نتایج جستجو
از الکتاب
- تفسیر:المیزان جلد۱۵ بخش۲۸ (رده تفسیر المیزان) (بخش تسلى دادن به پيامبر«ص»: از اين كه ايمان نمى آورند، غصه نخور)اينكه از آن روى گردان شدند(۵) به تكذيب پرداخته اند، به زودى خبرهاى چيزى كه آن را استهزا مى كرده اند به ايشان خواهد رسيد(۶) چرا به زمين نمى نگرند كه انواع گياهان۴۰ کیلوبایت (۴٬۳۶۶ واژه) - ۱ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۲۳
- تفسیر:المیزان جلد۱۷ بخش۳۸ (رده تفسیر المیزان) (بخش وجه نامگذاری روز قيامت، به «يَومُ التلاق» و روز «بروز» برای خداوند)چنان نيست كه رسيدگى به حساب يك نفر، او را از حساب افراد ديگر باز بدارد، تا در نتيجه به اشتباه بيفتد و جزاى اين را به آن، و پاداش آن را به اين بدهد، و در نتيجه۴۴ کیلوبایت (۴٬۷۴۳ واژه) - ۱۹ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۱۴
- تفسیر:نمونه جلد۵ بخش۳۷ (رده تفسیر نمونه)سنن تعبير به كلمات الله شده است زيرا كلم و كلام در اصل به معنى تاثيرى است كه با چشم يا گوش درك مى شود ( «كلم » به معنى تاثيرات عينى ، و «كلام » به معنى تاثيراتى۴۹ کیلوبایت (۵٬۶۸۴ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۰۳
- تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۱۹ (رده تفسیر المیزان) (بخش بيان تناسب جواب موسى «ع» با مقتضاى مقام و اشاره به وجوه نادرست مفسران در معناى آيه)خود آيه به شهادت آيه بعدى اين است كه ((موعد(( اسم زمان باشد و ((خلف وعده (( به معناى عمل نكردن به مقتضاى وعده است و ((مكان سوى (( - به ضم سين - به معناى۴۲ کیلوبایت (۵٬۰۵۷ واژه) - ۷ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۴۳
- نيست ، پس باز خدا به تنهائى ولى شما است ، و در نتيجه ميتواند در شما و در مايملك شما هر قسم تصر فى كه بخواهد بكند. و نيز اگر نخواهيد به عدم استقلال خودتان۴۲ کیلوبایت (۴٬۸۱۲ واژه) - ۱ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۱۷
- تفسیر:نمونه جلد۱۸ بخش۵۳ (رده تفسیر نمونه)«موتفكات » مى گويند، سپس به دروغ و تهمت و هر سخن خلافى افك گفته شده ولى به گفته بعضى افك به دروغهاى بزرگ گفته ميشود. با اينكه تعبير به افك براى متهم ساختن پيامبر۴۵ کیلوبایت (۵٬۳۰۰ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۰۴
- تفسیر:نمونه جلد۳ بخش۵۷ (رده تفسیر نمونه)ظاهرى باز به قدرت شكست ناپذير خدا تكيه كنند. و در حقيقت روى سخن در آيه پيش ، به پيامبر اكرم بود، و به او دستور مى داد. و اما در اين آيه روى سخن به همه مؤ۵۱ کیلوبایت (۵٬۹۹۸ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۴۱
- تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۱۵ (رده تفسیر المیزان) (بخش بيان چگونگى برگزيدن موسى«ع» به رسالت، در كوه طور)تقديس و احترام وادى به خاطر اين بوده كه حظيره قرب به خدا، و محل حضور و مناجات به درگاه او است پس برگشت معنا به مثل اين مى شود كه بگوييم : به موسى ندا شد اين۴۰ کیلوبایت (۴٬۷۱۴ واژه) - ۷ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۰۲
- تفسیر:المیزان جلد۸ بخش۲۸ (رده تفسیر المیزان) (بخش انحصار معرفت به خدا در فكر واستدلال ، خودجهل به خدا و شرك خفى به او است)گذارد متوجه شوند به اينكه خدا را دائما مشاهده مى كنند. آرى ، علم به او هميشه و در هر حال هست ، و ليكن علم به علم است كه گاهى به خاطر سرگرمى به چيزهاى ديگر مفقود۴۹ کیلوبایت (۵٬۷۱۱ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۱:۱۱
- تفسیر:المیزان جلد۲۰ بخش۳۵ (رده تفسیر المیزان) (بخش حكايت زبان حال نوع آدمى، كه آزمايش خدا با إكرام و نعمت دادن را به حساب ممتاز بودن خود از ديگران مى گذارد)نعمتى از خود قرار داد. به دليل اين كه به من نعمت هايى داده كه به ديگران نداده و يا به عبارتى، خيال مى كند كه اين قدرت و دارايى كه به او داده اند، هم إكرام۴۴ کیلوبایت (۵٬۱۰۰ واژه) - ۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۴۷
- تفسیر:المیزان جلد۲ بخش۶ (رده تفسیر المیزان) (بخش طرح يك اشكال در ارتباط با مسئله نسخ در آيه و پاسخ به آن)از دايره افق به هيجده درجه زير افق برسد، آنگاه به تدريج رو به گسترش نهاده از بين مى رود، و چون ريسمانى سفيد رنگ به آخر افق مى افتد، و به صورت فجر دوم در۴۲ کیلوبایت (۵٬۰۱۵ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۷:۲۱
- تفسیر:المیزان جلد۲۰ بخش۴۰ (رده تفسیر المیزان) (بخش توضيحى راجع به تشريع نماز قبل از شب معراج و قبل از نزول قرآن)استفاده مى شود كه: انسان - به حسب خلقت - طورى آفريده شده كه صلاحيت دارد به رفيع اعلى عروج كند، و به حياتى خالد در جوار پروردگارش، و به سعادتى خالص از شقاوت نائل۴۴ کیلوبایت (۵٬۱۶۳ واژه) - ۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۱۵
- تفسیر:المیزان جلد۱۷ بخش۴۶ (رده تفسیر المیزان)كسانى مى شود كه به سوى خدا دعوت مى كنند. چيزى كه هست، چون در بين اين داعيان به سوى خدا، ممكن است كسى يافت شود كه به خاطر رسيدن به غرض فاسد، به سوى خدا دعوت۴۴ کیلوبایت (۴٬۸۶۴ واژه) - ۱۴ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۴۳
- بود كه به هنگامى كه اين كلمه به اصطلاح «تثنيه » بسته مى شود (ضعفان و ضعفين ) به معنى دو برابر باشد، يا هنگامى كه به صورت اضافه آورده مى شود به معنى سه۴۱ کیلوبایت (۴٬۸۲۵ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۵۳
- تفسیر:المیزان جلد۱۵ بخش۳۶ (رده تفسیر المیزان) (بخش وجوه متعدد و بى پايه اى كه راجع به انزال وحى بر قلب پيامبر(صلى اللّه عليه و آلهوسلم ) گفته شده است)اش به كار بيفتد، همچنان كه در روايت آمده ، كه حالتى شبيه به بيهوشى به آن جناب دست مى داد، كه آن را به «رحاء الوحى » نام نهاده بودند. ترجمه تفسير الميزان۵۲ کیلوبایت (۶٬۲۶۵ واژه) - ۱ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۲۶
- كلام را بر زبان جارى كرد ديد استخوانهاى پراكنده را كه به سوى يك ديگر مىپرند و همه آنها زنده شدند و به يك ديگر مىنگريستند و سبحان اللَّه و اللَّه اكبر و۲۰ کیلوبایت (۱٬۰۶۰ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۴۰
- تفسیر:المیزان جلد۱۵ بخش۳۲ (رده تفسیر المیزان) (بخش اشاره ابراهيم عليه السّلام به نعمتهاى مادى خداوند)و هم به عبادت رو به بت مى ايستند، و به عبارت ديگر: توجه به سوى قبله است ولى عبادت براى پروردگار قبله است و او خدا(عز اسمه ) است و اما در بت هم به سوى بت۴۹ کیلوبایت (۵٬۷۳۳ واژه) - ۱ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۳۲
- ما اين نيست بفرمائيد رسول و نبى و محدث چيستند؟ فرمود: رسول كسى است كه فرشته به او عيان شود و با او سخن گويد، پيغمبر آن كسى است كه در خواب بيند و بسا كه نبوت۹ کیلوبایت (۶۰۶ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۲
- فِيمَ كُنْتُمْ قُلْتُ تَذَاكَرْنَا أَمْرَ اَلصَّوْمِ فَاجْتَمَعَ رَأْيِي وَ رَأْيُ أَصْحَابِي عَلَى أَنَّهُ لَيْسَ مِنَ اَلصَّوْمِ شَيْءٌ وَاجِبٌ إِلاَّ صَوْمُ۲۵ کیلوبایت (۳۲ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۵۹
- تفسیر:المیزان جلد۶ بخش۲۷ (رده تفسیر المیزان)شود كه ايمان حواريون خالص بوده و خداوند به آنان الهام كرد كه به من و به رسولم ايمان بياوريد و به همين موهبت به عيسى منت نهاده ، با اين حال چطور مى توان۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۱۷ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۱۱