صِرَاط: تفاوت میان نسخه‌ها

از الکتاب
(افزودن نمودار دفعات)
(Added word proximity by QBot)
 
خط ۱: خط ۱:
__TOC__
''' [[ویژه:پیوند_به_این_صفحه/صِرَاط | آیات شامل این کلمه ]]'''
''' [[ویژه:پیوند_به_این_صفحه/صِرَاط | آیات شامل این کلمه ]]'''


خط ۸: خط ۹:




===کلمات [[راهنما:نزدیک مکانی|نزدیک مکانی]]===
<qcloud>
وَ:100, مُسْتَقِيم:71, إِلَى:55, اللّه:33, الّذِين:27, هٰذَا:27, عَلَى:27, إِن:26, مَن:25, لا:22, مِن:22, مَا:20, يَهْدِي:20, هُو:20, يَشَاء:19, إِنّک:19, رَبّي:18, الّذِي:18, الْعَزِيز:17, فِي:17, الْحَمِيد:17, قُل:16, فَاعْبُدُوه:16, رَبّکُم:15, إِنّه:15, لَه:15, کَفَرُوا:15, قَال:15, لَکُم:15, صِرَاط:15, عَلَيْهِم:15, فَاخْتَلَف:15, لَقَد:14, لِلّذِين:14, السّمَاوَات:14, الْأَحْزَاب:14, لَتَهْدِي:14, أَن:14, فَقَد:14, آمَنُوا:14, يُؤْمِنُون:13, عَن:13, مِنْهُم:13, رَبّک:13, بِاللّه:13, بَيْنِهِم:13, لَک:13, النّور:13, أَ:13, لِلّه:12, بِه:12, الْمُسْتَقِيم:12, هُدُوا:12, فَوَيْل:12, تَنْزِيل:12, فَلَمّا:12, عِبَادِنَا:12, فَإِن:12, يَشَأ:12, الْجَحِيم:12, ذٰلِک:12, تُوعِدُون:12, إِلَيْک:12, أَم:12, بِکُل:12, الصّرَاط:12, الْمُرْسَلِين:12, بِإِذْنِه:12, عَلَي:12, يَا:12, تَقْعُدُوا:12, قِفُوهُم:12, يَمْشِي:12, سَبِيل:12, سَوِيّا:12, اتّبِعُون:12, عَدُوّ:12, هَدَاه:12, الْمُخْلَصِين:12, آتَيْنَاه:12, لَتَدْعُوهُم:12, دِينا:12, يَقُولُون:12, لَمِن:12, تَوَلّوْا:12, فَاهْدُوهُم:12, رَبّهِم:12, اعْبُدُونِي:12, إِلاّ:12, أَحْسَنُوا:12, حَسِبْتُم:12, هُدَى:12, يَهْدِيهِم:12, الْحَق:12, کَفَر:12, نَسْتَعِين:12, مُسْتَقِيما:12, هُدِي:12, کَذٰلِک:12, يَجْعَلْه:12, أَحَس:12, أَنْعَمْت:12, هَدَيْنَاهُم:12, أَيّهَا:12, اهْدِنَا:12, عِبَادِي:12, الْحُسْنَى:12, بِإِذْن:12, رَأَيْتَکُم:12, يَصُدّنّکُم:12, يَزَال:12, تَصُدّون:12, الظّلُمَات:12, لَذِکْر:12, قَد:12, هَدَانِي:12, إِنّهُم:12, إِيّاک:12, أَضَل:12, آمَنّا:12, قِيَما:12, لِتُنْذِر:12, عِيسَى:12, غَيْب:12, الْحَکِيم:12, جَعَلْنَاکُم:12, الرّحِيم:12, لَيْس:11, الدّنْيَا:11, اجْتَبَاه:11, أُوحِي:11, قَوْما:11, الْقُرْآن:11, مُبِين:11, مِنْکُم:11, دُون:11, أُمّة:11, مَسْئُولُون:11, الْقَوْل:11, تَدْخُلُوا:11, لَهَاد:11, الرّازِقِين:11, غَيْر:11, فَصّلْنَا:11, بِالْعَدْل:11, قَالُوا:11, الشّيْطَان:11, بِنَاصِيَتِهَا:11, أَبْلَغْتُکُم:11, أَنْشَأَکُم:11, إِنّنِي:11, مِلّة:11, بِهَا:11, أَمّن:11, مُؤْمِنِين:11, عِبَادَک:11, اجْتَبَيْنَاهُم:11, آخِذ:11, يَصُدّون:11, وَسَطا:11, يُظْلَمُون:11, أَهْدَى:11, خَيْر:11, نَعْبُد:11, أَتَاکُم:11, بِالّذِي:11, زِيَادَة:11, إِبْرَاهِيم:11, الْجَنّة:11, تَمْتَرُن:11, يَعْبُدُون:11, يَعْتَصِم:11, اتّقُوا:11, يَأْمُر:11, أَجْمَعِين:11, الْمَغْضُوب:11, کُنْتُم:11, الْآيَات:11, جِبِلاّ:11, الْکُفْر:11, الْمَغْرِب:11, لِأَنْعُمِه:11, حَسَنَة:11, جَعَل:11, لِقَوْم:11, کَانُوا:11, حَنِيفا:11, کَثِيرا:11, وَجْهِه:11, الرّجْس:11, عَذَاب:11, أُرْسِلْت:11, يُضْلِلْه:11, مُقْتَدِرُون:11, الْمُشْرِکِين:11, شَاکِرا:11, لِقَوْمِک:11, الْأَرْض:11, فَلا:11, هَل:11, الطّيّب:11, إِخْوَانِهِم:11, بِالرّسُول:11, لِتَکُونُوا:11, فَاسْتَمْسِک:11, السّلاَم:11, بِالْآخِرَة:11, ظَلَمُوا:11, لِلسّاعَة:11, نَشَاء:11, أَطِيعُون:11, دَار:11, مِرْيَة:11, سُلْطَان:11, هُم:11, حَق:11, مُبَيّنَات:11, لَمّا:11, يَذّکّرُون:11, الْمَشْرِق:11, شُهَدَاء:11, نَدُلّکُم:11, لَهُم:11, لَعِلْم:10, النّاس:10, دَابّة:10, ذُرّيّاتِهِم:10, مُکِبّا:10, رَسُولُه:10, آيَات:10, آمَن:10, قُلُوبُهُم:10, کَان:10, فِيکُم:10, أَنْزَلْنَا:10, أُنْزِل:10, يَسْتَوِي:10, الضّالّين:10, لِتُخْرِج:10, يُخْرِجُهُم:10, يَدْعُو:10
</qcloud>
===تکرار در هر سال نزول===
{{#ask:[[رده:آیات قرآن]] [[نازل شده در سال::+]] [[کلمه غیر ربط::صِرَاط]]
{{#ask:[[رده:آیات قرآن]] [[نازل شده در سال::+]] [[کلمه غیر ربط::صِرَاط]]
|?نازل شده در سال
|?نازل شده در سال

نسخهٔ کنونی تا ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۳

آیات شامل این کلمه

ریشه کلمه

قاموس قرآن

راه [فاتحه:6-7]. صحاح و قاموس و اقرب آن را طريق گفته. طبرسى فرموده:راه آشكار وسيع. راغب گويد: راه راست. الميزان فرمايد: صراط، سبيل، طريق قريب المعنب اند. بايد دانست: آن در اكثر نزديك به تمام آيات قرآن در معناى راه خدا يعنى آيات قرآن در معناى راه خدا يعنى دين حق و شريعت حق به كار رفته است و در بعضى از آيات مى‏شود گفت مراد از آن راه معمولى است مثل [اعراف:86]. و مثل [ملك:22]. و نحو [صافات:23] صراط و با صاد و سين خوانده‏اند و. هر دو به يك معنى است. سرط در اصل به معنى بلعيدن است «سرطه سرطاً:ابتلعه» مجمع در علت تسميه راه به صراط فرموده كه: راه رهگذر را بلع مى‏كند. در اقرب گويد: راه رهگذر را بلع مى‏كند. دراقرب گويد: راه رونده در آن غايب مى‏شود مثل لقمه در شكم. در خاتمه، قول مجمع كه‏آن را راه آشكار وسيع گفته به واقع نزديك‏تر است از قول راغب كه راه راست گفته زيرا در بيشتر آيات وصف مستقيم با صراط ذكر شده و تأسيس از تأكيد بهتر است و اگر مثل صحاح و غيره مطلق مترادف مى‏شود و اصل عدم آن است .


کلمات نزدیک مکانی

تکرار در هر سال نزول

در حال بارگیری...