نتایج جستجو

از الکتاب
نتایج ۱ - ۱۲۴ از ۱۲۴
جستجوی پیشرفته

جستجو در فضاهای نام:

  • شيرى داشته باشد مى‏دوشد بى‏آن كه آن را تمام كند. مشعر: بيابان معروفى است ما بين منى و عرفات آن را مشعر گفته‏اند كه محل معين و معلومى است براى قسمتى از اعمال
    ۱۴ کیلوبایت (۱٬۲۸۸ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۴
  • تکرار در قرآن: ۱(بار) لیست کلمات مشتق شده در حال بارگیری... ذکر حرم عند وله ه اله ک الله ف ما کم عرفات هدى ان عرف کون من
    ۱ کیلوبایت (۲۹ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۰
  • فيض النهر پر شدن آن از آب است. [بقره:198]. افاضه از عرفات به مشعر همان كوچ و برگشتن است به مشعر. علت تعبير به افاضه ظاهراً براى كثرت است يعنى كوچ با كثرت
    ۴ کیلوبایت (۳۲۸ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۰۲
  • شيرى داشته باشد مى‏دوشد بى‏آن كه آن را تمام كند. مشعر: بيابان معروفى است ما بين منى و عرفات آن را مشعر گفته‏اند كه محل معين و معلومى است براى قسمتى از اعمال
    ۱۱ کیلوبایت (۱٬۲۰۷ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۰۳
  • شيرى داشته باشد مى‏دوشد بى‏آن كه آن را تمام كند. مشعر: بيابان معروفى است ما بين منى و عرفات آن را مشعر گفته‏اند كه محل معين و معلومى است براى قسمتى از اعمال
    ۱۲ کیلوبایت (۱٬۳۲۷ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۵
  • آمده است درباره لعب بودن آن در «لعب» سخن گفتيم. تعبير «لَهْو» درباره دنيا مشعر بر آن است كه زندگى دنيا انسان را از ياد حق و آخرت غافل مى‏كند چنانكه [منافقون:9]
    ۴ کیلوبایت (۴۱۹ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۳۲
  • آمده است درباره لعب بودن آن در «لعب» سخن گفتيم. تعبير «لَهْو» درباره دنيا مشعر بر آن است كه زندگى دنيا انسان را از ياد حق و آخرت غافل مى‏كند چنانكه [منافقون:9]
    ۶ کیلوبایت (۵۰۹ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۱
  • آمده است درباره لعب بودن آن در «لعب» سخن گفتيم. تعبير «لَهْو» درباره دنيا مشعر بر آن است كه زندگى دنيا انسان را از ياد حق و آخرت غافل مى‏كند چنانكه [منافقون:9]
    ۶ کیلوبایت (۵۴۵ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۰۷
  • آمده است درباره لعب بودن آن در «لعب» سخن گفتيم. تعبير «لَهْو» درباره دنيا مشعر بر آن است كه زندگى دنيا انسان را از ياد حق و آخرت غافل مى‏كند چنانكه [منافقون:9]
    ۶ کیلوبایت (۵۵۳ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۰۵
  • حج است، ناظر به مسأله حضور در عرفات و مشعر نیز مى باشد. برداشت فوق، بر پایه احتمال دوم استوار است. ۵ - عرفات و مشعر، کانون خیر و برکت فراوان براى حج گزاران
    ۷۲ کیلوبایت (۶٬۷۲۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
  • آنها جواب مى‏دهند و آن سلام شماست بر خودتان «تَحِيَّةُ مِنْ عِنْدِاللّه» مشعر آن است كه سلام كردن به جاى تحيّاتيكه در جاهليّت بود تشريع شده است . موت دنو
    ۱۷ کیلوبایت (۱٬۳۰۵ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۲۹
  • مهاجران در راه خدا و نیز پاداشى که براى آن در نظر گرفته شده است، مى تواند مشعر به این نکته باشد که هجرت ناملایماتى را در پى داشته و مهاجران آن را بر خود
    ۳۳ کیلوبایت (۲٬۷۶۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
  • شده است كه بجاى يا مالك يا مال بترخيم و حذف حرف آخر قرائت فرموده و گفته‌اند مشعر است بضعف كفّار از اداء كلمه بتمامى و آيات اخيره تماما مثبت توحيد است. فَذَرهُم‌
    ۲۸ کیلوبایت (۲٬۲۸۹ واژه) - ‏۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۳۲
  • كه در سحر خوانده مى‌شود و يا مراد از شفع، روز نهم و دهم ذى الحجه و وتر، شب مشعر است. «1» زمان خيلى ارزشمند و بلكه مقدّس است و نبايد آن را بيهوده از دست دهيم
    ۳۴ کیلوبایت (۳٬۵۴۳ واژه) - ‏۲۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۲:۰۲
  • بین الذین لایؤمنون بالأخرة حجابًا مستورًا) ذکر صفت «لایؤمنون» براى «الذین» مشعر به این معناست که آنان، شایستگى درک و فهم آیات قرآن را نداشتند. ۷- اعتقاد
    ۳۹ کیلوبایت (۳٬۲۳۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
  • اميد است مشمول رحمت شود ديگر آنكه با اطاعت ممكن است شخص مشمول رحمت شود و اين مشعر است به آنكه بدون اطاعت يا با معصيت خوردن ربا ممكن نيست شخص مشمول رحمت الهى
    ۲۰ کیلوبایت (۱٬۵۱۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
  • بخواست خدا نازل شد لذا خداوند باين تقريب از آن و از قسم بمواقع ستارگان كه مشعر باين عقائد است منع فرموده و مقرّب يا مؤيّد اين معنى است آنچه در ضمن آيات
    ۲۳ کیلوبایت (۲٬۰۴۳ واژه) - ‏۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۴۵
  • بخواست خدا نازل شد لذا خداوند باين تقريب از آن و از قسم بمواقع ستارگان كه مشعر باين عقائد است منع فرموده و مقرّب يا مؤيّد اين معنى است آنچه در ضمن آيات
    ۲۲ کیلوبایت (۱٬۹۴۲ واژه) - ‏۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۴۶
  • گناه، عامل نزول عذاب هلاکت بار الهى (حجارة من طین ... للمسرفین) وصف «مسرفین»، مشعر به علیت است. اسراف: آثار اسراف ۶ تکامل: عوامل تکامل ۵ خدا: ربوبیت خدا ۵;
    ۲۲ کیلوبایت (۱٬۷۷۱ واژه) - ‏۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۸:۳۵
  • جلد 16 - صفحه 253 وَ أُزلِفَت‌ِ زلفي‌ و زلفه‌ بمعني‌ نزديك‌ ‌است‌ و مزدلفه‌ مشعر ‌است‌ ‌که‌ نزديك‌ حرم‌ ‌است‌ ‌يعني‌ سهل‌ و آسان‌ ‌است‌ و نزديك‌ و زينت‌ ‌شده‌
    ۲۲ کیلوبایت (۱٬۸۹۲ واژه) - ‏۱۹ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۷
  • مى‌باشد. به عبارت اخرى: جمله اول اشاره به مقام تخليه از رذائل. و جمله دوم مشعر است به مقام تحليه به صفات حميده و كسى كه تأمل و تدبر در اين آيات شريفه نمايد،
    ۴۸ کیلوبایت (۴٬۵۴۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
  • ربّک من الحکمة) اضافه «ربّ» به «ک» - که مرجع آن پیامبر(ص) است - مى تواند مشعر به معناى یاد شده باشد. ۴- ارائه تعالیمى حکیمانه از سوى خداوند براى بشر، مقتضاى
    ۴۳ کیلوبایت (۳٬۵۲۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
  • كه جارى است ميان بندگان نه استبعاد بالنسبه به قدرت سبحانى، و كلام بعد نيز مشعر بدين مطلب مى‌باشد. وَ نَبِّئْهُمْ عَنْ ضَيْفِ إِبْراهِيمَ (51) إِذْ دَخَلُوا
    ۲۴ کیلوبایت (۱٬۸۵۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
  • بخواست خدا نازل شد لذا خداوند باين تقريب از آن و از قسم بمواقع ستارگان كه مشعر باين عقائد است منع فرموده و مقرّب يا مؤيّد اين معنى است آنچه در ضمن آيات
    ۲۴ کیلوبایت (۱٬۹۸۵ واژه) - ‏۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۵۲
  • فرمود اين خلاصه روايت است كه ممزوج باين آيه و آيه سابقه شده است و بنظر حقير مشعر است بآنكه كلمه الحق در اين آيه مفعول يعلمون است در آيه سابقه ولى ظاهرا الحق
    ۲۴ کیلوبایت (۱٬۸۱۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
  • شده است كه بجاى يا مالك يا مال بترخيم و حذف حرف آخر قرائت فرموده و گفته‌اند مشعر است بضعف كفّار از اداء كلمه بتمامى و آيات اخيره تماما مثبت توحيد است. سُبحان‌َ
    ۲۵ کیلوبایت (۲٬۱۰۲ واژه) - ‏۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۳۱
  • خوردند پس ناگهان ضجّه و زارى ميكنند و استغاثه و توبه مينمايند و قبول نميشود كه مشعر بآنستكه مراد عذاب آخرت است چنانچه خداوند در جواب آنها جلد 3 صفحه 646 فرموده
    ۲۶ کیلوبایت (۲٬۲۴۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
  • خوردند پس ناگهان ضجّه و زارى ميكنند و استغاثه و توبه مينمايند و قبول نميشود كه مشعر بآنستكه مراد عذاب آخرت است چنانچه خداوند در جواب آنها جلد 3 صفحه 646 فرموده
    ۲۷ کیلوبایت (۲٬۲۴۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
  • كلّى به آن نموده است. جلد 14 - صفحه 272 صاحب كشّاف گفته: اين اقسام مذكور مشعر است بر شرف اين بقاع مباركه و آنچه ظاهر شده از آنها از خير و بركت به سبب سكناى
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۹۲۷ واژه) - ‏۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۹:۲۱
  • ‌آيه‌ 29 [.....] 4‌-‌ سوره‌ مريم‌ ‌آيه‌ 11 جلد 2 - صفحه 204 2‌-‌ سوق‌ كلام‌ مشعر ‌است‌ ‌بر‌ اينكه‌ ‌اينکه‌ خطاب‌ بحضرت‌ ابراهيم‌ ‌از‌ طريق‌ وحي‌ بوده‌ و قبل‌
    ۲۵ کیلوبایت (۱٬۷۶۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
  • شده است كه بجاى يا مالك يا مال بترخيم و حذف حرف آخر قرائت فرموده و گفته‌اند مشعر است بضعف كفّار از اداء كلمه بتمامى و آيات اخيره تماما مثبت توحيد است. قُل‌
    ۲۸ کیلوبایت (۲٬۳۹۶ واژه) - ‏۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۳۱
  • بخواست خدا نازل شد لذا خداوند باين تقريب از آن و از قسم بمواقع ستارگان كه مشعر باين عقائد است منع فرموده و مقرّب يا مؤيّد اين معنى است آنچه در ضمن آيات
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۶۹۱ واژه) - ‏۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۴۷
  • بیان وضعیت کافران در قیامت است، ولى از آنان به ظالمان توصیف کرده است و وصف مشعر به علیت است. گفتنى است وعده عذاب اخروى، بیانگر بزرگى و نابخشودنى بودن آن
    ۲۸ کیلوبایت (۲٬۲۴۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
  • خوردند پس ناگهان ضجّه و زارى ميكنند و استغاثه و توبه مينمايند و قبول نميشود كه مشعر بآنستكه مراد عذاب آخرت است چنانچه خداوند در جواب آنها جلد 3 صفحه 646 فرموده
    ۲۹ کیلوبایت (۲٬۱۸۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
  • شده است كه بجاى يا مالك يا مال بترخيم و حذف حرف آخر قرائت فرموده و گفته‌اند مشعر است بضعف كفّار از اداء كلمه بتمامى و آيات اخيره تماما مثبت توحيد است. وَ
    ۲۸ کیلوبایت (۲٬۴۷۷ واژه) - ‏۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۳۲
  • اينجا شايد ذيل آيه باشد كه دلالت دارد بر آنكه استماع و انصات موجب رحمت است كه مشعر است بر آنكه تركش موجب رحمت نيست نه آنكه موجب غضب است و اللّه اعلم. وَ إِذا
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۶۴۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
  • بمزد آنها ندارى و گفته‌اند چون خراج غالبا در ماليات بر اراضى استعمال ميشود مشعر بتوسعه و دوام است لذا نسبت بخدا داده شده بخلاف خرج كه در مقابل دخل است و
    ۲۸ کیلوبایت (۲٬۳۹۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
  • حکمى قطعى و به دور از هر گونه بازنگرى (ما یبدّل القول لدىّ) تعبیر «لدىّ» مشعر به این معنا است که چون حکم از سوى خداوندى صادر شده - که پیشینه خلق را به
    ۲۸ کیلوبایت (۲٬۵۳۷ واژه) - ‏۱۹ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۶
  • است، كه مى گويند: «تعليق حكم بر وصف، مشعر به عليت وصف است»، همچنان كه در جمله «ذلك لمن خاف مقامى و خاف وعيد» مشعر بر اين است كه علت پيروز كردن مؤمنين و
    ۴۱ کیلوبایت (۴٬۷۵۵ واژه) - ‏۲۷ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۱۳:۲۸
  • موقتى را بر عيش و نوش ابدى و كلمه حيوان بر وزن غليان مصدر است بمعناى حيات ولى مشعر بحركت و جنبش لذا در مقام مبالغه استعمال ميشود و يكى از موارد كه بحال طبيعى
    ۳۲ کیلوبایت (۲٬۷۲۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
  • موقتى را بر عيش و نوش ابدى و كلمه حيوان بر وزن غليان مصدر است بمعناى حيات ولى مشعر بحركت و جنبش لذا در مقام مبالغه استعمال ميشود و يكى از موارد كه بحال طبيعى
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۶۰۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
  • بخواست خدا نازل شد لذا خداوند باين تقريب از آن و از قسم بمواقع ستارگان كه مشعر باين عقائد است منع فرموده و مقرّب يا مؤيّد اين معنى است آنچه در ضمن آيات
    ۳۴ کیلوبایت (۳٬۰۶۹ واژه) - ‏۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۴۶
  • دوم صادر شد آيه ۱۹۷ ۱۹۹ آيه و ترجمه تفسير : نكته ها ۱ - نخستين موقف حج ۲ - مشعر الحرام - دومين موقف حج ۳ - درس يگانگى و اتحاد ۴ - ارتباط آيات «197» الْحَجُّ
    ۶۰ کیلوبایت (۵٬۱۰۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
  • موقتى را بر عيش و نوش ابدى و كلمه حيوان بر وزن غليان مصدر است بمعناى حيات ولى مشعر بحركت و جنبش لذا در مقام مبالغه استعمال ميشود و يكى از موارد كه بحال طبيعى
    ۳۶ کیلوبایت (۳٬۱۷۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
  • موقتى را بر عيش و نوش ابدى و كلمه حيوان بر وزن غليان مصدر است بمعناى حيات ولى مشعر بحركت و جنبش لذا در مقام مبالغه استعمال ميشود و يكى از موارد كه بحال طبيعى
    ۳۴ کیلوبایت (۲٬۸۰۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
  • ماده‌ اطلاقات‌ و معاني‌ بسياريست‌ ‌در‌ آيات‌ و اخبار و السنه‌ شعائر الهيه‌، مشعر الحرام‌، شعر مقابل‌ نثر، شعره‌ بمعني‌ مو، مشاعر انسان‌، حواس‌ ظاهره‌ شعور
    ۳۶ کیلوبایت (۲٬۷۹۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
  • و نابودى است. (و أهلکنا المسرفین ) توصیف هلاک شدگان به «مسرفان»، مى تواند مشعر به علیت و تأثیر این وصف در هلاکت آنان باشد. ۱۰- پیروزى بر مشرکان، وعده خداوند
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۴۴۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
  • کسبت) آمدن جمله «ما کسبت» به جاى «بما کسبت» (در مقابل کسب و تلاش)، مى تواند مشعر به این حقیقت باشد که میان کیفرهاى الهى و رفتار آدمى وحدت کامل وجود داد و
    ۳۳ کیلوبایت (۲٬۷۸۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
  • كه در سحر خوانده مى‌شود و يا مراد از شفع، روز نهم و دهم ذى الحجه و وتر، شب مشعر است. «1» زمان خيلى ارزشمند و بلكه مقدّس است و نبايد آن را بيهوده از دست دهيم
    ۳۶ کیلوبایت (۳٬۴۶۳ واژه) - ‏۲۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۲:۰۳
  • از فج است كه معناى اصلى آن گشادگى است و ممكن است سبلا بدل باشد از فجاجا و مشعر باشد بر آنكه توسعه بملاحظه راه پيمايان است و نيز قرار داد آسمان را سقف محفوظى
    ۳۴ کیلوبایت (۲٬۸۲۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
  • و علت تمردش شد - با آن که بدون آن هم مى توانست او را کیفر دهد - مى تواند مشعر به نکته یاد شده باشد. ۴ - انسان، برخوردار از مقام و جایگاهى بس والا و ارزشمند
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۳۹۰ واژه) - ‏۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۲۵
  • الحجة ‌در‌ مكّه معظمه‌ اشاره‌ فرمود بماه‌ دو نيمه‌ شد نصف‌ ‌آن‌ آمد بطرف‌ مشعر و نصف‌ بطرف‌ صفا سپس‌ بهم‌ وصل‌ شد و بجاي‌ ‌خود‌ برگشت‌ ‌مع‌ ‌ذلک‌ ايمان‌
    ۳۷ کیلوبایت (۳٬۵۸۰ واژه) - ‏۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۱۶
  • فَإِن‌َّ اللّه‌َ عَدُوٌّ لِلكافِرِين‌َ ‌که‌ وضع‌ اسم‌ ظاهر بجاي‌ ضمير ‌شده‌ مشعر باين‌ معني‌ ‌است‌ ‌براي‌ اينكه‌ تقدير جمله‌ ‌اينکه‌ ‌است‌ ‌من‌ ‌کان‌ عدوا
    ۳۶ کیلوبایت (۲٬۹۷۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
  • بمزد آنها ندارى و گفته‌اند چون خراج غالبا در ماليات بر اراضى استعمال ميشود مشعر بتوسعه و دوام است لذا نسبت بخدا داده شده بخلاف خرج كه در مقابل دخل است و
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۶۷۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
  • بمزد آنها ندارى و گفته‌اند چون خراج غالبا در ماليات بر اراضى استعمال ميشود مشعر بتوسعه و دوام است لذا نسبت بخدا داده شده بخلاف خرج كه در مقابل دخل است و
    ۳۲ کیلوبایت (۲٬۵۹۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
  • دستور داده ميشود از اين ادب بغرض اهتمام بهر دو خطاب باهل ايمان تكرار شده تا مشعر باشد بآنكه لازمه ايمان تأدّب باين آداب است و فرموده تجاوز ندهيد صوت خودتان
    ۳۳ کیلوبایت (۲٬۸۷۲ واژه) - ‏۱۳ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۶
  • تقريب فرموده است اين جمع را بآنكه صيغه يؤتون در آيه شريفه مشعر بتجدد و تكرار است چنانكه مشعر به تبعيت اولاد اطهار آنحضرت است از او در اين عمل كه در روايت
    ۸۱ کیلوبایت (۷٬۹۸۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
  • موقتى را بر عيش و نوش ابدى و كلمه حيوان بر وزن غليان مصدر است بمعناى حيات ولى مشعر بحركت و جنبش لذا در مقام مبالغه استعمال ميشود و يكى از موارد كه بحال طبيعى
    ۳۶ کیلوبایت (۳٬۰۵۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
  • بندگان خود را منتفى دانسته است، اختصاص به ذکر پیامبر(ص) پس از آن، مى تواند مشعر به نکته یاد شده باشد. ۱۳- «عن محمدالخزاعى قال: سمعت أباعبدالله(ع) یذکر فى
    ۳۶ کیلوبایت (۳٬۰۱۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
  • شده است كه بجاى يا مالك يا مال بترخيم و حذف حرف آخر قرائت فرموده و گفته‌اند مشعر است بضعف كفّار از اداء كلمه بتمامى و آيات اخيره تماما مثبت توحيد است. وَ
    ۳۲ کیلوبایت (۲٬۶۴۶ واژه) - ‏۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۳۳
  • شده است كه بجاى يا مالك يا مال بترخيم و حذف حرف آخر قرائت فرموده و گفته‌اند مشعر است بضعف كفّار از اداء كلمه بتمامى و آيات اخيره تماما مثبت توحيد است. أَم‌
    ۳۴ کیلوبایت (۲٬۸۰۶ واژه) - ‏۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۳۰
  • نموديد از قبول حكم حق بناحق و تمرّد نموديد از فرمان خدا و پيغمبر او و آيه مشعر است بر آنكه هر قدر در دنيا انسان لذّت ببرد و عيش كند از مقامات آخرت او كاسته
    ۳۶ کیلوبایت (۲٬۷۳۸ واژه) - ‏۵ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۲۱
  • بر شناخت هاى وى * (مستکبرًا کأن لم یسمعها) تعبیر «مستکبراً»، در صورتى که مشعر به علیت باشد، مى فهماند که «کبر» به عنوان یک روحیه و خصلت بر دریافت هاى معرفتى
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۳۶۶ واژه) - ‏۵ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۳۰
  • شرّ اوست. (فاستعذ بالله من الشیطن الرجیم) توصیف شیطان به «رجیم» مى تواند مشعر به علیت بیان و فلسفه لزوم استعاذه باشد. ۸- قراءت قرآن، عملى صالح و داراى
    ۴۱ کیلوبایت (۳٬۷۰۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
  • ميگذارد لذا قوم بطور استهزاء در جواب مواعظ حسنه او گفتند مفاد آيه سوم را كه مشعر است‌ جلد 3 صفحه 104 بحقارت نماز در نظر آنها و صلاحيّت نداشتن آن براى آنكه
    ۳۶ کیلوبایت (۳٬۳۱۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
  •  »، حاکى است که کیفر دیگر براى زن زناکار جعل خواهد شد ; و لام در «لهنّ»، مشعر به این است که آن کیفر خفیفتر از حبس ابد مى باشد. ۱۶- امکان نسخ در احکام الهى
    ۳۷ کیلوبایت (۲٬۹۲۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
  • اين كبيره خداوند از مرتكب آن به كافر تعبير فرموده و اظهار بى‌نيازى از او مشعر باعراض و رو گرداندن است و در فقيه از وصاياى حضرت رسول (ص) بامير المومنين
    ۸۱ کیلوبایت (۷٬۷۱۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
  • موقتى را بر عيش و نوش ابدى و كلمه حيوان بر وزن غليان مصدر است بمعناى حيات ولى مشعر بحركت و جنبش لذا در مقام مبالغه استعمال ميشود و يكى از موارد كه بحال طبيعى
    ۴۰ کیلوبایت (۳٬۴۱۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
  • موقتى را بر عيش و نوش ابدى و كلمه حيوان بر وزن غليان مصدر است بمعناى حيات ولى مشعر بحركت و جنبش لذا در مقام مبالغه استعمال ميشود و يكى از موارد كه بحال طبيعى
    ۴۰ کیلوبایت (۳٬۲۷۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
  • موقتى را بر عيش و نوش ابدى و كلمه حيوان بر وزن غليان مصدر است بمعناى حيات ولى مشعر بحركت و جنبش لذا در مقام مبالغه استعمال ميشود و يكى از موارد كه بحال طبيعى
    ۴۲ کیلوبایت (۳٬۹۶۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
  • گنه‌كاران ننمايم و بنظر حقير حسنى ندارد يا آنچه ذكر شد احسن است و در هر حال مشعر است بحسن اعانت مؤمنين و قبح معاونت ظالمين و در همان روز اين خبر منتشر در
    ۳۸ کیلوبایت (۳٬۲۹۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
  • گنه‌كاران ننمايم و بنظر حقير حسنى ندارد يا آنچه ذكر شد احسن است و در هر حال مشعر است بحسن اعانت مؤمنين و قبح معاونت ظالمين و در همان روز اين خبر منتشر در
    ۴۰ کیلوبایت (۳٬۲۶۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
  • اقامه نماز در میان جمع و با جماعت (و تقلّبک فى السجدین) تعبیر «فى الساجدین» مشعر به مطلب یاد شده است. ۳ - خداوند عزیز و رحیم و آگاه به نماز و راز و نیاز انسان ها،
    ۴۲ کیلوبایت (۴٬۱۷۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
  • دستور داده ميشود از اين ادب بغرض اهتمام بهر دو خطاب باهل ايمان تكرار شده تا مشعر باشد بآنكه لازمه ايمان تأدّب باين آداب است و فرموده تجاوز ندهيد صوت خودتان
    ۴۳ کیلوبایت (۳٬۶۷۸ واژه) - ‏۱۳ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۶
  • دستور داده ميشود از اين ادب بغرض اهتمام بهر دو خطاب باهل ايمان تكرار شده تا مشعر باشد بآنكه لازمه ايمان تأدّب باين آداب است و فرموده تجاوز ندهيد صوت خودتان
    ۴۰ کیلوبایت (۳٬۴۹۶ واژه) - ‏۱۳ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۷
  • هشتم ذو الحجه نزد حضرت ابراهيم آمد و مناسك حج را تعليم او نمود و عرفات و مشعر و منى را كه نام سه موضع است كه حجاج بايد در آن امكنه اعمال حج را بجا آورند
    ۴۷ کیلوبایت (۳٬۸۶۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
  • طبق این احتمال جمله «کافران تنها در انتظار آمدن مرگ و یا عذابشان هستند» مشعر به این معناست که: آنان به هشدارهاى خداوند وَقْعى ننهاده و پیوسته راه انحرافى
    ۴۴ کیلوبایت (۳٬۴۳۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
  • إله إلاّ هو ... هو اللّه الخلق البارئ المصوّر) اوصاف بیان شده در آیه شریفه، مشعر به علیت براى حصر الوهیت در وجود خداوند است. ۷ - خداوند، داراى تمامى ارزش ها
    ۴۶ کیلوبایت (۳٬۹۹۰ واژه) - ‏۱۱ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۰۹
  • برادرش » با اينكه او برادر ايشان هم بوده ، و همه فرزندان يعقوب بوده اند، خود مشعر به اين است كه يوسف و اين برادرش از يك مادر بوده ، و نسبت به آن ده نفر فقط
    ۴۰ کیلوبایت (۴٬۸۶۵ واژه) - ‏۴ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۱۵:۳۶
  • بودن او از هرگونه نقص و کاستى (و سبحن اللّه ربّ العلمین) وصف «ربّ العالمین» مشعر به علیت است; یعنى، چون او پروردگار همه عوالم هستى است، از هر نقص و کاستى
    ۴۵ کیلوبایت (۴٬۱۶۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
  • تعبير شده از ترك اجبار به طبع، چه آن سد و منع ايمان آنها نموده؛ بنابراين آيه مشعر است بر انهماك كفار در گمراهى و تباهى. مِثْلَ دَأْبِ قَوْمِ نُوحٍ وَ عادٍ
    ۴۵ کیلوبایت (۳٬۵۶۲ واژه) - ‏۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۴۸
  • موقتى را بر عيش و نوش ابدى و كلمه حيوان بر وزن غليان مصدر است بمعناى حيات ولى مشعر بحركت و جنبش لذا در مقام مبالغه استعمال ميشود و يكى از موارد كه بحال طبيعى
    ۴۴ کیلوبایت (۳٬۶۵۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
  • ايمان آنها نموده. «1» مجبول به معنى ذاتى و فطرى. جلد 4 صفحه 152 بنابراين آيه مشعر است برتر امى امر كفار در غى و انهماك آنها در ضلال و بغى و تباهى. 5- مراد
    ۴۶ کیلوبایت (۳٬۶۵۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
  • تهجّد، از او خواسته است که براى اخلاص در هر کارى به درگاه او دعا کند، مى تواند مشعر به معناى فوق باشد. ۱۰- اعمال انسان، همواره در معرض آمیخته شدن به ناخالصیهاست
    ۴۵ کیلوبایت (۳٬۹۲۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
  • از آتش جهنم، و دليل است بر آنكه خلود در جهنم مخصوص است به كفار، زيرا تركيب مشعر به اختصاص است، و مصاحبت دال بر ملازمت باشد، به حسب عرف؛ پس جهنميان ملازم
    ۵۰ کیلوبایت (۴٬۰۸۳ واژه) - ‏۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۷
  • ميگذارد لذا قوم بطور استهزاء در جواب مواعظ حسنه او گفتند مفاد آيه سوم را كه مشعر است‌ جلد 3 صفحه 104 بحقارت نماز در نظر آنها و صلاحيّت نداشتن آن براى آنكه
    ۴۷ کیلوبایت (۴٬۲۰۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
  • تَقْتُلُوا أَنْفُسَكُمْ‌ (الخ) «2» فيض- در تفسير صافى بيان نمايد كه اين حديث، مشعر است به عموم حكم در ساير انواع قتل و القاء نفس در مهلكه و ارتكاب آنچه منجر
    ۵۰ کیلوبایت (۴٬۱۹۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
  • جلد ۲، كِتَابُ الْحَج : و حاجّ چون در مشعر وقوف كند، از آلودگى گناهانش خارج مى‏شود. وقوف در عرفات سنّت است، و در مشعر الحرام فريضه است.
    ۱ کیلوبایت (۳۲ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۲۱
  • قيامت، از خير و شر، زيرا دنيا مكان عمل است، و آخرت مقام جزا. بيان: آيه شريفه مشعر است به آنكه بعض جزاى اعمال قبل از قيامت در قبر و عالم برزخ داده شود و تمام
    ۵۰ کیلوبایت (۴٬۲۱۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
  • نوعاً براى ذوالعقول و موجودات باشعور به کار مى رود - به جاى «ما» مى تواند مشعر به نکته فوق باشد. ۱۶- برترى و فضیلت آدمیان بر همه موجودات آفرینش * (و فضّلنهم
    ۵۲ کیلوبایت (۴٬۵۵۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
  • به قرینه «فى هذه الدنیا حسنة» (براى محسنان در دنیا حسنه اى است) مى تواند مشعر به این نکته باشد که: پاداش حیات اخروى برتر است. ۱۲- پاداشهاى اخروى، بهتر
    ۵۰ کیلوبایت (۳٬۹۷۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
  • (رحمه الله) فرموده: اينها اسامى سوره‌ها باشند، و تسميه سوره‌ها به اين كلمات مشعر است به اينكه اين قرآن كه شما عاجز از آوردن مثلش هستيد، از جنس همين حروف مستعمله
    ۶۷ کیلوبایت (۶٬۱۷۷ واژه) - ‏۲۵ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۴۶
  • نقل‌ ‌آنها‌ خودداري‌ ميكنيم‌ و فقط بنقل‌ قسمتي‌ ‌از‌ خبر ‌که‌ سياق‌ ‌آيه‌ مشعر بمضمون‌ ‌آن‌ ‌است‌ اكتفاء مي‌نمائيم‌. ‌فقال‌ ‌له‌ ‌إبن‌ صوريا خصلة واحدة
    ۵۲ کیلوبایت (۴٬۶۰۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
  • ميگذارد لذا قوم بطور استهزاء در جواب مواعظ حسنه او گفتند مفاد آيه سوم را كه مشعر است‌ جلد 3 صفحه 104 بحقارت نماز در نظر آنها و صلاحيّت نداشتن آن براى آنكه
    ۴۹ کیلوبایت (۴٬۳۸۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
  • ميگذارد لذا قوم بطور استهزاء در جواب مواعظ حسنه او گفتند مفاد آيه سوم را كه مشعر است‌ جلد 3 صفحه 104 بحقارت نماز در نظر آنها و صلاحيّت نداشتن آن براى آنكه
    ۴۸ کیلوبایت (۴٬۳۰۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
  • ميگذارد لذا قوم بطور استهزاء در جواب مواعظ حسنه او گفتند مفاد آيه سوم را كه مشعر است‌ جلد 3 صفحه 104 بحقارت نماز در نظر آنها و صلاحيّت نداشتن آن براى آنكه
    ۵۰ کیلوبایت (۴٬۳۸۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
  • كه رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله از راه ضبّ (پشت مشعر) رهسپار عرفات شدند و از راه درّه ميان مشعر و عرفه بازگشتند، و او را رسم چنان بود كه چون از راهى
    ۲ کیلوبایت (۵۸ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۲۲
  • فرمود: پدرم عليه السّلام در مشعر الحرام در همان جا كه بيتوته مينمود وقوف ميكرد. و براى صروره (كسى كه حجّ اوّل اوست) مستحبّ است كه مشعر الحرام را زير گام بسپرد،
    ۲ کیلوبایت (۶۸ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۱۸
  • ميگذارد لذا قوم بطور استهزاء در جواب مواعظ حسنه او گفتند مفاد آيه سوم را كه مشعر است‌ جلد 3 صفحه 104 بحقارت نماز در نظر آنها و صلاحيّت نداشتن آن براى آنكه
    ۵۴ کیلوبایت (۴٬۶۵۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
  • باتمام‌ رسانيد و اعمال‌ حج‌ عبارت‌ ‌است‌ ‌از‌: نيّت‌‌-‌ احرام‌، وقوف‌ عرفات‌ و مشعر، رمي‌ جمرة عقبي‌، ذبح‌، حلق‌، طواف‌ حج‌، نماز طواف‌، سعي‌ صفا و مروه‌، بيتوته‌
    ۱۱۳ کیلوبایت (۱۰٬۰۰۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
  • شده مجعول است رواياتى كه در ذيل آيه «ان الله لايغفران يشرك به ...»نقل شده و مشعر بر جهل اصحاب پيغمبر (ص ) به مساءله شفاعت است خالى ازاشكال نيستند رواياتى
    ۲ کیلوبایت (۲۰۴ واژه) - ‏۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۹:۳۳
  • مِنْهُمْ لِلْإِيمانِ‌: نزديكترند تا به ايمان، زيرا صدور اين كلام از آنان مشعر به كفر مى‌باشد. يَقُولُونَ بِأَفْواهِهِمْ‌: مى‌گويند به زبانهاى خود، ما لَيْسَ
    ۵۶ کیلوبایت (۴٬۴۰۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
  • و حسن و حال. 3- وصف مكه به امنيت و دعا براى اهل آن به زيادتى روزى و نعمت، مشعر است به افضليت مجاورت آن. و كراهتى كه در مجاورت مكه فرموده چند وجه است: 1-
    ۵۵ کیلوبایت (۴٬۲۴۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
  • خدا لازم است. (و یطیعون اللّه و رسوله) جدا آمدن اطاعت رسول از اطاعت خدا، مشعر به متفاوت بودن مواد و موضوعات مورد دستور است. ۱۹ - ولایت رسول خدا (ص) بر
    ۶۰ کیلوبایت (۴٬۵۰۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
  • اطعمه و البسه به مقدارى كه اجرت سعى او است. و لفظ استعفاف و اكل به معروف، مشعر است به آنكه ولى را حقّى است در مال وصى. در مجمع- از امام محمد باقر عليه السّلام
    ۶۱ کیلوبایت (۵٬۰۳۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
  • خویشاوندان قطعاً از مصادیق «احسان» است و اینکه دوباره به صورت مجزا ذکر شده، مشعر به اهمیت آن است. ۴- پیوند خویشاوندى، امرى مسؤولیت آور و منشأ پیدایش حقوق
    ۶۴ کیلوبایت (۵٬۵۴۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
  • علامت‌ دين‌ و ايمان‌ ‌باشد‌ جزو شعائر الهي‌ ‌است‌ و ‌از‌ همين‌ قبيل‌ ‌است‌ مشعر الحرام‌ و تمام‌ مقامات‌ حج‌ و اماكن‌ مشرفه‌ و مجالس‌ موعظه‌ و بيان‌ احكام‌
    ۶۸ کیلوبایت (۶٬۵۰۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
  • دستور داده ميشود از اين ادب بغرض اهتمام بهر دو خطاب باهل ايمان تكرار شده تا مشعر باشد بآنكه لازمه ايمان تأدّب باين آداب است و فرموده تجاوز ندهيد صوت خودتان
    ۶۴ کیلوبایت (۵٬۹۰۴ واژه) - ‏۱۳ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۵
  • کان حلیمًا غفورًا) «حلیماً» دربردارنده تهدید و «غفوراً» نویدى است امیدبخش و مشعر به تشویق ۲۱- «عن الباقر(ع):... دخل علیه رجل فقال: ...یقول الله فى کتابه «و
    ۶۶ کیلوبایت (۵٬۷۴۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
  • لا يحضره الفقيه، جلد ۲، كِتَابُ الْحَج : پيمبر صلّى اللَّه عليه و آله در مشعر وقوف كرد، پس مردم بطرف گامهاى شتر آن حضرت مبادرت آغاز كردند، و آنگاه پيمبر
    ۲ کیلوبایت (۵۴ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۱۸
  • أسفل منکم) نکره آوردن کلمه «أسفل» در مقابل معرفه آوردن «العدوه»، مى تواند مشعر به برداشت فوق باشد. ناآگاهى مسلمانان به جایگاه قافله، تمهیدى بوده است از
    ۶۴ کیلوبایت (۵٬۳۶۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
  • شرط بهرهورى از نعمت هاى عالى بهشت (الجنّة الّتى وعد المتّقون) وصف «متّقین»، مشعر به علّیت است. ۵- مؤمنان نیک کردار، همان «متّقین» بهره مند از نعمت هاى بهشتى اند
    ۶۹ کیلوبایت (۵٬۴۷۳ واژه) - ‏۶ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۴۰
  • و برمى الجمار بمنى و الحج الأصغر العمرة ; حج اکبر، وقوف به عرفه و وقوف به مشعر و رمى جمرات در منى است و حج اصغر، عمره است». اسلام: اعلام مواضع اسلام ۴ ;
    ۶۵ کیلوبایت (۵٬۲۹۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
  • نزديكتر است، و خود حدّى از حدود منى است. (۳) مأزمين نام محلّى ميان عرفه و مشعر است.
    ۳ کیلوبایت (۱۰۴ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۱۸
  • حبشه، يا معنى آن است كه مختصّ به زبان اهل حبشه نبود، چنانچه روايت ابووزانه مشعر است به آن، بلكه به زبان عرب و غير آن نيز اسلام آورد).
    ۴ کیلوبایت (۲۷۹ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۱۶
  • ميگذارد لذا قوم بطور استهزاء در جواب مواعظ حسنه او گفتند مفاد آيه سوم را كه مشعر است‌ جلد 3 صفحه 104 بحقارت نماز در نظر آنها و صلاحيّت نداشتن آن براى آنكه
    ۸۰ کیلوبایت (۶٬۹۴۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
  • مغيرات، شترانى است كه سوارگان خود را در روز قربان از مشعر به منى مى آورند، سنّت هم همين است كه از مشعر حركت نكنند، تا آفتاب روز عيد طلوع كند، و إغاره در اين
    ۴۵ کیلوبایت (۵٬۱۹۹ واژه) - ‏۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۵۴
  • زوج‌ ‌است‌ و اختصاص‌ بحالت‌ ارضاع‌ و ‌غير‌ ‌آن‌ ندارد و قيد بِالمَعرُوف‌ِ مشعر ‌بر‌ اينست‌ ‌که‌ آنچه‌ متعارف‌ ‌است‌ ميتواند مطالبه‌ كند و زائد ‌بر‌ ‌آن‌
    ۱۲۴ کیلوبایت (۱۰٬۷۰۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
  • وضوء منكوس‌ و مسح‌ ‌بر‌ خفّين‌ (كفشها) و نماز كتف‌ بسته‌ و وقوف‌ بعرفات‌ و مشعر و امثال‌ اينها ‌در‌ موردي‌ ‌که‌ مندوحه‌ نباشد. بلكه‌ اخبار بسيار ‌در‌ موضوع‌
    ۲۰۳ کیلوبایت (۱۸٬۴۵۳ واژه) - ‏۲۷ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۳۳
  • است ، بعضى گفته اند: تمام «حج » مقام ابراهيم است ، بعضى به معنى «عرفه » و «مشعر الحرام » و «جمرات سه گانه » گرفته اند، و بعضى گفته اند «تمام حرم مكه »، مقام
    ۴۲ کیلوبایت (۴٬۶۳۶ واژه) - ‏۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۱۰
  • تشريع فرمود، يعنى احرام بستن از ميقات ، و توقف در عرفات ، و بسر بردن شبى در مشعر، و قربانى ، و سنگ انداختن به سه جمره ، و سعى ميانه صفا و مروه ، و طواف بر
    ۴۳ کیلوبایت (۴٬۷۶۵ واژه) - ‏۱ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۳:۱۴
  • اللّيلِ إذَا يَسر» آمده كه: منظور شب جمع است (يعنى شب عيد قربان، كه از عرفات به مشعر كوچ مى كنند). و در همان كتاب، در روايت ابى الجارود، از امام باقر «عليه السلام»،
    ۴۴ کیلوبایت (۵٬۱۰۰ واژه) - ‏۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۴۷
  • ‌که‌ خداوند ‌در‌ ‌آيه‌ مزبور اداء ‌آن‌ ‌را‌ تعليق‌ ‌بر‌ ايمان‌ نموده‌ ‌که‌ مشعر بعليّت‌ ‌است‌ ‌يعني‌ ‌هر‌ ‌که‌ ايمان‌ دارد خمس‌ ميدهد و ‌هر‌ ‌که‌ خمس‌ جلد
    ۴۲۸ کیلوبایت (۳۹٬۴۴۵ واژه) - ‏۲۶ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۵۶
  • دهند، جز اين نيست كه گواهى مى‏دهند بر كسى كه واجب شده باشد بر او سخن وعيد كه مشعر است به عذاب. و امّا مؤمن نوشته عملش به دست راستش عطا مى‏شود. خداى عز و جل
    ۱۴۹ کیلوبایت (۱۰٬۷۸۰ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۳۸