نتایج جستجو
از الکتاب
- آرى اينگونه اشعار غير مسؤل و مضرّ و محصول خيالبافى موردحمله قرآن است و قرآن نسل آنها را قطع كرد ولى بعدها خلفا آن را زنده كردند و به شاعران مطرب كيسههاى۱۴ کیلوبایت (۱٬۲۸۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۴
- تکرار در قرآن: ۲(بار) لیست کلمات مشتق شده در حال بارگیری... «بَسْل» (بر وزن نسل) به معناى نگاهدارى و منع کردن از چیزى با قهر و غلبه است و به همین جهت به وادار۲ کیلوبایت (۱۷۶ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۳
- السجدة ٨ (رده تداوم نسل انسان)to function. سپس نسل او را از عصارهای از آب ناچیز و بیقدر آفرید. سپس [تداوم] نسل او را از چكيدهى آبى حقير مقرّر كرد سپس [تداوم] نسل او را از چكيده آبى۲۱ کیلوبایت (۱٬۷۹۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۹
- الحديد ٢٦ (رده کتب آسمانى نسل ابراهیم)فسقون) ابراهیم(ع): کتب آسمانى نسل ابراهیم(ع) ۷; مقامات ابراهیم(ع) ۱; نبوت ابراهیم(ع) ۱، ۲; نبوت نسل ابراهیم(ع) ۳، ۴; نسل ابراهیم(ع) ۵ اقوام پیشین: اقوام۴۰ کیلوبایت (۳٬۳۵۶ واژه) - ۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۳
- انسان منفصل شد، فرزند را از آن نسل گويند كه از انسان منفصل مىشود(راغب) طبرسى نسول را در اصل به معنى خروج گفته، مردم نسل آدم اند كه از پشت او خارج شدهاند۴ کیلوبایت (۳۰۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۲۰
- مريم ٥٨ (رده نسل آدم)از پیامبران بودند که خدا به آنان نعمت داد، از نسل آدم و از نسل کسانی که با نوح در کشتی سوار کردیم و از نسل ابراهیم و اسرائیل و از کسانی که آنان را هدایت۶۹ کیلوبایت (۵٬۵۰۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۴
- هود ٤٨ (رده بشارت نسل مؤمن)است که حاضرند و یا از نسل آنان پدید میآیند و مشمول سلام خداوندی میگردند، و مراد از (أُمَمٌ) بعدی، کسانی است که در آینده از نسل آنان به وجود میآیند و۵۳ کیلوبایت (۴٬۴۹۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
- الإسراء ٣ (رده نسل نوح)عوامل نجات نوح(ع) ۹; عوامل نجات همسفران نوح(ع) ۹; فضایل نوح(ع) ۸; نسل نوح(ع) ۱۱; نسل همسفران نوح(ع) ۱، ۴; ویژگیهاى نوح(ع) ۸ نیاکان: آثار عمل نیاکان ۵;۳۴ کیلوبایت (۲٬۸۳۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- آیات شامل این کلمه «تُبْسَلَ» در اصل، از مادّه «بَسْل» (بر وزن نسل) به معناى نگاهدارى و منع کردن از چیزى با قهر و غلبه است و به همین جهت به وادار کردن۲ کیلوبایت (۱۷۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۰۷
- انسان منفصل شد، فرزند را از آن نسل گويند كه از انسان منفصل مىشود(راغب) طبرسى نسول را در اصل به معنى خروج گفته، مردم نسل آدم اند كه از پشت او خارج شدهاند۳ کیلوبایت (۱۸۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۴۸
- در حقیقت عصاره کل وجود او مى باشد، و مبدأ حیات و منشأ تولد فرزند و ادامه نسل است. سلل (۳ بار) كشيدن. در اقرب گويد:آن انتزاع و خارج كردن است با نرمى مثل۴ کیلوبایت (۳۸۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۲۵
- نظر مى رسد، چرا که یکى از فلسفه هاى تحریم «لواط» طبق صریح روایات، خطر قطع نسل آدمى است. قطع (۳۶ بار) به فتح قاف بريدن. اعم از آنكه محسوس باشد مثل [مائده:38]۳ کیلوبایت (۲۵۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۴۴
- پراکنده مى شوند. ذرر (۳۸ بار) يى (۴۰ بار) فرزند. نسل. در مجمع ذيل آيه 124 بقره مىگويد: ذّرّيه و نسل و ولد نظير هماند و در اصل آن چهار مذهب است ذرء، ذرو،۱۸ کیلوبایت (۱٬۸۶۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۳۵
- البقرة ٣٨ (رده بشارت به نسل آدم)اخراج آدم(ع) از بهشت ۱، ۴; بشارت به نسل آدم(ع) ۴; عصیان آدم(ع) ۱; قصه آدم(ع) ۴; محرومیت از بهشت آدم(ع) ۲; محرومیت نسل آدم(ع) ۲; هبوط آدم(ع) ۱ ادیان: امنیت۴۱ کیلوبایت (۳٬۲۵۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
- الكهف ٥٠ (رده دشمنى نسل ابلیس)بوده است. ۱۸- ابلیس و نسل او، دشمن انسان هایند. (أفتتّخدونه و ذرّیّته أولیاء من دونى و هم لکم عدوٌّ) ۱۹- پذیرش ولایت شیطان و نسل او از سوى برخى مردم، با۶۰ کیلوبایت (۴٬۷۷۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
- التكوير ٤ (رده تداوم نسل شتر)قیامت، هیچ گونه کارآیى نخواهند داشت. (و إذا العشار عطّلت) ۵ - منقرض نشدن نسل شتر، تا زمان حوادث آغازین قیامت (و إذا العشار عطّلت) امکانات مادى: بى رغبتى۲۰ کیلوبایت (۱٬۷۳۱ واژه) - ۱۱ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۲۲
- المؤمنون ٧٩ (رده گسترش نسل انسان)هستی بخش را بشناسید و نیز امکان مسأله معاد را دریابید. تفسیر آیات ۱ - پیدایش نسل انسان در گستره زمین، تنها به اراده و تدبیر خداوند (و هو الذى ذرأکم فى الأرض۲۴ کیلوبایت (۱٬۹۵۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
- چون همه از نسل حضرت ابراهيم عليه السّلام هستند و آنحضرت از نسل سام بن نوح است و حضرت موسى و هرون و زكريّا و يحيى و عيسى عليه السّلام از نسل اسرائيل يعنى۲۳ کیلوبایت (۲٬۰۸۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۴
- الواقعة ٦١ (رده جایگزینى نسل ها)معاد: صورت اخروى مکذبان معاد ۶; کیفیت معاد جسمانى ۵; معاد جسمانى ۳ نسل: جایگزینى نسل ها ۱۲۸ کیلوبایت (۲٬۴۶۷ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۳۷
- البلد ٣ (رده فضایل نسل ابراهیم)همان گونه كه در تفسير مجمع البيان آمده است، مراد از آن، حضرت آدم و اولياء از نسل او است. در حديث آمده است كه گوينده اين كلام «أَهْلَكْتُ مالًا لُبَداً» عمرو۳۳ کیلوبایت (۳٬۲۰۱ واژه) - ۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۳:۰۳
- مريم ٢٨ (رده نسل هارون)«هَارُونَ»: مراد هارون برادر موسی است که یکی از پیغمبران خدا بوده و مریم از نسل او است. این که با وجود فاصله صدها سال، قرآن فرموده است: (یَآ أُخْتَ هَارُونَ)۳۶ کیلوبایت (۳٬۲۱۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- داد در نسل و ذريّه او نبوت و كتاب را كه بز او صحف و بر فرزندانش تورية و انجيل و زبور و فرقان نازل گرديد و بعد از او هيچ پيغمبرى نيامد مگر آنكه از نسل آنحضرت۴۵ کیلوبایت (۳٬۶۷۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- چون همه از نسل حضرت ابراهيم عليه السّلام هستند و آنحضرت از نسل سام بن نوح است و حضرت موسى و هرون و زكريّا و يحيى و عيسى عليه السّلام از نسل اسرائيل يعنى۲۷ کیلوبایت (۲٬۳۰۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۴
- انسان، و در او شهوت نكاح را جعل فرمود. براى بقاء نسل و تعمير دنيا، و نساء محلله را محل شهوت و موضع نسل مقرر نمود. پس وقتى ترك زوجات و عدول از محل معينه۲۷ کیلوبایت (۲٬۳۰۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
- الأحقاف ١٥ (رده درخواست نسل صالح)زحمات مادر ۷، ۸، ۱۲ موحدان: احسان موحدان ۲; موحدان در بهشت ۲ نسل: درخواست نسل صالح ۲۸; نقش نسل صالح ۳۱ نعمت: نعمت فرزند ۲۲ نیازها: نیاز به امدادهاى خدا ۱۸۸۶ کیلوبایت (۷٬۲۶۲ واژه) - ۵ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۲۰
- الإسراء ٨ (رده بقاى نسل بنى اسرائیل)یرحمکم) مخاطبان آیه با توجه به آیات قبل، بنى اسرائیل است. ۲- نابود و منقرض نشدن نسل بنى اسرائیل، على رغم هجوم سنگین نیروهاى توانمند و دو بار شکست سخت آنان (عسى۴۰ کیلوبایت (۳٬۳۵۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- الأنعام ٩٨ (رده نسل آدم)مدتى ایمان نزد او به ودیعت نهاده شده و سپس از او گرفته شود ... . آدم (ع): نسل آدم (ع) ۲ ارزشها: ملاک ارزشها ۸ انسان: در زمین ۶ ; انسان هاى تولد نیافته ۴،۳۷ کیلوبایت (۳٬۰۲۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
- اول و كسر دوم) پاشنه. بطور استعاره به فرزند و نسل گفته مىشود مثل [زخرف:28]. ابراهيم كلمه توحيد را در نسل خويش باقى گذاشت. «اِنْقَلَبَ عَلى عَقِبَيْهِ»۷ کیلوبایت (۶۸۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۴
- همانجا شما را برمیانگیزند [و] فرمود: در آن (خداوند) گفت: در زمین (تولید نسل میکنید و) زندگی بسر میبرید و در آن میمیرید (و دفن میشوید) و از آنْ (هنگام۲۳ کیلوبایت (۱٬۷۳۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- النساء ٥٤ (رده نسل آل ابراهیم)خويش به آنان داده است، حسد مىورزند. همانا ما قبلًا به آلابراهيم (كه شما از نسل او هستيد نيز) كتاب آسمانى و حكمت و سلطنت بزرگى داديم. (چرا اكنون به آلمحمّد۴۲ کیلوبایت (۳٬۶۳۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
- «مذکر و مؤنث» است; و آفرینش انسان از این دو جنس. علاوه بر این که ضامن بقاى نسل او است، سبب آرامش جسم و جان او محسوب مى شود. چنان که در آیه 21 سوره «روم»۶ کیلوبایت (۵۷۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۵
- البقرة ٣٦ (رده محرومیت نسل آدم)خلاف مقتضاى طبیعى کلام - متوجّه نسل آنان نیز کرد; تا به این نکته اشاره کند که: تناول آدم(ع) و حوا از شجره منهیه در نسل ایشان نیز اثرى به جاى گذاشت که باعث۶۳ کیلوبایت (۵٬۶۶۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
- جعل قبل سجل بلغ همم خشى فى هل هون ربب سير رحم رزق کون الا خلص طوى الى يمن نسل بطش الذين عزز يسر اخو افک لا اخر دعو رجع جمع نکث۲ کیلوبایت (۱۲۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۱
- الإسراء ٧٠ (رده نسل آدم)كفران است. بِما كَفَرْتُمْ ... وَ لَقَدْ كَرَّمْنا 2- نه تنها حضرت آدم، بلكه نسل انسان مورد كرامت و برترى و گراميداشت است. «كَرَّمْنا بَنِي آدَمَ» 3- تفاوت۵۲ کیلوبایت (۴٬۵۵۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- الأعراف ٢٦ (رده نسل آدم)خداوند در اين سوره چهار بار (در اين آيه و آيات 27، 31 و 35)، فرزندان آدم و نسل بشر را خطاب قرار داده و به امورى همچون: حفظ لباس تقوا، فريب شيطان را نخوردن،۵۲ کیلوبایت (۴٬۴۲۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- وُلْدُ آدَمَ ماخَلا يأْجُوجَ وَمَأجُوجَ». بنابر اين حديث، يأجوج و مأجوج از نسل آدم نيستند ولى سند خبر ضعيف است. وَ يَأْجُوج مُفْسِدُون هُم فِي الْأَرْض فُتِحَت۴ کیلوبایت (۲۶۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۰۸
- يا ما رويانندهايم؟ * [بقره:205] در زمين تلاش مىكند نا در آن فساد كند و نسل و كشت را تباه سازد «الحرث» در آيه شريفه اسم است نه مصدر. [بقره:223] زنان شما۳ کیلوبایت (۲۱۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۲۶
- هىء على خرج انن ا طير انس سلل ربب نفخ اجل ها نور عند سوم لزب الذى بل عجب نسل قضى بشر هامان سوى رئى هبط حجر سخر نطف اذ يا انجيل ذکر سرف سجد ذا نا ن اذن۳ کیلوبایت (۲۲۴ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۰
- طه ١٢٣ (رده بقاى نسل انسان در زمین)جمله معترضه مى باشد. ۶ - هبوط آدم و حوا(ع) به زمین، ملازم با ابقاى تمامى نسل انسانى در آن است. (قال اهبطا ... بعضکم لبعض عدوّ فإمّا یأتینّکم ) ضمیر جمع۵۱ کیلوبایت (۴٬۱۰۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- خواندند خدا پروردگارشان را كه اگر بدهى ما را نسل شايسته هر آينه ميباشيم البتّه از شكرگزاران پس چون داد آندو را نسل شايسته قرار دادند آندو از براى او شريكهائى۵۶ کیلوبایت (۴٬۷۰۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- داد در نسل و ذريّه او نبوت و كتاب را كه بز او صحف و بر فرزندانش تورية و انجيل و زبور و فرقان نازل گرديد و بعد از او هيچ پيغمبرى نيامد مگر آنكه از نسل آنحضرت۲۷ کیلوبایت (۲٬۲۸۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- «عليه السلام» آمده [زخرف:28]. خدا توحيد و برائت از بتان را كلمه باقى كرد در نسل ابراهيم «عليه السلام». مِن وَ الْمُنْذِرِين قَوْمِه عَرَبِي إِلاّ لِيُبَيّن۵ کیلوبایت (۴۳۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۴۹
- را از اولاد سليمان بن داود عليه السّلام كه از نسل يهودا فرزند حضرت يعقوب بوده ميدانند و بعضى او را از نسل هرون برادر حضرت موسى دانستهاند كه آن دو از اولاد۴۰ کیلوبایت (۳٬۴۷۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- و الميزان «يَذْرَؤُكُمْ» را تكثير گفتهاند يعنى شما را در آن جعل و بوسيله نسل، زياد مىكنند. طبرسى اين معنى را از زجّاج و فّراءِ نقل مىكند.از قاموس نقل۵ کیلوبایت (۴۴۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۲۷
- أَهْلِهِمْ يَرْجِعُونَ (50) ترجمه و دليلى است براى آنها كه ما حمل نموديم نسل آنها را در كشتى پر كرده شده و آفريديم براى آنها مانند آن آنچه سوار ميشوند۲۳ کیلوبایت (۱٬۹۱۲ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۰
- أَهْلِهِمْ يَرْجِعُونَ (50) ترجمه و دليلى است براى آنها كه ما حمل نموديم نسل آنها را در كشتى پر كرده شده و آفريديم براى آنها مانند آن آنچه سوار ميشوند۲۳ کیلوبایت (۲٬۰۶۶ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۱
- خواندند خدا پروردگارشان را كه اگر بدهى ما را نسل شايسته هر آينه ميباشيم البتّه از شكرگزاران پس چون داد آندو را نسل شايسته قرار دادند آندو از براى او شريكهائى۴۷ کیلوبایت (۴٬۲۶۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- أَهْلِهِمْ يَرْجِعُونَ (50) ترجمه و دليلى است براى آنها كه ما حمل نموديم نسل آنها را در كشتى پر كرده شده و آفريديم براى آنها مانند آن آنچه سوار ميشوند۲۶ کیلوبایت (۲٬۲۱۸ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۱
- function. او کسی است که از آب، انسانی را آفرید؛ سپس او را نسب و سبب قرار داد (و نسل او را از این دو طریق گسترش داد)؛ و پروردگار تو همواره توانا بوده است. |و اوست۵۳ کیلوبایت (۵٬۴۸۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- أَهْلِهِمْ يَرْجِعُونَ (50) ترجمه و دليلى است براى آنها كه ما حمل نموديم نسل آنها را در كشتى پر كرده شده و آفريديم براى آنها مانند آن آنچه سوار ميشوند۲۹ کیلوبایت (۲٬۴۴۷ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۰
- و در بيابان «تيه» از دنيا رفتند. گفتم: موسى فرزندى داشت؟ فرمود نه فرزند و نسل از هارون بود. الميزان گويد: آخر روايت با روايات ديگر که دلالت بر فرزند داشتن۹ کیلوبایت (۸۵۴ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۸
- تاريخ نسل او بر نسل تو افتخار خواهند كرد كه قربانى پدر ما پذيرفته شد واز پدر شما پذيرفته نشده است، بنابراين بهتر آن است كه او را به قتل برسانى تا نسل تو ذلّت۲۷ کیلوبایت (۲٬۰۳۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
- است (نگا: کهف / ). «مِن سُلالَةٍ مِّن طِینٍ»: اشاره به یکی از اطوار خلقت نسل انسان است (نگا: سجده / . وَ لَقَدْ خَلَقْنَاکُمْ ثُمَ... (۱) وَ مِنْ آيَاتِهِ۲۲ کیلوبایت (۱٬۸۵۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- میکند که همه به خاک باز میگردند و از گل برخاستهاند، اما در این آیه به تداوم نسل آدم از طریق ترکیب نطفه نر و ماده و قرار گرفتن در قرارگاه رحم توجه میدهد.۲۲ کیلوبایت (۱٬۷۷۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- داد در نسل و ذريّه او نبوت و كتاب را كه بز او صحف و بر فرزندانش تورية و انجيل و زبور و فرقان نازل گرديد و بعد از او هيچ پيغمبرى نيامد مگر آنكه از نسل آنحضرت۳۱ کیلوبایت (۲٬۵۳۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- از نطفه كه مرده و بى جان است و بعكس و بيرون مىآورد مؤمن را از نسل كافر و كافر را از نسل مؤمن چنانچه از ائمّه اطهار عليهم السّلام روايت شده و زنده ميكند۲۳ کیلوبایت (۱٬۹۵۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- از نطفه كه مرده و بى جان است و بعكس و بيرون مىآورد مؤمن را از نسل كافر و كافر را از نسل مؤمن چنانچه از ائمّه اطهار عليهم السّلام روايت شده و زنده ميكند۲۳ کیلوبایت (۱٬۹۳۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- مىدهد تا توبه كنند. ب: با آنان اتمام حجّت كند. ج: در آينده افراد مؤمنى از نسل آنان به وجود مىآيد. د: به خاطر وجود پيامبر صلى الله عليه و آله كه مايهى۲۳ کیلوبایت (۱٬۹۳۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
- سوار كردن يك جفت از هر حيوانى نيازى نبوده است، در حالى كه اين كار براى حفظ نسل حيوانات در كرهى زمين انجام گرديده است. «2» سرگذشت حضرت نوح عليه السلام؛ تاريخى۵۹ کیلوبایت (۴٬۹۸۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
- بوده باشد شما را و مىخواست خداوند كه ثابت كند حق را بسخنان خود و بر اندازد نسل كافران را تا ثابت كند حق را و نابود نمايد باطل را اگر چه كراهت داشتند گناهكاران۳۸ کیلوبایت (۳٬۷۰۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- آرى اينگونه اشعار غير مسؤل و مضرّ و محصول خيالبافى موردحمله قرآن است و قرآن نسل آنها را قطع كرد ولى بعدها خلفا آن را زنده كردند و به شاعران مطرب كيسههاى۱۱ کیلوبایت (۱٬۲۰۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۰۳
- همان گونه كه در تفسير مجمع البيان آمده است، مراد از آن، حضرت آدم و اولياء از نسل او است. در حديث آمده است كه گوينده اين كلام «أَهْلَكْتُ مالًا لُبَداً» عمرو۲۷ کیلوبایت (۲٬۶۵۶ واژه) - ۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۲:۵۵
- السّلام بود بآن دو عنايت فرمود و بشارت داد در آن معجزه پيغمبر آخر الزّمان از نسل حضرت اسمعيل كه عموى آنها بود و اولاد او را برادران خودشان ميخواندند و آنكه۱۲ کیلوبایت (۹۱۶ واژه) - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۴۵
- که همه چیز را نیکو آفرید و آفرینش انسان را از گِل آغاز کرد؛ سپس (تداوم) نسل او را از خلاصه و برگزیدهای از آبی پست نهاد؛ سپس او را سامان و سازمان داد۱۵ کیلوبایت (۶۹۹ واژه) - ۲۲ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۲:۳۸
- ۲ - خداوند امت ها و نسل هاى انسان ها را جانشین و وارث هم دیگر در زمین قرار داده است. (هو الذى جعلکم خلئف فى الأرض) ۳ - آدم(ع) و نسل او، جانشین انسان هایى۳۹ کیلوبایت (۳٬۰۸۵ واژه) - ۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۲
- را از اولاد سليمان بن داود عليه السّلام كه از نسل يهودا فرزند حضرت يعقوب بوده ميدانند و بعضى او را از نسل هرون برادر حضرت موسى دانستهاند كه آن دو از اولاد۴۰ کیلوبایت (۳٬۵۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- را اى خديجه كه جبرئيل مرا مژده داد كه اين فرزند دختر، و مادر امامان، و از نسل او ائمه دين پيدا شوند كه خلقان به ايشان اقتدا نمايند. «3» «1» منتخب الاثر،۲۸ کیلوبایت (۲٬۳۳۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- از نطفه كه مرده و بى جان است و بعكس و بيرون مىآورد مؤمن را از نسل كافر و كافر را از نسل مؤمن چنانچه از ائمّه اطهار عليهم السّلام روايت شده و زنده ميكند۲۶ کیلوبایت (۲٬۱۰۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- از نطفه كه مرده و بى جان است و بعكس و بيرون مىآورد مؤمن را از نسل كافر و كافر را از نسل مؤمن چنانچه از ائمّه اطهار عليهم السّلام روايت شده و زنده ميكند۳۰ کیلوبایت (۲٬۵۰۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- دوران غيبتى خواهد بود كه در آن طاغوتها پديد مىآيند و خداوند توسط قائمى از نسل من كه نام او هود است، جلد 4 - صفحه 72 براى شما گشايشى مىرساند. «1» شفيع قرار۴۲ کیلوبایت (۳٬۶۳۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
- آرى اينگونه اشعار غير مسؤل و مضرّ و محصول خيالبافى موردحمله قرآن است و قرآن نسل آنها را قطع كرد ولى بعدها خلفا آن را زنده كردند و به شاعران مطرب كيسههاى۱۲ کیلوبایت (۱٬۳۲۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۵
- همان گونه كه در تفسير مجمع البيان آمده است، مراد از آن، حضرت آدم و اولياء از نسل او است. در حديث آمده است كه گوينده اين كلام «أَهْلَكْتُ مالًا لُبَداً» عمرو۳۴ کیلوبایت (۳٬۲۵۵ واژه) - ۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۳:۰۴
- بندگان است كه وسائل آرامش و آسايش و دلخوشى و سرگرمى و انتظام امور و انتشار نسل آنها را در زمين تا يوم النّشور فراهم فرموده و اينها همه آيات الهى است كه مشهود۳۴ کیلوبایت (۲٬۷۶۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- بعضى از روايات لسان صدق به پيغمبر خاتم و امير المؤمنين و ائمه اطهار كه از نسل آن بزرگوار و تابع ملّت اويند تفسير شده و منافات با معناى سابق ندارد و نيز۴۰ کیلوبایت (۳٬۷۲۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- بعضى از روايات لسان صدق به پيغمبر خاتم و امير المؤمنين و ائمه اطهار كه از نسل آن بزرگوار و تابع ملّت اويند تفسير شده و منافات با معناى سابق ندارد و نيز۴۰ کیلوبایت (۳٬۷۸۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- قرآن، فقط براى مخاطبان عصر نزول سخن نمى گوید; بلکه پیام آن متوجّه همه عصرها و نسل ها است. باتوجه به این نکته استفاده مى شود که آثار برجاى مانده از امت هاى هلاک شده،۳۲ کیلوبایت (۲٬۳۴۴ واژه) - ۶ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۳۸
- بعضى از روايات لسان صدق به پيغمبر خاتم و امير المؤمنين و ائمه اطهار كه از نسل آن بزرگوار و تابع ملّت اويند تفسير شده و منافات با معناى سابق ندارد و نيز۳۸ کیلوبایت (۳٬۵۸۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- همان گونه كه در تفسير مجمع البيان آمده است، مراد از آن، حضرت آدم و اولياء از نسل او است. در حديث آمده است كه گوينده اين كلام «أَهْلَكْتُ مالًا لُبَداً» عمرو۳۴ کیلوبایت (۳٬۲۶۳ واژه) - ۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۳:۰۶
- شرايع الهى است ، و شريعت او نيز اولين شريعت خدايى مى باشد. و آن جناب پدر دوم نسل حاضر بشر است ، چون تمامى افراد بشر امروز از طرف پدر و مادر به آن جناب منتهى۴۱ کیلوبایت (۵٬۱۴۴ واژه) - ۶ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۱۵:۲۴
- نازل شده و آنچه بر ابراهيم و اسماعيل و اسحاق و يعقوب و اسباط (پيامبران از نسل يعقوب) نازل گرديده وآنچه به موسى و عيسى و پيامبران ديگر، از طرف پروردگارشان۵۰ کیلوبایت (۴٬۱۹۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- السّلام بود بآن دو عنايت فرمود و بشارت داد در آن معجزه پيغمبر آخر الزّمان از نسل حضرت اسمعيل كه عموى آنها بود و اولاد او را برادران خودشان ميخواندند و آنكه۱۵ کیلوبایت (۱٬۰۲۴ واژه) - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۴۷
- السّلام بود بآن دو عنايت فرمود و بشارت داد در آن معجزه پيغمبر آخر الزّمان از نسل حضرت اسمعيل كه عموى آنها بود و اولاد او را برادران خودشان ميخواندند و آنكه۱۸ کیلوبایت (۱٬۲۸۱ واژه) - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۴۷
- بود و خداوند براى علم و دانشى كه داشت بقابليّت و استحقاق آن طائفه كه همه از نسل حضرت يعقوب پيغمبر بودند اختيار فرمود ايشانرا براى منصب نبوّت بر اهل عالم در۱۹ کیلوبایت (۱٬۵۸۶ واژه) - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۲۷
- و پرستش آنها غير خدا را بطول انجاميد خداوند پيغمبرى را از بنى اسرائيل از نسل يهوداى پسر يعقوب عليه السّلام بر آنها مبعوث فرمود و او آنها را مدت مديدى بتوحيد۵۶ کیلوبایت (۵٬۷۳۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- آن دسته عملشان براى خدا بدون هيچ شايبه، لذا بروز رائحه طيّبه هويدا شد در نسل آنها تا قيامت. وَ إِذْ قُلْنا لِلْمَلائِكَةِ اسْجُدُوا لِآدَمَ فَسَجَدُوا۳۶ کیلوبایت (۳٬۰۱۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- بعضى از روايات لسان صدق به پيغمبر خاتم و امير المؤمنين و ائمه اطهار كه از نسل آن بزرگوار و تابع ملّت اويند تفسير شده و منافات با معناى سابق ندارد و نيز۴۱ کیلوبایت (۳٬۸۳۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- بعضى از روايات لسان صدق به پيغمبر خاتم و امير المؤمنين و ائمه اطهار كه از نسل آن بزرگوار و تابع ملّت اويند تفسير شده و منافات با معناى سابق ندارد و نيز۴۳ کیلوبایت (۳٬۹۱۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- نجعلهم أ(۱)مة) ۵ - تعلق اراده الهى بر تداوم یافتن امامت و پیشوایى خلق، در نسل بنى اسرائیل (و نجعلهم الورثین) ظاهراً «وراثت» در این آیه، مربوط به امامت و۴۰ کیلوبایت (۳٬۳۱۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- است، يعنى آيا جدّى مىگويى يا شوخى مىكنى؟ جلد 5 - صفحه 463 1- كسانى كه نسل در نسل با تقليدهاى كوركورانه خود منحرف شدهاند، پذيرش يكبارهى حقّ برايشان آسان۳۵ کیلوبایت (۲٬۸۲۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- بعضى از روايات لسان صدق به پيغمبر خاتم و امير المؤمنين و ائمه اطهار كه از نسل آن بزرگوار و تابع ملّت اويند تفسير شده و منافات با معناى سابق ندارد و نيز۴۶ کیلوبایت (۴٬۲۶۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- همان گونه كه در تفسير مجمع البيان آمده است، مراد از آن، حضرت آدم و اولياء از نسل او است. در حديث آمده است كه گوينده اين كلام «أَهْلَكْتُ مالًا لُبَداً» عمرو۳۷ کیلوبایت (۳٬۷۲۹ واژه) - ۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۳:۰۱
- همان گونه كه در تفسير مجمع البيان آمده است، مراد از آن، حضرت آدم و اولياء از نسل او است. در حديث آمده است كه گوينده اين كلام «أَهْلَكْتُ مالًا لُبَداً» عمرو۳۶ کیلوبایت (۳٬۴۱۱ واژه) - ۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۳:۰۵
- كه بايد از او خويشتن را محفوظ بداريم جز از نسل او نميتواند باشد. (منظور امام خلفاء بنىعباس بوده اند كه از نسل عبدالله بن عباس بوده و نسبت به آل محمد و۵۶ کیلوبایت (۵٬۱۳۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- به اطراف نگردد و آفريديم شما را جفتها مرد و زن تا با يكديگر مأنوس شويد و نسل شما در زمين باقى بماند و قرار داديم خواب شما را قاطع حس و حركت براى آسايش۲۰ کیلوبایت (۱٬۷۰۹ واژه) - ۲۲ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۳
- به اطراف نگردد و آفريديم شما را جفتها مرد و زن تا با يكديگر مأنوس شويد و نسل شما در زمين باقى بماند و قرار داديم خواب شما را قاطع حس و حركت براى آسايش۲۰ کیلوبایت (۱٬۷۱۴ واژه) - ۲۲ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۳
- السّلام بود بآن دو عنايت فرمود و بشارت داد در آن معجزه پيغمبر آخر الزّمان از نسل حضرت اسمعيل كه عموى آنها بود و اولاد او را برادران خودشان ميخواندند و آنكه۱۷ کیلوبایت (۱٬۲۲۹ واژه) - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۴۶
- من بشرى آفريدهاى؟ فرمود: نه. گفت: پس اين پنج صورت كيستند؟ فرمود: اينان از نسل تو به ظهور خواهند آمد. اگر اينها نبودى ترا نمىآفريدم و آسمان و زمين و عرش۳۹ کیلوبایت (۳٬۴۱۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
- بعضى از روايات لسان صدق به پيغمبر خاتم و امير المؤمنين و ائمه اطهار كه از نسل آن بزرگوار و تابع ملّت اويند تفسير شده و منافات با معناى سابق ندارد و نيز۵۰ کیلوبایت (۴٬۶۴۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- بعضى از روايات لسان صدق به پيغمبر خاتم و امير المؤمنين و ائمه اطهار كه از نسل آن بزرگوار و تابع ملّت اويند تفسير شده و منافات با معناى سابق ندارد و نيز۵۰ کیلوبایت (۴٬۷۸۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- بعضى از روايات لسان صدق به پيغمبر خاتم و امير المؤمنين و ائمه اطهار كه از نسل آن بزرگوار و تابع ملّت اويند تفسير شده و منافات با معناى سابق ندارد و نيز۴۹ کیلوبایت (۴٬۵۴۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳