نتایج جستجو

از الکتاب
نتایج ۱ - ۵۰ از ۱۳۷
جستجوی پیشرفته

جستجو در فضاهای نام:

  • المجادلة ٨ (رده اهانت به محمد)
    محمد(ص): اهانت به محمد(ص) ۵; تحیت به محمد(ص) ۵، ۶، ۷; دلایل مکذبان محمد(ص)۱۰; عذاب اخروى مکذبان محمد(ص) ۱۱; کیفر اخروى اهانت به محمد(ص) ۱۱; کیفر اهانت به محمد(ص)
    ۶۸ کیلوبایت (۵٬۷۲۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۴۶
  • المؤمنون ٣٣ (رده اهانت به صالح)
    انبیا ۲; مکذبان انبیا ۹ انسان: ابعاد انسان ۱۲ خدا: نعمتهاى خدا ۵ صالح(ع) : اهانت به صالح(ع) ۸; دشمنان صالح(ع) ۲; عوامل تکذیب صالح(ع) ۱۲ قوم ثمود: اخلالگرى
    ۳۹ کیلوبایت (۲٬۸۹۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
  • المؤمنون ١١٦ (رده اهانت به خدا)
    الْعَرْشِ الْکَرِیمِ). تفسیر آیات ۱ - انکار معاد و بیهوده شمردن آفرینش انسان، اهانت به ساحت آفریننده جهان (خدا) است. (أفحسبتم أنّما خلقنکم عبثًا ... لاترجعون
    ۲۶ کیلوبایت (۱٬۹۷۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
  • بر عثمان شوريدند و او را كشتند و نگفتند از مهاجرين اوليه است بلكه هر گونه اهانت و شورش را برعليه او جايز بلكه واجب مى‏دانستند. عايشه خود مردم را بر عثمان
    ۱۰ کیلوبایت (۸۹۰ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۵
  • التوبة ٦٥ (رده جرم اهانت به دین)
    احکام: ۶ اسلام: تاریخ صدر اسلام ۳ خدا: افشاگرى خدا ۴ دین: بازى با دین ۷ ; جرم اهانت به دین ۶ ; حرمت بازى با دین ۶ قرآن: پیشگوییهاى قرآن ۴ محرمات: ۶ محمّد(ص):
    ۳۷ کیلوبایت (۲٬۹۸۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
  • و به میان دوزخ پرتابش کنید. او [:گناه‌پیشه] را بگیرید؛ پس با قوت و شدت و اهانت گریبانش را برگیرید و در میان دوزخش بکشانید. بگیریدش پس بکشیدش به میان دوزخ‌
    ۱۹ کیلوبایت (۱٬۴۰۴ واژه) - ‏۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۴
  • طرد و دفع مى‏كنند در نهايه مى‏گويد: دحر دفع كردنست به قهر و براى اذلال و اهانت، قول مجمع نيز چنين است. وَ جَهَنّم أَ مَذْمُوما فَأَصْفَاکُم مَذْءُوما لَمَن
    ۳ کیلوبایت (۱۷۹ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۱۳
  • النساء ١٤٠ (رده اهانت به مقدسات)
    در گناه و با اهل ايمان نفاق نموده و با مخالفين وفاق و اتفاق كرده است در اهانت بمقدسات دينى و ممكن است استفاده شود از اين آيه حرمت حضور در هر مجلس معصيتى
    ۵۳ کیلوبایت (۴٬۲۰۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
  • المنافقون ٨ (رده اهانت به محمد)
    منشأ پیروزى مؤمنان ۱۱ محمد(ص): ادعاى ذلت محمد(ص) ۵; ادعاى شکست محمد(ص) ۵; اهانت به محمد(ص) ۳; توطئه اخراج محمد(ص) ۱; توطئه براندازى حکومت محمد(ص) ۲; حتمیت
    ۴۷ کیلوبایت (۳٬۶۳۲ واژه) - ‏۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۱۲
  • طرد و دفع مى‏كنند در نهايه مى‏گويد: دحر دفع كردنست به قهر و براى اذلال و اهانت، قول مجمع نيز چنين است. من ل ها هم جهنم ف کم اخر سعى ا رود جنب کلل صفو لوم
    ۳ کیلوبایت (۱۷۷ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۱
  • از بت شكستن است و ضمير «له» به عمل بر مى‏گردد: يعنى راى آن كار (بت شكنى و اهانت به خدايان) قانون مخصوصى (سوزاندن به آتش) جعل كنيد پس او را درآتش اندازيد
    ۴ کیلوبایت (۳۳۳ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۴۶
  • بفرستاده‏اش احترام نمود ولى پادشاه فارس نامه آن حضرت را پاره كرد و به نماينده‏اش اهانت نمود و در آن موقع فارس و روم در جنگ بودند مسلمانان دوست مى‏داشتند كه روميان
    ۵ کیلوبایت (۵۳۸ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۴۵
  • که یتیم را به خشونت و جفا از خود می راند، او همان كسى است كه يتيم را به اهانت مى‌راند، این همان کسی است که یتیم را می‌راند پس آن، كسى است كه يتيم را به
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۸۰۷ واژه) - ‏۴ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۰۲
  • هنگامی که بیازمایدش، پس روزی‌اش را بر او تنگ گرداند، گوید: «پروردگارم به من اهانت کرده است.» هرگز نه (چنین و نه چنان است)! بلکه یتیم را گرامی نمی‌دارید؛ و
    ۸ کیلوبایت (۲۹۶ واژه) - ‏۲۲ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۲:۳۸
  • بر عثمان شوريدند و او را كشتند و نگفتند از مهاجرين اوليه است بلكه هر گونه اهانت و شورش را برعليه او جايز بلكه واجب مى‏دانستند. عايشه خود مردم را بر عثمان
    ۸ کیلوبایت (۸۰۷ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۱۶
  • ورود كفّار به دوزخ با تحقير همراه است. (فرمان‌ «اصْلَوْهَا» براى تحقير و اهانت است.) 4- كفّار و دوزخيان هرگز از آتش جدا نخواهند شد. «اصْلَوْهَا الْيَوْمَ»
    ۲۱ کیلوبایت (۱٬۶۳۷ واژه) - ‏۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۶
  • استهزاء نگرفته (و گویند) آیا این شخص است که بتان را که خدایان شما هستند (به اهانت و بدی) یاد می‌کند؟ و (ای رسول ما بدان که) محققا آنها به ذکر خدای مهربان (و
    ۳۵ کیلوبایت (۲٬۸۹۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
  • قرآن مجيد ذكر شده است تورات فعلى نيز حال او را نقل كرده است ولى به آن حضرت اهانت نموده است چنانكه در «تورات» گذشت. او پيامبرى صاحب فضيلت بود [انعام:86]. خداوند
    ۱۱ کیلوبایت (۱٬۱۰۷ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۱
  • را در ترجمه آورديم و معناى دوم آن است كه مردم مكّه اهانت تو را در آن حلال مى‌دانند، پس به شهرى كه اهانت تو را جلد 10 - صفحه 484 حلال مى‌شمرند سوگند نمى‌خورم
    ۲۷ کیلوبایت (۲٬۶۵۶ واژه) - ‏۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۲:۵۵
  • كردن، يا فعلى باشد مثل پاره نمودن يا به زمين انداختن يا پا بر آن زدن به جهت اهانت و استخفاف. در كتاب كافى- از حضرت صادق عليه السّلام مروى است: زمانى كه جمع
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۶۹۱ واژه) - ‏۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۴۷
  • بر اين وجه ديده و دانسته بودند و از رفع آن اطلاع نداشتند و فرعون به جهت اهانت آن را ذكر نمود. و چون آن زمان رسم بود هر كه را پيشواى خود مى‌گردانيدند دستوانهاى
    ۲۸ کیلوبایت (۲٬۴۵۲ واژه) - ‏۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۱۲
  • را در ترجمه آورديم و معناى دوم آن است كه مردم مكّه اهانت تو را در آن حلال مى‌دانند، پس به شهرى كه اهانت تو را جلد 10 - صفحه 484 حلال مى‌شمرند سوگند نمى‌خورم
    ۳۳ کیلوبایت (۳٬۲۰۱ واژه) - ‏۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۳:۰۳
  • را در ترجمه آورديم و معناى دوم آن است كه مردم مكّه اهانت تو را در آن حلال مى‌دانند، پس به شهرى كه اهانت تو را جلد 10 - صفحه 484 حلال مى‌شمرند سوگند نمى‌خورم
    ۳۴ کیلوبایت (۳٬۲۵۵ واژه) - ‏۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۳:۰۴
  • بودن خود از ديگران مى گذارد حکایت انسانی که آزمايش خدا با فقر و تنگدستى را، اهانت و خوارى مى پندارد مراد از آمدن پروردگار در قيامت: «و جاء ربّك و الملك...»
    ۳۴ کیلوبایت (۳٬۵۴۳ واژه) - ‏۲۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۲:۰۲
  • بودن خود از ديگران مى گذارد حکایت انسانی که آزمايش خدا با فقر و تنگدستى را، اهانت و خوارى مى پندارد مراد از آمدن پروردگار در قيامت: «و جاء ربّك و الملك...»
    ۳۶ کیلوبایت (۳٬۴۶۳ واژه) - ‏۲۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۲:۰۳
  • به حساب ممتاز بودنخود از ديگران مى گذارد و آزمايش خدا با فقر و تنگدستى را اهانت و خوارى از ناحيه خدا مى پندارد مراد از آمدن پروردگار در قيامت (و جاء ربّك
    ۳۵ کیلوبایت (۳٬۳۶۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۵۴
  • را در ترجمه آورديم و معناى دوم آن است كه مردم مكّه اهانت تو را در آن حلال مى‌دانند، پس به شهرى كه اهانت تو را جلد 10 - صفحه 484 حلال مى‌شمرند سوگند نمى‌خورم
    ۳۴ کیلوبایت (۳٬۲۶۳ واژه) - ‏۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۳:۰۶
  • بودن خود از ديگران مى گذارد حکایت انسانی که آزمايش خدا با فقر و تنگدستى را، اهانت و خوارى مى پندارد مراد از آمدن پروردگار در قيامت: «و جاء ربّك و الملك...»
    ۳۸ کیلوبایت (۳٬۷۳۲ واژه) - ‏۲۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۲:۰۵
  • به حساب ممتاز بودنخود از ديگران مى گذارد و آزمايش خدا با فقر و تنگدستى را اهانت و خوارى از ناحيه خدا مى پندارد مراد از آمدن پروردگار در قيامت (و جاء ربّك
    ۴۲ کیلوبایت (۳٬۷۷۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۵۴
  • به حساب ممتاز بودنخود از ديگران مى گذارد و آزمايش خدا با فقر و تنگدستى را اهانت و خوارى از ناحيه خدا مى پندارد مراد از آمدن پروردگار در قيامت (و جاء ربّك
    ۴۱ کیلوبایت (۳٬۶۷۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۵۴
  • را در ترجمه آورديم و معناى دوم آن است كه مردم مكّه اهانت تو را در آن حلال مى‌دانند، پس به شهرى كه اهانت تو را جلد 10 - صفحه 484 حلال مى‌شمرند سوگند نمى‌خورم
    ۳۷ کیلوبایت (۳٬۷۲۹ واژه) - ‏۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۳:۰۱
  • را در ترجمه آورديم و معناى دوم آن است كه مردم مكّه اهانت تو را در آن حلال مى‌دانند، پس به شهرى كه اهانت تو را جلد 10 - صفحه 484 حلال مى‌شمرند سوگند نمى‌خورم
    ۳۶ کیلوبایت (۳٬۴۱۱ واژه) - ‏۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۳:۰۵
  • بودن خود از ديگران مى گذارد حکایت انسانی که آزمايش خدا با فقر و تنگدستى را، اهانت و خوارى مى پندارد مراد از آمدن پروردگار در قيامت: «و جاء ربّك و الملك...»
    ۴۱ کیلوبایت (۳٬۸۳۰ واژه) - ‏۲۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۲:۰۴
  • بنابراين امتنان تو بر من به سبب تعبيد قوم من و تذليل و ذبح آنها باشد كه محض اهانت و تحقير و ايذاى من است و حبط كننده انعام تو بر من. «1» 2- «همزه انكار» مقدر
    ۴۱ کیلوبایت (۳٬۷۱۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
  • متعدى از جميع حدود راست عذابى خوار كننده، يعنى عذاب او بر وجه استخفاف و اهانت است، چنانچه ثواب مطيع، بر وجه كرامت است. تنبيه: بدان كه چون مؤمن عاصى در
    ۳۲ کیلوبایت (۲٬۹۱۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
  • دوزخ، همراه با ملامت، طرد و اهانت است. (فتلقى فى جهنّم ملومًا مدحورًا) «مدحوراً» به معناى «مطرود» است که در آن معناى اهانت و استخفاف اشراب شده است. ۱۳-
    ۴۳ کیلوبایت (۳٬۵۲۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
  • بودن خود از ديگران مى گذارد حکایت انسانی که آزمايش خدا با فقر و تنگدستى را، اهانت و خوارى مى پندارد مراد از آمدن پروردگار در قيامت: «و جاء ربّك و الملك...»
    ۴۶ کیلوبایت (۴٬۵۳۸ واژه) - ‏۲۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۲:۰۶
  • به حساب ممتاز بودنخود از ديگران مى گذارد و آزمايش خدا با فقر و تنگدستى را اهانت و خوارى از ناحيه خدا مى پندارد مراد از آمدن پروردگار در قيامت (و جاء ربّك
    ۴۹ کیلوبایت (۴٬۹۶۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۵۴
  • ناتوانند. بِأَصْحابِ الْفِيلِ‌ ... كَعَصْفٍ مَأْكُولٍ‌ 9- سخت‌ترين كيفر براى اهانت به مقدسات است. (اقوام ديگر كه هلاك شدند هيچ كدام مثل كاه جويده نشدند، بلكه
    ۲۴ کیلوبایت (۲٬۱۶۵ واژه) - ‏۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۱۰
  • غضب فرمود، حضرت الياس هر چند آنها را موعظه نمود فايده نبخشيد. آن حضرت را اهانت و تهديد قتل نمودند، طغيان و فساد آنها زيادتر شد. حق تعالى سوگند به ذات مقدس
    ۲۴ کیلوبایت (۲٬۱۹۹ واژه) - ‏۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۲
  • ناتوانند. بِأَصْحابِ الْفِيلِ‌ ... كَعَصْفٍ مَأْكُولٍ‌ 9- سخت‌ترين كيفر براى اهانت به مقدسات است. (اقوام ديگر كه هلاك شدند هيچ كدام مثل كاه جويده نشدند، بلكه
    ۲۳ کیلوبایت (۲٬۰۹۱ واژه) - ‏۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۱۱
  • از گناه و توبه است كه بنده بگويد پروردگارا اينكه من مرتكب گناه شدم براى اهانت بامر تو نبود بلكه براى اميدوارى بكرم تو بود و در مجمع از پيغمبر صلّى اللّه
    ۲۹ کیلوبایت (۲٬۶۳۵ واژه) - ‏۹ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۳۵
  • كنند و اين بمنزله پيش اگهى باشد براى حضورشان در محشر و دخولشان در جهنم و اهانت و تحقيرى از آنها در مقابل اعراضشان از ذكر و رو گرداندن از بيانات انبيا و
    ۲۷ کیلوبایت (۲٬۳۱۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
  • ناتوانند. بِأَصْحابِ الْفِيلِ‌ ... كَعَصْفٍ مَأْكُولٍ‌ 9- سخت‌ترين كيفر براى اهانت به مقدسات است. (اقوام ديگر كه هلاك شدند هيچ كدام مثل كاه جويده نشدند، بلكه
    ۲۹ کیلوبایت (۲٬۳۸۵ واژه) - ‏۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۱۱
  • از گناه و توبه است كه بنده بگويد پروردگارا اينكه من مرتكب گناه شدم براى اهانت بامر تو نبود بلكه براى اميدوارى بكرم تو بود و در مجمع از پيغمبر صلّى اللّه
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۷۶۸ واژه) - ‏۹ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۳۶
  • از گناه و توبه است كه بنده بگويد پروردگارا اينكه من مرتكب گناه شدم براى اهانت بامر تو نبود بلكه براى اميدوارى بكرم تو بود و در مجمع از پيغمبر صلّى اللّه
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۸۲۲ واژه) - ‏۹ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۳۷
  • قمّى ره و جمعى از مفسّرين آنرا بعالم تفسير نموده‌اند و در اين موقع مقصودشان اهانت نبوده و در هر حال استدعا نمودند از حضرت موسى كه از خداوند بخواهد بر حسب عهدى
    ۲۶ کیلوبایت (۲٬۰۱۵ واژه) - ‏۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۱۲
  • 6- انكار ضرورى دين. 7- انكار معاد. 8- ردّ حكمى از احكام الهى. 9- توهين و اهانت مقدسات اسلامى. 10- انكار حرمتى از محرمات سبحانى مانند حرمت زنا و شراب و ربا
    ۲۹ کیلوبایت (۲٬۴۳۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
  • (30) جلد 10 - صفحه 398 فَأَعْرِضْ عَنْهُمْ‌: پس روى بگردان از ايشان از روى اهانت، زيرا دعوت تو فايده به ايشان نرساند. وَ انْتَظِرْ: و منتظر باش نصرت الهى
    ۲۷ کیلوبایت (۲٬۴۷۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۹
  • از گناه و توبه است كه بنده بگويد پروردگارا اينكه من مرتكب گناه شدم براى اهانت بامر تو نبود بلكه براى اميدوارى بكرم تو بود و در مجمع از پيغمبر صلّى اللّه
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۸۸۴ واژه) - ‏۹ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۳۸
نمایش (۵۰تای قبلی | ) (۲۰ | ۵۰ | ۱۰۰ | ۲۵۰ | ۵۰۰)