نتایج جستجو
از الکتاب
- فرموده: نادى مجلس اهل نادى است و در اثر كثرت استعمال هر مجلس را نادى گفتهاند. ظاهرا مراد از نادى در آيه اهل مجلس است يعنى: آن شخص اهل مجلس و ياران خويش۳ کیلوبایت (۲۱۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۴۴
- عبس ٥ (رده بى نیازى حاضران در مجلس محمد)غفلت: زمینه غفلت ۳ محمد(ص): بى نیازى حاضران در مجلس محمد(ص) ۱; شرایط حضور در مجلس محمد(ص) ۲; فرجام حاضران در مجلس محمد(ص) ۱ موعظه: بى نیازى از موعظه ۱۲۹ کیلوبایت (۲٬۷۶۴ واژه) - ۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۵۰
- سرعت و توأم با رها ساختن کار قبلى است; و در سوره «ص» اشاره به خارج شدن از مجلس «ابوطالب» با قهر و خشم است. طلق (۲۳ بار) وَ الْمَلَأ عُجَاب مِنْهُم لَشَيْء۱ کیلوبایت (۵۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۰۰
- الفرقان ٧٢ (رده اجتناب از مجلس گناه)لغو ۸; عمل ناپسند ۲ کرامت: نشانه هاى کرامت ۸ گناه: اجتناب از مجلس گناه ۱، ۸; حضور در مجلس گناه ۲ گواهى: اجتناب از گواهى دروغ ۳; احکام گواهى ۴; ممنوعیت۴۱ کیلوبایت (۳٬۸۳۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- کلمه «تَوَلّى» از مادّه «تَولِّى» در اینجا به معناى جدا شدن از موسى یا از آن مجلس تفسیر شده است ولى ممکن است با توجّه به مفهوم این لغت، حالت اعتراض و ناراحتى۲ کیلوبایت (۱۱۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۱۶
- النساء ١٤٠ (رده شرکت در مجلس گناه)السلام استفاده ميشود که جلوس در مجالس معصية مثل مجلس شرب يا مجلس لهو و لعب يا مجلس غيبت و وقيعه و مجالس استهزاء بمقدسات دين يا۵۳ کیلوبایت (۴٬۲۰۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
- يوسف ٣١ (رده مجلس مهمانى زلیخا)مى رساند که یوسف(ع) هنگامى که زنان در مجلس ضیافت حاضر شدند، در مکانى بود که نسبت به مجلس آنان داخل حساب مى شد ; یعنى، اگر مجلس پذیرایى در اتاق بیرونى بود زلیخا،۸۱ کیلوبایت (۷٬۱۱۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- عبس ٨ (رده عبدالله بن ام مکتوم در مجلس محمد)بود، براى رساندن خویش به مجلس وعظ و ارشاد پیامبر(ص)، راه را با شتاب مى پیمود. (من جاءک یسعى) ۲ - ابن ام مکتوم، پس از ورود به مجلس پیامبر(ص)، در کنار مسلمانى۲۹ کیلوبایت (۲٬۷۹۰ واژه) - ۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۵۲
- ترجمه Tabber requires Javascript to function. فرعون آن مجلس را ترک گفت؛ و تمام مکر و فریب خود را جمع کرد؛ و سپس همه را (در روز موعود) آورد. |پس فرعون برگشت۳۰ کیلوبایت (۲٬۶۹۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- عبس ٦ (رده عثمان بن عفان در مجلس محمد)خشمگین از حضور ابن ام مکتوم در مجلس پیامبر(ص)، تمام توجّه خود را معطوف کسى ساخته بود که خود را از فراگیرى آموزه هاى آن مجلس بى نیاز مى دانست. (أمّا من استغنى۳۰ کیلوبایت (۲٬۸۵۵ واژه) - ۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۵۱
- الدخان ٥٣ (رده مجلس انس بهشتیان)(متقبلین) بهشتیان: تنوع لباس بهشتیان ۳; جنس لباس بهشتیان ۱; لباس بهشتیان ۲; مجلس انس بهشتیان ۴ حریر: حریر ضخیم ۱; حریر نازک ۱ لباس: لباس حریر ۱ متقین: لباس۱۸ کیلوبایت (۱٬۳۸۱ واژه) - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۷
- عبس ١٢ (رده اشراف در مجلس محمد)تلویحاً حاضران مجلس پیامبر(ص) را به دو دسته تقسیم مى کند و - به قرینه آیات پیشین - عبارت «من شاء» به ابن ام مکتوم نظر دارد. ۴ - اشراف حاضر در مجلس پیامبر(ص)۲۶ کیلوبایت (۲٬۳۸۹ واژه) - ۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۵۵
- الأنعام ٦٨ (رده حضور در مجلس غیبت)اللّه عليه و آله مروى است: من كان يؤمن باللّه و اليوم الاخر فلا يجلس فى مجلس فى مجلس يسبّ فيه امام او يغتاب فيه مسلم لأنّ اللّه تعالى يقول فى كتابه: وَ إِذا۵۵ کیلوبایت (۴٬۳۱۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- عبس ٩ (رده زمینه حضور در مجلس محمد)روايات اهل سنّت، شخصى به نام عبداللّه بن امّ مكتوم كه فردى نابينا بود، به مجلس پيامبر وارد شد، در حالى كه آن حضرت با بزرگان قريش همچون ابوجهل و عُتبه جلسه۳۱ کیلوبایت (۲٬۹۳۵ واژه) - ۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۵۳
- عبس ٤ (رده شرایط حضور در مجلس موعظه)روايات اهل سنّت، شخصى به نام عبداللّه بن امّ مكتوم كه فردى نابينا بود، به مجلس پيامبر وارد شد، در حالى كه آن حضرت با بزرگان قريش همچون ابوجهل و عُتبه جلسه۳۸ کیلوبایت (۳٬۵۳۵ واژه) - ۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۴۹
- دارا خواهند بود [توبه:120]. در روايات هست كه چون اهل بيت عليهم السلام وارد مجلس يزيد شدند. يزيد آيه «ما اَصابَكُمْ مِنْ مُصيبَهٍ فَبِما كَسَبَتْ اَيْديكُمْ»۱۰ کیلوبایت (۷۱۸ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۲۸
- يوسف ٥٢ (رده همسر پادشاه مصر در مجلس زلیخا)scheming of the betrayers.” ترتیل: ترجمه: «بِالْغَیْبِ»: در غیاب یوسف از این مجلس. «لا یَهْدِی کَیْدَ ...»: مراد از هدایت کید، تنفیذ آن است. وَ مَا أُبَرِّئُ۴۳ کیلوبایت (۳٬۶۸۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
- حضور ابن ام مکتوم در مجلس پیامبر(ص)، شایستگى لازم را براى ارشاد و هدایت دیگران نداشت.* (و ما علیک ألاّ یزّکّى) سرزنش فردى که در مجلس پیامبر(ص) به ارشاد کافران۳۳ کیلوبایت (۳٬۱۴۸ واژه) - ۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۵۱
- [توبه:81]. كه مصدر ميمى است و مثل [قمر:55]. كه اسم مكان مىباشد يعنى: در مجلس راستين نزد پادشاه توانا. مقاعد: جمع مقعد است [آل عمران:121]. و چون از نزد۳ کیلوبایت (۲۰۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۳۰
- [توبه:81]. كه مصدر ميمى است و مثل [قمر:55]. كه اسم مكان مىباشد يعنى: در مجلس راستين نزد پادشاه توانا. مقاعد: جمع مقعد است [آل عمران:121]. و چون از نزد۳ کیلوبایت (۲۱۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۴۰
- (36) يَأتُوكَ بِكُلِّ سَحّارٍ عَلِيمٍ (37) تنبيه: در مجلس يزيد موقعي که با جلساء مجلس مشاوره كرد که من با اينکه عليل زين- العابدين۳۴ کیلوبایت (۳٬۰۵۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- بقول اخفش زابن است (مجمع) اين كلمه فقط يكبار در قرآن يافته است. يعنى او اهل مجلس خود را بخواند كا نيز آتشبانان را خواهيم خواند در دعاى سوم صحيفه آمده فَصَلَّ۲ کیلوبایت (۱۵۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۵۳
- بلكه منظور مجلسى است كه با اطمينان و آرامش در آن مىنشينند در مصباح آن را مجلس معنى كرده است معنى آيه چنين مىشود: چون از مكر و گفتگوى زنان آگاه شد آنها۴ کیلوبایت (۲۹۰ واژه) - ۳۱ خرداد ۱۳۹۴، ساعت ۰۴:۵۴
- (36) يَأتُوكَ بِكُلِّ سَحّارٍ عَلِيمٍ (37) تنبيه: در مجلس يزيد موقعي که با جلساء مجلس مشاوره كرد که من با اينکه عليل زين- العابدين۳۶ کیلوبایت (۳٬۱۶۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- كافى ج 1 ص 110 باب «الارادة انّها من صفات الفعل...» نقل شده كه راوى گويد: در مجلس امام باقر «عليهالسلام» بودم عمرو بن عُبَيد وارد شد و گفت: «فدايت گردم خدا۶ کیلوبایت (۴۹۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۲۰
- در مجلسى نشستهاند وقتى اشخاص تازه واردى را ببينند آمدهاند در صورتى كه در مجلس جا تنگ باشد خودشان را جمع نمايند و وسعت دهند در مكان يا برخيزند و جا بدهند۳۲ کیلوبایت (۲٬۷۹۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۴۶
- درباره کسانى نازل شده که در مجلس ابوطالب و با حضور پیامبراسلام شرکت داشتند; ولى پس از دعوت پیامبر(ص) به یگانه پرستى، آن مجلس را ترک کردند و دیگران را به۳۰ کیلوبایت (۲٬۴۷۸ واژه) - ۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۱۹
- دارا خواهند بود [توبه:120]. در روايات هست كه چون اهل بيت عليهم السلام وارد مجلس يزيد شدند. يزيد آيه «ما اَصابَكُمْ مِنْ مُصيبَهٍ فَبِما كَسَبَتْ اَيْديكُمْ»۷ کیلوبایت (۶۷۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۴۰
- در مجلس يزيد موقعي که يزيد از جلساء پرسيد و مشورت كرد در حق زين العابدين عليه السلام گفتند او را بقتل برسان فرمود جلساء مجلس تو۳۴ کیلوبایت (۲٬۹۳۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- در مجلسى نشستهاند وقتى اشخاص تازه واردى را ببينند آمدهاند در صورتى كه در مجلس جا تنگ باشد خودشان را جمع نمايند و وسعت دهند در مكان يا برخيزند و جا بدهند۴۱ کیلوبایت (۳٬۵۵۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۴۶
- سه آيه را از آخر اين سوره در وقت برخاستن از مجلس خود بخواند و ظاهرا كفّاره سيّئاتى كه احيانا از او در آن مجلس صادر شده باشد هم خواهد بود و از امام صادق عليه۲۰ کیلوبایت (۱٬۶۶۷ واژه) - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۸
- خودت شوى و اثر مشاهده معجزه بقدرى او را از تفرعن خود تنزّل داد كه با اعيان مجلس مشورت نمود و از آنها چاره- جوئى خواست و گفت اين ساحر ماهرى است كه ميخواهد۳۵ کیلوبایت (۳٬۰۸۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- مواريث انبيا بود تا بحضرت شعيب رسيد و او بداماد خود حضرت موسى داد و چون ثانيا مجلس بصورت اول خود تشكيل گرديد فرعون براى آنكه مبادا معجزه اول سحر باشد طلب معجزه۲۰ کیلوبایت (۱٬۴۵۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
- سه آيه را از آخر اين سوره در وقت برخاستن از مجلس خود بخواند و ظاهرا كفّاره سيّئاتى كه احيانا از او در آن مجلس صادر شده باشد هم خواهد بود و از امام صادق عليه۲۰ کیلوبایت (۱٬۶۱۶ واژه) - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۸
- ميشوند. ] (آیه 44)- و از آنجا که یکی از بزرگترین لذات انسان بهره گرفتن از مجلس انس با دوستان یکرنگ و با صفاست، در چهارمین مرحله به این نعمت اشاره کرده،۲۰ کیلوبایت (۱٬۶۰۶ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۱۴
- روايات اهل سنّت، شخصى به نام عبداللّه بن امّ مكتوم كه فردى نابينا بود، به مجلس پيامبر وارد شد، در حالى كه آن حضرت با بزرگان قريش همچون ابوجهل و عُتبه جلسه۳۴ کیلوبایت (۳٬۲۵۷ واژه) - ۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۵۴
- سخنانى كه موجب ملال حضرت مىبود مىگفتند، و اغنيا صحبت طويل، و جاى فقرا در مجلس نمىشد؛ حضرت از اين كراهت داشت، آيه شريفه نازل شد: يا أَيُّهَا الَّذِينَ۵۹ کیلوبایت (۵٬۵۴۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۴۶
- برداشتيد. وَ تَأْتُونَ فِي نادِيكُمُ الْمُنْكَرَ: و مىآئيد در مجلس قبيح، يعنى از بىشرمى مجلس مىسازيد و در آن بىپروا بىحيائى كنيد بر وجهى كه همه آن را۴۵ کیلوبایت (۳٬۶۷۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- چیست؟ کسی به درستی نمیداند. تفسیر آیات ۱ - پیشتازان راه خدا (سابقون)، داراى مجلس انس با یکدیگر در بهشت (على سرر موضونة . متّکین علیها متقبلین) از قید «متقابلین»۲۶ کیلوبایت (۲٬۲۳۲ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۳
- آنكهكطيعانه پيش من ايند، برايم مىآوريد؟ عفريتى از جنيان گفت: من پيش از اينكه از مجلس خويش برخيزى تخت را سوى تو مىآورم كه در مورد آن توانا و امينم. مردى كه دانشى۳۱ کیلوبایت (۳٬۳۹۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۱
- در مجلسى نشستهاند وقتى اشخاص تازه واردى را ببينند آمدهاند در صورتى كه در مجلس جا تنگ باشد خودشان را جمع نمايند و وسعت دهند در مكان يا برخيزند و جا بدهند۵۶ کیلوبایت (۴٬۹۴۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۴۶
- خطاب (( ينسينك )) در حقيقت خطاب به امت است . آميزش با گناهكاران و حضور در مجلس معصيت ، خطر وقوع در معصيت را براى انسان افزايش مى دهد. معناى (بسل ) و مراد۲۵ کیلوبایت (۲٬۱۲۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- سه آيه را از آخر اين سوره در وقت برخاستن از مجلس خود بخواند و ظاهرا كفّاره سيّئاتى كه احيانا از او در آن مجلس صادر شده باشد هم خواهد بود و از امام صادق عليه۲۴ کیلوبایت (۲٬۱۱۴ واژه) - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۹
- بود يوسف نام چون ستارهها را ديد جلد 3 صفحه 248 در آسمان حركت ميكنند رفت در مجلس قريش و گفت آيا امشب در قبيله شما طفلى متولّد شده گفتند خير گفت خلاف گفتيد۲۷ کیلوبایت (۲٬۳۳۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
- پروردگارا! مرا بر قوم (فاسد و) تبهكار پيروز گردان. كلمهى «نادى» به معناى مجلس عمومى است. در تفاسير مىخوانيم كه قوم لوط از نظر ادب و اخلاق كاملًا سقوط۲۷ کیلوبایت (۲٬۲۸۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- عظماى علم و ادب، به سر خوانى نشسته بودند. خادم آن حضرت با كاسه طعام گرم به مجلس آمد، از غايت دهشت پايش به حاشيه بساط برآمد، كاسه بر سر آن حضرت افتاده، شكست،۴۴ کیلوبایت (۳٬۹۶۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- ) حكمت تحريم رجوع بعد از طلاق سوم درباره وقوع سه طلاق با يك لفظ يا در يك مجلس از نظر خاصه و عامة رواياتى در مورد طلاق خلع و مبارات معناى خلع از زبان امام۵۶ کیلوبایت (۴٬۵۸۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- خودت شوى و اثر مشاهده معجزه بقدرى او را از تفرعن خود تنزّل داد كه با اعيان مجلس مشورت نمود و از آنها چاره- جوئى خواست و گفت اين ساحر ماهرى است كه ميخواهد۳۴ کیلوبایت (۳٬۱۱۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- سرر متقبلین... و عندهم قصرت الطرف عین ... فأقبل بعضهم على بعض یتساءلون) ۲ - مجلس اُنس و به پرس و جو نشستن، از نعمت هاى الهى براى بهشتیان (فأقبل بعضهم على۱۶ کیلوبایت (۱٬۲۲۹ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۱۶
- آيه «لَنَسْفَعاً بِالنَّاصِيَةِ» در همين دنيا عملى شد. «1» كلمه «نادى» به مجلس عمومى يا تفريح گفته مىشود. «زبانية» جمع «زبينة» به معناى مأمور است. امام۳۲ کیلوبایت (۳٬۰۲۰ واژه) - ۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۱۹
- از حضرت صادق عليه السلام مروى است: ابى بن خلف به مجلس حضرت رسالت صلّى اللّه عليه و آله آمد، در آن مجلس بعضى از صناديد قريش حاضر بودند، استخوان پوسيده را۳۱ کیلوبایت (۲٬۶۷۶ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۳۰
- ) حكمت تحريم رجوع بعد از طلاق سوم درباره وقوع سه طلاق با يك لفظ يا در يك مجلس از نظر خاصه و عامة رواياتى در مورد طلاق خلع و مبارات معناى خلع از زبان امام۸۲ کیلوبایت (۶٬۹۶۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- عقلا ممكن باشد، چنانچه آدمى به ضرب كلوخى متألم شود. ايضاح: ابو حنيفه روزى در مجلس خود سه مسئله را ايراد نمود: 1- تمام افعال بندگان از خدا، و بنده مجبور است۳۷ کیلوبایت (۳٬۱۳۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- يوسف تدبيرى كه زليخا براى رهايى از زخم زبان آنان انديشيد ورود يوسف (ع ) به مجلس زنان اشرافى مصر و عكس العمل آنها مسائلى كه باعث شد زنان مصرى علنا درباره۴۰ کیلوبایت (۳٬۴۲۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- خطاب (( ينسينك )) در حقيقت خطاب به امت است . آميزش با گناهكاران و حضور در مجلس معصيت ، خطر وقوع در معصيت را براى انسان افزايش مى دهد. معناى (بسل ) و مراد۳۴ کیلوبایت (۲٬۶۹۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- الهيست که بدست نبي جاري ميشود و نبايد معجزه ملعبه ناس باشد و مجلس نبي مجلس تماشاخانه شود لذا ميفرمايد قُل إِنَّ اللّهَ قادِرٌ عَلي أَن يُنَزِّلَ۳۸ کیلوبایت (۲٬۹۳۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- اين مطلب از ظاهر آيه فهميده نمىشود. سيد مرتضى علمالهدى (ره) در امالى خود مجلس 3 بر كسانى كه آيه را حمل بر ذّر كردهاند سخت حمله كرده و مىگويد: بعضى بى۱۸ کیلوبایت (۱٬۸۶۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۳۵
- در همه اين لحظات يوسف را از نظر آنان پنهان داشته بود، و يك باره او را به مجلس درآورده و بطور ناگهانى به آنها نشانش داد، تا يك باره عقلها را از دست داده۳۱ کیلوبایت (۳٬۶۸۰ واژه) - ۴ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۱۶:۱۸
- مدينه قحطى بود. به سلامتى كاروان، طبل شادى زدند. چون آواز طبل به گوش حضار مجلس رسيد، به جهت بيع طعام، به يكديگر سبقت گرفته از مسجد بيرون رفتند، روى به كاروان۶۲ کیلوبایت (۵٬۷۲۹ واژه) - ۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۴۳
- خودت شوى و اثر مشاهده معجزه بقدرى او را از تفرعن خود تنزّل داد كه با اعيان مجلس مشورت نمود و از آنها چاره- جوئى خواست و گفت اين ساحر ماهرى است كه ميخواهد۴۶ کیلوبایت (۴٬۰۲۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- باو ارائه دهد تا موجب مزيد معرفت و اذعان كامل او بمقام نبوت گردد و بأعيان مجلس فرمود كدام يك از شما تخت بلقيس را نزد من حاضر ميكند پيش از آنكه آنها بيايند۴۵ کیلوبایت (۴٬۱۶۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- يوسف تدبيرى كه زليخا براى رهايى از زخم زبان آنان انديشيد ورود يوسف (ع ) به مجلس زنان اشرافى مصر و عكس العمل آنها مسائلى كه باعث شد زنان مصرى علنا درباره۴۱ کیلوبایت (۳٬۴۱۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- غالبان گفت بلى و بدرستيكه شما هر آينه از مقربانيد. تفسير خلاصه راى صادر از مجلس شورا اين بود كه فرعون حضرت موسى و هارون را بحال خودشان واگذار نمايد و بامر۱۸ کیلوبایت (۱٬۴۶۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
- به دار زدند ولى مثلا در فصل 15 دارد كه عيسى آب را به شراب تبديل كرد و به مجلس شراب آمد و نيز يوسف نامى را شوهر مريم مىنويسد ولى قبل از زناشويى دانست كه۲۳ کیلوبایت (۲٬۵۸۳ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۹
- يوسف تدبيرى كه زليخا براى رهايى از زخم زبان آنان انديشيد ورود يوسف (ع ) به مجلس زنان اشرافى مصر و عكس العمل آنها مسائلى كه باعث شد زنان مصرى علنا درباره۴۷ کیلوبایت (۳٬۹۱۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- آنرا براى دهان مؤمن گرفته است تا فربه و قوى براى عبادت گردد ملك الشعراء در مجلس ناصر الدينشاه قاجار كه انجير حاضر بوده بالبداهه در وصف آن گفته «انجير اگر۲۵ کیلوبایت (۲٬۲۸۲ واژه) - ۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۹:۱۹
- دوستى با فقراست. پس نزديك بشو به فقرا و تقرب جوى مجلس آنان را به نزديك شدن، و دورى كن اغنيا را و دور بدار مجلس آنان را از خود، پس بدرستى كه فقرا دوستان من باشند۷۱ کیلوبایت (۶٬۲۹۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
- برخاسته از نشناختن عظمت و والایى اوست. ۱۱- على بن محمد بن الجهم قال: حضرت مجلس المأمون و عنده الرضا(ع) ... فقال له المأمون: فما معنى قول اللّه عز و جل:۴۷ کیلوبایت (۴٬۲۶۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- النَّهارَ مَعاشاً وَ جَعَلْنَا النَّهارَ مَعاشاً «11» «1» توحيد المفضّل، مجلس سوم. جلد 14 - صفحه 13 وَ جَعَلْنَا النَّهارَ مَعاشاً: و قرار داديم روز را۲۲ کیلوبایت (۱٬۹۰۷ واژه) - ۲۲ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۲
- فرمود و اين آيات نازل شد و بنابراين خداوند متعال بيان فرموده اعراض آنها را از مجلس حضرت ابو طالب و آنكه چون بيرون آمدند با خود ميگفتند برويد و ثابت قدم باشيد۲۲ کیلوبایت (۱٬۶۷۱ واژه) - ۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۲۰
- پرسش فرمايد تا برائت او ثابت شود و مبرّى از حبس بيرون آيد و با حال اتّهام در مجلس شاه حاضر نگردد و براى كرامت نفس و مراعات ادب در تقاضاى احضار اسمى از زليخا۵۱ کیلوبایت (۴٬۴۷۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
- يوسف تدبيرى كه زليخا براى رهايى از زخم زبان آنان انديشيد ورود يوسف (ع ) به مجلس زنان اشرافى مصر و عكس العمل آنها مسائلى كه باعث شد زنان مصرى علنا درباره۵۳ کیلوبایت (۴٬۵۳۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- قرار داد با هزار قنديل طلا با زنجيرها، و در شرق و غرب مجلس هشتاد سوراخ به طورى كه سير آفتاب در آن مجلس واقع مىشد. تختى از طلا با چهار پايه نقره مرصّع، طرف۵۸ کیلوبایت (۵٬۶۸۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- در منى و اطلاع قريش از واقعه موجب تشويش خاطر آنها شد و در دار النّدوه يعنى مجلس جلد 2 صفحه 526 شوراى خودشان جمع شدند براى مشورت و اخذ تصميم در باره پيغمبر۵۱ کیلوبایت (۴٬۷۳۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- غالبان گفت بلى و بدرستيكه شما هر آينه از مقربانيد. تفسير خلاصه راى صادر از مجلس شورا اين بود كه فرعون حضرت موسى و هارون را بحال خودشان واگذار نمايد و بامر۲۲ کیلوبایت (۱٬۶۲۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
- یهود و عیسى (ع) ۳، ۷ ; یهود و مریم (ع) ۲، ۴، ۸، ۱۰ امالى صدوق، ص ۹۲، ح ۳، مجلس ۲۲; تفسیر برهان، ج ۱، ص ۴۲۶، ح ۲.۲۱ کیلوبایت (۱٬۶۵۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
- هيچ صفتى از صفات، ميان ايشان مناسبتى نيست. ايشان ملزم شده، ساكت شدند و از مجلس برخاستند «1». حق تعالى آيات شريفه در باره آنها نازل فرمود. چون نزاع در الوهيت۲۵ کیلوبایت (۲٬۱۷۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- حضرت رسول مكالمه و آن حضرت اخبار امم ماضيه بيان مىفرمود. جلد 12 - صفحه 463 مجلس تمام و هر يك به خانه خود رفتيم. روز ديگر حضرت فرمود: ديشب پيغمبران گذشته۳۰ کیلوبایت (۲٬۷۸۵ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۹
- قال: نحن العلامات و النّجم رسول اللّه. «1» توحيد مفضّل، ترجمه علامه مجلسى، مجلس سوّم، صفحه 132. «2» اصول كافى، جلد 1، كتاب الحجّة، صفحه 207، حديث شماره 3۲۹ کیلوبایت (۲٬۷۰۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
- آنرا براى دهان مؤمن گرفته است تا فربه و قوى براى عبادت گردد ملك الشعراء در مجلس ناصر الدينشاه قاجار كه انجير حاضر بوده بالبداهه در وصف آن گفته «انجير اگر۳۱ کیلوبایت (۲٬۹۲۷ واژه) - ۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۹:۲۱
- بر زبان موسى عقده باشد، و هارون در كمال فصاحت است، پس خواست او را نزد حضار مجلس شرمسار كند و از حل عقده او خبر نداشت، لذا خطاب به موسى و از او جواب طلبيد،۳۰ کیلوبایت (۲٬۶۵۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- خودت شوى و اثر مشاهده معجزه بقدرى او را از تفرعن خود تنزّل داد كه با اعيان مجلس مشورت نمود و از آنها چاره- جوئى خواست و گفت اين ساحر ماهرى است كه ميخواهد۳۱ کیلوبایت (۲٬۷۷۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- خودت شوى و اثر مشاهده معجزه بقدرى او را از تفرعن خود تنزّل داد كه با اعيان مجلس مشورت نمود و از آنها چاره- جوئى خواست و گفت اين ساحر ماهرى است كه ميخواهد۳۲ کیلوبایت (۲٬۸۹۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- فرمود و اين آيات نازل شد و بنابراين خداوند متعال بيان فرموده اعراض آنها را از مجلس حضرت ابو طالب و آنكه چون بيرون آمدند با خود ميگفتند برويد و ثابت قدم باشيد۲۸ کیلوبایت (۲٬۳۲۰ واژه) - ۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۲۱
- شرح واقعه اصحاب فيل از زبان امام جعفر صادق عليه السّلام در امالى شيخ مفيد- مجلس 37 ص 312. روايت 5 و در اين مورد روايت امام محمد باقر عليه السّلام در روضه۲۹ کیلوبایت (۲٬۳۸۵ واژه) - ۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۱۱
- فراموش نكنم پس حضرت برادران را مرخص فرمود و بنيامين را نزد خود نگهداشت و چون مجلس خلوت شد باو فرمود من برادر توام پس غمگين مباش بر آنچه بجا آوردند در باره۲۸ کیلوبایت (۲٬۳۷۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
- از عطريات و لباس تجمّل براى عيال و اطفالم تهيه كنم. پس در مسجد الحرام در مجلس عباس بن عبد المطلب نشسته بودم، در خانه كعبه نظر مىكردم، وقت زوال بود. ناگاه۲۴ کیلوبایت (۲٬۰۷۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
- أَوْبارِها وَ أَشْعارِها أَثاثاً وَ مَتاعاً إِلى حِينٍ (80) «1» توحيد مفضل مجلس دوّم، ترجمه علامه مجلسى، صفحه 106 و 107. جلد 7 - صفحه 254 بعد از آن نعم ديگر۵۲ کیلوبایت (۴٬۱۵۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
- الثقلين ج 4 ص 384 روايت 41 بنقل از امالى الصدوق.+ امالى صدوق (با ترجمه)، مجلس 72 ص 476 روايت 18. جلد 11 - صفحه 72 صديقانند و على بن ابى طالب عليه السلام۳۰ کیلوبایت (۲٬۶۴۰ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۲۱
- خودت شوى و اثر مشاهده معجزه بقدرى او را از تفرعن خود تنزّل داد كه با اعيان مجلس مشورت نمود و از آنها چاره- جوئى خواست و گفت اين ساحر ماهرى است كه ميخواهد۳۳ کیلوبایت (۲٬۹۷۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- آنرا براى دهان مؤمن گرفته است تا فربه و قوى براى عبادت گردد ملك الشعراء در مجلس ناصر الدينشاه قاجار كه انجير حاضر بوده بالبداهه در وصف آن گفته «انجير اگر۳۲ کیلوبایت (۳٬۰۰۶ واژه) - ۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۹:۱۸
- خطاب (( ينسينك )) در حقيقت خطاب به امت است . آميزش با گناهكاران و حضور در مجلس معصيت ، خطر وقوع در معصيت را براى انسان افزايش مى دهد. معناى (بسل ) و مراد۲۹ کیلوبایت (۲٬۰۱۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- خطاب (( ينسينك )) در حقيقت خطاب به امت است . آميزش با گناهكاران و حضور در مجلس معصيت ، خطر وقوع در معصيت را براى انسان افزايش مى دهد. معناى (بسل ) و مراد۲۷ کیلوبایت (۱٬۹۷۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- بنقل از امالى طوسى و علل الشرايع شرايع. «3» مضمون روايت در امالى شيخ مفيد، مجلس 23، روايت 31- ص 198- 197. «4» منهج الصادقين (چ سوم- اسلاميه) ج 10 ص 177.۳۲ کیلوبایت (۲٬۸۵۳ واژه) - ۶ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۳۹
- خودت شوى و اثر مشاهده معجزه بقدرى او را از تفرعن خود تنزّل داد كه با اعيان مجلس مشورت نمود و از آنها چاره- جوئى خواست و گفت اين ساحر ماهرى است كه ميخواهد۳۷ کیلوبایت (۳٬۲۹۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- خودت شوى و اثر مشاهده معجزه بقدرى او را از تفرعن خود تنزّل داد كه با اعيان مجلس مشورت نمود و از آنها چاره- جوئى خواست و گفت اين ساحر ماهرى است كه ميخواهد۳۶ کیلوبایت (۳٬۲۶۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- خودت شوى و اثر مشاهده معجزه بقدرى او را از تفرعن خود تنزّل داد كه با اعيان مجلس مشورت نمود و از آنها چاره- جوئى خواست و گفت اين ساحر ماهرى است كه ميخواهد۳۳ کیلوبایت (۲٬۹۷۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- و خبرش بتمام نواحى و اقطار برسد و همه مطّلع گردند فرعون هم قبول نمود و از مجلس بيرون آمد و امر كرد كه هر قدر ممكن باشد از جادو گران و وسائل جادو و نيرنگ۳۴ کیلوبایت (۲٬۹۷۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- سينه مقدّم بر اعضاء بدن است و لذا هر مقدّم را صدر گويند: صدر مجلس، صدر العلماء، صدر الدين، صدر الدوله، صدر اعظم، صدر السادات و امثال۲۹ کیلوبایت (۲٬۱۴۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- فرمود و اين آيات نازل شد و بنابراين خداوند متعال بيان فرموده اعراض آنها را از مجلس حضرت ابو طالب و آنكه چون بيرون آمدند با خود ميگفتند برويد و ثابت قدم باشيد۳۰ کیلوبایت (۲٬۵۳۰ واژه) - ۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۱۹