نتایج جستجو
از الکتاب
- که به معناى پاسخ به مسائل مشکل است و از آنجا که ریشه اصلى این لغت «فَتى» به معناى جوان نورس مى باشد، ممکن است نخست در مسائلى که انسان پاسخ هاى جالب و تازه۲ کیلوبایت (۱۰۶ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۵۶
- الْمُنْکَرَ). ج3، ص500 اکنون ببینیم پاسخ این قوم گمراه و ننگین در برابر سخنان منطقی حضرت لوط (ع) چه بود. قرآن میگوید: «اما پاسخ قومش جز این نبود که گفتند: اگر۴۵ کیلوبایت (۳٬۶۷۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- Tabber requires Javascript to function. بدی را به بهترین راه و روش دفع کن (و پاسخ بدی را به نیکی ده)! ما به آنچه توصیف میکنند آگاهتریم! |سخن بد [آنها] را۳۳ کیلوبایت (۲٬۸۸۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
- الضحى ١٠ (رده اهمیت پاسخ محققان)نهى از رد متکدیان ۱، ۲; نهى از غضب بر متکدیان ۱ محققان: اهمیت پاسخ محققان ۵; سرزنش رد پاسخ محققان ۵ محمد(ص): انفاق محمد(ص) ۴; تاریخ محمد(ص) ۴; تشویق محمد(ص)۴۳ کیلوبایت (۳٬۸۲۷ واژه) - ۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۰۹
- از آنچه روزيشان كردهايم انفاق مىكنند و كسانى كه [نداى] پروردگارشان را پاسخ [مثبت] داده و نماز برپا كردهاند و كارشان در ميانشان مشورت است و از آنچه۴۱ کیلوبایت (۳٬۴۴۶ واژه) - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۵۳
- سبإ ٣٠ (رده پاسخ شبهات قیامت)قيامت، قطعاً آمدنى است ولى من زمانش را بر شما مخفى كردهام. 1- لازم نيست پاسخ هر سؤالى را بدانيم. سؤال كردند كه قيامت چه زمانى است؟ «مَتى هذَا الْوَعْدُ»۲۵ کیلوبایت (۲٬۰۸۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۰
- النحل ١٠٢ (رده پاسخ مکذبان قرآن)صفحه 582 روحالقدس ناميده شده است. 1- تهمتها را بايد پاسخ داد. «قُلْ نَزَّلَهُ رُوحُ الْقُدُسِ» (پاسخ افتراى آيه قبل است) 2- آيات الهى به تدريج نازل شده۴۲ کیلوبایت (۳٬۵۳۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
- از تو بپرسند، بگو كه من نزديكم و به نداى كسى كه مرا بخواند پاسخ مىدهم. پس به نداى من پاسخ دهند و به من ايمان آورند تا راه راست يابند. و چون بندگانم درباره۵۹ کیلوبایت (۵٬۳۴۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- ما در آن هستيم. خداست كه ميان بندگان [خود] داورى كرده است.» پیشوایان متکبر پاسخ دهند که ما و شما همه باید در آتش دوزخ (یکسان معذّب) باشیم، که خدا میان بندگان۲۵ کیلوبایت (۱٬۷۷۷ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۵۴
- الأعراف ٧٥ (رده پاسخ به کافران)مُرْسَلٌ مِنْ رَبِّهِ). ولی به زودی با پاسخ قاطع آنان که حکایت از تصمیم و اراده قوی میکرد ج2، ص64 رو برو شدند و این پاسخ را از آنان شنیدند که «گفتند: ما نه۳۳ کیلوبایت (۲٬۲۹۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
- برمیانگیزد، آن گاه خلایق به سوی حق بازگردانده میشوند. فقط کسانی [دعوتت را] پاسخ می دهند که [سخنانت را با دقّت، تدبّر، اندیشه و تفکّر] می شنوند، [مشرکان و۲۸ کیلوبایت (۲٬۰۴۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- سبإ ٣ (رده پاسخ شبهات مکذبان قیامت)بحث شده استدلال بر بعث و جزا با استناد به عموميت ملك ، وكمال علم خداى تعالى پاسخ به منكرين معاد با بيان عموميت علم خدا و وسعت آن استهزاى كفار پيامبر اكرم۴۶ کیلوبایت (۳٬۶۹۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۰
- السجدة ١١ (رده پاسخ به شبهات دینى)مىدهند و او به خداى متعال تحويل مىدهد. چنانكه امام صادق عليه السلام در پاسخ اين سؤال كه در اطراف جهان افراد زيادى در آنِ واحد مىميرند، چگونه ملك الموت۳۸ کیلوبایت (۳٬۲۳۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۹
- آنها يافتيم گفتند: «پدران خود را پرستندگان آنها يافتيم.» آنها ابراهیم را پاسخ دادند که ما پدران خود را بر پرستش این بتان یافتهایم (و ما پیروی آنها خواهیم۲۵ کیلوبایت (۲٬۰۴۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- مگر این که ما پاسخ راست و درست را، و بهترین وجه و زیباترین تبیین و تفسیر را به تو مینمایانیم (و بدین وسیله اعتراضات واهی ایشان را پاسخ داده و باطل میگردانیم)۴۷ کیلوبایت (۴٬۵۲۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- القهّار) جمله «للّه الواحد القهّار» پاسخ سؤال در «لمن الملک الیوم» است; برداشت یاد شده مبتنى بر این نکته است که گوینده این پاسخ از سوى خلایق مى باشد; یعنى، همان۳۸ کیلوبایت (۳٬۱۹۷ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۳۰
- ص ٧٦ (رده پاسخ ابلیس)کردن از منابع خاکی، آن هم ابزاری خطرناک و ویرانگر. تفسیر آیات ۱ - ابلیس در پاسخ خداوند، مهترى و برترى خود بر آدم را، دلیل تمردش از فرمان سجده بر آدم(ع) بیان۲۶ کیلوبایت (۲٬۲۵۰ واژه) - ۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۲۶
- ترجمه Tabber requires Javascript to function. اشراف کافر قومش (در پاسخ او) گفتند: «ما تو را جز بشری همچون خودمان نمیبینیم! و کسانی را که از تو پیروی کردهاند،۴۹ کیلوبایت (۳٬۸۷۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
- شدند همانا گروهى پيش از شما از آنها- آنگونه چيزها- پرسش كردند سپس [همين كه پاسخ شنيدند] بدان كافر گشتند. جمعی از پیشینیان از (اموری همانند) آنها (که شما۲۲ کیلوبایت (۱٬۷۲۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- الكهف ٨٣ (رده تعلیم روش پاسخ به محمد)ديگر سؤال از روح مطرح است. 3- سؤالات بجا و منطقى مردم را بىپاسخ نگذاريم. «سَأَتْلُوا» 4- در پاسخ سؤالها، شتابزده جواب ندهيم. «سَأَتْلُوا» 5- تاريخ وبازگويى۴۵ کیلوبایت (۴٬۳۵۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
- الإسراء ١١٠ (رده پاسخ شبهات اسماء و صفات)چرا چند خدایی هستیم اما) خودش دو خدا را پرستش میکند. آیه نازل شد و به آنها پاسخ گفت. تفسیر: آخرین بهانهها! به دنبال ایرادهای سست و بیاساس مشرکان، در این۶۰ کیلوبایت (۵٬۵۵۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- سبإ ٤١ (رده پاسخ اخروى ملائکه)هستند. (آیه 41)- اکنون ببینیم «فرشتگان» در پاسخ سؤال پروردگار چه میگویند؟ آنها جامعترین و مؤدبانهترین پاسخ را انتخاب کرده چنین «عرض میکنند: منزهی تو۳۵ کیلوبایت (۲٬۷۷۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۱
- الأنبياء ٧ (رده پاسخ به پرسشهاى دینى)الله عليه و آله ) ترقى درجه به درجه افترائات كفار عليه پيامبر اسلام (ص ) پاسخ خداوند به احتجاج مشركين بر نفى نبوت به بشر بودن پيامبر(ص ) انحلال آيه شريفه۳۸ کیلوبایت (۳٬۱۳۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- روزى خاصّى مىيافت، [يك روز] گفت: اى مريم! اين روزى از كجا براى تو مىرسد؟ پاسخ داد: اين از جانب خداون پس پروردگارش وى [=مريم] را با حُسنِ قبول پذيرا شد۷۰ کیلوبایت (۵٬۹۶۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- لقمان ٢١ (رده پاسخ جاهلانه)امور: فرجام امور ۲۰ انسان: گرایشهاى انسان ۱۹ ایمان: موانع ایمان به قرآن ۲ پاسخ: پاسخ جاهلانه ۱۰ تعصب: آثار تعصب ۱۲ تفکر: موانع تفکر نو ۱۲ تقلید: منشأ تقلید۴۲ کیلوبایت (۳٬۲۶۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۸
- القصص ٢٣ (رده پاسخ دختران شعیب)رسانى به آنان (قال ما خطبکما) ۹ - دختران شعیب به پرسش موسى پاسخ دادند. (قالتا لانسقى) ۱۰ - جواز پاسخ زنان به پرسش خیرخواهانه مردان نامحرم (قالتا لانسقى حتّى۴۹ کیلوبایت (۴٬۱۰۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- گناهانتان بگذرد و شما را از عذابى دردناك پناه دهد اى قوم ما، دعوتكننده خدا را پاسخ [مثبت] دهيد و به او ايمان آوريد تا [خدا] برخى از گناهانتان را بر شما ببخشايد۳۱ کیلوبایت (۲٬۴۸۷ واژه) - ۵ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۴۱
- القصص ٢٤ (رده پاسخ دختران شعیب)شهر غریب و تنها بود. تفسیر آیات ۱ - برانگیخته شدن عواطف موسى(ع) با شنیدن پاسخ دختران شعیب (قالتا لانسقى ... فسقى لهما) ۲ - موسى(ع)، شخصیتى ضعیف نواز و۳۴ کیلوبایت (۲٬۹۴۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- «چرا.» مىگويند: «پس بخوانيد. و[لى] دعاى كافران جز در بيراهه نيست.» آنها پاسخ دهند که آیا پیغمبران شما با معجزات و ادلّه روشن برای (هدایت) شما نیامدند؟۳۰ کیلوبایت (۲٬۱۲۳ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۵۵
- هود ٩٢ (رده پاسخ به اهل مدین)و توهینهای آنها از جا در برود، با همان منطق شیوا و بیان رسا به آنها چنین پاسخ «گفت: ای قوم من! آیا این چند نفر قوم و قبیله من نزد شما از خداوند عزیزترند»؟۴۷ کیلوبایت (۴٬۲۰۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
- به زودی خوار و رسوا به دوزخ درآیند. پروردگارتان گفت: بخوانيد مرا تا شما را پاسخ گويم. آنهايى كه از پرستش من سركشى مىكنند زودا كه در عين خوارى به جهنم درآيند۴۱ کیلوبایت (۳٬۶۰۱ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۳:۰۱
- النساء ٥٧ (رده مؤمنان در بهشت امام صادق در پاسخ سؤال از آیه فوق فرمود: الازواج المطهرة اللاتى لا یحضن و لا یحدثن.)عمل صالح مؤمنان ۷ ; فضایل مؤمنان ۴ ; مؤمنان در بهشت ۱، ۴ امام صادق (ع) در پاسخ سؤال از آیه فوق فرمود: الازواج المطهّرة اللاّتى لا یحضن و لا یحدثن.(۱)۳۲ کیلوبایت (۲٬۲۸۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
- ندارد؛ پيش از آنكه روزى بيايد كه از جانب خدا بازگشتى ندارد، به پروردگارتان پاسخ قبول دهيد. در آن روز نه پناهى خواهيد داشت و نه كسى از شما دفاعى تواند كرد۳۵ کیلوبایت (۲٬۷۹۷ واژه) - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۵۸
- الإسراء ٨٥ (رده پاسخ به شبهات مردم)نميتواند پي برد حتي در و هم. ] (آیه 85)- روح چیست؟ در تعقیب آیات گذشته به پاسخ بعضی از سؤالات مهم مشرکان یا اهل کتاب پرداخته، میگوید: «از تو در باره روح۵۱ کیلوبایت (۴٬۷۲۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- الأنعام ١٩ (رده اهمیت پرسش و پاسخ)requires Javascript to function. بگو: «بالاترین گواهی، گواهی کیست؟» (و خودت پاسخ بده و) بگو: «خداوند، گواه میان من و شماست؛ و (بهترین دلیل آن این است که)۶۷ کیلوبایت (۵٬۵۴۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- المائدة ١٠١ (رده پرسش و پاسخ)تبدلکم) چنانچه نزول قرآن دفعى باشد، پرسش و پاسخ در هنگام نزول آن، امکان پذیر نبود. ۱۰- اهل ایمان نسبت به احکامى که پاسخ آنها در قرآن و سنت نیامده، تکلیفى ندارند۵۰ کیلوبایت (۴٬۲۹۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- چشمها خيره شود، آنگاه که دیدگان خیره شود پس آنگاه كه چشم [از ترس] خيره شود (پاسخ ایشان این است:) هنگامی که چشمها (از شدّت هول و هراس) سراسیمه و آشفته میشود۲۴ کیلوبایت (۲٬۲۱۵ واژه) - ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۵۷
- به سزاى آنچه به دست مىآورديد عذاب را بچشيد.» و گروه مقدم به طایفه مؤخّر پاسخ دهند که شما را بر ما برتری نباشد (ما و شما در گناه یکسانیم). پس (به آنها۲۴ کیلوبایت (۱٬۵۶۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- به آنان وحى كرد كه حتماً ستمگران را هلاك خواهيم كرد. باز کافران به رسولان پاسخ دادند که ما البته شما را از شهر و دیار خود بیرون میکنیم مگر آنکه به آیین۴۵ کیلوبایت (۳٬۳۵۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
- مستضعفان اقتضا مى کرد که کفرپیشگان در پاسخ مؤمنان بگویند: «إنا به کفرون» و یا «إنا بما ارسل به کفرون»، ولى در پاسخ گفتند ما به آنچه شماها بدان ایمان آورده۲۰ کیلوبایت (۱٬۴۰۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
- ابراهیم(ع) (فقالوا سلمًا قال سلم) ۵ - لزوم پاسخ گفتن به سلام دیگران، پیش از هر سخن دیگر (فقالوا سلمًا قال سلم) ۶ - پاسخ ابراهیم(ع) به سلام میهمانان خویش، قبل۲۵ کیلوبایت (۱٬۸۹۸ واژه) - ۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۸:۳۱
- او باشد؟!] اندکی متذکّر و هوشیار می شوند. يا آن كه درمانده را چون بخواندش پاسخ مىدهد و رنج از او دور مىكند و شما را در زمين جانشين پيشينيان مىسازد. آيا۵۳ کیلوبایت (۴٬۷۱۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- را ريشخند مىكرديد؟» و اگر از آنها بپرسی (که چرا سخریه و استهزاء میکنید؟) پاسخ دهند که ما به مزاح و مطایبه سخن میراندیم. بگو: آیا با خدا و آیات و رسول۳۷ کیلوبایت (۲٬۹۸۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- جمله «لایصدّعون ...» مى تواند پاسخ سؤال مقدر باشد و آن این که: اگر شراب نوشى در آخرت پسندیده است، چرا در دنیا نباشد؟ پاسخ این است که شراب آخرت، عوارض ناگوار۱۶ کیلوبایت (۱٬۱۹۶ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۵
- فرعون و آنچه روى داده، در این آیات سخنى نیست. از پاسخ فرعون برمى آید که آنان پیام خویش را به وى رساندند و پاسخ او را دریافت کردند. ۲ - فرعون با گوش فرادادن۳۰ کیلوبایت (۲٬۶۵۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- ترجمه Tabber requires Javascript to function. و هر کس به دعوت کننده الهی پاسخ نگوید، هرگز نمیتواند از چنگال عذاب الهی در زمین فرار کند، و غیر از خدا یار۳۰ کیلوبایت (۲٬۵۱۰ واژه) - ۵ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۴۱
- معتکفیم گفتند: بتانى را مىپرستيم و پيوسته سر بر آستانشان داريم. (مفتخرانه پاسخ دادند و) گفتند: بتهای بزرگی را میپرستیم و دائماً (به پرستش آنها میپردازیم۴۰ کیلوبایت (۳٬۷۲۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- از ديدگاه فلسفه ۵ - نظرى به روايات اسلامى پيرامون فلسفه آفرينش انسان ۶ - پاسخ به يك سؤ ال إِنَّ اللَّهَ هُوَ الرَّزَّاقُ ذُو الْقُوَّةِ الْمَتِينُ «58»۳۹ کیلوبایت (۳٬۳۰۰ واژه) - ۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۸:۵۰
- خواستارم. پاسخ آمد: «رحمتى لمن رحم المساكين ليلة القدر»، رحمت من در ترحّم بر مساكين در شب قدر است. گفت: خدايا، جواز عبور از صراط مىخواهم. پاسخ آمد: «ذلك۳۵ کیلوبایت (۳٬۶۷۳ واژه) - ۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۵۲
- دین (باطل) پدرانتان شما را هدایت کنم (باز هم پدران را تقلید میکنید)؟ آنها پاسخ دادند (به هر تقدیر) ما به آنچه شما را به رسالت آن فرستادهاند کافریم. [بیم۳۰ کیلوبایت (۲٬۱۸۹ واژه) - ۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۴۸
- نيستيم. و هنگامی که یاوه بشنوند از آن روی میگردانند (و دشنام را با دشنام پاسخ نمیگویند و بلکه) میگویند: اعمال ما از آن ما، و اعمال شما از آن شما است۳۸ کیلوبایت (۳٬۱۹۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
- چهار اشكال و شبهه اى كه پيرامون جبرئيل براى مريم مطرح شده است پاسخ به اشكال دوم درباره تمثل پاسخ به اشكالهاى سوم و چهارم حاصل سخن درباره حقيقت تمثل پناه بردن۲۹ کیلوبایت (۲٬۵۵۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- ترجمه Tabber requires Javascript to function. (امّا) مستکبران به مستضعفان پاسخ میدهند: «آیا ما شما را از هدایت بازداشتیم بعد از آنکه به سراغ شما آمد (و۳۰ کیلوبایت (۲٬۲۲۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۰
- تو از جادوزدگانی گفتند: جز اين نيست كه تو از جادوزدگانى (قوم ثمود به صالح پاسخ دادند و) گفتند: تو از زمرهی جادوشدگان و دیوانگان هستی و بس. (این است که۲۱ کیلوبایت (۱٬۷۴۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- معناست، میان مفسران گفتگو است: بعضى آن را به معناى پوزش و معذرت، بعضى به معناى پاسخ و بعضى به معناى شرک گرفته اند. این احتمال نیز در تفسیر آیه وجود دارد که:۱۶ کیلوبایت (۱٬۴۱۶ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۱
- است مقايسه بين احوال دوزخيان و بهشتيان طرح يك اشكال و پاسخ به آن در ارتباط با مشيت مطلقاهل بهشت پاسخ معبودهاى كفار به سؤ ال خداى سبحان در قيامت از آنها.۴۷ کیلوبایت (۴٬۱۳۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- گویند: چرا بر او آیت و معجزی از جانب خدایش نیامد (که قهرا مردم مطیع شوند)؟ پاسخ ده که دانای غیب خداست و بس، اینک شما منتظر (عذاب خدا) باشید من هم با شما۳۴ کیلوبایت (۲٬۶۴۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۰
- معجزهای نازل کند، ولی آنان نمیدانند (که برابر سنّت الهی اگر به درخواست ایشان پاسخ گفته شود و ایمان نیاورند نابود میگردند). و گفتند: «چرا نشانهای از جانب۳۸ کیلوبایت (۲٬۹۳۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- ابراهیم به فرشتگان گفت: لوط هم (که بنده صالح موحد پاکی است) در این دیار است! پاسخ دادند که ما به احوال آن که در این دیار است بهتر آگاهیم، ما او را با همه اهل۳۷ کیلوبایت (۳٬۰۰۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- [و خدا فرمود:] از ايشان روى برتاب و بگو: «به سلامت.» پس زودا كه بدانند. (پاسخ دهیم: رسولا، اکنون که از ایمان قوم مأیوسی) پس روی از آنها بگردان و بگو به۳۱ کیلوبایت (۲٬۶۵۲ واژه) - ۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۳۴
- جمله : ((و انت من الكافرين )) كه در خطاب فرعون به موسى عليه السّلام آمده است پاسخ موسى عليه السّلام به سه اشكال و اعتراض فرعون بر آن حضرت مقصود از ضلالت در۳۷ کیلوبایت (۳٬۳۰۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- رَبِّ الْعالَمِینَ). این آیه در واقع پاسخ به دو سؤال است، گویی نخست از محتوای این کتاب آسمانی سؤال میشود، در پاسخ میگوید: محتوای آن حق است و جای کمترین۲۷ کیلوبایت (۲٬۲۶۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۸
- الأنعام ٩١ (رده پاسخ به شبهات)اند مسؤل در آيه شريفه مشركين هستند نه يهود، و جواب آن اشكالات . اشكال سوم و پاسخ آن . آنچه از معارف الهى و ارزشهاى معنوى كه در گوشه و كنار جهان وجود دارد،۷۰ کیلوبایت (۵٬۵۵۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
- جمله : ((و انت من الكافرين )) كه در خطاب فرعون به موسى عليه السّلام آمده است پاسخ موسى عليه السّلام به سه اشكال و اعتراض فرعون بر آن حضرت مقصود از ضلالت در۳۸ کیلوبایت (۳٬۴۴۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- جمله : ((و انت من الكافرين )) كه در خطاب فرعون به موسى عليه السّلام آمده است پاسخ موسى عليه السّلام به سه اشكال و اعتراض فرعون بر آن حضرت مقصود از ضلالت در۳۶ کیلوبایت (۳٬۲۵۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- جمله : ((و انت من الكافرين )) كه در خطاب فرعون به موسى عليه السّلام آمده است پاسخ موسى عليه السّلام به سه اشكال و اعتراض فرعون بر آن حضرت مقصود از ضلالت در۲۲ کیلوبایت (۱٬۷۵۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- جمله : ((و انت من الكافرين )) كه در خطاب فرعون به موسى عليه السّلام آمده است پاسخ موسى عليه السّلام به سه اشكال و اعتراض فرعون بر آن حضرت مقصود از ضلالت در۲۳ کیلوبایت (۱٬۸۶۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- خواستارم. پاسخ آمد: «رحمتى لمن رحم المساكين ليلة القدر»، رحمت من در ترحّم بر مساكين در شب قدر است. گفت: خدايا، جواز عبور از صراط مىخواهم. پاسخ آمد: «ذلك۴۵ کیلوبایت (۴٬۷۳۳ واژه) - ۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۵۲
- گویند: مشتابید و به ما فرصتی دهید تا ما هم از نور شما روشنایی برگیریم. در پاسخ به آنها گویند: واپس گردید (یعنی اگر میتوانید به دنیا بازگردید) و از آنجا۶۱ کیلوبایت (۵٬۰۱۸ واژه) - ۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۴۸
- آیه فوق و پاسخ آن اثبات معاد با بيان اين كه خلقت آسمان ها و زمين، به «حق» بوده مراد از اين كه فرمود: اهل بهشت، جز مرگ نخستين، مرگى نمى چشند پاسخ از اشكال۱۶ کیلوبایت (۱٬۲۱۴ واژه) - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۲
- «وَ القُرآنِ ذِى الذّكر...» سخنان بزرگان كفّار، در ردّ دعوت پيامبر اكرم «ص» پاسخ تهديدآمیز پروردگار، به سخنان سران کفر بحث روايتى تفسیر آیات أَمْ عِنْدَهُمْ۲۲ کیلوبایت (۱٬۶۷۱ واژه) - ۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۲۰
- جمله : ((و انت من الكافرين )) كه در خطاب فرعون به موسى عليه السّلام آمده است پاسخ موسى عليه السّلام به سه اشكال و اعتراض فرعون بر آن حضرت مقصود از ضلالت در۲۴ کیلوبایت (۱٬۹۵۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- جمله : ((و انت من الكافرين )) كه در خطاب فرعون به موسى عليه السّلام آمده است پاسخ موسى عليه السّلام به سه اشكال و اعتراض فرعون بر آن حضرت مقصود از ضلالت در۲۴ کیلوبایت (۱٬۹۰۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- جمله : ((و انت من الكافرين )) كه در خطاب فرعون به موسى عليه السّلام آمده است پاسخ موسى عليه السّلام به سه اشكال و اعتراض فرعون بر آن حضرت مقصود از ضلالت در۲۵ کیلوبایت (۲٬۰۹۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- جمله : ((و انت من الكافرين )) كه در خطاب فرعون به موسى عليه السّلام آمده است پاسخ موسى عليه السّلام به سه اشكال و اعتراض فرعون بر آن حضرت مقصود از ضلالت در۲۳ کیلوبایت (۱٬۸۵۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- جمله : ((و انت من الكافرين )) كه در خطاب فرعون به موسى عليه السّلام آمده است پاسخ موسى عليه السّلام به سه اشكال و اعتراض فرعون بر آن حضرت مقصود از ضلالت در۲۳ کیلوبایت (۱٬۷۷۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- جمله : ((و انت من الكافرين )) كه در خطاب فرعون به موسى عليه السّلام آمده است پاسخ موسى عليه السّلام به سه اشكال و اعتراض فرعون بر آن حضرت مقصود از ضلالت در۲۳ کیلوبایت (۱٬۸۲۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- جمله : ((و انت من الكافرين )) كه در خطاب فرعون به موسى عليه السّلام آمده است پاسخ موسى عليه السّلام به سه اشكال و اعتراض فرعون بر آن حضرت مقصود از ضلالت در۳۳ کیلوبایت (۲٬۹۷۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- كسى كه آنها را پديد آورده است، و من بر اين [واقعيت] از گواهانم. ابراهیم پاسخ داد که خدای شما همان خدایی است که آفریننده آسمانها و زمین است و من بر این۳۵ کیلوبایت (۲٬۸۲۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- آنها را مجازات کردم. دیدی چگونه (عمل آنها را) انکار نمودم (و چگونه به آنان پاسخ گفتم)؟! |و همچنين اهل مدين و موسى نيز تكذيب شد پس كافران را مهلت دادم، سپس۴۰ کیلوبایت (۳٬۱۹۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- ناروا، بايد محكم و همانند خودشان پاسخ داده شود. «نُزِّلَ عَلَيْهِ الذِّكْرُ» را بايد با آيه «نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ» پاسخ داد. إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا۳۶ کیلوبایت (۲٬۸۵۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
- پیش آن بیایند (و از آن چگونگی حادثه و علّت چنین کاری را بپرسند، و بدیشان پاسخ ندهد و بطلان بتپرستی برایشان روشن شود). پس آنان را - جز بزرگشان را - شکسته۳۰ کیلوبایت (۲٬۵۳۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- جمله : ((و انت من الكافرين )) كه در خطاب فرعون به موسى عليه السّلام آمده است پاسخ موسى عليه السّلام به سه اشكال و اعتراض فرعون بر آن حضرت مقصود از ضلالت در۲۶ کیلوبایت (۲٬۰۸۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- «پروردگارا! ما را خارج کن تا عمل صالحی انجام دهیم غیر از آنچه انجام میدادیم!» (در پاسخ به آنان گفته میشود:) آیا شما را به اندازهای که هر کس اهل تذکّر است در آن۵۰ کیلوبایت (۳٬۹۷۵ واژه) - ۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۴۸
- است مقايسه بين احوال دوزخيان و بهشتيان طرح يك اشكال و پاسخ به آن در ارتباط با مشيت مطلقاهل بهشت پاسخ معبودهاى كفار به سؤ ال خداى سبحان در قيامت از آنها.۵۰ کیلوبایت (۴٬۶۰۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- آیه فوق و پاسخ آن اثبات معاد با بيان اين كه خلقت آسمان ها و زمين، به «حق» بوده مراد از اين كه فرمود: اهل بهشت، جز مرگ نخستين، مرگى نمى چشند پاسخ از اشكال۱۷ کیلوبایت (۱٬۳۰۶ واژه) - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۳
- آیه فوق و پاسخ آن اثبات معاد با بيان اين كه خلقت آسمان ها و زمين، به «حق» بوده مراد از اين كه فرمود: اهل بهشت، جز مرگ نخستين، مرگى نمى چشند پاسخ از اشكال۱۶ کیلوبایت (۱٬۲۰۷ واژه) - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۳
- آیه فوق و پاسخ آن اثبات معاد با بيان اين كه خلقت آسمان ها و زمين، به «حق» بوده مراد از اين كه فرمود: اهل بهشت، جز مرگ نخستين، مرگى نمى چشند پاسخ از اشكال۱۶ کیلوبایت (۱٬۳۰۱ واژه) - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۴
- مِّثْلُكمْ وَ لَكِنَّ اللَّهَ يَمُنُّ عَلى مَن يَشاءُ...»: در اين آيه، انبياء پاسخ ايراد كفار را مى دهند كه مى گفتند: شما بشرى مانند ما هستيد و داراى هويتى۴۱ کیلوبایت (۴٬۷۵۵ واژه) - ۲۷ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۱۳:۲۸
- نازل نكرده است، و راستى اى فرعون، تو را تباه شده مىپندارم.» موسی به فرعون پاسخ داد که تو خود کاملا دانستهای که این آیات را برای هدایت و بینایی (خلق) جز۳۸ کیلوبایت (۲٬۹۹۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- عبوديت هستند گروهى كه شيطان بر آنان مسلط است اشاره به مساءله نسخ و حكمت آن و پاسخ به خرده گيرى مشركين در آيه شريفه : ((و اذابدلنا آيه مكان اية ...)) اتهام۴۱ کیلوبایت (۳٬۴۳۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
- جمله : ((و انت من الكافرين )) كه در خطاب فرعون به موسى عليه السّلام آمده است پاسخ موسى عليه السّلام به سه اشكال و اعتراض فرعون بر آن حضرت مقصود از ضلالت در۴۱ کیلوبایت (۳٬۶۵۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- بن مریم! آیا پروردگارت میتواند مائدهای از آسمان بر ما نازل کند؟» او (در پاسخ) گفت: «از خدا بپرهیزید اگر با ایمان هستید!» [و] آن وقت كه حواريون گفتند:۳۳ کیلوبایت (۲٬۳۱۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- ساختگى ! مجموع قرآن دلالت قطعى دارد بر اينكه در قرآن تحريفى رخ نداده است پاسخ به دو دليل ديگر قائلين به تحريف : استبعاد عقلى عدم تحريف و روايتى دربارهمصحف۳۶ کیلوبایت (۲٬۹۳۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
- رد اعداى برخى مفسرين كه مراد از ارث را وراثت نبوت يا علم يا... دانسته اند پاسخ به اعتراضى در ارتباط با معنايى كه براى دعاى زكريا بيان كرديم مشاهده ميوه۳۲ کیلوبایت (۲٬۶۴۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- whom the devils descend? ترتیل: ترجمه: «هَلْ أُنَبِّئُکُمْ ...»: این آیه پاسخ به تهمت کافران است که میگفتند قرآن را شیاطین به محمّد القاء میکنند. مَا۳۹ کیلوبایت (۳٬۷۴۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- است مقايسه بين احوال دوزخيان و بهشتيان طرح يك اشكال و پاسخ به آن در ارتباط با مشيت مطلقاهل بهشت پاسخ معبودهاى كفار به سؤ ال خداى سبحان در قيامت از آنها.۳۵ کیلوبایت (۳٬۱۱۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- آورده شود، و دیگر خیرات و برکات زمین) روزیشان رسان و بهرهمندشان گردان. (خدا پاسخ داد و) گفت: (دعای تو را پذیرفتم، ولی در این عمر کوتاه دنیا، بر این خوان یغما۵۵ کیلوبایت (۴٬۲۴۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
- خدا را مىكشتيد؟» و چون به یهود گویند: به قرآن که خدا فرستاده ایمان آرید، پاسخ دهند که تنها به تورات که بر ما نازل شده ایمان آوریم، و به غیر تورات کافر۵۳ کیلوبایت (۴٬۰۸۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
- جمله : ((و انت من الكافرين )) كه در خطاب فرعون به موسى عليه السّلام آمده است پاسخ موسى عليه السّلام به سه اشكال و اعتراض فرعون بر آن حضرت مقصود از ضلالت در۲۸ کیلوبایت (۲٬۲۰۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳