نتایج جستجو
از الکتاب
- الأنفال ٤٦ (رده عوامل اتحاد)«الصبرین» مى تواند مطلق صبرپیشگان باشد ; چه شکیبایان در جنگ و چه غیر آنان. اتحاد: عوامل اتحاد ۶ اختلاف: آثار اختلاف ۴ ; اجتناب از اختلاف ۲، ۳ اسلام: تاریخ صدر اسلام۳۳ کیلوبایت (۲٬۶۰۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- الأنبياء ٩٢ (رده اتحاد دینى)واحده است. (إنّ هذه أُمّتکم أُمّة وحدة و أنا ربّکم فاعبدون) اتحاد: اتحاد دینى ۱; ملاک اتحاد ۷ ادیان آسمانى: هماهنگى ادیان آسمانى ۳ امت: امت واحده ۱، ۲،۳۰ کیلوبایت (۲٬۵۲۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
- البقرة ٢٠٩ (رده اهمیت اتحاد)مقررات، بیانگر حکمت آمیز بودن و عزّت آفرینى مقررات الهى است. اتحاد: اهمیّت اتحاد ۴، ۷ ; عوامل اتحاد ۴، ۷ اتمام حجت: ۱ اختلاف: عوامل اختلاف ۱۱ کیفر اختلاف ۱۲۵ کیلوبایت (۱٬۸۵۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- طه ٩٤ (رده اهمیت اتحاد)خواند ... پس فرمود: ... هارون برادر موسى(ع) از یک پدر و مادر بود». اتحاد: اهمیت اتحاد ۱۴ انبیا: تحریک عواطف انبیا ۶; تأثیرپذیرى انبیا ۶; محدوده علم انبیا۵۷ کیلوبایت (۵٬۰۷۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- طه ٦٤ (رده دعوت به اتحاد)الیوم من استعلى) اتحاد: دعوت به اتحاد ۱ ایمان: شرایط ایمان به موسى(ع) ۸ جادوگران فرعون: آثار پیروزى جادوگران فرعون ۶ فرعونیان: اتحاد فرعونیان ۱; اختلاف۳۶ کیلوبایت (۳٬۰۵۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- البقرة ٢٠٨ (رده اهمیت اتحاد)الذین امنوا ادخلوا فى السلم کافة و لا تتبعوا خطوات الشیطان) اتحاد: اهمیّت اتحاد ۲ ; عوامل اتحاد ۵ اختلاف: عوامل اختلاف ۷، ۸، ۱۳، ۱۴ اسلام: جامعیت اسلام ۶۳۶ کیلوبایت (۳٬۰۳۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- قريش ١ (رده عوامل اتحاد قریش)زمینه نابودى قریش ۳; سکونت قریش در مکه ۷; عوامل اتحاد قریش ۸; عوامل امنیت قریش ۸; عوامل قدرت قریش ۱; منشأ اتحاد قریش ۵; منشأ نجات قریش ۵; نظم زندگى قریش ۲;۳۳ کیلوبایت (۳٬۰۰۷ واژه) - ۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۲:۰۲
- المائدة ٩١ (رده آثار اتحاد)براى عمل به آن احکام (رجس من عمل الشیطن ... فهل انتم منتهون) اتحاد: آثار اتحاد ۱۲ ; اهمیّت اتحاد ۴، ۵ احکام:۱۸ تبیین احکام ۱۸ ۱۸ ; فلسفه احکام ۱۸ ۱۰، ۱۹ ;۶۳ کیلوبایت (۵٬۶۸۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- الشعراء ٥٦ (رده اتحاد فرعونیان)۴ فرعون: آمادگى نظامى سپاه فرعون ۱; بینش فرعون ۳; سپاه فرعون ۲ فرعونیان: اتحاد فرعونیان ۳; بسیج فرعونیان ۲; قدرت فرعونیان ۳ مستکبران: روش برخورد مستکبران۲۳ کیلوبایت (۱٬۸۵۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- الذاريات ٣٦ (رده اتحاد قوم لوط)حقیقت ادیان آسمانى ۲ اسلام: اهمیت اسلام ۲ تسلیم: تسلیم به خدا ۲ قوم لوط: اتحاد قوم لوط ۳; تاریخ قوم لوط ۱، ۳، ۴; عذاب قوم لوط ۴; لجاجت قوم لوط۳; نجات مؤمنان۲۴ کیلوبایت (۲٬۰۹۸ واژه) - ۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۸:۳۶
- النساء ٥٢ (رده اتحاد با کافران)۵، ۶، ۹، ۱۰ ; محرومیت از امداد خدا ۶ شرک: آثار شرک ۲ ; کیفر شرک ۳ کافران: اتحاد با کافران ۱، ۴ ; شکست کافران ۸ کتمان حق: آثار کتمان حق ۱ ; کیفر کتمان حق۲۰ کیلوبایت (۱٬۴۳۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
- الزخرف ٨٩ (رده اهمیت اتحاد دینى)و همزیستى اجتماعى، کمترین انتظار دین از بشر (فاصفح عنهم و قل سلم) اتحاد: اهمیت اتحاد دینى ۸ ادیان آسمانى: اهداف ادیان آسمانى ۸ حق: آثار شرک حق ناپذیران۳۱ کیلوبایت (۲٬۶۵۲ واژه) - ۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۳۴
- الأنفال ٦٣ (رده آثار اتحاد)قلوب مؤمنان، کارى است حکیمانه. (ألف بین قلوبهم ... إنه عزیز حکیم) اتحاد: آثار اتحاد ۵ اسلام: تاریخ صدر اسلام ۱، ۲، ۴، ۸، ۹ اعراب: قبل از اسلام ۶ ; تألیف۳۸ کیلوبایت (۲٬۹۸۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- يوسف ١٤ (رده اتحاد برادران یوسف)امرى خسارت بار و تباه کننده قلمداد کردند. (إنا إذًا لخسرون) برادران یوسف: اتحاد برادران یوسف ۱; برادران یوسف و محافظت ازیوسف(ع) ۴; برادران یوسف و هلاکت یوسف(ع)۳۱ کیلوبایت (۲٬۶۰۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- طه ٦٥ (رده اتحاد جادوگران فرعون)رویه آنان است. جادو: تاریخ جادو ۷ جادوگران فرعون: آمادگى جادوگران فرعون ۲; اتحاد جادوگران فرعون ۹; ادب جادوگران فرعون ۴; اطمینان جادوگران فرعون ۳ ، ۶; بینش۳۲ کیلوبایت (۲٬۶۸۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- طه ٦٢ (رده اتحاد فرعونیان)فرعونیان قرار داده - تأییدى براین نکته است. فرعونیان: آثار انذار فرعونیان ۱; اتحاد فرعونیان ۷; اختفاى اختلاف فرعونیان ۴، ۵; اختلاف فرعونیان ۷; حق طلبان فرعونیان۳۴ کیلوبایت (۲٬۹۷۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- الشورى ٣٩ (رده اتحاد مؤمنان)مغفرت مؤمنان، در غیر مورد ظلم و تجاوز است. تجاوز: مبارزه با تجاوز ۴ مؤمنان: اتحاد مؤمنان ۲; استقامت مؤمنان ۱; تعاون مؤمنان ۲; تعهد مؤمنان ۳; تنزیه مؤمنان ۴،۳۵ کیلوبایت (۳٬۱۷۱ واژه) - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۵۴
- الشورى ٤٠ (رده عوامل اتحاد)نیست; بلکه صرفاً براى رفع اختلافات و استحکام پیوندهاى اجتماعى است. اتحاد: عوامل اتحاد ۱۴ احکام: ۱، ۳ اسلام: عدالتخواهى اسلام ۹ اصلاح: پاداش اصلاح ۶ افراط:۳۷ کیلوبایت (۲٬۹۷۴ واژه) - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۵۴
- الروم ٣٢ (رده موانع اتحاد)اختلاف کردند، براى این که هر گروهى آنچه را که خود دارد، آن را مى پسندد. اتحاد: موانع اتحاد ۲ اختلاف: آثار اختلاف دینى ۵; اجتناب از اختلاف ۴; اجتناب از اختلاف۴۳ کیلوبایت (۳٬۷۷۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- البينة ٤ (رده عوامل اتحاد)فرض که مراد از آنان، کسانى اند که پس از ظهور اسلام، به آن کافر شدند. اتحاد: عوامل اتحاد ۳ اختلاف: موانع اختلاف ۳ اسلام: اعراض از اسلام ۹ امتها: اتمام حجت۳۸ کیلوبایت (۳٬۳۵۹ واژه) - ۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۴:۳۷
- الأحزاب ١٨ (رده اتحاد منافقان مدینه با یهود)مسلمانان مدینه ۳ منافقان: آثار قبول خط مشى منافقان ۵ منافقان مدینه :۳، ۱۰ اتحاد منافقان مدینه ۳، ۱۰ با یهود ۶; تلاش منافقان مدینه ۳، ۱۰ ۴; منافقان مدینه۳۹ کیلوبایت (۳٬۲۲۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۹
- الأنفال ١ (رده عوامل اتحاد)خدا(ص)، و پس از ایشان براى امام است. به هر مصرفى که بخواهد مى رساند. اتحاد: عوامل اتحاد ۱۱ احکام: تبیین احکام ۵ ; عمل به احکام ۱۱ اختلاف: اهمیت رفع اختلاف۶۶ کیلوبایت (۵٬۹۷۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- المائدة ٤٨ (رده عوامل اتحاد)گوناگون و امتهاى متعدد (لکل جعلنا منکم شرعة و منهاجاً ... لیبلوکم) اتحاد: عوامل اتحاد ۳۰ احکام: نقش احکام ۱۴ ادیان: اختلاف ادیان ۳۳ ; تعدد ادیان ۲۹، ۳۲ ;۷۹ کیلوبایت (۵٬۸۴۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
- الجاثية ١٧ (رده عوامل اتحاد)ریشه دار بودن اختلافات آنان را درباره رسالت پیامبراکرم(ص) مى رساند. اتحاد: عوامل اتحاد ۶ اختلاف: سرزنش اختلاف ۸; عوامل اختلاف ۵ اسلام: دلایل حقانیت اسلام۴۴ کیلوبایت (۳٬۳۵۹ واژه) - ۵ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۳۶
- آل عمران ٦٤ (رده عوامل اتحاد)بقولهم؟ فقال: نعم، فقال النّبى (ص): هو ذاک. آزادى: ۱۰ آزادى اندیشه ۱۰ اتحاد: عوامل اتحاد ۴ ادیان: هماهنگى ادیان ۱ انبیا: انبیا و آزادى ۱۰ ; دعوت انبیا ۲، ۱۰۵۵ کیلوبایت (۴٬۳۹۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- دعوت به اتحاد نمود. تفسیر: دعوت به تقوی- در این آیه نخست دعوت به تقوی شده است تا مقدمهای برای دعوت به سوی اتحاد باشد، در حقیقت دعوت به اتحاد بدون استمداد۴۱ کیلوبایت (۳٬۵۴۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- آل عمران ١٤٠ (رده عوامل اتحاد)یادآور مى شود که پیروزى مشرکان، حاکى از محبّت الهى به ایشان نخواهد بود. اتحاد: عوامل اتحاد ۴ ارزیابى: ملاکهاى ارزیابى ۹، ۱۶ استقامت:۱۹ اسلام: تاریخ صدر اسلام۵۹ کیلوبایت (۵٬۰۰۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- الكهف ١٩ (رده اتحاد اصحاب کهف)آمادگى نظامى: اهمیت آمادگى نظامى ۳۴ آیات خدا ۲: احکام ۲۲، ۲۴: اصحاب کهف: اتحاد اصحاب کهف ۲۵; اضطراب اصحاب کهف ۳۳; بدن اصحاب کهف ۶، ۲۱; بیدارى اصحاب کهف۷۷ کیلوبایت (۶٬۰۵۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- النور ٦١ (رده اهمیت اتحاد مسلمانان)سلام مؤمنان ۳۱; فضایل مؤمنان ۲۹ مستضعفان: حامى مستضعفان ۷ مسلمانان: اهمیت اتحاد مسلمانان ۲۸; مسؤولیت اجتماعى مسلمانان ۲۸; همسفرگى مسلمانان ۲۱ معاشرت: آداب۱۲۱ کیلوبایت (۱۰٬۱۰۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
- و دانا است به نيّات آنها و پيغمبر خود را مؤيد فرموده است بنصرت بر كفار و اتحاد اهل ايمان كه آنها جماعت انصارند كه مركّب از دو قبيله اوس و خزرج بودند چنانچه۳۲ کیلوبایت (۲٬۷۰۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- این نکته باشد که: گر چه بنى اسرائیل یک طایفه اند، اما همین یک طایفه با هم اتحاد ندارند; بلکه به چند دسته کوچک و غیر منسجم تقسیم شده اند. بنابراین مقابله۲۴ کیلوبایت (۱٬۹۰۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- میخورند که ما (از اقوال و اعمال خود منظوری و) مقصودی جز خیرخواهی (مردم) و اتّحاد (ملّت) نداشتهایم. پس چگونه است هنگامی که به (سزای) دستاوردهایشان - که از۲۹ کیلوبایت (۲٬۱۰۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
- وصف نموده و در آيه بعد لعن فرموده است حقير عرض مىكنم بنابر اين تفسير وجه اتحاد دعوت بت و شيطان واضح است و بنابر تفسير اول باعتبار آنستكه مراد از دعوت عبادت۲۴ کیلوبایت (۱٬۸۱۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
- سنّتهاى الهى است. «إِنَّا بَلَوْناهُمْ كَما بَلَوْنا» 2- قران، نمونههاى مختلف اتحاد الهى را بيان مىدارد تا ما با شيوه آزمون الهى آشنا شويم. «كَما بَلَوْنا أَصْحابَ۲۸ کیلوبایت (۲٬۴۸۶ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۳۱
- اين آيه را گرچه مىشود با تثليث و ابن اللَّه بودن تطبيق كرد ولى ظهورش در اتحاد و يكى بودن خدا و عيسى است (معاذاللَّه). 2- [توبه:30]. ظهور آيه در فرزند بودن۲۹ کیلوبایت (۳٬۰۴۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۰
- سنّتهاى الهى است. «إِنَّا بَلَوْناهُمْ كَما بَلَوْنا» 2- قران، نمونههاى مختلف اتحاد الهى را بيان مىدارد تا ما با شيوه آزمون الهى آشنا شويم. «كَما بَلَوْنا أَصْحابَ۲۹ کیلوبایت (۲٬۵۹۰ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۲۹
- نموديد و آنها را بحال خودشان واگذار ننموديد و در الفت و مساعدت و معاضدت و اتحاد با يكديگر كوتاهى نموديد دچار بلا و محنت و اختلال نظام و فتنه و فساد بزرگى۲۷ کیلوبایت (۲٬۰۶۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- مِنْ عِنْدِ أَنْفُسِكُمْ» اين آيه مىفرمايد: هر يك از انتخابهاى شما، ميان اتحاد يا تفرقه، جدّى بودن يا سست شدن، در مدار ارادهى الهى است. اوست كه به شما۲۷ کیلوبایت (۲٬۰۹۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- تمام اين مشكلات نعمت است. پيروزى حق بر باطل نيز در سايه ايمان، استقامت و اتحاد است، چنانكه قرآن مىفرمايد: «الَّذِينَ قالُوا «1». منافقون، 8. جلد 9 - صفحه۳۳ کیلوبایت (۲٬۷۶۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۴۶
- نكته ها ۱ - نخستين موقف حج ۲ - مشعر الحرام - دومين موقف حج ۳ - درس يگانگى و اتحاد ۴ - ارتباط آيات «197» الْحَجُّ أَشْهُرٌ مَعْلُوماتٌ فَمَنْ فَرَضَ فِيهِنَّ۶۰ کیلوبایت (۵٬۱۰۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- پيغمبر ما رساندن است آشكار. تفسير گفتهاند براى تأكيد نواهى سابقه و بيان اتحاد اطاعت پيغمبر (ص) با اطاعت خدا است و ايجاب حذر از مخالفت عقل و شرع است و آنكه۳۰ کیلوبایت (۲٬۱۵۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- سختىها به سوى او، يا اتخاذ نكنيد پروردگارى كه توكل كنيد بر او. تنبيه: مركز اتحاد و قطب دائره وفاق، يكتاپرستى است، زيرا در ظل عنايت توحيد، آسايش دو گيتى و۳۱ کیلوبایت (۲٬۴۵۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- تصفيه نمايد مفاسد عالم را و نفاق و نزاع و تفرقه را برطرف، و اتفاق و مودت و اتحاد را ايجاد، و سعادت را براى خود فراهم گرداند. قُلْ رَبِّ إِمَّا تُرِيَنِّي۳۳ کیلوبایت (۲٬۸۸۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
- اللّه عليه و آله و سلّم است. و از واضحات آنكه: اتحاد دو شخص در ذات، غير معقول باشد، پس لابد بايد مراد به- اتحاد، در مماثلت و مشابهت تامّه در صفات و كمالات۱۰۸ کیلوبایت (۱۰٬۴۸۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- راهى وبراى چه هدفى؟ فِي سَبِيلِ اللَّهِ ... 5- مثلث كفر، طاغوت وشيطان، اتحاد محكمى دارند. «كَفَرُوا، بِالطَّاغُوتِ، الشَّيْطانُ» 6- با مقايسه ميان دو۳۴ کیلوبایت (۲٬۵۱۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
- الوهيت وى از فرق سه گانه نصارى: نسطوريه؛ يعقوبيه و ملكانيه كه قائلند به اتحاد و حلول و اقانيم ثلاث. ايضا صدور اين كلام از عيسى، دال است بر آنكه او در حال۳۷ کیلوبایت (۳٬۳۵۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- بودند، جمعی سعی داشتند دیگران را از جهاد باز دارند و گروهی تلاش میکردند رشته اتحاد خود را با منافقین محکم کنند. در این آیه گفتگوی منافقان و بیماردلان منعکس۳۶ کیلوبایت (۲٬۹۶۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۹
- ایمان و یک برنامه معین قرار دهد. ولی نه چنین ایمانی فایدهای داشت، و نه چنان اتحاد و هماهنگی، ایمان اجباری که از روی انگیزههای غیر ارادی برخیزد، نه دلیل بر۴۰ کیلوبایت (۳٬۵۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- است و علماء اماميه فرمودند بايد با قارب ميت الاقرب فالاقرب داد و در صورت اتحاد در مرتبه كسانيكه در صورت زيادتى سهام از تركه نقص بر آنها وارد ميشد مخصوص۳۲ کیلوبایت (۲٬۹۱۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- سنّتهاى الهى است. «إِنَّا بَلَوْناهُمْ كَما بَلَوْنا» 2- قران، نمونههاى مختلف اتحاد الهى را بيان مىدارد تا ما با شيوه آزمون الهى آشنا شويم. «كَما بَلَوْنا أَصْحابَ۴۳ کیلوبایت (۳٬۷۹۵ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۲۹
- است و مراد از «قومى که خدا بر آنان غضب کرده است»، قوم یهود مى باشد. ۲ - اتحاد و همدستى منافقان با یهودیان علیه اسلام و مسلمین (ألم تر إلى الذین تولّوا۴۱ کیلوبایت (۳٬۵۵۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۴۶
- و با اتحاد آنها جبهه نيرومندى تفسير نمونه ، جلد ۳، صفحه ۳۹ در مدينه به وجود آمد. اما از آنجا كه ريشه هاى اختلاف فوق العاده زياد و نيرومند، و اتحاد تازه۳۶ کیلوبایت (۴٬۰۷۳ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۳۸
- فرقه شدند: نسطوريه؛ قائل به آنكه عيسى، ابن اللّه است. و يعقوبيه؛ قائل به اتحاد. و ملكانيه؛ قائل به اقانيم ثلاث: عيسى و مريم و روح القدس و همه دشمن يكديگرند۴۱ کیلوبایت (۳٬۰۶۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
- أعرض عن ذکرى» گفته است نکته این گزینش، یا نقش ذکر خدا در هدایت است و یا اتحاد ذکر و هدایت مى باشد. ۵ - روى گردانان از هدایت الهى و یاد او، در صحنه قیامت،۴۱ کیلوبایت (۳٬۶۶۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- و بى ثمر بودن آن است. ۴ - مبارزه با صالح پیامبر و از میان بردن وى، محور اتحاد و همکارى گروه هاى فسادگر على رغم داشتن اختلاف (و کان فى المدینة تسعة رهط۴۳ کیلوبایت (۳٬۶۲۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- منافقان را بر میشمرد. بخش دیگری از این سوره پیرامون اهمیت جهاد در راه خدا و اتحاد صفوف است. ج2، ص176 بخش مهم دیگری از این سوره به عنوان تکمیل بحثهای گذشته۶۵ کیلوبایت (۴٬۶۷۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- دالّه بر وجوب حكم و قضاء بحق و بما انزل اللّه و عدم ثبوت تخصيص مگر در صورت اتحاد دو طرف در ملت و تأييد فرموده است وجوب را بآنكه رد بيكى از دو ملت موجب فتنه۵۰ کیلوبایت (۳٬۹۲۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
- كه سوره الم تر كيف فعل ربّك و لايلاف قريش يك سوره است و قبلا كه بيان شد اتّحاد سوره و الضحى و الم نشرح در ذيل آن حكم اين دو سوره ذكر گرديد و الحمد للّه۲۳ کیلوبایت (۲٬۰۹۱ واژه) - ۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۱۱
- كه سوره الم تر كيف فعل ربّك و لايلاف قريش يك سوره است و قبلا كه بيان شد اتّحاد سوره و الضحى و الم نشرح در ذيل آن حكم اين دو سوره ذكر گرديد و الحمد للّه۲۴ کیلوبایت (۲٬۱۶۵ واژه) - ۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۱۰
- نزديكم و بدانكه قرب و بعد حضرت احديت از بندگان باجتماع و افتراق و مباينت و اتحاد و زمان و مكان نيست بلكه او نزديك است بهمه موجودات به اين معنى كه با همه هست۵۹ کیلوبایت (۵٬۳۴۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- خويشتن است. بَلْ نَحْنُ مَحْرُومُونَ ... إِنَّا كُنَّا ظالِمِينَ 12- اگر اتّحاد بر اساس تقوا نباشد، سرانجام به تفرقه تبديل مىشود. (برادرانى كه پيش از اين۲۹ کیلوبایت (۲٬۶۴۱ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۳۱
- خويشتن است. بَلْ نَحْنُ مَحْرُومُونَ ... إِنَّا كُنَّا ظالِمِينَ 12- اگر اتّحاد بر اساس تقوا نباشد، سرانجام به تفرقه تبديل مىشود. (برادرانى كه پيش از اين۳۱ کیلوبایت (۲٬۷۵۱ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۳۲
- خويشتن است. بَلْ نَحْنُ مَحْرُومُونَ ... إِنَّا كُنَّا ظالِمِينَ 12- اگر اتّحاد بر اساس تقوا نباشد، سرانجام به تفرقه تبديل مىشود. (برادرانى كه پيش از اين۳۰ کیلوبایت (۲٬۷۵۵ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۳۲
- كه سوره الم تر كيف فعل ربّك و لايلاف قريش يك سوره است و قبلا كه بيان شد اتّحاد سوره و الضحى و الم نشرح در ذيل آن حكم اين دو سوره ذكر گرديد و الحمد للّه۲۹ کیلوبایت (۲٬۳۸۵ واژه) - ۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۱۱
- و مهدى امام و مهدىّ اليه حقّ و حقيقت است كه همه با يكديگر در عالم انوار اتّحاد دارند و اللّه اعلم. جلد 3 صفحه 347 وَ أَنَّ الَّذِينَ لا يُؤمِنُونَ بِالآخِرَةِ۲۷ کیلوبایت (۲٬۰۱۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- ص 145 بواسطه ميل و عادت بلكه بواسطه مشاركت در استدلال و هدايت و توفيق و اتحاد حق حقيقى دارند، لا جرم وحدت ايمانى بين آنها ثابت شده. صفت سيم: وَ يُقِيمُونَ۶۰ کیلوبایت (۴٬۵۰۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- كنند! و آنها همان رستگارانند. تفسير : به دنبال آيات پيشين كه مساءله اخوت و اتحاد را توصيف مى كرد در اين آيه اشاره به مساءله «امر به معروف » و «نهى از منكر»۵۳ کیلوبایت (۶٬۱۱۱ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۳۸
- آن باقامه نماز شده و توجه كامل بخلق كه تعبير از آن بتصدق بفقير شده است و اتحاد آن دو در يك مقام كه تعبير از آن بعطاء در حال ركوع شده محقق نشود مگر در وجود۸۱ کیلوبایت (۷٬۹۸۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- نكاتى است كه در بيان مفاد اين آيات شريفه ذكر شد كه عمده آن اظهار مودّت و اتّحاد در ضمن نصيحت و ارشاد است و استثناء الا رب العالمين ظاهرا منقطع است ولى ميشود۴۰ کیلوبایت (۳٬۷۸۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- كه سوره الم تر كيف فعل ربّك و لايلاف قريش يك سوره است و قبلا كه بيان شد اتّحاد سوره و الضحى و الم نشرح در ذيل آن حكم اين دو سوره ذكر گرديد و الحمد للّه۳۲ کیلوبایت (۲٬۹۵۷ واژه) - ۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۱۳
- الهى ميسوختند و نكته تقديم تجارت بر لهو اولا و تأخير آن ثانيا شايد اشاره به اتّحاد واقعه باشد و شايد ملاحظه ترقّى در تقبيح عمل آنها و در خيريّت ثواب الهى شده۳۷ کیلوبایت (۳٬۱۹۸ واژه) - ۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۲۰
- نكاتى است كه در بيان مفاد اين آيات شريفه ذكر شد كه عمده آن اظهار مودّت و اتّحاد در ضمن نصيحت و ارشاد است و استثناء الا رب العالمين ظاهرا منقطع است ولى ميشود۳۸ کیلوبایت (۳٬۵۸۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- و مهدى امام و مهدىّ اليه حقّ و حقيقت است كه همه با يكديگر در عالم انوار اتّحاد دارند و اللّه اعلم. جلد 3 صفحه 347 77 إِنَّ هذَا القُرآنَ يَهدِي لِلَّتِي۳۵ کیلوبایت (۲٬۷۳۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- نكاتى است كه در بيان مفاد اين آيات شريفه ذكر شد كه عمده آن اظهار مودّت و اتّحاد در ضمن نصيحت و ارشاد است و استثناء الا رب العالمين ظاهرا منقطع است ولى ميشود۴۰ کیلوبایت (۳٬۷۲۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- نكاتى است كه در بيان مفاد اين آيات شريفه ذكر شد كه عمده آن اظهار مودّت و اتّحاد در ضمن نصيحت و ارشاد است و استثناء الا رب العالمين ظاهرا منقطع است ولى ميشود۴۱ کیلوبایت (۳٬۸۳۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- نكاتى است كه در بيان مفاد اين آيات شريفه ذكر شد كه عمده آن اظهار مودّت و اتّحاد در ضمن نصيحت و ارشاد است و استثناء الا رب العالمين ظاهرا منقطع است ولى ميشود۴۶ کیلوبایت (۴٬۲۶۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- الهى ميسوختند و نكته تقديم تجارت بر لهو اولا و تأخير آن ثانيا شايد اشاره به اتّحاد واقعه باشد و شايد ملاحظه ترقّى در تقبيح عمل آنها و در خيريّت ثواب الهى شده۳۶ کیلوبایت (۲٬۸۶۷ واژه) - ۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۲۲
- تسريح و رهايي شايد براي اينکه باشد که رجوع يعني تجديد الفت و اتحاد و مودت بسيار محبوب و ممدوح و مطابق عرف است ولي تسريح يعني جدايي۸۲ کیلوبایت (۶٬۹۶۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- نكاتى است كه در بيان مفاد اين آيات شريفه ذكر شد كه عمده آن اظهار مودّت و اتّحاد در ضمن نصيحت و ارشاد است و استثناء الا رب العالمين ظاهرا منقطع است ولى ميشود۴۳ کیلوبایت (۳٬۹۱۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- نكاتى است كه در بيان مفاد اين آيات شريفه ذكر شد كه عمده آن اظهار مودّت و اتّحاد در ضمن نصيحت و ارشاد است و استثناء الا رب العالمين ظاهرا منقطع است ولى ميشود۴۸ کیلوبایت (۴٬۵۱۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- نكاتى است كه در بيان مفاد اين آيات شريفه ذكر شد كه عمده آن اظهار مودّت و اتّحاد در ضمن نصيحت و ارشاد است و استثناء الا رب العالمين ظاهرا منقطع است ولى ميشود۴۴ کیلوبایت (۴٬۱۸۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- اينکه ماده است، و اگر بفتح واو باشد بمعني نصرت و وداد و محبت و اتحاد و يگانگي است و اخوت و مساوات و مواسات است چنانچه در اينکه آيه۷۸ کیلوبایت (۶٬۳۵۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- و اشد مراتب عناد را دارند در ضد اسلام و تقابل با او اتفاق و اتحاد دارند لكن غافل از اينكه كُلَّما جلد 6 - صفحه 420 أَوقَدُوا ناراً لِلحَربِ۸۵ کیلوبایت (۶٬۷۴۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- الهى ميسوختند و نكته تقديم تجارت بر لهو اولا و تأخير آن ثانيا شايد اشاره به اتّحاد واقعه باشد و شايد ملاحظه ترقّى در تقبيح عمل آنها و در خيريّت ثواب الهى شده۴۲ کیلوبایت (۳٬۵۴۰ واژه) - ۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۴۲
- نكاتى است كه در بيان مفاد اين آيات شريفه ذكر شد كه عمده آن اظهار مودّت و اتّحاد در ضمن نصيحت و ارشاد است و استثناء الا رب العالمين ظاهرا منقطع است ولى ميشود۵۰ کیلوبایت (۴٬۶۴۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- سوّم و چهارم ظاهر است در آنكه اين مكالمات را با يكديگر ميكردند و بقرينه اتّحاد سياق آيات ميتوان حكم نمود كه بعد از قيام، قولشان ربّنا رب السّموات و الارض۴۴ کیلوبایت (۳٬۳۹۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- نكاتى است كه در بيان مفاد اين آيات شريفه ذكر شد كه عمده آن اظهار مودّت و اتّحاد در ضمن نصيحت و ارشاد است و استثناء الا رب العالمين ظاهرا منقطع است ولى ميشود۵۰ کیلوبایت (۴٬۷۸۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- نكاتى است كه در بيان مفاد اين آيات شريفه ذكر شد كه عمده آن اظهار مودّت و اتّحاد در ضمن نصيحت و ارشاد است و استثناء الا رب العالمين ظاهرا منقطع است ولى ميشود۴۹ کیلوبایت (۴٬۵۴۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- نكاتى است كه در بيان مفاد اين آيات شريفه ذكر شد كه عمده آن اظهار مودّت و اتّحاد در ضمن نصيحت و ارشاد است و استثناء الا رب العالمين ظاهرا منقطع است ولى ميشود۴۵ کیلوبایت (۴٬۱۶۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- نكاتى است كه در بيان مفاد اين آيات شريفه ذكر شد كه عمده آن اظهار مودّت و اتّحاد در ضمن نصيحت و ارشاد است و استثناء الا رب العالمين ظاهرا منقطع است ولى ميشود۴۶ کیلوبایت (۴٬۳۰۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- if they backed up one another.” ترتیل: ترجمه: «إِجْتَمَعَتْ»: گرد آیند. اتّحاد و اتّفاق حاصل کنند. «ظَهِیراً»: پشتیبان. کمککننده (نگا: تحریم / . وَ إِنْ۴۵ کیلوبایت (۳٬۸۱۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- دارد و اگر اتفاق كلمه داشته باشيد، مردم متابعت شما را از ما تصديق ميكنند (و اتحاد شما را عليه خود ميدانند) و زندگى ما و شما ناپايدار گردد. زراره گويد سپس بامام۱۰ کیلوبایت (۶۳۳ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۱۹
- معناى : «ننجيك ببدنك » گفته شده و بيان اينكه علت انتساب نجات بهبدن فرعون ، اتحاد شديد بين نفس و بدن است پس ، معناى جمله «ننجيك ببدنك » اين شد كه : اى فرعون۴۲ کیلوبایت (۴٬۸۲۵ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۱:۵۲
- كه سوره الم تر كيف فعل ربّك و لايلاف قريش يك سوره است و قبلا كه بيان شد اتّحاد سوره و الضحى و الم نشرح در ذيل آن حكم اين دو سوره ذكر گرديد و الحمد للّه۵۴ کیلوبایت (۵٬۱۱۵ واژه) - ۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۰۹
- سوّم و چهارم ظاهر است در آنكه اين مكالمات را با يكديگر ميكردند و بقرينه اتّحاد سياق آيات ميتوان حكم نمود كه بعد از قيام، قولشان ربّنا رب السّموات و الارض۴۹ کیلوبایت (۳٬۸۹۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- مقابل سنخيّت اهل نفاق و كفر با يكديگر كه در آيات سابقه بيان شد سنخيّت و اتّحاد و دوستى اهل ايمان است از مرد و زن با يكديگر بدليل آنكه همه طالب و مروّج۵۲ کیلوبایت (۴٬۱۱۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- شوهر كرده و دختران بكر و اينكه اخيرا واو عطف آمده براى تقابل آندو صنف و اتّحاد نوعى است گوئيا فرموده زنان موصوفه بصفات مذكوره اعمّ از بيوه و بكرند چون۵۵ کیلوبایت (۴٬۸۴۵ واژه) - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۰۹
- شوهر كرده و دختران بكر و اينكه اخيرا واو عطف آمده براى تقابل آندو صنف و اتّحاد نوعى است گوئيا فرموده زنان موصوفه بصفات مذكوره اعمّ از بيوه و بكرند چون۵۹ کیلوبایت (۵٬۵۳۶ واژه) - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۰۳
- از امّت وسط جميع امّت باشند و مراد از ناس نيز همه آنها باشند اتحاد شاهد و مشهود عليه لازم آيد با اينكه نص آيه مغايرت است 4- شاهد۱۲۱ کیلوبایت (۱۰٬۷۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- عقائد شيعه و تاريخ آنها بى خبر است ، در ذيل اين آيه زير ماسك دعوت به سوى اتحاد فصلى در زمينه شيعه ، صحبت كرده و آنها را به عنوان تفرقه افكنان و مخالفان۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۴۲ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۱۱