نتایج جستجو
از الکتاب
- سالخوردهايد، در پاسخ اين آيه را تلاوت مىكردند. 1- در برابر فرمانِ بسيج عمومى براى جبهه، مانعتراشى نكنيد. «انْفِرُوا خِفافاً وَ ثِقالًا» (مشكلات زندگى،۴۵ کیلوبایت (۳٬۹۰۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- و سهم خود را همرديف سهم خدا محسوب دارند، و ذره اى از شخصيت آنها در افكار عمومى تفسير نمونه جلد ۲۳ صفحه ۵۰۵ كاسته شود. ۲ - سهم پيامبر (صلى اللّه عليه و آله۲۷ کیلوبایت (۳٬۰۹۲ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۶:۴۷
- بد ايشان را، در برابر اين گروه آشكار نسازند، اين اعلام خطر به صورت كلى و عمومى است و بايد در هر زمان و در هر حال مسلمانان به اين هشدار توجه كنند. ولى متاءسفانه۳۰ کیلوبایت (۳٬۴۳۵ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۳۸
- است و مقدمه اى براى مباحث مختلف اين سوره محسوب مى شود سخن از تسبيح و تنزيه عمومى موجودات در برابر خداوند عظيم و حكيم است . در «بخش دوم » كه از آيه ۲ تا آيه۴۴ کیلوبایت (۵٬۲۵۴ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۶:۴۷
- » كسى است كه همصدا و هماهنگ با قوانين آفرينش ، اوامر الهى و حمد و تسبيح عمومى موجودات جهان باشد و اتفاقا يكى از معانى ايوب نيز اواب است . تفسير نمونه جلد۴۵ کیلوبایت (۵٬۳۸۹ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۵۹
- نهارها). و از آنجا كه يك عذر تقريبا عمومى و بهانه همگانى براى فرار از زير بار ازدواج و تشكيل خانواده مساءله فقر و نداشتن امكانات مالى است قرآن به پاسخ آن پرداخته۵۰ کیلوبایت (۵٬۸۱۷ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۱۰
- شده است . به هر حال جـمـله فـوق تـاكيدى است بر اين حقيقت كه معاد يك حكم عمومى و همگانى است و هيچكس از آن مستثنى نخواهد بود. آيـه بـعـد سـخـن از چـگـونـگـى۴۴ کیلوبایت (۴٬۹۳۸ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۱۱
- گرچه آيه فوق در زمينه غنائم جنگى وارد شده است ، ولى مفهوم آن يك حكم كلى و عمومى است ، و تمام اموال اضافى يعنى آنچه مالك خصوصى ندارد را شامل مى شود، به همين۳۶ کیلوبایت (۴٬۲۴۰ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۲۶
- يابند، خود خواهى و خودپرستى جاى اخوت اسلامى را گرفت ، منافع شخصى بر منافع عمومى مقدم داشته شد و هر كس به فكر خويشتن بود و دستورات خداوند به دست فراموشى سپرده۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۳۳ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۰۵
- كه سيره قرآن در بسيارى از موارد است روى سخن را به پيامبر كرده ، يك درس عمومى براى همه مردم بيان مى كند و مى گويد «اكنون كه چنين است و اين همه شاهد و گواه۲۸ کیلوبایت (۳٬۳۰۷ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۱۰
- بلكه منظور استخدام تفسير نمونه جلد ۲۱ صفحه ۵۲ عمومى مردم نسبت به يكديگر است ، به اين معنى كه هر گروهى امكانات و استعدادها و آمادگيهاى خاصى دارند كه در يك۴۵ کیلوبایت (۵٬۲۰۲ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۳۵
- دارد كه منظور از « حاجة فى صدوركم » (حاجتى كه در دل داريد) مقاصد شخصى و غير عمومى باشد مانند استفاده هاى تفريحى ، هجرت و سياحت ، مسابقه ها و گاه كسب ابهت و۳۳ کیلوبایت (۳٬۷۹۴ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۱۳
- آنها افرادى لايق براى جامعه اسلامى بسازند، و اين امر مهم نياز به همكارى عمومى دارد. تفسير نمونه جلد ۲۷ صفحه ۱۱۵ دستورى كه در آيات فوق در اين زمينه آمده۴۹ کیلوبایت (۵٬۹۸۳ واژه) - ۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۴۳
- به وجود مى آيند نه از نطفه مگر اينكه گفته شود حكم بالا جنبه نوعى دارد نه عمومى . تفسير نمونه جلد ۱۴ صفحه ۵۰۹ ۲ - ديگر اينكه منظور پيدايش نخستين موجود است۴۰ کیلوبایت (۴٬۶۸۸ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۱۲
- روشنى بر اين استثناء در دست نيست . و از آنجا كه اين سوره مكى است محتواى عمومى سورههاى مكى يعنى سخن از «مبداء» و «معاد» و «مبارزه با شرك »، و دعوت رسالت۳۶ کیلوبایت (۴٬۱۶۲ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۰۸
- فدك و مانند آن بود به آنها بخشيد، چرا كه گرفتن زكات كه در واقع از اموال عمومى محسوب مى شد براى آنها ممنوع بود. بدون شك ، نعمتها و مواهب موجود در كره زمين۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۳۶ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۵۰
- باشند. تفسير نمونه جلد ۱۵ صفحه ۵۱ اين احتمال نيز وجود دارد كه منظور آزمودن عمومى مردم به وسيله يكديگر است ، چرا كه افراد از كار افتاده و ناتوان و بيمار و۴۴ کیلوبایت (۵٬۲۳۳ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۱۵
- از آيات پيشين ، در باره پيامبران گذشته بود - به يكى از مهمترين برنامه هاى عمومى انبياء اشاره كرده ، مى فرمايد: «پيامبران پيشين كسانى بودند كه تبليغ رسالتهاى۴۷ کیلوبایت (۵٬۶۲۹ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۵۸
- و آنها را از پاى در آوردند، روحيه دشمن باز ضعيفتر شد، ابوجهل فرمان حمله عمومى صادر كرد، و قبلا دستور داده بود آن دسته از اصحاب پيامبر (صلى اللّه عليه و۴۵ کیلوبایت (۵٬۲۹۸ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۲۶