روایت:الکافی جلد ۱ ش ۳۵۲

از الکتاب


آدرس: الكافي، جلد ۱، كِتَابُ التَّوْحِيدِ

عده من اصحابنا عن احمد بن محمد بن خالد عن احمد بن محمد بن ابي نصر عن صفوان الجمال عن ابي عبد الله ع :


الکافی جلد ۱ ش ۳۵۱ حدیث الکافی جلد ۱ ش ۳۵۳
روایت شده از : امام جعفر صادق عليه السلام
کتاب : الکافی (ط - الاسلامیه) - جلد ۱
بخش : كتاب التوحيد
عنوان : حدیث امام جعفر صادق (ع) در کتاب الكافي جلد ۱ كِتَابُ التَّوْحِيدِ‏ بَابُ النَّوَادِر
موضوعات :

ترجمه

کمره ای, اصول کافی ترجمه کمره ای جلد ۱, ۴۱۳

امام صادق (ع) در قول خداى عز و جل: «كُلُّ شَيْ‏ءٍ هالِكٌ إِلَّا وَجْهَهُ» فرمود: هر كه به سوى خدا رود به انجام آنچه بدان دستور دارد از اطاعت محمد (ص) همان است وجهه‏اى كه نابود نشود و همچنين فرموده است (۷۹ سوره ۴): «هر كه رسول را اطاعت كند خدا را اطاعت كرده».

مصطفوى‏, اصول کافی ترجمه مصطفوی جلد ۱, ۱۹۵

امام صادق راجع بقول خداى عز و جل «همه چيز نابود است جز وجه خدا» فرمود: هر كه از راه اطاعت محمد با انجام آنچه مأمور شده است بسوى خدا رود، وجهى است كه نابود نگردد چنان كه فرمايد، (۷۹ سوره ۴) هر كه اطاعت پيغمبر كند اطاعت خدا كرده است.

محمدعلى اردكانى, تحفة الأولياء( ترجمه أصول كافى) - جلد ۱, ۴۵۷

چند نفر از اصحاب ما، از احمد بن محمد بن خالد، از احمد بن محمد بن ابى نصر، از صفوان جمّال، از امام جعفر صادق عليه السلام در تفسير قول خداى عزّوجلّ «كُلُّ شَيْ‏ء هالِكٌ إِلَّا وَجْهَهُ» كه آن حضرت فرمود: «هر كه بيايد خدا را به آنچه به آن امر فرموده از فرمان‏بردارى محمد صلى الله عليه و آله، آن وجهى است كه هلاك نمى‏شود. و همچنين فرمود كه: «مَنْ يُطِعِ الرَّسُولَ فَقَدْ أَطاعَ اللَّهَ» «۱»، يعنى: هر كه فرمان برد رسول خدا را- كه محمد است صلى الله عليه و آله- پس به حقيقت كه خدا را فرمان برده».

(و ابن بابويه رحمه الله در كتاب توحيد همين حديث را ذكر كرده و بعد از ذكر محمد، ائمه بعد از آن حضرت عليهم السلام را نيز ذكر كرده و آخر حديث در آن به اين طريق است كه پس حضرت خواند:
«مَنْ يُطِعِ الرَّسُولَ فَقَدْ أَطاعَ اللَّهَ». و اين ظاهرتر است).                                                                                                     __________________________________________________
(۱). نساء، ۸۰.


شرح

آیات مرتبط (بر اساس موضوع)

احادیث مرتبط (بر اساس موضوع)