نتایج جستجو
از الکتاب
- شىء است با تفكّر و تدبر در اثر آن و آن از علم اخص است... گويند «فُلانٌ يَعْرِفُ اللهَ» نگویند «یَعلَمُ اللهَ»... كه معرفت بشر به خدا با تفكّر در آثار اوست۲ کیلوبایت (۱۴۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۴۴
- لَهُم تُرْجَعُون فَخَرَج يَطُوفُون رَأَى آمَن بِسِيمَاهُم بِهَا بَيْنَهَا يُعْرَف يُقْسِم يُبْلِس نَاکِسُو أَيّهَا لَنَا النّار ذُنُوبِهِم مِنْه يُفْلِح تَسْتَغِيثُون۴ کیلوبایت (۱۱۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۲۳
- عَبْقَرِي تَبَارَک يَا مَرَج هٰذِه يَسْأَلُه فَيَوْمَئِذ يُرْسَل فَإِذَا يُعْرَف ذَنْبِه الْبَحْرَيْن قَاصِرَات مَعْشَر لَه فَلا جَهَنّم اسْم الْإِنْسَان۴ کیلوبایت (۱۱۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۲۴
- بِسِيمَاهُم قُلُوبِکُم الّتِي أَنّي عَلَى الْمُجْرِمُون لِيَرْبِط مَعَکُم يُعْرَف فَثَبّتُوا الشّيْطَان رِجْز در حال بارگیری...۷ کیلوبایت (۶۵۶ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۲۳
- الاداء و الاداء هو العمل، المؤمن اخذ دينه عن ربّه، انّ المؤمن يعرف ايمانه فى عمله و الكافر يعرف كفره بانكاره، يا ايّها النّاس دينكم دينكم، فانّ السّيّئة فيه۴۶ کیلوبایت (۳٬۶۱۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- فمن اقيم عليه حد زنا او شهر به لم ينبغ لاحد ان يناكحه حتي يعرف منه التوبة). (امر پنجم) اينکه جمله مفادش نهي تنزيه است نه تحريم۳۹ کیلوبایت (۳٬۳۳۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
- ذَنْبِهِ إِنْسٌ وَ لا جَانٌّ (39) فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُما تُكَذِّبانِ (40) يُعْرَفُ الْمُجْرِمُونَ بِسِيماهُمْ فَيُؤْخَذُ بِالنَّواصِي وَ الْأَقْدامِ (41)۲۷ کیلوبایت (۲٬۲۷۳ واژه) - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۲۰
- احتمالات، احتمال دوم است؛ زيرا كه در بعضى از نسخههاى كافى، به جاى حتى يعرف، حىّ يعرف است و ترجمه آن، اين است كه مگر با امام زندهاى كه معروف باشد و مردم۴ کیلوبایت (۵۰۳ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۲
- ذَنْبِهِ إِنْسٌ وَ لا جَانٌّ (39) فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُما تُكَذِّبانِ (40) يُعْرَفُ الْمُجْرِمُونَ بِسِيماهُمْ فَيُؤْخَذُ بِالنَّواصِي وَ الْأَقْدامِ (41)۳۰ کیلوبایت (۲٬۶۲۰ واژه) - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۱۹
- ذَنْبِهِ إِنْسٌ وَ لا جَانٌّ (39) فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُما تُكَذِّبانِ (40) يُعْرَفُ الْمُجْرِمُونَ بِسِيماهُمْ فَيُؤْخَذُ بِالنَّواصِي وَ الْأَقْدامِ (41)۲۸ کیلوبایت (۲٬۴۱۸ واژه) - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۲۰
- معاداة اوليائنا، انّه اذا كان كذلك اختلط الحقّ بالباطل و اشتبه الامر فلم يعرف مؤمن و منافق شيخ المحدثين صدوق رحمه اللّه روايت نموده به اسانيد خود از ابن۲۷ کیلوبایت (۲٬۰۶۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- .. و جعل عزّ ملکه و آیة نبوّته فى قرنه ... و آتاه اللّه من کلّ شىء علماً یعرف به الحقّ و الباطل... و أوحى اللّه إلیه ... فقد طویت لک البلاد و ذلّلت لک۳۶ کیلوبایت (۳٬۳۸۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
- كَفَرُوا«2» (و قرار داديم غلها را در گردنهاي كساني که كافر شدند) يُعرَفُ المُجرِمُونَ بِسِيماهُم فَيُؤخَذُ بِالنَّواصِي وَ الأَقدامِ«3» گناهكاران۱۲۸ کیلوبایت (۱۱٬۳۶۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
- عن قول الله عز و جل: «من جاء بالحسنة فله عشر امثالها»، یجرى لهؤلاء ممن لا یعرف منهم هذا الأمر؟ فقال: إنما هذه للمؤمنین خاصة ... . امام صادق (ع) در پاسخ۳۶ کیلوبایت (۳٬۱۳۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- ذَنْبِهِ إِنْسٌ وَ لا جَانٌّ (39) فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُما تُكَذِّبانِ (40) يُعْرَفُ الْمُجْرِمُونَ بِسِيماهُمْ فَيُؤْخَذُ بِالنَّواصِي وَ الْأَقْدامِ (41)۴۱ کیلوبایت (۳٬۵۵۳ واژه) - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۱۹
- کل العجب من الشاكّ في اللّه و هو قد يري خلقه و عجبا ممّن يعرف النشأة الاولي و ينكر النشأة الاخرة و عجبا ممّن ينكر البعث و النشور و۶۷ کیلوبایت (۵٬۸۶۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
- الْحُدُود محمد بن علي بن محبوب عن بنان بن محمد عن العباس غلام لابي الحسن الرضا ع يعرف بغلام ابن شراعه عن الحسن بن الربيع عن سيف التمار عن ابي عبد الله ع قال :۴ کیلوبایت (۴۰ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۴۶
- من المرأة کما یقعد الرجل منها و یحدث کما یحدث و ینکح کما ینکح قلت: بأى شىء یعرف ذلک؟ قال: بحبّنا و بغضنا، من أحبّنا کان من نطفة العبد و من أبغضنا کان نطفة۵۵ کیلوبایت (۴٬۷۳۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- حسين بن ابي سعيد المكاري و جهم بن ابي جهمه عن ابي جعفر رجل من اهل الكوفه كان يعرف بكنيته قال : از ابى جعفر (ع)، مردى كوفى كه به كنيهاش معروف بوده گويد: به۷ کیلوبایت (۴۴۲ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۳۳
- اَلْحَوْصَلَةُ وَ اَلْقَانِصَةُ يُمْتَحَنُ بِهَا مِنَ اَلطَّيْرِ مَا لاَ يُعْرَفُ طَيَرَانُهُ وَ كُلُّ طَيْرٍ مَجْهُولٍ۵ کیلوبایت (۱۹ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۱۵