نتایج جستجو

از الکتاب
نتایج ۲۱ - ۱۲۰ از ۳۱۰
جستجوی پیشرفته

جستجو در فضاهای نام:

  • الجن ١٩ (رده ارزش عبودیت)
    صحابه: شگفتى از عبادت صحابه ۵، ۷; شگفتى از نماز صحابه ۵، ۷ عبدالله :۸ عبودیت: ارزش عبودیت ۳ کافران: ازدحام کافران ۴; شگفتى کافران ۵; کافران و عبادت محمد(ص)
    ۴۱ کیلوبایت (۳٬۶۳۴ واژه) - ‏۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۲:۰۳
  • الصافات ١٢٨ (رده آثار اخلاص در عبودیت)
    بندگان خدا: مصونیت اخروى بندگان خدا ۱ خدا: مصونیت از کیفرهاى خدا ۱ عبودیت: آثار اخلاص در عبودیت ۴ قوم الیاس: تاریخ قوم الیاس ۲; مخلصین قوم الیاس ۱، ۲ کیفر: عوامل
    ۲۴ کیلوبایت (۲٬۱۹۹ واژه) - ‏۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۲
  • يس ٦١ (رده زمینه عبودیت)
    سلوک صراط مستقیم ۲ ۳ عبادت: آثار ترک عبادت خدا ۴; عبادت خدا ۱، ۲ عبودیت: زمینه عبودیت ۵ گمراهان: سرزنش گمراهان ۴
    ۲۲ کیلوبایت (۱٬۷۹۰ واژه) - ‏۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۴
  • النساء ١٢٦ (رده عبودیت برگزیدگان)
    آسمان: تعدد آسمان ۲ ; مالک آسمان ۱ آفرینش: موجودات آفرینش ۱ برگزیدگان: عبودیت برگزیدگان ۶ ; مقامات برگزیدگان ۶ خدا: احاطه خدا ۳، ۴ ; بیخنیازى خدا ۵ ;
    ۱۸ کیلوبایت (۱٬۲۱۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
  • القمر ٣٥ (رده آثار عبودیت)
    نجات شاکران ۴ شکر: آثار شکر نعمت ۲; حقیقت شکر ۶; نشانه هاى شکر ۵ عبودیت: آثار عبودیت ۶ عذاب: نجات از عذاب ۴ لطف خدا: مشمولان لطف خدا ۲ لوط(ع): شکرگزارى
    ۲۲ کیلوبایت (۱٬۶۳۳ واژه) - ‏۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۳۸
  • المائدة ١١٧ (رده دعوت به عبودیت)
    شرک: نفى شرک ۱۰ عبودیت: دعوت به عبودیت ۶ عقیده: باطل ۸ عیسى (ع): تعالیم عیسى (ع) ۵ ; توفّى عیسى (ع) ۱۲، ۱۳ ; رسالت عیسى (ع) ۲، ۴، ۱۰ ; عبودیت عیسى (ع) ۸ ;
    ۴۶ کیلوبایت (۳٬۳۷۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
  • الذاريات ٥٧ (رده عبودیت انسان)
    و چه زیاد، چه مادى و چه معنوى و چه... - نیاز ندارد. انسان: روزى انسان ۱; عبودیت انسان ۲; عطایاى انسان ۱; منافع انسان ۳ خدا: بى نیازى خدا ۱، ۲، ۴ عبادت:
    ۲۸ کیلوبایت (۲٬۲۶۸ واژه) - ‏۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۸:۴۹
  • البينة ٥ (رده زمینه عبودیت خدا)
    در عبادت ۶; دعوت به عبادت ۲; دعوت به عبادت خالصانه ۸; عبادت غیر خدا ۳ عبودیت: عبودیت غیر خدا ۱ مشرکان: شگفتى عصیان مشرکان ۱۴; محرومیت مشرکان ۱۴ نماز: آثار
    ۵۱ کیلوبایت (۴٬۲۸۸ واژه) - ‏۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۰:۴۲
  • الذاريات ٥٦ (رده اهمیت عبودیت)
    مرتبه عبودیت و معرفت او است. (و ما خلقت الجنّ و الإنس إلاّ لیعبدون) واژه «لیعبدون» - به دلالت التزامى - اشاره به حقیقت معرفت دارد; زیرا اصولاً عبودیت واقعى
    ۳۴ کیلوبایت (۳٬۱۹۱ واژه) - ‏۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۸:۴۹
  • غافر ٤٨ (رده اقرار به عبودیت)
    خداوند (إنّ اللّه قد حکم بین العباد) اقرار: اقرار به حاکمیت خدا ۸; اقرار به عبودیت ۸ جهنمیان: ۷ خدا: حاکمیت اخروى خدا ۵; حتمیت عذابهاى خدا ۴; قضاوت اخروى خدا
    ۲۵ کیلوبایت (۱٬۷۷۷ واژه) - ‏۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۵۴
  • الأنبياء ٩٢ (رده عبودیت انسان)
    شده از تفریع «اعبدون» به «أنا ربّکم» استفاده مى شود. ۶- بشر، مأمور پرستش و عبودیت خداوند واحد است. (و أنا ربّکم فاعبدون ) ۷- اعتقاد به پروردگار یکتا، محور
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۵۲۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
  • الأنعام ٨٨ (رده آثار عبودیت)
    عوامل رشد ۵ شرک: آثار شرک ۶، ۷، ۱۰ صراط مستقیم: ارزش صراط مستقیم ۲ عبودیت: آثار عبودیت ۵ عمل: ارزش تداوم عمل ۱۰ ; عوامل ثمر دهى عمل ۹; عوامل حبط عمل ۶، ۷;
    ۳۵ کیلوبایت (۲٬۵۷۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
  • ق ١١ (رده زمینه عبودیت)
    روزى: آثار استفاده از روزى ۵; زمینه روزى ۱ زمین: منشأ احیاى زمین ۶ عبودیت: زمینه عبودیت ۵ عوامل طبیعى: نقش عوامل طبیعى ۹ گیاهان: آثار رویش گیاهان ۸; فلسفه
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۴۹۳ واژه) - ‏۱۹ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۹
  • الأعراف ٢٣ (رده اظهار عبودیت)
    نجات از زیان ۹، ۱۰ ; موجبات زیان ۸ زیانکاران:۷ سرزنش: آثار سرزنش ۱ عبودیت: اظهار عبودیت ۶ عصیان: آثار عصیان ۸ ; ظلم عصیان ۳ علم: آثار علم ۱۱ گناه: زیان گناه
    ۳۵ کیلوبایت (۲٬۶۲۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
  • ص ٣١ (رده نشانه هاى عبودیت سلیمان)
    دیدن سلیمان(ع) ۱، ۵; عبرت از قصه سلیمان(ع) ۳; قصه سلیمان(ع) ۱; نشانه هاى عبودیت سلیمان(ع) ۵ عبرت: عوامل عبرت ۳ عمل: عمل پسندیده ۴ فرماندهان نظامى: مسؤولیت
    ۲۵ کیلوبایت (۲٬۲۶۳ واژه) - ‏۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۴۹
  • الشعراء ٤٦ (رده نشانه هاى عبودیت)
    فرعون ۲ خدا: نشانه خضوع بر خدا ۴ سجده: تاریخ سجده ۳; حقیقت سجده ۴ عبودیت: نشانه هاى عبودیت ۳ علما: علما و آیات خدا ۷ موسى(ع): حقانیت معجزه موسى(ع) ۵; حقانیت
    ۳۷ کیلوبایت (۳٬۳۵۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
  • العنكبوت ٦٢ (رده عبودیت انسان)
    قبض و بسط روزى انسان ها، تابع مصالحى است و آنها را، خدا مى داند. انسان: عبودیت انسان ۴ بندگان خدا :۴ خدا: آثار علم خدا ۶; آثار مشیت خدا ۲، ۳; رازقیت خدا
    ۳۲ کیلوبایت (۲٬۷۲۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
  • العلق ١١ (رده آثار عبودیت خدا)
    گرفته بود [آیا بهتر نبود؟] ثروت اندوزان: توصیه به ثروت اندوزان ۹ خدا: آثار عبودیت خدا ۳; توصیه هاى خدا ۹; سرزنشهاى خدا۲ صالحان: نهى از صالحان ۷ طغیان: موارد
    ۳۶ کیلوبایت (۳٬۳۴۲ واژه) - ‏۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۱۱
  • المائدة ١١٨ (رده عبودیت انسان)
    اساس حکمت است. آمرزش: منشأ آمرزش ۵ اسماء و صفات: حکیم ۱۰ ; عزیز ۱۰ انسان: عبودیت انسان ۲ ; مملوکیّت انسان ۲، ۳ خدا: آمرزش خدا ۹ ; اختصاصات خدا ۱۰ ; اختیارات
    ۳۵ کیلوبایت (۲٬۵۹۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
  • المؤمنون ٥٢ (رده عبودیت انبیا)
    توحید عبادى انبیا ۱; توصیه به انبیا ۲، ۵; روش زندگى انبیا۳; سیره انبیا ۱، ۶; عبودیت انبیا ۱; عمل صالح انبیا ۱ انسان: مربى انسان ها۴ تقوا: اهمیت تقوا ۹ توحید:
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۴۸۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
  • مريم ٣١ (رده اهمیت عبودیت)
    ۱۲; اهمیت زکات فطره ۱۶; توصیه به زکات ۵، ۶; زکات در دوران مریم(ع) ۸ عبودیت: اهمیت عبودیت ۹ عیسى(ع): برکت عیسى(ع) ۱، ۲، ۱۳، ۱۴; بینش عیسى(ع) ۲; تعالیم عیسى(ع)۱۴;
    ۳۷ کیلوبایت (۳٬۲۱۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
  • طه ١٤ (رده نشانه هاى عبودیت)
    ۱۶; اهمیت اخلاص در عبادت ۸; زمینه عبادت خدا ۷; فلسفه عبادات ۱۷ عبودیت: نشانه هاى عبودیت ۱۱ معاشرت: آداب معاشرت ۳ معبودان باطل: پوچى معبودان باطل ۱ موسى(ع):
    ۳۹ کیلوبایت (۳٬۴۲۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۴
  • آل عمران ١١٣ (رده عبودیت الله)
    ارزش: ملاکهاى ارزش ۶ اسلام: ویژگى اسلام ۵ اطاعت: از خدا ۶، ۷، ۱۰، ۱۱ اللّه: عبودیت اللّه ۷ ; غضب اللّه ۴ انبیا: قتل انبیا ۲ انگیزش:۸ اهل کتاب:۳ تجاوزگرى اهل
    ۳۴ کیلوبایت (۲٬۸۶۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
  • مريم ٣٠ (رده عبودیت عیسى)
    عیسى(ع): بینش عیسى(ع) ۲; تکلم عیسى(ع) در نوزادى ۱، ۵، ۱۱; رسالت عیسى(ع) ۱۰; عبودیت عیسى(ع) ۲، ۴; قصه عیسى(ع) ۱، ۱۱; کتاب آسمانى عیسى(ع) ۳، ۴; معجزه عیسى(ع)
    ۳۷ کیلوبایت (۳٬۳۵۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
  • الفرقان ٧٥ (رده سختى عبودیت)
    اجتناب از شرک ۸; صبر در اجتناب از شرک ۸ صبر: آثار صبر ۲; ارزش صبر ۶ عبودیت: سختى عبودیت ۷ عفو: سختى عفو ۸; صبر در عفو ۸ قتل: آثار اجتناب از قتل ۴; سختى اجتناب
    ۳۷ کیلوبایت (۳٬۱۰۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
  • مريم ٤٣ (رده عبودیت خدا)
    تبلیغ ۷ توحید: اهمیت توحید ۷ جاهلان: مسؤولیت جاهلان ۹ جهل: آثار جهل ۱۳ خدا: عبودیت خدا ۱۶ خود: اظهار فضایل خود ۱۸ خودستایى: احکام خودستایى ۱۸; خودستایى جایز
    ۴۰ کیلوبایت (۳٬۳۸۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
  • قريش ٤ (رده عبودیت قریش)
    تکلیف قریش ۹; زمینه تغذیه قریش ۳; زمینه تکلیف قریش ۲; زمینه نجات قریش ۴; عبودیت قریش ۹; عوامل امنیت قریش ۱۰، ۱۱; عوامل رفع ترس قریش ۱۱; گرسنگى قریش ۱; منشأ
    ۳۸ کیلوبایت (۳٬۲۸۰ واژه) - ‏۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۲:۰۲
  • العلق ١٩ (رده نشانه هاى عبودیت)
    خدا ۱۲; ناهیان از سجده بر خدا ۱۲ طغیانگران: نواهى طغیانگران ۱۲ عبودیت: نشانه هاى عبودیت ۹، ۱۶ محرمات :۷ محمد(ص): تکلیف محمد(ص) ۳، ۴، ۸، ۱۳; تلاش محمد(ص)
    ۵۵ کیلوبایت (۵٬۳۶۰ واژه) - ‏۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۲۰
  • مريم ٦٥ (رده عوامل تقویت عبودیت محمد)
    محمد(ص) ۵; عبادات محمد(ص) ۵; عوامل تقویت توحید عبادى محمد(ص) ۱۱; عوامل تقویت عبودیت محمد(ص) ۱۱ ملائکه: توصیه هاى ملائکه ۹ موجودات: مربى موجودات ۱; مربى موجودات
    ۳۷ کیلوبایت (۳٬۰۲۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۴
  • که هدف اصلی همان «عبودیت» است که در آیه فوق به آن اشاره شده، و مسأله «علم و دانش» و «امتحان و آزمایش» اهدافی هستند که در مسیر عبودیت قرار می‌گیرند، و «رحمت
    ۳۹ کیلوبایت (۳٬۳۰۰ واژه) - ‏۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۸:۵۰
  • آل عمران ٦٤ (رده عبودیت خدا)
    سخن: عدالت در سخن ۳ شرک: شرک در قانونگذارى ۱۶ ; نفى شرک ۱، ۲، ۳، ۷، ۱۳ عبودیت: ۱ عبودیت خدا ۱۳ عیسى (ع): ۷ قانونگذارى: ۱۶ مجادله: آداب مجادله ۱۵ محمّد (ص):
    ۵۵ کیلوبایت (۴٬۳۹۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
  • الشورى ٥٢ (رده عبودیت محمد)
    محمد(ص): آثار وحى به محمد(ص) ۸; امى بودن محمد(ص) ۷; برگزیدگى محمد(ص) ۱۱; عبودیت محمد(ص) ۱۱; عوامل ازدیاد ایمان محمد(ص) ۸; عوامل ازدیاد علم محمد(ص) ۸; فضایل
    ۵۱ کیلوبایت (۴٬۲۸۲ واژه) - ‏۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۱۶
  • در پیشگاه خدا: از اینجا گوئی «بنده» پروردگار خود را مخاطب ساخته نخست از عبودیت خویش در برابر او، و سپس از امدادها ج1، ص32 و کمکهای او سخن می‌گوید: «تنها
    ۱۷۰ کیلوبایت (۱۵٬۱۹۰ واژه) - ‏۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۰:۳۱
  • هود ١٢٣ (رده عبودیت محمد)
    متوکلان: امداد به متوکلان ۱۳ محمد(ص): توصیه به محمد(ص) ۶; توکل محمد(ص) ۶; عبودیت محمد(ص) ۶
    ۶۴ کیلوبایت (۶٬۰۱۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
  • خواهند داشت. ۳ - عبودیت خالص براى خدا، موجب رهایى از عذاب الهى است. (إنّکم لذائقوا العذاب الألیم ... إلاّ عباد اللّه المخلصین) ۴ - عبودیت خالص براى خدا،
    ۲۰ کیلوبایت (۱٬۵۲۴ واژه) - ‏۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۱۰
  • الأحقاف ١٥ (رده ارزش عبودیت)
    شکر ۳۷; شکر منعم ۱۹ صلاح: زمینه صلاح ۱۸ عاقلان: ویژگیهاى عاقلان ۲۸ عبودیت: ارزش عبودیت ۳۶ عقل: آثار رشد عقلى ۱۷، ۱۹; نشانه هاى رشد عقلى ۱۵، ۲۴ عمر: مراحل
    ۸۶ کیلوبایت (۷٬۲۶۲ واژه) - ‏۵ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۲۰
  • هيچ‌ امري‌ واقع‌ نميشود. ] (آیه 13)- در این آیه اشاره به مسأله توحید در عبودیت می‌کند که به منزله دلیلی برای وجوب اطاعت است، می‌فرماید: «خداوند (کسی است
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۶۸۰ واژه) - ‏۲ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۷
  • 23)- و در سومین استدلال خود به وضع بتها پرداخته، و اثبات عبودیت را برای خداوند با نفی عبودیت از بتها تکمیل می‌کند، می‌گوید: «آیا غیر از خداوند معبودانی
    ۲۹ کیلوبایت (۲٬۲۰۶ واژه) - ‏۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۱۹
  • (۲۷۵ بار) تذّلل با تقديس. اطاعت. در مفردات گويد: عبوديّت اظهار تذلّل و عبادت غايت تذلّل است و از عبوديّت ابلغ مى‏باشد. در مجمع فرموده:«اَلعِبادَةُ فِى اللُّغَةِ
    ۱۱ کیلوبایت (۱٬۲۱۹ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۱۰
  • بندگى خویش (قال لاتخذن من عبادک نصیباً مفروضاً) بنابر اینکه «عبادک» ناظر به عبودیت تشریعى باشد، مراد شیطان از «لاتخذن ...» این است که: برخى از بندگانى که تو
    ۱۹ کیلوبایت (۱٬۳۸۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
  • خدایی سجده کنید که آنها را آفریده است. پس اگر کبر ورزیدند، کسانی که (در عبودیت و معرفت) نزد پروردگارشانند برایش شباروز تسبیح گویند، حال آنکه آنان رنجور
    ۳۱ کیلوبایت (۱٬۶۵۵ واژه) - ‏۲۲ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۲:۳۸
  • مُسْتَقِیمٌ). در آیات دیگر قرآن نیز کرارا می‌خوانیم که حضرت مسیح (ع) روی مسأله عبودیت و بندگی خود در پیشگاه خدا، تکیه می‌فرمود، و بر خلاف آنچه در انجیلهای تحریف
    ۲۷ کیلوبایت (۲٬۰۱۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
  • دورند (وَ الصَّادِقِینَ). 4- «آنها که خاضع و فروتن هستند» و در طریق بندگی و عبودیت خدا بر این کار مداومت دارند (وَ الْقانِتِینَ). 5- «آنها که در راه خدا انفاق
    ۲۸ کیلوبایت (۲٬۰۶۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
  • پناه دهد نه چیزی می‌تواند پناهگاه واقع شود این سخنان از یک سو اعتراف به عبودیت کامل در پیشگاه خداوند است، و از سوی دیگر هرگونه «غلوّ» را در مورد پیامبر
    ۲۸ کیلوبایت (۲٬۲۸۷ واژه) - ‏۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۲:۰۵
  • شرایط اجابت دعا: آیه قبل با ذکر دلایل روشن این حقیقت را اثبات کرد که شایسته عبودیت و بندگی تنها خداست و به دنبال آن در اینجا دستور می‌دهد که «دعا و نیایش»
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۶۵۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
  • تضرّع و پنهانى. در الميزان احتمال داده كه مراد از تضرّع، آشكارا بودن مناسب عبوديت نيست لذا به جاى آن، تضرع آمده است. نا گفته نماند خواندن خدا آشكارا و با
    ۶ کیلوبایت (۵۵۶ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۳۷
  • اوست» (إِلَیْهِ الْمَصِیرُ). آری! کسی که واجد این اوصاف است فقط او شایسته عبودیت و مالک پاداش و کیفر است. تفسیر آیات ۱ - خداوند، آمرزنده گناهان است. (غافر
    ۳۶ کیلوبایت (۲٬۸۹۲ واژه) - ‏۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۸
  • ذنوبًا) با توجه به ارتباط این آیه با آیات پیش - که در زمینه هدف آفرینش و عبودیت بندگان به درگاه خداوند بود - مطلب بالا استقاده مى شود. ۳ - نقش خود ظالمان
    ۳۶ کیلوبایت (۳٬۱۴۵ واژه) - ‏۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۸:۵۰
  • این ترتیب سه شاخه توحید که در آیات گذشته بیان شده (توحید خالقیت و حاکمیت و عبودیت) در اینجا با ذکر توحید ربوبیت- یعنی تدبیر جهان هستی تنها به وسیله خداوند-
    ۳۵ کیلوبایت (۲٬۹۵۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۸
  • پايدارى در عبوديت و قيام به حق آن ، و منظور از نهى بعدى نهى از مخالفت آن امر است . و مخالفت آن امر همان استكبار از خضوع براى خدا و خارج شدن از زىّ عبوديت است
    ۳۹ کیلوبایت (۴٬۵۲۱ واژه) - ‏۵ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۰۶:۳۱
  • بريزد ] (آیه 29)- روشن است که فرشتگان با این صفات بر جسته و ممتاز و مقام عبودیت خالص هرگز دعوی خدایی نمی‌کنند، اما اگر فرضا «کسی از آنها بگوید: من معبودی
    ۴۶ کیلوبایت (۳٬۹۱۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
  • مشیت خداوند و از شؤون اختصاصى او است. (یلقى الروح من أمره على من یشاء) ۸ - عبودیت خداوند، زمینه ساز شایستگى انسان براى دریافت وحى (یلقى الروح من أمره على
    ۳۹ کیلوبایت (۳٬۲۱۷ واژه) - ‏۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۲۹
  • و كفر و بشارت‌ دهنده‌ام‌ بتوحيد و ايمان‌. أَلّا تَعبُدُوا إِلَّا اللّه‌َ عبوديت‌ ‌از‌ ماده‌ ‌عبد‌ ‌است‌ و ‌از‌ ‌براي‌ ‌عبد‌ دو معني‌ ‌است‌ يك‌ معني‌ مقابل‌
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۵۳۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
  • قیامت، به ظلم و ستم پیشگى خویش در دنیا (بل کنّا ظلمین ) ۱۲- کفر و سرپیچى از عبودیت حق، مصداق بارز ظلم است. (أبصر الذین کفروا ... بل کنّا ظلمین) توصیف کردن
    ۴۱ کیلوبایت (۳٬۴۶۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
  • الله علی کل شی‌ء شهید). در حقیقت این چهار وصف از اوصافی است که شایستگی برای عبودیت را مسلّم می‌کند، قدرت و توانائی، واجد هرگونه کمال بودن، مالکیت آسمانها و
    ۴۹ کیلوبایت (۴٬۵۶۰ واژه) - ‏۲ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۵:۴۷
  • قبله از نظر فردى و اجتماعى ) روح و مغز عبادت ، عبوديت درونى است و افعال عبادى قالبهاى تحقق خارجى آن عبوديت است آيه ۱۴۶ - ۱۴۷ آيه و ترجمه تفسير: آنها به خوبى
    ۲۴ کیلوبایت (۱٬۸۱۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
  • شیشه ریخته بود و انبانى از خاک یمن براى پادشاه حبشه مى فرستد و ضمن ابراز عبودیت و خدمتگذارى گوید چون پادشاه سوگند یاد کرده که به خاک یمن قدم مى گذارد و
    ۵۴ کیلوبایت (۵٬۱۱۵ واژه) - ‏۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۰۹
  • توحید در عبادت: یعنی تنها باید او را پرستش کرد و غیر او شایسته ج5، ص621 عبودیت نیست، چرا که عبادت باید برای کسی باشد که کمال مطلق و مطلق کمال است، کسی
    ۵۱ کیلوبایت (۵٬۵۶۹ واژه) - ‏۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۲:۲۵
  • ملائكه‌ بآدم‌ و سجده يعقوب‌ و پسران‌ ‌براي‌ يوسف‌ چه‌ معني‌ دارد! جواب‌: سجده‌ عبوديت‌ و پرستش‌ نبود بلكه‌ سجده تعظيم‌ ‌بود‌ و ‌از‌ ‌اينکه‌ جهت‌ شيطان‌ «أَبي‌
    ۳۴ کیلوبایت (۳٬۰۲۶ واژه) - ‏۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۴۷
  • قبله از نظر فردى و اجتماعى ) روح و مغز عبادت ، عبوديت درونى است و افعال عبادى قالبهاى تحقق خارجى آن عبوديت است آيه ۱۴۶ - ۱۴۷ آيه و ترجمه تفسير: آنها به خوبى
    ۳۴ کیلوبایت (۲٬۴۴۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
  • نزده باشد و مستحقّ اينهمه عطا باشند باز مستحق تفضّلند نه طلبكار چون بوظيفه عبوديّت خود عمل نموده‌اند و اين استحقاق فضل كاميابى بزرگ هميشگى و نيل بمقاصد و ايمنى
    ۱۷ کیلوبایت (۱٬۳۵۰ واژه) - ‏۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۷
  • اعلام‌ و عتبه‌ اعتاب‌ مقدسه‌ و امثال‌ اينها و اينهم‌ دو قسم‌ ‌است‌ سجده‌ عبوديت‌ شرك‌ ‌است‌ و سجده‌ تعظيم‌ حرام‌ ‌است‌. سؤال‌: بنا ‌بر‌ ‌اينکه‌ چه‌ معني‌
    ۴۵ کیلوبایت (۴٬۲۱۵ واژه) - ‏۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۲:۰۳
  • نزده باشد و مستحقّ اينهمه عطا باشند باز مستحق تفضّلند نه طلبكار چون بوظيفه عبوديّت خود عمل نموده‌اند و اين استحقاق فضل كاميابى بزرگ هميشگى و نيل بمقاصد و ايمنى
    ۱۸ کیلوبایت (۱٬۳۸۱ واژه) - ‏۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۷
  • پرستش، سزاوار بهترين آفريننده‌هاست. «تَذَرُونَ أَحْسَنَ الْخالِقِينَ» 8- عبوديّت خالصانه سبب نجات از بازخواست و عذاب الهى در قيامت است. «فَإِنَّهُمْ لَمُحْضَرُونَ
    ۲۰ کیلوبایت (۱٬۷۶۰ واژه) - ‏۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۲
  • نجات‌ ‌از‌ عذاب‌، شكر منعم‌، حب‌ّ خداوند، تحصيل‌ رضاي‌ ‌خدا‌، انجام‌ وظيفه‌ عبوديت‌، اهليت‌ ذات‌ اقدس‌ الهي‌ ‌از‌ ‌براي‌ عبادت‌ ‌که‌ مفاد فرمايش‌ امير المؤمنين‌
    ۲۰ کیلوبایت (۱٬۵۱۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
  • نزده باشد و مستحقّ اينهمه عطا باشند باز مستحق تفضّلند نه طلبكار چون بوظيفه عبوديّت خود عمل نموده‌اند و اين استحقاق فضل كاميابى بزرگ هميشگى و نيل بمقاصد و ايمنى
    ۲۰ کیلوبایت (۱٬۶۰۱ واژه) - ‏۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۶
  • نزده باشد و مستحقّ اينهمه عطا باشند باز مستحق تفضّلند نه طلبكار چون بوظيفه عبوديّت خود عمل نموده‌اند و اين استحقاق فضل كاميابى بزرگ هميشگى و نيل بمقاصد و ايمنى
    ۲۱ کیلوبایت (۱٬۵۴۹ واژه) - ‏۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۷
  • نزده باشد و مستحقّ اينهمه عطا باشند باز مستحق تفضّلند نه طلبكار چون بوظيفه عبوديّت خود عمل نموده‌اند و اين استحقاق فضل كاميابى بزرگ هميشگى و نيل بمقاصد و ايمنى
    ۲۰ کیلوبایت (۱٬۶۴۰ واژه) - ‏۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۸
  • از ما آتيهما نعمت است كه آنرا مستند بغير خدا نمايند نه آنكه آنرا بعنوان عبوديّت اضافه بغير خدا كنند ديگر آنكه شركاء كه قرائت مشهوره است دلالت بر جمع دارد
    ۴۷ کیلوبایت (۴٬۲۶۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
  • دانشمندان اين خبر باو نرسيده كه در الواح تورية و صحف ابراهيم كه تمام كرد وظيفه عبوديّت و خلّت را بانجام اوامر و نواهى حق و ذبح فرزند خود چنانچه قمّى ره نقل فرموده
    ۲۷ کیلوبایت (۲٬۵۶۶ واژه) - ‏۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۲۸
  • دانشمندان اين خبر باو نرسيده كه در الواح تورية و صحف ابراهيم كه تمام كرد وظيفه عبوديّت و خلّت را بانجام اوامر و نواهى حق و ذبح فرزند خود چنانچه قمّى ره نقل فرموده
    ۲۴ کیلوبایت (۲٬۱۱۸ واژه) - ‏۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۲۹
  • عظيم‌ تسلط فرعون‌ و فرعونيان‌ و قبطيان‌ ‌که‌ رجال‌ ‌آنها‌ ‌را‌ ‌به‌ غلامي‌ و عبوديت‌ ميگرفتند و نساء ‌آنها‌ ‌را‌ بكنيزي‌ و كلفت‌ و ابناء ‌آنها‌ ‌را‌ سر مي‌بريدند
    ۱۷ کیلوبایت (۱٬۲۲۹ واژه) - ‏۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۴۶
  • خاطر كرامت ما فرمان سجده صادر كرد، پس مسجود قرار گرفتن آدم، براى خداوند عبوديّت بود و براى آدم احترام، زيرا ما در صلب او بوديم! «1» 1- انسان تنها موجودى
    ۲۵ کیلوبایت (۲٬۰۶۹ واژه) - ‏۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۲۴
  • از ما آتيهما نعمت است كه آنرا مستند بغير خدا نمايند نه آنكه آنرا بعنوان عبوديّت اضافه بغير خدا كنند ديگر آنكه شركاء كه قرائت مشهوره است دلالت بر جمع دارد
    ۵۶ کیلوبایت (۴٬۷۰۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
  • اركان دين حق و راه سعادت، در بیان مؤمن آل فرعون اشاره به مقامات سه گانه عبوديت: «توكل»، «تفويض» و «تسليم» نكاتى درباره كيفيت عذاب آل فرعون، در برزخ و قيامت
    ۲۵ کیلوبایت (۱٬۹۳۶ واژه) - ‏۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۴۹
  • اركان دين حق و راه سعادت، در بیان مؤمن آل فرعون اشاره به مقامات سه گانه عبوديت: «توكل»، «تفويض» و «تسليم» نكاتى درباره كيفيت عذاب آل فرعون، در برزخ و قيامت
    ۲۶ کیلوبایت (۲٬۰۹۱ واژه) - ‏۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۴۷
  • اركان دين حق و راه سعادت، در بیان مؤمن آل فرعون اشاره به مقامات سه گانه عبوديت: «توكل»، «تفويض» و «تسليم» نكاتى درباره كيفيت عذاب آل فرعون، در برزخ و قيامت
    ۲۴ کیلوبایت (۱٬۹۷۵ واژه) - ‏۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۴۶
  • با پيروزى انبيا و شكست دشمنان آنان است. «لَقَدْ سَبَقَتْ كَلِمَتُنا» 3- عبوديّت و بندگى خدا، شرط رسيدن اوليا به مقام رسالت بوده است. «لِعِبادِنَا الْمُرْسَلِينَ»
    ۲۴ کیلوبایت (۲٬۱۱۴ واژه) - ‏۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۹
  • (اللّه لا اله الاّ هو الحىّ القیّوم) دو صفت حىّ و قیّوم، اشاره به علت حصر عبودیّت به خداوند است; یعنى تنها زنده قائم به ذات مى تواند معبود باشد. ۷ - خداوند،
    ۲۵ کیلوبایت (۲٬۱۷۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
  • ‌است‌ ‌در‌ جمله‌ اول‌ حصر ‌از‌ جهت‌ استحقاق‌ عبوديت‌ ‌است‌ ‌که‌ ‌غير‌ ذات‌ حق‌ تبارك‌ و ‌تعالي‌ استحقاق‌ عبوديت‌ ندارد. و ‌در‌ جمله‌ دوم‌ ‌از‌ جهت‌ منحصر
    ۲۲۰ کیلوبایت (۲۰٬۹۶۶ واژه) - ‏۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۴۰
  • دانشمندان اين خبر باو نرسيده كه در الواح تورية و صحف ابراهيم كه تمام كرد وظيفه عبوديّت و خلّت را بانجام اوامر و نواهى حق و ذبح فرزند خود چنانچه قمّى ره نقل فرموده
    ۲۸ کیلوبایت (۲٬۷۴۹ واژه) - ‏۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۲۹
  • دانشمندان اين خبر باو نرسيده كه در الواح تورية و صحف ابراهيم كه تمام كرد وظيفه عبوديّت و خلّت را بانجام اوامر و نواهى حق و ذبح فرزند خود چنانچه قمّى ره نقل فرموده
    ۲۸ کیلوبایت (۲٬۵۴۵ واژه) - ‏۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۱
  • اركان دين حق و راه سعادت، در بیان مؤمن آل فرعون اشاره به مقامات سه گانه عبوديت: «توكل»، «تفويض» و «تسليم» نكاتى درباره كيفيت عذاب آل فرعون، در برزخ و قيامت
    ۲۷ کیلوبایت (۱٬۹۵۵ واژه) - ‏۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۵۵
  • خاطر كرامت ما فرمان سجده صادر كرد، پس مسجود قرار گرفتن آدم، براى خداوند عبوديّت بود و براى آدم احترام، زيرا ما در صلب او بوديم! «1» 1- انسان تنها موجودى
    ۲۸ کیلوبایت (۲٬۳۳۰ واژه) - ‏۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۲۵
  • إِلَّا الْفاسِقِینَ). منظور از «الْفاسِقِینَ» کسانی هستند که از راه و رسم عبودیت و بندگی پا بیرون نهاده‌اند زیرا «فسق» از نظر لغت به معنی خارج شدن هسته از
    ۸۲ کیلوبایت (۶٬۸۷۰ واژه) - ‏۳ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۳:۲۱
  • است فرق بين دعا و سؤ ال و سخن در معناى عبوديت نزديك بودن خداى سبحان به بندگان ، مقتضاى مالكيت مطلقه الهى و عبوديت عباد است شرط استجابت دعا و اشاره به تقسيم
    ۵۹ کیلوبایت (۵٬۳۴۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
  • قبله از نظر فردى و اجتماعى ) روح و مغز عبادت ، عبوديت درونى است و افعال عبادى قالبهاى تحقق خارجى آن عبوديت است آيه ۱۴۵ آيه و ترجمه تفسير: آنها به هيچ قيمت
    ۵۱ کیلوبایت (۳٬۷۷۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
  • دقائقى كه در دعاى عيسى (ع ) براىنزول مائده وجود دارد و حكايت مى كند از ادب عبوديت او در برابر خداوند سبحان او وعده صريح خداوند به انزال مائده (انى منزلها
    ۲۶ کیلوبایت (۱٬۷۹۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
  • كانُوا قَوْماً فاسِقِينَ‌: بدرستى كه قبطيان بودند گروهى بيرون رفتگان از دايره عبوديت خدا و فرمانبردارى او بلكه خارج از طريق عقل كه به سبب مال و زخارف دنيا فرعون
    ۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۸۸ واژه) - ‏۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۱۳
  • كلّا يعنى نبايد كفران نعمت خدا را نمود همانا انسان تجاوز ميكند از وظيفه عبوديت و سركشى مينمايد از فرامين صادره از مقام ربوبيّت وقتى كه خود را مستغنى و
    ۳۲ کیلوبایت (۳٬۱۴۱ واژه) - ‏۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۰۷
  • كردن نفس سركش و تسليم وجود انسان در برابر خدا مرتبه چهارم از اسلام : مرحله عبوديت و بندگى معناى عمل صالح و آثار آن معناى صلاح نفس و صلاح ذات و مراد از ((صالحين
    ۲۵ کیلوبایت (۱٬۷۶۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
  • شما رسانم، زيرا حقيقت ضارّ و نافع، با خدا است. اين كلام متضمن اعتراف به عبوديت، و اضافه حول و قوه به او سبحانه. قُلْ إِنِّي لا أَمْلِكُ لَكُمْ ضَرًّا وَ
    ۳۳ کیلوبایت (۳٬۰۰۵ واژه) - ‏۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۲:۰۴
  • اركان دين حق و راه سعادت، در بیان مؤمن آل فرعون اشاره به مقامات سه گانه عبوديت: «توكل»، «تفويض» و «تسليم» نكاتى درباره كيفيت عذاب آل فرعون، در برزخ و قيامت
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۱۲۳ واژه) - ‏۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۵۵
  • پناه جستن قبلى است استعاذه به خدا توكل به خدا است و ايمان وتوكل دو ملاك صدق عبوديت هستند گروهى كه شيطان بر آنان مسلط است اشاره به مساءله نسخ و حكمت آن و پاسخ
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۵۰۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
  • تمكين‌ و قبول‌ خلافة اللّه‌ ‌است‌ و اطاعت‌ و فرمانبرداري‌ ‌است‌ نه‌ سجده عبوديّت‌ ‌که‌ مخصوص‌ ذات‌ اقدس‌ حق‌ ‌است‌ ‌که‌ الوهيت‌ مختص‌ بذات‌ ‌او‌ ‌است‌ بعين‌
    ۲۸ کیلوبایت (۲٬۳۲۴ واژه) - ‏۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۲۴
  • مي‌فرمايد: وَ مَن‌ يَعش‌ُ عَن‌ ذِكرِ الرَّحمن‌ِ ‌که‌ ‌خود‌ ‌را‌ ‌از‌ تحت‌ عبوديت‌ حق‌ خارج‌ كرد شيطان‌ ‌بر‌ ‌او‌ مسلط مي‌شود ‌که‌ مفاد. نُقَيِّض‌ لَه‌ُ شَيطاناً
    ۲۸ کیلوبایت (۲٬۳۰۷ واژه) - ‏۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۰۲
  • ضلالت راه ندارد و بقاء آن مشروط به شكر، كه عبارتست ازعمل به لوازم توحيد و عبوديت مى باشد. معانى (( حكم )) و بيان مراد از دادن كتاب و حكم و نبوت به پيامبران
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۲۷۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
  • كلّا يعنى نبايد كفران نعمت خدا را نمود همانا انسان تجاوز ميكند از وظيفه عبوديت و سركشى مينمايد از فرامين صادره از مقام ربوبيّت وقتى كه خود را مستغنى و
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۹۹۲ واژه) - ‏۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۰۱
  • كلّا يعنى نبايد كفران نعمت خدا را نمود همانا انسان تجاوز ميكند از وظيفه عبوديت و سركشى مينمايد از فرامين صادره از مقام ربوبيّت وقتى كه خود را مستغنى و
    ۳۲ کیلوبایت (۳٬۰۲۰ واژه) - ‏۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۱۹
  • هستند و اينها ‌در‌ نظر ‌ما پست‌ترين‌ افراد بشر هستند و نسبت‌ ‌به‌ ‌ما مقام‌ عبوديت‌ و بندگي‌ دارند قبطي‌ها ‌به‌ نظر حقارت‌ ‌به‌ بني‌ اسرائيل‌ نگاه‌ ميكردند
    ۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۱۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹