نتایج جستجو
از الکتاب
- مصدر است به معنى طرد و آن در آيه شريفه مصدر فعل مقدّراست يعنى «يدحرون دحوراً» (مجمع) ممكن است مثل «قعدت جلوساً» باشد معناى آيه چنين است: طرد مىشوند از هر۳ کیلوبایت (۱۷۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۱۳
- مصدر است به معنى طرد و آن در آيه شريفه مصدر فعل مقدّراست يعنى «يدحرون دحوراً» (مجمع) ممكن است مثل «قعدت جلوساً» باشد معناى آيه چنين است: طرد مىشوند از هر۳ کیلوبایت (۱۷۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۱
- الماعون ٢ (رده زمینه طرد یتیم)ترشرویى با یتیم ۴; آثار رد خواسته هاى یتیم ۴; زمینه طرد یتیم ۱; غضب بر یتیم ۵; محبت به یتیم ۳; ناپسندى طرد یتیم ۲; ناپسندى غضب بر یتیم ۲; نیازهاى معنوى یتیم۳۱ کیلوبایت (۲٬۸۰۷ واژه) - ۴ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۰۲
- التوبة ٨٣ (رده طرد متخلفان از جهاد)لن تقتلوا معى عدواً) با توجّه به اینکه آیه در مقام نکوهش و طرد منافقان است و این نکوهش و طرد را با محروم شمردن آنان از جهاد در رکاب پیامبر (ص) بیان داشته۴۸ کیلوبایت (۳٬۵۳۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- «همز» نهایت شدت را بیان مى کند. همز (۳ بار) [همزه:1]. از جمله معانى همز دفع و طرد است. در صحاح آمده: «هَمَزَهُاَىْ دَفَعَهُ وَ ضَرَبَهُ» در نهايه گفته: هر۴ کیلوبایت (۳۳۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۲۷
- صورت اول به معناى بغض و عداوت است، و در صورت دوم، به معناى پرتاب نمودن و طرد کردن، و همان گونه که در بالا گفته شده، هر دو به یک ریشه باز مى گردد. قلى۳ کیلوبایت (۲۷۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۵۲
- النحل ٩٨ (رده آثار طرد شیطان)بسمله: آثار بسمله ۱۱ شیطان: آثار طرد شیطان ۷; دشمنى شیطان ۴، ۵; زمینه مصونیت از شیطان ۲; زمینه وسوسه هاى شیطان ۹; طرد شیطان ۶، ۱۳; عوامل دشمنى شیطان ۹;۴۱ کیلوبایت (۳٬۷۰۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
- دنیا دچار نفرین (مردمان) و طرد (از رحمت یزدان) شدند (و از پس ایشان بدنامی و رسوائی ماند) و در روز قیامت نیز (همین طور به لعنت و طرد از رحمت گرفتار میشوند۲۹ کیلوبایت (۲٬۲۶۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
- الأعراف ١٦٦ (رده طرد یهود ایله)پس چون از آنچه نهى شده بودند تجاوز كردند، به آنان گفتيم: به شكل ميمونهاى طرد شده در آييد. كلمهى «بَئِيسٍ» از «بأس»، به معناى شديد و «عَتَوْا»، به معناى۳۳ کیلوبایت (۲٬۶۹۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- الإسراء ٦٣ (رده طرد ابلیس)إلى یوم القیمة ... قال اذهب) ۲- ابلیس، به خاطر نافرمانیش، از درگاه خداوند طرد گردید. (قال اذهب) ۳- خداوند، به مهلت خواهى شیطان براى فریفتن مردم، جواب مثبت۲۹ کیلوبایت (۲٬۳۴۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- طه ٩٧ (رده طرد سامرى)نیست. مراد نهی است، یعنی با من نیامیزید و تماس نگیرید. مقصود بایکوت سامری و طرد او از میان جامعه است. اشاره به یکی از قوانین جزائی شریعت موسی است که اعلان۵۳ کیلوبایت (۴٬۵۴۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- «فَاذْهَبْ فَانَّ لَكَ فى الْحَيوةِ اَنْتَقُولَ لا مِساسَ» فرموده:اين دستور طرد سامرى از جامعه است كه با احدى خلطه نكند و او با كسى و كسى با او تماس نداشته۸ کیلوبایت (۸۲۳ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۵۰
- الأعراف ١٨ (رده طرد ابلیس)تنزل است. مَذؤُماً مَدحُوراً مجرد تنزل رتبه نيست بلكه مورد لعن و طرد و ذمّ و عيب و نقص است لَمَن تَبِعَكَ مِنهُم ظاهر لفظ تبع فعل اختياري۳۷ کیلوبایت (۳٬۱۳۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- الجن ٩ (رده طرد جن از آسمان)رصدًا) جن: آثار استراق سمع جن ۴; استراق سمع جن ۱، ۲; جن قبل از نزول قرآن ۱، ۲; طرد جن از آسمان ۳; عوامل نابودى جن ۴; موانع استراق سمع جن ۳ قرآن: آثار نزول قرآن۳۲ کیلوبایت (۲٬۷۴۰ واژه) - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۱:۴۸
- الشورى ٥٣ (رده عوامل طرد ادیان غیرآسمانى)الأُمور) ۱۱ - توجه به فرجام امور و بازگشت تمامى موجودات به سوى خداوند، موجب طرد مکاتب انحرافى و روى آورى به دین الهى است. (صرط اللّه ... ألا إلى اللّه تصیر۳۹ کیلوبایت (۳٬۳۹۸ واژه) - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۱۶
- مريم ٤٥ (رده طرد شیطان)رحمت ۶ شیطان: پیروان شیطان ۱۱، ۱۲; دوستان شیطان ۱۲; زمینه پیروى از شیطان ۱۳; طرد شیطان ۱۶; عذاب شیطان ۱۶; فرجام شیطان ۱۱ عبادت: آثار ترک عبادت خدا ۱۴ عذاب:۳۹ کیلوبایت (۳٬۳۲۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- 61)- و هنگامی که از این شهر رانده شدند و از تحت حمایت حکومت اسلامی طرد گشتند «از همه جا طرد میشوند، و هر جا یافته شوند گرفته خواهند شد و به سختی به قتل خواهند۳۲ کیلوبایت (۲٬۶۹۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۰
- فُلاناً عَنْ مَوْضِعِهِ: اَزْعَجَهُ وَ اَفْزَعَهُ وَ اَزالَهُ» ازعاج را قلع و طرد گفتهاند. استفزاز نيز به همان معنى است. [اسراء:76]. حقا كه نزديك بودند تو۲ کیلوبایت (۱۴۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۰۲
- از سر بیرون کنند. شرد (۱ بار) ف (۲۹۹۹ بار) به سر خود رفتن. تشريد: راندن و طرد كردن [انفال:57]. يعنى اگر كفار پيمان شكن را در جنگ گير آوردى به وسيله آنها۲ کیلوبایت (۱۶۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۲۵
- التوبة ٨٤ (رده طرد منافقان)پیوند تنگاتنگ میان کفر، نفاق و فسق (إنهم کفروا ... فسقون) ۱۷ - حکم خداوند به طرد کامل منافقان، نتیجه مواضع عقیدتى و نیز عملکرد خود آنان بود. (لاتصل ... إنهم۵۱ کیلوبایت (۴٬۵۱۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- يعنى شياطين به جماعت بالاتر نتوانستند گوش بدهند و از هر طرف زده مىشوند و طرد مىگردند. گفتهاند: مراد از ملاء اعلى جماعت ملائكه است كه شياطين در صورت استماع۴ کیلوبایت (۳۹۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۱۹
- آنها ذيلا اشاره ميشود 1- طرد شيطان، گفتن «بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحِيمِ» در موقع غذا خوردن موجب طرد شيطان ميشود چنانچه در كافي«2»۱۷۰ کیلوبایت (۱۵٬۱۹۰ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۰:۳۱
- يعنى شياطين به جماعت بالاتر نتوانستند گوش بدهند و از هر طرف زده مىشوند و طرد مىگردند. گفتهاند: مراد از ملاء اعلى جماعت ملائكه است كه شياطين در صورت استماع۴ کیلوبایت (۳۹۶ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۴۱
- معنى نجات و خلاص است يعنى: اى قوم كى مرا از عذاب خدانجات مى دهد اگر آنها را طرد كنم. انتصار: انتقام. در صورتيكه با «مِن» متعدى شود «اِنْتَصَرَمِنْهُ: اِنْتَقَمَ»۵ کیلوبایت (۴۲۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۳۳
- معنى نجات و خلاص است يعنى: اى قوم كى مرا از عذاب خدانجات مى دهد اگر آنها را طرد كنم. انتصار: انتقام. در صورتيكه با «مِن» متعدى شود «اِنْتَصَرَمِنْهُ: اِنْتَقَمَ»۵ کیلوبایت (۴۷۶ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۳۰
- مقسم به تناسبى باشد معنى آيه اين است: قسم به صف كشندهها پس قسم به آنهائى كه طرد مىكنند، طردى به خصوص، پس قسم به آنهائى كه براى حفظ يكديگر در پى هماند، واقع۱۴ کیلوبایت (۱٬۵۲۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۱
- لَعْناً: طَرَدَهُ وَ اَبْعَدَهُ عَنِ الْخَيْرِ» در مفردات گفته: لعن به معنى طرد و دور كردن از روى غضب است. آن از خدا در آخرت عذاب و در دنيا انقطاع از قبول۶ کیلوبایت (۵۰۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۰
- معنى نجات و خلاص است يعنى: اى قوم كى مرا از عذاب خدانجات مى دهد اگر آنها را طرد كنم. انتصار: انتقام. در صورتيكه با «مِن» متعدى شود «اِنْتَصَرَمِنْهُ: اِنْتَقَمَ»۱۱ کیلوبایت (۵۰۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۵۸
- آنها ذيلا اشاره ميشود 1- طرد شيطان، گفتن «بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحِيمِ» در موقع غذا خوردن موجب طرد شيطان ميشود چنانچه در كافي«2»۱۸۴ کیلوبایت (۱۶٬۸۴۸ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۰:۳۹
- همان گونه که قوم ثمود دور شدند! |گويى هرگز در آن [خانهها] نبودهاند. هان كه طرد و هلاك باد [مردم] مدين را، همان گونه كه ثمود هلاك شدند گويى در آن [خانهها]۳۶ کیلوبایت (۳٬۳۱۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
- «فَاذْهَبْ فَانَّ لَكَ فى الْحَيوةِ اَنْتَقُولَ لا مِساسَ» فرموده:اين دستور طرد سامرى از جامعه است كه با احدى خلطه نكند و او با كسى و كسى با او تماس نداشته۸ کیلوبایت (۸۲۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۱۵
- منفى دارند. «يُكَذِّبُ بِالدِّينِ» نسبت به يتيم و مسكين منفى هستند و آنان را طرد مىكنند. «يَدُعُّ الْيَتِيمَ وَ لا يَحُضُّ» در عبادت و نماز منفى هستند و اخلاص۳۲ کیلوبایت (۲٬۹۱۵ واژه) - ۴ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۰۳
- گفتند: دلهاى ما در نيام است. [اين طور نيست] بلكه خدا به سبب كفرشان لعن [و طرد] شان كرده، پس خيلى كم ايمان مىآورند و گفتند: «دلهاى ما در غلاف است.» [نه،۳۸ کیلوبایت (۳٬۱۵۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
- منفى دارند. «يُكَذِّبُ بِالدِّينِ» نسبت به يتيم و مسكين منفى هستند و آنان را طرد مىكنند. «يَدُعُّ الْيَتِيمَ وَ لا يَحُضُّ» در عبادت و نماز منفى هستند و اخلاص۳۴ کیلوبایت (۳٬۱۴۷ واژه) - ۴ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۰۴
- منفى دارند. «يُكَذِّبُ بِالدِّينِ» نسبت به يتيم و مسكين منفى هستند و آنان را طرد مىكنند. «يَدُعُّ الْيَتِيمَ وَ لا يَحُضُّ» در عبادت و نماز منفى هستند و اخلاص۳۴ کیلوبایت (۳٬۲۰۱ واژه) - ۴ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۰۰
- منفى دارند. «يُكَذِّبُ بِالدِّينِ» نسبت به يتيم و مسكين منفى هستند و آنان را طرد مىكنند. «يَدُعُّ الْيَتِيمَ وَ لا يَحُضُّ» در عبادت و نماز منفى هستند و اخلاص۳۵ کیلوبایت (۳٬۱۵۹ واژه) - ۴ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۰۲
- منفى دارند. «يُكَذِّبُ بِالدِّينِ» نسبت به يتيم و مسكين منفى هستند و آنان را طرد مىكنند. «يَدُعُّ الْيَتِيمَ وَ لا يَحُضُّ» در عبادت و نماز منفى هستند و اخلاص۳۶ کیلوبایت (۳٬۳۹۸ واژه) - ۴ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۰۳
- با من است، (از شرّ اين كفّار) نجات بده. مستكبران حتّى از انبيا نيز توقّع طرد فقراى گمنامِ با ايمان را داشتند و همه انبيا دست رد به اين پيشنهاد مىزدند۳۳ کیلوبایت (۲٬۹۳۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- الهى، برخى سپاهیان خود را تصفیه نمود و از لشکر طرد کرد. (فمن شرب منه فلیس منّى) ۱۳ - آزمایش افراد و طرد نیروهاى غیر کارآمد، وظیفه مدیر توانا (ان اللّه۸۵ کیلوبایت (۶٬۶۶۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- «فَآوى- فَأَغْنى» 13- اگر گذشته تلخ خود را ياد كنيد، محرومان را منع و طرد نمىكنيد. «فَأَمَّا الْيَتِيمَ فَلا تَقْهَرْ» 14- رسيدگى به يتيم، به دليل۳۷ کیلوبایت (۳٬۱۳۲ واژه) - ۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۰۹
- «فَآوى- فَأَغْنى» 13- اگر گذشته تلخ خود را ياد كنيد، محرومان را منع و طرد نمىكنيد. «فَأَمَّا الْيَتِيمَ فَلا تَقْهَرْ» 14- رسيدگى به يتيم، به دليل۳۸ کیلوبایت (۳٬۷۵۲ واژه) - ۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۰۸
- «فَآوى- فَأَغْنى» 13- اگر گذشته تلخ خود را ياد كنيد، محرومان را منع و طرد نمىكنيد. «فَأَمَّا الْيَتِيمَ فَلا تَقْهَرْ» 14- رسيدگى به يتيم، به دليل۳۸ کیلوبایت (۳٬۶۸۱ واژه) - ۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۰۷
- «فَآوى- فَأَغْنى» 13- اگر گذشته تلخ خود را ياد كنيد، محرومان را منع و طرد نمىكنيد. «فَأَمَّا الْيَتِيمَ فَلا تَقْهَرْ» 14- رسيدگى به يتيم، به دليل۳۷ کیلوبایت (۳٬۷۳۹ واژه) - ۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۰۷
- «فَآوى- فَأَغْنى» 13- اگر گذشته تلخ خود را ياد كنيد، محرومان را منع و طرد نمىكنيد. «فَأَمَّا الْيَتِيمَ فَلا تَقْهَرْ» 14- رسيدگى به يتيم، به دليل۴۳ کیلوبایت (۳٬۸۲۷ واژه) - ۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۰۹
- «فَآوى- فَأَغْنى» 13- اگر گذشته تلخ خود را ياد كنيد، محرومان را منع و طرد نمىكنيد. «فَأَمَّا الْيَتِيمَ فَلا تَقْهَرْ» 14- رسيدگى به يتيم، به دليل۴۲ کیلوبایت (۳٬۷۴۹ واژه) - ۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۱۰
- دو صورت ابراهیم(ع) را تحت فشار قرار داد ۱- تهدید به سنگسارکردن ۲- راندن و طرد او از خانمان; از این دو، آنچه که جنبه اجتماعى دارد همان سنگسارکردن است، زیرا۳۸ کیلوبایت (۳٬۴۰۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- كنيد. الْأَرْضَ ... الْجِبالَ ... اللَّيْلَ ... النَّهارَ ... 4- پس از طرد افكار باطل، بر عقايد حقتان استدلال كنيد. كَلَّا سَيَعْلَمُونَ ... أَ لَمْ۲۲ کیلوبایت (۱٬۹۰۷ واژه) - ۲۲ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۲
- راستگويان. تفسير در مجمع از صادقين عليهما السلام نقل نموده كه مواقع نجوم طرد نمودن آنها است شياطين را و مشركين بآن سوگند ياد مينمودند پس خداوند فرموده۲۳ کیلوبایت (۲٬۰۴۳ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۴۵
- راستگويان. تفسير در مجمع از صادقين عليهما السلام نقل نموده كه مواقع نجوم طرد نمودن آنها است شياطين را و مشركين بآن سوگند ياد مينمودند پس خداوند فرموده۲۲ کیلوبایت (۱٬۹۴۲ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۴۶
- لَعَنَهُ اللَّهُ: صفت دوم شيطان است، يعنى شيطانى كه جامع صفت مريد و لعن و طرد شده از رحمت الهى است، و خداوند او را از رحمت واسعه خود رانده و دور ساخته به۱۹ کیلوبایت (۱٬۳۸۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
- آنها عار داريد من از پيغمبرى آنها عار ندارم و موظّف نيستم آنها را از خود طرد نمايم و ايمانشانرا نپذيرم بلكه بايد همه را بيك منوال از خدا بترسانم و ارشاد۲۲ کیلوبایت (۱٬۹۴۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- إلهًا ءاخر فتلقى فى جهنّم) ۱۲- افکنده شدن مشرکان در دوزخ، همراه با ملامت، طرد و اهانت است. (فتلقى فى جهنّم ملومًا مدحورًا) «مدحوراً» به معناى «مطرود» است۴۳ کیلوبایت (۳٬۵۲۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- صافات، 145- 146. جلد 10 - صفحه 191 10- به جاى آنكه افراد را به خاطر يك لغزش طرد كنيم، آنها را تدارك كنيم، ضعفها را برطرف و آنگاه به آنان مسئوليّت دهيم. تَدارَكَهُ۲۴ کیلوبایت (۲٬۰۶۲ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۵۱
- راستگويان. تفسير در مجمع از صادقين عليهما السلام نقل نموده كه مواقع نجوم طرد نمودن آنها است شياطين را و مشركين بآن سوگند ياد مينمودند پس خداوند فرموده۲۴ کیلوبایت (۱٬۹۸۵ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۵۲
- آنها عار داريد من از پيغمبرى آنها عار ندارم و موظّف نيستم آنها را از خود طرد نمايم و ايمانشانرا نپذيرم بلكه بايد همه را بيك منوال از خدا بترسانم و ارشاد۲۴ کیلوبایت (۲٬۱۰۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- از قابليت اندازد كيست که بتواند باو قابليت دهد و كسي را که او طرد كند كيست او را راه دهد. 104 تفسیر آیات ۱- اهل کتاب (علماى یهود) مشمول۲۰ کیلوبایت (۱٬۴۳۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
- حال چگونه ممكن است اراذل باشند؟ و چطور ممكن و جايز است آنان را طرد كرد با اينكه استحقاق طرد ندارند سخن درستى نيست ، زيرا از فهم به دور است. علاوه بر اينكه۴۲ کیلوبایت (۵٬۰۳۳ واژه) - ۵ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۱۶:۵۰
- راستگويان. تفسير در مجمع از صادقين عليهما السلام نقل نموده كه مواقع نجوم طرد نمودن آنها است شياطين را و مشركين بآن سوگند ياد مينمودند پس خداوند فرموده۳۱ کیلوبایت (۲٬۶۹۱ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۴۷
- گسترده مىشود. «اهْبِطُوا مِنْها جَمِيعاً» 2- با يك لغزش و خطا، نبايد كسى را طرد كرد، زيرا انسان قابل ارشاد و جلد 1 - صفحه 101 هدايت پذير است. «يَأْتِيَنَّكُمْ۲۹ کیلوبایت (۲٬۴۳۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
- جَدل را قطع كنيد. «فَإِنْ تَوَلَّوْا فَقُولُوا ...» 13- بندگى خدا، نفى شرك و طرد حاكميّت غير خداوند، از ويژگىهاى يك مسلمان واقعى است. «اشْهَدُوا بِأَنَّا۵۵ کیلوبایت (۴٬۳۹۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- صافات، 145- 146. جلد 10 - صفحه 191 10- به جاى آنكه افراد را به خاطر يك لغزش طرد كنيم، آنها را تدارك كنيم، ضعفها را برطرف و آنگاه به آنان مسئوليّت دهيم. تَدارَكَهُ۲۷ کیلوبایت (۲٬۳۲۱ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۵۰
- افسانههاى پيشينيان نيست. در آيهى قبل، سخن از مكرهاى پى در پى كفّار و توطئه براى طرد و كشتن پيامبر صلى الله عليه و آله بود، اين آيه نمونهاى از مكرهاى فرهنگى آنان۲۹ کیلوبایت (۲٬۲۴۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- آنها عار داريد من از پيغمبرى آنها عار ندارم و موظّف نيستم آنها را از خود طرد نمايم و ايمانشانرا نپذيرم بلكه بايد همه را بيك منوال از خدا بترسانم و ارشاد۲۷ کیلوبایت (۲٬۳۳۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- آنها عار داريد من از پيغمبرى آنها عار ندارم و موظّف نيستم آنها را از خود طرد نمايم و ايمانشانرا نپذيرم بلكه بايد همه را بيك منوال از خدا بترسانم و ارشاد۲۷ کیلوبایت (۲٬۲۴۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حافِظُونَ ... إِلَّا عَلى أَزْواجِهِمْ 11- اسلام با طرد غريزه جنسى، مخالف است. «إِلَّا عَلى أَزْواجِهِمْ» 12- خطر، هميشه در كمين۳۳ کیلوبایت (۳٬۰۸۶ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۱
- همينكه از نظر غائب گرديدند جفا و آزار مشغول، و به هر يك كه پناه مىبرد او را طرد نمودى، طعامى را كه پدر براى او داده بود بخوردند و او را گرسنه و تشنه گذاشتند،۳۱ کیلوبایت (۲٬۶۰۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- گرفتار شدند. نكته: زمخشرى در كشاف بيان نموده كه اين تقرير بعد از تقرير است بر طرد و عكس «1». ظَهَرَ الْفَسادُ فِي الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ بِما كَسَبَتْ أَيْدِي۲۹ کیلوبایت (۲٬۳۲۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- راستگويان. تفسير در مجمع از صادقين عليهما السلام نقل نموده كه مواقع نجوم طرد نمودن آنها است شياطين را و مشركين بآن سوگند ياد مينمودند پس خداوند فرموده۳۴ کیلوبایت (۳٬۰۶۹ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۴۶
- آنكه بد قريني است زيرا آنها را بجهنم ميبرد و در آتش بآنها لعن و طرد ميكند و اذيت ميرساند. شخص مرائي هم مشرك است که عمل خود را براي۳۱ کیلوبایت (۲٬۳۲۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
- هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حافِظُونَ ... إِلَّا عَلى أَزْواجِهِمْ 11- اسلام با طرد غريزه جنسى، مخالف است. «إِلَّا عَلى أَزْواجِهِمْ» 12- خطر، هميشه در كمين۳۸ کیلوبایت (۳٬۴۷۴ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۹
- هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حافِظُونَ ... إِلَّا عَلى أَزْواجِهِمْ 11- اسلام با طرد غريزه جنسى، مخالف است. «إِلَّا عَلى أَزْواجِهِمْ» 12- خطر، هميشه در كمين۳۹ کیلوبایت (۳٬۵۱۷ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۰
- هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حافِظُونَ ... إِلَّا عَلى أَزْواجِهِمْ 11- اسلام با طرد غريزه جنسى، مخالف است. «إِلَّا عَلى أَزْواجِهِمْ» 12- خطر، هميشه در كمين۴۰ کیلوبایت (۳٬۶۶۸ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۷
- هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حافِظُونَ ... إِلَّا عَلى أَزْواجِهِمْ 11- اسلام با طرد غريزه جنسى، مخالف است. «إِلَّا عَلى أَزْواجِهِمْ» 12- خطر، هميشه در كمين۴۱ کیلوبایت (۳٬۸۰۹ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۷
- هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حافِظُونَ ... إِلَّا عَلى أَزْواجِهِمْ 11- اسلام با طرد غريزه جنسى، مخالف است. «إِلَّا عَلى أَزْواجِهِمْ» 12- خطر، هميشه در كمين۳۸ کیلوبایت (۳٬۴۵۷ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۸
- هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حافِظُونَ ... إِلَّا عَلى أَزْواجِهِمْ 11- اسلام با طرد غريزه جنسى، مخالف است. «إِلَّا عَلى أَزْواجِهِمْ» 12- خطر، هميشه در كمين۳۹ کیلوبایت (۳٬۴۸۷ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۹
- اينکه بزبان ما نفرين است و بلسان دين دعاء شر است مثل لعن و رجم و طرد آن هم از خداي متعال چنانچه در حق شيطان فرمود: قالَ فَاخرُج۳۷ کیلوبایت (۳٬۶۶۱ واژه) - ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۴۵
- هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حافِظُونَ ... إِلَّا عَلى أَزْواجِهِمْ 11- اسلام با طرد غريزه جنسى، مخالف است. «إِلَّا عَلى أَزْواجِهِمْ» 12- خطر، هميشه در كمين۴۱ کیلوبایت (۳٬۶۵۸ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۰
- طائِفٌ مِنَ الشَّيْطانِ تَذَكَّرُوا» «2» در حديث آمده است: اذان و نماز، عامل طرد شيطان است. «3» 1- بندگان واقعى خداوند، كم هستند. «إِنَّ عِبادِي لَيْسَ لَكَ۳۶ کیلوبایت (۳٬۰۱۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- اينکه بزبان ما نفرين است و بلسان دين دعاء شر است مثل لعن و رجم و طرد آن هم از خداي متعال چنانچه در حق شيطان فرمود: قالَ فَاخرُج۳۸ کیلوبایت (۳٬۷۴۰ واژه) - ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۴۶
- جبرئيل وحى مىآورد به آن حضرت، هفتاد هزار ملك با او بودند براى حفظ وحى و طرد شياطين از آنكه استراق سمع نمايند و آن را به كهنه خبر دهند. و اين ملائكه براى۴۰ کیلوبایت (۳٬۴۴۳ واژه) - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۲:۰۸
- نمودند پس جبرئيل نازل شد و آنحضرت را مطلع فرمود و حذيفه مأمور شد كه آنها را طرد نمايد و چون مراجعت نمود پيغمبر (ص) از او سؤال نمود كه شناختى از آن جماعت كسى۳۷ کیلوبایت (۲٬۹۸۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- روايات هفتادودو فرقه آنچه در امتهاى گذشته بوده نظيرش در اين امت نيز خواهد بود طرد بعضى از اصحاب پيامبر در قيامت از ناحيه خدا سه روايت درباره ((كنتم خير امة۴۱ کیلوبایت (۳٬۵۴۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- وَ لا تَقْرَبا هذِهِ الشَّجَرَةَ فَتَكُونا مِنَ الظَّالِمِينَ «19» پس از طرد ابليس خطاب به آدم و حوا فرمود: وَ يا آدَمُ اسْكُنْ أَنْتَ وَ زَوْجُكَ الْجَنَّةَ:۳۹ کیلوبایت (۳٬۳۲۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- انعام، 90. جلد 6 - صفحه 326 زمان حضرت ابراهيم در شرايطى بود كه عمويش او را طرد كرد.) 7- در نهى از منكر، از تنهايى نترسيد. «قالَ لِأَبِيهِ وَ قَوْمِهِ» 8-۵۰ کیلوبایت (۴٬۶۴۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- حسبهم براي عذاب آنها كافي و وافي است وَ لَعَنَهُمُ اللّهُ لعن طرد و دوري از رحمت است که بوي آن بمشام آنها نميرسد مقابل صلوات۳۹ کیلوبایت (۳٬۰۱۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- گاهى متعدّى استعمال ميشود و بعصا منسأه گفته ميشود براى آنكه حيوانات را بآن طرد مينمايند و بعضى آنرا بعصاى بزرگ و چوبدستى تفسير و ترجمه نمودهاند و در مجمع۳۹ کیلوبایت (۳٬۵۱۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۰
- توبه كنند عفو فرمايد. شأن نزول: قبل از بعثت حضرت پيغمبر، رؤساى قريش لعن و طرد مىكردند يهود و نصارى را كه تكذيب پيغمبرشان نمودند و مىگفتند به خدا سوگند۳۸ کیلوبایت (۳٬۱۹۵ واژه) - ۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۴
- نمودند پس جبرئيل نازل شد و آنحضرت را مطلع فرمود و حذيفه مأمور شد كه آنها را طرد نمايد و چون مراجعت نمود پيغمبر (ص) از او سؤال نمود كه شناختى از آن جماعت كسى۴۴ کیلوبایت (۳٬۵۸۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- قبول فرموده و از مقام توّابيّت و عفوّيّت خود بطور كلّى خبر داده چون مصلحت در طرد آنها نبوده و ضمنا اشاره فرموده است كه خداوند از اعمال آتيه شما آگاه است و۴۶ کیلوبایت (۴٬۳۳۴ واژه) - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۳۸
- الهى را اتيان نموده، و حال آن كه بالاتفاق كفار مخالفت حق را كنند. 3- لعن و طرد و مذمت كفار و فرق باطله در آيات قرآنيه، دال است بر تنزيه ذات حق تعالى از قبايح۴۳ کیلوبایت (۳٬۹۴۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
- بعبادت، «4» حلاوت مناجات با حق «5» تقويت ايمان «6» ازدياد معرفت «7» طرد شيطان و سدّ ابواب او «8» معاشرت با علماء و صلحاء و مؤمنين «9» اعراض۵۹ کیلوبایت (۴٬۹۴۰ واژه) - ۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۷:۰۴
- دهد كه آنها پيشنهاد طرد مطلق آن دسته از ياران پيامبر (صلى اللّه عليه و آله و سلّم ) را داشته اند نه پيشنهاد تناوب ، زيرا تناوب با طرد فرق بسيار دارد و اين۳۹ کیلوبایت (۴٬۵۶۷ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۰۴
- آنها ذيلا اشاره ميشود 1- طرد شيطان، گفتن «بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحِيمِ» در موقع غذا خوردن موجب طرد شيطان ميشود چنانچه در كافي«2»۲۲۰ کیلوبایت (۲۰٬۹۶۶ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۴۰
- گاهى متعدّى استعمال ميشود و بعصا منسأه گفته ميشود براى آنكه حيوانات را بآن طرد مينمايند و بعضى آنرا بعصاى بزرگ و چوبدستى تفسير و ترجمه نمودهاند و در مجمع۵۰ کیلوبایت (۴٬۹۲۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۰
- فدك را از فاطمهى زهرا عليها السلام گرفتند- با اين آيه سازگارى ندارد و بايد طرد شود. (حضرت زهرا عليها السلام همين آيه را در دفاع از حقّ خود براى خليفهى اوّل۵۴ کیلوبایت (۴٬۷۵۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- كرد! ۸۷ - كيفر آنها، اين است كه لعن (و طرد) خداوند و فرشتگان و مردم همگى بر آنهاست . ۸۸ - همواره در اين لعن (و طرد و نفرين ) ميمانند، مجازاتشان تخفيف نمييابد،۲۴ کیلوبایت (۲٬۸۰۶ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۳۶
- آسيه ملكه مصر و در نهايت جلالت به دربار فرعون بود، براى ديندارى در تحت فشار طرد، و رنج و بلا واقع شد و عاقبت جان عزيز خود را داد و دين حق را نداد و به روضه۵۶ کیلوبایت (۴٬۹۲۵ واژه) - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۱۶
- شئون ربوبيت الهى است. «ثُمَّ اجْتَباهُ رَبُّهُ فَتابَ عَلَيْهِ» 5- به جاى طرد نيروهاى خلافكار، آنها را با عفو، جذب و هدايت كنيم. «فَتابَ عَلَيْهِ وَ هَدى»۵۱ کیلوبایت (۴٬۱۰۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- تَجِدُوا فَإِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحِيمٌ» 13- هيچ گاه اسلام كسى را به خاطر فقر طرد نكرده و محروم نساخته است. «فَإِنْ لَمْ تَجِدُوا فَإِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحِيمٌ»۵۹ کیلوبایت (۵٬۵۴۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۴۶
- اختصاص است. ۲ - اختصاص داشتن عبادت خالصانه و اطاعت محض به خداوند، مستلزم طرد اطاعت دیگران و ترک شرک و ریا در عبادت است. (فاعبد اللّه مخلصًا له الدین .۶۲ کیلوبایت (۴٬۹۲۸ واژه) - ۱۶ دی ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۲