نتایج جستجو
از الکتاب
- و قلوبشان سخت گرديد. اولى در طول محسوس و دومى در طول معقول است. تطاول: به معنى اظهار طول يا اظهار قدرت و فضل است كه در طول به فتح طاء خواهد آمد [قصص:45]۴ کیلوبایت (۳۰۹ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۱
- غيره. به قولى آنها از چوب بودند و از آسمان آمدند به قول از زمرّد بودند به طول ده ذراع، به قولى از زبرجد سبز و ياقوت سرخ، به قولى دو لوح بودند، زجّاج گفته۴ کیلوبایت (۳۱۷ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۵
- است که این جمله، در سوره «ذاریات» اشاره به تمام سرپیچى هایى است که آنها در طول دعوت صالح(علیه السلام) داشتند، مانند بت پرستى و ظلم و ستم و از پاى درآوردن۳ کیلوبایت (۱۶۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۱۶
- قلوبشان سخت گرديد. اولى در طول محسوس و دومى در طول معقول است. تطاول: به معنى اظهار طول يا اظهار قدرت و فضل است كه در طول به فتح طاء خواهد آمد [قصص:45]. در۲ کیلوبایت (۱۵۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۵۹
- آیات شامل این کلمه «عِتِىّ» از مادّه «عُتُوّ» به معناى کسى است که بر اثر طول زمان، اندامش خشکیده شده همان حالتى که در سنین بسیار بالا براى انسان پیدا مى۲ کیلوبایت (۶۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۰۹
- وسعت مال قدرت به نكاح زنان آزاد نداشته باشد از كنيزان نكاح كند. طول به فتح گويا لازمه طول به ضمّ است لذا به فضل و قدرت مخصوص شده است. ال وَ مَع ذِي أُولُوا۲ کیلوبایت (۱۰۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۳۰
- كردن از طول. طبرسى فرموده: «اَلْقَدُّ شَقُّ الشَّىْءِ طُولاً» راغب به جاى شقّ قطع گفته است. پس معناى «قَدَّهُ بِنِصْفَيْنِ» آن است كه آن را از طول بريد و۲ کیلوبایت (۱۵۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۴۲
- مىباشد و گفتهاند كه طالوت لقب شاول است به واسطه طول قامتش. كه در كتاب اول سموئيل هست كه تمام بنى اسرائيل در طول قامت فقط به شانه او مى رسيدند. ولى اعتراض شده۶ کیلوبایت (۵۸۲ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۸
- مثل طول آسمان و زمين است كه استعمال عرض شده در طول، كه مراد سعه باشد. به خلاف طول كه در عرض استعمال نشود. 4- خداى تعالى ذكر عرض بهشت فرموده، نه طول، به۴۱ کیلوبایت (۲٬۹۹۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- ترجمه Tabber requires Javascript to function. هر کس را طول عمر دهیم، در آفرینش واژگونهاش میکنیم (و به ناتوانی کودکی باز میگردانیم)؛ آیا اندیشه نمیکنند؟۳۲ کیلوبایت (۲٬۷۳۹ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۶
- بخار آب را با خود بر ميدارند و سنگين مىشوند «فَالْحاملاتِ وِقْراً»سپس در طول هزاران كيلومتر با آرامى و آسانى بسير خود ادامه مىدهند «فَالجارياتِ يُسْراً»۱۵ کیلوبایت (۱٬۰۹۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۵
- آیات قرآن استفاده مى شود که روز رستاخیز و محاسبه اعمال مردم، پنجاه هزار سال طول مى کشد. ب ـ در متن کتب لغت نیز مى خوانیم که «یوم» گاهى به مقدار زمان میان۱۲ کیلوبایت (۱٬۰۵۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۷
- درخت پاكى كه ريشهاش در زمين و شاخهاش در آسمان است. راغب گفته آن به مناسبت طول و عرض هر دو گفته مىشود به فرزندان شخص فروع گويند كه از اصل (پدر) منشعب شدهاند۲ کیلوبایت (۸۵ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۸
- غرض از شش روز، روزهاى معمولى نيست بلكه شش دوران است كه شايد ميليونها سال طول كشيده است مشروح اين سخن در «ارض» گذشت. و تفصيل اين شش روز در سوره فصلت آيه۲ کیلوبایت (۱۲۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۲۸
- وعد لو مدين کاين فلح مصر الا سلط خسر سود نفع تلو او الى دخل ذا قرى وجه متع طول سور اذ هى اخذ نن لما جنن شىء حقق شرى قرن بلغ عوذ نشء ائى لم ولد۲ کیلوبایت (۱۰۹ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۱
- که در حجاز و اطراف آن و در کوفه در طول سلطنت بنىامیه بوده و قریب هشتاد سال و هشت ماه به طول انجامید، خارج سازیم طول خلافت بنىامیه ۸۳ سال و چهار ماه خواهد۳۵ کیلوبایت (۳٬۶۷۳ واژه) - ۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۵۲
- که در حجاز و اطراف آن و در کوفه در طول سلطنت بنىامیه بوده و قریب هشتاد سال و هشت ماه به طول انجامید، خارج سازیم طول خلافت بنىامیه ۸۳ سال و چهار ماه خواهد۵۱ کیلوبایت (۵٬۰۹۷ واژه) - ۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۵۱
- «عَتَا الشَّيخُ عِتِّيّاً: كَبُرَو وَلَّى» ظبرسى آن را خشك شدن وجود در اثر طول زمان فرموده است. غرض زكرّيا در اين كلمه آنست كه از پيرى بفرتوتى رسيدهام و۲ کیلوبایت (۱۸۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۳۴
- که در حجاز و اطراف آن و در کوفه در طول سلطنت بنىامیه بوده و قریب هشتاد سال و هشت ماه به طول انجامید، خارج سازیم طول خلافت بنىامیه ۸۳ سال و چهار ماه خواهد۴۵ کیلوبایت (۴٬۷۳۳ واژه) - ۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۵۲
- بصر سخر شمس بنو نور يقن حضر اول هؤلاء وصف فلک وحد جعل بل غرق انت خرر امن طول بشر جبل فعل قوى قضى رحم لم۱۷ کیلوبایت (۱٬۴۹۱ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۰
- بایستی خداوندگار این خانه (ی خدا، کعبه) را بپرستند (که این امن و امنیّت را در طول راه و در شهرها و کشورهای پر از کشمکش و ستم و جنگ و غارت، برای ایشان فراهم۲۴ کیلوبایت (۲٬۰۲۶ واژه) - ۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۲:۰۱
- در اصل به معنى زيادت است، جذب و كشيدن را مدّ گويند كه كشيدن چيزى سبب زيادت طول آن است. ولى راغب معناى آن را كشيدن مىداند و گويد:«اَصْلُ الْمَدِّ: اَلْجَرُّ»۵ کیلوبایت (۴۱۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۴
- گذشته است و او چیز قابل ذکر و شایستهی توجّه نبوده است؟! آیا زمانی از دهر [:طول زمان جهان] بر انسان گذشت که چیزی قابل ذکر نبود؟! آیا گذشت بر انسان گاهی از۳۸ کیلوبایت (۳٬۵۱۴ واژه) - ۲۷ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۴۰
- دنو قرى خشع غفل مول نکح رود عذب فحش منع نسو نصف قبل عمران لعن لبس ظنن قلل طول طعم عرض عمر بعد جمع يمن حيى جدر بنو صنع ربع حرم کره مريم ظلم عوم رهب متع قوم۵ کیلوبایت (۳۷۰ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۱
- آمادگى زمين براى زندگى انسان در شش دوران انجام پذيرفته كه شايد ميليونها سال طول كشيده باشد رجوع شود به اوائل سوره فصلت. مِهاد: نيز به معنى آماده شده است [نباء:6]۳ کیلوبایت (۲۸۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۴۶
- آمادگى زمين براى زندگى انسان در شش دوران انجام پذيرفته كه شايد ميليونها سال طول كشيده باشد رجوع شود به اوائل سوره فصلت. مِهاد: نيز به معنى آماده شده است [نباء:6]۴ کیلوبایت (۲۸۶ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۳۹
- غيره. به قولى آنها از چوب بودند و از آسمان آمدند به قول از زمرّد بودند به طول ده ذراع، به قولى از زبرجد سبز و ياقوت سرخ، به قولى دو لوح بودند، زجّاج گفته۳ کیلوبایت (۳۰۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۴۹
- آسمانها و زمين را خداوند در شش زمان و شش وقت آفريد، شايد هر يك ميليونها سال طول كشيده باشد. * [هود:65]. در اينگونه آيات شبها نيز داخل در يوم اند و اطلاق ايام۵ کیلوبایت (۴۳۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۴۹
- مضمون روايت آن است كه قرآن در ماه رمضان به بيت المعمور نازل گشته و سپس در طول بيست و سه سال نازل گرديده است. در اين حديث آسمان دنيا نيست و به جاى آن بيت۱۴ کیلوبایت (۱٬۵۲۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۰۴
- غار گشوده بود، به نظر مىآمد كه سگشان نيز در آن حالت به خواب رفته بود و در طول آن مدت در آستانه غار بود. طبرسى از حسن مفسرنقل كردهكه سگ 309 سال بدون طعام۲۳ کیلوبایت (۲٬۶۰۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۰۳
- to function. و روی زمین، با تکبر راه مرو! تو نمیتوانی زمین را بشکافی، و طول قامتت هرگز به کوهها نمیرسد! |و در روى زمين به نخوت راه مرو، تو هرگز زمين۳۶ کیلوبایت (۳٬۱۹۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- به هیچ وجه خلاف وعده نمیکند (و عذاب را گریبانگیرشان میسازد، هرچند سالها طول بکشد، اصلاً زمان نسبت به خدا مطرح نیست، و مثلاً در همین جهان) یک روز خدا،۳۵ کیلوبایت (۲٬۸۳۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- آسمانها و زمين را خداوند در شش زمان و شش وقت آفريد، شايد هر يك ميليونها سال طول كشيده باشد. * [هود:65]. در اينگونه آيات شبها نيز داخل در يوم اند و اطلاق ايام۱۳ کیلوبایت (۵۱۹ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۲۴
- [خدا] به او فرمان داده نگزارده و بجاى نياورده است. هرگزا هرگز! انسان (با وجود طول حیات) دستوری را که خدا بدو داده است (و وظائفی را که برای وی تعیین کرده است،۳۴ کیلوبایت (۳٬۱۶۰ واژه) - ۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۳۶
- تعداد انبياء ندارد و دانستن آن هم چندان مفيد نيست و بحث را درباره آن نبايد طول داد. پيامبران اولوا العزم و اينكه مراد از آن چيست در «عزم» خواهد آمد انشاء۲۸ کیلوبایت (۲٬۰۶۶ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۴
- است، زيرا مدح در مقابل اختيارى و غير اختيارى مىشود مثلا شخص را در مقابل طول قامت و زيبائى اندام كه غير اختيارى است و همچنين در مقابل بذل مال و سخاوت و۹ کیلوبایت (۹۰۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۴۷
- قمّل، وزغها و خون. این هفت آیه با عصا و ید بیضاءِ، مجموعاً 9 آیه است که در طول دعوت موسی در مصر واقع شدهاند. و امّا معجزات دیگر که بعد از خروج از مصر اتفاق۸ کیلوبایت (۹۲۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۰۲
- آسمانها و زمين را خداوند در شش زمان و شش وقت آفريد، شايد هر يك ميليونها سال طول كشيده باشد. * [هود:65]. در اينگونه آيات شبها نيز داخل در يوم اند و اطلاق ايام۱۶ کیلوبایت (۶۱۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۸
- پاك است و با دست نويسندگان محترم و طاعت پيشه نوشته شده است. آنها اند كه در طول قرون به نوشتن و خواندن و تفهيم قرآن پرداختهاند و چون نوشتن در قلوب بوسيله۹ کیلوبایت (۸۸۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۷
- سلّم لا يغرنكم من ربّكم طول النّسية و تمادى الامهال و حسن التّقاضى فانّ اخذه اليم و عذابه شديد. مغرور نكند شما را از جانب خدا طول كشيدن پاداش اعمال و خوش۲۳ کیلوبایت (۱٬۹۴۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
- 9- سنّت الهى در طول تاريخ، يارى حقّ و سركوب باطل است. «لَآيَةً» آرى، نشانه و عبرت بودن يك حادثه، زمانى است كه آن حادثه يا مشابه آن در طول تاريخ تكرار شدنى۲۵ کیلوبایت (۲٬۰۹۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- است، زيرا مدح در مقابل اختيارى و غير اختيارى مىشود مثلا شخص را در مقابل طول قامت و زيبائى اندام كه غير اختيارى است و همچنين در مقابل بذل مال و سخاوت و۱۲ کیلوبایت (۹۸۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۵۵
- زمين همه تبديل به بهشت شده و جزء آن خواهند بود پس يا نامتناهى است و يا عرض و طول آن را جز خدا كسى دانا نيست . 3- [رعد:35] [فرقان:15و16] نظير اين آيات در قرآن۱۵ کیلوبایت (۸۳۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۵
- 9- سنّت الهى در طول تاريخ، يارى حقّ و سركوب باطل است. «لَآيَةً» آرى، نشانه و عبرت بودن يك حادثه، زمانى است كه آن حادثه يا مشابه آن در طول تاريخ تكرار شدنى۲۶ کیلوبایت (۲٬۰۸۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- گواهان آماده و دلائل مهیّا است) او سریعالحساب است (و در روز قیامت نیازی به طول زمان جهت رسیدگی به حساب مردمان نیست). آیا و ندیدند که ما همواره (با علم و۴۳ کیلوبایت (۳٬۶۶۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
- إِنَّا عَلی آثارِهِمْ مُقْتَدُونَ). تفسیر آیات ۱ - تمامى پیامبران الهى در طول تاریخ، مواجه با مخالفت مردمان مرفه و خوش گذران (و کذلک ما أرسلنا من قبلک فى۳۵ کیلوبایت (۲٬۵۱۸ واژه) - ۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۴۸
- يونس «عليه السلام» رانهنگ «كاشالو» بلعيده باشد، اين نهنگ نوعا داراى (22) متر طول و از گلوى آن انسان به راحتى فرو مىرود. والله العالم. «وَسَلامٌ عَلَى الْمُرْسَلينَ۱۱ کیلوبایت (۱٬۱۵۸ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۲
- گونهای شده است که این آیه بدان اشاره دارد. اما هر یک از این مراحل چه اندازه طول کشیده است، و این حالتهای انتقالی تحت چه عواملی به وجود آمده است، و نفخه ربّانی۲۹ کیلوبایت (۲٬۵۱۳ واژه) - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۵۶
- خداوند، مطالعه در طبيعت و اسرار هستى است. أَ لَمْ تَرَ ... 2- كم و زياد شدن طول شب و روز را تصادفى نپنداريم، بلكه كارى الهى و با طرح و برنامه است. يُولِجُ۴۶ کیلوبایت (۳٬۹۴۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۸
- هست. در مجمع از زجّاج نقل شده كه اصل آن به معنى ناحيه شىء است و عرض خلاف طول از آن مىباشد عرض: (بر وزن فرس) در قرآن به متاع دنيا اطلاق شده مثل [انفال:67]۱۲ کیلوبایت (۱٬۱۶۶ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۵۴
- محروم نبوده اند. (و جعلنا فى ذرّیّتهما النبوّة و الکتب) ۸ - هیچ پیامبرى در طول تاریخ، از سوى مردم خود مورد استقبال عمومى قرار نگرفت. (و لقد أرسلنا نوحًا۴۰ کیلوبایت (۳٬۳۵۶ واژه) - ۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۳
- الصیف). ممکن است منظور الفت بخشیدن قریش به این سرزمین مقدس باشد که آنها در طول سفر تابستانه و زمستانه خود عشق و علاقه به این کانون مقدس را از دل نبرند، و۲۷ کیلوبایت (۲٬۴۱۳ واژه) - ۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۲:۰۰
- 9- سنّت الهى در طول تاريخ، يارى حقّ و سركوب باطل است. «لَآيَةً» آرى، نشانه و عبرت بودن يك حادثه، زمانى است كه آن حادثه يا مشابه آن در طول تاريخ تكرار شدنى۳۱ کیلوبایت (۲٬۵۲۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- «لَكِتابٌ عَزِيزٌ» 3- قرآن از آينده خود خبر مىدهد. عزّت قرآن و تحريف نشدن آن در طول تاريخ با وجود آن همه دشمن، يك خبر غيبى است. «عَزِيزٌ- لا يَأْتِيهِ الْباطِلُ»۳۹ کیلوبایت (۳٬۱۳۵ واژه) - ۱۵ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۵۷
- ما اخاف عليكم خصلتان (اثنان- خ، ل) اتباع الهوى و طول الامل، فامّا اتّباع الهوى فيصدّ عن الحقّ و امّا طول الامل فينسى الأخرة (الخ). «1» آگاه باشيد بدرستى۲۹ کیلوبایت (۲٬۰۱۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- (نگا: المصحف المیسّر). چرا که مسأله توالد و تناسل انسان و دیگر جانداران در طول ادوار مختلف، به گونه تساوی تقریبی نر و ماده، از شگفتانگیزترین مسائل خلقت۳۳ کیلوبایت (۳٬۲۰۱ واژه) - ۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۳:۰۳
- انگيزهى پيروى از ديگران از طريق ديدن يا شنيدن و يا انديشه و درك است. در طول تاريخ، بسيارى از فتنهها و نزاعها، از قضاوتهاى عجولانه يا حرفهاى بىمدرك۴۶ کیلوبایت (۴٬۲۷۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- است. «فَأُلْقِيَ» جلد 6 - صفحه 316 7- سجده، مظهر حقّپرستى وتسليم است كه در طول تاريخ سابقه داشته است. «ساجِدِينَ» 8- تمام هستى، تحت تدبير خداوند در يك حركت۳۷ کیلوبایت (۳٬۳۵۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- بِالْحِجابِ). تفسیر آیات ۱ - سان دیدن سلیمان(ع)، از اسب ها تا غروب آفتاب به طول انجامید. (فقال إنّى أحببت حبّ الخیر ... حتّى توارت بالحجاب) مقصود از «خیر»۳۲ کیلوبایت (۲٬۷۸۰ واژه) - ۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۵۰
- افراد بشر در دراز مدّت تغيير، تكامل و تضادّ پيش مىآيد. امّا اين كه قرآن در طول 23 سال نزول، در شرايط گوناگون جنگ و صلح، غربت و شهرت، قوّت و ضعف، و در فراز۳۲ کیلوبایت (۲٬۶۴۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
- 9- سنّت الهى در طول تاريخ، يارى حقّ و سركوب باطل است. «لَآيَةً» آرى، نشانه و عبرت بودن يك حادثه، زمانى است كه آن حادثه يا مشابه آن در طول تاريخ تكرار شدنى۳۵ کیلوبایت (۲٬۸۱۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- المرسلین) جمع آمدن واژه «المرسلین» از آن جهت است که اساسًا پیام رسالت در طول تاریخ، پیامى واحد است. بنابراین انکار هر یک از آنها، به منزله انکار همه پیام آوران۱۷ کیلوبایت (۱٬۳۶۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- آیات شامل این کلمه طول (۱۰ بار) ف (۲۹۹۹ بار) عَلَيْکُم أَ عَلَيْهِم قَبْل مِن الْعَهْد حَسَنا الْأَمَد وَ فَقَسَت وَعْدا الْکِتَاب أَم قُلُوبُهُم أَرَدْتُم۱ کیلوبایت (۴۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۱۵
- صدقه مستحبّى هم «زكات» گفته مىشود. «يُؤْتُونَ الزَّكاةَ» 12- ولايتها در طول يكديگرند، نه در عرض يكديگر. ولايت بر مسلمانان، ابتدا از آنِ خداوند است، سپس۸۱ کیلوبایت (۷٬۹۸۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- است پس قدرت يافتيم بر خلق او يا مقدّر نموديم اندازه آنرا كه بايد بشود از طول و عرض و ساير خصوصيّات و چگونگى او را از پسرى و دخترى و امثال اينها چون فقدّرنا۲۱ کیلوبایت (۱٬۷۸۱ واژه) - ۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۲۱
- جمع آمدن واژه «المرسلین» مى تواند از آن جهت باشد که اساسًا پیام رسالت در طول تاریخ، پیامى واحد بوده است. بنابراین انکار هر یک از پیامبران، به منزله انکار۱۸ کیلوبایت (۱٬۵۱۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- تحقيقات دانشمندان در طول تاريخ بوده است. 1- شب، از نشانههاى قدرت و حكمت الهى است. «آيَةٌ لَهُمُ اللَّيْلُ» 2- يك برنامه ثابت در طول تاريخ، آن هم بدون خلل۳۸ کیلوبایت (۳٬۲۴۰ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۴۹
- مجمعالبيان. جلد 9 - صفحه 215 كَذَّبَ الرُّسُلَ» 2- تضادّ ميان حق و باطل، در طول تاريخ وجود داشته است. «كُلٌّ كَذَّبَ الرُّسُلَ» 3- خداوند با فرستادن انبيا،۳۴ کیلوبایت (۲٬۹۹۳ واژه) - ۱۹ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۰
- (له) بر مبتدا (اختلاف اللیل) مفید حصر مى باشد. ۶ - تفاوت ساعات شب و روز در طول سال و پیدایش فصل ها، تنها در اختیار و تحت اراده خداوند است. (و له اختلف الّیل۳۱ کیلوبایت (۲٬۵۹۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
- العباد، صفحه 332 (طبع دار الكتب الاسلاميّه) جلد 6 - صفحه 243 خلاصه يك سال طول كشيد كه يوسف به اين منصب نائل شد، روزى ملك گفت: مىخواهم با تو مكالمه نمايم،۵۸ کیلوبایت (۵٬۵۰۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
- مىدويد. گويا به سوى در مسابقه گذاردهاند. «قد» به معناى پاره شدن پارچه از طرف طول است. «لفاء» به يافتن ناگهانى چيزى گفته مىشود. 1- گفتن «مَعاذَ اللَّهِ» به۵۳ کیلوبایت (۴٬۵۳۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- میکند، و با رنج و مشقّت وضع میکند، و دوران حمل و از شیر بازگرفتن او سی ماه طول میکشد. (آن گاه دوران سخت مراقبت و پاسخگوئی به نازها و نیازهای کودکانه و جوانانه۸۶ کیلوبایت (۷٬۲۶۲ واژه) - ۵ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۲۰
- متعرض آن شده، زيرا سرگذشت آن جناب در بيست و پنج آيه يعنى از آيه ۲۵ تا ۴۹ طول كشيده است. بعثت و رسالت حضرت نوح (عليه السلام ) بعثت و رسالت نوح (عليه السلام۴۱ کیلوبایت (۵٬۱۴۴ واژه) - ۶ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۱۵:۲۴
- شدت عمل در برابر پیمان شکنان: در اینجا به گروه دیگری از دشمنان اسلام که در طول تاریخ پر ماجرای پیامبر صلّی اللّه علیه و آله ضربات سختی بر مسلمین وارد کردند۲۱ کیلوبایت (۱٬۵۱۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- است پس قدرت يافتيم بر خلق او يا مقدّر نموديم اندازه آنرا كه بايد بشود از طول و عرض و ساير خصوصيّات و چگونگى او را از پسرى و دخترى و امثال اينها چون فقدّرنا۲۱ کیلوبایت (۱٬۸۴۹ واژه) - ۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۲۸
- نجات مردم از بت پرستى، تحكيم پايههاى توحيد و غيره و غيره كه با شمردن به طول خواهد انجاميد تنها اگر جريان شعب ابىطالب «عليه السلام» را در نظر بگيريم به۲۳ کیلوبایت (۲٬۴۲۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۸
- از پیشینیان است. ۳ - پیشتاز شدن در راه خداوند، امرى سخت و دشوار است و در طول تاریخ تنها دسته اى اندک از عهده آن بر آمده اند. (و السبقون ... ثلّة من الأوّلین)۲۲ کیلوبایت (۱٬۸۱۱ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۲
- است. مستر هاكس در قاموس كتاب مقدّس ذيل «گوساله» مىنويسد: بنى اسرائيل از طول اقامت موسى «در طور» بستوه آمده و در شك افتادند و چون در مصر اين چنين مطالب۲۰ کیلوبایت (۲٬۲۰۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۵۹
- مفسرين گفتهاند و از بعضى روايات استفاده ميشود مانند هزار سال دنيا است در طول مدّت يا شدّت عذاب پس نبايد تعجيل در چنين عذاب طولانى يا شديدى داشته باشند۱۹ کیلوبایت (۱٬۴۴۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- انسان شكوفا كند. مراد از داخل كردن شب در روز ويا روز در شب، يا كم وزياد شدن طول ساعات شب وروز در فصلهاى مختلف است ويا غروب وطلوع تدريجى. البتّه معناى اوّل۴۹ کیلوبایت (۳٬۶۹۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- نحل آيه 31. ] (آیه 44)- این آیه ناظر به این حقیقت است که دعوت پیامبران در طول تاریخ هیچگاه قطع نشده، میفرماید: «ما سپس رسولان خود را یکی پس از دیگری فرستادیم»۳۸ کیلوبایت (۲٬۹۶۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
- اللّه عليه و آله: انّ اخوف ما اخاف على امّتى الهوى و طول الامل امّا اتّباع الهوى يصدّ عن الحقّ و امّا طول الامل فينسى الآخرة: بدرستى كه ترسترين چيزى كه مىترسم۴۲ کیلوبایت (۳٬۹۴۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- خاصّ خداوند برخوردارند. «فَوَهَبَ لِي- وَ جَعَلَنِي» 4- نبوّت، يك جريان در طول تاريخ است، انبياى بسيارى قبل از موسى بودهاند پس تعجّب فرعون نابجاست. «مِنَ۴۳ کیلوبایت (۳٬۸۷۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- غرق شدن منافقان و کافران در باتلاق بهره وریهاى مادى، گرایش مستمر آنان در طول تاریخ (فاستمتعوا بخلقهم .... و خضتم کالذى خاضوا) برداشت فوق بدان احتمال است۶۱ کیلوبایت (۴٬۷۲۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- است پس قدرت يافتيم بر خلق او يا مقدّر نموديم اندازه آنرا كه بايد بشود از طول و عرض و ساير خصوصيّات و چگونگى او را از پسرى و دخترى و امثال اينها چون فقدّرنا۲۴ کیلوبایت (۲٬۱۰۹ واژه) - ۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۴۰
- برنميگردانيد روح آنها را ببدنهاشان اگر راست ميگوئيد و بنابراين كلمه فلولا براى طول كلام و احتياج بربط تامّ تكرار شده و خلاصه كلام آنست كه اگر شما راست ميگوئيد۲۳ کیلوبایت (۲٬۰۴۳ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۴۵
- برنميگردانيد روح آنها را ببدنهاشان اگر راست ميگوئيد و بنابراين كلمه فلولا براى طول كلام و احتياج بربط تامّ تكرار شده و خلاصه كلام آنست كه اگر شما راست ميگوئيد۲۲ کیلوبایت (۱٬۹۴۲ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۴۶
- نژادپرستى ابليس و حسادت بر انسان و خطر تكبّر و عدم توبه و عذرخواهى است كه در طول تاريخ، همهى انسانها به نحوى با آن درگير هستند. جلد 8 - صفحه 126 از سوى ديگر۲۵ کیلوبایت (۲٬۰۶۹ واژه) - ۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۲۴
- مفسرين گفتهاند و از بعضى روايات استفاده ميشود مانند هزار سال دنيا است در طول مدّت يا شدّت عذاب پس نبايد تعجيل در چنين عذاب طولانى يا شديدى داشته باشند۲۰ کیلوبایت (۱٬۴۹۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- آن اتهام «جنون و دیوانگی» بود که همه پیامبران الهی و رهبران راستین را در طول تاریخ به آن متهم ساختند، گفتند: «او فقط مردی است که به نوعی جنون مبتلاست،۲۰ کیلوبایت (۱٬۶۷۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- باشد. ۲- بنى اسرائیل، برخوردار از امتیازاتى خاص در مقایسه با سایر امت ها، در طول تاریخ (و لقد اخترنهم ... على العلمین) مى توان گفت: مراد از «العالمین» تمام۲۲ کیلوبایت (۱٬۸۴۱ واژه) - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۲۲
- تا پيمانهى آنها پر شود. 1- رهبران دينى نگرانِ مكر مخالفان نباشند، زيرا در طول تاريخ اين حيلهها براى جلد 4 - صفحه 377 انبيا نيز بوده است. «قَدْ مَكَرَ۴۱ کیلوبایت (۳٬۳۴۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
- مراد از غیض هر حملى است که کمتر از نُه ماه طول کشد و مراد از «و ما تزداد» هر حملى است که بیشتر از نُه ماه طول کشد ...». ۱۰- «عن محمدبن مسلم قال: سألت أباعبدالله(ع)۴۳ کیلوبایت (۳٬۸۸۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
- پیامبر باز هم فرمود: فردا بیائید، عکرمة گوید: تا چهل روز طول کشید، مجاهد گوید: دوازده روز به طول انجامید سپس جبرئیل آمد. پیامبر به جبرئیل فرمود: اى برادر۳۹ کیلوبایت (۳٬۵۵۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۴
- فرجام همه مخالفان خدا و پیامبران در طول تاریخ (کما کبت الذین من قبلهم) ۶ - فرجام ذلت بار دشمنان خدا و پیامبران در طول تاریخ، درس عبرتى براى مخالفان اسلام۴۱ کیلوبایت (۳٬۳۶۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۴۶
- است پس قدرت يافتيم بر خلق او يا مقدّر نموديم اندازه آنرا كه بايد بشود از طول و عرض و ساير خصوصيّات و چگونگى او را از پسرى و دخترى و امثال اينها چون فقدّرنا۲۵ کیلوبایت (۲٬۱۴۳ واژه) - ۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۴۰
- مییابد، و در روزگار ما گذشته از صفحات اذهان و اوراق، بر روی نوار و صفحه هوا و طول امواج ضبط و پخش میشود. «مُکَرَّمَةٍ»: گرامی. محترم. رَسُولٌ مِنَ اللَّهِ۲۵ کیلوبایت (۲٬۳۳۸ واژه) - ۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۵۶
- پيداست كه غرض از روز 24 ساعت نيست بلكه منظور دوران است كه شايد ميليونها سال طول كشيده باشد. 9- در بسيارى از آيات مراد از «السماء» طبقات هفتگانه جوّ است كه۳۷ کیلوبایت (۲٬۵۳۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۵
- برنميگردانيد روح آنها را ببدنهاشان اگر راست ميگوئيد و بنابراين كلمه فلولا براى طول كلام و احتياج بربط تامّ تكرار شده و خلاصه كلام آنست كه اگر شما راست ميگوئيد۲۴ کیلوبایت (۱٬۹۸۵ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۵۲
- (رواياتى درباره نزول آيات اول سوره معارج) چند روايت ديگر، درباره آيات مربوط به طول روز قيامت واحوال آن روز تفسیر آیات وَ لا يَسْئَلُ حَمِيمٌ حَمِيماً «10» يُبَصَّرُونَهُمْ۲۵ کیلوبایت (۲٬۱۷۵ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۴۱