نتایج جستجو

از الکتاب
نتایج ۱ - ۱۹ از ۱۹
جستجوی پیشرفته

جستجو در فضاهای نام:

  • خلافت الهيه مانند نبوت و امامت كه منصب عظمى و غايت قصوى باشد، مقام تخصص و تعيّن دارد از جانب ذات احديت، و هيچكس را در آن دخالتى نخواهد بود و آيات شريفه‌
    ۲۹ کیلوبایت (۲٬۵۶۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۴
  • زياده و كم نشود علاوه بر آن چگونه ممكن است خداوند فرائض و سهامى را فرض و تعين نمايد در ماليكه وافى بآن نيست مثلا اگر كسى بميرد و يك دختر داشته باشد و پدر
    ۳۲ کیلوبایت (۲٬۹۱۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
  • او، آنها را حفظ و باقى بدارد. بنابراين مقام امامت بعد از حضرت خاتم النبيين تعيّن است، نه تعيين. يعنى از اول امر نام نامى دوازده وصى و امام بعد از آن حضرت
    ۳۹ کیلوبایت (۳٬۹۴۶ واژه) - ‏۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۹:۱۵
  • كه اصلا احكام الهى گزاف و بيهوده است، و نه خودش به حسب ذات تعين دارد، و نه چيزى از خارج در تعين آن اثر مى كند. همچنان كه چه بسا صاحبان عقل بسيط و ساده لوحان
    ۵۱ کیلوبایت (۶٬۱۸۵ واژه) - ‏۳ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۱۸:۰۲
  • هُنَّ ثَلاَثٌ فَامْرَأَةٌ وَلُودٌ وَدُودٌ تُعِينُ زَوْجَهَا عَلَى دَهْرِهِ لِدُنْيَاهُ وَ آخِرَتِهِ وَ لاَ تُعِينُ اَلدَّهْرَ عَلَيْهِ وَ اِمْرَأَةٌ عَقِيمَةٌ
    ۵ کیلوبایت (۲۵ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۰۵
  • قرار دهيم؟ فقال صلّى اللّه عليه و آله لسانا ذاكرا و قلبا شاكرا و زوجة مؤمنة تعين احدكم على دينه. فرمود: زبانى مشغول به ذكر الهى، و قلبى شاكر به نعم سبحانى،
    ۷۰ کیلوبایت (۵٬۸۷۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
  • قُلْتُ‏ لِأَبِي عَبْدِ اَللَّهِ ع‏ رَجُلٌ تَعَيَّنَ ثُمَّ حَلَّ دَيْنُهُ فَلَمْ يَجِدْ مَا يَقْضِي أَ يَتَعَيَّنُ مِنْ صَاحِبِهِ اَلَّذِي عَيَّنَهُ وَ
    ۲ کیلوبایت (۱۹ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۴:۳۱
  • سَأَلَهُ رَجُلٌ زَمِيلٌ‏ لِعُمَرَ بْنِ حَنْظَلَةَ عَنْ رَجُلٍ تَعَيَّنَ عِينَةً إِلَى أَجَلٍ فَإِذَا جَاءَ اَلْأَجَلُ تَقَاضَاهُ فَيَقُولُ لاَ وَ اَللَّهِ
    ۲ کیلوبایت (۲۲ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۴:۳۱
  • قُلْتُ‏ لِأَبِي عَبْدِ اَللَّهِ ع‏ رَجُلٌ تَعَيَّنَ ثُمَّ حَلَّ دَيْنُهُ فَلَمْ يَجِدْ مَا يَقْضِي أَ يَتَعَيَّنُ مِنْ صَاحِبِهِ اَلَّذِي عَيَّنَهُ وَ
    ۲ کیلوبایت (۲۴ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۰۶
  • سَأَلَهُ رَجُلٌ زَمِيلٌ‏ لِعُمَرَ بْنِ حَنْظَلَةَ عَنِ اَلرَّجُلِ تَعَيَّنَ عِينَةً إِلَى أَجَلٍ فَإِذَا جَاءَ اَلْأَجَلُ تَقَاضَاهُ فَيَقُولُ لاَ وَ اَللَّهِ
    ۲ کیلوبایت (۲۵ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۰۶
  • لاَ تَقْبِضْ مِمَّا تُعَيِّنُ يَقُولُ لاَ تُعَيِّنْهُ‏ ثُمَّ تَقْبِضُهُ مِمَّا لَكَ عَلَيْهِ
    ۲ کیلوبایت (۳۶ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۴:۳۱
  • فَأَمَّا مَا رَوَاهُ‏ لاَ تَقْبِضْ مِمَّا تُعَيِّنُ يَقُولُ لاَ تُعَيِّنْهُ ثُمَّ تَقْبِضُهُ مِمَّا لَكَ عَلَيْهِ
    ۲ کیلوبایت (۳۹ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۰۶
  • فَقُلْتُ قَضَاهَا اَللَّهُ بِأَبِي أَنْتَ وَ أُمِّي فَقَالَ أَمَا إِنَّكَ أَنْ تُعِينَ أَخَاكَ‏ اَلْمُسْلِمَ‏ أَحَبُّ إِلَيَّ مِنْ طَوَافِ أُسْبُوعٍ‏ بِالْبَيْتِ‏
    ۱۲ کیلوبایت (۸۳۰ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۳۸
  • بَقِيَ وَ خُذْ بِي سَبِيلَ اَلصَّالِحِينَ وَ أَعِنِّي عَلَى نَفْسِي بِمَا تُعِينُ بِهِ اَلصَّالِحِينَ عَلَى أَنْفُسِهِمْ وَ لاَ تَرُدَّنِي فِي سُوءٍ اِسْتَنْقَذْتَنِي
    ۲۷ کیلوبایت (۱٬۷۴۱ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۳۳
  • عَلَيْكَ وَ إِنَّمَا يُرِيدُنِي لاَ يُرِيدُكَ فَتَنَحَّ عَنِّي لاَ تَهْلِكْ وَ تُعِينَ عَلَى نَفْسِكَ فَتَنَحَّى غَيْرَ بَعِيدٍ وَ تَبِعْتُ اَلشَّيْخَ وَ ذَلِكَ
    ۴۰ کیلوبایت (۲٬۶۴۱ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۶
  • وقتى تحقق مى يابد، كه ضد آن، يعنى ملكه قبلا وجود داشته باشد، تا نسبت به آن، تعيّن پيدا كند. چون اگر در عالَم چيزى به نام چشم نمى بود، كورى هم تحقق نمى يافت
    ۴۴ کیلوبایت (۵٬۰۷۹ واژه) - ‏۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۱
  • بقيه آيات، همه دلالت دارند بر اين كه هر چيزى از ساحت اطلاق به ساحت و مرحله تعيّن و تشخّص نازل می شود، و اين خداست كه با تقدير و اندازه گيرى خود، آن ها را
    ۴۱ کیلوبایت (۴٬۹۰۴ واژه) - ‏۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۳۲
  • لغوى نيست ، بلكه يا شرعى است ، و يا تعيين در عرف متدينين است ، و اين جور تعين ، ضررى بعموميت معنا، از نظر لغت و عرف عام و جهانى نمى زند، (دقت بفرمائيد)
    ۴۳ کیلوبایت (۴٬۹۷۹ واژه) - ‏۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۳۴
  • اسب و گاو نيست ، و زمين و آسمان هم نيست . و اگر اين حد و اين قدر نبود اين تعين و تمايز از ميان ميرفت و هر چيزى همه چيز مى شد. اين سخن در باره وجود زيد بود،
    ۴۲ کیلوبایت (۵٬۰۹۰ واژه) - ‏۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۲:۵۲