نتایج جستجو
از الکتاب
- مىرسانيم و بر دلهايشان مُهر مىنهيم تا شنيدن نتوانند؟ آیا برای کسانی که این سرزمین را پس از اهل آن به ارث بردهاند، روشن نشده است که اگر بخواهیم به کیفر گناهانشان۴۲ کیلوبایت (۳٬۳۷۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
- مىشوند- و ناسپاسى مىكنند؟! مگر (قریشیان با چشم عبرت و تفکّر) نمیبینند که ما (سرزمین ایشان، مکّه را) حرم پر امن و امانی ساختهایم، در حالی که دور و بر آنان مردم۴۰ کیلوبایت (۳٬۲۷۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- مپندار كه كافران مىتوانند در اين سرزمين به جايى بگريزند. جايگاهشان جهنم است، و چه بد سرانجامى است. کافران را هرگز در این سرزمین به ستوهآورنده[ی مؤمنان] مپندار،۳۹ کیلوبایت (۳٬۵۳۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
- نيكيها و بديها آزموديم، شايد بازگردند. و ایشان را به صورت امتهایی در آن سرزمین تقسیم کردیم، بعضی از ایشان صالحاند و بعضی جز آن، و آنان را به خوشیها و۳۹ کیلوبایت (۳٬۲۸۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- سینین» (و طور سینین). ج5، ص534 تفسیر آیات ۱ - سوگند خداوند، به کوه طور در سرزمین سینا (و طور سینین) «سینین»، در اصل نام نوعى درخت است که به آن «سَیْناء»۲۵ کیلوبایت (۲٬۲۸۲ واژه) - ۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۹:۱۹
- طور. سوگند به طور By the Mount. ترتیل: ترجمه: «الطُّورِ»: اسم خاص کوهی در سرزمین سینا است! (نگا: مؤمنون / ، تین / . Tabber requires Javascript to function۲۳ کیلوبایت (۲٬۰۲۳ واژه) - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۰۹
- به پیش یوسف رسیدند، پدر و مادرش را در آغوش گرفت و (به همهی آنان) گفت: به سرزمین مصر داخل شوید که به خواست خدا در امن و امان خواهید بود. پس هنگامی که (برادران)۵۷ کیلوبایت (۴٬۶۴۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
- عذابشان مضاعف مىشود. نه توان شنيدن داشتهاند و نه توان ديدن. اینان در این سرزمین گزیر و گریزی ندارند، و ایشان در برابر خداوند [و به جای او] سروری ندارند،۴۵ کیلوبایت (۳٬۶۰۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
- (در تاریخ رسالتها) کافر شدند، به (تمامی) پیامبرانشان گفتند: «شما را از سرزمین خودمان بیچون (و) بیگمان بیرون میکنیم، یا (اینکه) بهراستی و یقین به کیش۳۳ کیلوبایت (۱٬۶۷۰ واژه) - ۲۲ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۲:۳۷
- تبديلى نمىيابى و در سنت خدا هيچ تغييرى نمىيابى. و این از سر استکبار در این سرزمین و بدسگالی بود، و بدسگالی جز به صاحب آن باز نمیگردد، آیا جز سنت پیشینیان۵۰ کیلوبایت (۴٬۲۴۷ واژه) - ۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۵
- برخوردار هستید، از دستتان برود. ۲ - ثمودیان، برخوردار از امنیت و رفاه کامل در سرزمین خویش (أتترکون فى ما ههنا ءامنین) «ما» در «فى ما» اشاره به نعمت هائى دارد۲۶ کیلوبایت (۲٬۱۷۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- هیچ پیامبری را نسزد که اسیران [دشمن] را نگاه دارد، مگر زمانی که در این سرزمین استیلاء و استقرار یابد، شما متاع دنیوی میخواهید و خداوند آخرت را [برای۴۸ کیلوبایت (۴٬۱۴۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- ياد كنند. پس، از آن بخوريد و به درمانده درويش هم بخورانيد. (آنان به این سرزمین مقدّس بیایند) تا منافع خویش را با چشم خود ببینند (و به سود مادی و معنویشان۷۲ کیلوبایت (۶٬۷۲۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- را از سرزمین (مصر از بُن) بر کَنَد. پس او و هر که را با وی (همگام) بود، همگی را غرق کردیم. و بعد از او به فرزندان اسرائیل گفتیم: «در (این) سرزمین ساکن شوید،۶۴ کیلوبایت (۳٬۳۳۸ واژه) - ۲۲ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۲:۳۷
- كه در اين سرزمين سير كنيد، و بدانيد كه از خدا نتوانيد گريخت، و اوست كه كافران را رسوا مىسازد. [ای مشرکان تا] چهارماه [آزادانه] در این سرزمین بگردید و۵۹ کیلوبایت (۵٬۱۹۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- مراد زمين شام و فلسطين است به قرينه «الّتى بارَكْنا» كه در چند آيه در وصف سرزمين شام آمده است مشارق و مغارب مفيد آن است كه تمام آن زمين به دست بى اسرائيل۵ کیلوبایت (۳۳۱ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۵
- چیده دارند. حال آنکه (اینها همه) برای روزی بندگان (من) است. و با آن (آب) سرزمین مردهای را زنده گردانیدیم. بیرون شدن مردگان (نیز) بدانگونه است. پیش از۱۶ کیلوبایت (۸۳۲ واژه) - ۲۲ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۲:۳۸
- درگیری بزرگ کاملا آماده شوند و خودسازی کنند. به علاوه فاصله میان مدینه و سرزمین رومیان بسیار زیاد بود، و از همه گذشته فصل تابستان و گرما و برداشت محصول۴۶ کیلوبایت (۳٬۷۴۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- نکره «حدب» بیانگر این است که ماجراى یأجوج و مأجوج مربوط به سرزمین خاصى نیست; بلکه شامل تمامى سرزمین ها و جهانى خواهد بود. امتها: بازگشت امتهاى هلاک شده ۱;۳۴ کیلوبایت (۲٬۹۹۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
- اخبار بسياري از منكرات را اعمال قوم لوط شمردهاند. ] (آیه 133)- سرزمین بلازده این قوم در برابر شماست! پنجمین پیامبری که در این سوره، نامش به میان۱۹ کیلوبایت (۱٬۶۴۱ واژه) - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۷
- درختان، «نخل» یاد شده است. البته بعید نیست که این انتخاب با توجه به جغرافیاى سرزمین وحى صورت گرفته باشد. ۴- حسن استفاده از ملموس ترین نمادها، براى هدایت و درس آموزى۱۷ کیلوبایت (۱٬۳۶۲ واژه) - ۱۹ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۸
- آیات قبل - به سمت مشرق و مغرب نبوده است، بنابراین، یا به سمت شمال یا جنوب سرزمین خویش به راه افتاده است. ۲- سومین حرکت و پیشروى ذوالقرنین به سمت شمال بوده۲۰ کیلوبایت (۱٬۶۲۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
- رحمهاست میداند و کسی نمیداند فردا چه به دست میآورد و کسی نمیداند در کدامین سرزمین میمیرد. همواره خدا بسیار دانای آگاه است. تفسیر آیات۲۱ کیلوبایت (۱٬۰۵۶ واژه) - ۲۲ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۲:۳۸
- «و همچنین از قافلهای که با آن قافله به سوی تو آمدیم» و طبعا افرادی از سرزمین کنعان و از کسانی که تو بشناسی در آن وجود دارد، میتوانی حقیقت حال را بپرس۳۷ کیلوبایت (۳٬۳۵۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
- 2)- «شهری که تو در آن ساکن هستی» (و انت حل بهذا البلد). البته شرافت و عظمت سرزمین «مکّه» ایجاب میکند خداوند به آن سوگند یاد نماید، چرا که نخستین مرکز توحید۳۷ کیلوبایت (۳٬۷۲۹ واژه) - ۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۳:۰۱
- هرگز ساکن آن سرزمین نبودند» (کَأَنْ لَمْ یَغْنَوْا فِیها). سر انجام همان گونه که در آخر سرگذشت قوم عاد و ثمود بیان شد، میفرماید: «دور باد سرزمین مدین از لطف۳۶ کیلوبایت (۳٬۳۱۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
- زنده مىكند [زخرف:11]. او که از آسمان آب به اندازه نازل كرد و به وسيله آن سرزمين مرده را زنده نمود مثل [نحل:65]. انتشار: گسترده شدن و پراكنده شدن. [جمعه:10]۳ کیلوبایت (۲۷۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۴۷
- زنده مىكند [زخرف:11]. او که از آسمان آب به اندازه نازل كرد و به وسيله آن سرزمين مرده را زنده نمود مثل [نحل:65]. انتشار: گسترده شدن و پراكنده شدن. [جمعه:10]۳ کیلوبایت (۲۸۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۲۰
- عبرتی در تعقیب بحثهای گذشته در این سوره مطرح شده است «قوم ثمود» است- که در سرزمین «حجر» در شمال حجاز زندگی داشتند، و پیامبرشان «صالح» نهایت کوشش را در هدایت۲۱ کیلوبایت (۱٬۷۰۸ واژه) - ۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۳۳
- ایمان آوردهاند و کارهای شایسته کردهاند، وعده داده است که آنان را در این سرزمین جانشین گرداند، همچنانکه کسانی را که پیش از آنان بودند نیز جانشین [پیشینیان]۹۶ کیلوبایت (۸٬۴۱۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
- تفسیر آیات ۱ - نزول باران به اندازه هاى مختلف - (کم و یا فراوان) - و در سرزمین هاى گوناگون، به تقدیر خداوند است. (و لقد صرّفنه بینهم) «تصریف» (مصدر «صرّفنا»)۴۲ کیلوبایت (۳٬۹۲۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- انداختهایم، هربار که آتش جنگ افروختند خداوند آن را خاموش گرداند، و در این سرزمین به فتنه و فساد میکوشند و خداوند مفسدان را دوست ندارد و جهودان گفتند: دست۸۵ کیلوبایت (۶٬۷۴۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- پردهدارانی برای آن ترتیب داده بودند و آن را میپرستیدند. «الْعُزّی»: نام درختی در سرزمین نخله، میان مکه و طائف بوده که بارگاه و پردهدارانی داشته است (نگا: قاسمی)۲۲ کیلوبایت (۱٬۸۸۴ واژه) - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۱۶
- به معناى سیاحت و گردش مى باشد. «ال» در «الأرض» عهد حضورى و «أرض» به معناى سرزمین است و ضمیر فاعل در «یسیرون» به مشرکان حق ستیز و تکذیب گر صدراسلام باز مى گردد۴۴ کیلوبایت (۳٬۴۸۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- «إِلْ یَاسِینَ»: تلفّظ دیگر إلیاس است. همچون سَیْناء و سِینِینَ که هر دو نام سرزمین معیّنی است. یا إبراهیم و أبراهام، میکال و میکائیل و ... دیگر این که در آیه۲۶ کیلوبایت (۲٬۴۲۴ واژه) - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۳
- of what they used to do. ترتیل: ترجمه: «دارُ السَّلام»: خانه امن و امان. سرزمین سلام و درود (نگا: مریم / ، واقعه / ). مراد بهشت است که جای شادی است و غم۲۰ کیلوبایت (۱٬۴۰۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
- یهودیان نزد پیامبر آمدند و گفتند: یا محمد اگر تو پیامبرى برو به سرزمین شام زیرا آن سرزمین محل ظهور انبیاء است. پیامبر گفتار آنها را تصدیق فرمود، سپس غزوه۴۵ کیلوبایت (۳٬۹۲۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- فاتح ابو سفیان، پس از پیروزی به سرعت راه مکه را پیش گرفتند، هنگامی که به سرزمین «روحاء» رسیدند از کار خود سخت پشیمان شدند و تصمیم به مراجعت به مدینه و نابود۴۸ کیلوبایت (۴٬۳۲۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- مىخيزند آنها را معتدل آورد. آن باد به تصريح قرآن هفت شب و هشت روز پى در پى سرزمين قوم عاد را مورد حمله قرار داده و در تخسير خود گرفته است و طبق آيه 24 احقاف۱۲ کیلوبایت (۱٬۲۰۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۵۰
- آورد. موسی گفت: آیا برآنید که چیز پستتر را جانشین چیز بهتر سازید؟ پس (از سرزمین سیناء) به شهری (از شهرها) فرود آیید که در آنجا آنچه را خواستهاید خواهید۹۱ کیلوبایت (۷٬۰۱۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
- آیات شامل این کلمه عاد (۲۴ بار) قوم هود«عليهالسلام». [هود:60]. اين مردم در سرزمين احقاف از يمن سكونت داشتند چنانكه فرموده [احقاف:21]. در «حقف» گذشت كه: احقاف۴ کیلوبایت (۲۸۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۳۸
- گفتگوهای مورخان را در باره اقوام پیشین، اقوامی همچون قوم نوح و عاد و ثمود که سرزمین آنها غالبا فاصله زیادی از آنها نداشت شنیده بودند، و از سرنوشت دردناک آنها۲۴ کیلوبایت (۱٬۹۷۵ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۴۶
- ماده باشند. اما ساحه از سوح است و سيح يائى است [توبه:2]. چهار ماه در اين سرزمين بگرديد و معلت داريد. [توبه:112]، [تحريم:5]. به عقيده الميزان سائحون آنها۴ کیلوبایت (۲۹۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۲۶
- نوح و اللّه اعالم. بت سواع متعلق به ذيل بن مدركه بوده محل اين بت رهاط از سرزمين ينبع از قراء مدينه بود و خدّام آن بنولحيان بودند، پس از غلبه اسلام پيغمبر۳ کیلوبایت (۲۷۶ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۵۵
- مىخيزند آنها را معتدل آورد. آن باد به تصريح قرآن هفت شب و هشت روز پى در پى سرزمين قوم عاد را مورد حمله قرار داده و در تخسير خود گرفته است و طبق آيه 24 احقاف۱۱ کیلوبایت (۱٬۲۲۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۲۴
- مىخيزند آنها را معتدل آورد. آن باد به تصريح قرآن هفت شب و هشت روز پى در پى سرزمين قوم عاد را مورد حمله قرار داده و در تخسير خود گرفته است و طبق آيه 24 احقاف۱۱ کیلوبایت (۱٬۲۷۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۴۲
- آن اضافه كردهاند [اسراء:90]. گفتند: هرگز به تو ايمان نياوريم تا از اين سرزمين براى ما چشمهاى بشكافى. فجر و تفجير هر دو متعدىاند و تفعيل براى مبالغه۳ کیلوبایت (۲۷۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۰۴
- مىروند. احتمال هست كه اصل همه «كون» باشد. [يوسف:21]. و همانطور به يوسف در سرزمين مصر تمكن و قدرت داديم [احقاف:26]. «اِنْ» در آيه نافيه است يعنى: گذشتگان۴ کیلوبایت (۳۳۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۴۲
- کلمات مشتق شده در حال بارگیری... قوم هود«عليهالسلام». [هود:60]. اين مردم در سرزمين احقاف از يمن سكونت داشتند چنانكه فرموده [احقاف:21]. در «حقف» گذشت كه: احقاف۵ کیلوبایت (۳۳۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۱
- و محبوبیت او در میان آنان دارد. ۷ - گسترش آیین توحیدى حضرت ابراهیم(ع) در سرزمین هاى دور و نزدیک، در زمان حیات خود آن حضرت (یأتوک ... من کلّ فجّ عمیق) ۸۵۷ کیلوبایت (۵٬۶۰۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- «دزد» آمده است. عدو (۱۰۶ بار) قوم هود«عليهالسلام». [هود:60]. اين مردم در سرزمين احقاف از يمن سكونت داشتند چنانكه فرموده [احقاف:21]. در «حقف» گذشت كه: احقاف۷ کیلوبایت (۳۹۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۶
- (هلاک کردیم). و بهراستی و درستی موسی برایشان دلایل آشکار آورد. پس در آن سرزمین سرکشی نمودند و (با این همه بر ما) پیشیگیرندگان (بر زیانمان) نبودهاند.۴۰ کیلوبایت (۱٬۹۸۴ واژه) - ۲۲ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۲:۳۸
- به مقابله با آن نیستند. ۴ - فرعون، برخوردار از اقتدار و سلطنتى بانفوذ در سرزمین مصر (یأتوک بکلّ سحّار علیم) فعل«یأتوک» جزاى شرط مقدر (إن تبعثهم یأتوک بکلّ۳۴ کیلوبایت (۳٬۰۵۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- بادها باشند که با راندن ابرها و ریزش تدریجى باران، ذخیره هاى حیاتى آب را بر سرزمین هاى پست و بلند و دور و نزدیک تقسیم مى کنند. ۴ - وزش بادها، تشکیل توده هاى۳۲ کیلوبایت (۲٬۸۴۴ واژه) - ۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۲
- کرده است» (اذْهَبا إِلی فِرْعَوْنَ إِنَّهُ طَغی). عامل تمام بد بختیهای این سرزمین پهناور اوست، چرا که عامل پیشرفت یا عقبافتادگی، خوشبختی یا بد بختی یک ملت،۳۰ کیلوبایت (۲٬۷۴۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- کلمات مشتق شده در حال بارگیری... (بر وزن قفل) ناپاكى. پليدى. [اعراف:58] سرزمين پاك و رئيدنش به اذن پروردگارش مىرويد و سرزمينيكه پليد و ناپاك است نباتش۶ کیلوبایت (۵۰۱ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۹
- «هود» بودند و احتمالا حدود هفتصد سال قبل از میلاد مسیح (ع) وجود داشتند و در سرزمین «احقاف» یا «یمن» زندگی میکردند. تفسیر آیات ۱ - خداوند، قوم عاد را به سختى۴۱ کیلوبایت (۳٬۸۳۰ واژه) - ۲۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۲:۰۴
- گوئى مردم آنگاه كه على عليه السلام را از دست دادند: شتر درغهائى اند كه در سرزمين پر از قحطى نيز گفتهاند و شعر از آن است . نا گفته نماند سنه در سالهاى غير۴ کیلوبایت (۳۷۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۱۸
- روز در مسیرش تا دریا و هفت روز در شکم ماهى بود و هفت روز را در زیر درخت در سرزمین خشک و خالى و هفت روز را در راه بازگشت به سوى قومش گذراند... آن گاه به نزد۳۱ کیلوبایت (۲٬۸۶۴ واژه) - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۵
- مىكند بدن منفتاح (فرعون خروج) با بدنهاى ديگر در قبر امنتحب دوم در أقصر (سرزمين مصر) كشف شده و اكنون در موزه مصر موجود است و وضع قبرش نشان مىدهد كه مرگ۹ کیلوبایت (۷۱۵ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۱
- گوئى مردم آنگاه كه على عليه السلام را از دست دادند: شتر درغهائى اند كه در سرزمين پر از قحطى نيز گفتهاند و شعر از آن است . نا گفته نماند سنه در سالهاى غير۶ کیلوبایت (۴۵۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۴۳
- Javascript to function. آيات ۱ - ۱۰ سوره حشر ماجرای اخراج یهودیان بنی النضیر، از سرزمین شان اذن خداوند، درقطع درختان یهودیان بنى النضير موارد مصرف «فئ» مدح و تمجید۳۰ کیلوبایت (۲٬۵۶۷ واژه) - ۱۱ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۱:۵۴
- Javascript to function. آيات ۱ - ۱۰ سوره حشر ماجرای اخراج یهودیان بنی النضیر، از سرزمین شان اذن خداوند، درقطع درختان یهودیان بنى النضير موارد مصرف «فئ» مدح و تمجید۳۳ کیلوبایت (۲٬۷۹۱ واژه) - ۱۱ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۱:۵۵
- جاودانه درآیید.» و گویند: «سپاس خدایی را که وعدهاش را برایمان راست گردانید. و سرزمین (بهشت) را به ما به میراث داد. از هر جای آن که بخواهیم جای میگزینیم.» پس۴۴ کیلوبایت (۲٬۲۳۴ واژه) - ۲۲ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۲:۳۸
- (مشعر الحرام) و بعد از گذراندن شب در آن وادی مقدس به هنگام طلوع آفتاب به سوی سرزمین منی روان میشوند- این تفسیر در روایاتی که از معصومین نقل شده نیز آمده است۳۴ کیلوبایت (۳٬۵۴۳ واژه) - ۲۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۲:۰۲
- آنان راه یابند. و پسر مریم و مادرش را نشانهای گردانیدیم و آن دو را سوی سرزمین بلندی که آسایشگاه و جایگاه آب زلال بود پناهگاه دادیم. هان ای پیامبران! از۴۷ کیلوبایت (۲٬۰۷۸ واژه) - ۲۲ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۲:۳۷
- ۱ - نظرخواهى و اقرارطلبى فرعون از قوم خویش، درباره حاکمیت و مالکیت او بر سرزمین مصر (یقوم ألیس لى ملک مصر) ۲ - مباهات فرعون، به قلمرو قدرت و میزان مکنت۳۴ کیلوبایت (۲٬۷۸۷ واژه) - ۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۱۱
- مجرم هستند و مستحق عقوبت و عذاب. ] (آیه 37)- آنها بهترند یا قوم «تبّع»! سرزمین یمن که در جنوب جزیره عربستان قرار دارد از سرزمینهای آباد و پربرکتی است که۳۴ کیلوبایت (۲٬۹۵۳ واژه) - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۲۹
- کسانی که پس از ستم دیدنشان، در راه خدا هجرت کردهاند، در دنیا، [در سرا و سرزمین] نیکویی جایشان میدهیم و اگر بدانند بیگمان پاداش اخروی بزرگتر است و كسانى۴۶ کیلوبایت (۳٬۷۹۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
- اسمعيل است كه درباره آن آمده [صافات:106]. همچنين اسكان دادن خانوادهاش در سرزمين مكّه با آنكه در آنجا از آبادى خبرى نبود: [ابراهيم:37]. ايضاً شكستن بتهاى۱۳ کیلوبایت (۱٬۳۱۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۵۹
- المسجدالحرام إلى المسجدالأقصا الذى برکنا حوله) تمجید خداوند از سرزمین «مسجدالأقصا» نمایانگر تفاوت آن سرزمین با دیگر سرزمینهاست. ۱۴- بردن پیامبر(ص) از مسجدالحرام۱۲۷ کیلوبایت (۱۲٬۹۹۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- [به نام بنيامين] افزون مىگيريم كه اين بارى اندك است [در نزد پادشاه آن سرزمين]. هنگامی که بارهای خود را باز کردند، دیدند که (پول) کالای ایشان (در داخل۵۳ کیلوبایت (۴٬۳۶۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
- امتحان شده در آنجا گفتهايم كه ظاهرا قربانى اسماعيل، اسكان دادن خانودهاش در سرزمين خالى مكه و نظير آنهاست و علت اطلاق كلمات بر آنها به نظر من آنست كه دلالت۱۳ کیلوبایت (۱٬۳۸۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۴۵
- Javascript to function. آيات ۱ - ۱۰ سوره حشر ماجرای اخراج یهودیان بنی النضیر، از سرزمین شان اذن خداوند، درقطع درختان یهودیان بنى النضير موارد مصرف «فئ» مدح و تمجید۳۸ کیلوبایت (۳٬۳۹۰ واژه) - ۱۱ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۱:۵۵
- نداشت، و اگر کسانی مختصر سواد خواندن و نوشتن را داشتند تعداد آنها در کل سرزمین «مکّه» که مرکز عبادی و سیاسی و اقتصادی حجاز بود به بیست نفر نمیرسید، آری۴۸ کیلوبایت (۴٬۷۲۸ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۱۹
- أُولى بأس شدید) ۷- جست و جوى خانه به خانه جنگاوران توانمند پس از ورود به سرزمین بنى اسرائیل به منظور سرکوبى آنان (بعثنا ... فجاسوا خلل الدیار) «الجوس» (مصدر۴۰ کیلوبایت (۳٬۲۹۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- بلند و یا به معناى کاخ سفید و گچ کارى شده باشد; یعنى، کم نیستند شهرها و سرزمین هایى که مردمشان را به خاطر ظلم و بى دادگرى، نابود کردیم و اکنون دیوارهاى۳۷ کیلوبایت (۳٬۱۴۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- سرپرستى گرفته شد و مراد از آن سرپرستى بر بنى اسرائیل و هجرت دادن آنان از سرزمین مصر مى باشد. ۴ - قتل مرد قبطى توسط موسى(ع)، از نظر نظام فرعونى جرم و گناه۴۳ کیلوبایت (۳٬۸۷۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- گفته اند: فراوانى نعمت در سرزمين مصر به باريدن باران نيست ، بلكه به طغيان رود نيل است ، چون باران در فراوان شدن نعمت در اين سرزمين اثرى ندارد، در جوابش گفته۴۹ کیلوبایت (۵٬۸۸۴ واژه) - ۴ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۱۷:۰۲
- روایت:الکافی جلد ۱ ش ۱۵۸ (رده سرزمین)امام على (ع) درباره سرزمين در کتاب الكافي جلد ۱ كِتَابُ فَضْلِ الْعِلْم بَابُ الْبِدَعِ وَ الرَّأْيِ وَ الْمَقَايِيس موضوعات : سرزمین۸ کیلوبایت (۴۵۸ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۱۹
- Javascript to function. آيات ۱ - ۱۰ سوره حشر ماجرای اخراج یهودیان بنی النضیر، از سرزمین شان اذن خداوند، درقطع درختان یهودیان بنى النضير موارد مصرف «فئ» مدح و تمجید۸۲ کیلوبایت (۶٬۹۲۶ واژه) - ۱۱ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۱:۵۴
- سران چشمگیر قوم فرعون گفتند: «آیا موسی و قومش را رها میکنی تا در (این) سرزمین افساد کنند، و تو و خدایانت را رها کند؟» (فرعون) گفت: «بهزودی پسرانشان را۱۳۰ کیلوبایت (۶٬۷۱۱ واژه) - ۲۲ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۲:۳۷
- اسمعيل است كه درباره آن آمده [صافات:106]. همچنين اسكان دادن خانوادهاش در سرزمين مكّه با آنكه در آنجا از آبادى خبرى نبود: [ابراهيم:37]. ايضاً شكستن بتهاى۱۴ کیلوبایت (۱٬۴۵۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۶
- دوران نبوت و مبارزه با بت پرستان و دوران هجرت از بابل، و تلاش و کوشش در سرزمین مصر و فلسطین و مکّه را در «تفسیر نمونه» ذیل آخرین آیه سوره ابراهیم مطالعه۴۴ کیلوبایت (۳٬۹۰۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
- جانب الطور نارًا) «طور» معادل «جبل» (کوه) است و مراد از آن، طور واقع در سرزمین سینا مى باشد. ۴ - موسى(ع) آتشى را در سمت وادى طور مشاهده کرد. (ءانس من جانب۴۳ کیلوبایت (۳٬۵۳۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- آنجا را مرکز عبادت و تجارت نمایند، ولیکن مکّه همچنان کانون پرستش ماند. در سرزمین، «مغمس» نزدیک مکّه سپاه ابرهه از سوی دستههای پرندگان مورد هجوم قرار گرفت۵۴ کیلوبایت (۵٬۱۱۵ واژه) - ۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۰۹
- صلحی که برادرانشان از طائفه «بنی نضیر» کرده بودند بکنند به این ترتیب که از سرزمین مدینه کوچ کرده و به سوی شام بروند. پیامبر از این پیشنهاد امتناع کرد و فرمود:۵۲ کیلوبایت (۴٬۸۱۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- همه گياهان آن سرزمين را زير و رو كرد، زنش كه نافرمانى كرد و از پشت به شهر نظر انداخت ستونى از نمك شد. روز ديگر ابراهيم به طرف اين سرزمين آمده در برابر۴۲ کیلوبایت (۵٬۱۱۹ واژه) - ۷ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۱۴:۴۸
- كشاورزان و دامداران شايع بود. چون بنى اسرائيل با اين طبقه كه اكثريت مردم آن سرزمين بودند آميزش داشتند، تقديس و پرستش گاو به تدريج در آنها آن چنان سرايت كرد۲۰ کیلوبایت (۲٬۲۰۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۵۹
- (ثمّ کفرتم) - کفار مکه بوده و مقصود از «آفاق» نواحى زمین و از «أنفس» مردم سرزمین جزیرة العرب باشد. بنابر این جمله «سنریهم آیاتنا فى الآفاق و فى أنفسهم» مى۵۰ کیلوبایت (۴٬۰۵۶ واژه) - ۱۵ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۰۴
- نیست، مانند آیه دوم تا چهارم سوره روم: «رومیان مغلوب شدند- و این شکست در سرزمین نزدیک واقع شد، اما آنها بعد از این مغلوبیت به زودی غالب خواهند شد- در عرض۵۵ کیلوبایت (۵٬۲۱۶ واژه) - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۲:۰۸
- رسید، نخست شعیب و کسانی را که با او ایمان آورده بودند به برکت رحمت خود از آن سرزمین نجات دادیم» (وَ لَمَّا جاءَ أَمْرُنا نَجَّیْنا شُعَیْباً وَ الَّذِینَ آمَنُوا۵۰ کیلوبایت (۴٬۳۸۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
- طعام است ، و اينكه فرمود: «و لا تقربون » معنايش اين است كه حق نداريد به سرزمين من نزديك شده و نزد من حضور بهم رسانيد و طعام بخريد، و معناى آيه روشن است۴۱ کیلوبایت (۴٬۵۴۲ واژه) - ۴ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۱۷:۱۵
- مطيع و تسليم امرند جواب مىرسد [صافات:106]. دستور ذبح فرزند و اسكان ذريه در سرزمين خشك و تفتيده مكّه و نظائر آنها ظاهراً همان ابتلا و امتحان است كه ابراهيم۱۶ کیلوبایت (۱٬۴۱۶ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۱
- را برنگردانند. در این هنگام زنی به نام «سبیعه» اسلام را پذیرفت، و در همان سرزمین حدیبیه به مسلمانان پیوست، همسرش خدمت پیامبر صلّی اللّه علیه و آله آمد و۱۰۵ کیلوبایت (۸٬۷۳۷ واژه) - ۴ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۳۰
- صبرکردن پیروز شوید و از آنان شکیباتر باشید. «رَابِطُوا»: مرزداری کنید و از سرزمین اسلامی خود مراقبت به عمل آورید. وَ إِنْ مِنْکُمْ إِلاَّ وَارِدُهَا...۵۶ کیلوبایت (۵٬۱۳۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- چوپانان است. ۵ - دامدارى، شغل اصلى مردم مدین در زمان ورود موسى(ع) به آن سرزمین (وجد علیه أُمّة من الناس یسقون) جمعیت انبوه چوپانان براى آب دادن به دام ها،۴۹ کیلوبایت (۴٬۱۰۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- درباره او بود و اين دو كلمه نام يك فرد است، مانند «سينا» و «سينين» كه نامِ يك سرزمين است. بهترين دليل بر اين مطلب آن است كه اولًا در آيات بعد، ضمير مفرد درباره۲۱ کیلوبایت (۱٬۷۷۴ واژه) - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۳
- پس باقى نگذارد و قوم نوح را پيشتر همانا آنها بودند ستمكارتر و سركشتر و سرزمين زير و زبر شده را سرنگون ساخت پس فرا گرفت آنرا آنچه فرا گرفت پس بكدام نعمت۲۴ کیلوبایت (۲٬۱۲۹ واژه) - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۷
- اطفال خويش و گوسفندانى كه در آنمدت مالك شده بود رهسپار گرديد و چون بوادى و سرزمين طوى كه كوه طور آنجا است رسيد شب جمعه بود و هوا بسيار سرد و تاريك و زمين۲۳ کیلوبایت (۲٬۰۲۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۴