نتایج جستجو
از الکتاب
- به جهاد، و وعده نصرتشان مى دهد، در صورتى كه خدا را نصرت دهند. و منظور از «نصرت دادن به خدا»، جهاد در راه خدا و تنها به منظور تأييد دين او و اعلاى كلمه حق۴۰ کیلوبایت (۴٬۳۶۶ واژه) - ۱۷ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۱۶
- حضرت (يعنى: در نزد مخالفان). و به خدا سوگند كه امام شما غائب خواهد شد سالهاى بسيار از اين روزگار شما، و خدا شما را امتحان خواهد كرد تا آنكه گفته شود كه:۱۰ کیلوبایت (۶۱۰ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۶
- از خود او است وجهش اين است كه خدا مالك بالذات است ولى عبد اگر مالك شده به تمليك خدا مالك شده است و ملك عبد در طول ملك خدا است نه در عرض آن . و اينكه فرمود:۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۳۶ واژه) - ۶ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۱۷
- تفسیر:المیزان جلد۱۶ بخش۱۵ (بخش اشاره به امتحان قوم مدين، عاد و ثمود و... و گرفتار شدنشان به عذاب الهى)ظلم خدا، «و ما كان الله ليظلمهم و لكن كانوا انفسهم يظلمون» - خدا هرگز به آنان ظلم نكرد، و ليكن اين خودشان بودند كه به خود ظلم مى كردند(( يعنى خدا آن بلاها۴۰ کیلوبایت (۴٬۶۲۱ واژه) - ۲۹ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۴۵
- را امام خواهم كرد) الخ ، دلالت دارد كه اين امامت كه خدا باو بخشيد، بعد از امتحان هائى بوده كه خدا از او كرد و معلوم است كه اين امتحانات همان انواع بلاهائى۴۲ کیلوبایت (۴٬۸۵۳ واژه) - ۱ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۵۰
- مشيت خدا كه نخواسته غلبه كرده باشد، و خدا برتر از آن است. (پس جواب اين است كه: نهى از خوردن درخت، نهى ظاهرى و صورى است، و منافاتى با خواست باطنى خدا ندارد)۴۱ کیلوبایت (۴٬۷۱۰ واژه) - ۲۱ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۵۶
- «خليفۀ خدا» در زمين، بايد متخلّق به اخلاق خدا باشد، و آنچه خدا اراده مى كند، او اراده كند، و آنچه خدا حكم مى كند، او همان را حكم كند. و چون خدا همواره۴۷ کیلوبایت (۵٬۳۶۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۱۳
- و به درستى خدا با نيكوكاران است)، نيز به اين اختلاف اشاره مى كند. چون فرق است بين اين كه بنده خدا در راه خدا جهاد كند، و بين اين كه در خدا جهاد كند. در۴۰ کیلوبایت (۴٬۸۱۸ واژه) - ۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۵۵
- تفسیر:المیزان جلد۲۰ بخش۳۵ (بخش حكايت زبان حال نوع آدمى، كه آزمايش خدا با إكرام و نعمت دادن را به حساب ممتاز بودن خود از ديگران مى گذارد)بندۀ خدا از خدا راضى باشد، قهرا خداى تعالى هم از او راضى خواهد بود. چون هيچ عاملى به جز خروج بنده از زىّ بندگى، خدا را به خشم نمى آورد و بندۀ خدا، وقتى۴۴ کیلوبایت (۵٬۱۰۰ واژه) - ۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۴۷
- تفسیر:المیزان جلد۷ بخش۱۱ (بخش برحذر داشتن رسول خدا(ص ) از راندن مؤ منين فقير، كه خواست امتياز طلب هاى ثروتمندبود.)۱۴۳ مراد از « وجه الله » ذات خدا نيست ، بلكه هر چيزى كه به خدا انتساب دارد و نيز آنچه كه بنده از خداى خود انتظار دارد، وجه خدا مى باشد. مؤ لف : اما اينكه۴۶ کیلوبایت (۵٬۵۵۳ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۲۴
- كبيرا(۱۹) ترجمه : ۱۷ - به خاطر بياور روزى را كه همه آنها و معبودانى را كه غير از خدا پرستش مى كردند جمع مى كند، و به آنها مى گويد: آيا شما اين بندگان مرا گمراه۴۴ کیلوبایت (۵٬۲۳۳ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۱۵
- كه حق اين نعمت را ادا نكرده اند و از عهده امتحان برنيامدند. در آخرين آيه مورد بحث به بعضى از مواهب ديگر كه خدا به آنها داده بود اشاره كرده ، مى فرمايد:۵۰ کیلوبایت (۵٬۷۶۰ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۴۳
- برگشتن از معصيت خدا به اطاعت او توبه است و همچنين برگشتن از شرك به توحيد نيز توبه است ، ايمان هم همچنانكه به خدا ايمان است ، به آيات خدا كه يا انبياء و۴۱ کیلوبایت (۴٬۸۲۸ واژه) - ۷ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۰۰
- مختلف است ، ايذاء در خدا جايى گفته مى شود كه علت آن ايذاء تنها و تنها ايمان به خدا باشد، تا ديگر نگويند ((ربنا الله ((، و ايذاء در راه خدا در جايى گفته مى شود۴۱ کیلوبایت (۴٬۹۲۶ واژه) - ۲۹ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۴۱
- به دستشان بيفتد آنرا ميگيرند (و باز حكم خدا را پشت سر ميافكنند) آيا پيمان كتاب (خدا) از آنها گرفته نشده كه بر خدا (دروغ نبندند و) جز حق نگويند و آنان بارها۴۲ کیلوبایت (۴٬۶۹۷ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۲۱
- برادرش موسى بن جعفر (ع) فرمود: چون پنجمين فرزند هفتمين امام ناپديد گردد، خدا را، خدا را، باشيد براى دين دارى خود، مبادا شما را از دين به در برد، پسر جانم،۹ کیلوبایت (۵۵۶ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۶
- كند اگر خدا به او نعمتى داده، به خاطر آن است كه نزد خدا كرامت و احترامى دارد، و آن كه مبتلا به فقر و فقدان است ، به خاطر اين است كه در درگاه خدا خوار و۳۹ کیلوبایت (۴٬۵۳۱ واژه) - ۲ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۱:۵۱
- تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۲۹ (بخش بحث روايتى (حديثى از امام رضا عليه السلام درباره حادث و قديم بودن كلام خدا)شود؟ فرمود مسلمانان همه اجماع دارند بر اينكه آنچه سواى خدا است فعل خدا است ، و يكى از افعال خدا تورات و انجيل و زبور و فرقان است مگر نشنيدى كه مردم مى۴۰ کیلوبایت (۴٬۶۳۳ واژه) - ۶ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۵۹
- ضلالتها (كه موجب امتحان خلائق است)، خواهشهاى نفس است كه پيروى آنها مىشود، و احكامى چند كه از سر نو پيدا مىگردد كه در آنها با كتاب خدا مخالفت مىشود، و۸ کیلوبایت (۴۵۸ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۱۹
- امر خدا را باطل سازند؟ در جواب و دفع اين توهم مى فرمايد: نه ، خود سحر از قدر خداست ، و بهمين جهت اثر نمى كند مگر باذن خدا، پس ساحران نمى توانند خدا را بستوه۴۲ کیلوبایت (۴٬۸۲۹ واژه) - ۱ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۰۱