نتایج جستجو
از الکتاب
- آمده است، از جمله: 1 ـ به معناى «عقل و درک»، 2 ـ «روح و جان»، 3 ـ «مرکز عواطف» و بیشتر مراد روح و عقل است. قلب (۱۶۸ بار) وَ کُل لَه مُتَکَبّر أَو أَلْقَى۲ کیلوبایت (۷۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۰۵
- مريم ٢٧ (رده عواطف مادرى)جئت شیئاً فریّاً» خداوند در آن هنگام زبان عیسى(ع) را به سخن گفتن گشود». عواطف: عواطف مادرى ۱ عیسى(ع): تکلم عیسى(ع) در نوزادى ۶; قصه عیسى(ع) ۱، ۶ مریم(ع):۳۰ کیلوبایت (۲٬۶۶۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- الإسراء ٣ (رده نقش عواطف خویشاوندى بنى اسرائیل)شکر: ارزش شکر ۱۰; اهمیت شکر ۱۰ عبودیت: ارزش عبودیت ۱۰; اهمیت عبودیت ۱۰ عواطف: نقش عواطف خویشاوندى ۷ گرایشها: نقش گرایشها ۷ مسؤولیت: عوامل مؤثر در مسؤولیت ۳۳۴ کیلوبایت (۲٬۸۳۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- الزخرف ٥١ (رده آثار تحریک عواطف)زمینه ایمان به موسى(ع) ۳ رودنیل :۱۰ منشأ تقسیم آب رودنیل ۱۱ ۱۰ عواطف: آثار تحریک عواطف ۶ فرعون: آثار حاکمیت فرعون ۸; ترس فرعون ۴; تفاخر فرعون ۲; حاکمیت۳۴ کیلوبایت (۲٬۷۸۷ واژه) - ۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۱۱
- طه ٦٣ (رده تهییج عواطف در تبلیغ).. لسحرن یریدان أن یخرجاکم ) انبیا: روش برخورد با انبیا ۱۰ تبلیغ: تهییج عواطف در تبلیغ ۹ جادوگران فرعون: مبارزه با جادوگران فرعون ۴ سرزمینها: مالکیت سرزمین۳۸ کیلوبایت (۳٬۱۰۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- الروم ٢١ (رده عواطف خانوادگى)۸ - وجود مهر و عواطف دوستانه میان زن و شوهر، عنایت خدادادى و از آیات الهى است. (و من ءایته ... و جعل بینکم مودّة و رحمة) ۹ - وجود عواطف دوستانه میان اعضاى۴۴ کیلوبایت (۳٬۷۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- المائدة ٣٠ (رده عوامل تضعیف عواطف)توانایى هواى نفس در سرکوبى عواطف برادرى و انسانى (فطوعت له نفسه قتل اخیه) تصریح به کلمه «اخیه» براى رساندن این است که حتى عواطف برادرى نیز نتوانست نفس قابیل۲۷ کیلوبایت (۲٬۰۳۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
- طه ٩٤ (رده تحریک عواطف انبیا)هارون(ع) با مشاهده غضب موسى(ع)، سعى در فرونشاندن خشم آن حضرت و جلب محبت و تحریک عواطف او داشت. (قال یبنؤُمّ ) مخاطب قرار دادن موسى(ع) با نداى «یابن أمِّ» گویاى۵۷ کیلوبایت (۵٬۰۷۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- التوبة ٢٤ (رده آثار عواطف خویشاوندى)علاقه به مسکن ۴ ; علاقه به همسر ۲، ۴ ; علایق خویشاوندى ۵، ۸ عواطف: آثار عواطف خویشاوندى ۱، ۴ ; عواطف خویشاوندى ۲ غفلت: سرزنش غفلت از خدا ۳ ; سرزنش غفلت از محمّد۵۷ کیلوبایت (۴٬۲۸۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- يوسف ١٣ (رده عواطف پدرى)برادران یوسف ۸; غفلت برادران یوسف ۷ سرزمینها: خطر گرگ در سرزمین کنعان ۶ عواطف: عواطف پدرى ۳ یعقوب(ع): اندوه یعقوب(ع) ۲، ۳; بى اعتمادى یعقوب(ع) به برادران۳۱ کیلوبایت (۲٬۴۶۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- النحل ١٢٥ (رده هماهنگى اسلام با عواطف)وسیله اندرزهای نیکو» (وَ الْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ). یعنی استفاده کردن از عواطف انسانها، چرا که موعظه، و اندرز بیشتر جنبه عاطفی دارد که با تحریک آن میتوان۶۰ کیلوبایت (۵٬۲۰۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- النور ٢ (رده موانع تأثیر عواطف)نباید تحت تأثیر عواطف و احساسات شخصى قرار گیریم و در کیفر زناکاران تخفیف قائل شویم. هم چنین مى تواند به این معنا باشد که نباید تحت تأثیر عواطف و احساسات، از۵۷ کیلوبایت (۴٬۸۹۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
- القصص ٢٤ (رده تهییج عواطف موسى)او خسته و گرسنه و در آن شهر غریب و تنها بود. تفسیر آیات ۱ - برانگیخته شدن عواطف موسى(ع) با شنیدن پاسخ دختران شعیب (قالتا لانسقى ... فسقى لهما) ۲ - موسى(ع)،۳۴ کیلوبایت (۲٬۹۴۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- العنكبوت ٣٦ (رده تهییج عواطف در تبلیغ)آنان برادرانه رفتار مىكنند. «أَخاهُمْ شُعَيْباً» 2- در دعوت به سوى خداوند، عواطف را فراموش نكنيم. «يا قَوْمِ اعْبُدُوا اللَّهَ» (اى قوم من!) 3- توحيد و معاد،۳۶ کیلوبایت (۲٬۸۱۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- يوسف ٦٣ (رده عواطف برادرى)سرزمین کنعان ۶; سرزمین کنعان در دوران یوسف(ع) ۶; قحطى در سرزمین کنعان ۶ عواطف: عواطف برادرى ۳ فرزند: حق بر فرزند ۱۱; مسؤولیت فرزند ۱۲ معاشرت: آداب معاشرت۳۸ کیلوبایت (۳٬۰۷۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
- هود ٤٥ (رده عواطف پدرى)وفاى خدا به وعده ۴; ویژگیهاى قضاوت خدا ۶ دعا: آداب دعا ۲; إلتجا در دعا ۲ عواطف: عواطف پدرى ۱ قضاوت: عادلانه ترین قضاوت ۶ نوح(ع): احتجاج نوح(ع) ۷; انقیاد نوح(ع)۴۰ کیلوبایت (۳٬۲۴۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
- آل عمران ١٣٤ (رده عواطف و احساسات)الضّرّآء و الکاظمین الغیظ و العافین عن النّاس و اللّه یحب المحسنین) ۱۰- تحریک عواطف و احساسات، از روشهاى قرآن براى برانگیختن اهل ایمان به نیکوکارى (یا ایّها۴۴ کیلوبایت (۳٬۹۶۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- الأحقاف ١٥ (رده ارزش عواطف خانوادگى)۱۶; نقش چهل سالگى ۱۵، ۳۳; ویژگیهاى چهل سالگى ۱۴ خانواده: ارزش عواطف خانوادگى ۳۲; اهمیت عواطف خانوادگى ۵ خدا: توصیه هاى خدا ۱; جلب رضایت خدا ۲۴; زمینه رضایت۸۶ کیلوبایت (۷٬۲۶۲ واژه) - ۵ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۲۰
- مريم ٦ (رده عواطف خویشاوندى زکریا)۱۲; اهتمام زکریا(ع) به محافظت از یادگارى ۷; دعاى زکریا(ع) ۸، ۹، ۱۰، ۱۳; عواطف خویشاوندى زکریا(ع) ۷; قصه زکریا(ع) ۱، ۲، ۸، ۹، ۱۲، ۱۳; مالکیت زکریا(ع) ۶;۴۰ کیلوبایت (۳٬۴۷۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- الأعراف ٧٣ (رده آثار عواطف در تبلیغ)صالِحاً» 2- انبيا با مردم همچون برادرند. «أَخاهُمْ» 3- در تبليغ و تربيت، از عواطف نيز استفاده كنيم. «يا قَوْمِ» 4- ايمان به خدا، سابقهاى به درازاى تاريخ دارد۵۹ کیلوبایت (۴٬۸۹۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
- الإسراء ٦٤ (رده سوءاستفاده از عواطف)مصونیت از شیطان ۶; وعده هاى شیطان ۱۴ صداها: آثار روانى صداها ۵ عواطف: سوءاستفاده از عواطف ۱ فرزند: محافظت از فرزند ۱۳; نقش فرزند ۱۲ کرامت: فاقدان کرامت۵۵ کیلوبایت (۴٬۷۳۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- آل عمران ١٤٠ (رده عواطف و احساسات)لیعلم اللّه الّذین امنوا ... و اللّه لایحبّ الظّالمین) ۲۳- بهره گیرى از عواطف انسانى، از روشهاى قرآن براى تربیت مردم (و اللّه لایحبّ الظّالمین) خداوند۵۹ کیلوبایت (۵٬۰۰۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- مؤدبانهترین تعبیری است که میتوان در مقابل قومی لجوج و مغرور بیان کرد که عواطف آنها به هیچ وجه جریحهدار نشود و این گونه تعبیرات قرآنی، ادب در بحث و محاجّه۳۰ کیلوبایت (۲٬۱۸۹ واژه) - ۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۴۸
- میافتد؛ (اما دلهای شما، نه از خوف خدا میتپد، و نه سرچشمه علم و دانش و عواطف انسانی است!) و خداوند از اعمال شما غافل نیست. پس از آن [همه معجزات] دلهاى۵۶ کیلوبایت (۴٬۳۴۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
- «هنگامی که چشمها از وحشت فرو مانده و جانها به لب رسیده بود» 3- به معنی مرکز عواطف، آیه 12 سوره انفال شاهد این معنی است: «بزودی در دل کافران ترس ایجاد میکنم»۱۲۸ کیلوبایت (۱۱٬۳۶۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
- بود، در حالى كه: شعر بر خاسته از تخيل است، بر خلاف وحى. شعر بر خاسته از عواطف و احساسات است، بر خلاف وحى. شعر آميخته با اغراق است، بر خلاف وحى. گرچه قرآن۴۱ کیلوبایت (۳٬۳۷۴ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۶
- به مردان حقّ است. «يُرِيدُ أَنْ يُخْرِجَكُمْ» 2- گاهى دشمنان از احساسات و عواطف مردم مانند وطندوستى، بر ضد مردان خدا سوءاستفاده مىكنند. «يُخْرِجَكُمْ مِنْ۲۰ کیلوبایت (۱٬۴۵۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
- نه بهشت جاويدان ! قلمرو اغوا و اضلال شيطان ، ادراك انسانى و ابزار كار او عواطف و احساسات بشرى است . نحوه تصرفات ابليس در ادراك انسان ولايت شيطان بر آدميان۲۳ کیلوبایت (۱٬۷۳۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- اين اعمال حميده و اين خصال پسنديدهاند در باغهاى سبز و خرّم اخروى مشمول عواطف و اكرامات الهيه ميباشند. وَ الَّذِينَ هُم بِشَهاداتِهِم قائِمُونَ (33)۲۵ کیلوبایت (۲٬۲۹۷ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۲
- اين اعمال حميده و اين خصال پسنديدهاند در باغهاى سبز و خرّم اخروى مشمول عواطف و اكرامات الهيه ميباشند. إِنَّ الإِنسانَ خُلِقَ هَلُوعاً «19» إِذا مَسَّهُ۳۰ کیلوبایت (۲٬۲۹۴ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۵
- کانُوا خالِدِینَ). رهبر انسانها باید از جنس خودشان باشد، با همان غرایز، عواطف، احساسها، نیازها، و علاقهها، تا دردهای آنها را لمس کند، و بهترین طریق درمان۲۵ کیلوبایت (۲٬۰۴۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- اين اعمال حميده و اين خصال پسنديدهاند در باغهاى سبز و خرّم اخروى مشمول عواطف و اكرامات الهيه ميباشند. يُبَصَّرُونَهُم يَوَدُّ المُجرِمُ لَو يَفتَدِي۲۶ کیلوبایت (۲٬۳۵۵ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۴۲
- فرزندان یعقوب به «یا أبانا» (اى پدر ما) براى جلب مهر و محبت و برانگیختن عواطف اوست که از آن به «لحنى ملتمسانه» تعبیر شد. ۵- فرزندان یعقوب به تقرّب وى در۲۷ کیلوبایت (۲٬۰۴۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
- اين اعمال حميده و اين خصال پسنديدهاند در باغهاى سبز و خرّم اخروى مشمول عواطف و اكرامات الهيه ميباشند. وَ الَّذِينَ هُم لِأَماناتِهِم وَ عَهدِهِم راعُونَ۲۹ کیلوبایت (۲٬۶۱۰ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۲
- اين اعمال حميده و اين خصال پسنديدهاند در باغهاى سبز و خرّم اخروى مشمول عواطف و اكرامات الهيه ميباشند. وَ الَّذِينَ هُم عَلي صَلاتِهِم يُحافِظُونَ۲۸ کیلوبایت (۲٬۵۸۰ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۳
- مجسّم سازيم. «إِنْ يُرِدْنِ الرَّحْمنُ بِضُرٍّ» 7- براى جريحهدار نكردن عواطف مردم، از خود مثال بزنيم. إِنْ يُرِدْنِ الرَّحْمنُ بِضُرٍّ ... 8- بهترين راه۳۰ کیلوبایت (۲٬۶۴۰ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۲۱
- اين اعمال حميده و اين خصال پسنديدهاند در باغهاى سبز و خرّم اخروى مشمول عواطف و اكرامات الهيه ميباشند. إِلاَّ المُصَلِّينَ «22» الَّذِينَ هُم عَلي۳۴ کیلوبایت (۳٬۰۸۸ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۵
- كه بين دو قبيله جنگ واقع شده بود- آنان را تحريك كند. آن جوان چنين كرد و عواطف آنان را تحريك نموده، نزديك بود كه نزاع و درگيرى سختى شعلهور شود. رسول خدا۲۸ کیلوبایت (۲٬۲۱۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- اين اعمال حميده و اين خصال پسنديدهاند در باغهاى سبز و خرّم اخروى مشمول عواطف و اكرامات الهيه ميباشند. فَمَنِ ابتَغي وَراءَ ذلِكَ فَأُولئِكَ هُمُ۳۳ کیلوبایت (۳٬۰۸۶ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۱
- زندگى خانوادگى لازم است، نه به خاطر عواطف و غرايز، دست از وظيفه و هجرت و جهاد برداريد و نه به خاطر انجام وظيفه، عواطف خانوادگى را ناديده بگيريد. «فَاحْذَرُوهُمْ۵۹ کیلوبایت (۵٬۲۶۹ واژه) - ۲ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۸
- اين اعمال حميده و اين خصال پسنديدهاند در باغهاى سبز و خرّم اخروى مشمول عواطف و اكرامات الهيه ميباشند. إِلاَّ المُصَلِّينَ «22» الَّذِينَ هُم عَلي۳۸ کیلوبایت (۳٬۴۷۴ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۹
- اين اعمال حميده و اين خصال پسنديدهاند در باغهاى سبز و خرّم اخروى مشمول عواطف و اكرامات الهيه ميباشند. إِلاَّ المُصَلِّينَ «22» الَّذِينَ هُم عَلي۳۹ کیلوبایت (۳٬۵۱۷ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۰
- اين اعمال حميده و اين خصال پسنديدهاند در باغهاى سبز و خرّم اخروى مشمول عواطف و اكرامات الهيه ميباشند. إِلاَّ المُصَلِّينَ «22» الَّذِينَ هُم عَلي۴۰ کیلوبایت (۳٬۶۶۸ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۶
- اين اعمال حميده و اين خصال پسنديدهاند در باغهاى سبز و خرّم اخروى مشمول عواطف و اكرامات الهيه ميباشند. إِلاَّ المُصَلِّينَ «22» الَّذِينَ هُم عَلي۴۰ کیلوبایت (۳٬۶۶۸ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۷
- اين اعمال حميده و اين خصال پسنديدهاند در باغهاى سبز و خرّم اخروى مشمول عواطف و اكرامات الهيه ميباشند. إِلاَّ المُصَلِّينَ «22» الَّذِينَ هُم عَلي۴۱ کیلوبایت (۳٬۸۰۹ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۷
- اين اعمال حميده و اين خصال پسنديدهاند در باغهاى سبز و خرّم اخروى مشمول عواطف و اكرامات الهيه ميباشند. إِلاَّ المُصَلِّينَ «22» الَّذِينَ هُم عَلي۳۸ کیلوبایت (۳٬۴۵۷ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۸
- اين اعمال حميده و اين خصال پسنديدهاند در باغهاى سبز و خرّم اخروى مشمول عواطف و اكرامات الهيه ميباشند. إِلاَّ المُصَلِّينَ «22» الَّذِينَ هُم عَلي۳۹ کیلوبایت (۳٬۴۸۷ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۹
- فرعون ۴; نگرانى فرعون: ۲، ۵ فرعونیانC: ۷ ایجاد نگرانى در فرعونیان ۱; تهییج: عواطف فرعونیان ۳; نگرانى از هجرت: فرعونیان: ۵ مستبدانC: ۷ عوامل تواضع مستبدان:۳۷ کیلوبایت (۳٬۲۹۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- نه بهشت جاويدان ! قلمرو اغوا و اضلال شيطان ، ادراك انسانى و ابزار كار او عواطف و احساسات بشرى است . نحوه تصرفات ابليس در ادراك انسان ولايت شيطان بر آدميان۳۳ کیلوبایت (۲٬۶۵۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- برسيم، بلكه تكرار لازم است. ( «يا قَوْمِ» تكرار شد.) 2- در شيوهى تبليغ، عواطف را از ياد نبريم. «يا قَوْمِ» 3- در شيوهى تبليغ، از اهرم انذار بيشتر استفاده۳۳ کیلوبایت (۲٬۶۲۶ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۴۷
- دست به جلد 1 - صفحه 300 اسلحه نبريد و شروع كننده جنگ نباشيد و مقرّرات و عواطف انسانى را حتّى در جنگ مراعات كنيد. بعضى از صفات، در شرايط مختلف ارزش خود۳۶ کیلوبایت (۲٬۸۶۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- منحرفان را تحقير كرد. «أُفٍّ لَكُمْ وَ لِما تَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ» 4- عواطف بايد تحت الشعاع مكتب باشد. «أُفٍّ لَكُمْ» با توجّه به اينكه عموى او نيز بتپرست۳۷ کیلوبایت (۳٬۳۴۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
- نه بهشت جاويدان ! قلمرو اغوا و اضلال شيطان ، ادراك انسانى و ابزار كار او عواطف و احساسات بشرى است . نحوه تصرفات ابليس در ادراك انسان ولايت شيطان بر آدميان۳۵ کیلوبایت (۲٬۶۲۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- «رَبِّ إِنَّ قَوْمِي كَذَّبُونِ» و نفرمود: «يرجمون» 10- خشونت نااهلان، از عواطف پدرى و برادرى شما نكاهد. «إِنَّ قَوْمِي» 11- گره گشا خداست. «فَافْتَحْ» 12-۳۳ کیلوبایت (۲٬۹۳۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- نه بهشت جاويدان ! قلمرو اغوا و اضلال شيطان ، ادراك انسانى و ابزار كار او عواطف و احساسات بشرى است . نحوه تصرفات ابليس در ادراك انسان ولايت شيطان بر آدميان۳۷ کیلوبایت (۳٬۱۳۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- اين اعمال حميده و اين خصال پسنديدهاند در باغهاى سبز و خرّم اخروى مشمول عواطف و اكرامات الهيه ميباشند. إِلاَّ المُصَلِّينَ «22» الَّذِينَ هُم عَلي۴۱ کیلوبایت (۳٬۶۵۸ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۰
- لَكَبِيرُكُمُ الَّذِي عَلَّمَكُمُ السِّحْرَ» «1» 3- طاغوتها از حس وطندوستى و عواطف مردم، در مسير اهداف خود سوءاستفاده مىكنند. «لِتُخْرِجُوا مِنْها أَهْلَها»۳۳ کیلوبایت (۲٬۵۴۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
- اين اعمال حميده و اين خصال پسنديدهاند در باغهاى سبز و خرّم اخروى مشمول عواطف و اكرامات الهيه ميباشند. يُبَصَّرُونَهُم يَوَدُّ المُجرِمُ لَو يَفتَدِي۳۶ کیلوبایت (۳٬۱۰۴ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۴۱
- نه بهشت جاويدان ! قلمرو اغوا و اضلال شيطان ، ادراك انسانى و ابزار كار او عواطف و احساسات بشرى است . نحوه تصرفات ابليس در ادراك انسان ولايت شيطان بر آدميان۳۹ کیلوبایت (۳٬۳۲۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- رسد، و تو براى شيطان دوست و ياور باشى. 1- در دعوت و تبليغ، با استفاده از عواطف، زمينهى پذيرش را فراهم كنيم. (در اين آيات، چهار مرتبه «يا أَبَتِ»* آمده۳۹ کیلوبایت (۳٬۳۲۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- در برخوردها، بايد به مصالح اقتصادى جامعه و رشد فكرى افراد توجّه كرد، نه عواطف و ترحّمهاى گذرا. «لا تُؤْتُوا السُّفَهاءَ أَمْوالَكُمُ» 5- مال و ثروت، قوام۴۰ کیلوبایت (۳٬۵۴۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- إِنْ يَتَّخِذُونَكَ ... (استهزا، نشانهى ناتوانى از استدلال است.) 2- كفّار عواطف مردم را عليه پيامبر تحريك مىكردند. «آلِهَتَكُمْ» 3- كسى كه به خباثت درونى۳۵ کیلوبایت (۲٬۸۹۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- عبرت ديگران هم مطرح است. «نَكالًا» 5- در اجراى حدود الهى، نبايد تحت تأثير عواطف قرار گرفت. «فَاقْطَعُوا» 6- با اينكه قطع دست ازطرف قاضى وحاكم است، امّا خدا۴۳ کیلوبایت (۳٬۷۷۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
- و نوزادان نيز روشن شود، تا آنان فداى اختلافات پدر و مادر نشوند. توجّه به عواطف مادر، اهميّت شير مادر، مقدار نياز طبيعى نوزاد به شير و مدّت آن، در اين آيه۱۲۴ کیلوبایت (۱۰٬۷۰۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- نه بهشت جاويدان ! قلمرو اغوا و اضلال شيطان ، ادراك انسانى و ابزار كار او عواطف و احساسات بشرى است . نحوه تصرفات ابليس در ادراك انسان ولايت شيطان بر آدميان۴۵ کیلوبایت (۳٬۷۲۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- سرگرم منكرهاى اخلاقى و اجتماعى هستيم) «لِمَ تَعْبُدُ» 8- راه حقّ را فداى عواطف نكنيم. «لِأَبِيهِ .. لِمَ تَعْبُدُ» خويشاوندى نبايد مانع نهى از منكر شود۴۳ کیلوبایت (۳٬۹۰۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- تَقْتُلُوا يُوسُفَ» از كشته شدن يوسف جلوگيرى كرد.) 7- طاغوتها از ابتدايىترين عواطف انسانى نيز بىبهرهاند و نياز به تذكّر دارند. «لا تَقْتُلُوهُ» 8- فوائد امر۴۳ کیلوبایت (۳٬۷۳۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- مسلمانان را به روشنی بیان کرده است. نخست به عنوان یک قانون کلی- که از ریشههای عواطف و حق شناسی سر چشمه میگیرد- میفرماید: «و ما به انسان توصیه کردیم نسبت به۴۵ کیلوبایت (۳٬۸۶۰ واژه) - ۱۸ آذر ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۰۷
- کرده است همه را روی حساب و برنامه دقیقی بیان نموده که با روح جامعه انسانی و عواطف بشری و مصالح همه جانبه آنها کاملا منطبق است «پایان سوره انفال» ج2، ص175 سوره۶۵ کیلوبایت (۴٬۶۷۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- گاهى شاكى، خود مُجرم است. قالَتْ ما جَزاءُ ... 8- گنهكار براى تبرئه خود، از عواطف واحساسات بستگان خود استمداد مىكند. «بِأَهْلِكَ» جلد 4 - صفحه 187 9- صاحبان۵۳ کیلوبایت (۴٬۵۳۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- دور و بصلاح و سداد نزديكند لذا از قبول حق استنكاف و استكبار ندارند و مشمول عواطف و الطاف الهى خواهند شد و خداوند بآنها شرح صدر عنايت ميفرمايد يعنى دريچه قلب۵۷ کیلوبایت (۴٬۹۶۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
- بزرگتر در مصر نيز براى پيگيرى كار يا جلب «1». تفسير نمونه. جلد 4 - صفحه 265 عواطف و رحم بود و كيفرى هم كه ذكر شده، مجازات سارق در منطقه آنان بوده است. بنابراين۶۰ کیلوبایت (۵٬۱۷۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
- با منت و آزار و ریاکاری و خودنمایی و همچنین انفاقهایی که از ریشه اخلاص و عواطف دینی و انسانی سر چشمه گرفته، بیان میکند. میفرماید: «ای کسانی که ایمان آوردهاید،۶۱ کیلوبایت (۴٬۸۹۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- نه بهشت جاويدان ! قلمرو اغوا و اضلال شيطان ، ادراك انسانى و ابزار كار او عواطف و احساسات بشرى است . نحوه تصرفات ابليس در ادراك انسان ولايت شيطان بر آدميان۶۴ کیلوبایت (۵٬۲۵۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- كفّاره دارد. براى توضيح بيشتر به كتابهاى فقهى مراجعه كنيد. قرآن، احساسات و عواطف و گرايشهاى درونى را به قلب انسان نسبت مىدهد. 1- پيروى نكردن از كافران و۷۱ کیلوبایت (۶٬۳۴۳ واژه) - ۴ آذر ۱۴۰۰، ساعت ۰۵:۴۹
- يتيمان مردم ) با نرمى و محبت سخن بگويند. تفسير : جلب عواطف به سوى يتيمان قرآن براى برانگيختن عواطف مردم در برابر وضع يتيمان اشاره به حقيقتى مى كند كه گاهى۴۱ کیلوبایت (۴٬۶۵۲ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۷:۳۲
- حتى نمى توانند منافع خود را در نظر بگيرند و مسائلى مانند تعاون ، همدردى ، عواطف انسانى ، نوع دوستى براى آنها، مفهومى ندارد و پرستش ثروت آن چنان چشم عقل آنها۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۸۳ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۲۷
- هم خوابگى و وسايل زندگى و رفاه و آسايش است يا منظور عدالت در حريم قلب و عواطف انسانى نيز هست ؟ شك نيست كه عدالت در محبتهاى قلبى خارج از قدرت انسان است۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۷۶ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۷:۳۲
- پدران و فرزندان و برادران و اقوام بسیار خوب است، و نشانه زنده ج5، ص132 بودن عواطف انسانی است، اما هنگامی که این محبت رو در روی محبت خدا قرار گیرد ارزش خود۱۰۱ کیلوبایت (۸٬۶۳۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۴۶
- پدر!) مخاطب مى سازد، تفسير نمونه جلد ۱۹ صفحه ۱۱۳ تا نشان دهد اين مساءله از عواطف فرزندى و پدرى سر سوزنى نمى كاهد كه فرمان خدا حاكم بر همه چيز است . و از سوى۴۲ کیلوبایت (۵٬۰۴۶ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۵۴
- خرافى كند و در برابر هر خرافه اى ، كوركورانه و جاهلانه خاضع شود. الا اينكه عواطف درونى و احساسات باطنى او كه بيشتر و عمده اش خوف و رجاء است همواره خيال او۴۲ کیلوبایت (۵٬۰۵۶ واژه) - ۲ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۵
- نوازى را كه هنوز در خانواده هاى اصيل اين مرز و بوم به صورت گرم و مملو از عواطف برقرار است مى بينند، شگفت زده مى شوند كه چگونه ممكن است افرادى بهترين وسائل۴۰ کیلوبایت (۴٬۶۸۳ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۰۰
- تفسير نمونه جلد ۱۲ صفحه ۷۸ نكته ها: گر چه عواطف انسانى و مساله حقشناسى به تنهائى براى رعايت احترام در برابر والدين كافى است ، ولى از آنجا كه اسلام حتى۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۳۶ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۵۰
- ايمان و مقام بر و نيكوكارى اشاره مى كند؛ همان چيزى كه بهترين نشانه شخصيت و عواطف انسانى ، و تقوا به اسلام است . آيه مى گويد: «شما هرگز به حقيقت ((بر» و «نيكى۴۶ کیلوبایت (۵٬۴۶۹ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۳۷
- محور روابط مادى و اقتصادى دور مى زند، و از عواطف انسانى خبرى نيست !. ولى اين مساءله با توجه به فرهنگ اسلامى و عواطف ريشه دار انسانى ، مخصوصا در زمينه نزديكان۵۱ کیلوبایت (۵٬۹۲۵ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۱۳
- دبانه ترين تعبيرى است كه مى توان در مقابل قومى لجوج و مغرور بيان كرد كه عواطف آنها به هيچوجه جريحه دار نشود، نمى گويد آنچه را شما داريد دروغ و خرافه است۳۲ کیلوبایت (۳٬۷۳۶ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۳۵
- كه اسلام بوجود آورده مجتمعى است كه ساختمانش بر پايه عقل نهاده شده نه بر عواطف ، و زنان جنبه عواطفشان بر تعقلشان غلبه دارد، از اين رو از اين حق به زنان۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۷۰ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۰۹
- تذكرون » همراه مى كند كه خود دليلى بر آن است كه اينگونه احكام ريشه در اعماق عواطف و عقل و شعور انسانى دارد كه اگر انسان كمى در آن بينديشد متذكر خواهد شد كه۳۸ کیلوبایت (۴٬۳۴۴ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۱۰
- بعد از ثبوت جرم و مسلم شدن حد بايد قاطعيت به خرج داد و از احساسات كاذب و عواطف دروغين كه براى نظام جامعه زيانبخش است بپرهيزند. مخصوصا در آيه مورد بحث تعبير۳۹ کیلوبایت (۴٬۵۴۷ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۰۸
- ادامه زندگى تفسير نمونه جلد ۱۴ صفحه ۳۸۳ زناشوئى نيستند، و اگر هم دروغ باشد عواطف زن آنچنان جريحه دار شده كه بازگشت به زندگى مجدد را مشكل مى سازد، چرا كه نه۳۷ کیلوبایت (۴٬۴۴۱ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۰۸
- اين است كه شاهد به منظور رسيدن به منفعتى از قبيل مال و جاه و يا اقناع و عواطف قرابت در شهادت خود از راه حق منحرف شود و شهادت خود را به ازاى اين غرضهاى۴۱ کیلوبایت (۴٬۷۹۱ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۰۸
- مشاهده وضع پيامبر صلى اللّه عليه و آله و يارانش او را به سختى تكان داد، عواطف انسانى او تحريك شد و به پيامبر صلى اللّه عليه و آله گفت : مشاهده وضع شما۴۲ کیلوبایت (۴٬۸۱۳ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۴۲
- جديت و پشتكار است ، چون بى ايمان است آرامش دل و جان و هدف عالى انسانى و عواطف پاك مردمى ندارد، اما چون جدى و با استقامت است در زندگى مادى پيش مى رود. در۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۱۹ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۷:۳۱
- برادران و اقوام بسيار خوب است ، و نشانه زنده تفسير نمونه جلد ۲۳ صفحه ۴۶۹ بودن عواطف انسانى است ، اما هنگامى كه اين محبت رو در روى محبت خدا قرار گيرد ارزش خود۴۶ کیلوبایت (۵٬۳۳۹ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۶:۴۷
- دادن قرض به خدا (منظور از اين جمله انفاق در راه است كه براى تحريك حداكثر عواطف مردم از آن چنين تعبير شده است ) دعوت نمود. فرستاده پيامبر صلى اللّه عليه۴۶ کیلوبایت (۵٬۲۱۴ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۷:۳۰
- است حاصل نمى شود، آرى ، در اين زندگى است كه حوادث خير و شر تكرار گشته و عواطف و احساسات باطنى انسان بسوى جلب نفع و دفع ضرر تهييج شده ، و بخاطر آن به فعاليت۴۱ کیلوبایت (۵٬۱۳۹ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۱:۱۴
- با منت و آزار و رياكارى و خودنمائى و همچنين انفاقهائى كه از ريشه اخلاص و عواطف دينى و انسانى سرچشمه گرفته بيان مى كند. مى فرمايد: «اى كسانى كه ايمان آوردهايد۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۰۶ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۲۶
- او يادآورى كند» (ان تضل احديهما فتذكر احديهما الاخرى ). زيرا زنان به خاطر عواطف قوى ممكن است تحت تاثير واقع شوند، و به هنگام اداء شهادت به خاطر فراموشى يا۴۴ کیلوبایت (۵٬۰۹۶ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۲۷
- نيست تا فقط در برابر قدرت استدلال تسليم گردد، بلكه علاوه بر آن مجموعه اى از عواطف و احساسات گوناگون كه بخش مهمى از روح او را تشكيل ميدهد در وجود او نهفته است۴۴ کیلوبایت (۵٬۲۶۵ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۰۳
- كرده ؟ براى اينكه اولا آنها برترين سرمايه يعنى سرمايه عمر و عقل و خرد و عواطف و زندگانى را از دست داده اند بى آنكه در مقابل آن چيزى به دست آورند. ثانيا:۴۶ کیلوبایت (۵٬۲۹۲ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۰۱
- از اينكه با اين عمل شخصيت آنها را در هم مى كوبند و كودكانى بى روح و فاقد عواطف انسانى بار مى آورند كه آينده جامعه را به خطر خواهند انداخت . ۲ - ايراد ديگرى۵۰ کیلوبایت (۵٬۸۱۷ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۱۰
- خاطر نياورد، زيرا استدلال عقل انسان را راضى مى كند، و چه بسا در اعماق دل و عواطف او نفوذ نكند (درست مثل اينكه استدلال به انسان مى گويد: كارى از مرده ساخته۴۸ کیلوبایت (۵٬۷۵۵ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۲۵
- تفسير نمونه جلد ۲۴ صفحه ۳۷۲ دست به درگاه خدا برمى دارى . آرى تو كانون محبت و عواطف و سرچشمه رحمتى . «خلق » از ماده «خلقت » به معنى صفاتى است كه از انسان جدا۴۶ کیلوبایت (۵٬۴۶۵ واژه) - ۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۱۹
- اجراء حكم عقاب بخاطر غرضى مهم تر، كه يا اصرار و التماس محكوم بقاضى ، و تحريك عواطف او است ، و يا رشوه است ، صرفنظر كنند، و قاضى بخاطر عوامل نامبرده بر خلاف۴۳ کیلوبایت (۴٬۹۱۴ واژه) - ۱ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۴۳
- ناسالم ، و در بسيارى از مواقع سنگدل و جانى و خطرناك بار مى آيند، بعلاوه عواطف انسانى ايجاب مى كند كه آنها همچون ساير فرزندان جامعه مورد حمايت و توجه عموم۴۹ کیلوبایت (۵٬۹۸۳ واژه) - ۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۴۳
- احد را پر كرده است . و در طرف ديگر ميدان ، زنان و دختران قريش ، براى تحريك عواطف و احساسات جنگجويان قريش ، اشعارى را گويا با دف و نى ميخوانند. پس از شروع۵۴ کیلوبایت (۶٬۲۸۴ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۳۹
- ايمان تفسير نمونه جلد ۲۷ صفحه ۳۲ هستند و هم اخلاق والائى همچون دعوت به صبر و عواطف انسانى دارند، و هم اعمال صالحى همچون آزاد كردن بردگان و اطعام يتيمان و مسكينان۵۴ کیلوبایت (۶٬۵۰۵ واژه) - ۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۴۱
- از آيات دال بر عصمت است چرا كه مسلما اين تثبيت الهى (تثبيت از نظر فكر و عواطف و تثبيت از نظر گام هاى عملى ) منحصر به اين مورد نبوده است زيرا دليل آن در۴۱ کیلوبایت (۴٬۸۲۵ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۵۳
- پرتو مذهب از تاريخ زندگى بشر حذف شد، به علاوه روح صلح و دوستى و اخلاق و عواطف انسانى كه مورد توجه همه مذاهب آسمانى بوده است اثر عميقى در كم كردن خصومتها۶۵ کیلوبایت (۷٬۸۹۸ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۲۴
- بندگان مشركند، گر چه آنها راه خطا را پيش گرفته اند اما خداوند براى تحريك عواطف انسانى آنها با تعبير به عبادى (بندگانم ) از آنها ياد كرده و آنانرا دعوت مى۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۴۵ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۵۲