و خارج‌ شد
    ۵۵ کیلوبایت (۴٬۳۱۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
  • عقربها مسلط بر او، مثال زنى كه وضو و لباسش نجس و غسل جنابت و حيض نكرده و اهانت به نماز نموده. 7- كور و كر و لال، زنى كه بچه زنا را به گردن شوهرش انداخته
    ۱۲۷ کیلوبایت (۱۲٬۹۹۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
  • هميشه نيازمندتر به حمايت و محبت و احترامند گذارده ، مى گويد: كمترين سخن اهانت آميز را به آنها مگو!. آنها ممكن است بر اثر كهولت به جائى برسند كه نتوانند
    ۴۰ کیلوبایت (۴٬۷۹۹ واژه) - ‏۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۴۹
  • و ‌آيه‌ 61. وَ أَن‌َّ اللّه‌َ مُخزِي‌ الكافِرِين‌َ خزي‌ بمعني‌ رسوايي‌ و اهانت‌ و ذلت‌ و خفت‌ و بي‌اعتنايي‌ ‌است‌ ‌که‌ عقوبت‌ دنيوي‌ كفار ‌است‌ ‌از‌ قتل‌
    ۵۹ کیلوبایت (۵٬۱۹۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
  • نيست و از چندين جهت بى پايه است زيرا. ۱ - اعتقاد به وجود فرزند براى خدا اهانت عظيمى به ساحت مقدس او است ، چرا كه نه او جسم است نه عوارض جسمانى دارد، نه
    ۴۰ کیلوبایت (۴٬۸۵۳ واژه) - ‏۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۵۱
  • نظرمان دارد بر قرار كنيم ، بطورى كه فسخ آن عزيمت و نقض آن تصميم ابطال منزلت و اهانت به حرمتى باشد كه خداى سبحان در نظر ما دارد، و نتيجه اين پيوند اين است كه
    ۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۷۰ واژه) - ‏۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۰۹
  • نداشتند، بلكه گاه او را همچون يك فرد عادى مورد بازخواست ، و حتى خداى نكرده مورد اهانت قرار مى دادند! بنابراين اصرار بر اين معنا كه همه آنها افرادى شايسته تفسير
    ۳۵ کیلوبایت (۴٬۱۰۷ واژه) - ‏۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۱۷
  • جلد ۱۶ صفحه ۲۰۵ و مجادله وقتى نيكو به شمار مى رود، كه با درشتخويى و طعنه و اهانت همراه نباشد، پس يكى از خوبيهاى مجادله اين است كه : با نرمى و سازش همراه باشد،
    ۳۹ کیلوبایت (۴٬۵۶۰ واژه) - ‏۱۹ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۳۴
  • خود گرفت ، و اما در مكه كه اسلام در شدت ضعف و ذلت بود، و همواره به مؤ منين اهانت مى شد، و در تنور فتنه ها و گرفتاريها مى سوختند، در آن روز رسول خدا (صلى الله
    ۴۱ کیلوبایت (۴٬۹۲۶ واژه) - ‏۲۹ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۴۱
  • جـمـله قـبل جنبه جسمانى مجازات الهى منعكس شده بود، و در اين جمله كه مساءله اهانت به ميان آمده به جنبه روحانى آن اشاره مى كند. امتيازات قانون ارث اسلامى :
    ۴۸ کیلوبایت (۵٬۲۷۲ واژه) - ‏۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۷:۳۳
  • اينگونه انفاقها علاوه بر اينكه سود چندانى به حال نيازمندان ندارد، يك نوع اهانت و تحقير نسبت به آنها است ، و موجب تربيت معنوى و پرورش روح انسانى نيز نمى
    ۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۰۶ واژه) - ‏۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۲۶
  • اند، به منظور تعظيم امر آن بوده، تا بندگان خدا، با گناهان خود به امر آن اهانت نكنند. و نيز در تفسير عياشى، در روايت عبد اللّه بن بكير، از زراره، از يكى
    ۴۱ کیلوبایت (۴٬۹۴۲ واژه) - ‏۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۲
  • «اگر تعقل كنيد»، خواسته است جواب عبارت فرعون را بدهد كه از باب استهزاء و اهانت به حاضر ين رو كرد كه : «هيچ مى شنويد اين مرد چه مى گويد؟» و در آخر هم او
    ۴۱ کیلوبایت (۴٬۹۱۶ واژه) - ‏۱۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۵۲
  • آنگاه اين روايت را نقل مى كند كه خداوند فرموده : كسى كه يكى از اولياى مرا اهانت كند با من اعلام جنگ داده است . صاحب مفردات درباره «كظم » مى گويد: كظم به
    ۴۲ کیلوبایت (۴٬۷۹۳ واژه) - ‏۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۲:۲۳
  • عليه و آله ) و رفتار يهودى هاى معاصر آن جناب خيلى بدتر و به مقام پروردگار اهانت آميزتر بود، بلكه آنان انبياء خود را مسخره و استهزاء مى كردند، تا چه رسد به
    ۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۲۸ واژه) - ‏۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۱۰
  • را متكلم مى خوانند، مانند نظاير تكلم از امور اعتبارى ، چون خضوع ، تعظيم ، اهانت ، خريد و فروش و امثال آن . ترجمه تفسير الميزان جلد ۱۴ صفحه ۳۴۹ فصل سوم :
    ۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۶۶ واژه) - ‏۶ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۵۵
  • چه باشد اينكه گفته اند: ((اگر آيتى از ناحيه پروردگارش نياورد((، منظورشان اهانت به قرآن كريم و عاجز ساختن رسول خدا (صلى اللّه عليه و آله و سلم ) در آوردن
    ۴۱ کیلوبایت (۴٬۸۳۴ واژه) - ‏۷ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۵۳
  • معناى جمله «و يخلد فيه مهانا» اين است كه : در عذاب واقع مى شود در حالى كه اهانت بر او شده باشد. مساءله خلود در عذاب ، براى كسى كه شرك ورزيده مسلم است و هيچ
    ۴۴ کیلوبایت (۵٬۲۲۹ واژه) - ‏۲ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۴۷