نتایج جستجو
از الکتاب
- يوسف ٥٣ (رده معصومین)۱۵; زمینه گناه ۵، ۸; عوامل گناه ۳; عوامل مصونیت از گناه ۱۰; موانع گناه ۶ معصومین: ۹ نفس امّاره: نجات از نفس امّاره ۱۴; نفس امّاره و گناه ۶; نقش نفس امّاره۵۱ کیلوبایت (۴٬۴۷۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
- «و بسیاری را میبخشد» (وَ یَعْفُ عَنْ کَثِیرٍ). که اگر نبخشد هیچ کس جز معصومین و خاصان و پاکان از مجازات الهی مصون و برکنار نخواهند بود. تفسیر آیات ۱ -۱۹ کیلوبایت (۱٬۴۰۸ واژه) - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۵۱
- راهی تهیه کرده، حلال یا حرام؟ مشروع یا نامشروع؟ در بعضی از روایات که از معصومین نقل شده آمده است که منظور از «طعام» ج5، ص412 در اینجا علم و دانشی است که۲۸ کیلوبایت (۲٬۴۹۴ واژه) - ۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۳۷
- هنگام طلوع آفتاب به سوی سرزمین منی روان میشوند- این تفسیر در روایاتی که از معصومین نقل شده نیز آمده است. به هر حال شب از آیات عظمت الهی است، و از موضوعات پر۳۴ کیلوبایت (۳٬۵۴۳ واژه) - ۲۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۲:۰۲
- «رحمان» و «رحيم» و سخنى پيرامون آن دو دو روايت در ارتباط با «الحمد لله» از معصومين عليهم السلام بحث فلسفى بيان عقلى اين كه هر ثنا و حمدى به حمد خدا منتهى مى۱۷۰ کیلوبایت (۱۵٬۱۹۰ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۰:۳۱
- يا به دين صدمه مىزنند. ناگفته نماند: آنچه از قران مجيد و اخبار و حالات معصومين عليهم السلام روشن مىشود آن است كه: شخص در مقابل ستمكاران و مظالم اجتماعى۵ کیلوبایت (۴۸۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۹
- صراط مستقيم الهي منحرف نشدند و اينکه خاصّ معصومين است از انبياء و ائمّه طاهرين و ساير معصومين که در اوائل اينکه سوره فرمود وَ السّابِقُونَ۱۷ کیلوبایت (۱٬۳۸۶ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۵۵
- دار برگزیدن دو داور براى حل اختلاف میان زن و شوهر (فابعثوا حکماً) از ائمه معصومین (ع) در مورد تعیین مخاطب آیه فوق آمده است: هو السّلطان الذى یترافعان الیه۴۳ کیلوبایت (۳٬۶۲۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
- يا به دين صدمه مىزنند. ناگفته نماند: آنچه از قران مجيد و اخبار و حالات معصومين عليهم السلام روشن مىشود آن است كه: شخص در مقابل ستمكاران و مظالم اجتماعى۱۲ کیلوبایت (۵۵۵ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۲۵
- اوست مطاع بودن هم مخصوص اوست، و لذا ما اطاعت انبیا علیهم السّلام و ائمه معصومین و جانشینان آنها را پرتوی از اطاعت خدا میشمریم، قرآن میگوید: «ای کسانی۵۱ کیلوبایت (۵٬۵۶۹ واژه) - ۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۲:۲۵
- را بيان ميفرمايد امّا سابقون ميفرمايد. جلد 16 - صفحه 395 سابقون معصومين هستند که هيچگونه آلودگي پيدا نكردند انبياء و رسل و اوصياء انبياء و۲۰ کیلوبایت (۱٬۶۶۳ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۱
- را بيان ميفرمايد امّا سابقون ميفرمايد. جلد 16 - صفحه 395 سابقون معصومين هستند که هيچگونه آلودگي پيدا نكردند انبياء و رسل و اوصياء انبياء و۲۲ کیلوبایت (۱٬۸۱۱ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۲
- سهام باشد و كشف ميشود سر آيات متشابه از اين قبيل كه اگر نبود بيان ائمه معصومين عليهم السلام عقول در فهم آن حيران بود و پس از آنكه آنها پرده از چهره مقصود۳۲ کیلوبایت (۲٬۹۱۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- را بيان ميفرمايد امّا سابقون ميفرمايد. جلد 16 - صفحه 395 سابقون معصومين هستند که هيچگونه آلودگي پيدا نكردند انبياء و رسل و اوصياء انبياء و۲۳ کیلوبایت (۱٬۹۴۴ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۲
- را بيان ميفرمايد امّا سابقون ميفرمايد. جلد 16 - صفحه 395 سابقون معصومين هستند که هيچگونه آلودگي پيدا نكردند انبياء و رسل و اوصياء انبياء و۲۲ کیلوبایت (۱٬۸۹۸ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۳
- صراط مستقيم الهي منحرف نشدند و اينکه خاصّ معصومين است از انبياء و ائمّه طاهرين و ساير معصومين که در اوائل اينکه سوره فرمود وَ السّابِقُونَ۲۱ کیلوبایت (۱٬۷۵۸ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۵۶
- را بيان ميفرمايد امّا سابقون ميفرمايد. جلد 16 - صفحه 395 سابقون معصومين هستند که هيچگونه آلودگي پيدا نكردند انبياء و رسل و اوصياء انبياء و۲۴ کیلوبایت (۲٬۰۱۰ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۳
- را بيان ميفرمايد امّا سابقون ميفرمايد. جلد 16 - صفحه 395 سابقون معصومين هستند که هيچگونه آلودگي پيدا نكردند انبياء و رسل و اوصياء انبياء و۲۵ کیلوبایت (۲٬۲۲۸ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۴
- تفسیر:المیزان جلد۱۱ بخش۱۸ (بخش معناى اخلاص ، وجه اسناد اخلاص عبد به خدا و اشاره به درجات عالى اخلاص معصومين)ديگر مى رساند. پس معصومين به اراده و اختيار خودشان از معصيت منصرف مى شوند، و اگر انصرافشان را به عصمتشان نسبت دهيم مانند انصراف غير معصومين است كه به توفيق۴۸ کیلوبایت (۵٬۷۷۶ واژه) - ۴ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۱۶:۲۵
- را بيان ميفرمايد امّا سابقون ميفرمايد. جلد 16 - صفحه 395 سابقون معصومين هستند که هيچگونه آلودگي پيدا نكردند انبياء و رسل و اوصياء انبياء و۲۹ کیلوبایت (۲٬۶۸۶ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۰
- مياندازد و تعبير به وسوسه شياطين ميكنند و قلوب مطهره معصومين از انبياء و ائمه و ساير معصومين از قسمت دوم محفوظ است و شيطان راه ندارد و خيال۲۵ کیلوبایت (۲٬۰۸۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
- در روایات متعددی که ذیل آیه فوق از پیامبر صلّی اللّه علیه و آله و ائمه معصومین علیهم السّلام نقل شده تعبیراتی دیده میشود که از اهمیت فوق العاده نماز در۶۰ کیلوبایت (۵٬۶۶۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- معارف قرآنى ازقبيل مساءله عرش و كرسى بوده است و فقط مولى على و ديگر ائمه معصومين عليهمالسلام متعرض اين حقائق شده اند جواب امام على (عليه السلام ) به سؤ الات۳۰ کیلوبایت (۲٬۶۵۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- هستند چه كسانى مى باشند گفته شده است . به نظر ما مراد از اين قوم انبياء و معصومين و اتقياء و صلحايند كه همواره پاسدار دين حق مى باشند. شريعت اسلام ناسخ شرايع۳۱ کیلوبایت (۲٬۲۷۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
- شده است وجه تعبير به ((ملائكه )) در جمله ((اذ قالت الملائكة ...)) گفتار معصومين در تفسير ((كلمه )) معناى ((كلمه خدا)) و مراد از ((كلمه )) در جمله : ((يبشرك۳۱ کیلوبایت (۲٬۵۳۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- موافقان و مخالفان، برآنند كه مراد حضرت امير المؤمنين على عليه السّلام و اولاد معصومين او هستند: 1- در مجمع روايت از حضرت صادق عليه السّلام فرمايد: «1» ما را اراده۵۱ کیلوبایت (۴٬۵۷۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
- مفسّران، سال نهم هجرت، سال اعلام برائت است و بر پایه روایاتى که از ائمه معصومین (ع) رسیده است، روز حج اکبر، دهم ذیحجه است. ۴ - ایّام حج، فرصتى مناسب براى۶۵ کیلوبایت (۵٬۲۹۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- اخلاص ، وجه اسناد اخلاص عبد به خدا و اشاره به درجات عالى اخلاص معصومين مبناى عصمت معصومين (انبياء و ائمه عليهم السلام ) علم است ، علمى مغاير با ساير علوم۴۰ کیلوبایت (۳٬۴۲۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- عمران آيه 5. و مراد از راسخون في العلم وجود مقدس پيغمبر و ائمه معصومين هستند و كساني که در قلوب آنها زيغ است منافقين هستند. ] (آیه۱۸ کیلوبایت (۱٬۵۸۲ واژه) - ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۱۱
- أُولئِكَ لَهُم رِزقٌ مَعلُومٌ وعدههايي که خداوند در قرآن مجيد و معصومين در احاديث و اخبار و بشارتهايي که باهل ايمان داده شده تمام رزق۱۸ کیلوبایت (۱٬۳۴۷ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۱۱
- اطاعت كسانى كه امر فرموده به موالات آنها و تمسك به ولايت ايشان يعنى ائمه معصومين عليهم السّلام، چنانچه در روايت برهان اشاره شده. 2- مباشيد بر هيچ حالى از۴۱ کیلوبایت (۳٬۵۴۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- أُولئِكَ لَهُم رِزقٌ مَعلُومٌ وعدههايي که خداوند در قرآن مجيد و معصومين در احاديث و اخبار و بشارتهايي که باهل ايمان داده شده تمام رزق۱۹ کیلوبایت (۱٬۴۸۲ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۱۰
- أُولئِكَ لَهُم رِزقٌ مَعلُومٌ وعدههايي که خداوند در قرآن مجيد و معصومين در احاديث و اخبار و بشارتهايي که باهل ايمان داده شده تمام رزق۱۹ کیلوبایت (۱٬۵۱۲ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۱۳
- اخلاص ، وجه اسناد اخلاص عبد به خدا و اشاره به درجات عالى اخلاص معصومين مبناى عصمت معصومين (انبياء و ائمه عليهم السلام ) علم است ، علمى مغاير با ساير علوم۴۱ کیلوبایت (۳٬۴۱۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- صفات خبيثه و اخلاق رذيله باشد و اينکه معني مصداق تام اتم آن معصومين هستند از انبياء و اوصياء و صلحاء و اتقياء آنهم بتفاوت درجات و مراتب۲۰ کیلوبایت (۱٬۵۲۴ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۱۰
- أُولئِكَ لَهُم رِزقٌ مَعلُومٌ وعدههايي که خداوند در قرآن مجيد و معصومين در احاديث و اخبار و بشارتهايي که باهل ايمان داده شده تمام رزق۲۰ کیلوبایت (۱٬۶۰۶ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۱۴
- اخلاص ، وجه اسناد اخلاص عبد به خدا و اشاره به درجات عالى اخلاص معصومين مبناى عصمت معصومين (انبياء و ائمه عليهم السلام ) علم است ، علمى مغاير با ساير علوم۴۷ کیلوبایت (۳٬۹۱۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- يمين و اصحاب شمال سابقون كساني هستند که خردلي نافرماني نكردند که معصومين باشند مثل انبياء و اوصياء آنها و مقربان در پيشگاه الهي اصحاب يمين۲۴ کیلوبایت (۲٬۱۰۲ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۳
- المُطَهَّرُونَ دو معني دارد يكي آنكه آن كتاب مكنون را كسي مس نميكند مگر معصومين مثل ملائكه و انبياء و ائمّه طاهرين که بجميع اطلاقات طاهر و مطهر۲۳ کیلوبایت (۲٬۰۴۳ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۴۵
- المُطَهَّرُونَ دو معني دارد يكي آنكه آن كتاب مكنون را كسي مس نميكند مگر معصومين مثل ملائكه و انبياء و ائمّه طاهرين که بجميع اطلاقات طاهر و مطهر۲۲ کیلوبایت (۱٬۹۴۲ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۴۶
- اخلاص ، وجه اسناد اخلاص عبد به خدا و اشاره به درجات عالى اخلاص معصومين مبناى عصمت معصومين (انبياء و ائمه عليهم السلام ) علم است ، علمى مغاير با ساير علوم۵۳ کیلوبایت (۴٬۵۳۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- بر اينکه تعريف غير از معصومين (پيغمبران و ائمه طاهرين) بقيه ظالم هستند و عدل مطلق از خصيصه معصومين است و مؤيّد اينکه مطلب است۶۶ کیلوبایت (۵٬۵۶۸ واژه) - ۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۷:۰۲
- ايمان و اخلاق و اعمال صالحه از درجه اعلاء که مقام انبياء و ائمه معصومين است تا ما دون. طبقه چهارم اطفال مؤمنين که آنها هم وارد۲۵ کیلوبایت (۲٬۱۵۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
- باشد و مفاد لا يمسه الا المطهرون «هم ظاهرا همين باشد که معناي معصومين است از كلمه مطهرون چنانچه در آيه تطهير هم بيان شده که۲۷ کیلوبایت (۲٬۲۰۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- آنستكه صاحبان درجاتند و در كافى و عياشى از حضرت صادق (ع) روايت شده كه ائمه معصومين و اللّه درجات هستند نزد خدا از براى مؤمنين و بميزان معرفت و دوستى هر كس۲۳ کیلوبایت (۱٬۸۲۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- شده است وجه تعبير به ((ملائكه )) در جمله ((اذ قالت الملائكة ...)) گفتار معصومين در تفسير ((كلمه )) معناى ((كلمه خدا)) و مراد از ((كلمه )) در جمله : ((يبشرك۲۷ کیلوبایت (۲٬۰۱۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- به حق. در تفسير اهل بيت عليهم السلام آمده كه اين آيه مخصوص است به ائمه معصومين، براى اينكه اين صفات لايق ايشان است و احاديث بسيار وارد شده از جمله: 1-۲۸ کیلوبایت (۲٬۴۵۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- بر طريقه حقّه نمودند به آنانكه ثابت قدم در ولايت امير المؤمنين و اولاد معصومين او باشند و اطاعت اوامر ايشانرا نمايند و توصيف آب دادن فراوان بآشاماندن ايشان۳۱ کیلوبایت (۲٬۷۰۰ واژه) - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۱:۴۹
- بر طريقه حقّه نمودند به آنانكه ثابت قدم در ولايت امير المؤمنين و اولاد معصومين او باشند و اطاعت اوامر ايشانرا نمايند و توصيف آب دادن فراوان بآشاماندن ايشان۲۶ کیلوبایت (۲٬۲۴۱ واژه) - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۱:۴۹
- «1»، زيرا تفريع ثواب بر توحيد و اخلاص در عبادات، فرع محبت آن حضرت و اولاد معصومين او، چنانچه احاديث بسيار از خاصه و عامه در آن وارد شده است. يا أَيُّهَا الَّذِينَ۲۴ کیلوبایت (۱٬۸۹۳ واژه) - ۶ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۳۷
- ايشان شرك نياوردى. در تفسير اهل البيت: لو شاء اللّه ان يجعلهم كلّهم مؤمنين معصومين حتّى كان لا يعصيه احد لما كان يحتاج الى جنّة و نار و لكنّه امرهم و امتحنهم۲۷ کیلوبایت (۱٬۹۰۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
- شده است وجه تعبير به ((ملائكه )) در جمله ((اذ قالت الملائكة ...)) گفتار معصومين در تفسير ((كلمه )) معناى ((كلمه خدا)) و مراد از ((كلمه )) در جمله : ((يبشرك۲۸ کیلوبایت (۲٬۳۳۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- المُطَهَّرُونَ دو معني دارد يكي آنكه آن كتاب مكنون را كسي مس نميكند مگر معصومين مثل ملائكه و انبياء و ائمّه طاهرين که بجميع اطلاقات طاهر و مطهر۳۱ کیلوبایت (۲٬۶۹۱ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۴۷
- الهام و وحي است و يكي باب شياطين که اغواء و وسوسه است و اوصياء و معصومين باب شيطان را بسته فقط باب ملك مفتوح است و بسياري باب ملك را۲۹ کیلوبایت (۲٬۵۶۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۴
- از امام صادق (ع ) در تبيين كيفيت بيرون شدن آدم و حوا از بهشت رواياتى از معصومين (ع ) در مراد از كلمات در آيه (فتلقى آدم من ربه كلمات ) آيه ۳۷ - ۳۹ آيه و۲۹ کیلوبایت (۲٬۴۳۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
- نداريم و محتمل الامرين است. سوم قضاياي مأخوذه از وحي و اخبار معصومين عليهم السلام که قطع بصدق آن داريم و احتمال خلاف در آنها۲۶ کیلوبایت (۱٬۹۸۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- و بعضى از زيارات مأثوره به اين معنى و بوجود مبارك امير المؤمنين و ائمّه معصومين عليهم السّلام تفسير و تعبير شده و او است خداوند ارجمند تواناى درست كارى۲۹ کیلوبایت (۲٬۵۹۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- نمايند، حضرت به عدالت آنها گواهى دهد. تنبيه: باطن آيه شريفه مخصوص است به ائمه معصومين، و احاديث خاصه و عامه وارد شده: تفسير اثنا عشرى ج1 276 - در منهج-۱۲۱ کیلوبایت (۱۰٬۷۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- «1» امام باقر عليه السلام مىفرمايد: مراد از اهلاستنباط در آيه، ائمّه معصومين هستند. «2» 1- رازدارى و حفظ اخبار امنيّتى وظيفه مسلمانان است و افشاى اسرار۵۳ کیلوبایت (۴٬۳۴۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
- زمين حاجتى پيدا كند تا به آنجا رود و متوفى شود «1». تتمه: مقامات شامخ ائمه معصومين صلوات اللّه عليهم اجمعين به مرتبهاى است كه عقول كمّلين عاجزند از كنه معرفت۶۱ کیلوبایت (۵٬۶۳۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۸
- مقصود از كسانى كه علم داده شده اند در آيه :((قال الذين اوتوا العلم ...)) معصومين عليهم السلام هستند معناى آيه : ((قيل للذين اتقوا ماذا انزل اليكم قالوا خيرا))۳۱ کیلوبایت (۲٬۳۸۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
- مقصود از كسانى كه علم داده شده اند در آيه :((قال الذين اوتوا العلم ...)) معصومين عليهم السلام هستند معناى آيه : ((قيل للذين اتقوا ماذا انزل اليكم قالوا خيرا))۳۱ کیلوبایت (۲٬۴۸۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
- بر طريقه حقّه نمودند به آنانكه ثابت قدم در ولايت امير المؤمنين و اولاد معصومين او باشند و اطاعت اوامر ايشانرا نمايند و توصيف آب دادن فراوان بآشاماندن ايشان۳۳ کیلوبایت (۲٬۷۸۶ واژه) - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۲:۰۴
- ميكند لكن قطعا مراد جميع اعمال صالحه نيست زيرا احدي تمكن ندارد حتي معصومين بسا در يك ساعت صد عمل صالح است ممكن نيست مگر يكي از آنها۳۲ کیلوبایت (۲٬۴۴۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
- آنها است و در روايات متعدّده از ائمه اطهار جنب اللّه بامير المؤمنين و ائمه معصومين عليهم السلام تفسير شده و قمى ره فرموده مراد از آيات ائمه اطهارند و از امام۲۷ کیلوبایت (۲٬۲۵۴ واژه) - ۱۶ دی ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۱
- سياه از درگاه تو طلب آمرزش نمايد، به حق پيغمبر و قرآن، گناهان شيعيان ائمه معصومين عليهم السّلام راى بيامرز، اين عاصى و پدر و مادرش راى رحمت فرما. خاتمه تفسير۲۹ کیلوبایت (۲٬۵۴۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
- وجوب است حكم نمود علاوه بر آنكه ظهور امر در وجوب خصوصا در قرآن و اخبار معصومين (ع) بقدرى ضعيف است كه باندك صارفى از دست ميرود و در اينجا شايد ذيل آيه باشد۳۰ کیلوبایت (۲٬۶۴۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- رشد مردم در لابلاى حوادث و آزمايشهاى پى در پى است. لذا حوادث تلخ كه براى معصومين رخ مىدهد براى رشد معنوى و دريافت درجه و الگو بودن آنان براى ديگران است۲۸ کیلوبایت (۲٬۲۷۱ واژه) - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۴۹
- ائمه بيان كردهاند تغيير پذير نيست زيرا كذب لازم ميآيد و بر خدا و معصومين محال است چون كذب از اقبح قبايح است حتي دارد در خبر: «الكذب۲۸ کیلوبایت (۲٬۵۳۷ واژه) - ۱۹ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۶
- و بعضى از زيارات مأثوره به اين معنى و بوجود مبارك امير المؤمنين و ائمّه معصومين عليهم السّلام تفسير و تعبير شده و او است خداوند ارجمند تواناى درست كارى۳۵ کیلوبایت (۳٬۱۲۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- بر طريقه حقّه نمودند به آنانكه ثابت قدم در ولايت امير المؤمنين و اولاد معصومين او باشند و اطاعت اوامر ايشانرا نمايند و توصيف آب دادن فراوان بآشاماندن ايشان۳۲ کیلوبایت (۲٬۷۷۷ واژه) - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۱:۵۲
- آنها است و در روايات متعدّده از ائمه اطهار جنب اللّه بامير المؤمنين و ائمه معصومين عليهم السلام تفسير شده و قمى ره فرموده مراد از آيات ائمه اطهارند و از امام۳۱ کیلوبایت (۲٬۴۹۸ واژه) - ۱۶ دی ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۱
- المُطَهَّرُونَ دو معني دارد يكي آنكه آن كتاب مكنون را كسي مس نميكند مگر معصومين مثل ملائكه و انبياء و ائمّه طاهرين که بجميع اطلاقات طاهر و مطهر۳۴ کیلوبایت (۳٬۰۶۹ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۴۶
- مقصود از كسانى كه علم داده شده اند در آيه :((قال الذين اوتوا العلم ...)) معصومين عليهم السلام هستند معناى آيه : ((قيل للذين اتقوا ماذا انزل اليكم قالوا خيرا))۳۳ کیلوبایت (۲٬۶۸۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
- مقصود از كسانى كه علم داده شده اند در آيه :((قال الذين اوتوا العلم ...)) معصومين عليهم السلام هستند معناى آيه : ((قيل للذين اتقوا ماذا انزل اليكم قالوا خيرا))۳۴ کیلوبایت (۲٬۶۹۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
- اذا خلت الارض من اهل بيتى اتى اهل الارض ما يوعدون. «1» اهل بيت من ائمه معصومين مانند نجومند. بدرستى كه ستارگان امان اهل آسمانند، و اهل بيت من امان اهل۳۴ کیلوبایت (۲٬۵۹۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
- هستند چه كسانى مى باشند گفته شده است . به نظر ما مراد از اين قوم انبياء و معصومين و اتقياء و صلحايند كه همواره پاسدار دين حق مى باشند. شريعت اسلام ناسخ شرايع۳۵ کیلوبایت (۲٬۵۷۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
- نمودند و ايمان نياوردند و قبول ولايت امير المؤمنين عليه السّلام و ائمه معصومين را ننمودند اگر چه بعد از رحلت آنحضرت از دنيا باشد از عمل آنها تبرّى و بيزارى۳۸ کیلوبایت (۳٬۷۷۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- نمودند و ايمان نياوردند و قبول ولايت امير المؤمنين عليه السّلام و ائمه معصومين را ننمودند اگر چه بعد از رحلت آنحضرت از دنيا باشد از عمل آنها تبرّى و بيزارى۳۹ کیلوبایت (۳٬۷۴۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- «2» تنبيه: آيه شريفه مخصوص است به مجرمين و گناهكاران، و اما انبياء و ائمه معصومين كه ساحت قدس آنها از خطا و عصيان منزه باشد، ابتلاى به مصائب و آلام نسبت به۳۴ کیلوبایت (۳٬۰۵۶ واژه) - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۴۹
- لفظ فاتقون اطلاق دارد جميع مراتب تقوي را شامل ميشود و انبياء و معصومين داراي جميع مراتب آن بودند و هر چه مراتب ايمان بالا ميرود مراتب۳۰ کیلوبایت (۲٬۴۸۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
- بهشت عدن را براى ايشان و پدران آنها و ذرارى ايشان، و البته درخواست ملائكه معصومين در درگاه الهى پذيرفته خواهد شد. بنابراين زهى سعادت كسانى كه خود را مشمول۳۰ کیلوبایت (۲٬۴۸۲ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۲۱
- كسي است که از غيب يعني از روي تصديق انبياء و قرآن و اخبار معصومين معتقد باشد و خوف از عذاب الهي پيدا كند که گفتند: مؤمن بايد بين۳۴ کیلوبایت (۲٬۹۷۹ واژه) - ۱۹ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۸
- الذى لم یطلع اللّه علیه احداً من انبیائه و رُسُله و حججه (ع). ۳۳ - ائمه معصومین (ع)، اذن در شفاعت دارند. (من ذاالّذى یشفع عنده الاّ باذنه) امام صادق (ع):۱۴۲ کیلوبایت (۱۱٬۵۴۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- اخلاص ، وجه اسناد اخلاص عبد به خدا و اشاره به درجات عالى اخلاص معصومين مبناى عصمت معصومين (انبياء و ائمه عليهم السلام ) علم است ، علمى مغاير با ساير علوم۶۸ کیلوبایت (۵٬۷۶۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- در غايت ثبات و استقرار مانعند از تحرك و تزلزل، همچنين وجود پيغمبر و ائمه معصومين باعث نظام امور عالم و رفع تزلزل باشند. در كافى «1»- حضرت صادق عليه السّلام۳۸ کیلوبایت (۳٬۳۳۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
- بر طريقه حقّه نمودند به آنانكه ثابت قدم در ولايت امير المؤمنين و اولاد معصومين او باشند و اطاعت اوامر ايشانرا نمايند و توصيف آب دادن فراوان بآشاماندن ايشان۳۵ کیلوبایت (۲٬۹۷۸ واژه) - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۱:۵۰
- سلف. سوم- اخبار معصوم ثابت العصمة بر نبوت نبي مثل اخبار ائمه معصومين باحوال انبياء و رسل و گفتيم در معجزه همين مقدار که حجت تمام۳۸ کیلوبایت (۳٬۴۱۱ واژه) - ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۹:۱۲
- شده است وجه تعبير به ((ملائكه )) در جمله ((اذ قالت الملائكة ...)) گفتار معصومين در تفسير ((كلمه )) معناى ((كلمه خدا)) و مراد از ((كلمه )) در جمله : ((يبشرك۳۸ کیلوبایت (۲٬۸۵۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- شده است وجه تعبير به ((ملائكه )) در جمله ((اذ قالت الملائكة ...)) گفتار معصومين در تفسير ((كلمه )) معناى ((كلمه خدا)) و مراد از ((كلمه )) در جمله : ((يبشرك۴۰ کیلوبایت (۳٬۳۸۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- نمودند و ايمان نياوردند و قبول ولايت امير المؤمنين عليه السّلام و ائمه معصومين را ننمودند اگر چه بعد از رحلت آنحضرت از دنيا باشد از عمل آنها تبرّى و بيزارى۳۸ کیلوبایت (۳٬۸۱۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- الضحى» يك سوره است و بسم اللّه جزو سوره مىباشد، بنا به احاديث وارده از ائمه معصومين عليهم السّلام. و تعلّق دارد هر يك بديگرى، زيرا تمامى تعداد نعم به سوره دوم۴۲ کیلوبایت (۳٬۷۴۹ واژه) - ۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۱۰
- است که دين اسلام و تعاليم قرآن و طريقه امير المؤمنين و اولاد معصومين او عليهم السلام ميباشد که هر که اينکه طريقه را طي كند۱۸۴ کیلوبایت (۱۶٬۸۴۸ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۰:۳۹
- عطائى كه به نخوردن مقرر است از شما نقص و كم گردد. و ظلم به نسبت به انبياء معصومين نقصان حصول ثواب كلى باشد. و در لغت و قرآن، ظلم به معنى نقصان آمده چنانچه۳۹ کیلوبایت (۳٬۳۲۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- بيان اكمل افراد انقياد از حق شده است و وجه جمع بين اقوال مفسرين و اخبار معصومين عليهم السلام است و حقير دو نفر از علماء بزرگ اسلام را مشاهده نمودم كه هر۳۶ کیلوبایت (۳٬۰۳۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- و بعضى از زيارات مأثوره به اين معنى و بوجود مبارك امير المؤمنين و ائمّه معصومين عليهم السّلام تفسير و تعبير شده و او است خداوند ارجمند تواناى درست كارى۴۳ کیلوبایت (۳٬۷۷۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- بر طريقه حقّه نمودند به آنانكه ثابت قدم در ولايت امير المؤمنين و اولاد معصومين او باشند و اطاعت اوامر ايشانرا نمايند و توصيف آب دادن فراوان بآشاماندن ايشان۴۵ کیلوبایت (۴٬۲۱۵ واژه) - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۲:۰۳
- گرايش به وثنيت و شرك را چگونه اصلاح كرد؟ ۴- پاسخ به يك شبهه در مورد توسل به معصومين و اولياءاللّه (عليهم السلام ) و اظهارمحبت به ايشان فرق بين شرك و استشفاع۴۰ کیلوبایت (۳٬۲۴۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
- بن ابراهيم رضوان اللّه عليه فرموده: خير كثير معرفت حضرت امير المؤمنين و معصومين عليهم السّلام است. «1» بعضى از بزرگان فرمودهاند: حق تعالى متاع دنيا را۴۰ کیلوبایت (۳٬۴۳۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- از امام صادق (ع ) در تبيين كيفيت بيرون شدن آدم و حوا از بهشت رواياتى از معصومين (ع ) در مراد از كلمات در آيه (فتلقى آدم من ربه كلمات ) آيه ۳۷ - ۳۹ آيه و۴۱ کیلوبایت (۳٬۲۵۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲